6 משחקים בסימן שימור לשנת 2024 ביום האחרון של 2023!/ פתיבר ויהלי אולמר

היום האחרון של 2023 מביא לנו מספר מפגשים בינוניים, עליהם תוכלו לקרוא בפריוויו השיתופי שלנו להיום. שמעתם נכון, תומר לחיאני AKA פתיבר ויהלי אולמר חילקו ביניהם את משחקי היום ונשמח שתכתבו לנו בתגובות מה אתם חושבים על הפורמט החדש הזה של פריוויו יום ראשון. מכיוון שזה, ובכן, היום האחרון של השנה האזרחית, הפריוויו הזה יהיה בסימן מה כל קבוצה תרצה לשמר בשנת 2024.

לשם הבהירות (וענייני חל"ב כמובן), יהלי כתב על 3 המשחקים הראשונים ופתיבר על 3 האחרונים. בלי עוד הקדמות מיותרות, בואו נתחיל:

22:00 – וושינגטון וויזארדס (25-6) מול אטלנטה הוקס (19-12):

המפגש שיפתח את הלילה יהיה היחיד שיציג שתי קבוצות מאותו הדיוויז'ן (הדרום מזרחי). הוויז ימשיכו ברצף משחקי הבית שלהם לאחר שאירחו את ברוקלין בשישי בלילה, במקביל למשחק של אטלנטה מול סקרמנטו.

המכשפים בוודאי ימשיכו לשמר את הכיוון שהם בחרו לפרנצ'ייז בשנה החדשה, משתי סיבות. הראשונה היא, ובכן, שהפסדים עכשיו מובילים לניצחונות בעתיד, ע"י זכייה בבחירות לוטרי גבוהות, בחירת שחקנים עם פוטנציאל גבוה ובנייה מדורגת של קבוצה שתוכל להתמודד על האליפות בבוא העת (נשמע פשוט בתיאוריה אבל הפרקטיקה מרתקת ומסובכת כאחד). הסיבה השנייה היא שבחירת כיוון לקבוצה, בין אם החץ יצביע למעלה (win now) או למטה (טאנקינג) היא המפתח להצלחה ב-NBA. המנגנון של הליגה מתגמל את הקבוצות הבינוניות בבחירות בעשירייה השנייה של הדראפט, מקום בו הסיכויים לדוג כוכב עתידי נמוכים בהרבה מאשר בטופ 5. וושינגטון יודעים את זה- בפעמיים האחרונות שהם בחרו בטופ 6, לפני כעשור, הם לקחו שניים מהשחקנים הטובים ביותר שלהם בעשור האחרון: אוטו פורטר ובראדלי ביל. בקיצור, נחזיק אצבעות לדני וחבריו בלוטרי הקרוב ונאחל להם שישמעו את שמם בסופו ולא בתחילתו.

האורחים יחפצו לשמר את ההתקפה הקטלנית שהם מציגים מתחילת העונה (5 בליגה בדירוג התקפי). כצפוי, זאת מתבססת על היכולת העילאית של טריי יאנג בפיקנ'רול ועל ההתגלגלות לסל של הגבוהים, קאפלה ואוקונגוו. הדומיננטיות שלהם במהלך הכל כך בסיסי הזה נותנת את אותותיה הסטטיסטיים: הנשרים מייצרים 1.04 נק' פר פוזשן מפיקנ'רול (2 בליגה), כש-34% מהפוזשנים שלהם מסתיימים בזריקה כתוצאה מהמהלך הזה, התדירות הרביעית בגובהה. נדבך חשוב נוסף הוא הקליעה מבחוץ שלהם- השלשות של ההוקס נכנסות ב-37.2% יפים (מקום 12) שמאפשרים ריווח איכותי לטריי, מארי וחברים (ביניהם בוגי בוגדנוביץ' הנפלא). ראינו כבר את קואוץ' קווין סניידר מבסס התקפה על פיקנ'רול בין גארד תותח לגבוהים החזקים שלו וזה בדיוק מה שהוא הביא לאטלנטה.

המלצת צפייה עבור: היושבים בציון (לא וויליאמסון) שרוצים לראות את דני בשעה נורמלית.

דו"ח מצב: גלינארי בחוץ וטיוס ג'ונס בסימן שאלה אצל ווס אנסלד ג'וניור. ההוקס ללא האנטר, טריי כנראה ישחק ואוקונגוו בספק.

הימור: הכל יכול להיות, אבל סביר שאטלנטה תנצח ב-14.

2:00 – סאן אנטוניו ספרס (26-5) מול בוסטון סלטיקס (6-25):

שתי קבוצות במאזנים כמעט הפוכים יקחו חלק במשחק הראשון בין המערב למזרח הלילה, שיתקיים בפרוסט בנק סנטר שבטקסס. הדורבנות יחזרו הביתה אחרי ששיחקו לאחרונה בפורטלנד בשישי, בעוד שבוסטון תתחיל מסע משחקי חוץ קצרצר לאחר שאירחו את הראפטורס.

גרג פופוביץ' כבר לא ילד. בעוד 4 שבועות יחגוג 75 חורפים, כשהוא נמצא בשנתו ה-28 על הקווים של הקבוצה עם המדים הכי מונוכרומטיים בליגה. אני יכול לדמיין לעצמי שבכל שנה אזרחית חדשה, פופ היה שמח לשמר את הקצב בו קבוצתו שיחקה, מכיוון שב-19 מהשנים הללו, הבחורים שלו שיחקו בקצב איטי מממוצע הליגה. לא עוד! אחרי שהפלח התנסה בהגברת הקצב בשנות ה-0.5 basketball כשמאנו, פארקר וקוואי הניעו את הכדור במרץ ושטפו את המגרש, סאן אנטוניו מחזיקה כעת בקצב גבוה (בהרבה) מממוצע הליגה ומשמרת אותו כבר שנה שלישית ברציפות. תינוקות פופוביץ' רצו יותר ממאה פוזשנים הלוך ושוב בעונות הללו, כשהשיא מגיע העונה עם 102.3 התקפות במשחק (רק וושינגטון ואינדיאנה מהירות יותר), כשהסגנון הזה מתאים מאוד לרגליים הצעירות של רוב חברי הקבוצה (וכמובן לצ'די אוסמן ודאגי מקדרמוט הצעירים ברוחם).

המענה לשאלה "מה בוסטון ירצו לשמר?" מורכב יותר. למעשה, כל כך הרבה דברים עובדים יפה השנה ללפרקונים שהתשובה לאותה שאלה יכולה להיות "מה הם לא רוצים לשמר?". בכל מקרה, נישאר בחוקי הפורמט ונבחר ביכולת של דרק וויט, שיפגוש את האקסית היום. הראש המגולח ביותר בליגה פשוט עושה כל כך הרבה דברים טוב השנה ומביא את הדבק שמחבר את החמישייה (אולי) הכי טובה בליגה (ומשלים את צמד הגארדים הפותחים הכי אנדרייטד בליגה עם ג'רו הולידיי). הנה המובחרים שבהם: שיא קריירה בנק' (18.8 פר 75) וביעילות (65% TS), תדירות חסימות (3.6%, נתון מדהים עבור מגן הטבעת הכי טוב מבין הגארדים) וחטיפות (1.9%) והדובדבן שבקצפת: מדד בוקס פלוס מינוס (BPM, שמתחשב בנתוני הבוקס סקור כמו נק'-ריב'-אס' ונתוני פלוס מינוס ולכן נקרא כך) שעומד על 5.8, מקום 8 בליגה (רק יוקיץ', אמביד, לוקה, האלי, SGA, מקסי וחברו לקבוצה פורזינגיס מעליו!). יש לו הרבה אוהדים באתר, כך שתמיד ידענו שהוא שחקן מצוין, אבל רק עכשיו אנחנו מבינים כמה.

המלצת צפייה עבור: חובבי וויט שעשוי להתפוצץ מול האקסית כאמור ואנשים שמחכים לדו קרב היוניקורנים של ויקטור מול פורזי.

דו"ח מצב: זאק קולינס וצ'ארלס באסי לא יתלבשו עבור הספרס, כשרק הולידיי בסימן שאלה אצל האורחים.

הימור: בוסטון ב-24.

2:00 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (9-21) מול ברוקלין נטס (17-15):

שתי קבוצות שמחזיקות קצת בחירות דראפט בארון המלחמה שלהן יתמודדו זו מול זו בפייקום סנטר שבאוקלהומה סיטי. החבורה של מארק דייגנולט (המאמן הראשי הכי אנונימי בליגה) תחזור הביתה לאחר ביקור בדנבר בשישי, כשגם הברוקלינאים שיחקו בחוץ באותו היום, עת התארחו בוושינגטון הבירה כאמור.

אוקייסי מוקירה תודה גדולה ורצון עז לשמר את הורסטיליות של 3 כוכביה הראשיים. בהצגה עם כל כך הרבה שחקני משנה נהדרים כמו דורט, גידי, קייסון וואלאס, אייזיאה ג'ו וקנריץ' וויליאמס, קל להוריד את המבט לשנייה מהדמויות הראשיות. אך שיי, צ'ט וג'יי דאב הם 3 שחקנים מגוונים כל כך בהתקפה (וגם בהגנה) עד שלפעמים עולה השאלה מה הם לא יכולים לעשות? SGA יכול להיות החוסם בפיקנ'רול וגם לקחת שחקנים נמוכים לפוסט, שם הוא מפליא בהם את סל הטריקים שלו. הולמגרן לעיתים רץ על חסימות כמו שחקן כנף, קולע שלשות הרחק מעבר לקשת ומסוגל להריץ את הפיקנ'רול עם כל שחקן אחר וג'יילן וויליאמס (הווינג כמובן) יכול לעשות את כל אלו וגם ליצור לאחרים בחוכמה מהכדרור, לחתוך בלי הכדור, לקלוע שלשות פול-אפ או לשחק 1 על 1 במיד ריינג'. אינטליגנציה היא שם המשחק אצל הרעמים והנוכחות שלה אצל 3 הכוכבים הצעירים הופכת אותה למסוכנת כל כך עכשיו ובעתיד (ואוהו, איזה עתיד יהיה להם).

כאמור, הנטס מחזיקים בהרבה בחירות דראפט עסיסיות (בעיקר של פיניקס), אך ישמחו לשמר (ואף לשפר) את חוזק הנכסים העתידיים שלהם. דרך אחת לעשות זאת היא למכור את מרכולתם הטובה בעונת הטריידים ולקוות לעוד נכסי דראפט מתוקים בתמורה לשחקני הכנף המגוונים שלהם. לא נשחק כאן בטרייד מאשין, אבל נציין שרויס אוניל, דוריאן פיני-סמית', לוני ווקר וספנסר דינווידי הם גארדים/ווינגים עם סייז טוב ובעלי ניסיון פלייאוף ממשי. בשנה בה יש הרבה קבוצות שרואות את עצמן עם סיכוי מעשי לאליפות, טוב יעשו הרשתות אם ישמרו ואף ישפרו את מאזן הנכסים שלהם בתמורה לשחקניהם הסולידיים.

המלצת צפייה עבור: אלו שחפצים בדו קרב ארוכי הגפיים (שיי מול ברידג'ס) ועכברי כדורסל שמרגישים שיש כאן מאצ'אפ איכותי בין שתי קבוצות שיש להן את הכלים לעצור אחת את השנייה. מי יודע, אולי זה יהיה המשחק של הלילה.

דו"ח מצב: הת'אנדר יעלו ללא עוסמאן ג'נג, הנטס יחסרו את סימונס ו-ווקר, קלאקסטון כנראה ישחק.

הימור: משחק טוב יסתיים בניצחון של אוקייסי ב-8.

2:00 – ניו אורלינס פליקנס (14-18) מול לוס אנג'לס לייקרס (16-17):

קרב ראש בראש של בחירות ראשונות עם גוף ויכולות לא אנושיות, צ'ק. מפגש פיקנטי בין אקסים שכיכבו בקבוצה היריבה והיום הם סיידקיקים אבל אולי בעצם לא, צ'ק.למי שיש מספיק זמן לקום למפגש הגבעה הזה, יזכה לצפות בקרב אמצע טבלה מרתק ומותח

ניו אורלינס הסולדים יחזיקו אצבעות לשימור הבריאות (היחסית) של הכוכבים שלהם בשליש הראשון של העונה. ברנדון אינגרם שלא עבר את 63 משחקים מאז עונת הרוקי שלו החמיץ עד כה שלושה משחקים בלבד. ולאנציונס קשישא בעונתו ה12 בליגה לאחר כבר שתי פציעות רציניות עומד על 100% כשירות כאילו זה עתה נבחר בדראפט. ג'ונס שעונה שעברה נעדר ל16 משחקים גם הוא עוד לא החמיץ משחק. וגולת הכותרת, הדובדבן שעל הציזבורגר, ציון שהחמיץ יותר משחקים מאשר שיחק מאז שנבחר בדראפט, החמיץ עד כה שישה משחקים בלבד, והוא בקצב לעונתו הבריא ביותר בליגה עד כה. הבריאות היחסית הזו מאפשרת לניו אורלינס לשחק כדורסל סולידי+, עם נט רייטינג של +2.9 התשיעי בליגה, וסיכוי לא זניח להשתרברב אפילו למקום בטבלה בו לא ייאלצו להפסיד שוב בפלייאין.

מתנצל מראש על חוסר היצירתיות, אבל זה קצת אשמת הקבוצות הנודניקיות האלה שהן בסיטואציה כלכך דומה. ככל הנראה אין דבר שגם הלייקרס תרצה לשמר יותר מאשר בריאות כוכביה. נתחיל באיש שהגבה שלו מככבת בהגדרה של פציעות במילון. גם הוא לא חצה את ה63 משחקים בחמש עונות האחרונות. אולם העונה טפו טפו הוא החמיץ רק שני משחקים, והלייקרס מתחילים לראות את הפירות של זה כשבשני המשחקים האחרונים הוא נמצא בכושר פסיכי של בערך נקודה לדקה. לברון, אוהבים או לא אוהבים, אי אפשר להכחיש שמדובר בהיסטוריה רפואית שמתרחשת לנגד עינינו. הוא קשיש הם אמרו, הוא שיחק רק 55 משחקים לעונה כלייקר הם אמרו, הוא מושך את הזמן עד שהוא יוכל לשחק עם הבן שלו הם אמרו. אז הם אמרו. נגמרו הסופרלטיבים לשחקן, שלמרות שהוא הזקן ביותר בליגה (שרק אתמול חגג 39!), החמיץ רק שלושה משחקים, משחק 34 דקות למשחק ועודו מוביל את קלעי הלייקרס עם 25 למשחק.

המלצת צפייה עבור: צופים שאוהבים בולי-בול, ומשחקי מישור של העונה הסדירה

דו"ח מצב: ג'ורדן הוקינס ומאט ראיין לא ישחקו אצל הביתיים, כשטריי מרפי בסימן שאלה. הלייקרס בסגל מלא פרט לגייב וינסנט.

הימור: ניו אורלינס ב12

3:00 – אורלנדו מג'יק (12-19) מול פיניקס סאנס (16-15):

בניגוד למשחק הקודם, באריזונה יתקיים משחק בין קבוצות שהדמיון היחיד בינהן הוא בלוגו של הקבוצות. מן המזרח, קבוצה צעירה, שנבנתה בסבלנות על ידי בחירות דראפט וליקוט מציאות ומביאה לשולחן כדורסל קבוצתי ומפתיע לטובה. מן המערב, קבוצה זקנה, עגלאקטיוס שמשכנה את כל שחקני הבית שלה עבור כוכבים ושאריות חוזי מינימום, קבוצה שמשחקת "תורות" בין שני שחקנים ולראייה הם הקבוצה היחידה שיש לה שני שחקנים בטופ 15 USG% בליגה, וזה עוד לפני שביל הצטרף באמת לחגיגה. קבוצה שצפו לה קונטנדריות והיום היא בקושי עושה פלייאין.

אורלנדו ירצו לשמר את ההגנה הרצחנית שלהם. מקום רביעי בליגה בדיפנסיב רייטינג. ניסיתי להבין מה כלכך טוב בהגנה שלהם, והאמת לפחות לפי מבחן הסטטיקה ולא לפי מבחן העין (מתוודה שלא ראיתי משחק אחד שלהם העונה) לא ראיתי תחום שבו ההגנה שלהם היא הכי טובה בפער, ולא נראה שיש שחקן מסויים שהוא שומר על. אנתוני בלאק ,ג'יילן סאגס וגארי האריס הם שומרי פרימטר די טובים. אייזיק כשהוא משחק וגוגה (שם מהטובים בNBA), נותנים הגנת פנים טובה. אבל אם מנסים להתחקות אחרי האפקטיביות המפתיעה של ההגנת המג'יק, מדובר כנראה בעניין של שיטה, קבוצתיות ומאמץ. שיטה שהם מאוד מקווים שהם יצליחו לשמר גם בהמשך העונה כשההתלהבות תרד וקבוצות אחרות יתחילו להתייחס אליהן ברצינות.

פיניקס יכולים להיות מרוצים עד כה מפוינט-בוק. בשקט בשקט בוקר ממלא את החור בעמדת הרכז בצורה מרשימה. הוא מוסר 8.2 אסיסטים למשחק, ביחס של 2.7 אסיסטים לאיבוד, כדי לקבל אוריינטציה זה מעל ברונסון וטרי יאנג ודימיאן לילארד, לא השחקנים הכי מתחשבים אבל כן רכזים שרכזיותם לא מוטלת בספק. האם זה השימוש המיטבי במכונת הקליעה האוטומטית שהיא דווין בוקר?. לא בטוח. אבל אולי הניסיון בניהול המשחק שישב אצל שלושת הכוכבים ישפר את היכולת שלהם לחלוק את הכדור לאורך זמן ויעזור להם בעונה הבא או בפלייאוף אם יצליחו להגיע אליו.

המלצת צפייה עבור: צופים שאוהבים התנגשות סגנונות, אוהדי הקבוצות, משפחת ואגנר.

דו"ח מצב: אינגלס יהיה על אזרחי עבור המג'יק, כשקארטר, האריס, אייזק ופולץ בסימן שאלה. השמשות ללא נאסיר ליטל ודמיון לי, אוקוגי כנראה ישחק.

הימור: פיניקס ב7

3:00 – סקרמנטו קינגס (12-18) מול ממפיס דובונים (21-10):

בפדקס פורום שבממפיס יפגשו שתי קבוצות במגמות הפוכות. הקינגס אחרי פתיחת עונה די טובה שממקמת אותם בשליש העליון של המערב הצפוף, אולם למשחק עצמו הם מגיעים אחרי דישדוש בחמשת המשחקים האחרונים. הדובונים לעומת זאת מגיעים אחרי פתיחת עונה זוועתית! (גרועה בערך כמו 17/18 שבזכותה השיגו את ג'ה) אבל למשחק עצמו מגיעים במומנטום חיובי בעקבות חזרתו של הקפיץ האנושי מגלות האקדחונים.

סקרמנטו מוקירים תודה להמשכיות. אחרי ששנה שעברה נשברה באופן רשמי ומרשים בצורת הפלייאוף של הקבוצה העצובה ביותר במערב של המילניום הנוכחי, אני בטוח שאוהדי הקינגס נושמים לרווחה כשהם מגלים שלפחות נכון לעכשיו, הכדורסל המהיר והמנצח של הקינגס מודל 22/23 תקף לפחות עד לסוף 23. קיגן הרוקי ממשיך לקחת יותר ויותר אחריות. מאליק מונק ממשיך להפציץ מהספסל. בארנס ממשיך להיות שחקן חמישייה לגיטימי. מונק ממשיך לשקם את הקריירה שלו כמפציץ מהספסל. סאבוניס ממשיך לשלוט בלוחות ולנהל את המשחק בצורה שלא מביישת את שורשיו. פוקס ממשיך להשתפר מעונה לעונה כשהעונה הוא קולע 30! נקודות. כמעט חמש נקודות יותר למשחק בכמעט אותה יעילות. הוראטר ממשיך להיות הג'ינג'י הכי ג'ינג'י בליגה 3>. המשכיות קווים לדמותה

באופן מפתיע גם לממפיס על כל הצרות שנפלו עליה העונה יש כמה דברים שהם ירצו לשמר מ2023 הנוראית שנחתה עליהם. הברור מאליו, ג'ה חזר כמו קליע מאקדח, אבל בלי אקדח באמת, משחק מעולה וסוחף את ממפיס לתקופה הטובה האחרונה. ביין אמנם לא הצליח להוביל את הקבוצה לנצחונות כמו שעשה מפעם לפעם כשמוראנט נפצע בעונות האחרונות, אבל הוא הראה שהוא אכן הוא מסוגל להעלות רמה במשחקו ולתת ביצועים טובים גם כאופציה התקפית ראשונה. ובנימה אישית של אוהד, השנה החדשה היא אולי הזדמנות דווקא לשינוי. דוגרי, הקבוצה הגיעה יותר רחוק מהכישרון שלה בשנים האחרונות בעונה הסדירה, מה שיצר את האשלייה שלא צריך עוד כישרון סביב ג'ה ביין וטריפל J. ואולי בתוך התפוצצות ההנחה הזו טמונה ההבנה שהקבוצה צריכה עוד כישרון והחלטות יותר אמיצות מטעם ההנהלה.

המלצת צפייה עבור: חובבי רכזים מהירים ואתלטיים

דו"ח מצב: הרטר בסימן שאלה אצל הביתיים. אדאמס וקלארק היחידים שבחוץ אצל קואוץ' טיילור ג'נקינס ולוק קנארד בסימן שאלה.

הימור: סקרמנטו ב15

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 59 תגובות

  1. תודה לשניכם וברוך הבא לעונה פתיבר.
    אני מניח שאציץ קצת על וושינגטון, אבל כמו שמנחם אמר, המוקדם המרכזי היום זה הפוטבול.
    וושינגטון, בוסטון, אוקלהומה, לייקרס, פיניקס, סקרמנטו

  2. ניו אורלינס מול הלייקרס , רק לפני כמה שנים אנטוני דיוויס הגיע ללייקרס תמורת חבילה גדולה של בחירות דראפט ושחקנים. הצפי היה שניו אורלינס כעבור מספר שנים תהיה הקבוצה העדיפה בהישגים. זה לא קרה הלייקרס לקחו אליפות, הגיעו שנה שעברה לגמר המערב.ניו אורלינס תקועים בדשדוש ארוך.היום זה ברור שניו אורלינס עשו עסקה לא טובה.קיבלו נטו את אינגרם שחקן שנופל בצורה משמעותית מדיוויס ,בחירות דראפט של שחקנים בינוניים.למעשה ויתרה ניו אורלינס על הנכס הכי חשוב שלה, כדי לדרוך במקום.

  3. היה.קצת קשה לקרוא את הקדימונים .
    נראה כאילו המטרה שכולם יצאו מרוצים ובכן זו לא עיתונות ,אלא יחסי ציבור :
    רוצים שכולם יצאו מרוצים לכו למכור ארטיקים , או שוקולד ….
    עיתונות היא ביקורת משהו נושך
    אין לכם מזה .
    בקשר לוושינגטון וטנקינג ,סבבה
    ניתן להתחזק דרך הדראפט אז…
    מה עשתה מיאמי בגמר השנה ?
    איםה היתה פילדפיה עם כל תהליך הבחירות הראשונות שלה :
    למה אתם חושבים כי וושינגטון תכלכל את מעשיה אחרת …
    במיוחד אחרי ההצלחה האדירה עם
    גורדן פול…?
    בקיצור אין משחקים בינוניים יש קדימון בינוני ,כזה שרוצה לרצות את כולם :
    אז רמז בעיתונות אם כולם מרוצים
    אז אף אחד לא מרוצה !

  4. אבדיה עם 7 זריקות לסל, השישי בקבוצה. אפילו מוסקלה זרק יותר..
    ועדיין סיים עם דאבל-דאבל נאה. חבל שלא לוקח על עצמו יותר בהתקפה, בעיקר בחדירות לסל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט