דיון הופס – לוחמים לאן? / מאנו

דיון הופס – לוחמים לאן? / מאנו

אולי זה רק אני, אבל איכשהו להפסד הזה של הלוחמים יש טעם של סוף. זה לא רק ה-23% של סטף וקליי, ביחד, מעבר לקשת, שאפשר לפטור אותו ב"יאללה, לפעמים גם הם מחמיצים, לא סיפור", זה יותר עמוק מזה – משחק התנועה המרהיב של הלוחמים עדיין הופיע לו פה ושם במהלך הפלייאוף, אבל הוא כבר לא הסטנדרט. לדעתי זה השפיע, בין השאר, גם על הקליעה – השלשות שהלוחמים לקחו היו קצת יותר קשות, וקצת יותר צפויות, מבעבר, זה אומר שליריב קל יותר לעשות הגנה כי הוא לא צריך לרוץ כל כך הרבה, וגם נשאר לו יותר דלק להתקפה. הקבוצה פשוט נראית אחרת מבעבר.

מה השתנה? כל מיני דברים, אבל אם להסתכל על זה לפי גילאים, אפשר לסמן שלושה סקטורים – הזקנים הזדקנו, מי פחות (סטף) מי יותר (דריימונד, קליי), אז הם קצת פחות טובים ובעיקר פחות יציבים. זה טבעי, אבל הם עדיין מרוויחים כמו כוכבים – בעונה הבאה סטף 51, קליי 43, ודריימונד, אם יממש את אופציית השחקן שלו, 27. הצעירים לא התפתחו יותר מדי, ונראה שג'ורדן פול אפילו ירד ברמתו. דור הביניים לא רע – וויגינס, קוון לוני ודיוינצ'נז'ו – אבל לא מספיק כדי לסחוב את שני הסקטורים האחרים על הגב.

מה עושים? ניתן לשרטט שלוש אפשרויות עיקריות:

אפשרות ראשונה – דאבל-דאון על מה שנשאר משיאו של סטף

לסטף נותרו שלוש שנים בחוזה הנוכחי שלו, בשכר סופר-דופר-מקס. לא יודע להגיד בכמה מהן הוא יישאר תחרותי, אבל, בהינתן בריאות, אפשר להניח שיש לו לפחות עוד עונה/שתיים בקנה. לכן, אפשר לומר שגם אם הקבוצה הנוכחית סיימה את דרכה, יש היגיון בלנסות לבנות קבוצה חדשה, טובה יותר, כל עוד סטף בסביבה.

להערכתי האפשרות הזו היא הדיפולט, אבל נראה לי שהמצב הפיננסי הופך אותה לקשה מאד לביצוע – הקבוצה נמצאת הרחק מעל כל תקרת שכר שאפשר לדמיין, ועיקר השכר הולך לחוזים עצומים שקשה מאד יהיה להזיז.

קשה לי לראות מי תיקח עליה את החוזה של קליי תומפסון, 43 מיליון דולר לשנה, ועבור מה. 43 מיליון דולר זה לא מעט גם עבור טנקיסטיות, וגולדן תצטרך לשלם לא מעט בצעירים ובבחירות עתידיות. יתרה מזו, גם אם גולדן נפטרת מהמשכורת של קליי מבלי לקבל משכורות משמעותיות חזרה היא עדיין, למיטב הבנתי, לא יורדת מתחת לתקרת השכר, כך שיוצא שהיא רק נחלשת, וחוסכת קצת כסף, אבל לא משפרת את הקבוצה.

המקרה של דריימונד פחות ברור – אם הוא יממש את אופציית השחקן שלו, נדמה לי שאי אפשר יהיה להטריד אותו בקיץ אלא רק במהלך העונה, וזה לא בהכרח מתכון מנצח לעונה הבאה, וכזכור חלון הזמנים של קרי קצר, וגם כאן, היפטרות מהחוזה שלו לא מספיקה כדי לרדת מתחת לתקרה. מה שכן, אפשר לחשוב על עסקה שאומרת שדריימונד מוותר על האופציה עבור חוזה ארוך טווח, בשכר שנתי נמוך אבל הולך וגובה, נניח 10, 15, 20 מיליון דולר לשלוש השנים הבאות, והופך לסוג של איגודאלה 2.0. זה מאפשר להשאיר אותו בקבוצה בשכר סביר יחסית לתרומתו, אבל עדיין לא פותח אפשרויות חדשות לחיזוק הקבוצה.

אם מסתכלים על חוזים בעלי ערך הם משתייכים בעיקר לשחקנים תורמים שקשה לי לראות איך התמורה שתתקבל עליהם תצדיק את העברתם – וויגינס (24), לוני ופייטון הצעיר (8 כל אחד). דיוינצ'נזו בהחלט יכול להישאר, אבל קרוב לוודאי שיבקש שכר גבוה יותר מהיום (5), וגם אם יישאר הוא לא מהווה חיזוק אלא רק המשכיות.

אז נראה שאם אנחנו מחפשים נכסים בעלי ערך שאפשר להזיז ויכולים לחזק את הקבוצה אנחנו צריכים להסתכל על הסקטור השלישי – הצעירים.

בהקשר זה חשוב לציין שמאז 2020 גולדן סטייט ניסתה לרקוד על שתי החתונות – גם לשמר קבוצה תחרותית וגם לשמור על בחירות הדראפט והצעירים. נראה היה שהאסטרטגיה הזו מיצתה את עצמה במהלך העונה, בעסקה שוויתרה על וייסמן, שלא תרם לקבוצה, עבור פייטון שהרים תרומה נאה לאליפות ב-2022, אבל קשה לדעת איזה לקח תפיק ההנהלה מתוצאות העונה – האם תעריך שצריך להמשיך ולהתמקד בהווה, וכי הטרייד על פייטון גם אם לא הספיק אכן היה צעד נכון בכיוון הנכון, או שמא תגיעה למסקנה שאין טעם להמשיך ולשפר את הסגל הנוכחי?

ג'ורדן פול עם כ-30 מיליון דולר בממוצע לעונה ל-4 העונות הבאות, לנוכח היכולת שלו העונה ובפלייאוף, הפך, להערכתי, לחוזה שקשה יהיה להעביר הלאה. אפשר לטעון שהוא יצליח יותר במקום אחר, אבל לא ברור שיהיה מי שמוכן לשלם כדי לברר האם אכן כך הדבר. לדעתי גם טרה יאנג וג'ה מוראנט, והקבוצות שלהם, נמצאים בסיטואציה הזו – מי שהחתים אותם לחוזה עצום כרגע לא מקבל את מה שהוא רצה, וכנראה יצטרך לשבור את הראש בעצמו איך להפיק מהם יותר. להערכתי הסיכוי של גולדן סטייט, עם מערכת כדורסל טובה ומנוסה, שהצליחה למשל לבנות מחדש את וויגינס, גבוה מזה של ממפיס או אטלנטה, אבל לא מאד גבוה.

נשארנו עם קומינגה, מודי, שני רוקיז שאיני מכיר בשם פטריק בלדווין ג'וניור וריאן רולינס, ובחירות עתידיות (הקבוצה מחזיקה את כל בחירות הסיבוב הראשון שלה, למעט 2024).

מה אפשר לקבל על השורה הזו? לא יודע, אולי לקבל רול פלייר או שניים עבור קומינגה ו/או מודי, נוסח עסקת וייסמן-פייטון, כפי שאולי היה צריך לעשות בקיץ האחרון. האם זה יספיק כדי להזיז את המחט של הקבוצה כולה? לא יודע, אבל זה לדעתי זה סיכון שאפשר וצריך לקחת במסגרת אסטרטגית הדאבל-דאון על סטף.

אפשרות שניה – לילארדיזציה של סטף

אמרתם סופרסטאר בחוזה עתק בקבוצה לא ממש תחרותית, אמרתם דמיאן לילארד. האם זה רע? אם תשאלו את לילארד ואת פורטלנד, כנראה שלא, או לפחות, זה יותר טוב מלהיות גרועים…

אם סטף מוכן להיות במצב הזה…

הפתרון דווקא מתבהר – מנסים להיפטר מחוזים יקרים כדי לחסוך כסף, בעיקר כאלה שהם לא חברים של סטף או כן רוצים להמשיך להצליח במקום אחר, אז אומרים שלום לוויגינס, פייטון, לוני, ודיוינצ'נזו. משאירים את דריימונד וקליי עד סוף החוזה שלהם, ואחר כך אולי על חוזה קטן ארוך טווח. ג'ורדן פול נשאר עד שאפשר למכור אותו החוצה או עד סוף החוזה, מה שבא קודם. במקביל, שומרים על בחירות דראפט ושחקנים צעירים כדי לבנות את היום שאחרי הווטרנים.

מה יצא מזה? בתרחיש הפסימי – שקיעה נוגה של סטף בקבוצה חלשה להפליא. בתרחיש הריאלי – סיבוב ראשון בפלייאוף למשך שנתיים-שלוש, אולמות מלאים, סטף משפר כמה שיאים חשובים יותר או פחות. בתרחיש האופטימי – הפתעה! המערכת המנוסה של גולדן סטייט מצליחה לבנות קבוצה צעירה ומוכשרת, להוסיף לה סופרסטאר או שניים מבחוץ, ולזכות באליפות ב-2027 כשעל הספסל שלה, בחוזי מינימום, סטף בן ה-39, ואולי גם קליי ודריימונד בני ה-37.

אם סטף לא מוכן להיות במצב הזה…

זה כנראה קצת מחזיר אותנו לאפשרות הקודמת – סטף דורש דאבל-דאון ומכירת מעט הנכסים הצעירים עבור סיכוי, לא מאד גבוה, ללכת שוב עד הסוף בשנים הבאות. האם לייקוב נענה לכך? לא יודע. נראה לי שתהיה איזו תחרות משיכת חבל כזו בין סטף ללייקוב, ואולי יתפשרו על לוותר על חלק מהנכסים, אבל לא על כולם, או משהו כזה.

אבל מה קורה אם לא סטף ולא לייקוב מוכנים להתפשר?…

פרידה מסטף

גילוי נאות – קשה לי להאמין בתרחיש הזה.

גילוי נאות 2 – תרחישים שקשה לי להאמין בהם מתממשים חדשות לבקרים.

תרחיש כזה יכול להתממש בשתי ואריאציות שונות, כל אחת מהן פחות מתקבלת על הדעת מרעותה:

ביוזמת סטף – בואריאציה זו סטף מבין שהמצב, כפי שנותח לעיל, סותם את הגולל על גולדן סטייט כקבוצה תחרותית ומחייב אותו לבחור בין הישארות בקבוצה לבין טבעת נוספת, מעדיף לקבל צ'אנס נוסף לטבעת, ומבקש לעבור למקום אחר. לייקוב מבין שאין ברירה. סטף מוצא את עצמו בבוסטון או קליבלנד. לייקוב מתנחם בשחקנים צעירים ובחירות רבות שעושות את הדרך חזרה. שמעתי שפיניקס מחפשים פוינט גארד אמין, ויש להם גם סמול פורוורד לא רע, ובעלים חדש שמוכן להמר בגדול, אבל לא חושב שנשארו להם מספיק בחירות כדי לשלם על סטף, וגם נראה לי פחות סביר שסטף יעבור לקבוצה מערבית אחרת.

ביוזמת לייקוב – לייקוב מחליט להיות האיש השנוא ביותר בקליפורניה ומטריד את סטף לבוסטון / קליבלנד, או אפילו דנבר או פיניקס המערביות. "אני איש עסקים", הסביר לייקוב, "קיבלתי את ההחלטה הנכונה עבור הקבוצה". האוהדים צובאים על ביתו משך מספר חודשים, מכירות המרצ'נדייז צוללות, ולייקוב נאלץ למכור את הקבוצה. "אני איש עסקים", הסביר לייקוב, "קיבלתי את ההחלטה הנכונה עבור בעלי המניות".

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 99 תגובות

  1. מעניין מאוד.
    אבל איך הגעת דווקא לבוסטון/קליבלנד דנבר/פיניקס?

    לדעתי גולדן תלך לדאבל דאון.
    חולק עליך שהסיכויים ללכת עד הסוף לא גבוהים.
    בעיניי הם גבוהים מאוד.

    1. תודה רבה צחי.
      הקבוצות האלו נראות לי כמו קבוצות שאם סטף מצטרף אליהן הן יכולות ללכת עד הסוף, ויש להן מה להרוויח מלהוסיף אותו לסגל, גם אם במחיר מפולפל ביותר. להבדיל, למשל, מקבוצה כמו שרלוט, שגם עם סטף לא נראה לי שתגיע רחוק. זה רציונל דומה להימור של טורונטו על קוואי – קבוצה שרחוקה סופרסטאר אחד מזכייה בטבעת.
      .
      בנוגע לסיכויים באפשרות הדאבל-דאון – נחיה ונראה.

      1. מה עם מילווקי?
        סטף ויאניס במסע לאליפות….
        אני לא רואה את קרי עוזב את גולדן.
        זה כמו שדאנקן היה עוזב את סן אנטוניו.

    1. אפרופו ליליארד.
      זה ריאלי להביא את ליליארד לגולדן כמי שיתפוס את המשבצת של תומפסון שיזוז למשבצת של שחקן שישי?

  2. אני לא רואה תסריט שגולדן סטייט נפרדת מסטף
    הוא ראוי לסיים את הקריירה שלו במפרץ
    לגביי קליי, התאכזרת אליו על סמך משחק/סדרת נפל
    גם האחוזים של קארי בירידה, אז צריך לזרוק אותו?
    בכללי גולדן סטייט עברה עונה עם המון נסיבות
    הסיפור/שמועות על ווגינס
    פציעות של סטף
    קליי אגב 21.9 למשחק העונה ב 42 אחוז מדאון טאון, לא מצדיק 43 מיליון לעונה? תשאל את מי שמשלמת 47 לווסטברוק וג’ון וול
    הנטיה הטיבעית להכנס לפאניקה
    קר צריך לעבוד קשה בקיץ, בעיקר בפיתוח של מודי וקומינגה
    אגרוף של דריימונד לפול והוא עשוי לחזור לעצמו בעונה הבאה. הלייקרס שיחקה הגנה מטורפת על הלוחמים, לא רק הגארדים. גם איי דיי יצא לשמור על גארדים (והרשים)
    גולדן סטייט בבעיה מבחינת תקרת השכר שלה והגמישות
    כמעט ואין ותרנים גבוהים פנויים, גם לא על חוזה מינימום
    גם באירופה כבר לא נותרו גבוהים ראויים שיכולים לחזור ל NBA )מתיאס לאסור הוא שחקן הפנים הטוב ביורליג …)
    יכול להיות שגודלן סטייט תצליח להחתים שחקנים שהערך שלהם ירד (בדומה למה שהלייקרס עשתה עם מאליק מונק, לוני ווקר, שרודר) הם מסוגלים למצוא את האוסטין ריבס שלהם עם מערך סקאוטינג מצויין
    החפזון מן השטן, לא הייתי ממהר לקבור את הלוחמים
    הם נפלו על הלייקרס שהייתה רעבה בטירוף (לאף שחקן משנה אין חוזה לעונה הבאה, זה ליידיי ביטוי ברעב ובאטרף של השחקנים)

    1. יותר מהפציעות של קרי וההיעלמות של ויגינס.
      אני חושב שהאגרוף של גרין לפרצוף של פול השפיע הכי הרבה על העונה העצובה הזו.

    2. חותם על כל מה שמידן אמר. בסך הכל יש שם קבוצה טובה, ואם פול היה מתאפס על עצמו הם עדיין היו בפלייאוף מה גם שיש שם פוטנציאל צמיחה משמעותי מבפנים (קאמינגה יכול להיות אול סטאר). כשחושבים על פירוקים והרכבות תמיד צריך לחשוב על מה מקבלים במקום והאם בתמונה הכוללת זה משתלם – לא רק בכדורסל אלא גם בהכל. אין שום סרט שפירוק של מה שיש יביא לתוצאות טובות יותר. לא במיידי, לא בביינוני, ולא בלגאסי.

  3. תודה. מצב לא פשוט.
    לדעתי משהו במרקם החברתי שם נרקב.
    והסיבה העיקרית היא דראיימונד.
    השאלה היא האם קרי יסכים לוותר עליו.
    פול לא יהיה טוב כל עוד גרין נשאר בקבוצה בוודאות.
    הם ישאלו את קרי על כל מהלך שיעשו וזה לא בהכרח יביא לתוצאות טובות.
    השיטה שלהם מיוחדת ולכן גבוה קלאסי לא בטוח שיעזור להם יותר משיפריע.
    בקיצור לא רואה אותם מגיעים לגמר בשנים הקרובות.

  4. ניתוח טוב
    אנחנו באים בטענות לשחקנים ללא נאמנות שדורשים טריידים, ואז ממליצים לקבוצות להיפטר משחקנים ששיחקו במועדון הרבה שנים ולקחו אליפויות.
    . הייתי שמח לראות את כל השלישייה מסיימת קריירה בגולדן. את השאר אפשר להחליף אבל השאלה תמורת מה

      1. הדאבס הם לגמרי קונטנדרית, ואם פול היה מגיע מאופס לפלייאוף הזה אז הם היו משחקים היום בגמר האיזורי ולא היינו מנהלים את השיחה הזו. קארי עדיין שחקן על, וקליי פול וויגינס ולוני הם חבורה משלימה מצויינת, כשקמינגה בפוטנציאל גם שם.

  5. תודה רבה מאנו.
    ישנה אפשרות נוספת, של שנה אחת לנסות שוב לרוץ ככה ושנה הבאה תהיה להם יותר גמישות לבצע שינויים ולהביא לסטף כלים טובים יותר. כמובן שגם זה לא אידיאלי, הוא לא נהיה צעיר יותר, אבל זו נראית לי האופציה הכי ריאלית

  6. לווריורס אין אפשרות ממשית להתחזק וכדי לעשות דאבל-דאון הם יצטרכו לשלם הון שג'ו 'שנות אור' לייקוב לא בטוח שיהיה מוכן לשלם בשביל מה שלא נראה כהימור בכל סיכויים גבוהים כרגע.
    להעביר את סטף זו גם סוג של התאבדות (כלכלית) כך שאין לווריורס אפשרויות טובות באמת.
    אם נלך לפי הנרגן שכבר כמה שנים עם אצבע מדוייקת על הדופק המפרצי אז דווקא לילארדיזציה תוכל להיות האופציה (אולי לא מבחינה הצהרתית אבל לפחות ברמה הפרקטית).
    לגבי דריימונד – אתה לא מדייק שם באפשרויות. אין שום מניעה להעביר אותו בקיץ אם הוא לוקח את האופציה ואין אפשרות לתת חוזה בקפיצות של 10-15-20 כמו שהצעת.

    1. תודה עידו.
      .
      חדשות מצוינות בנוגע למימוש אופציה של דריימונד ואז טרייד, אבל עדיין משאיר סימן שאלה בנוגע למי רוצה לקחת את דריימונד ב-27 , אולי פילי? עבור טוביאס ועוד חתיכה? מעניין.
      .
      אין אפשרות לחוזה עולה? או שפשוט אין אפשרות לקפיצות כאלה? תוכל לחדד?

      1. הקפיצות המקסימלית הן 8%. אין מישהו שייקח את דריי על חוזה נגמר וייתן תמורה משמעותית. בכלל לא בטוח שדריי לא יחליט לצאת לדרך חדשה בעצמו למרות שזה מן הסתם יהיה כרוך בויתור כלכלי שלא יקבל פיצוי בחוזה החדש.

  7. תודה מאנו.
    אכן בעיות לא פשוטות למועדון.
    מעניין מה מאיירס (אנחנו שנות אור לפני הליגה) חושב עכשיו.
    לא הייתי מפרק את הגרעין, שומר אותם ביחד עוד שנה בשביל הרומנטיזציה של האוהדים ורומז לקליי ודריי שצריך להקטין חוזים כדי להתחזק

  8. קודם כל – 'שנות אור' זה לייקוב ולא מאיירס אבל אם כבר מאיירס זו עוד נקודה סופר חשובה. מאיירס סיים גם הוא חוזה ולייקוב צריך להחליט אם הוא נותן לו להמשיך לנהל את העניינים. אם לא המשמעות הכמעט ודאית היא פירוק בלבל כזה או אחר.

    1. כן נו, אני מתבלבל בשמות וגם לא זוכר מי אמר מה אלא רק את הרוח השחצנית של הדברים.
      נראה לי שדווקא עכשיו זה קריטי להם שלייקוב ישאר.

  9. תודה מאנו.
    לדעתי הווריירס צריכים לבנות על זה שאם סטף הוא מעבר לשיאו כבר בעונה הבאה – אז יש לו עוד כמה שנים להיות אחד הגארדים הטובים בליגה. וצריך להתחיל לבנות איתו עוד קבוצה שתתן לו להוריד את הרגל מהגז – בערך כמו הלייקרס שסביב לברון.
    .
    לגבי להביא עוד כוכב לידו – חשבתי על זה שכולם ציטטו את דוראנט שטען שהמושן אופנס זה טוב ויפה עד הפלייאוף ובפלייאוף אתה צריך שחקן ISO נהדר (כמוהו). הוא הוכיח שוב ושוב שצריך קבוצה טובה ותיאום טוב בין השחקנים. בברוקלין זה היה ברור יותר מאשר פניקס – אבל בשילוב בינו לבין בוקר-בול – היה ברור שזה לא מספיק.
    גם הלייקרס משגשגים בעידן של אחרי הגלטיקוס שהם ניסו לבנות (עם ראס מכל השחקנים). וראס מנסה להחזיק מעל המים את הגלטיקוס של הקליפרס…
    אז מה שסטף צריך לידו זו נבחרת מסודרת ביותר זול… גבוהים שיכולים גם לקלוע, שחקן עם יכולות ניהול משחק למקרה הסביר שדריימונד יילך (אם יש גובה אז זה יכול להיות עוד גארד ולא "פוינט-פורוורד") ועוד כהנה וכהנה

  10. תודה מאנו.
    אני מבין מעט מאוד בתחום של חוזים וחוקי שכר אבל בכל זאת אתן את דעתי:
    תרחיש 1:
    טריידים שישלחו 2 או 3מתוך קליי דריימונד וויגנס פול וקומינגה תמורת 2 שחקנים שירכיבו חמישה חזקה ביחד עם קרי לוני וקליי/דריי/וויגס.
    מיילס טרנר?

    תרחיש 2:
    אחד מהסופרסטארים המאוכזבים בליגה (ויש לא מעט) חובר לווריורס תמורת קליי וויגנס/כל העתיד של הווריוס.

    אני אישית מקווה ומאמין שתרחיש 1 יקרה ושלא ייוותרו על קליי.
    (על דריימונד כבר לא אכפת לי בגלל ההתנהגות שלו)

    1. צריך לעשות כל מה שניתן כדי לא להטריד את וויגינס.
      אני רואה בו (ואני חושב שמרבית האוהדים חושבים כמוני) גולדן אמיתי.
      בניגוד לדוראנט (באשמתו ושלא באשמתו), וויגינס השתלב ונטמע מושלם בגולדן.
      קליי צריך להישאר אבל הוא חייב להבין שהוא כבר לא שחקן חמישייה פותחת, אולי שחקן שישי או שביעי.

  11. תודה מאנו.
    אני לא חושב שזה הסוף, ומאמין שמה יקרה הוא שקליי ודריימונד יורידו הילוך וסטף ייתן עוד עונה פסיכית, רק כשהפעם שחקני המשנה (לוני, פייטון, בעיקר וויגינס וקאמינגה ובוודאי שפול) – ייתנו הרבה יותר.

    יש להם עדיין אחלה סגל, מאמן מצוין, והם קבוצה מצוינת.

  12. קליי הוא חוזה נגמר, ווינר, ודמות חיובית. בהחלט כן יש לו ערך בטרייד פוטנציאלי. אני מקווה דווקא שגם הוא וגם סטף ישארו במפרץ עד הסוף. אם צחשהוא צריך ללכת זה פול.

      1. לטעמי: כל קבוצה עם שחקן ISO שמחפש מישהו למסור אליו.
        מאבריקס, פניקס, הוקס, באקס… השאלה היא מה יבוא תמורתו מקבוצות שיירצו לשים אותו ליד הכוכב שלהן

        1. לפי המשחק האחרון לא בטוח שקליי עדיין יכול להיות מוגדר כקאץ' אנד שוט. יותר קאץ' אנד מיס… אבל גם אם כן – לשלם על זה 43 מיליון דולר זה מוגזם. אולי הייל מרי כזה, כמו שדאלאס עשתה, לטעמי ללא הצלחה, עם קיירי, כלומר בעצם לפרק את הקבוצה ולהתחיל מסקרץ' בקיץ הבא.

          1. לא בטוח שאפשר לשפוט לפי משחק אחד. אבל הוא בהחלט נתן סדרה שלא משאירה אותו עם המון ערך.
            מצד שני, אנחנו מדברים על עונה שבה מקומות 1 ו-4 במזרח ו2 ו-3 במערב לא עברו סיבוב והרבה קבוצות אחרות נתנו עונה שהייתה ממש מתחת לציפיות. לא יהיה קשה למצוא עבורו טרייד. בעיקר מול קבוצה שמחפשת מישהו שיש לו ניסיון פלייאוף.

        2. קודם כל תודה רבה על הניתוח.
          לדעתי אין שום בעיה עם הסגל, אותו סגל פחות או יותר לקח אליפות לפני שנה, הבעיה היא אגו (גרין) או שתן שעלה לראש (פול) או בכלל כימיה קבוצתית (קר)
          גם ההנחה "שמי שיבוא יתאים לשיטה" היא מוטעת.
          תוסיף עוזר מאמן שיוריד את קר מהענן שלו, גוף גדול שיעזור ללוני מול דייויס ושות'
          ורוץ שוב (גם ככה עד שלא יגמרו לך שני חוזים קשה ייה להתחזק)
          בנוגע לקליי, אשמח שהוא יפרוש בג"ס, אבל לאן ומי תיקח אותוו ? כל קבוצה עם שכל. תראה מה אמרנו על לאורי, ותשמע מה אומרים עליו שחקני היח' השנ יה של ההיט : "סומכים עליו, הוא היה שם, יש לו אליפות…" אותו דבר עם קליי.

  13. אתם לא חושבים שאם קליי זז למשבצת של שחקן שישי.
    ומכניסים את פול למשבצת השוטינג הפותח לצד קרי, אז זה עשוי לסדר לפול את הברגים בראש ובלב, ולהציג יכולת כמו בעונה שעברה?
    הרי בסך הכל היה לו חלק פעיל מאוד באליפות האחרונה.

        1. קבלת החלטות, הגנה, אופי, שילוב עם סטף ודריימונד.
          זה בהנחה שהגרעין נשאר. בהנחה שלא אז הדיון לא משנה מבלי לדעת את מי הם יכולים/רוצים להביא

  14. מה צופן העתיד לג"ס? הכל תלוי במיירס. אם נראה חידוש חוזה מהיר סימן שהוא קיבל את המושכות באופן מלא. במקרה הזה אני צופה שקר ישאר ומיירס יבנה קבוצה סביב קרי וגרין.
    .
    אם החוזה יתמהמה אני מעריך שהמשמעות שמיירס יעזוב (אלו לא פיטורים. החוזה שלו מסתיים בקיץ) ובמקרה הזה אני מסופק אם קר ישאר (לקר יש חוזה לעוד שנתיים אם איני טועה). לקר יש את נבחרת ארהב באליפות העולם השנה ובאולימפיאדה בקיץ הבא.
    .
    בקיצור זו ההחלטה הכי קשה של גו לייקוב מאז אישר לבצע עסקה של מונטה אליס תמורת בוגוט. מצד אחד הוא רוצה להעביר את שרביט הניהול לבנים שלו בעתיד אבל למיירס נמאס, כנראה, מהם. האסרטגיה שכשלה של 2 צירי זמן באה מבית משפחת לייקוב וכנראה גם 5 צעירים שמילאו את הספסל של ג"ס השנה (וויסמן, מודי,קמינגה, בלדווין ורולינס). מצד שני ליקוב – ושותפיו – יודעים שהשווי שהקבוצה הגיעה אליו קשור אמנם לחוזי הטלוויזיה אבל מוכפל ואף מושלש על ידי אפקט קרי. בלי מיירס יש מצב שקרי ידרוש לעזוב.
    .
    אני מהמר על חידוש מהיר של החוזה של מיירס.
    .
    לנושא בנית הסגל. גרין לא יוותר על 27.5 מיליון מובטחים מרצונו ואני לא רואה קבוצה שנותנת לו חוזה ל 3 שנים ב 60 מיליון. לכן הגרעין יהיה קרי.
    .
    וינצנזו יעזוב. יש מספר קבוצות ששוה להן לשלם לו 30 מיליון ל 3 שנים – החוזה של קרוזו. עם GP2 תחת חוזה ג"ס לא צריכה אותו
    .
    קמינגה כבר הודיע, דקות משחק או קבוצה אחרת. אם קר נשאר אז קבוצה אחרת. אני הייתי אורז אותו עם קלי ומנסה להביא תמורתם את לוין, אננובי או ברידג מהנטס. מוסיף את פול לעסקה אם צריך.
    .
    שיקגו מקבלים את פול,קמינגה וקלי (חוזה ענק לשנה אחת) ועושים טאנקינג . נותנים את קרוזו, לוין (חוזה גדול כמו קלי ל 5 שנים) וויליאמס.
    נטס מקבלים אותם 3 ונותנים את סימונס,ברידגס ועוד שחקן טוב מקבוצה שלישית

    1. ברוקלין צריכים להיות מטורפים כדי לוותר על ברידג'ס עבור מה שלא יהיה שיש לגולדן סטייט להציע כולל סטף.
      .
      משיקגו אין לי שום ציפיות לטריידים הגיוניים, אבל לא חושב שקומינגה שווה את ההפרש בין לוין לגורדן פול. כבר עדיף להם להישאר עם השטן שהם מכירים.
      .
      לא נראה לי שקר יעזוב לפני סטף, אלא דווקא ישאר אחריו, כמו פופ וטימי.

      1. גם אני לא חושב שיפטרו את קר או שיעזוב אבל אולי זה דווקא מה שהם צריכים לעשות (אם רוצים לנסות שוב בטווח הקצר)

  15. הווריורס יצטרכו לעשות שינוי אחד מהותי לפחות כדי להמציאם מחדש.
    אני סבור שאנו נראה גולדן סטייט אחרת בשנה הבאה, כי הם הגיעו למעין מבוא סתום בסוף העונה הזו.
    לדעתי, הם מוכרחים להתחזק בגבוהים כדי שמשחקם לא יישען רק על שלשות וגם לתת לשחקן כמו קומינגה יותר דקות כסלאשר.
    הם צריכים עוד גבוה שיכול לחדור לסל ולחזור ולרווח את המשחק שלהם.
    הלייקרס עשו עבודה הגנה נהדרת עלייהם ומיזערה את היכולות שלהם.
    קבוצות אחרות יכולות ללמוד מזה ולעשות את אותו הדבר…

    משהו גדול צריך להשתנות בווריורס…ואני מאמין שזה הולך לקרות.

  16. תודה מאנו
    דעתי על הווריורס ידועה מהגמר הקודם –
    דריי וקליי גמרו את הסוס ולא שווים מקס.
    הם עולים פעמיים – פעם אחת בשכר שהם לא שווים אותו, ופעם שנייה על המגרש כשהם עולים בחמישייה ומשחקים יותר מדי דקות על חשבון שחקנים אחרים.
    .
    סטף לא יילך לשום מקום, אפשר להמר בוודאות מוחלטת שהוא גומר את הקריירה במפרץ.
    .
    את דריי הייתי בועט כמה שיותר רחוק. האיש חלאה. מאמין שיעבור בקיץ ללייקרס.
    .
    קליי שווה בערך למקס סטרוס (שאני לא יודע מה חוזהו אבל משער נמוך למדי).
    מתי נתנו לו את החוזה הנוכחי?
    הבעיה שלו היא שגם הוא לא הפנים שהוא לא השחקן שהיה, וממשיך לזרוק מתוך מייד סט של שחקן העבר שהיה + מירמור.
    ביום שנכנסות לו השלשות (יום עסל 5 ימי בסל) זה עוד עובר ופחות מורגש.
    בימים שלא, החולשות משפיעות בעוצמה על הקבוצה – הוא כבד מאוד, לא יכול לשמור כבעבר, לא יכול ליצור לעצמו כלום, זורק זריקות רעות ומנסה לכדרר ולהכריח דברים שלא כמו פעם, והוא לא מסוגל.
    לא יודע מה עושים עם חוזהו הנוכחי ומי ייקח כזה דבר.
    דבר ראשון – להוריד אותו לספסל.
    .
    פול – הוכיח שיש לו אישיות בעייתית ושהוא ילד מפגר.
    אבל – יש לו נסיבות מקלות –
    1. הסיפור עם דריי ואיך שניסו להשתיק זאת, וחוסר ענישה לחלאה
    2. העובדה שהמשיכו להשתמש בו מהספסל גם אחרי עונת הפריצה והחוזה, כשקליי הגמור עולה במקומו.
    שורה תחתונה – הייתי נותן לו צ'אנס להראות מה הוא יודע כשעולה כל העונה בחמישייה לצד סטף כספלאש 2.
    .
    משאיר – לוני, וויגינס, דיוי, פייטון.
    השאר גמישים. שחקנים כמו לאמב, מודי וקומינגה הראו פוטנציאל אבל קר לא טיפח אותם.
    .
    הייתי עושה זעזוע בעמדת המאמן – אם קר מראה נכונות לעזיבה / פרישה.
    (בכל זאת יש לו מניות רבות)
    מביא את אטקינסון או נרס.
    .
    שחקן כמו מיילס טרנר – עשיתי קמפיין שלם כל הקיץ להביאו תמורת קומינגה.
    כמה הוא היה עוזר בפלייאוף במקום קומינגה, שבכלל לא שיחק.

    1. ההצעה הייתה טרנר תמורת קומינגה ו-ווייסמן ואני הייתי תומך גדול ואף הצעתי בחירה. כעת הנסיבות השתנו, את ווייסמן אני עדיין רוצה אבל הוא בדטרויט ובמחיר זול בהרבה.
      לעשות עסקים עם ג"ס? טרנר אכן על המדף, וגם הילד. אני מוכן להעביר את שניהם תמורת קליי, קומינגה ובחירת סיבוב ראשון 2026 לא מוגנת. טרנר נותן את הגנת הצבע, הילד זו קליעה זולה בחצי מקליי. אני רואה ערך בקליי, במיוחד אצלי, הוא מושך מספיק תשומת לב שירווח למאת'ורין ונותן לי גמישות בקו האחורי, קצת קברתם אותו פה מדי. בנוסף הוא נותן ניסיון לקבוצה צעירה מאוד שיש לי באינדיאנה. הבחירה היא פיצוי על החוזה שאני סופג את קליי יותר מעונה.
      לגבי דריימונד – אני בספק אם הוא יכול להצליח במערכת שהיא לא המערכת של גולדן סטייט הזו, ואני לא סובל אותו ברמה האישית – חושב שהוא בריון ובכיין, ואפשר להיות רק אחד מהשניים. ג'ורדן פול לא מתאים לשחק ליד האליברטון ומאת'ורין. דוינצ'יזו זה שחקן שאישית מאוד אשמח שיגיע לפייסרס באיזושהי עסקת חבילה.

  17. הבעיה בשילוב של פול וסטף זה החור ההגנתי מול קבוצות שמורידים אותם תחת הסל.
    קליי יתן הנחת מועדון משמעותית בחוזה הבא.
    גרין לא יממש אופציית שחקן ויחתום על חוזה חדש בווריורס או במועדון אחר. 50-60 ל3 שנים.
    לדעתי מה שיניע אותו זאת ההזדמנות לאליפות.
    צופה שינויים בחוזים הנמוכים שיסתיימו (דיוויצנזו וכו) ואולי בגרין, אבל השלד ישאר.

    1. לוקח את קליי על פול כל יום ומחתים את גורדן קלרקסון. הוא בניגוד לפול יודע את מקומו כסקורר מחליף ואינו שואף כבר להיות כוכב אלא לתת מה שמצפים בלי שטויות. בהגנה גם הוא קליר פאת נוראי אבל זה מה יש 🙂

  18. זו קבוצה ששנה שעברה לקחה אליפות, כן?
    גם עכשיו, הגיעה לחצי גמר, כלומר יש עם מה לעבוד.
    בגלל סיטואציית החוזים, הדבר היחיד המשמעותי שאפשר לעשות זה להעביר את דריי (קליי לא יזוז לשום מקום וממילא הפחתתם מאוד מערכו).
    טרייד מושלם יהיה להעביר את קולינס לג"ס, את גרין לטימברוולבס ואת גובר להוקס.
    ההוקס יקסלו שחקן הגנה טןב שהם חייבים ויעיפו את קולינס שפשוט לא מסתדר שם, הזאבים יקבלו את גרין (שחקן עם אופי) וייפטרו מהחוזה של גובר וג"ס יקבלו שחקן צעיר יותר שאשכרה יודע לקלוע ולרווח.
    מן הסתם זה רק השלד של הטרייד ואפשר להעביר שחקנים נוספים במסגרתו

  19. תודה מאנו.
    אני אתחיל בהצהרה – גם אם הווריורס לא יעשו עוד שום הישג משמעותי בסגל הנוכחי, וגם אם הקריירה של סטף ככוכב הראשי של מועמדת לאליפות נגמרה, אלו עדיין השחקן והקבוצה שהביאו לי הכי הרבה רגעים יפים בליגה הזאת, ומכיוון שאני כבר לא ילד, כנראה שזה יישאר ככה. אני כן מאמין שזה עוד לא נגמר, אבל זה כבר לא תלוי רק בהם.
    1. נכון להיום, סטף הוא עדיין מועמד לגיטימי לתואר השחקן הטוב בליגה והמנוע של הקבוצה הזאת (אני לא נכנס לדיונים היסטוריים כאן כי זה לא המקום, אבל אצלי סטף מאוד גבוה גם שם). לכן, כל מה שאכתוב בהמשך צריך להיות תלוי בעיקר בסטף ובשאלה מה יותר חשוב לו, ואת מי הוא רוצה או לא רוצה בקבוצה בעונה הבאה. אני מקווה שהוא יתערב כמה שפחות ויתן להנהלה להחליט, אבל הוא "הרוויח" את הזכות להתערב אם ירצה (הביא יותר אליפויות למועדון שלו יותר מכל שחקן שנבחר בדראפט במאה ה-21…). אני לא יודע כמה זמן נשאר לו כשחקן "בכיר", אבל בכל מקרה זה כנראה הסיכוי היחיד שלהם להיות מועמדים לאליפות בשנים הקרובות.
    2. הווריורס הודו בכישלון לבנות את העתיד במקביל להווה בטרייד על וייזמן, כך שאני מאמין שלפחות אחד מבין פול או קומינגה בכל מקרה לא יהיה שם בעונה הבאה, ואישית הייתי מעביר את שניהם בהינתן הצעות טובות. בעיני, שניהם יכולים להתאים ללא מעט קבוצות שמחפשות שחקנים צעירים שישתפרו בעתיד במערכת שלא מחפשת הצלחה מיידית, ואם בכל זאת רוצים צעירים אז יש שחקנים שיכולים להתאים הרבה יותר, כמו אבדיה.
    3. אני מאמין ביכולת של קליי להיות הגארד השני בחמישייה ליד סטף, אם הוא ישפר את קבלת ההחלטות שלו ויזרוק פחות שלשות קשות. הסדרה הנוכחית היא אולי הסטירה שהוא היה צריך שתראה לו שהוא פחות יציב מאשר ב-2019, דווקא אחרי עונה סדירה שבה הוא הראה שהוא לא כל כך רחוק משיאו האישי, לפחות בצד ההתקפי. אם הווריורס מצליחים להגיע איתו להסכמה על חוזה נמוך בקיץ 2024 הם יהיו בסדר והוא יהיה בסדר לדעתי.
    4. דריימונד פחות נחוץ, כי לוני מביא אפקט הגנתי דומה ליכולת הנוכחית של גרין, כך שאם הוא לא מתפשר כלכלית הם יכולים וצריכים לתת לו לעבור, כשהשאיפה תהיה להשיג שחקן תורם בתמורה (טרייד או סיין&טרייד). אם הוא מוכן להתפשר, לא משנה אם בעונה הבאה או זו שאחריה, הייתי משאיר אותו ומצמצם את כמות הדקות שלו, ואולי גם הופך אותו לשחקן שישי או לפחות לשחקן המשלים של החמישייה.
    5. וויגינס, לוני ופייטון הם בכל מקרה שחקנים תורמים עם חוזה לעוד שנתיים ומעלה, כך שאין סיבה לוותר עליהם. אני מאמין שהעונה הבאה של וויגינס תזכיר יותר את הקודמת מאשר את הנוכחית, ורק זה שם את הווריורס בעמדה טובה יותר ממה שהיה להם העונה.
    6. אם אין לווריורס ברירה אלא להתחיל לחסוך, אני מתחיל מפול, שגם יהיה לו ערך כשחקן צעיר וגם אני לא מחזיק ממנו כשחקן ששווה את החוזה שלו (קליי ודריימונד לפחות היו שווים את החוזה שלהם בעבר, ובכל מקרה החוזה הבא שלהם יהיה קטן יותר ויגיע בקרוב). כמובן שזה תלוי בשאלה מי מהם רוצה להישאר.
    לסיכום – שאלת המפתח מבחינת גולדן סטייט – ברור לי שחלק מהכישלון היחסי של העונה הנוכחית נובע מתחושת השובע אחרי האליפות בעונה שעברה, אבל גם שחלק מזה הוא גם הזדקנות של השחקנים הבכירים. האם הם מסוגלים להחזיר לעצמם את הרעב של 2022 או שהם כבר רחוקים מדי משם ביכולת?

    1. מסכים עם הדברים שכתבת.
      לסיבות שמנית לכישלון הייתי מוסיף 2 גורמים מכריעים מאוד.
      1. האגרוף שנתן דריימונד לפול, הוא ככל הנראה ביטוי לזרמי עומק חברתיים תת קרקעיים שזורמים בקבוצה.
      האגרוף הזה השפיע מאוד.
      2. ההיעלמות של וויגינס מסיבות אישיות, הוא חזר כשהוא לא בכושר.

  20. לטעמי פול נמצא בסיטואציית מפתח.
    החוזה שלו הוא כזה שקבוצות צעירות שבונות יכולות לספוג בתמורה לאולי קצת בחירות או דברים בסגנון, או בהינתן טרייד מתאים. לקבוצות כאלה הוא גם הכי יתאים, כי עם כל הכבוד לכך שהוא סקורר אקספלוסיבי, כשהוא לא משחק לצד סטף המשחק שלו מחוויר וניכר שהוא לא מצליח להגיע לאותם ווליומים בלי אותה כמות ריווח. השנה הוא לא הצדיק את החוזה שלו וזה אנדרסטייטמנט (27 מיליון לשחקן עם כאלה תצוגות בפלייאוף – לא משהו). אם ההנהלה תחליט להשאיר אותו, הוא יצטרך לעשות שינוי אם הקבוצה הולכת להמשיך לנסות להתחרות. בראש ובראשונה להתבגר קצת, וגם להתחיל לשמור. אם יחליטו שיאללה ביי, אז אני חושב שתמורתו אפשר לארגן גבוה שיפתור את בעיית הצבע (עם דיוונצ'נזו, פייטון ומודי לווריורס יש 3 גארדים מחליפים, אמנם פחות טובים מפול אבל זה לא פוגע בעומק בעמדה יותר מדי). מיילס טרנר לדעתי אופצייה טובה לגבוה שיכול מאוד להתאים לשיטה, למרות שלא בטוח מה קורה שם באינדיאנה. אני לא חושב שהוא מתאים לטיימליין של המועדון מבחינת גיל אבל אולי הם רואים משהו שאנחנו לא.

    קליי ודריימונד לא ילכו – זה כמעט וודאי. מה שכן, לדעתי אחד מהם צריך לרדת לספסל, או לפחות לקבל קיצוץ דקות לטובת שחקנים אחרים. קליי צריך מינון ובחירת זריקות יותר טובה כי הוא כבר לא פריים קליי תומפסון. בשיאו הוא היה אחד ה2Ways הטובים בליגה והקלעי השני הטוב בהיסטוריה, אבל הוא כבר לא בשיאו והוא לוקח יותר מדי זריקות גרועות. דריימונד צריך לדעתי לעלות מהספסל כשחקן שישי/חמישי לייט שמביא הגנה קשוחה. עם וויגינס כשומר בכיר הווריורס פחות תלותיים בו מבעבר בהגנה ולכן הוא יכול לעלות מהספסל בשביל מקסימום תרומה במינימום דקות כי הוא עדיין חור בהתקפה. אני יוצא מתוך נקודת הנחה שאלה השינויים הכי ריאליים שיכולים לקרות בשאר לשניהם כי כל אוהד גולדן סטייט (כולל אני) לא רוצה לראות אותם מחוץ לקבוצה, כי אז הקבוצה תאבד מהאופי שלה.

    לדעתי קומינגה לא ישאר בקיץ, הוא יושב על העמדה והתפקיד של וויגינס אבל לא מצליח להתפתח לכדי שחקן באמת טוב (וזה לא שגולדן סטייט מנסה). אני חושב שקר צריך ללכת חזק על לפתח את מודי. יש לו סייז לשמור, והוא הראה בפלייאוף כמה מהלכים טובים בדקות שקיבל. הוא יכול להיות אחלה גארד מחליף אם יקבל הזדמנות עקבית במהלך העונה הסדירה. כל שאר השחקנים כבר חתומים לעוד שתי עונות בחוזים טובים ככה שאין מה לדאוג מזה יותר מדי.

    כל עוד סטף בכושר הנוכחי (טופ 5 שחקנים בליגה בליינד) הקבוצה הזאת תחרותית. העונה כל מה שיכל להשתבש פחות או יותר השתבש וזה עדיין נגמר בסיבוב שני בשישה משחקים. זאת פחות או יותר הרצפה של גולדן סטייט לדעתי – בכל יום נתון הם יכולים לנצח כל קבוצה.
    אני חושב שלקרי יש עוד דלק בטנק לעונה שתיים ברמת MVP ולדעתי עוד אליפות אפשרית ביותר. לא חושב שזה הסוף של גולדן סטייט.

  21. מאנו תודה. כמו עמיחי אני קודם כל רוצה להודות לקבוצה הזאת על רגעים נפלאים ועל חוויה יוצאת דופן שנמשכה שנים עם כדורסל מרהיב ומעל הכל מנצח. זו קבוצה שלעיתים היה אפשר לחשוב שמה שרואים ממנה הוא עד כדי לא אמיתי. מאז ימי מייקל בשיקגו לא זכור שהתחברתי בכזאת אדיקות לקבוצת ספורט כלשהיא. סטף יושב אצלי 2 הסטורי והמסע האחרון הזה לא עירער כלל את התפיסה הזאת שלי.
    להזכירכם (וכאן זה להזכיר נשכחות ממש) המסע האדיר של הלוחמים התחיל לפני כמה שנים כשסטף יושב על חוזה קטן יחסית של 12 מליון אאלט זאת כתוצאה מכך שהיה פצוע בעונה שחידש את החוזה. זה נתן שחקן על בחינם כמעט בעונות שלאחר מכן ונתן מקום להרבה החתמות שעזרו במסע האליפויות. היום המצב הפוך זאת קבוצה שהשיא של רוב השחקנים שלה כבר מאחוריהם והשכר הגדול הוא ביטוי להישגי העבר שלהם והיום רובם חוץ מסטף לא שווים את הכסף.
    יחד עם זאת יש לזכור שלאורך השנים תקרת השכר עלתה.
    הפוסט שלך מעולה מאנו אני לא מסכים איתך רק בנקודה אחת: כל החוזים שיש להם – סחירים. אז יש להם גמישות לעשות מה שהם רוצים.
    מה הם רוצים? סטף ישאר. לוני ישאר. לתחושתי גם קליי (יעשה הנחת מועדון בחוזה הבא אם יהיה). אם גרין יחליט לממש את האופציה הוא גם ישאר. הם לא יטרידו אותו. כל היתר יכולים להיןת מוטרדים . זו גישה רומנטית במידה מסויימת.
    אם הולכים על גישה עסקית פרופר אז מי שנשארים בטוח זה סטף וויגינס (חוזה נוח) ולוני (חוזה נוח מאוד). אני מעריך שגם פול ישאר. דריי וקליי מוטרדים.
    אני חושב שהאמת תהיה איפה שהיא באמצע וממש לא ניתן לדעת. היו שם דברים השנה שהם לא רק קשורים לכדורסל ומי שיקבל את ההחלטות (כרגע אפילו לא ברור אם זה יהיה מאיירס וקר) יכול מאוד להפתיע לכל כיוון. לכן זה עוד קצת מוקדם כל הניתוח הזה.

    1. עוד מילה אחת … מאיירס ניהל את המועדון הזה בצורה מופתית לאורך השנים. בלי טעויות חוץ מטעות אחת קריטית שגרמה להץכשלון של השנה הזאת. זה החוזה שהוא נתן לפול. זה היה:
      1. גדול על הילד – הילד התחרפן האמין שמה שכתוב בחוזה זה נכון דרש לעלות בחמישיה והוריד את רמת המשחק שלו לחצי. בדומה למה שקרה לדאנקן רובינסון (שם מיאמי השוו הצעה מהשוק).
      2. הכניס את כל המערכת לסחרור ולקרבות ותיקים צעירים (האגרוף) וגם צעירים צעירים. גרין למשל הרוויח לאורך כל הקריירה את מה שפול ירוויח בשנחם הקרובות זה עצבן אותו.
      3. זה גם גרם לתחושה אצל גרין שהלוחמים לא בונים עליו יותר וכנראה גם אצל אחרים.
      זו טעות ניהולית אדירה. הוא עשה את זה כי זה מה שנהוג בליגה. הוא עשה את זה כדי שפול לא ילך לשוק החופשי והוא עשה את זה כהכרת תודה.
      אני הצדקתי את החוזה הזה מטעמים פשוטים – כדורסל נטו – זה הגיע לילד אחרי הטבעת האחרונה. בדיעבד? טעות אדירה. לא בגלל שהילד לא שווה את זה. בגלל הסייד אפקטס שפורטו.

      1. היו לו עוד לא מעט טעויות, בין אם נסיון של פיתוח שחקנים צעירים תוך כדי קבוצה שהיא קונטנדרית, הטרייד שבזמנו היתה הכוונה לעשותו של וונדל קרטר פלוס הבחירה הרביעית שהיתה אמורה להיות דני בתמורה לוויזמן, היעדר היכולת לוותר על נכסים בשביל נכסים יותר מתאימים, נתינת חוזה עתק לקליי שהוא היה פצוע ולדריימונד כשהוא בירידה, ועוד.

  22. השם הכי חשוב באוף סיזן של הווריורס וההחלטה הראשונה שהם צריכים לקבל זה בוב מאיירס.
    לגבי הסגל – לא מטרידים סמלים כמו קליי וסטף.
    לגבי גרין – השאלה היא אם קבוצה בבנייה תחליט שהיא רוצה לעשות לו אוברפיי מטורף.
    אם הסוכן שלו לא ישמע על משהו כזה, אז מימוש האופציה נשמע לגמרי סביר.
    לווריורס אסור להטריד אותו. הוא חשוב מדי וכבר משולב עם שאר הסגל.
    האפשרות הסבירה ביותר זה טרייד של פול.
    זה לא יהיה קל אבל זה יהיה אפשרי, וגם לקמינגה אמור להיות ערך בשוק אבל אין טעם להחזיק אותו אם קר לא ישתמש בו.
    אגב אם מאיירס עוזב אני לא אתפלא אם גם קר בדרך החוצה.
    לא יודע למה הם מחכים – כל הליגה רוצה את מאיירס ומכינה את הארנקים.

  23. לא מאמין שייפרדו ממישהו מהאחים ספלאש. גרין ופול יישלחו תמורת משהו וינסו לעשות "לייקרס" ולבנות קבוצה על השנתיים שלוש אחרונות של סטף. הם היו כבר בבור דומה לפני שנתיים שלוש ויצאו ממנו לאליפות שנה שעברה

  24. בוא… קליי 301 שלשות בעונה מקום ראשון. סטף מקום שלישי בשלושת.
    הפסידו לליקאס על כח ועוצמה.תביא 2-3 גרזנים במקום פול ויש לך סיכוי אמיתי לנצח אותם שנה הבאה.

  25. קליי האפס עם 43M לעונה
    פול הזבלון עם 28M לעונה
    מגיע לגולדן סטייט
    איזה משכורות הזויות לא יאומן
    לשפוך מיליוני דולרים על שחקנים ללא תמורה
    איזה ביזיון נהייתה כבר הליגה הזו
    ממש מגעיל
    ילאה דנבר או מיאמי/בוסטון
    לא מסוגל כבר עם הגועל נפש של קליפורניה

  26. יכול להיות, שימי השושלת חלפו, אבל זה לא אומר שהיא לא תהיה קבוצה תחרותית במערב. זה לא הסגל של 2020.
    הדחה בשישה משחקים בחצי גמר המערב מול הלייקרס הנוכחית (המאצ'-אפ הרע, דייויס בריא, קבוצת הגנה טובה), שאנחנו אפילו לא יודעים איך היא תסיים את הפלייאוף, אבל גם ממפיס השנייה, נכנעה בפניה, זה לא כישלון חרוץ. זו כמובן לא הצלחה, אבל לא צריך לאבד את הראש.
    פיניקס פיטרה את המאמן בגלל הדרך ובגלל התבוסות שנה אחרי שנה בבית בחצי הגמר, ולא בגלל שהיא נכנעה למוליכת המערב (ואולי האלופה שבדרך), גולדן סטייט לעומתה, אולי לא הבריקה, אבל בטח שלא איבדה את הדרך.
    טרייד/החתמה של גבוה סולידי במהלך העונה החולפת, ויכול להיות שהיינו מדברים על המאצ'-אפ בין הווריורס לנאגטס בגמר המערב.
    כל עוד קרי בטופ 5 שחקנים, הווריורס תחרותיים. מיילס טרנר, ובאדי הילד תמורת קליי תומפסון לדוגמה, או תמורת ג'ורדן פול (אם הפייסרס יהיו ממש אידיוטים), אולי הבאת ברוק לופז, או אפילו אדי טבארס מהיבשת הישנה, ואולי שחקן יוצר שיוכל להוריד מהעומס על קרי, וכל המילים שנשפכו פה ובעוד מקומות, ייראו מגוחכות למדי

    1. אם אתה אינדיאנה, אתה לוקח את קליי תומפסון על באדי הילד וטרנר? כנראה שלא. כמה בחירות סיבוב ראשון צריך להוסיף לך כדי שתסכים? (ואפשר להעריך שהן יהיו באזור של 20-30 בשנים הקרובות, אם יש טרייד כזה). ברוק לופז כנ"ל – למה שמילווקי תוותר עליו?
      זה בדיוק העניין – שמה שיכול לתרום ללוחמים נראה כרגע כלא מעשי לביצוע, ומה שמעשי לביצוע נראה כרגע כמשהו שלא יהיה לו אימפקט משמעותי.

      1. לגולדן סטייט יש בעיית שכר גבוהה בכל מקרה.
        אני לא אינדיאנה (אבל מסכים שלא הייתי עושה את הטרייד), אני סן אנטוניו שיודע שגם קבוצת כדורסל עם מערכת מעולה, מאמן אגדי וסביבה טובה, לא יכולה להצליח בלי סופרסטאר אחד לפחות, שאפשר לבנות סביבו ולשחק על החוזקות שלו. לא סתם הדשא לא צומח אצלנו כבר תקופה ארוכה

  27. קראתי בעיון את כל מה שאמרו קודמי. מוזר שרק חלק הזכירו את הדבר החשוב מכל שמי שמבין כדורסל ראה בכל משחק… אין גובה!! כדורסל משחק של גבוהים.. מה לעשות.. הקבוצה בין האחרונות בריבאודים.. תחושה למסתכל במשחק שהלוחמים סובלים ממשבר ברור בגובה ורוחב. יש קלעים בשפע ואפילו סמול פוראורדים.. מה שנותר לשפר הוא להחליף את עודף הקלעים בגבוה נורמלי אחד או שניים. אם תהיה הצעה למשהו טוב אז לתת את פול שיש לו פוטנציאל גבוה. צלף טיבעי ברמות של סטף וקלי..וכניסות מיוחדות. צריך לשפר הגנה ובעיקר פזיזות. את שניהם ניתן. להזכירכם גם סטף נחשב עד לא מזמן לחור בהגנה. אם גבוה פחות טוב אז קמינגה ..מודי.. . חשוב לשמור על ויגינס ו"להכריח " את קלי ודרי לרדת בשכר (יש מספר שיטות.. אף אחד לא יתן להם היום מספרים כאלה). בקיצור ניתן להוציא בקלות מהקבוצה עוד שנתיים של קונטנדרית. דוקא השיטהשל קר .. הקבוצתיות מחפה על הרבה חולשות מובנות .השלם גדול מסכום החלקים …

כתיבת תגובה

סגירת תפריט