סופו של עידן? סיכום שבוע ב-NFL/ שחר דלאל

1. האירוע המרכזי של השבוע לא התרחש על המגרש והוא הגיע אלינו לפני כמה שעות – ראסל ווילסון צפוי לרדת אל הספסל ולא לשחק עד סוף העונה. החדשות האלו לא אמורות להפתיע אף אחד שצפה בווילסון בשנתיים האחרונות, מאז שעזב את סיאטל, אבל הן בהחלט בעלות משקל כשמדברים על המעמד שלו בליגה.

למי שלא זוכר, הנה תקציר הפרקים הקודמים: בעונת 2019 ווילסון כעס על הסיהוקס על כך שהם לא מנצלים אותו כראוי ודרש טרייד. פיט קארול שם וטו על העניין, אך נכנע בעונה שעברה והק"ב נשלח לדנבר, שם לא הצליח לשחזר את היכולת שלו מהעונות הקודמות. בקיץ הביאו הברונקוס את שון פייטון כדי להחיות את הקריירה שלו, אבל אחרי ההפסד המביך לניו אינגלנד במחזור האחרון, פייטון החליט לספסל אותו עד לסיום העונה.

חשוב להדגיש, דנבר לא באמת יכולה להיפטר מווילסון. החוזה שלו כובל אותם לפחות עד סיום העונה הבאה (אחרת יצטרכו "לאכול" קרוב ל-90 מיליון מתקרת השכר שלהם) וגם קשה להאמין שיצליחו למצוא ק"ב טוב יותר בשוק החופשי. על פניו נראה שהאירוע הזה הוא חלק מסדרת החינוך של המאמן, אשר לא התבייש לבקר את הק"ב שלו בפומבי החל מהרגע בו הגיע לליגה. העובדה שנותר לברונקוס רק סיכוי תיאורטי להשיג את המקום בפלייאוף, מאפשרת לפייטון להעביר לווילסון מסר מהדהד, שבתקווה יעיר אותו במהלך הפגרה ואולי נראה אותו חוזר ליכולת הישנה והטובה שלו.

2. משחק השבוע היה ללא ספק התבוסה שהנחילו הרייבנס על הניינרס, כאשר רבים צופים שזה יהיה הסופרבול בסוף השנה. עם זאת, הדיבור בסיום המשחק היה על מייק מקדונלד, מתאם ההגנה של הרייבנס, שהקפיץ את עצמו לראשות טבלת המועמדים למשרת המאמן הראשי בסיום המשחק הזה.

3. מועמד אחר עשה לעצמו השבוע שם מאוד רע, בעקבות הפרסום הזה:

4. עוד משחק משמעותי שהיה השבוע, הוא הניצחון של הריידרס על הצ'יפס, עם הנתון הסטטיסטי הבא:

5. העובדה שלמרות הסטטיסטיקה הנוראית הזאת, לאס וגאס עדיין בתמונת הפלייאוף, כנראה תבטיח למאמן הזמני – אנטוניו פירס – את משרת המאמן הראשי בסיוםהעונה (אלא אם יקרה משהו לא צפוי – כן ג'ים הארבו אני מסתכל עליך).

6. מעניין מה היה יחס ההימורים שזה יכול לקרות בתחילת העונה…

7. אבל אולי היינו צריכים לצפות את זה מראש?

8. האם אנחנו עומדים בפני פרשת "דיפלייט גייט 2"?

9. יש אנשים שמנסים להרוויח מהפרסום החדש שלהם, אחרים מנסים לתרום לקהילה. כבוד.

10. ואיך אפשר לשכוח את הדבר המופלא הזה:

*

משחק יום חמישי: ניו יורק ג'טס (9:6) אצל קליבלנד בראונס (5:10)

הפעם אמזון יקבלו את ג'ו פלאקו בול, לאחר שהק"ב חזר לחיים במדי קליבלנד, אחרי שכבר היה עם רגל וחצי בפרישה לאחר שנתיים נוראיות בניו יורק. החודש האחרון של הק"ב הוותיק יכול להגיע לשיא במשחק הזה, כאשר במידה וישיג ניצחון, הבראונס יבטיחו מקום בפלייאוף – בפעם השניה בלבד מאז הליגה חולקה לדיוויזיות שאנחנו מכירים היום (2002).

עם זאת, את הכבוד לעונה המוצלחת של הבראונס חייבים לשלוח קודם כל להגנה, אשר עמדה בפרץ למרות אין סוף דרמות בעמדת הק"ב שלהם, ושמרו על הקבוצה במשחקים שהיו נראים גמורים בשלבים מתקדמים מאוד, ואיפשרו להתקפה (וגם לפלאקו) לעשות קאמבקים מרשימים. הפעם, הם יחפשו לסגור את הסיפור מוקדם, כדי שאולי יקבלו שבוע חופש במחזור האחרון של העונה.

בצד השני לא חסרות דרמות בעמדת הק"ב, לאחר שארון רוג'רס לא ישוב לשחק יותר העונה, לאחר שהג'טס הודחו מהפלייאוף לפני שבועיים. עם זאת, הם יחפשו לסיים את העונה בטעם טוב ולהשיג ניצחון שני ברציפות, לפני המפגש הפיקנטי עם ביל בילצ'ק במחזור הסיום.

הימור: הבראונס תמיד מוצאים דרך לשפוך את הדלי, אבל הפעם זה נראה אחרת. ניצחון לקליבלנד.

*

רק תזכורת שעד סיום העונה אנחנו מקבלים משחקים גם ביום שבת, אז אל תשכחו להצטרף אלינו יום מוקדם מהרגיל.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. ישר מ ESPN
    The quarterback change helps increase the Broncos' financial flexibility this upcoming offseason, as Wilson will make an additional $37 million in guaranteed money if he can't pass a physical by early March. An injury to Wilson in either of Denver's last two games of the season could trigger that guarantee.

    פציעה חמורה של וילסון באחד משני המשחקים הנותרים תעלה להם הרבה כסף אז בנוסף לכל יתר הדברים רוצים לייתר את הסיכון הזה

    1. זה בהנחה שהם רוצים לחתוך אותו כבר השנה. בשנתיים הקרובות החוזה לעונה העוקבת מובטח כבר במרץ של השנה (הישארות בסגל במרץ 24' מבטיח את החוזה ל25'). כפי שציינתי, ה Dead Cap שלו יהיה קרוב ל90 מיליון, מה שהופך את השחרור שלו העונה לכמעט בלתי אפשרי…

  2. כל דבר רע שקורה לקריירת האימון של שון פייטון מבחינתי אלה חדשות נהדרות, המאמן שאחראי לאחת הפרשיות הנוראיות בתולדות הליגה ובעצם יצא ממנה כמעט ללא פגע מאיזשהי סיבה (באונטיגייט כשאימן בניו אורלינס) זרק את כל האחריות על מתאם ההגנה שלו והיום הוא מאמן מבוקש בליגה, ואחרי שהוא ירד על המאמן הקודם של הברונקוס נת'ניאל האקט וטען שהוא היה עושה עבודה הרבה יותר טובה עם הכלים שיש בדנבר… לגבי שיאי יארדים ותפיסות של רסיברים, כן, זה כנראה משנה מי הק"ב שלך, אז אולי השיאים האלה חסרי משמעות? לגבי קליבלנד, המאמן שלהם בוודאות צריך להיות מאמן השנה עם כל מה שעבר עליהם עם חילופי הק"ב השונים ושהם גם איבדו את ניק צ'אב בתחילת העונה, אולי הראנינג בק הכי טוב בליגה… לגבי הרייבנס, אני אוהד שלהם מאז שזכו בסופרבול הראשון שלהם ב2001. מקווה לא להתעורר מהחלום הזה שהם כרגע מדורגים ראשונים בליגה…

    1. שון פייטון עזב את ניו אורלינס כי חשב שהליגה מחפשת אותו, והגיע לדנבר כי חשב שעם הבעלים החדשים הליגה תרצה שינצח. זה אומר לך הרבה על איזה בנאדם מדובר…

  3. תודה שחר על עוד פוסט מצויין עם טוויטרים משכנעים. הסיפור של ראסל ווילסון הוא מוזר ועצוב. מצד שני אני מחזיק יד לג'ו פלאקו. הרייבנס הוכיחו שהם – לדעתי לפחות – הקבוצה החז'קה ביותר ב-NFL.

  4. בתור אוהד מישיגן שעוקב אחרי ג׳ים הארבו הרבה שנים אני יכול להגיד שני דברים:
    1. הקבוצה תמיד מגיעה לא מוכנה למשחקים גדולים ובדרך כלל נראית בהלם במחצית הראשונה (בעיקר משחקי בול ופלייאוף).
    2. במשחקים נגד קבוצות חזקות (לא משחקי ראווה של תחילת העונה) גם אם הוא מוביל ברבע הרביעי הוא כמעט תמיד מפסיד, מה שמראה על ניהול משחק לא נכון בצורה קונסיסטנטית.
    בקיצור, מאמן לא משהו. אני צופה התפרקות נגד אלאבמה (סייבן יעשה לו שוב בי״ס) ואם אתבדה, אני לוקח את כל מה שאמרתי פה חזרה.

    1. תקשיב, אם הוא לא מגיע לגמר השנה באמת אפשר לסגור את הסיפור. זאת האלבמה הכי גרועה שהיתה מאז סייבן הגיע. הק"ב שלהם הוא רץ במקרה הטוב (וזה שהוא החליף עבר לשחק לאקרוס). לעומתם לכם יש ק"ב שיודע לנצח משחקים גדולים ואולי את הסגל הכי מוכשר בקדנציה של הארבו. מקווה בשבילכם שתשיגו את הניצחון (וגם בגלל שאלבמה לא צריכים להיות שם…)

  5. הצעקת "Noooooo" של השדרן במשחק של הסיינטס פשוט פרייסלס!
    לברוק פורדי יש סיוטי לילה אחרי מה שההגנה של הרייבנס עשתה לו, איזו תצוגת תכלית מדהימה של ההגנה הכי טובה בליגה.

    1. לגבי ברוק פורדי-
      אנשים דיברו ככה שהוא בחרדות לחזור אל האיגלס אחרי הקונפרנס צמפיונשיפ שנה שעברה.
      הוא הגיע אליהם לבית ונתן שם תצוגת תכלית.

  6. בינתיים בקליבלנד: ג'ו פלאקו עם 300 יארד ו3 ט"ד במסירה במחצית.
    פרס שחקן הקאמבק של השנה סגור ונעול.
    קליבלנד הופכת להיות מסוכנת בהתקפה כמו שהיא בהגנה וזה יכול לקחת אותה כל הדרך לסופרבול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט