פריוויו ספיישל ל-5 משחקי כריסטמס / צוות הופס

המסורת של משחקי NBA בכריסטמס קיימת מאז עונת 1947-8, השנייה של הליגה, עוד לפני שקראו לליגה NBA, ורק בעונת השביתה ב-1998-9 לא היו משחקים אז כי העונה החלה רק בפברואר. מאז שהחלה שיטת שיבוץ המשחקים הנוכחית בעונת 2008-9, בכל המקרים האלופה המכהנת שיחקה, אך משבצי המשחקים עשו עבודה לא רעה גם בחיזוי העתיד, כאשר רק פעמיים האלופה שבדרך קיבלה חופש ביום הזה (דאלאס ב-2011 וטורונטו ב-2019).

אם נעמיק עוד יותר בנתונים, נראה שב-3 העונות הקודמות האלופה שבדרך ניצחה בכריסטמס, ושתי האחרונות עשו זאת נגד פיניקס (מה זה אומר על דאלאס העונה?). בסך הכל, האלופה שבדרך מחזיקה במאזן 33- 13 במשחקי כריסטמס, כאשר ב-6 מקרים קיבלנו מפגש בין האלופה המכהנת לאלופה שבדרך, בין הווריורס לבוסטון ב-1957, שיקגו ודטרויט ב-1991, לייקרס ובוסטון ב-2009, מיאמי ודאלאס ב-2012 וגולדן סטייט וקליבלנד ב-2016 ו-2017 בתפקידים הפוכים, ואילו 3 מפגשי כריסטמס הרצופים בין גולדן סטייט לקליבלנד הם 3 המקרים היחידים בהם המשבצים חזו את הגמר שעתיד להיות.

אחרי הרקע ההיסטורי הזה, נעבור לפריוויו ספיישל בו גייסנו 5 כתבים שונים, וכל אחד כתב על אחד מהמשחקים. תודה למנחם על הרעיון ותודה לתומר שנאן, רותם אלרן, רועי ויינברג, יהלי אולמר וראובן בראל על הביצוע המהנה לקריאה. עכשיו נקווה שגם המשחקים יתעלו לרמה של הפריוויו.

19:00 ניו-יורק ניקס (16- 12) – מילווקי באקס (22- 7) / תומר שנאן:

על פניו משחק יחסית גמור מראש. הבאקס בכושר מעולה, הם הביסו את הניקס כבר פעמיים העונה, ניצחו אותם במשחק צמוד פעם נוספת והתיאום בין יאניס ללילארד אמור להותיר את הקבוצה מהתפוח הגדול ללא מענה ראוי. הבעיה היחידה? המאזן של מילווקי בחוץ.

הבאקס עד כה עם שישה ניצחונות בלבד לעומת חמישה הפסדים כאשר הם לא משחקים באולם הביתי כאשר חלק מהם לפייסרס ולראפטורס. הניקס כבר הפסידו את המשחק הראשון ב-MSG לפני יומיים וכעת הקבוצה תנסה להימנע מסוויפ עונתי.

זה יהיה קשה, בעיקר ללא הגבוהים של הקבוצה. רובינסון וסימס בחוץ, בהיעדרם אין לקבוצה סנטר טבעי שיכול לתת מענה ראוי למילווקי ששחקניה (ובמיוחד יאניס) חיים מנקודות בצבע, ועל אף הנסיון לכפר על זה עם רנדל ודומיו, זה ככל הנראה לא יספיק. מה הניקס כן יכולים לעשות? בגדול לזרוק מרחוק.

הניקס והבאקס שתיהן נמצאות בטופ 10 באחוזים לשלוש בליגה (הניקס מקום 8, הבאקס סוגרים את הפודיום) אבל הניקס זורקים 3 שלשות פחות למשחק. ייתכן מאוד שבהיעדר כוח בצבע, ועל אף שבמשחק האחרון בין השתיים הניקס קלעו ב-31% בעוד הבאקס קלעו ב-50% מאחורי הקשת, למארחת משתלם דווקא לנסות לזרוק יותר מרחוק בתקווה שהערב היוצרות יתהפכו, מילווקי לא תצליח לשחזר את היכולת והניקס מנגד יצליחו לצלוף.

פערי הרמות הערב יהיו גדולים, מאוד. הבאקס עדיפים בהתקפה ובהגנה, עם סגל שלם ואיכותי הרבה יותר, ואין ספק שברוח החג הניקס יזדקקו למעין נס על מנת לנצח. על אף הרצון להמר על האנדרדוג, אני לא רואה תרחיש בו הבאקס לא מנצחים. מילווקי ב-15.

21:30 דנבר נאגטס (21- 10) – גולדן סטייט ווריורס (15- 14) / רותם אלרן:

המשחק השני של הלילה יגיע אלינו היישר מקולורדו, שם ייפגשו שתי אלופות ה-NBA האחרונות, כאשר הנאגטס יבואו מהמקום השני במערב בעוד הווריורס יגיעו מהמקום העשירי ועם רצון להישאר בתמונת הפלייאין.

דנבר ללא ספק מגיעה למשחק כפייבוריטית, כאשר היא מחזיקה ביתרון של 5 משחקים על פני הווריורס עד כה העונה. הנאגטס נמצאים במקום השביעי בליגה במדדי הרייטינג ההגנתי וההתקפי, מה שמוביל לכך שהם מחזיקים בנט רייטינג השישי בטיבו ב-NBA העונה, וכתמיד הגורם המרכזי ליכולת הנפלאה שמציגה הקבוצה הוא ניקולה יוקיץ'.

היעילות של הענק הסרבי אמנם צנחה משמעותית ביחס לעונה הקודמת, אך הוא עדיין מעמיד 26.4 נקודות, 12.3 ריבאונדים ו-9.2 אסיסטים למשחק, כאשר מה שמדגים יותר מכל את החשיבות שלו עבור דנבר הוא הפער בנט רייטינג בין הדקות שלו על המגרש והדקות בהן הוא נח. העונה דנבר מחזיקה בנט רייטינג 11.9 כאשר יוקיץ' נמצא על המגרש, בעוד בדקות בהן הוא לא משחק הנט רייטינג שלה עומד על 9.2- – פער של מעל 21 נקודות ל-100 פוזשנים.

ההתקפה של הנאגטס היא נשק שמעטות הקבוצות שמסוגלות להתמודד איתו ברחבי הליגה, וסביר להניח שגם הווריורס יתקשו מולה – גולדן סטייט מחזיקה ברייטינג ההגנתי ה-15 בטיבו בליגה העונה, לא נוראי, אך בהחלט לא מספיק על מנת להתמודד עם הרמה שהנאגטס מציגים בצד הנוצץ של הפרקט. עוד לפני ההשעיה של דריימונד גרין לווריורס לא היו הרבה כלים הגנתיים איכותיים, וכעת אין לה שחקנים אשר יוכלו להאט באופן כלשהו את דנבר בהובלת יוקיץ' וג'מאל מארי.

למרות היתרונות הרבים בהם דנבר מחזיקה על פני הווריורס הלילה, חשוב לזכור שיש לא מעט סיבות שהמשחק הזה קיבל מקום כמשחק כריסמס, משמע משחק שעל הנייר צפוי להיות מרתק. הווריורס אמנם מגיעים מהמקום העשירי במערב, אך הם גם מגיעים בהובלת סטף קרי, אחד מהשחקנים הטובים ביותר שראתה הליגה, אשר ממשיך לספק יכולת נפלאה גם בגיל 35. באותה מידה שגולדן סטייט תתקשה מול יוקיץ', הנאגטס עשויים להתקשות מול יכולת ייצור הנקודות של קרי, כאשר קשה לי להאמין שמארי או קלדוול-פופ יצליחו להפריע לסופרסטאר הוותיק.

במפתיע, גולדן סטייט מפגינה רמה גבוהה יותר מאז השעייתו של דריימונד, כאשר היא מחזיקה ב-5 ניצחונות ב-6 המשחקים ששיחקה ללא הפורוורד השנוי במחלוקת, אשר הושעה עד להודעה חדשה לאחר שזרק אגרוף לפניו של יוסוף נורקיץ' במשחק של גולדן סטייט מול פיניקס. הקבוצה מציגה כדורסל איכותי בהרבה ללא גרין, ואין ספק שאחד מהאחראים המרכזיים לעליית המדרגה הזו הוא כריס פול – הרכז הוותיק הגיע לווריורס בקיץ האחרון עבור ג'ורדן פול אשר עשה את הדרך ההפוכה אל וושינגטון, ולמרות שהוא לא מספק יכולת ייצור נקודות (קולע 5.5 נקודות ב-32.4% מהשדה בששת המשחקים האחרונים של הקבוצה), פול הפך לאחד משחקני ההתקפה החשובים ביותר בקבוצה העונה.

בחמשת משחקיו האחרונים פול מסר כמות דו ספרתית של אסיסטים ארבע פעמים, כאשר הוא מעמיד 10.4 אסיסטים למשחק ומאבד רק 1.4 פעמים בערב במהלך רצף משחקים זה. בדקות איתו על המגרש הנט רייטינג של גולדן סטייט משתפר ב-8.9 נקודות ל-100 פוזשנים, כאשר באותם חמישה משחקים ההשפעה שלו מרקיעה שחקים כאשר הנט רייטינג של הקבוצה משתפר ב-14.3 נקודות ל-100 פוזשנים איתו על הפרקט.

דריימונד אמנם הוכיח את עצמו כאחד מהטובים שבמנהלי המשחק מבין השחקנים בעמדות הפנים בשנים האחרונות ובכל הזמנים, אך העונה ניכר שההשפעה ההתקפית של פול עדיפה על שלו בעשרות מונים – גרין מומחה חסימות ויודע לבצע את המסירות הנכונות בהתקפת החסימות הסטנדרטית של הווריורס, אשר העונה דווקא פחות עבדה, בעוד פול מצליח ליצור מצבים לאחרים ולא רק להסתמך על התנועה הטבעית של ההתקפה, מה שגם גורם לעלייה משמעותית באיכות היכולת ההתקפית של גולדן סטייט מאז ההשעיה של דריימונד. לא בטוח שזה יספיק הלילה, אך היכולת המשופרת הזו עשויה להפוך את המשחק הזה לאחד מהמעניינים ביותר היום.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של דנבר ב-5.

0:00 לוס אנג'לס לייקרס (16- 14) – בוסטון סלטיקס (22- 6) / רועי ויינברג:

משחקי העונה הסדירה הגדולים ביותר, לפחות ברמת הציפיות שלנו, הם אלה שאתה מגיע אליהם וחושב שלשתי הקבוצות יש מה להוכיח. מעבר לכך שזהו המשחק המרכזי של הכריסמס, התמודדות ראשונה בין 2 הקבוצות שהפסידו בגמר אזורי העונה והיריבות הגדולה ביותר של ה-NBA, גם אם HBO נאלצה לבטל את ווינינג טיים שלה שעסקה בלייקרס של שנות השמונים, הרקע למשחק הזה מושלם לפני שאנחנו מדברים כדורסל. לברון ג'יימס ואנתוני דייויס נגד ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון, הלפרקון של בוסטון מול המצלמות של הלייקרס. הדבר היחיד שחסר הוא ג'ק ניקולסון ביציע.

מבחינת כדורסל, יש הרבה מאוד עניין מבחינת שתי הקבוצות. בוסטון מגיעה למשחק הזה עם המאזן הטוב בליגה, אבל עם מאזן חוץ לא מלהיב של 7:7. הם הפסידו בפילדלפיה, מינסוטה, שרלוט (איכשהו), אורלנדו, אינדיאנה וגולדן סטייט. ניצחונות החוץ המרשימים ביותר היו על הקליפרס חסרי קוואי ועל אותה פילדלפיה, קבוצה ששנה אחרי שנה מוכיחה שהיא לא קונטנדרית אמיתית.

בוסטון עצמה, קבוצה שמסתמכת על השלוש, צונחת מ-40.9% ב-TD גארדן ומאזן 0:14 ל-34.8% מחוצה לו ו-6:8. כקבוצה שזורקת את כמות השלשות הגבוהה בליגה וכקבוצה שהפסידה 3 מ-4 משחקים ביתיים בגמר המזרח ועוד שני משחקים בחצי גמר המזרח אשתקד, הם עדיין לא מצליחים לשכנע באופן מלא שהם מסוגלים לנצח קבוצות טובות בחוץ. בוסטון אמנם הפייבוריטית שלי לאליפות כרגע, אבל זה סימן שאלה שקיים בעיני לא מעט פרשנים. התקפה מאוזנת ושחקנים טובים אך לא יציבים זה דבר אחד, אבל ניצחונות משכנעים בחוץ זה דבר אחר.

עכשיו סגנית אלופת המזרח פוגשת את מחזיקת גביע ה-NBA. הלייקרס יסיימו את העונה הזאת עם תואר, אם אתם מחשיבים אותו כאחד, אבל הפסידו ב-4 משחקים רצוף מאז. זה הרגיש כאילו הם מצליחים להתעלות במשחקים גדולים (כל הגביע, פיניקס בשבוע הראשון של העונה, הלילה האחרון מול אוקלהומה), אבל לא לשמור על עקביות. הם סגל טוב מדי בשביל להיות במאזן 14:16. ולכן ראינו את דרווין האם עושה שינוי מעניין בחמישייה ומעביר את לברון ג'יימס לתפקיד הרכז, לצד טוריאן פרינס, קאם רדיש, ג'ארד ונדרבליט ואנתוני דייויס. אם תגידו שיש כאן 4 פאוור פורוורדים, אתם לא לגמרי תטעו.

מול הת'אנדר זה נגמר ביום נהדר מהשלוש, 40-7-7 של לברון, 37 אסיסטים ו-129 נקודות, אבל הכוח האמיתי של החמישייה הזאת (שפתחה לראשונה במשחק בו הלייקרס ספגה 120 נקודות) נמצא דווקא בהגנה. רדיש קולע העונה ב-29.2% מהשלוש, דייויס קלע העונה תשע שלשות וג'ארד ונדרבליט זרק תשע פעמים. הם שומרים טובים מאוד וכאלה שאמורים לתת ללייקרס, מרחק שני משחקים מהמקום הרביעי ומשחק מהמקום ה-11, ניצחונות דרך ההגנה.

לכן הסיפור של המשחק הערב, בהפוך על הפוך מהסטריאוטיפים הקלאסיים, הוא ההגנה של הלייקרס מול ההתקפה של בוסטון. לברון ג'יימס היה אחראי על אחד ממשחקי חג המולד הגדולים בכל הזמנים כשמחק פער של 16 נקודות וניצח את גולדן סטייט וקווין דוראנט ב-25.12.16, ושבע שנים לאחר מכן אני חושב שאנחנו עומדים בפני משחק נהדר נוסף. יהיה כאן סקור נמוך, יהיו משחקים אישיים נהדרים של לברון ושל ג'יילן בראון, ויהיה ניצחון של הלייקרס ב-6.

3:00 מיאמי היט (17- 12) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (20- 8) / יהלי אולמר:

המשחק הרביעי הלילה מסמל את איזור הדמדומים של ליל הכריטסמס עבור חובב NBA ממוצע, שהבטיח לעצמו להישאר ער מתחילת המשחק הראשון ב-19:00 עד לסוף המשחק החמישי ב-7:30. חצי יום פלוס חצי שעה של ליל שימורים מול מיטב הכדורסל שיש לעולם להציע. ב-3 בלילה, 8 שעות לאחר תחילת האתגר, אותו חובב NBA מגיע לשלב הזה של הלילה בו הוא מתחבט בשאלות קיומיות: "למה אני עושה את זה לעצמי?", "איך צבע העיניים שלי נהפך לאדום כל כך מהר?" וכמובן-"איך אעביר את מחר עם 0 שעות שינה?".

אם אני שם את עצמי במקום אותו עכבר, ובצירוף העובדה שג'ואל אמביד ייעדר הלילה וג'ימי באטלר בסימן שאלה, אני שוקל ברצינות לכבות את הטלוויזיה/ליג פאס ולצבור שעות שינה חיוניות עד המשחק שיסגור את הלילה. אבל אני בחרתי לכתוב על המשחק הזה, לכן אנחנו נדבר על למה כדאי להשאיר את העיניים האדומות בהיכון לקראת ההתמודדות של 3:00.

לדעתי, ואפילו ללא ה-MVP המכהן, זה אחד משני המשחקים בהם נראה את הכדורסל הכי משובח, שיתופי ומשובב עיניים הלילה (השני הוא דנבר-גולדן סטייט כמובן). ההתקפות בשני הצדדים דוגלות בשוויון הזדמנויות (פילי עוד יותר מהרגיל ללא הכוכב הגדול) ומצפה לנו כדורסל יפייפה הלילה. לכן נדבר על שני מהלכים פופולריים שהקבוצות מריצות, אחד לכל קבוצה.

מיאמי אוהבת את המשחק בין שניים של דאנקן רובינסון ובאם: בקיצור נמרץ, קלעי מעולה בתנועה+גבוה שמוסר ויודע לקלוע מרחוק בעצמו+שחקנים אינטליגנטיים שחותכים בתזמון טוב=משחק בין שניים שמוביל לזריקות טובות. בסרטון למטה יש מספר חסימות ותנועה ללא כדור שמטרתם לפנות את צד ימין של המגרש לרובינסון ובאם, כשהראשון רץ לכנף הימנית דרך חסימות של האקז ושל השני. מרטין מוסר לאדבאיו, שמעביר לדאנקן. כשהכדור מגיע לקלעי, הוא עושה ג'אב סטפ כדי ליצור מרווח לחדירה זריזה (אבל ממש) על הבייסליין, עובר דרכו ומקפיץ להאקז שמצא חלל צר להשתחל דרכו בדרך למיני-חיתוך ולקרש סל בשמאל. זאת הסיבה למה הכדורסל של מיאמי כיף כל כך לצפייה. החיבור בין קלעים בתנועה (רובינסון, הירו, לאורי לפעמים) שחפצים למסור לשחקנים שמוכנים לסדר חסימות וכאלו שחותכים בעורמה לשטח פנוי (שזה כל השחקנים בקבוצה בעצם) יוצר פוזשנים כמו אלו, שהם מופת של כדורסל קבוצתי.

גם ניק נרס הכניס אלמנטים של תנועה לקבוצתו החדשה. אחד מהמהלכים האהובים עלי הוא גט אקשן/האנד-אוף לטייריס מקסי. גם המהלך הספציפי הזה (בוידאו) מתחיל בתנועה וחסימות כדי לפנות איזור למקסי ופול ריד, הפעם במרכז המגרש. הרכז מוסר לגבוה שלו וישר, בלי לחכות שבריר שנייה, חותך מסביבו. הסנטר נותן את ההאנד-אוף חזרה לטייריס (מכאן מקור השם "גט", כי מקסי נותן את הכדור ומקבל), שהוא אולי השחקן הכי מהיר בליגה והמהירות שלו מספיקה כדי לטוס קדימה, הרחק מהשמירה של ברוס בראון וטרנר, בדרך לסקופ לייאפ נהדר עם הקרש.

אז לסיכום, צפו להמון תנועה וחסימות, למסירות על כל המגרש של קווין לאב, לקלי אוברה מתחרע על הטבעת, לעבודת רגליים יסודית של חיימה האקז ולאנרגיות הבלתי נגמרות של פטריק בברלי. בקיצור, כדורסל טוב מחכה לנו הלילה, במשחק שהוא בהחלט מיוחד אבל בסוף, אפשר ללמוד ממנו בדיוק כמו משחק רגיל. מה זה אומר לגבי זהות המנצחת? אולי הרבה, אולי כלום. אבל אם צריך להמר, אז מיאמי ב-12.

5:30 פיניקס סאנס (14- 14) – דאלאס מאבריקס (17- 12) / ראובן בראל:

הופעה במשחק כריסטמס היא סוג של תו איכות בליגה, שתי הקבוצות שיחתמו את המשחקים בהחלט רואות את עצמן כראויות להכרה מהסוג הזה. למאבריקס זו תהיה ההופעה הרביעית ברציפות בעוד הסאנס יספרו שלוש הופעות רצופות ובפעמיים האחרונות התמודדו (והפסידו) אל מול האלופה לעתיד.

קצת מספרים ושיאים ממחזורי הכריסטמס של 2 הקבוצות :

קטגוריהסאנסמאבריקס
מאזן8-123-3
משחק אחרון 2022 – הפסד לדנבר אחרי הארכה 128-1252022 – ניצחון על הלייקרס 115-124
שיא נקודות 38 לס'ר צארלס מול יוסטון (1993)32 של לוקה מול הלייקרס (2022)
שיא ריב'20 לפול סילאס נגד אטלנטה (1970)14 לדירק נגד הקינגס (2003)
שיא אסיסטים 16 כריס פול נגד דנבר (2022)11 של סטיב נאש נגד הקינגס (2003)

שתי הקבוצות מגיעות למעמד אחרי תקופה לא טובה וכשהן סובלות מפציעות. דאלאס ללא קיירי עצרה רצף של שלושה הפסדים מול הספרס. פיניקס ניצחה רק 3 מעשר המשחקים האחרונים ונדחקה למקום 11 במערב. בראדלי ביל בחוץ לפחות לשבוע הקרוב אחרי ששיחק רק 6 משחקים עד כה.

בשיבוצים למשחקים הליגה מנסה להחיות יריבויות עבר והווה, וכאן הסדרה הנהדרת מחצי גמר המערב מ 2022 שהסתיימה בניצחון של המאבריקס אחרי שבעה משחקים ללא ספק תרמה להחלטה. העונה הן עוד לא נפגשו אך המפגש האחרון במרץ סיפק ניצצות והסתיים בניצחון של הסאנס 130 -126 כשדוראנט ובוקר קלעו 37 ו-36 לסאנס אל מול 34 ו-30 של לוקה וקיירי.

אז מה יקרה הפעם ? – KD ובוקר יהיו יותר מידי עבור המאבס, הסאנס ינצחו ב-10 למרות 40+ של לוקה.

לפוסט הזה יש 241 תגובות

  1. משחקים מרתקים, פורמט מגניב. תודה לכל המעורבים במלאכה.
    ולהימורים:
    מילווקי ב13, ברנסון מצטיין
    גולדן ב9, סטף ייתן עבודה
    לייקרס ב11, לברון חי בשביל זה
    מיאמי ב4 כי חיסרון של אמביד יותר משמעותי מחיסרון של באטלר בעונה הסדירה
    פיניקס ב18 כי מתישהו צריך להוכיח אבל לוקה יצטיין

  2. הסאנס נראים ממש זוועה במשחקים האחרונים לא הייתי בונה על ניצחון הלילה אלא אם בוק או דורנט יתפסו ערב משוגע.
    כריס פול באמת עושה סדר במשחק של הווריורס אבל זה פשוט מדהים לראות את הנפילה בקליעה שלו. בן אדם שהיה זריקה בטוחה לא מסוגל לקלוע ממטר.
    לא שלברון היה חלש אבל הוא ממש לא היה זה שעשה את הקאמבק במשחק המעולה ההוא – זה לגמרי היה הרגע של קיירי. לא חסר דברים לתת לו את הקרדיט עליהם.

    1. גם שאחד מהם תופס ערב משוגע, הם מפסידים.
      דאלאס בכל מקרה, נראית לי כקבוצה פחות טובה מהמאזן שלה, מאמין שפיניקס תיקח.
      הגיל משפיע מאוד על פול, הוא כבר לא מסוגל ליצור לעצמו ג'אמפ שוט. כמו שאמרת לפחות נשאר לו ניהול המשחק.

  3. איזה פריוויו משובח ומהנה.
    ערב עם משחקים מוקדמים והרבה סימני שאלה.
    איך גולדן יסתדרו מול יוקיץ, איך בוסטון יגיעו למשחק חוץ והאם לוקה יצליח לנצח את הצמד מהמדבר.
    הדובדבן שבקצפת יוקיץ מול סטף, האם יוקיץ ישלוט בצבע ויהיה בלתי עציר או שהלוחמים ייגרמו לו לצאת ולעבוד בהגנה כמו שעשו לו באליפות האחרונה שלהם.
    אני מהמר על:
    מילווקי,
    גולדן,
    לייקרס,
    פילי,
    דאלאס.

  4. לצערי אני חושב שהלייקרס לוקחים הערב. יכול להיות שאני טועה, אבל בתחושה שלי עדיין אין מישהו בסלטיקס שלוקח עליו משחקים גדולים כאלה. לחברה מלה לה לנד יש את ג׳יימס, עם יותר ניסיון במשחקי החג מלכל הסלטיקס ביחד. באסה.
    תודה רבה חבר׳ה, שיהיה לנו ערב מענג ושנה מבורכת

    1. חחחח ידוע אבל הכי מצחיק ניקס באקס תשמע יאניס כל התקפה מעיף מרפק ואם עומדים לידו שריקה רנדל ניסה לעשות בדיוק את המוב הרגיל של יאניס חטף תוקף גם אחרי צאלנג 🤣🤣🤣
      היום יהיה ש.ח יהיה צחוקים תבוא לבלוג דמיאן ויאניס זה הבידורסל ברמה הכי גבוהה שיש

  5. תודה על הסקירות. השקע הראוי לחג. בניגוד למספר מגיבים אני לא חושב שג"ס ינצחו. חמש הנצחונות האחרונים בהחלט היו נחמדים אבל הם הושגו נגד קבוצות חלשות או נגד בוסטון ששחקניה המובילים נתקפים בגל טמטום כשמדובר במשחק מול ג"ס. תוסיפו לזה את העובדה שזה משחק מוקדם וג"ס מגיעים בטיסה בבוקר המשחק (ניחוש) וקרי אף פעם לא אהב משחקי בוקר. אבל בעיקר לג"ס בלי גרין אין מי להציב מול יוקיץ.

  6. תודה
    הקדמה שהוסיפה לי המון.במיוחד מצא חן בעיני שכמעט תמיד יש אלופה ממשתפי הכריסטמס. אנסה להמר על האלופה .
    מילווקי , דנוור,לייקרס, סלטיקס,פילי.
    עכשיו אצמצם את הרשימה נתחיל עם מי לא.
    לייקרס לא סובל אותם , הההערכה שלי מאוד לא מקצועית.
    דנוור- קשה לקחת אליפות ברצף,יש להם השנה גם ספסל פחות טוב.
    סלטיקס-חסר מספיק גובה יעברו שחיקה עד לגמר הגדול , אם יגיעו אליו.
    פילי- הצמד אמביד+מקסי נופל מזה של מילווקי .הם גם איך שהוא מוצאים את הדרך להפסיד.
    מילווקי- התוספת של דמיאן, זה השיחוק הכי גדול של השנה.כיגיע הפלייאוף דמיאן יריח דם , יאניס יטרוף.מידלטון עד אז יהיה בשיא,לופז זה גבוה יותר מכל המתחרות (שני גבוהים משמעותיים, לעומת אחד במתחרות)ועדיין לא ספרתי גם את פורטיס.

  7. יאניס כנראה בדרך להשיג את הטריפל דאבל הכי גרוע שאי פעם שחקן חמישיה השיג בהיסטוריה.
    מחריב אותם בינתיים.

    מאמין שלילארד יתקן.

      1. אמת אבל זה בגלל חולשת הגארדים שלהם שלא שומרים לופז בהרבה משחקים טוב בסגנון הזה למרות השמירה הנסוגה. אני לא יודע מי במזרח צולף שלשות אבל אם פילי יפגשו מול הבאקס ויקלעו מה3 הם יהרגו אותם.
        הבאקז יתקשו להתמודד מול קבוצה שתקלע טוב מה3 ותראה קשיחות הגנתית

        1. אין ספק שפיק אן רול זו הגנה קבוצתית, ולא נראה שביסלי או לילארד מפעילים לחץ על הגארד היריב בכלל.

          לופז שוט בלוקר טוב עם סייז א הוא לא חור, פשוט כבד ומתקשה להתמודד עם שחקן זריז וחכם כמו ברונסון.

          אני חושב שבוסטון טובה משתיהן ברמה אחת לפחות

      1. דוראנט יבין שדפקו אותו עם ברדלי ביל, וגם אם לאחרון יש וטו על טריידים, זה לא אומר שהראשון לא יכול לדרוש טרייד כדי להיחלץ משם. אישביה ימכור את דוראנט במחיר מלא לניקס, ואחר כך את בוקר ללייקרס, ויכריז שהוא משנה את הטיימליין ואת הדרך אבל לא את המטרה. אוהדי פיניקס יקיימו הדסטארט כדי לממן סוכנות בילוש עצמאית שתחפש עדויות לשוביניזם וגזענות מצד אישביה. בסופו של דבר הם ימצאו מישהו שישבע שהוא אנטישמי, אישביה יטען לשורשים יהודיים ויאשים את דן גילברט במזימה נגדו. זה לא יעזור, והקבוצה תימכר לקרן ההשקעות של הפנסיונרים של אריזונה שיממנו מנויים של "סב ונכדו" בהנחה משמעותית. וכל זה, כזכור, פשוט בגלל הטרייד על בראדלי ביל. אפקט הפרפר בגירסת הנ.ב.א

  8. היה ברור שבניקס יגיעו קשוחים יותר למשחק שני רצוף מול הבאקס.

    לילארד דווקא טוב, יאניס נוראי מהרבע הראשון כולל איפה שצריך להיות הלחם והחמאה שלו- ההגנה.

  9. מרי כריסמס מאדרפ… ברנרד קינג קולע 60 נקודות עבור הניקס ב-1984, אבל הניק הגדול מכולם בחג המולד היה פטריק יואינג, שהוביל קאמבק מהסרטים בדרך לנצח את הסלטיקס לאחר פיגור של 25 נקודות ב-1985. שנה אחרי זה הוא התפנה לנצח את ג'ורדן והבולס בג'אמפ בשנייה האחרונה. ב 1992 מייקל מקבל את החלסטרה וקולע עליהם 42 בכריסמס. ב-1994 גם סקוטי פיפן נוקם וחוסם בשנייה האחרונה את דיוויס בשניה האחרונה טו אייס דה גיים. סנטה בתגובה, לדריימונד, דילון, לטרל, מטה וורלד וביל: חבר'ה, תחזיקו לי רגע את האג נוג. נכנס למכונת הזמן ויורד בארובה של היונייטד סנטר ב 1995. דניס, שמע, היית ילד ממש, אבל ממש ממש רע, תוריד את הידיים שלך מהתחת של מדונה, אני צריך פה לאיזה ג'וב קטן. 3 שנים וגמרנו. בואו נרקוד…

      1. די נו. לסטף אין מה להתלונן, הוא משחק גרוע היום.
        יוקיץ' מחפש מגע וכן, שורקים המון לטובתו.
        דנבר קבוצה שמשחקת פנימה ובמאני טיים אלה נקודות בטוחות.

  10. השיפוט מעורר בחילה. העבירות שיוקיץ מקבל מגוכחות ברובן במיוחד אם משווים לאלו שקרי לא מקבל, אבל ג"ס יכלו לבחור זריקות טובות יותר וגם לקלוע חלק מהמבטים הטובים שיש להם. בחירת הזריקות של וויגינס נשארה גרועה. הוא די טוב במשחק אז חלקן נכנס. קלי די חושך. הוא עוד יתן משחקים טובים העונה אבל אי אפשר לבנות עליו בגלל חוסר היציבות וג"ס נשארת עם מחסור ב #2 אמין. קרי אף פעם לא טוב במשחקי חג המולד

    1. למי שיש תהיות לגבי החזרה של גרין, כן או לא. הוא יחזור. תסתכלו על הפלוס מינוס ל קרי במשחקים מאז ההשהיה של גרין ותבינו.

  11. חידה למתקדמים.
    רוי האצ׳ימורה הוא יותר חסר יכולת לראות את הפארקט ולמסור או שהאגו לא מאפשר לו?
    אני נוטה להחמיא לו שאין שם בעית אגו.
    אבל זה לא חח״ע.

    פרוזינגיס במחצית אולי הכי מוזרה שלו וחלשה שלו השנה והוא עדיין חופשי לקליעות שלו וכבר שם 9 לפני המחצית.
    אין לנו איכות מספיק, מחכים לטרייד.

      1. הוא תמיד טיפש. רק מסוגל ללכת באגרסיביות לטבעת ולשחק קצת פוסט. פעם ב.. יתן שלשה או 2 באחוז טוב.
        אני שונא רול פליירס כל כך טיפשים וצפויים.

  12. טייטום כל כך מעורר רחמים בצ׳וקריות שלו.
    יגדלו לו הביצים מתישהו או שנזכה לראות קריירה של כמעטים ע״ש פול ג׳ורג׳?

      1. איזה שחקן חנוק מהעבר שעושה לכם את זה יותר בקטע נוסטלגי.

        הוא שחקן כזה פאסיבי, המזל הגדול שלו שהוא מוקף תותחים על כל עמדה.

        וייט ופרוזינגיס מה שהם נותנים הגנה והתקפה זה ואוו, כמעט סוחבים אותו.

  13. הורפורד לא צריך לזרוק שלשות מול לייקרס?
    הוא צריך לטחון בפנים. גם הקריירה שלו רצופת כמעטים. מול לברון הוא תמיד, אבל תמיידדדדדדדדדדד עושה במכנסיים, אז שיקלע שלשות מול דטרוייט ופיניקס וישאיר את השלשות למי שיודע לקלוע עם היד על הפרצוץ הרצוץ.

    1. אני חושב שהצמד וייט + הולידיי הם שני הגארדים הכי טובים בליגה בשני צידי המגרש. יש מצב שזה בדיוק מה שהיה חסר בשביל אליפות קודם.

      1. צבי, הם לא יקחו אליפות עד שטייטום יתבגר.
        לסלטיקס יש את החמישייה הכי טובה בליגה, לפי מומחי אין BA ולא לפי רזי.
        לזרוק ככה יתרון של 18? זה חוסר אופי!

        1. אם אין אליפות העונה ליד טייטום לא תהיה אליפות בכלל.
          אני בספק אם אפשר לשמור את כל החמישה-שישה שחקנים האלה לידו כשירים, בריאים ועם המשכורות האלה ליד.
          כולם עדיין בפריים לידו.

          פרוזינגיס וכשירות זה עניין של שעון עצר שיצא לדרך.
          גם על הולידי אי אפשר לבנות שנים קדימה. זה עכשיו או כלום עם הסגל הזה.

  14. לטייטום יש בעייה גדולה מול לברון
    כן גיימס נותן לו מידי פעם משחק אבל במשחקים החשובים הוא אומר עד פה.
    טייטום צריך להראות אם הוא שווה יותר מסתם ניפוח של כישרון! הוא צריך להיות ווינר אמיתי אם הוא רוצה שיזכרו אותו באמת כאחד הגדולים. היום הוא אפילו לא ב 15 הטובים בליגה.

  15. חייב לציין את דייוויס שעשה קפיצה גדולה מאז החיבור עם לברון.
    משחקן נוסח טייטום הוא הפך לשחקן של קבוצה שמביאה טייטלס.
    אם הסלטיקס לא לוקחים אליפות לפני הברינקס של טייטום הם גם לא יקחו אחת כזו בדור בראון טייטום.

    1. אני רואה שהמדביר הקדים אותי?
      לאאא, הקדמתי אותו בדקה בתחזית…
      מדביר אתה מעלי בתגובה אבל נתנתי דיאגנוזה דקה וחצי לפניך.
      כולם מחכים לברינקס.

  16. כל כך טייטום לנסות שלשה בסוף הרבע כשהזמן מתבזבז ולהחטיא. חבל שלא היה שם תרגיל אבל ככה זה במשחק של מאזולה. צריך הירו, אבל אין הירו. אין פה איזה סטף חבוי.

  17. בוסטון חלשה מאוד בהגנת הצבע.
    דיוויס הרך פתאום נראה כמו ממותה טורפת מולם.
    אם ככה נראה דיוויס, אמביד ובעיקר יאניס הולכים לחגוג עליהם.
    אמנם וויט והולידיי גארדים הגנתיים מעולים, אבל גרנט ווילייאמס וסמארט נותנים גוף גם על שחקנים גדולים מהם בצורה טובה יותר.
    הורפורד כבר מעבר לשיא ופורזי רך.

  18. השחקן הכי אוברייטד בליגה וזה כבר איזה חצי עשור נכון- דיאנג׳לו ראסל.
    אלוהים איך נפלתי עם הלמלם הזה עוד במוק דראפטס.

    כמו חומצה בעיניים לראות אותו מתפקד ברבעים אחרונים.

  19. בוסטון לא בונים על הגנה בצבע. צריכים נקודות גם מהקו הקדמי הם יכולים לתת עצירות רצופות בהגנה. בהכי גרוע יכלו לאזורית

  20. אני נהנה מכל רגע במשחק. בוסטון שלי מעולים, ואני גם ממש לא סובל לראות את הלייקרס. ריבס שחקן ממש כיפי לראות אותו, דייויס משחק יפה מאוד, לברון מוצא שחקנים פנויים ל3 וזה עובד להם לא רע, סה"כ אחלה משחק

  21. תם הטקס.
    הלייקרס חייבים כח אש.
    כל טרייד שיכלול את היפני וראסל הדפוקים אני חותם עליו עכשיו.
    לפחות דיוויס נראה נהדר להמשך.

  22. לא הבנתי מדוע 3 דקות אחרונות ועכשיו אין דייוויס על המגרש?
    זה נראה גמור. אם הסלטיקס לא לוקחים את זה במצב הנוכחי אז לברון גאון

  23. והנה הטפשות של טייטום. אתה מוביל ב 13 כשתיים וחצי לסיום, למה לזרוק שלשה אחרי 10 שניות? למה לא לבזבז זמו ולעשות תרגיל?

    1. האמת זה גם עצבן אותי. מצד שני הוא לאורך כל המשחק חילק אסיסטים ולא זרק זריקות טפשיות. פרגן לו אחת כזאת.

      1. אני אפרגן כשהוא יכניס 2 מ 5 לשלוש לא 1 מ 5.
        העיקר ניצחנו. אז תשן קצת. אני גם כן אנסה לגנוב שעתיים.

  24. אם המשחק הבא היה מתחיל מיד בטח הייתי נשאב אליו. עכשיו יש הפסקה אני אלך לישון. צריך לקום לשמירה ב7, אני מניח שעוד אתפוס את הסוף של המשחק האחרון של הערב.

  25. הסיכום שלי הוא אסיסטים והסלטיקס נצחו בגלל זה.
    כשיש ווייט ועכשיו גם הולידיי מחוברים, קשה לנצח את הסלטיקס.

  26. מיאמי פילי צריך להיות הכדור שינה הכי חזק בטבע.
    אם השופטים ירצו להתעלל עוד הם ילכו הרבה לפאנלים לחפש מירפוקים.

  27. המשחק,של המאבס,קומדיה אין לזה תקומה הם מעבירים חצי ורצים למסור ללוקה ישר את הכדור ממש מעבר לקו החצי כל שנייה הכדור,רק אצלו חחחח זה שיא הבולהוג שראיתי😅😅
    קבוצה נורמלית תרמוס אותם הסאנס בדיחה לוקה נראה מולם כמו בוגר מול קטסל.
    אגב לא בטוח שהסאנס יעשו את הפלייאוף הם ממש מטיילים על המגרש חסרי חשק דוראנט במבט של מה עשיתי עדיף היה לקבל תבוסות בניו יורק😁

כתיבת תגובה

סגירת תפריט