המהפכה המשפטית: סיכום שבוע ב-NFL/ שחר דלאל

1. למרות שזה לא נראה ככה, אני אשמח להיות הראשון שמפסיק לכתוב על השיפוט ב-NFL. כן, זה כנראה תפקיד השיפוט הכי קשה בספורט, הוא כפוי טובה בצורה לא רגילה והצורך שלך לקבל החלטה במהירות משתווה רק לק"ב. אבל בסופו של דבר מדובר בליגה העשירה בעולם, שמשלמת לקומישנר שלה קרוב ל-80 מיליון דולר לשנה ויכולה להעסיק פחות או יותר את מי שתרצה. ועדיין אנחנו רואים שוב ושוב טעויות בלתי מחויבות, גסות ואף שערורייתיות שעולות בעונות של קבוצות וקריירות של שחקנים. 

השבוע זה היה במשחק של דטרויט מול דאלאס. דן קמפבל הלך על מהלך שתי נקודות לניצחון, השחקן שהיה אמור לקבל את הכדור עדכן את השופט מבעוד מועד (לאחר מכן התברר שקמפבל עצמו עדכן את השופטים על כך לפני שריקת הפתיחה) והמהלך הסתיים בט"ד. הבעיה? השופט שרק לעבירה כי חשב ששחקן אחר היה אמור לקבל את הכדור, הליונס נענשו, חזרו אחורה 5 יארד, ולא הצליחו להבקיע בניסיון הנוסף, מה שהוביל להפסד. 

אחרי שהוכח שוב ושוב במהלך השבוע שהטעות היה טעות בוטה של שופט המשחק, הליגה החליטה להוציא הודעה שמנקה את צוות השיפוט ומטילה את האחריות על הקבוצה:

כבר כתבתי את זה בעבר. הליגה נוטה לעשות "טעויות" כשמדובר בקבוצות עם בעלים פחות חזקים (בד"כ הקבוצות הוותיקות יותר) ופחות כאשר מדובר בבעלים עם חשיפה גבוהה יותר (או גרין ביי, שם הקבוצה בבעלות ציבורית והספרים פתוחים לכל). היי, אפילו שון פייטון אמר את זה בגלוי כשהסביר מדוע בחר לעזוב את ניו אורלינס ("אף פעם לא ייתנו לנו לנצח") ובחר לחזור לדנבר ("הליגה רוצה שהבעלים החדשים ישיגו אליפות"). בתור הליגה שמתגאה בשיוויוניות שלה, המקרים האלה לא יכולים לקרות יותר…

2. בשולי הדברים, קמפבל, מתגלה כמאמן ההרפתקן ביותר בליגה. אחרי שבשנה הראשונה זה בעיקר נראה כמו חוסר אחריות, בשנתיים האחרונות זה נראה יותר יותר כמו סיכון מחושב. תנו לנו עוד מאמנים כאלה בליגה.

3. זה אומנם קרה בחצי גמר אליפות המכללות, אבל זה בהחלט מראה את מצב השיפוט גם ב-NFL:

4. עוד מקרה חמור שקרה השבוע היה אירוע בו זרק בעלי הפנת'רס דייויד טפר שתייה על אוהד ג'קסונוויל לאחר שקבוצתו איבדה את הכדור. לאחר שלושה ימים של דממת אלחוט מצד הקבוצה והליגה, ה-NFL קנסה אותו ב-300 אלף דולר והוא הוציא הודעה רפה שלא כללה התנצלות על התנהגותו.

כדי לשים את הדברים בקונטקס הנכון, הקנס שווה ערך ל-$1.77 עבור האמריקני הממוצע, בעוד הליגה השעתה בעבר לכל החיים אוהדים ששפכו שתייה על שחקנים כשעברו במנהרה. הציפייה היתה לקנס גדול בהרבה ו/או השעייה (סמלית) למשחק אחד. בפועל, קיבלנו הגנה נוספת על בעלים חזק ע"ח האוהדים.

5. אם הדיווחים נכונים, וביל ביליצ'ק יסיים את תפקידו בניו אינגלנד ביום שני, אין ראוי יותר מלקבל משחק שלו מול היריבה השנואה מניו יורק. ניתן לחשוב שהליגה ידעה על זה מראש…

6. מאמן אגדי נוסף שכיסאו מתנדנד, חיזק השבוע את הקייס שלו להישאר בקבוצה:

7. ברכות לצ'יפס שהשיגו אליפות חטיבה שמינית ברציפות (ושישית לפט מהומס כק"ב פותח).

8. אנחנו כבר כנראה יודעים מה יהיה המשחק המרכזי בשבוע הראשון של הפלייאוף:

9. מי חשב שנגיע למצב הזה בתחילת העונה?

10. ונסיים בסיפור על חובב הקונספירציות ארון רודג'רס. הק"ב הפצוע ממשיך בהופעות הקבועות שלו בתכניתו של פט מק'אפי (עליהם הוא מקבל מיליון דולר לעונה), כאשר השבוע הוא החליט לתקוף את ג'ימי קימל ולהאשים אותו כי היה מקושר לג'פרי אפשטיין. ראוי לציין כי התכנית משודרת ב-ESPN ששייכת לתאגיד דיסני, בעוד קימל הוא התכנית הראשית של ABC ששייכת לאותו התאגיד. האם רודג'רס צפוי לאבד את העבודה הצדדית שלו?

*

השבוע לא נקבל משחק ביום חמישי, אך יהיו שניים במוצ"ש, אז אל תשכחו להצטרף אלינו כבר ביום שבת.

לפוסט הזה יש 34 תגובות

    1. הוא התייחס לזה שלא שרקו לפאס אינטרפירנס בפלייאוף 2018, כאשר אח"כ הסיינטס לא שיחזרו את אותו הישג, בעוד השופטים המשיכו למנוע כל ניסיון לשנות את הנהלים שיסידרו מצבים כאלה. ב-2019 הוא פרש מכל הוועדות שהיה חבר בהן בליגה ולפי המילים שלו: "הרגיש רדוף".
      אז כן, אפשר לייחס את זה רק אליו באופן ספציפי, אבל כנראה שיש שם גם שבריר של אמת.

      1. וואו, זה היה נורא (האי-שריקה)
        זה היה המקרה שבו לדעתי היה ברור שאי אפשר להמשיך עם שיפוט כזה
        זה שהליגה לא התיחסה לאירוע היה אחת מנקודות השפל של ה NFL

  1. מייק טומלין הוא אחד מגדולי המאמנים בכל הזמנים בכול הנוגע לעונה הסדירה , אלוף בלהוציא מים מסלע
    לצערם של אוהדי הסטילרס בינואר הוא מסורתית נחלש מאוד ,לא שלא היו לו הישגים אבל אלו רובם רחוקים מאוד .
    זכיה בסופר בול ב 2018 , הפסד בסופר בול ב 2010 ומאז הגיע לגמר האזורי ב 2016 והרבה כישלונות , חלקם צורבים מאוד , ב 2017 סיים 13-3 והפסיד בדוויזנאל בבית , ב 2020 סיים 12-4 והפסיד בבית בווילד קאר .
    ניצחון הפליאוף האחרון היה בעונת 2016 עת ניצחו בארוהד 18-16 עם 6 שערי שדה וללא ט"ד (אלכס סמית פתח בשביל הצ'יפס)
    כל עוד לא תתרחש עונת ביזיון הוא ימשיך .

  2. לגבי השיפוט, נאמר כבר הכל ובכל זאת, אני חושב שהאחריות על הבזיון מתחלקת 50-50 בין הקבוצה לשופטים.
    השופטים היו חייבים לוודא שהם מקבלים את האינפורמציה כמו שצריך מהשחקנים, במיוחד אחרי טיים-אאוט שלא היה הכרח למהר, אך גם הקבוצה הייתה חייבת לוודא שהשופטים מקבלים את המידע. השחקן 68 אומר התקרב לשופט ואמר לו, אך רואים שהשופט לא מפנה אליו את תשומת ליבו בכלל.
    מרוב נסיון לבלבל את דאלאס הם בילבלו את השופטים. ובנוסף, הכריזה במגרש אמורה להכריז על כך, אין אף אחד בקבוצה שיכל לשים לב שכרזו את המספר הלא נכון?

  3. לא אשעמם ואחזור על הדיון מהפוסט המקביל על השטות שבעצם קיום המושג איליגל פורמיישן אבל אפילו אם יש, אני לא כל כך מבין מה זאת השכונה הזאת.
    מליגה רצינית היית מצפה שיהיה איזה שהוא סדר בקבלת אישור מהשופטים על אליג'ביליות של שחקן, לא בשיחה אגבית ולא בעל פה. שיהיה שלט גדול, שיהיה דגל שזורקים ואז הנושא נמסר בנוכחות שני המאמנים, שזה יופיע במסכים או שתהיה מנורה מהבהבת בקסדה. כל דבר, ולא משנה כמה מגוחך הוא נראה, עדיף על הסידור הנוכחי.
    וגם, מה עם העניין הזה של לבלבל את דאלאס. מה אנחנו, בשכונה? זה יותר מתאים לקומדיות ספורט (נגיד the longest yard עם אדם סנדלר) ולא למשחק רציני. מה השלב הבא? שחקנים יחליפו חולצות? הרנינג בק יחביא את הכדור במכנסיים? זה באמת קצת דבילי

    1. ואם אנכרוניזם, אז גם בעניין ה chain gangs (מודה שאפילו לא ידעתי שככה קוראים לזה), כבר שנים שאני לא מבין למה צריך את הדבר הזה כשהכל מצולם משמונים אלף זויות. אני לא מדבר על זה שאפשר פשוט לחבר שבב לכדור ולדעת את המיקום שלו על הסנטימטר אבל בחייאת, טוב שלא מודדים בשיברים.

      1. יותר מזה, המהלך מסתיים והשופט שליד מחליט באופן שרירותי איפה לשים את הכדור. המיקום בקלות יכול להיות חצי יארד לכאן או לכאן מהיכן שהוא אמור להיות. אבל אז באים ומודדים עם השרשרת על הסנטימטר… רק במקרים חריגים לאחר ערעור מאמן יסתכלו בריפליי איפוא הכדור אמור להיות. באמת לא ברור למה אי אפשר לשים חיישן GPS בכדור (לא ביג דיל בימינו). זה כנראה נשאר בעקבות לחץ של איגוד מחזיקי השרשראות…

  4. תודה על טור מצוין כרגיל
    .
    העניין עם סטאפורד טיפה מוגזם, הוא עבר לראמס ב 2021 (שלוש שנים) שבמהלכן זכה בסופרבול וכבר זכה לשחק נגד דטרויט בעונה הרגילה הראשונה לאחר ההחלפה. אני לא זוכר שהחילופים גוף-סטאפורד היו טראומטיים מדי לאחד מהצדדים וגם לא זוכר דם רע.
    .
    אם כבר ראמס, אני זוכר איך לפני שלוש שנים, כולם דיברו על זה שהם מישכנו את העתיד שלהם כדי לבנות סופר טים לסופר בול והנה, לקח להם בדיוק עונה אחת כדי לחזור לפלייאוף והם נראים טוב. כמובן שלא מזיק שהמאמן שלך הוא שון מקוויי אבל השיחוקים שלהם בדראפט מצביעים גם על עבודת ניהול מרשימה. עכשיו רק חסרים להם אוהדים וזהו. אני חושב שזו הקבוצה שהפער בין ההישגים שלה לבסיס האוהדים (לפחות מאז ימי סנט לואיס) הוא הכי מתסכל

    1. זה עמוק יותר עבור אוהדי הליונס.
      סטאפורד הגיע לדטריוט בעונה אחרי שהיתה אמורה לפוג "קללת בובי ליין", בה הם סיימו את העונה במאזן מאופס. הוא עשה בשבילם הכל, והיה הק"ב הטוב ביותר בהיסטוריה של הקבוצה (מאז אותו ליין), אך מעולם לא הצליח להביא אותם לארץ המובטחת (במקרה של דטרויט זה זכיה בדוויזיה…). דווקא לאחר שעזב וזכה בסופרבול אוהדי הליונס זכו לעדנה, אחרי שלקחו את בית ה-NFC צפון בפעם הראשונה מאז 1993 (סתתם כדי לסבר את האוזן, טמפה ביי, שלא משחקת שם מאז 2002, היתה "אלופה" עדכנית יותר מהם).

  5. הפעם התעלית אפילו על עצמך בטור שצריך למסגר ולשלוח לקומיסיונר. הבעייה בשיפוט משחקי פוטבול היא שהחלטה אם הייתה עבירה או לא היא יותר מדי סובייקטיבית, בעיקר במסירות ארוכות כשמגן ותוקף קרובים מדי אחד לשני בריצה, אחד מנסה לתפוס והשני להפריע

  6. תודה על הטור, אני לא מאמין שהמחזור הקרוב הןא האחרון לעונה הסדירה, עבר לי מהר (למרות הפציעה של בורו).
    אם הבנגאלס מנצחים את קליבלנד – כל בית ה-AFC צפון במאזן חיובי. מתי הפעם האחרונה שקרה כדבר הזה?
    תודה רבה ואיזה פלייאוף הולך להיות!!!

    1. never?
      קודם כל תעשו אחר כך נדבר.
      בכל מקרה היו מספיק פעמים של בית לא שלילי אבל זה כבר הרבה יותר קשה …

      1. עד 2001 היו רק שלושה בתים בכל חטיבה ואני חושב שאפילו תיאורטית היה כמעט בלתי אפשרי שכל הקבוצות בבית (5 או 6 קבוצות בבית) תהיינה במאזן חיובי
        .
        בעידן הארבעה בתים בכל איזור לא היה מעולם בית עם מאזן חיובי לכל הקבוצות אבל היו כמה מקרים של מאזן לא שלילי:
        בשנה שעברה היה ה NFC מזרח עם ארבע קבוצות במאזן לא שלילי (וושינגטון במאזן חצוי)
        לפני זה צריך להרחיק עד לעונת 2008-09, אז היו שני בתים במאזן לא שלילי (NFC מזרח ודרום)
        גם ב 2007-08 היו שני בתים כאלה (שוב NFC מזרח ו AFC דרום) וגםב 2002-03 (AFC מזרח ומערב)

          1. באמת? לא זכרתי
            חשבתי שכשהיו שש או חמש קבוצות בבית, חלק הרבה יותר גדול מהמשחקים הוא פנים ביתיים ולכן קשה יותר להגיע למאזן לא שלילי
            אבל מאמין

            1. afc east 1999
              afc west 1995
              afc central 1989
              ב1989 זה בית של ארבע בכל מקרה זה רק מוסיף עוד שני משחקים בתוך הבית לכל קבוצה כך שאם מצטלבים עם בית פח זה לא מסובך.

  7. אחלה טור שחר. כרגיל תענוג.

    לגבי Afc North פעם ראשונה משנות ה30 (1930) שכל הבית מסיים במאזן חיובי. כלומר מעל 50%.

    אני מתקשה להאמין שבליצ'ק או טומלין יחפשו עבודה בעונה הבאה. נחכה שבוע לאחר העונה או לאחר הסופרבול לחדשות בעיניין.
    לדעתי שניהם ישארו בקבוצות שלהם עד שיחליטו לפרוש. בכל התקופה שאני צופה בפוטבול (תחילת שנות ה80, אבל באמת שנות ה90 השנים שבהם התחילו לשדר בכבלים), יש רק 2 קבוצות שצצות ככאלה שהמאמנים נשארים אצלהם שנים. אילו הן בולטימור והסטילרס. גם סיאטל בכיוון.
    הפריוטס עם ביל ביחד כמעט 25 שנים אולי יותר. 4 הקבוצות הללו, ובעיקר 2 האמורות לעיל, בצמרת של הליגה מאז שאני רואה פוטבול. יש להם תקופות קלות של שפל בעיקר לאחר איבוד QB אבל הניהול שלהן יוצא מהכלל.
    הימור שלי שאף לא אחד מ4 הקבוצות הללו תשחרר את המאמן שלה.

    לגבי השיפוט, ובעיקר שון פייטון. השיפוט יכול לפגוע ב2 הצדדים באותה מידה. הליגה לא מסמנת או מקדמת מועדון כזה או אחר. אתה מנצח ומפסיד בגלל הקבוצה שלך או היריבה. במקרה של דטרויט זה באמת צרם בשל מהלך ממש מרשים שנפסל בשל טעות שיפוט.
    רבל, שימו לב הוא בחר ללכת עם 2 נקודות פעמיים !!! לאחר טעות השיפוט.בפעם השלישית הייחתי מבין את הרמז והולך על שער שדה ומנסה לנצח בהארכה.
    ושון פייטון בלתי נסבל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט