יום הולדת ללברון במינסוטה ולוקה מול סטף בליל מוצאי שבת חסר משחקים מאוחרים / מתנאל אלאשבילי

יום הולדת ללברון במינסוטה ולוקה מול סטף בליל מוצאי שבת חסר משחקים מאוחרים / מתנאל אלאשבילי

לצער מי שאוהב לראות סופי משחקים מאוחרים כשהוא קם לעבודה/ללימודים, הלילה המשחק האחרון ייגמר בסביבות השעה 6 בבוקר (אלא אם תהיה הארכה).

יוטה ג'אז (19-13) נגד מיאמי היט (12-19), 0:00:

ג'ימי באטלר עשוי לחזור בשורות מיאמי, אצל יוטה כרגע כולם כשירים למשחק.

הג'אז דווקא עשו שיפור במשחקים האחרונים, בחמשת המשחקים האחרונים יוטה קולעת 119.2 נקודות בממוצע למשחק מול 113.3 עונתי. וויל הארדי מנסה כמה וכמה ליינאפים במשחקים האחרונים, נגד הספרס אוליניק עלה בחמישייה, נגד ניו אורלינס הוא עלה עם קסלר, מרקאנן וקולינס. סקסטון החל לעלות בחמישייה במקום מהספסל על חשבונו של קיונטה ג'ורג' וזה החזיר לו את הביטחון באופן משמעותי – 12.7 נקודות למשחק כשהוא עולה מהספסל מול 23.2 למשחק מהחמישייה. קריטי מאוד כשמדובר בשחקן שכל המשחק שלו הוא קליעה, וזה משמעותי מאוד ליוטה שהיא לא קבוצת קליעה טובה.

אצל מיאמי במשחקים האחרונים היא משחקת הגנה נהדרת, גרמה לווריורס לקלוע 102 נקודות בלבד בביתה, וזה מצטרף לרייטינג ההגנתי השלישי בטיבו בליגה בחמשת המשחקים האחרונים ונט רייטינג חמישי בטיבו בליגה בפרק הזמן הזה. כמובן שאחד האנשים שאחראים להצלחה של מיאמי הוא חיימה חאקז חוניור אקא טריפל ח' – הפורוורד מוביל את כל הרוקיז בעשרת המשחקים האחרונים בדקות למשחק, שלישי בנקודות למשחק כשהוא על אחוז יוסייג' של 19.2 בלבד (להשוואה, סקוט הנדרסון על 24.7%).

מבחינת מנצחת מי שתכתיב את הקצב תצליח לצאת עם הניצחון, אם המשחק ילך על קליעה יוטה בהחלט יכולה לנצח בוודאי כשמדובר במשחק בית. אם מיאמי יעשו מה שעשו לווריורס הם ינצחו בקלות.

אני מהמר על ניצחון של מיאמי ב-11 הפרש.

דטרויט פיסטונס (29-2) נגד טורונטו ראפטורס (19-12), 1:00:

אני הפעם אפרגן לדטרויט, הם הצליחו כמעט לנצח את הסלטיקס אבל ברגע האחרון נזכרו שהם צריכים להפסיד. קאם תומאס אמר אחרי שניצחו את דטרויט בפעם הראשונה (כן, היו שני משחקים כאלה ברצף): "אנחנו יודעים מה המצב ב-NBA, אף קבוצה לא רוצה להיות הקבוצה שמפסידה לדטרויט". אני חושב שזה מהלך שיווקי גאוני, אנשים יעקבו באדיקות אחרי המשחקים של דטרויט רק כדי לגלות מי לעזאזל תהיה הקבוצה שתפסיד לה?

טורונטו? ככל הנראה לא תפסיד לפיסטונס. למרות שהראפטורס מגיעים לבאק טו באק ונכון לכרגע היא הפסידה שלושה מחמשת משחקי הבאק טו באק שלה העונה, והיא באה לאחר משחק קשה בגארדן בו רדפה אחרי בוסטון כל המשחק וכמעט השיגה אותה. ובכל זאת! השכל שלי לא נותן לי להמר על דטרויט, צריך להיות אמיץ בקטע לא נורמלי כדי לעשות את זה.

ולכן, אני לא אעשה את זה – טורונטו ב-8.

אינדיאנה פייסרס (14-16) נגד ניו יורק ניקס (14-17), 2:00:

הפייסרס מגיעים לאחר ניצחון גדול בשיקגו בו טייריס האליברטון, שהיה בתקופה פחות טובה, מתפוצץ עם 21 נקודות ו-20 אסיסטים *בלי לאבד כדור אחד*. נפרגן פה גם להגנה של אינדיאנה שהצליחה לגרום לשיקגו באותו משחק לקלוע 104 נקודות בבית כשבדרך כלל הפייסרס נותנת לקבוצות לקלוע 124.6 נקודות למשחק בממוצע עליה. הבולס זרקו מעט מאוד לשלוש וגם קלעו מעט, אבל מול הניקס הסיטואציה תהיה שונה כי הניקס זורקים טוב לשלוש וההגנה על השלשה תהיה פקטור משמעותי.

אם כבר השלשות של הניקס, אתמול נגד אורלנדו הניקס התקשו מאוד משלוש וקלעו ב-20 אחוז, ואם לא משחק נפלא של ג'וליוס רנדל בצבע הניקס בכלל לא באזור החיוג של המג'יק. הידית של הניקס תצטרך להתאפס אם היא רוצה לנצח קבוצת התקפה טובה כמו אינדיאנה, כי ההגנה של אינדיאנה ככל הנראה תאפשר לה לברוח בצורה כזאת או אחרת. בארט והארט יהיו משמעותיים מאוד בהגנה על האליברטון כי אם הם יצליחו לעצור את המנוע ההתקפי כמו שעשו קבוצות אחרות עד שיקגו הם יצליחו לגרום לפייסרס לאבד את הקלף היחיד שיש לה – התקפה.

אני מהמר שהניקס יתאפסו לשלוש והמשחק אתמול היה נטו בזכות ההגנה של אורלנדו – ניקס ב-7.

מינסוטה טימברוולבס (7-23) נגד לוס אנג'לס לייקרס (15-17), 3:00:

ראשית המשחק הזה יגרור אחריו הרבה הייפ, לא רק בגלל איכות הכדורסל והעובדה שמדובר בשתי קבוצות עלית בליגה, אלא בעיקר בגלל שהיום לברון ג'יימס חוגג יום הולדת 39. העיניים יופנו למלך שגם כשהוא המבוגר ביותר בליגה עדיין נשאר אחד השחקנים הכי דומיננטיים בעולם.

לגבי כדורסל – קארל אנתוני טאונס בספק למשחק ואצל הלייקרס כולם ככל הנראה ישחקו מלבד גייב וינסנט שעדיין פצוע. שתי הקבוצות באות אחרי שנחו לילה אחד והן מלאות באנרגיה.

מינסוטה במשחק בית שני אחרי שבמשחק האחרון התקשתה מעט מול דאלאס חסרת לוקה אבל בעלת טים הארדווי ג'וניור שלא בפעם הראשונה העונה מתפוצץ בחסרונם של הכוכבים. אבל משחק עוצמתי של אנתוני אדוארדס שקלע 44 נקודות ורודי גובר שהוסיף 20 ב-100 אחוז מהשדה, 11 ריבאונדים ו-3 חסימות משאיר את מינסוטה בראשות המערב בפער שני משחקים מאוקלהומה שבעקבותיה. מינסוטה למרות משחק קבוצתי חלש עדיין קבוצה שלמה מאוד מלבד עניין איבודי הכדור – מינסוטה שלישית מהסוף באיבודי כדור עם 15.5 למשחק. למזלה הגדול הלייקרס ממוצעת מאוד בגרימת איבודים ליריבה, אבל עדיין כדאי לה מאוד להיזהר מהמתפרצות כי הלייקרס קבוצה שטסה להתקפות מעבר.

מבחינת הלייקרס – מאז שדי-לו ירד לספסל ולברון משחק רכז זה נראה יותר טוב. יותר הגנה, יותר ריבאונד, קבלת החלטות יותר טובה והשילוב בין ראסל לריבס עובד יפה מאוד כשהם מכוונים לקליעה אחד של השני. כידוע למלך ג'יימס הוא ככל הנראה יתפוצץ ביום ההולדת שלו – לברון ג'יימס ב-30 בדצמבר לאורך הקריירה: 33.7 נקודות, 7.6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים למשחק. בעונה שעברה קלע 47 נגד ההוקס, שזה כמעט השיא שלו ביום ההולדת. השיא הוא 48 בעונת 2009/10 כששיחק נגד… ההוקס. אגב, לברון כבר שיחק במינסוטה ביום ההולדת שלו והעמיד שורה סטטיסטית של 34/8/10 ו-4 חטיפות (אה והוא ניצח).

אני מהמר שלברון והלייקרס יצליחו לתת למלך את הכבוד הראוי לו ולנצח ב-4 הפרש.

שיקגו בולס (19-14) נגד פילדלפיה סבנטי סיקסרס (9-22), 3:00:

שיקגו מקבלת את פילי בסיטואציה הכי נוחה שיכולה להיות לה, היא בלי אמביד והיא מגיעה תשושה אחרי משחק חוץ קשה מאוד בטקסס בו ניצחה בקושי. משחק בסגנון הזה הוא משחק לגארדים שלה כמו קובי ווייט ואיו דוסומו, שניהם יוכלו להתעלות על ההגנה הפחות טובה של מקסי וכמובן לנצל את זה שפול ריד מתקשה להיכנס לעניינים בחמישייה ולהשתמש בדראמונד כחוסם וכריבאונדר התקפה. המשחק הזה יקום וייפול על ההגנה של הבולס על מקסי והאריס, אם יצליחו להתמודד איתם בהגנה ככל הנראה בהתקפה יוכלו לזרום בצורה טובה. נגד הרוקטס פילדלפיה נורא התקשתה בעיקר מול ואן וליט וגרין.

אצל פילדלפיה היא מגיעה מותשת לבאק טו באק, בלי אמביד כפי שציינתי, אבל בסוף היא יצאה מיוסטון עם ניצחון חשוב מאוד להזכיר. בסוף, גם אם התקשו מול קבוצה מצוינת כמו יוסטון בהגנה עדיין הצליחו לקלוע בטקסס 131 נקודות וזה לא דבר של מה בכך. פול ריד מתקשה להיכנס לעניינים אבל אולי דווקא נגד דראמונד שהוא שומר גרוע ומטה הוא יתעורר ויראה את היכולות שלו. אני רואה את מקסי בכל זאת מתקשה נגד קארוסו אבל את טוביאס האריס מצליח להסתדר עם דרוזן ו/או פטריק וויליאמס (שאגב, בספק למשחק).

אני מהמר ששיקגו תמשוך את פילדלפיה למשחק צמוד ותנצח ב-6 הפרש.

גולדן סטייט ווריורס (16-15) נגד דאלאס מאבריקס (14-18), 3:30:

לוקה בספק אמנם אבל ככל הנראה ישחק, קיירי בספק גדול וכרגע נראה שלא ישחק אבל יתחמם. קוון לוני בצד השני בספק גם כן.

אחרי שהווריורס הציגו התקפה מזעזעת ולא הצליחו לשבור את ההגנה של מיאמי הם במשחק של להיות או לחדול – אם הם מפסידים הם מאפשרים ליוטה מהמקום ה-12 להתקרב אליהם, ואם הם מנצחים הם כבר באזור החיוג של פיניקס ויוסטון במקומות 9-10. סטף יהיה חייב להתעורר במשחק הזה, הוא בשני משחקים לא טובים גם בכריסמס שזה תאריך שהוא די רע בו באופן כללי ונגד מיאמי שזה כבר לא תירוץ. המשחק הזה יהיה נטו משחק של גארדים כי שתי הקבוצות לא עם פורוורדים או גבוהים מצטיינים. לווריורס יש את הכלים לזה ובנוסף את וויגינס מהספסל שייתן את הטון בהגנה. כרגע לא נראה שקר מתכנן לפתוח עם וויגינס בשביל ההגנה על לוקה אבל אין לדעת מה יוחלט, אולי וויגינס יעלה מהספסל ויישאר עם החמישייה הראשונה כדי להיות על לוקה לאורך המשחק.

מבחינת דאלאס ברור שכשלוקה משחק הקבוצה הזאת זאת קבוצה מנצחת, בשני משחקים בלעדיו כמובן הפסידו אבל לא סתם, בקושי הגיעו למאה נקודות. בשלישי ללא לוקה הפסידו אבל הגיעו ל-110 נקודות נטו בזכות הופעה עצומה של הארדווי ג'וניור מהספסל. מבחינת דאלאס אסור לה לתת לווריורס לקלוע לשלוש, למרות שיש לה את הכלים להתחרות עם זה. היא צריכה לשחק לאט ובקצב של דונצ'יץ' כדי שהווריורס יוכרחו ללכת לכיוון הצבע ופחות לקליעה של סטף, קליי ושות'.

אני מהמר שהווריורס יתפאסו וגולדן סטייט תנצח ב-8 הפרש.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. יומולדת לשיקוץ השמחה לילדלים
    יומולדת לפלולה השמחה לילדלות
    בידים הך הח אחחחח
    וברגלים טרח טרח אוחחחחחחחחח
    לה לה לה … אי אי טראח.
    כמו ילד בן 4 אני

  2. לכבוד היום הולדת 39 של מלך הבבונים,
    אני מאחל ומקווה שידרסו אותו כמו מקק על השפיץ.
    איזה הנהלה מטומטמת יש לשיקגו, הכל בינוני.לא מוכרים,אין להם חלק מכוכב.
    איזה אהבלים.
    גם טורונטו, מה המטרה? תביא בחירות סיבוב ראשון. קוויקלי אחלה, מי הכוכב? בארט זה זבל עופות.
    רואים מה אוקייסיעשו ולא מבינים איך בונים חומה?
    גם גולדן, תמכרו גבוהה תקנו נמוך. הסחורה שלהם מאבדת ערך כל דקה שעוברת.

  3. אין קבוצה בעולם בכל ענף ספורט שמזיינת יותר מהמרים ממיאמי היט.
    זה הסרטן של הענף הקבוצה הזאת.
    בעיקר בענף עם כל כך הרבה משחקי עונה רגילה.

  4. בצד אחד מגע מרפרף ככנפי פרפר בין חזהו לחזהו של טאונס שעומד וידיו למעלה – עבירה והולך לעשות פוזות מול הספסל של מיני.
    בצד השני נותן סלאפ חזק על ידיו הקולעות של טאונס – עומד משתומם המום ומניף ידיו לצדדים למשמע השריקה, קלוז אפ על פרצופו המכוער שמביט בהלם למעלה בציפייה לריפליי שיוכיח ש"לא היה כלום!"

  5. מקדניאלס מתעצבן בשקט על ששרקו לו עבירה שישית חצי דקה לסיום כשהוא לא עשה כלום מקבל גם טכנית
    לברון ודיוויס צועקים בזעם על החלטת השופטים ולא מקבלים כלום

  6. אפשר כבר להראות את התמונה שבה לברון נוגע בקו, אין לזה יותר מדי פרשנויות ועדיין מדברים על כך שכאילו נעשה עוול ללייקרס ושהוא לא נגע בקו השלשה .. כמה זה מסובך ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט