כמעט כל הליגה ושני משחקים מוקדמים בליל מוצאי שבת / מתנאל אלאשבילי

כמעט כל הליגה ושני משחקים מוקדמים בליל מוצאי שבת / מתנאל אלאשבילי

ביחס ללילה כל כך עמוס, דווקא שני המשחקים המוקדמים הם המעניינים ביותר, למי שקם מחר מוקדם זאת הזדמנות מצוינת ליהנות ממשחקים מצוינים בשעות נוחות.

ניו יורק ניקס (11-16) נגד מילווקי באקס (7-21), 19:30:

שתי קבוצות יציבות מאוד שהיה להן לו"ז יחסית קשה לאחרונה וגם צלחו אותו. הניקס כשהיה לה סיבוב במערב שם הרשימה מול הסאנס והלייקרס, ומילווקי שברצף של שישה ניצחונות אמנם שיחקה מול יריבות פחות קשות אבל הפציצה מבחינה התקפית; וגם במשחק היחיד שנקבע על הגנה נגד אורלנדו החזקה היא ניצחה.

אין שום ספק שהמשחק הזה יספק לנו המון רגעים מאוד חזקים, יאניס ולילארד החלו להתחבר בהתקפה, ובניקס כל השחקנים נראים מאוד יציבים מברנסון האדיר עד לשחקני המשנה הארט ודיווינצ'נזו.

שתי הקבוצות הולכות המון לקו העונשין, בחמשת המשחקים האחרונים הן זורקות הכי הרבה מקו העונשין בליגה, כשמילווקי זורקת בפער עצום משם עם 33 זריקות עונשין למשחק, לניקס יהיה נורא קשה לעצור את יאניס כשאין לה גבוה – כידוע, מיטשל רובינסון סיים את העונה וגם ג'ריקו סימס הצעיר נפצע. משימה מאוד קשה לאייזאה הרטנשטיין.

אני מהמר שיאניס יהיה גדול על הניקס חסרת הצבע ומילווקי תנצח ב-10 הפרש.

לוס אנג'לס קליפרס (11-17) נגד בוסטון סלטיקס (6-21), 22:30:

הקליפרס חוזרת הביתה אחרי שקיבלה קצת אינדיקציה לגבי מי זאת אוקלהומה. אמנם שיחקה בלי קוואי אבל היא פשוט לא הייתה במשחק, ורצף של 9 ניצחונות נקטע. היום בלילה קוואי ככל הנראה ישחק וזה כפי שראינו קריטי, כי לראשונה מ-2019 הוא מראה שגם בעונה הסדירה הוא בעל הבית של הקבוצה, וזה היה המשחק היחיד שקוואי החמיץ העונה.

מבחינת הסלטיקס, קריסטפס עדיין לא ישחק אבל טייטום עשוי לחזור. הם הרשימו מאוד בלעדיו נגד הקינגס בסקרמנטו, בעיקר בזכות העובדה שבוסטון היא אחת מהקבוצות היחידות בליגה שמצליחות לשמור על נתיבי מסירה בצורה טובה וגורמת לשחקנים לאלתר מולה. זה מתבטא מזה בכך שהיא גורמת ליריבה למסור רק 24 אסיסטים במשחק, הממוצע העונתי הוא 26. וזה נראה לא משמעותי אבל האחרונה, וושינגטון, נותנת ליריבה למסור 30 במשחק (ואנחנו רואים את ההבדל בין השתיים).

אני מהמר שהסלטיקס תמשיך להרשים ותנצח ב-7 הפרש.

ניו אורלינס פליקנס (12-17) נגד יוסטון רוקטס (12-14), 2:00:

אחרי שקיבלה קצת שוק מהחזרה של ג'ה מוראנט, הפליקנס יצאה למשחק חוץ בקליבלנד שחסרה כמעט את כל הסגל. זאת הייתה זריקת כוח בשבילם כי היא הצליחה לשחק נהדר בהתקפה ודווקא בלי זאיון. ניו אורלינס היא אחת הקבוצות שזורקות הכי מעט לשלוש בליגה, אבל נגד הקאבס זרקה 35 שלשות. הסיבה לכך היא החזרה של טריי מרפי שהוא עוד נשק משלוש וכמובן נשק התקפי באופן כללי.

יוסטון מנגד עדיין קבוצת חוץ מזעזעת אבל קבוצה ממש טובה באופן כללי, היא מגיעה בבאק טו באק אחרי שפירקה את דאלאס בלי לוקה וקיירי. יוסטון היא קבוצת ריבאונד הגנה מצטיינת וזה קריטי מאוד כשניו אורלינס משחקת המון לתוך הצבע, והאפשרות לצאת למתפרצות היא פקטור עיקרי פה. אם יוסטון תגרום לניו אורלינס להיכנס לכאוס זה יכול לתת לה יתרון עצום.

אני מהמר שיוסטון תנצח ב-5 הפרש.

אינדיאנה פייסרס (13-14) נגד אורלנדו מג'יק (11-16), 2:00:

שתי הקבוצות לא בכושר טוב במיוחד, אינדיאנה קצת מתקשה לאור יכולת פחות טובה של טיריס האליברטון במשחקים האחרונים: 17 נקודות, 11.2 אסיסטים, 3.8 איבודים למשחק ב-5 המשחקים האחרונים מול 24.3 ו-12 על 2.8 איבודים בממוצע הכללי.

גם אצל אורלנדו הסיפור לא קל, הם על רצף של 4 הפסדים. ההתקפה שלה נראית לא טוב כשההגנה שלה עדיין די טובה. ברצף הרע הזה רק שארלוט וממפיס גרועות ממנה בנקודות למשחק. מבחינת אורלנדו אין משחק יותר טוב להתעורר בו התקפית מול ההגנה החלשה של אינדיאנה.

אני מהמר שאורלנדו תצא מהמשבר ותנצח ב-12 הפרש.

שארלוט הורנטס (19-7) נגד דנבר נאגטס (10-20), 2:00:

דנבר ממשיכה במסע חוץ, אבל בניגוד למשחק הקשה שהיה לה בברוקלין אתמול, בו ניקולה יוקיץ' הפך לשיאן הריבאונדים של הנאגטס בכל הזמנים, מולה יש יריבה שיהיה נורא קשה להפסיד לה. אם שארלוט הצליחה לחטוף 144 מאינדיאנה שלא בכושר, מעניין כמה הפרש היא תחטוף מדנבר.

מזכיר ששארלוט חטפה בביתה באזור ה-50 הפרש מפילדלפיה וקלעה 82 נקודות, זה היה מביך. בלי לאמלו אין לשארלוט על מה לשחק מלבד על עוד בחירה גבוהה.

אני מהמר שדנבר לא תתקשה ותנצח ב-18 הפרש.

טורונטו ראפטורס (17-11) נגד יוטה ג'אז (18-11), 2:30:

טורונטו מגיעה אחרי משחק קשה בו לא הצליחה להתמודד עם משחק גדול של השלישייה של פילדלפיה, אבל מול יוטה, קבוצת החוץ החלשה בליגה, ככל הנראה לא תהיה לה בעיה. המגרש בטורונטו גם תמיד קשה לקבוצות החוץ, המשחקים שם לרוב נגמרים בתוצאות מאוד נמוכות, וקבוצות מהמערב קולעות רק 102 נקודות בממוצע למשחק בקנדה.

יוטה, שנמצאת במאזן 13-3 בחוץ, ככל הנראה לא תשיג ניצחון מול טורונטו בקנדה, בטח כשהיא קולעת רק 107.6 נקודות למשחק במשחקי חוץ.

אני מהמר שטורונטו תנצח ב-9 הפרש.

ברוקלין נטס (15-13) נגד דטרויט פיסטונס (26-2), 2:30:

ברוקלין במשחק בית באק טו באק, אחרי שכמעט ניצחה את האלופה דנבר נאגטס. אז על איזה קבוצה יותר נוח להוציא עצבים מאשר הקבוצה הכי גרועה בהיסטוריה של הליגה הזאת?

אם יש דבר שאני ממש לא אוהב כחלק מהכתיבה של הפריוויו העונה זה לכתוב על דטרויט. מה אני כבר אכתוב? שאין לה סיכוי? שלהמר עליה זה כמו להמר על אליפות של גליל עליון בלי זרים? אז אני אנסה להגיד אולי למה לדטרויט יש טיפה סיכוי נגד ברוקלין: לא, אין. באמת ניסיתי למצוא איזה נתון, איזה משהו, חילקתי לרבעים – אין שום נתון העונה שדטרויט מסוגלת להיות טובה יותר מקבוצה שלא קוראים לה ממפיס/סן אנטוניו/שארלוט/וושינגטון.

אני מהמר שברוקלין תבוא עצבנית ותנצח ב-15 הפרש.

אטלנטה הוקס (16-12) נגד ממפיס גריזליס (19-8), 2:30:

אטלנטה חוזרת הביתה לאחר משחק קשה התקפית מול מיאמי בו הרבתה לזרוק לשלוש, 54 זריקות, מתוכן קלעה 19. מיאמי מנגד עם 34 זריקות משלוש קלעה 17. אטלנטה על כל פנים נראית לא רע בכלל, אבל מה שמצחיק הוא שדווקא בחוץ צברה את רוב הניצחונות שלה. מבחינת ההוקס המפתח יהיה להציב את מארי על ג'ה שחזר בכל הכוח ולא לאפשר לו להיות חלק אינטגרלי במשחק, מה שנקרא "לתת לאחרים לנצח".

אצל ממפיס, כפי שציינתי, ג'ה מוראנט חזר בכל הכוח והראה בשני המשחקים שלו העונה שהוא עדיין עם פוטנציאל הסופרסטאר שכולם מייחלים לו. כשהוא על הפרקט ממפיס נראית הרבה יותר טוב, הוא מאפשר לביין וג'קסון ג'וניור להיות הרבה יותר יעילים בהתקפה וגם לא לעבוד קשה מדי.

אני מהמר שממפיס תמשיך בכושר שלה ותנצח ב-8 הפרש.

שיקגו בולס (17-13) נגד קליבלנד קאבלירס (13-16), 3:00:

זאת שעולה וזאת שיורדת. שיקגו בתקופה האחרונה משחקת בצורה פנומנלית בהתקפה יחד עם קובי ווייט שבעשרת המשחקים האחרונים קולע 24.5 נקודות למשחק, קוטף 6.7 ריבאונדים ומוסר 6.4 אסיסטים, ושיקגו במאזן 3-7 כולל שלושה ניצחונות ברצף.

קליבלנד לעומתה חסרה את גארלנד ומובלי והתבשרה שגם מיטשל לא ישחק הלילה. במשחק חוץ קשה מול קבוצה בשטף התקפי אדיר, כשלקאבס אין שום כלי התקפי ממשי, הסיכויים שלה לנצח אצל שיקגו קטנים מאוד.

אני מהמר ששיקגו תנצח ב-11 הפרש.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (8-18) נגד לוס אנג'לס לייקרס (14-15), 3:00:

אוקלהומה נראית נפלא גם לאחרונה, כשבמשחק האחרון כתשה את השנייה מאל-איי, והיא במשימה לנצח גם את המועדון המוצלח יותר מהעיר. בעשרת המשחקים האחרונים אוקלהומה רביעית ברייטינג הגנתי וחמישית בנט רייטינג, כש-שגא והולמגרן מובילים אותה ליכולת נהדרת גם בהגנה וגם בהתקפה.

הלייקרס לעומת זאת קצת בבעיה, הם ברצף של ארבעה הפסדים כשהיו אמורים לקחת לפחות שניים מהם. הלילה לברון ישחק וזה ככל הנראה ישנה את כל התמונה מבחינת ההתקפה של הלייקרס, אבל עדיין, בארבעת המשחקים האלה הלייקרס קולעת 110.8 נקודות למשחק מול 113.5 בממוצע הכללי.

אני מהמר שאוקלהומה תמשיך לזרום ותנצח במשחק צמוד ב-7 הפרש.

גולדן סטייט ווריורס (14-14) נגד פורטלנד טרייל בלייזרס (20-7), 3:30:

גולדן סטייט מצידה נראית לא רע למרות ההרחקה של גרין, ארבעה ניצחונות ברצף כשאחד מהם על בוסטון בהארכה. לצערם של הווריורס, אנדרו וויגינס, שמקבל נישה חביבה מהספסל, לא ישחק הלילה; ולמרות שהוא לא מתבטא כל כך בסטטיסטיקה יש לו משחקים טובים מאוד בהגנה. גולדן סטייט צריכה לנצח את המשחק הלילה בבית כדי להמשיך במומנטום ואולי לתת תקווה לעונה הזאת שכרגע נראית שהולכת לפירוק השושלת.

פורטלנד מבחינתה לא מגיעה עם הרבה ציפיות, את הניצחון שלה הייתה צריכה להשיג נגד הוויזארדס ואיכשהו הם הצליחו להפסיד. שארפ לא ישחק גם הלילה, אבל אנפרני סיימונס שחזר מפציעה נראה נהדר כשבתשעה משחקים העונה הוא קולע 27.1 נקודות למשחק על 58.9% טרו שוטינג. הוא יהיה קריטי בשביל פורטלנד שצריכה את הקליעה שנורא חסרה לה עד החזרה שלו.

אני מהמר שגולדן סטייט תמשיך לנצח ותנצח ב-12 הפרש.

דאלאס מאבריקס (12-16) נגד סן אנטוניו ספרס (23-4), 3:30:

דאלאס שוב תשחק בלי לוקה וקיירי, הפעם בבית. אתמול אחרי שקיבלה בראש מיוסטון בחוץ, היא תנסה לנצח את הקבוצה השנייה (והחלשה בהרבה) מטקסס. מבחינת דאלאס אין לה יותר מדי כלים התקפיים או הגנתיים למשחק הזה, כשטים הארדווי ג'וניור צריך לסחוב אותה בהתקפה, ובהגנה… אין יותר מדי, כי לייבלי לא ישחק.

מבחינת סן אנטוניו זאת ההזדמנות לנצח, דאלאס פצועה וחסר מי שישמור על ויקטור – זה הזמן שלו להתפוצץ ופשוט לחפור בתוך הצבע. להגיד שזה יקרה? עם איך שהספרס משחקים אולי הם יצליחו לעשות מספיק טעויות בשביל להפסיד.

אני עדיין חושב שויקטור היום לא יצא פראייר, ייתן משחק נהדר והספרס ינצחו ב-7 הפרש.

סקרמנטו קינגס (10-17) נגד מינסוטה טימברוולבס (6-21), 5:00:

סקרמנטו בבאק טו באק בבית אחרי משחק אדיר נגד פיניקס, בייחוד של דומנטס סאבוניס שסיים עם טריפל דאבל. בעשרת המשחקים האחרונים סקרמנטו אחת המובילות בליגה באחוזים לשלוש, זה בזכות הידית של קיגן מארי שהתאפסה מהמשחק המטורף שלו של 12 השלשות. היציבות שלו בקליעה יחד עם קווין הרטר נותנים לסקרמנטו אפשרות לעבוד בתוך הצבע עם פוקס וסאבוניס ולהוציא לקלעים מבחוץ ולהשיג מהם תועלת.

מבחינת מינסוטה היא קצת בבעיה למשחק הזה כשקארל אנתוני טאונס לא ישחק, אבל היא עדיין הקבוצה עם המאזן הטוב במערב, עם הגנה אדירה ועם סגל מספיק עמוק. החיסרון של טאונס כן יקשה עליה מבחינת ייצור נקודות מול מארי שקטן ממנו במימדים, אבל נאז ריד שנותן עונה נהדרת יכול להשלים את מקומו. לא בהכרח עם 27 נקודות ו-12 ריבאונדים אבל עם תועלת טובה בצבע ובקליעה מבחוץ. במשחק הזה כמובן שההגנה של גובר על סאבוניס היא פקטור, הוא יצטרך להימנע מעבירות עליו כי אם סאבוניס לא יתקשה לצבור נגדו נקודות אז הוא גם לא יתקשה ליצור לשאר הקבוצה.

אני מהמר על ניצחון של סקרמנטו שתפציץ משלוש, והיא תנצח ב-8 הפרש.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. מזמן לא השתמשתי בכינוי הזה טומטום עבור JT אבל פתיחת העונה שלו רעה מאד ביחס לעונות שעברו.
    אולי הוא חשב שהכל יבוא לו בקלות והתאמן קצת פחות?
    שחקן כמוהו אסור שיחטיא את השלשות הפנויות במיוחד עם הוא שואף להיות MVP

  2. תודה מתנאל.
    ההימורים:
    בוסטון, מילווקי, דנבר, אינדי, ניו אורלינס, אטלנטה, נטס, טורונטו, שיקגו, לייקרס, דאלאס, ג"ס, סקרמנטו.

  3. ג'רו כבר עם 20 נקודות
    אני רוצה לראות ממנו משחקים של 30 נקודות, זכר לימיו הבאמת טובים.
    כשהוא ובראון וטייטום והאיטרייה יכולים לספק כזה כח אש, אף קבוצה לא צריכה להוות מחסום לתואר מספר 18.

  4. שיכניס כבר את הצעירים מה G ליג.
    הניצחון בטוח, למה לא להכניס כבר את החמישייה השלישית וחצי?

  5. דברים משעממים לעשות במחצית:
    שמעון עם 12 מ 28 התגובות הראשונות לכתבה זו. אחוז אפקטיבי מרשים.
    אבל…
    לא כמו האחוז של רזי, עם 18 מ 19 האחרונות!!! (עכשיו זה יהיה 20…).
    חברים אתם לוהטים היום. כל אחד שולט במחצית (או רבע? הלילה עוד צעיר)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט