5 על 5 של טורניר אמצע העונה ותחרות בראקטים / צוות הופס

הלילה לא יתקיימו משחקים במסגרת ההכנה לשלבי ההכרעה של טורניר אמצע העונה, כאשר רבעי הגמר יתקיימו בשני-שלישי, חצאי הגמר בחמישי והגמר במוצ"ש, וברביעי ושישי יתקיימו שני המשחקים של המודחות. לכן, כינסנו היום את הצוות לדיון על הטורניר עד כה, כשאיתנו בצוות נמצאים היום רועי ויינברג, NBA בדם, שחר צ'קוטאי, Stockton2Malone (להלן – סטוקטון) ועמיחי קטן.

קודם לכן, בדומה למה שנעשה בכל פלייאוף, גם הטורניר הזה זוכה לתחרות בראקטים. קישור לליגה שלנו נמצא כאן: https://nbabracketology.com/group/view/27203.

הוראות התחברות:

1) לחצו על הכפתור הזה, או שתכתבו את הלינק הבא בדפדפן שלכם: https://nbabracketology.com

2) תלחצו על Log In/Sign Up. אתם יכולים להתחבר באמצעות פייסבוק או טוויטר, וגם ליצור חשבון רגיל עם כתובת מייל.

3) לאחר שיצרתם חשבון, לחצו על הלינק שנמצא למעלה. נמצא גם כאן.

4) לאחר מכן, תלחצו על הכפתור Join This Group, כפי שניתן לראות על המסך (וגם בתמונה למעלה). אחר כך יופיע חלון קופץ, וכשתראו אותו, לחצו על Click here to Create one now.

הסיסמה: hoops2023

5) מלאו את הבראקט בהתאם, לחצו על Save Changes, ואתם בפנים.

העורכים כאן בשביל לענות על שאלות, תשאירו לנו בתגובות.

נחזור עכשיו ל-5 על 5:

שאלה 1: באופן כללי, האם אתה חושב שהטורניר הצליח במטרה שלו להפוך את השלב הזה של העונה למעניין יותר?

רועי: חד משמעית. אחרת הפוסט הזה לא היה עולה, ומעבר לכך אפשר להרגיש התלהבות סביב הטורניר. גם אם אנשים לא עוקבים אחרי הבתים עד למחזור האחרון, כבר עכשיו מדובר בהצלחה בהשוואה לשיממון הרגיל של אמצע העונה. מאמין שברגע שנגיע לנוק-אאוט זה אפילו יעלה. הצלחה לא רעה של הליגה, ומעניין אם זה רק בגלל שאנחנו בשנה הראשונה. כבר עכשיו אני חושב שיש שחקנים או קבוצות שיודעים שזה הסיכוי הכי גדול שלהם לתואר השנה, ובהתחשב בזה שמדובר בעונה הראשונה של המפעל יכול להיות שפרס ה-MVP שלו ייקרא על שם שחקן אגדי כלשהו אם הוא יזכה בתואר. אם לברון ג'יימס וקווין דוראנט יושבים בבית ומשקיעים טיפה יותר מאמץ מתוך החלום על גביע על שמם, זה שווה את זה. האם זה יהיה ככה עוד שנתיים? אני לא בטוח בכלל. אבל כרגע זה עובד.

NBA בדם: כן, אבל באופן חלקי. הטורניר כן הוסיף עניין ומתח לליגה, בתקופה יחסית רגועה. הטורניר מאפשר לקבוצות "קטנות" להפתיע וזה מבורך ומרענן.
כולם יודעים שהדבר האמיתי מחכה בתקופת יוני-יולי, ולכן עם כמה שהטורניר חיובי ומוסיף פלפל לליגה, הוא נחמד מאוד, אבל לא הרבה יותר מזה.

שחר: כן, ההתרגשות מהמשחקים המיועדים, וגם המגרשים המוזרים גרמו לדיבור רב סביב הנושא. בקושי היו משחקים שנגמרו בהפרשים גדולים וכל משחק היה מלחמה.

סטוקטון: האמת היא שלא.😀 אם יותר לדייק, לא, בינתיים, ואולי בשלבי ההכרעה. בעונה הבאה העניין יהיה יותר גדול, כרגע לדעתי הרגע הכי זכור העונה עד כה – חניקה של דריימונד גרין לרודי גובר שאמנם קרתה במשחק של הטורניר, אך לא קשורה בכלל לטורניר עצמו.

עמיחי: כן. קבוצות NBA שואפות לנצח כל משחק עונה סדירה, אבל הקהל הרחב שם לב יותר לתופעות שטורניר אמצע העונה הבליט, כמו ההצלחה המפתיעה של קבוצות כמו מינסוטה, אינדיאנה ואורלנדו מצד אחד, והיכולת הרעה במיוחד של הספרס, וושינגטון ודטרויט מנגד. שלבי ההכרעה הם מבחן משמעותי יותר מבחינת הטורניר כמובן, אבל נקודת הפתיחה שלהם טובה.

שאלה 2: האם היה רגע או משחק ספציפי משמעותי שיזכרו מהטורניר הזה קדימה? אם כן – ציין לפחות רגע אחד כזה.

רועי: אנחנו רק בשלב הבתים. אין איזה רגע שממש קפץ לי לראש עד עכשיו, ואין איזה באזר-ביטר או משהו בסגנון. אולי בהמשך יזכרו מהלכים כדוגמת הפאול על אנדרה דראמונד ביתרון 23 הפרש, אבל אין משהו שהרגיש לי יוצא דופן. המשחק בין גולדן סטייט לסקרמנטו הוא הקרוב ביותר לאחד, אבל אני לא בטוח בכלל שאזכור אותו בעוד שבוע. עיצוב הפרקטים, אגב, תורם מאוד לזה שהרגעים ייזכרו ככאלה של הגביע. מכוערים ככל שהיו, זה מהלך טוב.

NBA בדם: בחרתי במשחק אוקלהומה-גולדן סטייט שבו סטף קרי קלע סל קלאץ' גדול שניצח את המשחק בפוזשן האחרון. הסל בוצע בדרגת קושי גבוהה מאוד, מכיוון שלו דורט שמר עליו צמוד וצ'ט הולמגרן המתין לו בצבע והיה קרוב לחסום אותו.

שחר: יש כמה וכמה רגעים שיזכרו מהטורניר, כל אוהד והקבוצה שלו. עבורי זה ניקס רצים ברבע הרביעי בדרך לניצחון צמוד מאוד על מיאמי. גם הניצחונות של אורלנדו על בוסטון והמשחקים על פערי הנקודות (בוסטון וגולדן סטייט שהפסידה בסוף)

סטוקטון: כרגע רגע כזה, מלבד החניקה של גרין, רגע עצוב, פציעה קשה של שחקנה הצעיר של מיאמי היט, דרו סמית, שגמר את העונה. וודאי אין הרבה אנשים שמכירים אותו, אבל בשבילו זה יכול רגע הורס קריירה.

עמיחי: הניצחון של גולדן סטייט באוקלהומה היה אחד ממשחקי הכדורסל הטובים הזכורים לי בכל הנוגע לרמת הביצוע של כל המעורבים, והסתיים בסל ניצחון נהדר של סטף. זה לא בהכרח אומר משהו שקשור לטורניר, אבל זה היה משחק נהדר שהיה יכול להיזכר אם הווריורס לא היו שומטים יתרון גדול נגד סקרמנטו בקרב על הכרטיס האחרון לרבע הגמר.

שאלה 3: האם המשמעות של הפרש הסלים, לראשונה בתולדות ה-NBA, הועילה או הזיקה לדעתך?

רועי: אני חושב שהועילה. אמנם לא למדו עד הסוף את הפורמט, אבל זה שובר שוויון אפשרי גם בליגה שיש בה פערים גדולים כמו ה-NBA עם קבוצות שכבר עכשיו אפשר "להוציא מהטופס" כמו שארלוט או דטרויט החלשות. אין שובר שוויון עדיף וזה הכרחי, בהתחשב בזה שבמצב הקיים אין אופציה לקיים משחק שובר שוויון בין שתי קבוצות. אולי המאזן מול קבוצות אחרות עם מאזן חיובי הוא שובר שוויון טוב יותר, אבל השאלה היא אם מדובר במאזן חיובי ברגע המדידה או ברגע המפגש מולן. אין לזה סוף.

NBA בדם: לא הועילה ולא הזיקה. הטורניר היה חייב למצוא שוברי שוויון והפרש סלים זוהי אופציה מקובלת ביותר.

שחר: חצי חצי. כי מצד אחד זה היה נהדר לראות קבוצות שיעשו הכל כדי שההפרש יהיה לטובתם אבל בסוף יצא שאורלנדו שהביסה את בוסטון הפסידה את מקומה בגלל הפרש במשחקים אחרים. יש עוד מקום לשיפור.

סטוקטון: זה משחקי גביע, חייבת להיות משמעות להפרשי סלים. מכיוון שאמריקנים לא רגילים לפורמט הזה, לוקח להם זמן להפנים את כל הסיפור הזה, אני מקווה בהמשך זה יתפוס ונקבל משחקי גביע אמיתיים שיכולים להכניס יותר פלפל לעונה הסדירה.

עמיחי: בספורט האירופי, ידוע שבליגה יש משמעות להפרש הסלים ובגביע לא. ב-NBA זה הפוך, בעיקר מסיבות טכניות של מחסור בשוברי שוויון אחרים, אבל זה גם מורכב מכך שהליגה בחרה במודע שלא להפוך את זה לגביע של ממש שבו המפסידה מיד מודחת, אלא לטורניר שכולל שלב בתים ונותן עוד הזדמנויות, כך שחצי מהעולות לרבע הגמר הפסידו משחק אחד או יותר. אני אישית נהנה מהחישובים של "אם X ינצחו ב-12 הפרש ו-Y ינצחו ב-22 הפרש, אז X יהיו נגד Y ברבע הגמר", אבל בארה"ב פחות בקיאים בזה והייתי צריך לתקן טעויות של ווג' ואחרים…

שאלה 4: לו היית צריך לבחור עכשיו, מי ה-MVP וחמישיית הטורניר שלך עד כה?

רועי: ה-MVP, כרגע, חייב להיות טירייס הליברטון. 0:4 כולל ניצחונות על אטלנטה, פילדלפיה וקליבלנד, 28.5 נקודות באחוזים מדהימים מהשדה וניהול משחק יוצא דופן של 54 אסיסטים ו-11 איבודים במצטבר. דארון פוקס במקום השני, אבל פספס משחק אחד. לא מקרי שלברון ודוראנט במיטבם בטורניר הזה ספציפית, בעיניי, אבל הליברטון ופוקס היו קצת יותר טובים. אם פוקס היה משחק בניצחון על הת'אנדר הוא גם היה נבחר. חמישייה: הליברטון, פוקס, לברון ג'יימס, קווין דוראנט, ברוק לופז.

NBA בדם: בחרתי את חמישיית הטורניר רק מקבוצות שסיימו במאזן מושלם: פוקס, האליברטון, לברון, יאניס, דיוויס. את האליברטון בחרתי כmvp של הטורניר עד כה.

שחר: MVP – טייריס הליברטון, השליטה של אינדיאנה בטורניר הייתה מדהימה והוא השחקן המוביל בצורה מוחלטת 28.7 נק' לצד 13.5 אס'.
חמישייה: פוקס, הליברטון, דוראנט, לברון ואנתוני דיוויס.

סטוקטון: אני לא רואה כרגע שקבוצות \ שחקנים לוקחים יותר מידי ברצינות את הטורניר הזה ומתייחסים אליו אחרת ממשחק ליגה רגיל, לכן אין לי מועמד ל- MVP ספציפית לטורניר. באופן כללי, יוקיץ' הוא כרגע השחקן הטוב ביותר בליגה לדעתי.

עמיחי: האליברטון המצטיין עד כה, ויחד איתו לחמישייה אני מכניס את דווין בוקר, יאניס, אנתוני דיוויס ויוקיץ', בזמן שאם הווריורס היו מנצחים את סקרמנטו, גם אם לא בהפרש המספיק, הייתי מכניס את סטף, שנעדר מההפסד של הווריורס למינסוטה אז ההפסד לסקרמנטו היה היחיד שלו, במקום יוקיץ' שהפסיד שני משחקים בטורניר.

שאלה 5: זמן הימורים – איזה קבוצות ינצחו ברבע הגמר, בחצי הגמר ובגמר?

רועי: אני חושב שזה הולך להיות טורניר של הלייקרס. הם ניצחו את פיניקס (יריבתם ברבע) פעמיים העונה, ללא הפסד ומשחקים יותר טוב בהגנה ובהתקפה במשחקים האלה. לברון מרחק 3 ניצחונות מתואר, עם יותר ניסיון פלייאוף מכל אחד – בהפרש עצום כשמוציאים את הבאקס והסאנס – ויתרון ביתיות עד לגמר בווגאס. הקינגס יכולים להקשות ולזכות בגביע בעצמם, ובכל מקרה אני חושב שהזוכה תגיע מהמערב.
הבראקט:
חצאי גמר: מילווקי – בוסטון, לייקרס – קינגס
גמר: בוסטון – לייקרס
אלופה: לייקרס. פרס השחקן המצטיין של הטורניר נקרא LeBron James Trophy, כולם שמחים חוץ מהאשך.

NBA בדם: מערב: לחצי הגמר יעלו הלייקרס והפלקינס שהפלקינס יעפילו לגמר הכללי.
מזרח: לחצי הגמר יעפילו מילווקי ובוסטון שבוסטון תעפיל לגמר הכללי.
בגמר הכללי ניו אורלינס תנצח את בוסטון. הפלקינס זוכים בטורניר.

שחר: פייסרס וניקס במזרח ומשם הניקס יעלו לגמר במערב לייקרס וסקרמנטו יעלו ובגמר סקרמנטו תנצח את הניקס.

סטוקטון: קודם כל נהמר על הקבוצות שנמצאות בכושר הכי טוב כרגע ולכן בגמר יהיו בוסטון נגד ניו-אורלינס (או סקרמנטו, ממש לא החלטתי, אבל צריך לבחור מישהו). בגמר בוסטון תנצח.

עמיחי: פיניקס תנצח את הלייקרס ואת סקרמנטו שתגבור על הפליקנס, בזמן שבוסטון תנצח את אינדיאנה ואת מילווקי שיגברו על הניקס. בגמר יגברו הסאנס על הסלטיקס.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

    1. וברור שהלייקרס יקבלו עזרה כרגיל בשביל זה
      אפילו שמו אצלם בבית שלוש נמושות מובהקות כדי לעזור להם לעלות עם ביתיות

      1. העיקר שאתה מאמין למה שאתה כותב
        ממפיס הייתה נמושה שנה שעברה?מישהו יכל לצפות את הנפילה הזו?
        פיניקס לא אמורים להיות יותר טובים מהלייקרס?

        1. ממפיס לא הייתה נמושה ברוב העונה הקודמת אבל בסוף העונה ועם כל הסיפורים עם מוראנט ובפלייאוף הם הראו את מה שהם באמת
          וכשההגרלה קרתה כבר ידעו שמוראנט מושהה לכל התקופה
          לגבי פיניקס אני חושב שהם יותר טובים באמת אבל יש דרכים אחרות לעזור לנצח

  1. 1.אם הטורניר היה משוחק באמצע העונה ולא בהתחלה אני חושב שהיה לו אפילו יותר עניין(עדיין יצר המון עניין לדעתי)כי בתחילת עונה כולם נותנים רבאק כי כולם מתחילים מאותו מאזן.
    2.כרגע לא זוכר משו מיוחד אבל מאמין שבהמשך הטורניר זה ישתנה כי משחקי נוקאאוט תמיד מספקים את הסחורה
    3.הפרש הסלים הועיל מאוד כי המשחק היה חשוב עד השניה האחרונה ובנוסף הוסיף קצת רוע חיובי למשחק, בדומה לכדורסל אירופאי.
    4.כרגע האליברטון הוא MVP של הטורניר כי סיפק את הסחורה וסחב את הקבוצה למאזן מושלם כמובן שמאותה סיבה גם ללברון יש קייס אבל השנה הוא מרגיש פחות דומיננטי כי הוא מחלק את הכוחות שלו (זה לא בהכרח נכון אבל זה כן מרגיש ככה).
    5.בוסטון ניו יורק,ניו אורלינס לייקרס,בוסטון לייקרס,לייקרס.

  2. לדעתי הטורניר הוא הצלחה לא מבוטלת, נכון לשנה הראשונה. הוא יצר עניין סביב משחקים שבדרך כלל נבלעים בשטף של העונה. אפשר לעשות התאמות, לדוגמא שלא יהיה כל כך סמוך לפתיחה, אבל הכיוון חיובי.
    וכמובן, תפטרו את מי שעיצב את הפרקטים. שיתוף בעלי מוגבלות בשוק העבודה זה יפה, אבל למה לתת דווקא לעיוור צבעים עם התקפי אפילפסיה לעצב? שיעשו כמונו, ויתנו לבעלי מוגבלויות תפקידים חסרי חשיבות, כמו שרים בממשלה

  3. הפליקנס הפסידו לבולס אתמול. איך יקחו הטורניר? הגמר הסולידי הוא באקס פיניקס בשחזור הגמר מלפני שנתיים. הגמר הקלאסי בוסטון לייקרס ממיליון סיבות. גמר הסוסים השחורים הוא אינדיאנה-סקרמנטו והגמר המפתיע ביותר (לא יודע מה הליין עליו אבל אל תרוצו לשים מאיה אם אין לכם) ניקס-פליקנס.

  4. הטורניר הזה הוא בלבול ביצים.מנסים ליצור איזה מתח מלאכותי ,ליצור עניין בשלב לא מעניין של העונה.הפרס אולי משמעותי לשחקני ספסל, או לשחקני קצה ספסל.אבל הבה לא נשכח שתגמול יגיע רק לקבוצה הזוכה.בקבוצה הזוכה יהיו בין 8 ל9 שחקנים גדושים בכסף,שהפרס לא יזיז להם בכלל.יהיו כמה שחקנים במקרה הטוב 6 שחקנים שיקבלו פרס ענק.
    בשביל זה מקיימים טורניר?
    ההפסקה של כמה ימים לרוב הליגה,תגביר את הצפיפות בלוח הזמני העתידי, בוא לא נשכח שמחכה עוד מאורע דבילי של האולסטאר.מה שיקרה כאשר לוח הזמנים יהיה צפוף, המשך השיטה של הקפאת שחקנים,פציעות מדומות,כוכבים לא יופיעו למשחקים כדי לנוח.
    הבעיה הגדולה של הליגה שלחלק גדול מהקבוצות , אין על מה לשחק החל ממחזור 50 ואילך.הבעיה הזו לא נפתרה.זה שקבוצות החל ממחזור 50 משחקות כדי להפסיד,זה לא ספורט, זה בזיון.ושלא יספרו לי על הפלייאין.טורניר שמהווה פוליסת ביטוח לקבוצות שמעונינות בלודינג, כי הרי הטורניר מאפשר לקבוצות עם מאזן שלילי, לגמור מקום 10 באיזור ועדיין להמשיך שלבים בפלייאוף.

  5. הטורניר אחלה.
    רגע לפני שהלואדינג מתחיל. משחקים על כל הקופה.

    הנבואה שלי שונה משלכם. כיוון שההשתתפות בברקט מוטרת לנביאים נחכה לשבוע הבא .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט