דורבן לשבת – דלתות מסתובבות / הדורבן

דורבן לשבת – דלתות מסתובבות / הדורבן

אני רוצה להציג לפניכם שתי דלתות.

מאחורי דלת מספר אחת מסתתר לו עולם הטריידים. עולם שכולו שחקנים שנמצאים על המדף מסיבות רבות ומגוונות – למשל כוכבים ממורמרים, שחקני רוטציה שלא מצאו את מקומם או שחקנים שפשוט איתרע מזלם והקבוצה שלהם ירדה מנכסיה ומנסה עכשיו להעביר אותם.

הספרס היו מהצד השני של הדלת הזו לא מזמן, כשהעבירו את דז'ונטה מארי, דרק ווייט ויעקב פלטל בין השאר בתמורה לנכסים כאלה ואחרים ובעיקר כדי להיות בעמדה לזכות בוויקטור וומבניאמה בדראפט. ועכשיו, הנה הם ניצבים מולה שוב, הפעם מעמדת הקונים. הם עוד לא נכנסים אליה, אבל יכולים.

הכניסה לדלת הזו משמעותה ברורה: מוותרים עכשיו על חלק מהנכסים שהספרס צברו, כמו בחירות הדראפט של טורונטו, שיקגו או אטלנטה, וגם על שחקנים – שמו של קלדון ג'ונסון הוזכר רק אתמול על ידי מארק ספירס מ-ESPN כאחד שהספרס יכולים להעביר, אבל לא מן הנמנע שכולם יכולים להיות על המדף, כולל ג'רמי סוהן ודווין ואסל בהינתן ההצעה הנכונה. אחרי הכל, ואסל נראה רע מאוד במשחקים האחרונים, ויש גם סימן שאלה מרחף מעל שאלת הבריאות שלו כשכבר שתי עונות רצופות הוא סובל מפציעות.

גם היתרון בבחירה בדלת הזו ברור: מקבלים שחקן שיכול לשדרג את הקבוצה כאן ועכשיו. נגיד אפילו רכז שינהל משחק טוב יותר מכל הניסויים שפופוביץ' ושות' מריצים מתחילת העונה, יסדר פיקנרולים ואלי הופים לוומבי כאילו אין מחר, ואולי גם יקרב את הפופוביצ'ים למחוזות ה-30 פלוס ניצחונות העונה. מי יודע, אולי גם פלייאין יהיה בר השגה. וומבי יזכה בוודאות בתואר רוקי העונה, יכול להיות שגם ייתנו לו קרדיט על ההגנה (רבאק, הוא עם 3 חסימות למשחק בממוצע!) והחיוך יחזור לשפתיו יחד עם הניצחונות שבינתיים לא באים, כשהספרס רושמים 18 הפסדים רצופים. אני אפילו לא מדבר על האוהדים שיהיו פתאום מבסוטים עד הגג.

אבל יש בדלת הזו גם חיסרון, למעשה שניים: בראש ובראשונה, אין כרגע אף כוכב על המדף, או לפחות מישהו שאפשר לומר בוודאות שיהיה כוכב. זה ככל הנראה יהיה שחקן משלים, אפילו טוב אולי, או שחקן צעיר בעל פוטנציאל (מי אמר ג'יידן אייבי?) אבל לא כוכב מוכח. התקרה של אותו שחקן די ברורה, ולא תהפוך את הספרס לקונטנדרים בטווח של השנים הקרובות.

והחיסרון השני, שהוא בעצם ההמשך של הראשון, הוא שזה יפגע ביכולות שלהם לעשות מהלכים בסוף העונה. או בעונה הבאה. יהיו להם פחות נכסים, וגם פחות סיכוי להנחית באחד משני הדראפטים הבאים שחקן צעיר בעל פוטנציאל על חלל. נזכיר, יש להם כרגע ביד בחירה של טורונטו השנה (מוגנת טופ 6) ובשנה הבאה של שיקגו (מוגנת 10) ואטלנטה (ללא הגנה), וגם בחירה של שארלוט שכנראה תהיה בשנה הבאה. אלו המון בחירות שיכולות להיות גבוהות גם.

במובן מסוים זה מזכיר קצת את מה שדאלאס עשתה עם לוקה, כשכל פעם התחזקה קצת, בשוליים בעיקר. וכן, אני לא סופר את קיירי עד שלא יוכח שזה מוביל אותם לאנשהו בסוף העונה.

ויש עוד דלת, זוכרים?

מאחורי הדלת הזו נמצאת גבעת הסבלנות. היא גבוהה, והטיפוס עליה מצריך המון אוויר. יש בה את הפרחים המוכרים – כל אותם הסוהנים והוואסלים והמלאכי ברנהמים שהספרס אספו בשנים האחרונות מהדראפט.

היתרון של לטפס על הגבעה הזו הוא שעם כל כמה מטרים שעולים מגלים דברים חדשים על הפרחים. ריחות אחרים, צבעים. לא תמיד, אבל לפעמים. ובעיקר מגלים מה הפרחים האלה שווים – האם הם יהיו סלאשרים שמנהיגים את היחידה השנייה מהספסל, יכולים לספק 12 נקודות קבועות ומדי פעם לדפוק משחק? האם יוכלו לשמור על עמדות מגוונות ולאפשר משחק חילופים בעידן הפוזישנל בסקטבול? ועוד כהנה וכהנה אפשרויות שהספרס מנסים לחקור העונה.

היא לא תוביל לניצחונות בטווח הקצר, אבל תאפשר לספרס גם למקסם את הנכסים שבידיהם, לבנות שלד שיוכל להתחרות כמה שנים ולא רק שנה או שתיים, כולל דרך אותן בחירות דראפט. קצת כמו מה שאוקייסי עשתה.

החיסרון כאן הוא שזו דרך ארוכה וקשה. ושלא בטוח שכל השחקנים יוכלו לשרוד אותה. בטח לא האוהדים. היא גם לא תהיה יפה ותביא להפסדים מכוערים. כמה כאלה כבר הספקנו לראות העונה. וכן, יכול להיות גם שהספרס יפספסו משהו אם יבחרו בה.

אני לא יודע באיזו דלת הייתי בוחר, נשבע. יש בי קולות לכאן ולכאן. מצד אחד הייתי רוצה שהספרס יתחזקו, ויכו בברזל בעודו חם אם יש הצעה טובה, ומצד שני יש בי גם את הפחדן שחושש שאולי הספרס יחמיצו הצעה טובה יותר בהמשך השנה.

הקטע הוא שאי אפשר גם וגם. צריך לבחור דלת ולא בטוח שהדלת שתיבחר בהכרח תהיה זו הנכונה.

באיזו אתם הייתם בוחרים?

הדורבן

הדורבן המקורי מהפייסבוק. אוהד סן אנטוניו מאז 1995. מסקר אותם מ-2019. נמצא גם בטוויטר (@Hadorban) לשטויות ובטלגרם לסיכומי משחקים קצרים. https://t.me/hadorban מאנו ג'ינובילי נשמה.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

    1. אחלה פוסט
      לדלת השניה יש עוד שמות, פחות סימפטים
      עונה פינססית
      דה פרוסס
      🤣
      כשכתבתי את הפרוויו לעונה של הקבוצה ראתי שכל אחד מהשחקנים המובילים נמצא בגרף התקדמות מרשים. נקווה שימשיך.
      יש לי חיבה לספרס, מקווה שיצאו מהבור במהרה.

  1. לאור התוצאות העגומות עד מזעזעות של העונה הנוכחית אין ספק וצריך לנסות לחזק את הקבוצה כבר עכשיו , לא חייבים לוותר על המון נכסים אבל אם יש מנהל משחק פנוי (טיוס ג'ונס מוושינגטון??) שיכול להתחיל את תהליך ההבראה אז חשוב ללכת על זה…חוסר היכולת לנצח אפילו משחק פה ושם מאוד מטריד, זו כבר מפולת רצינית לא משבר

  2. כמו עם הכפית במטריקס, אין שום דלתות.
    הספקולציות מיותרות. אנשים מבוגרים לא משנים דרכי פעולה.
    את כל הקבוצות שלו פופוביץ' בנה דרך בחירות דראפט חכמות, גבוהות ונמוכות, וטריידים קטנים ונקודתיים בעיקר של ווטרנים.
    לא יהיה שום טרייד שמערב בחירות דראפט תמורת כוכב.
    חוזה רוקי הוא ל-4 שנים, ובשנים האלה הוא יבחר מה שנראה לו.

  3. הייתי בוחר בדלת שמעיפה את פופוביץ'.
    ובמקומו מביא מאמן צעיר ורעב שבאמת רוצה לנצח, יודע להרעיל את השחקנים ולתת להם ביטחון, ואשכרה מציב את השחקנים הטובים ביותר בכל עמדה ונותן להם את המפתחות.

  4. אני חושב שניתן היה בתקציב הנוכחי ובמצב הנוכחי, להעמיד קבוצה שתשחק הרבה יותר טוב סביב וומבי, וזה יבנה אותו וגם את הרוח של הקבוצה. כרגע זאת קבוצה בדיכאון לטעמי. חלק מהשחקנים פשוט לא מספיק טוב, ובמקום להביא דברים טובים מהג'יליג, שיש שם מלא שחקנים טובים, או שחקנים טובים ממקומות אחרים בעולם, גם לא חסר, ממשיכים לעשות כל מיני ניסיונות כשרואים שהם לא מובילים לכלום ושום דבר.

  5. כרגיל, כתוב נהדר ומכניס עניין בקבוצה שהיא לא מעניינת בעליל.

    התשובה היא איפשהו באמצע: סבלנות השנה, ואחר כך נראה.

    למה סבלנות השנה? כי אסור לכם לותר על האופציה של להביא רובין לבטמן שלכם והכל בשביל איזה ג׳ונס בינוני או משהו בסגנון כי אין לכם באמת נכסים בשביל להביא כוכב על. ובשביל מה להשתפר העונה? בשביל מקום של כבוד בפלייאין?

    למה סבלנות *רק* לשנה? קבוצות שבונות מהדראפט בדרך כלל צריכות 3-4 שנים, אבל לכם יש את ויקטור. הוא עד כדי כך טוב שמספיק עוד בינגו אחד בדראפט הקרוב ויש עם מה לעבוד. אני לא מחזיק במיוחד מקלדון או ואסל אבל הם לגמרי יושבים טוב על שחקנים 3 ו4 בקבוצה טובה אז אין שום סיבה להפטר מהם.

    קיצר, אתם בדיוק איפה שאתם אמורים להיות, הכל עובד על פי התכנית. הדרך היחידה להרוס זה להתחיל לאלתר ולעשות שטויות.

  6. קבוצת NBA לא צריכה להפסיד בקצב כזה, ולמרות שהם מרוויחים את הניסיון והניסויים, הספרס לדעתי כן צריכים לחפש דרך להשתפר עכשיו בלי לוותר על נכס משמעותי. למשל – רכז של 15 דקות למשחק על בחירת סיבוב שני. אחרי הדראפט הקרוב הניסוי צריך להיגמר לדעתי והספרס צריכים להתחיל לחפש חיזוק בשלב הזה

  7. לא יודע אם יש עבור מי להטריד עכשיו, ואסור להטריד עבור חתולים בשק (זאק לווין למשל), אני כן פינטזתי על ג'יילן בראון ואוסטין ריבס, אבל הם כבר לא בשוק.
    .
    מה שכן – נראה לי שגם עם חומר השחקנים הקיים אנחנו אמורים לשחק יותר טוב ובעיקר יותר ברור… הקבוצה נראית כאילו פופ על LSD…

  8. בס"ד
    תודה רבה.
    צריכים השנה ואולי גם בשנה הבאה, לבדוק מי עובד טוב עם וומבי.
    אפשר לעשות טריידים קטנים לחיזוק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט