זרעים של פורענות – סיכום שבוע 17 בNFL/ רביב פייג

שנה טובה יותר לכולם.
כשעונת 2023/24 מסיימת את החלק של ה23 שלה במחזור הלפני אחרון, אוהדי הפוטבול הישראלים יכולים להתנחם בשנת פוטבול מצויינת, מרתקת, צמודה עם מהפכים וקרבות עד הרגע האחרון שסיפקה לנו איזו אתנחתא מהמציאות המקומית ואסקפיזם מבורך מהחדשות.
עם הפנים למחזור האחרון, שמסורתית הוא מחזור של קרבות פנים ביתיים, יש לנו כבר 12 קבוצות שאפסו סיכוייהם להגיע לפלייאוף, אבל עדיין משחקות תפקיד חשוב ביותר בעיצוב התמונה הרבה אחרי שכבר אין להן על מה להילחם יותר מדיי (אהמ.. אריזונה), חלקן תהיינה ספויילריות ליריבות שנואות מהבית ותתקענה מקל בגלגלי התקווה של קבוצות אחרות וחלקן פשוט יחפשו לסיים את העונה באקורד חיובי , אבל השורה התחתונה היא, שכלום עוד לא נגמר.

ננסה לעשות פה קצת סדר בקרבות שמצפים לנו לקראת הפלייאוף:

בAFC  יש לנו חמש קבוצות שנלחמות על שלושה מקומות אחרונים בפלייאוף, כולל ראשות בית הדרום:

[4] ג'קסונויל ג'אגוארס: נגד טנסי. בתיקו תלת ראשי עם אינדיאנפוליס ויוסטון. ניצחון והיא לא צריכה לדאוג מנצחון של אינדיאנפוליס (ניצחה אותה פעמיים) או של יוסטון (שובר שיוויון נצחונות בתוך החטיבה).
הפסד לטנסי וראשית כל היא מאבדת את ראשות הבית וסיד מס' 4. שנית היא חייבת הפסד של פיטסבורג כדי להישאר  בכלל בפלייאוף (אם הסטילרס מפסידים, נוצר שייוויון מאזנים אבל עדיין לג'אגוארס יש שובר שיוויון כי הן נפגשו השנה וג'קסונוויל ניצחה).
[6] באפולו בילס: נגד מיאמי. ניצחון שלהם על הדולפינס לא רק מבטיח להם מקום בפלייאוף, אלא גם את ראשות בית הAFC  מזרח. הפסד והם בחוץ (לכל שאר המתמודדות יש מאזן טוב יותר של נצחונות בתוך החטיבה).
[7] אינדיאנפוליס קולטס:  נגד יוסטון. ניצחון והם בפנים, הפסד שלה והיא בחוץ (לג'קסונויל יש את שובר השיוויון גם אם הם יפסידו).
[8] יוסטון טקסנס: נגד אינדיאנפוליס. ניצחון והם בפנים (גם אם פיטסבורג ינצחו) הפסד והם בחוץ.
[9] פיטסבורג סטילרס: נגד הרייבנס . ניצחון והם עדיין צריכים שבאפולו וג'קסונוויל יפסידו. הפסד והם בחוץ.

בNFC  יש לנו עוד שש קבוצות שעדיין בחיים במאבק על מקום פלייאוף:
[4] טמפה ביי באקנירס: נגד קרוליינה. בשיוויון מאזני עם ניו אורלינס. ניצחון והם מבטיחים עלייה מראות בית הNFC  דרום (יש להם שובר שיווין על ניו אורלינס), הפסד וניצחון של הסיינטס, הם מחוץ לפלייאוף.
[7] גרין ביי פאקרס: נגד שיקגו. ניצחון והם בפלייאוף. הפסד והענינים מסתבכים. הם צריכים שהסייינטס סיאטל ומינסוטה  יפסידו ואז יש להם שובר שיוויון עליהם מתוקף ניצחון במפגשים קודמים העונה.

[8] סיאטל סיהוקס: נגד אריזונה. ניצחון והם עדיין חייבים שגרין ביי ומינסוטה יפסידו. הפסד והם בחוץ.

[9] ניו אורלינס סיינטס: נגד אטלנטה. ניצחון והם עדיין צריכים שהבאקנירס יפסידו מה שיתן להם את ראשות הבית ועלייה אוטומטית. אם טמפה מנצחת, הם צריכים שגרין ביי וסיאטל יפסידו. הפסד, וזה נגמר, כי אז הם הפסידו פעמיים לאטלנטה שתהיה במאזן זהה להם.

[10] מינסוטה ויקינגס. נגד דטרויט. חייבים לנצח ושכל שאר המתמודדות יפסידו ובמיוחד גרין ביי.
[12] אטלנטה פאלקונס. נגד ניו אורלינס. ניצחה העונה את גרין ביי, ניצחה את ניו אורילינס ומול טמפה ביי ניצחה 1 מ2. אם תנצח השבוע, צריכה שכולם יפסידו ואז אנחנו כבר מתחילים להיכנס לעומק שובר שיוויון שלישי ורביעי מול טמפה.

דאלאס קאובויס (5-11) –דטרויט ליונס (5-11) 19-20
דאלאס:  אחרי נפילה של שני משחקי חוץ, דאלאס חוזרת לנצח בבית (עם טיפה עזרה מהשופטים) וראשות בית הNFC מזרח שלה לאבד רק בתסריט שתפסיד לוושינגטון בשבוע הבא ופילדלפיה תנצח את הג'איינטס.
משחק כצפוי משתיים מהקבוצות השולטות בNFC צמוד ברובו אבל שלא כצפוי, הגנתי ברובו.
בסופו דטרויט הובילה דרייב של פחות מדקה וחצי ובשניות הסיום הגיעה למרחק בעיטת נקודת הבונוס להשגת שיווין ולשלוח את המשחק להארכה. אבל דן קווין, מאמן דטרויט, נשאר נאמן לאופיו הקשוח והחליט ללכת שלוש!! פעמים על נסיון המרת שתי נקודות . שתי הפעמים האחרות נפסלו בגלל עבירות וכנראה טעות של השופטים בהבנה של איזה ליינמן התקפי דיווח על עצמו כרשאי לצאת לתפיסה.



בולטמור רייבנס (3-13) – מיאמי דולפינס (5-11) 19-56

הרייבנס בהצהרת כוונות ותצוגת תכלית לכל שאר הליגה למען יראו ויראו. למאר ג'קסון, כעת הMVP הבלתי מעורער של העונה, שם את סימן הקריאה על התואר במשחק מושלם של 5 ט"ד במסירה בהשלמה של 18 מ21. וכל זאת מול הקבוצה השניה הכי טובה בAFC (לכרגע).
טואה עם 2 חטיפות אבל זה לא מה שהפיל אותם כשההגנה פשוט לא הייתה מסוגלת לעצור את הרייבנס.

באפולו בילס (6-10) – ניו אינגלנד פאטריוטס (12-4) 21-27
כן, הבילס הצליחו לשרוד משחק ביתי מול הפטריטס גם למרות שביילי זאפי נתן להם 3 מתנות. ג'וש אלן שוב עם משחק לא בסטנדרט עם 50% השלמה ל169 יארד בלבד וחטיפה, אבלל גם רץ פעמיים לתוך האנד זון.
ניו אינגלנד התקרבו כדי 7 נקודות ברבע הרביעי עם המון זמן להיזדמניות, אבל הגנת באפולו עצרה אתם ויצאה לדרייב ארוך של 5 דקות למנוע מהפטריוטס הזדמנות נוספת.

שיקגו ברס (9-7) – אטלנטה פאלקונס (9-7) 17-37
אל תסתכלו עכשיו, אבל שיקגו נהפכת לקבוצה טובה ומלהיבה, כעת, כשאפסו סיכוייהם להגיע לפלייאוף. ג'סטין פילדס מסר לאחד ורץ לאחד, די ג'יי מור עם 159 יארד וט"ד וקליל הרברט עם 124 יארד על הקרקע וט"ד, כשהדובים ניצלו גם שלוש חטיפות של היינקי ואחת נוספת של רידר שהחליף אותו כדי לסבך את אטלנטה, שבניגוד לברס עדיין מתמטית במירוץ לפלייאוף.
למרות הניצחון שלהם, ההפסד של קרוליייה הבטיח לשיקגו את בחירה מס' 1 בדראפט הקרוב.

יוסטון טקסנס (7-9) – טנסי טייטנס (11-5) 3-26

סי ג'יי סטראוד חזר ויחד איתו גם חזר המוג'ו לטקסס. הן להתקפה שקיבלה חזרה גם את הכימיה עם ניקו קולינס והן להגנה שעצרה את טנסי על שער שדה בודד ו187 יארד כוללים וגם קינחה ב 6 סאקים.

אינדיאנפוליס קולטס (7-9) – לאס וגאס ריידרס (9-7) 20-23
הקולטס חילצו ניצחון חשוב מול הריידרס. לאחר שעצרו את לאס וגאס על שער שדה כל המחצית הראשונה, איידן אוקונול התעורר קצת והצליח במשחק טוב כשהוא מוסר 47 פעם ל299 יארד ו2 ט"ד, שניהם לדאוונטה אדאמס, לצמצם את התוצאה. אבל לא מספיק לגרום לקולטס לוותר על ההובלה לאורך כל המשחק. ג'ונת'ן טיילור עם 96 ארד וט"ד.

ג'קסונוויל ג'אגוארס (7-9)- קרוליינה פנת'רס (14-2) 0-26
אחרי הניצחון המעודד משהו של הפנרים שבוע שעבר, באה הצניחה חזרה לקרקע המציאות כשברייס יאנג מוסר ל112 יארד עלובים (וחטיפה) והקבוצה כולה משיגה 124 יארדים כוללים, מעליבים והפסד על ה-0.
סי ג'יי בת'ארד ממשיך להחליף את טרוור לורנס, נמנע משטויות ונעזר המון ברץ טראויס אטיין (16 ריצות ל102 יארד ו2 ט"ד) כדי לשמור על האינטרס של ג'קסונוויל במירוץ לפלייאוף.

ניו יורק ג'איינטס (11-5) – לוס אנג'לס ראמס (7-9) 26-25

קיבלנו פה מותחן משובח שבסופו הראמס הבטיחו את עלייתם לפלייאוף.
מת'יו סטאפורד ממשיך להפציץ עם 118 יארד לפוקה נאקווה בין היתר שמתקרב בצעדי ענק לשיא הטירונים ביארדים לעונה (1473 יארד) שנקבע ב1960!
קיירין וויליאמס ממשיך להכיח שהוא אחד הרצים המשובחים העונה כשהגיח לשלושער ב87 יארד.
טיירוד טיילר לג'איינטס במשחק משובח עם כמה מסירות יפיפיות הצליח לשמור את ניו יורק קרובים כל המשחק ואפילו הביא אותם למרחק שער שדה שהיה יכול לנצח את המשחק, אבל 54 יארד היו יותר מדיי עבור הבועט מייסון קרוסבי.


פילדלפיה איגלס (5-11) – אריזונה קרדינלס (12-4) 35-31

שוקר בעיר החירות כשהאיגלס ממשיכים בצניחה החופשית. ג'יימס קונור חודר לאנד זון עם 36 שניות לסיום המשחק ומעלה את אריזונה ליתרון לאחר שפילדלפיה משמיטה הובלה של 21-6 במחצית.
המחצית השניה קיילר מורי (232 יארד ו3 ט"ד) והתקפת אריזונה היו בלתי עצירים כשכל אחד מארבעת הדרייבים שלהם במחצית הסתים בט"ד. וכאמור האחרון בהם העניק להם את הניצחון.
ההפסד של האיגלס העיף אותם מהמירוץ לסיד מס' 1 בNFC (ניינרס) ורק הפסד של דאלאס וניצחון שלהם בשבוע הקרוב יעזור להם לסיים כראשי בית הNFC מזרח.

הקרדינל ניצחה את העיטם



 טמפה ביי באקנירס (8-8) – ניו אורלינס סיינטס (8-8) 23-13

משחק הנדנדה הזה על ראשות בית הNFC דרום, מסתיים הפעם בנצחון חוץ חשוב של ניו אורלינס. משחק מלא טעויות של טמפה שסבלו מ2 חטיפות של בייקר ושני איבודי פאמבל שאמנם לא עלו להם בנקודות אבל מנעו מהם נקודות.
ניו אורלינס הייתה כבר ביתרון של 0-20 בסוף הרבע השלישי כששני ט"ד בזמן זבל עזרו לבאקנירס לדמות למשחק הזה אשלייה של משהו צמוד יותר.  
טמפה עדיין מחזיים בראשות הבית מתוקף שוברי שיוויון אבל פיספסו פה הזדמנות פז להיפטר מיריבה עקשנית.

וושינגטון קומנדרס (12-4) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (4-12) 27-10

המשחק הזה עוד היה צמוד במחצית הראשונה כשסאם האוול חזר לפתוח ונראה רענן והוביל לתיקו 10-10 עמוק לתוך המחצית הראשונה, אבל המחצית השניה הייתה כולה של סן פרנסיסקו. ההגנה עשתה את שלה ומנעה מוושינגטון נקודות וההתקפה עבדה מתודית להשיג 2 ט"ד נוספים ולהחזיר לברוק פרדי את הביטחון אחרי ההופעה הנוראית שלו שבוע שעבר מול בולטימור.
230 היארד של פרדי (ו2 ט"ד ללא חטיפות) במשחק הספיקו לשבור את שיא כל הזמנים בהיסטוריה המפוארת של המועדון ליארדים במסירה לעונה עם 4280.
כריסטיאן מקקפרי חוצה במשחק את קו 2000 היארד כוללים לעונה (פעם שניה בקריירה).

הניינרס קיבלו הפתעה נעימה כשדקות לאחר סיום המשחק נודע להם שאיבטחו את הסיד מס' 1 בNFC מוקדם משציפו כשקיבלו מתנה מחברתם לבית, אריזונה, שניצחה את פילדלפיה. מה שיתן להם כשלושה שבועות נחוצים ביותר לנוח עד למשחק בעל הערך הבא, ויתרון ביתיות לאורך הפלייאוף.

מעל 2000 יארד בעונה, כריסטיאן מקקפרי

סיאטל סיהוקס (8-8) – פיטסבורג סטילרס (7-9) 30-23

מייסון רודולף ממשיך לעשות חייל כשהוא מוביל את הסטילרס לניצחון במשחק צמוד שכנראה הושג בזכות איבוד פאמבל של ג'ינו סמית' ברבע הרביעי. נאג'י האריס עם 122 יארד ו2 ט"ד וג'ורג פיקנס עם 131 יארד.

דנבר ברונקוס (8-8) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (11-5) 9-16

שון פייתון החליט לספסל את ראסל ווילסון ואיך זה השתלם לו? ובכן, לא משהו, דנבר חזרה לנצח (לא משהו לכתוב עליו הבייתה) אבל גם עפה מהמירוץ לפלייאוף.

ג'רט סטידאהם היה בסה"כ בסדר עם 224 וט"ד והכי חשוב, ללא חטיפות, אבל זה יותר החוסר יכולת של הצ'ארג'רס לייצר התקפה עם איסטון סטיק, והם מסיימים עם רק שלושה שערי שדה.


קנזס סיטי צ'יפס (6-10) – סינסנטי בנגלס (8-8) 17-25

הצ'יפס מטפלים בעניינים ומעיפים את סינסנטי מהמירוץ לפליאוף. אייזיה פצ'אקו מככב עם 130 על הרצפה ו 35וט"ד באויר. ראשי רייס בהדרגה הופך למטרה החביבה על מהומס והשיג 127 יארד הפעם. טיילור סוויפט עם 3 תפיסות ל16 יארד בלבד.

סגרו את אליפות הבית, איזיה פאצ'קו והצ'יפס


מינסוטה ויקינגס (9-7) – גרין ביי פאקרס (8-8) 33-10
הפאקרס מזנקים לתוך 7 הגדולות עם הנצחון המשכנע הזה על מינסוטה. ג'ורדן לאב עם 3 ט"ד במסירה ואהרון ג'ונס עם 120 יארד על הקרקע. מינסוטה מנסים את ג'ארן הול בק"ב אבל הם חוזרים למולנס לאחר חטיפה ואיבוד פאמבל במחצית הראשונה ושר דוה בודד על לוח התוצאות. ניק מולנס יותר זהיר הפעם אבל זה אומר שגם ללא מהלכים גדולים ועם הט"ד הבודד של הויקינגס ברבע הרביעי .

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. קודם כל תודה ענקית על עוד סיקור זריז ואיכותי בטירוף!
    איזה מחזור מדהים, פיטסבורג פשוט מדהימים אין מה להגיד, ולאמר סגר את הקייס לMVP
    בנוגע לבאפלו, רשמת שהפסד והם בחוץ
    זה לא נכון
    הפסד והם בחוץ במידה וסטילרס מנצחים וגקסונוויל מנצחים.
    אחרת הם בפנים

  2. תודה רביב.
    כמה הוספות קטנות:
    1. באפלו יעלו לפלייאוף גם אם יפסידו אם אחת מבין פיטסבורג או ג'קסונוויל תפסיד.
    2. לפיטסבורג מספיק שאחת מבין באפלו או ג'קסונוויל תפסיד אם הם ינצחו.
    3. טמפה ביי בחוץ אם יפסידו בכל מקרה. ניו-אורלינס נגד אטלנטה, לה יש יתרון בשובר-שוויון על טמפה, והמנצחת שם תיקח את הבית.
    4. לסיאטל יש ניצחון אחד יותר ממינסוטה, אז הם תלויים רק בגרין ביי.
    5. אטלנטה וטמפה ביי יכולות לעלות אם רק אם ינצחו את הבית הדרומי, ואילו לניו-אורלינס יש סיכוי כזה אם הם ינצחו וגרין ביי וסיאטל יפסידו.
    6. המנצחת בין מיאמי לבאפלו תקבל ביתיות נגד קנזס סיטי אם וכאשר, וכמובן גם בולטימור. זו הזדמנות להזכיר שמהומס עוד לא שיחק אף משחק חוץ בקריירת הפלייאוף שלו.

  3. מכול הצרות של הצ'יפס חולשתו של קלסי היא שצריכה להדאיג יותר
    הגנתם סבירה פלוס ויש משחק ריצה .
    אבל בלי המטרה הגדולה עם הידיים הבטוחות בדאון שלישי ארוך וברדזון יהיה להם קשה לצבור מספיק נקודות כדי לרוץ עם מיאמי ובולטימור ראש בראש.
    אני מעריך (ובחשש) שפטריק יתעורר אבל צריך שניים על מנת לייצר השלמה.

    1. מהומס איבד את שתי המטרות המסירה העיקריות שלו. טייריק היל עבר לדולפינס וקלסי עבר לטיילור סוויפט. אם סינסנטי לא היתה כל כך פצועה בכלל לא בטוח שהצ'יפס היו מנצחים.

  4. לא ברור למה מינסוטה דילגו כל כך מהר על גושוע דובס. משחק וחצי של נפל וכבר קיצצו לו את הכנפיים ירדו לטיר 3-4 של קוורטרבקים? למאר, כמו שדוק אמר, באמת אדיר. זורק את הספירלות הכי מהודקות שראיתי ועל הרגליים שלו כבר נכתב המון. הרייבנס הם פור ריל. פילי בלוף

  5. ושוב לא צריך להמעיט בטעות השיפוט בדאלאס שהיא הרבה מעבר להכרעת המשחק הספציפי. מצטרפת לשיפוט נוראי בNFL כבר כמה שנים, טעויות על ימין ועל שמאל (להזכיר שזו ליגה עם ריפליי…), חוסר קונסיסטנטיות ובכלל מרגיש די חובבני באופן כללי. מה שהורג אותי זה שהרבה פעמים יש החלטות שנויות במחלוקת ובשידור רצים לפרסומות מבלי אפילו להראות ריפליי של מה היה והשדרנים עוברים לסדר היום כאילו כלום.

    1. נכון, אבל השאלה אם אפשר לעשות משהו לגבי זה. יש הרבה מאוד החלטות שיפוט סובייטיקיביות כמו הולדינג או פס אינטרפירנס. ההחלטות האלה גורליות למשחק, והן מאוד לא עקביות אז מה אפשר לעשות. דווקא לגבי השיפוט בדאלס אי אפשר להיות בטוחים כי לא שמענו את השיחה בין השחקנים לשופט. בכל מקרה ההגנה לא ידעה שמספר 68 רשאי לתפוס, ולכן גם לא הוגן להעניש את ההגנה.
      אבל אם אתה רוצה לראות שיפוט בזיוני על מלא, עוד כמה שעות מתחיל חצי הגמר מכללות בין אלבמה למישיגן. עצם זה שמישיגן בכלל נמצאת שם, ועוד מדורגת ראשונה, זה כבר ביזיון עוד לפני שהמשחק בכלל התחיל.

        1. הפרשה של מישיגן (אגב, יש כמה, לא רק אחת) לא קשורה לשיפוט במהלך המשחק כי במקרה הזה השופטים לא יכולים לדעת שהקבוצה מרמה תוך כדי משחק, אבל כן קשורה להגינות במשחק. על פי הכללים היא היתה אמורה להבדק על ידי צוות שכולל גם שופטים שהיו אמורים לפסול אותה. מדהים שקבוצה מרמה באופן שיטתי ומנצחת משחקים בחוסר הגינות ועדיין משחקת. שערוריה. אין דרך להסביר למה הקבווצה הזאת משחקת, וההסבר היחיד הוא שחיתות. ולמישיגן זאת כמובן לא הפעם הראשונה. הם כבר עשו דברים יותר גרועים מזה. כולי תקווה שהקבוצה המטונפת הזאת תפסיד. הקבוצה הכי רמאית בכל ענפי הספורט בכל ארצות הברית. אס אם יו נראים צדיקים לעומת מישיגן.

          1. טוב לא הגזמנו… מישיגן עשו משהו שהרבה קבוצות עושות ופשוט נתפסו והארבו הורחק לכמה משחקים. זה חלק ממה שדפוק בליגת המכללות באופן כללי. דבר ראשון זו ליגה עם קבוצות על גבול המקצועני וקבוצות על גבול החובבני עם לוח משחקים כזה שלא באמת אפשר לדעת מי יותר טוב ממי. בנוסף יש את הקונספט של הstudent athletes שגורם להמון בעיות. זה ידוע שדווקא באוניברסיטאות היותר נחשבות אקדמאית יותר (לדוגמא הBig10) יותר מקפידים על אינטגריטי מאשר לדוגמא בSEC ששם אין הרבה מעבר לספורט וידוע שהם עוברים על החוק מבחינת ספירת שחקני הסגל ומתן שוחד לperrspecive players. במישיגן העיפו את הקב הפותח ב2010 כי לא עמד בממוצע ציונים מינימלי. כאוהד ובוגר מישיגן אני מאד לא אוהב את ההתנהגות של הארבו אבל כנראה שבליגה הזו אי אפשר לנצח בלי רמאויות. זו הסיבה לפער הגדול שהיה בשנים האחרונות בין הSEC וכל שאר הליגה. אני דם לא מחזיק ממנו כמאמן ומקווה שיעבור לNFL

            1. וסתם בשביל הרפרנס, מישיגן עברה על החוק בכדורסל בסוף שנות ה90 והורחקה ל5 שנים. לקח להם 15 שנה להשתקם מזה. בוא לא נשקח את מקרה פן סטייט שהתאוששו מהר מאד אחרי כיסוי על פרשת פדופיליה, מה שמראה שוב כמה הליגה הזו שבורה. למדו מהNFL ששחקן פופולרי מצולם מכה את חברה שלו ובמקום להעיף אותו מהליגה הוא מורחק ל2 משחקים

    2. דבר ראשון, צריך להוציא מחוץ לחוק את המונח illegal formation
      ובכלל, הדרך הטובה ביותר להקל על השיפוט היא ניפוי מספרי החוקים של כל מה שאפשר ומי שרוצה למסור לסנטרשלו, שיהיה לו לבריאות

          1. מסכים עם כל מילה שכתבת . פעמיים !
            ההתקפה תלמד ותתאים את עצמה.
            באמת מה הקטע עם זה שקו ההתקפה לא יכול לשחק ?

      1. מסכים חלקית. לא חושב שלהגנה משנה כל כך אם השחקן השני בצד מסויים של המגרש נמצא עם הרגל על קו הסקרימג' או צעד וחצי מאחוריו. אולי אם משחקים press זה קצת מפריע. אז איליגל פורמיישן יכול לעבור קצת הקלות.
        אבל לתת לשחקני קו התקפה לתפוס חופשי כדורים זה דורש שינוי גדול מאוד באופי של המשחק.
        אני דווקא אוהב שיש המון חוקים שמנסים לתרבת משהו שהוא בהגדרה לא מתורבת. הבעיה היא עם חוסר האחידות בפרשנות של החוקים.
        אני מניח שזו קצת אלגוריה לעולם האמיתי ובתי משפט.

        1. רביב, הבעיה היא לא עם ה,תרבות, של המשחק אלא עם חוסר הצורך בכל כך הרבה חוקים
          הרי כל המונח הזה של illegal formation הוא מלאכותי ברמת ההגדרה. היו יכולים להגיד שעל שחקני קו להישאר במרחק שלושה יארד מהסקרימאג', או שאסור להם לקפוץ, או שאסור להם להסתובב והיה אפשר להגן גם על כל אחד מהחוקים האלה
          העניין הוא שזה פשוט מיותר, מי שרוצה למסור לשחקני הקו, או לשחק בלי שחקני קו בכלל או למקם את כל האופנסיב שלו רק בצד אחד של הסנאפ או לעשות מושן של שלושה שחקנים, זה גם יוסיף אופציות וגם יקל על השיפוט
          אם כמו שכתב אלעד כץ, זה ייתן יתרון גדול מדי להתקפה, אפשר להקל גם על ההגנה (נניח על ידי שחרור המגבלות על PI או הולדינג)
          פוטבול הוא משחק של "דחוף את הכדור קדימה" (או "אל תתן להם לדחוף את הכדור קדימה"), כל חוק שלא מתיחס ישירות למטרה הזו צריך לעבור מן העולם.

          1. יכול להיות לגבי איליגל פורמיישן, צריך עוד ללמוד את הנושא, אבל לתת ל-10 שחקנים לתפוס כדור יהפוך את המשחק למשהו אחר לגמרי. כמעט ללא הגנות. כל שחקן יכול לקבל סקרין או בוטלג, זה יהיה גם נוראי לצפייה.

  6. כן, פדיחת השיפוט נגד דטרויט עד עכשיו לא ממש ברורה לי.
    לגבי הרייבנס, הם הקבוצה שלי (יחד עם הוייקינגס) כבר 23 שנים, לא ברור לי איך מישהו בכלל העז להמר על ניצחון של מיאמי עליהם, הם התחברו בזמן הכי נכון וחבל לכל הליגה על הזמן…
    ואם כבר מזכירים הימורים, הרוב הימרו על ניצחונות של אטלנטה על שיקגו, האיגלס על אריזונה, הליגה הזאת משוגעת ומאוד קשה לחזות משחקים.
    בית הAFC SOUTH משוגע לגמרי, 3 קבוצות במאזן 9-7, המחזור האחרון יהיה מעניין ויהיה שברון לב גדול מאוד לאוהדים של חלק מהקבוצות האלה.
    תזכורת, עד לפני שבועיים השחקן הכי מדובר בליגה היה טומי דהויטו, הוא נעלם מחיינו די מהר…
    קצת חבל לי על סינסינטי, נתנו הופעות הירואיות בלי ג'ו בורו ובסוף זה לא הספיק, ככה זה כשמשחקים בבית הכי קשה בליגה.
    לגבי טרוויס קלסי, לא יודע אם באמת יש ירידה אמיתית ביכולת ולא יודע איך טיילור סוויפט קשורה לזה, אבל פשוט נראה לי שההגנות למדו אותו.
    מקווה שבשבוע הבא ננצח את פיטסבורג ונעיף אותם מהפלייאוף. שבוע טוב לכולם.

    1. זה משוגע ההערה שלך על טומי דה ויטו.
      מטריפה אותי העובדה שאם אתה ק"ב מחליף/ כזה שלא נבחר בסיבוב ראשון, שלא שמנצח רצוף 14 משחקים (כמו ברוק פרדי למשל), לעולם לא תקבל הזדמנות הוגנת לגדול להתפתח ולהפוך למשל לג'ינו סמית'.
      הסבלנות של עולם הפוטבול, בדומה לרף הריכוז הכללי בעולם, הולכת ויורדת.

      1. זה ממש ביצה ותרנגולת
        בליגה כזאת שוויונית וקצרה וכשרוב הקבוצות נוגעות בפליאוף כל משחק קריטי ולכן לא נותנים זמן וסיכוי לקיובים מחליפים
        גם ה 49 לא נתנו זמן ללנאס למרות המחיר ששולם עליו , לשמחת האוהדים זה התאזן עם הזמן שניתן לפרודי גם אם מחוסר ברירה.

    2. בתור אוהד של הבילס אני קונה את התחזית שלך אבל למה שהרייבנס יעלו מישהו בכיר מול פיטסבורג? לדעתי הבילס עולים ממקום שני או לא עולים בכלל

  7. אני עם שקית חומה על הראש כל היום ולכל השבוע…
    המצב בפילי כנראה חמור כמו שחשבתי, במשחק פלייאוף אחד הכל יכול להיות, אבל סופרבול כבר לא יהיה השנה.

  8. את גרונק זה לא שינה שלמדו אותו הוא פשוט היה צ'יט. Unfair Gronkowski. קלסי לא כזה דומיננטי אבל רץ ראוטים עילאי והסינק שלו עם מהומס בשיא היה מושלם ובלתי עציר ממש כמו בריידי וגרונק. אני חושב שזה שטייריק עזב מאד פגע במה שהם מריצים דרך האמצע, ולא, MVS המשמיט הסדרתי הוא לא תחליף לכלום…

  9. אחחח הפליקים בטוסיק שמיאמי קיבלו מבולטימורלא ישכחו עוד הרבה זמן… =הגנה הדולפינים נראית כמו ההתקפה של קרולינה.
    ליגה משוגעת ומרתקת אבל ראבאק! כל השריקות ההזויות ששורקים על שחקן שמחטט באף בצד או מלטף את ישבנו של פלוני בצורה לא תואמת ואז רוצח עונה שלמה צריך להכחיד מהעולם.

  10. אני דיי הימרתי שמיאמי תפתיע או לפחות תהווה יריבה שקולה ולהפתעתי הופתעתי.
    אכן בולטימור מפחידה. דיי כיסחה בחודש האחרון 3 יריבות חזקות בממוצע של 22 נקודות לניצחון ! 22 נקודות ! מרשים.
    ועדיין טרם הישתכנעתי שהם המועמדים מספר 1. אני צופה הניינרס, או פילי לזכייה. אחריהם בולטימור והציפס.

    רביב את עמיחי, נשגב מבינתי איך אתם מצליחים להבין ולהסביר להדיוטות שכמונו את התרחישים האפשריים לעליית הקבוצות. מרשים מאוד !
    אחלה מחזור ,טירוף מוחלט המשחק של פילי מול אריזונה.
    שיקאגו משחקת נפלא לאחרונה.

  11. לגבי קלסי , אני כמעט בטוח שהוא שומר כוחות לפלייאוף, שומרים על תרגילים בקנה. אני אופטימי.
    וכמובן שתנועה שלו מושכת המון הגנות לכיוונו ומפנות את שאר השחקנים.
    דבר נוסף הוא עובד קשה מאוד בקו ההגנה , שזה אחד התפקידים הראשיים של טייטאנד. ואפרופו, גרונק הוא היה חוסם מצויין.
    לטעמי, הציפס יהיו טובים יותר בפלייאוף, גם בשל הניסיון העצום שהם "סובלים" ממנו ובעיקר בגלל קלסי שיהיה דומיננטי.
    או שאני טועה לחלוטין ואז הם יפסידו בגללו…….
    כמו כן צויין פה בתגובות שזאת תהיה הפעם הראשונה של מהומס לשחק פלייאוף בחוץ. מדהים.
    אני אעקוב אחרי הציפס בפלייאוף. הם לא חייבים לקחת את האליפות אבל אם הקבוצה תגיע לפחות לגמר האזורי שלה, יתכן ואנו נצפה בהיתהוות שושלת כגון הפטריוטס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט