4 משחקים בלילה קצר של שלישי / מאנו

4 משחקים בלילה קצר של שלישי / מאנו

02:30 ניו אורלינס פליקנס (11-16) – ממפיס גריזליז (18-6)

השקנאים, נכון לעכשיו, בריאים וטובים. ממפיס, נכון לעכשיו, לא בריאים ולא טובים. מה יהיה בהמשך הדרך קשה לדעת, (לפחות בנוגע לשקנאים. בנוגע לממפיס אני פסימי, למרות שכנראה שהלילה מוראנט חוזר לשחק), אבל הפעם ניו אורלינס תנצח בהפרש של 23 נק'.

03:00 מילוואקי באקס (7-19) – סאן אנטוניו ספרס (21-4)

7%, גבירותי ורבותי, הם הסיכוי של הספרס לנצח במשחק הזה, כך על פי ESPN, והעובדה הזו – מביכה, מזעזעת, מזוויעה – מעידה יותר מכל על מצבנו בעת הזו. יש לי הרבה מה לומר על כך, (האמת שלא ממש, אבל ככה תמיד אומרים, אז שיהיה), אבל את הסיכומים נעשה בסוף, בינתיים רק ארמוז שלדעתי אנחנו קצת מגזימים עם הטנקינג הזה, ואני לא חושב שיש הצדקה של ממש לאיך שאנחנו נראים, אלא אם כן פופ החליט שהוא עוזב בסוף העונה והוא רוצה להשאיר למאמן החדש רקורד שאי אפשר יהיה שלא להתעלות עליו (נשמע לכם מופרך? פט ריילי עשה את זה פעמיים, אז יש תקדימים).

אבל בכל מקרה אני ממש מקווה שעם פופ או בלעדיו הקטע הזה לא ימשיך איתנו לשנים הבאות, כי אם כן, אז יהיה קשה מאד למצוא שחקנים רציניים שירצו להצטרף לוומבי באיי.טי.אנד.טי סנטר, ועם כל הכבוד לשחקנים שיש לנו, ולאלה שעוד נגייס מהדראפט, כרגע נראה שהסיכויים שלנו לבנות קבוצה תחרותית מבוססת שחקני בית, כמו שעשינו מאז ימי דייויד רובינסון ושון אליוט העליזים, הסיכויים האלה גם הם עומדים על הממ… 7%? וואטאבר.

על מילוואקי אין לי איזה טייק מיוחד, אז רק אומר שצמרת המזרח עמוסה, כך שהמאזן בעונה הסדירה רלבנטי, כך שהם ירצו לנצח, וכך יעשו, וללא קושי. בגדול, אבל אל תצטטו אותי, זה משחק שאפשר בהחלט לוותר עליו, אלא אם אתם אוהדי מילוואקי מושבעים או שונאי ספרס מושבעים. מצד שני זו בכל זאת הזדמנות לראות את יאניס דוהר, את וומבי עושה המממ…. עושה וומבי, כלומר כל מיני דברים מוזרים שאף אחד אחר לא עושה אבל התועלת שבהם לא תמיד ברורה. מצד שלישי, ולידיעת קוראי הופס בוויסקונסין – נכון לעכשיו נותרו כרטיסים ב-24 דולר, ובמחיר הזה, אתם יודעים מה, שווה להיכנס בכל מקרה.

מילוואקי, ב-68 הפרש, אולי קצת פחות, נראה.

05:00 גולדן סטייט וואריורס (14-12) – בוסטון סלטיקס (5-20)

"שחזור גמר 2022", יזעקו כותרות העיתונים בכל רחבי הגלובוס, "אבל שתי הקבוצות נמצאות כיום במצב אחר לחלוטין", יוסיפו הפרשנים, "גולדן סטייט הזדקנה ונחלשה, בעוד שהסלטיקס, גם בעקבות מהלכים נועזים בשוק השחקנים, לא נופלים כיום מאף קבוצה בליגה". והאמת שהם צודקים, הפרשנים למיניהם, ודווקא יש בזה משהו יפה, במחזור החיים של הליגה, משהו שיכול לומר למי שמפסיד, כמו בוסטון ב-2022, שאל יאוש, ואם ממשיכים לעבוד נכון ההזדמנות הבאה בהחלט יכולה להופיע, ואפילו תוך זמן קצר.

בעניין גולדן סטייט אני יותר פסימי, עוד מסוף העונה שעברה, ואמנם הם הצליחו להיפטר מהחוזה של ג'ורדן פול, מה שלא האמנתי שיצליחו, ואפילו הצליחו לקבל עבורו את כריס פול, שחקן חיובי בסך הכל, אבל כל השאר, חוץ מסטף, מתמוטט/קורס/דועך במהירות, באופן שקשה לי לראות איך יוצאים ממנו עוד בימי השיא של סטף, ואני מתחיל לתהות, ככה ביני לביני, מה סטף חושב על זה, ואיך זה ישפיע על הקבוצה לקראת הטרייד דדליין ובקיץ הקרוב.

כמו בקיץ שעבר, גם היום לדעתי האפשרויות שלהם מוגבלות להפליא, ולך תדע, אולי בסופו של תהליך סטף יעשה לילארד? אם זה יקרה, אני לא חושב שזה יקרה באופן שבו זה קרה עם לילארד, אלא באופן ג'נטלמני יותר, שבו קודם יגיעו לאיזו עסקה, אחר כך ידליפו על "שינויים חדים בגולדן סטייט", ובסופו של דבר תצא הודעה משותפת ונעימה שמסבירה שסטף מבקש למצות את סיכוייו לטבעת נוספת, הקבוצה מודה לו, ותשתמש במשאבים שקיבלה עבורו על מנת לבנות במפרץ את הקבוצה המנצחת הבאה. קליי ודריימונד יהיו מאוכזבים, כמובן, אבל לא יוכלו לבוא בטענות לא לסטף ולא למועדון, ואל תדאגו, עם טבעת נוספת או בלעדיה, הבחור יחזור לעונת פרישה, ואולי עונתיים, בכור מחצבתו.

"Thank you Steph, we'll meet again" יזעקו כותרות העיתונים באוקלנד, או בקיצור, אם זה יקרה, זה יעשה, כמו בדרך כלל אצל סטף, בדרכי נועם.

סטף יתחיל רצף שלשות נוסף, דרק וייט ישמור על הרצף שלו, ובוסטון תנצח ב-16 הפרש. משכימי הקום מוזמנים.

05:00 פורטלנד טרייל בלייזרז (19-6) – פיניקס סאנס (12-14)

זהו המשחק השני מתוך ארבעה העונה בין דיאנדרה אייטון לקבוצה שבחרה אותו בבחירה הראשונה בדראפט. זה אירוע נדיר מאד, שקבוצה מוותרת, מיוזמתה, ולא מסיבות רפואיות, על השחקן שבחרה בו בבחירה הראשונה – מרקל פולץ ובן סימונס הוטרדו על רקע רפואי (פיזי או מנטלי זה עניין אחר, אבל עדיין רקע רפואי), אז הם לא עונים להגדרה שלנו. אפשר לציין את אנדרו וויגינס ב-2014, אבל זה לא מדויק מאחר והוא לא שיחק כלל בקליבלנד אלא הוטרד בערב הדראפט. אנתוני דייויס וקיירי אירווינג דרשו טרייד, כלומר זו לא הייתה יוזמה של הקבוצה. בלייק גריפין הוטרד ביוזמת הקבוצה, אמנם, אבל רק אחרי שנים ארוכות ופציעות לא מעטות, וכבר לא היה "אותו שחקן". נראה לי שצריך להרחיק עד ג'ו סמית, שנבחר על ידי גולדן סטייט ב-1995 הרחוקה, כדי למצוא סיפור דומה, אבל אני לא בטוח, אז אתם מוזמנים להציץ ברשימה כאן ולהצביע על מקרים דומים.

בכל מקרה, את עלילות פורטלנד העונה אתם מכירים, גם את עלילות הסאנס, אז וודאי תסכימו איתי שבהנחה שכולם בריאים (כולם זה לא כולל את ברדלי ביל, סורי, הוא עדיין לא הרוויח את הזכות להיכלל ב"כולם" הזה בפיניקס), כל קבוצה תקבל את מבוקשה, והסאנס ינצחו, והפעם בהפרש של 11 נקודות.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 56 תגובות

  1. אם סטפ אכן רוצה לעזוב לשנה שנתיים לקחת אליפות בשדות זרים ולחזור לסיבוב פרידה, כדאי שממש יתחיל להזדרז. בייבי פייס או לא, הנער כבר בן 35 אביבים. בכל מקרה, שמעתי שהקבוצה של לברון מחפשת קלע, וזה אפילו לא רחוק מהבית של סטפל'ה.
    תודה רבה מאנו, ויאללה סלטיקס

  2. מעניין איך ג'ה המחורג'ע יחזור, נראה לי יכול להשפיע על הקונפרנס.
    ג"ס 22 האלופה החלשה ב50 שנים האחרונות, מאמין שזה עדיין יושב על בוסטון איפשהו , פיספוס נדיר היה שם.
    לא

    מרגיש לי קלוש ותלוש שסטף יעזוב, יותר הגיוני שיחליפו את הסגל בשבילו.
    ג. ארינאס האגדי אמר שקליי הוא השחקן היחידי ברמות האלה שלא שיפר כלום במשחק שלו ואני חושב שהוא צודק. קליי זה דוש בלי שום חידוש. 🙂
    דוראנט עם פוטנציאל ל50+ נקודות היום

    1. גולדן 22', באמת אחת החלשות שזכו, אם לא החלשה מכולן.
      בוסטון הפסידו באותה סדרת גמר הרבה בגלל טייטום שהיה קטסטרופה, ומאז הוא לא מצליח להוריד את הסטיגמה הזו של שחקן שלא בא למאני טיים.

      1. כל כך חלשים שהיה צריך משחק היסטורי של שחקן היסטורי (ס.ק. במשחק 4 ) כדי לנצח בחוץ ולהשוות ל2:2 ומשם בוינריות מבוססת ניסיון לסגור את הסדרה, כאלו מזליסטים הגולדן סטייט הללו, כל קבוצה שקיבלו עשתה מולם במכנסיים בפוקס ( אין שום קשר להגנה שלהם או למאמן הכל זה מזל ויריבות חלשות)…ולהם רק נותר לקלוע פה ושם כמה שלשות בפוקס והנה הם אלופים בפעם הרביעית…בכלל ברוקלין היצה צריכה להיות האלופה אבל היא הפסידה 4:0 בטעות לבוסטון…אותה בוסטון שעברה את מיאמי החזקה במשחק שביעי עם החטאה על הבאזר…אין ספק שזו היתה עונה של חולשה רבתי מלא קבוצות פח וגולדן סטייט המזליסטית זכתה מן ההפקר

        1. בוסטון מול ברוקלין הייתה בשיאה. מול גולדן בוסטון הייתה הרבה הרבה פחות טובה.
          בעיקר ג'ייסון טייטום שהיה פשוט חושך עם 21 נק' ב36% מהשדה.
          סטף היה אדיר בסדרה הזו, והוא זה שהוציא אותם מפיגור 1-2 במו ידיו, אבל כקבוצה, הם היו די בינוניים.

          1. אני ראיתי את וויגינס נותן ריצת פלייאוף למופת ומחסל את כוכבי היריבות אחד אחרי השני כולל את טייטום…אבל כנראה זה לא נחשב

            1. וויגינס היה טוב בסדרה, אבל אל תוריד מטייטום שהיה חושך מוחלט, ולא תפקד בה לכל אורכה.
              (מאוד מזכיר את הסדרה של לברון נגד דאלאס).

            2. +1966 על הנפילה הזאת של טייטום וחוסר של היכולת של יודוקה עמצוא פתרונות לבעיה.

      1. אצל בדם ההגיון אומר שאם קבוצה לא מנצחת במשחק 7 סימן שהיריבה שלה חלשה, אם שחקן לא קולע סימן שהוא עושה במכנסיים (אין דבר כזה הגנה טובה), אם התיאוריה מתנגשת עם תוצאות המציאות אז התיאוריה צודקת והמציאות טעתה

  3. הופה… סטף יעזוב לנסיון טבעת…. מעניין
    והגדרת את וומבי הכי טוב שאפשר, הבחור תופעת טבע אבל לא תמיד בחיובי
    🤣
    תודה על הפרוויו

  4. עם החזרה של ג׳ה אני במקום ממפיס חושב איך אפשר לארגן משהו רציני יותר באיזור הטבעת.
    ג׳ארן ג׳קסון הוא מהסוג הכריס בושי של הפוורדים. האלה שנמנעים ממגע, לא מבריקים בריבאונד ובונים על קליעה מחוץ לאיזור הטבעת.
    מאחוריו ברוטציה זה רק מחמיר. עם ג׳ה זמין הם יכולים לתת ריצה שתסתיים בפליאוף.

  5. תודה מאנו.
    1. אחרי כמה שנים שהתלוננת שהספרס לא מפסידים מספיק עכשיו אתה מתלונן שהם מפסידים יותר מדי. טוב שתמיד יש על מה…
    2. לא בדקתי את זה לעומק, אבל לדעתי יש מעט מאוד מקרים, של כוכב שלקח אליפות או יותר כשחקן המוביל של הקבוצה שלו ונוטש אותה כל עוד היא עדיין רוצה אותו. לסטף יש חוזה עד 2026 ואני מתקשה לראות תרחיש שהוא עובר קבוצה, לפחות לפני שהחוזה הזה נגמר.
    3. לגבי בחירות ראשונות בדראפט שהועברו בטרייד – ברניאני ובוגוט הן דוגמאות דומות לאייטון לדעתי – שחקנים טובים שלא שווים בחירה ראשונה בדיעבד, אבל לא באסטים מוחלטים.
    הימורים – פליקנס, מילווקי, בוסטון, פיניקס

    1. תודה רבה עמיחי,
      .
      1. – נכון מאד, זה כמו עם הילדים שלי – הם עושים היום מה שאמרתי אתמול, ויעשו מחר את מה שאני אומר היום, אבל זה לא עובד ככה
      😉
      אבל ברצינות – צריך היה להפסיד כדי לאסוף כישרון, כמו וומבי, אבל מרגע שיש כישרון, ואני לא אומר שהוא מספיק, אבל הוא כבר לא כלום, זה צריך לבוא לידי ביטוי כדי למשוך כשרונות אחרים. אחרת אתה נהיה דטרויט/שרלוט/ניקס כזה, כלומר משמיד פוטנציאל שאף אחד לא רוצה לשחק אצלו.
      .
      2. מסכים שזה נדיר, אני פשוט לא רואה איך גולדן סטייט מרכיבים סביבו קבוצה תחרותית, ואז חבל על הזמן, של שני הצדדים, אבל נראה מה הם יחשבו על זה.
      .
      3. נדמה לי שאצל בוגוטה היו פציעות, אבל מסכים בנוגע לברניאני.

  6. גולדן סטייט חיhבת את אליפות 22 ללוקה שהזיז הצידה את פיניקס ופתח להם את הדרך לגמר. הם בחיים לא היו עוברים את פיניקס ללא ביתיות. האבינג סד דאט – סטף נתן בגמר תצוגה היסטורית של כוכב יחיד שלוקח אליפות, בסגנון של דרק נוביצקי. אין עוד בעולם ראוי ממנו (מסטף). הדמיון בין המקרים של ג"ס ודאלאס הוא יפה – כוכב מנוסה (סטף עם אליפויות, נוביצקי עם הגיל) מול כוכבים צעירים ולא בשלים שלא עמדו בלחץ (לברון וטייטום).

    1. צודק ב100%. לוקה הדהים את פיניקס ועשה את החיים קלים לגולדן. אם זאת ההשוואה לנוביצקי לא במקום. לא טייטום בראון וסמארט קרובים איכשהו באיכותם ללברון (למרות שהיה גרוע בגמר), וויד ובוש. זו ספירה אחרת.

    2. למה בעצם הם לא היו עוברים את פיניקס? – אני מניח שגולדן סטייט היו טובים יותר מדאלאס, לפי תוצאת הסדרה ביניהן, ולא רואה סיבה להניח שמה שדאלאס הצליחו לעשות גולדן סטייט לא היו מצליחים.

  7. JD דייוידסון שחקן ה G ליג של בוסטון עם 472 אסיסטים ושבר איזה שיא ב G ליג למספר אסיסטים.
    מקווה שיוזמן להראות את היכולות שלו גם בסלטיקס כי מגיע לו צאנס. הילד גדל ומראה מידי פעם יכולת אין BA עם משחקים של מעל ל 30 נקודות.
    https://www.facebook.com/photo/?fbid=920609519434356&set=a.744486217046688

            1. OK קוראל?

  8. הבדל משמעותי בין קר למאזולה. הראשון יודע להגיב בזמן, חטף 2 מהירות? פס"ז.
    הראשון? הוביל ב 11 שנמחק ורק כשנמחק הואיל בטובו לקחת פס"ז.
    א,ב של ניהול נכון של משחק.

      1. אחרי 2 עברות פאנטום לקרי ברבע השלישי קר מעלה אותו עם 5 עברות כדי לראות אם השופטים ידביקו לו את השישית

          1. הנה ביטלו לסלטיקס שלשה חוקי של פריצארד אבל האשמה גם על מאזולה שלא דרש רוויו. ראו את הוויכוח המטומטם שלו עם האנאליסט…

  9. טייטום ובראון מוכיחים שהם אולסטארים אבל חסר להם משהו בשביל להיות ברשימה של הבאמת גדולים.

  10. הנה קר לוקח במקומו
    זה פשוט ביצפר לאימון מול מדריך טירון במתנ"ס.
    הסלטיקס מפסידים לג"ס נטולת גרין!
    לא ייאמן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט