סיכום מחזור 12 בNFL/ יניב שושני ורביב פייג

טנסי טייטנס (7-4) – קרוליינה פנת'רס (10-1) 10-17

המשחק: לא נרשמו ט"ד אויריים משני הק"ב הטירונים, ברייס יאנג וויל ליוויס במשחק שלא התעלה לרמות גבוהות מדיי, אבל שתי כניסות של דריק הנרי במחצית הראשונה ביססו את היתרון של טנסי. ט"ד בודד של הרץ צ'ובה האברד, צימצם מעט עבור קרוליינה, אבל מחצית שניה חסרת מעוף (מלבד בעיטות ההרחקה) הספיקו לטנסי לחלץ ניצחון מול הקבוצה החלשה בליגה.
קרולינה: אחרי הפסד בייתי מביך נוסף ובזבוז משווע של בחירת הדראפט מס' 1, ברייס יאנג, המאמן הראשי פרנק רייך פוטר מהפנתרים. זוהי השנה השניה ברציפות שרייך מפוטר. קרוליינה בדרך הבטוחה לבחירה מס' 1 ובהנחה שברייס נשאר מאחרוי הסנטר, יצטרכו לחזק את הכלים להתקפה מס' 30 בליגה.
טנסי: וויל ליוויס לא מבריק במיוחד אחרי משחק הבכורה המרשים שלו והמלך הנרי, למרות משחק טוב יחסית, כבר לא יציב על כס המלכות. הטייטאנס יצטרכו לעשות שפצור כללי כדי להיבנות כבר מעכשיו לעתיד.

יוסטון טקסנס (5-6) – ג'קסונוויל ג'אגוארס (3-8) 24-21

המשחק: סי ג'יי סטראוד מסר ל2 ט"ד והיה הרץ המוביל בקבוצה כשדמיקו ראיינס שוב שם את כל הז'יטונים על הק"ב הצעיר. אבל הנסיון של לורנס והיגוארים ובמיוחד ההרס שזרע שחקן קו ההגנה, ג'וש אלן, בבאק פילד של הטקסאנס (2.5 סאקים) הצליחו לעצור את יוסטון במרחק שהיה מעבר ליכולתו של הבועט אמנדולה שפיספס שער שדה לשיוויון בשניות הסיום.

יוסטון:  הקהל היוסטוני המשולהב קיווה לראות את קבוצתם המתעוררת מנצחת בפעם השניה העונה את ג'קסונוויל, וכובשת את ראשות הבית. אבל במקום זה הם נאלצים להתמודד על המקום השני בבית ובמאזן צמוד עם אינדיאנפוליס. המשחק היה קרוב, אבל כנראה שהטקסאנס עדיין לא לגמריי שם למרות קפיצה אדירה שעשו בכל החזיתות. עם ההפסד, הטקסאנס שוקעים כרגע מתחת לקו 7 העולות לפלייאוף.

ג'קסונוויל: הג'אגוארס חזרו לתלם הנצחונות בשבועיים האחרונים ומרחיבים את הפער בראש בית הAFC  דרום. אבל זה עוד לא נגמר.

רחוק מדיי, מאט אמנדולה הבועט של יוסטון

ניו יורק ג'איינטס (8-4) – ניו אינגלנד פטריוטס (9-2) 7-10

המשחק: לא היה.
ניו אינגלנד: זה כבר נהפך לנוהל קבוע. מאק ג'ונס פותח, לא עושה כלום מלבד למסור ליריבה ובנסיון נואש למצוא פתרון כלשהו, בליצ'ק זורק פנימה את ביילי זאפי. חבל מאוד שככה תגמר הקריירה המפוארת של המאמן האגדי.
הגאיינטס: טומי דה ויטו משיג ניצחון שני ומפתח כימיה עם הטירון שבא משום מקום, ג'יילן היאט (109 יארד), אבל בניו יורק מבהירים שדניאל ג'ונס הוא הק"ב שלהם.

אטלנטה פאלקונס (6-5) – ניו אורלינס סיינטס (6-5) 15-24

המשחק: דרק קאר מסר פי 2 יארדים מדסמנד רידר, אבל לא הצליח למצוא את האנדזון (מלבד את זה שלו כשמסר גם לפיק 6). הסיינטס השיגו רק 5 שערי שדה במשחק בלי אף ט"ד והפלקונס היו פשוט טיפה יותר פרודקטיבים עם צמד של ביגאן, אחד באויר ואחד על הקרקע.

ניו אורלינס: הסיינטס הפסידו לא רק את המשחק הזה אלא זמנית גם את ראשות הבית. האימפוטנציה בהשגת ט"ד זו בעיה שמלווה אותם כל השנה וזה צריך להיפטר אם הם רוצים סיכוי כלשהו להגיע לפלייאוף.
אטלנטה: משחק הנדנדה הזה בין אטלנטה לניו אורלינס על ראשות בית ה NFC דרום,  לא מוסיף להם ולבית הזה הרבה כבוד. כרגע זה אחד הבתים הכי חלשים בליגה ולא משנה מי תגיע משם לפלייאוף, היא תהיה בשר תותחים לשאר הקבוצות.

סינסנטי באנגלס (6-5)  – פיטסבורג סטילרס (4-7)  16-10

במשחק עם הרבה הגנות וניקוד נמוך, ניצחה קבוצה בלי יותר מידי יכולות התקפיות, אבל עם הרבה לב ונחישות. הסטילרס ניצלו עד תום את שני היתרונות העיקריים שלהם העונה, משחק ריצה והגנה חזקה, טחנו את הבאנגלס על הקרקע עם יותר מ- 37 דקות החזקת כדור, ונתנו להגנה המשתפרת שלהם לסגור עניין בניסיון האחרון של הבאנגלס להציל את המשחק. הסטילרס עושים צעד גדול לקראת העפלה לפלייאוף, והבאנגלס הסימפטיים מתחילים לעכל שהעונה נגמרה מעשית עם פציעתו גל הקווטרבק ג'ו בורו במחזור הקודם.

נאג'י האריס עם הט"ד היחידי של הסטילרס במשחק (צילום: post-gazette.com)

אינדיאנפוליס קולטס (5-6) – טמפה ביי באקנירס (7-4) 20-27

המשחק: סאק פאמבל של סאמסון אברקום על בייקר מייפילד עצר דרייב שהיה יכול להציל את טמפה מההפסד. אחרי שלושה ט"ד בריצה, 2 של הרץ ג'ונת'ן טיילור, 1 של מינשו עצמו  ו2 שערי שדה, טמפה הצליחה לצמצם מספיק כדי להיות קרובה, אבל, כאמור, נעצרה.
טמפה: מזל טוב, לטמפה יש משחק ריצה. פעם ראשונה שרץ של טמפה משיג השנה משחק של 100 יארד (ראשאד וויט). למעשה, פעם ראשונה שזה קורה מאז שבוע 10 של שנה שעברה, גם אז זה היה וויט.
הקולטס: בשקט בשקט, בשעה שכולנו היינו עסוקים בלהכתיר את סי ג'י סטראוד ויוסטון,  הקולטס וגרדנר מינשו, התגנבו למאזן זהה עם יוסטון וקפצו מעליהם בדירוג וכרגע נמצאים ב7 העולות בAFC הקשוח. ג'ונת'ן טיילור מתחמם ממשחק למשחק ומגיע לנקודת רתיחה עם 2 ט"ד ו91 יארד ומשחק הריצה ממריא כשמינשו פשוט לא מפריע.

כמו יצירה של מיכלאנג'לו, ג'ונת'ן טילור

דנבר ברונקוס (5-6)  – קליבלנד בראונס (4-7)  12-29

נתחיל דווקא מהסוף עם נתון קצת בלתי נתפס, שפעם ראשונה בתולדות ה- NFL משחק מסתיים בתוצאה של 12-29! מעבר לכך התפתח לו משחק טוב בדנבר, כאשר הברונקוס שולטים ברבע הראשון, הבראונס שולטים ברבעים השני והשלישי וכמעט עושים מהפך, רק בשביל לראות את הברונקוס משתלטים על המשחק ברבע הרביעי, משיגים ניצחון חמישי ברציפות, וחוזרים בגדול למאבק הפלייאוף, אחרי שהיו בשפל המדרגה בעקבות התבוסה למיאמי. בקליבלנד מתפתחת לה בעיה רצינית בעמדת הקווטרבק כאשר דוריאן תומפסון-רובינסון הוחלף במשחק עקב זעזוע מוח, וגם משחק ריצה טוב לא הצליח להציל את הקבוצה מתבוסה לברונקוס.

עוד משחק טוב, ראסל ווילסון (צילום: dknetwork.draftkings.com)

פילדלפיה איגלס (1-10)  – בפאלו בילס (6-6) 34-37 (בהארכה)

וואו, איזה משחק מדהים התפתח בפילדלפיה, ויחד עם גשם בלתי פוסק קיבלנו גם מבול של נקודות, מהפכים ודרמה ענקית. משחק ענק של ג'וש אלן הביא את הבילס פעמיים על סף הניצחון, אבל ג'יילן הארטס ענה במשחק גדול משלו, כולל ט"ד ריצה מנצח 02:37 דקות לסיום ההארכה. המשחק היה צמוד מתחילתו ועד סופו, והבילס יכולים להרגיש מאוכזבים מאוד אחרי שהיו ממש קרובים לניצחון על האיגלס החזקים, אבל נכנעו לשני קאמבקים של הקבוצה הביתית.

האיגלס משיגים מהפך שבוע שני ברציפות מול עוד קבוצה מובילה מה- AFC, מוכיחים אופי ונחישות בשפע, וכרגע הם המועמדים המובילים לזכיה בסופרבול.

הבילס מצידם הולכים ומאבדים את העונה הזאת, את ראשות הבית הם כבר לא ישיגו השנה, והם חייבים ניצחונות בדחיפות על מנת להשאיר לעצמם סיכוי להעפיל גם השנה לפלייאוף.

הרטס חוגג את הט"ד המנצח (צילום: washingtonpost.com)

אריזונה קארדינלס (10-2) – לוס אנג'לס ראמס (6-5) 37-14

המשחק: ט"ד בריצה של קיילר מורי בתחילת המשחק  ואחד במסירה שלו בסופו היו כל מה שאריזונה הצליחה לעשות בשעה שסטאפורד ושות' המטירו עליהם נקודות לאורך כל שלבי המשחק.
סטאפורד עם 4 ט"ד ולוס אנג'לס עם 228 יארד על הקרקע. 143 לקיירין וויליאמס שגם תפס ל61 יארד ו2 ט"ד במשחק מפלצתי, כשהראמס השמידו את אריזונה האבודה.
אריזונה: טוב, הם כנראה לא יקבלו את בחירה מס' 1 בדראפט כמו שכולנו חשבנו בתחילת העונה, אבל הם לא יהו רחוקים מזה.
ראמס: איפה הרמה הזו כל השנה מהראמס? זו אמנם לא חוכמה מול הקארדינלס אבל לראמס יש את כל הכלים, כולל קאדר תופסים מדהים ועכשיו גם רץ עם פוטנציאל, כדי להיות מתמודדת ממשית בבית הNFC מערב. אולי לא השנה, אבל זה יכול לקרות כל רגע.



לאס וגאס ריידרס (7-5) – קנזס סיטי צ'יפס (3-8) 31-17

המשחק: כמעט משחק מלכודת לקנזס כשהיא מגיעה להתארח אצל היריבה לבית ונקלעת לפיגור 14-0 אל תוך הרבע השני. אבל אז מהומס מחליף הילוך, 2 ט"ד שלו במסירהו2 של פצ'נקו על הקרקע תוך כדי שההגנה מאפשרת לריידרס רק 3 נקודות כל שאר המשחק, וקנזס משייטת לניצחון.
לאס וגאס: איידן אוקונול במשחק סביר מבסס את מעמדו כמחליף של ג'ימי גארופולו. ג'וש ג'ייקובס עדיין רץ טוב. הריידרסהיא ספינה טובעת וכנראה ישארו בלי נכסים בשנה הבאה.
קנזס סיטי: לקנזס נגמרים התופסים, אבל מהומס מסתדר. הפעם התופס הטירון ראשי רייס (107 וט"ד) נחלץ לעזרה. השאלה כמה זמן זה יכול להמשך ועד איפה זה יקח אותם?

לוס אנג'לס צ'רג'רס (7-4)  – בולטימור רייבנס (3-9) 20-10

המשחק עוד התחיל טוב עבור הצ'רג'רס עם שער שדה לקראת אמצע הרבע הראשון, אבל הרייבנס ענו עם ט"ד, חנקו את הצ'רג'רס עם הגנה אגרסיבית, ולא שמטו את ההובלה עד סוף המשחק. לשני הקווטרבקים לא היה משחק טוב, רק שבבולטימור יש משחק ריצה משובח, שהביא להם ניצחון חשוב במאבק על ראשות הבית שלהם.

הצ'רג'רס מרימים ידיים סופית העונה, אחרי עוד עונה מאכזבת, בטח יחסית לציפיות טרום העונה. יש בקבוצה יותר מידי דברים שלא עובדים טוב (ריצה למשל), ואולי אנחנו צפויים לראות תהליך בניה מחדש בתום העונה הזאת.

תופסת, זיי פלאורס בדרך לט"ד האחרון (צילום: NFL.com)

מינסוטה ויקינגס (6-6) – שיקגו ברס (8-4) 12-10
המשחק: ינסו למכור לכם שהמשחק שזה היה משחק מותח כי הוא הסתיים בשער שדה לניצחון של הדובים שניו הסיום, אבל למעשה צופי הפריים טיים של יום שני ראו תצוגת נפל מעוטת ניקוד ומלאת טעויות של שתי הקבוצות. שיקגו השיגה רק ארבעה שערי שדה כל המשחק שאחד מהם, כאמור, השיג את הנצחון.
מינסוטה: ג'וש דובס מתרסק בענק עם ארבעה חטיפות והגה הרכב שמסיע את מינסוטה למקום בפלייאוף מוסט קלות אל עבר התהום. פתאום שלושת משחקי הבית לסיום העונה נראים מאיימים מתמיד.
שיקגו: פילדס שוב הרץ המוביל בקבוצה, אבל איפה הט"דים?

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה לצוות.
    1. למרות פערים לא מאוד גדולים, התחושה שלי היא שהמאבק על ראשות הבתים ב-AFC כבר הוכרע לטובת בולטימור, KC, מיאמי וג'קסונוויל, אבל המאבק על הכרטיסים האחרים לפלייאוף יהיה מעניין.
    2. קשה לי לראות מצב שדאלאס לא תסיים חמישית בדרך למפגש עם מי שתנצח את הבית הדרומי. בעונה שעברה הם ניצלו את זה לניצחון קל על טמפה.
    3. הראמס במרחק חצי משחק מהפלייאוף. אני בכלל לא שולל מצב שבו הם מגיעים למקום 6, מביסים את דטרויט בווילד קארד ומגיעים עם מומנטום לשלבים המכריעים של העונה.
    4. למרות המאזן הבעייתי והלו"ז הלא פשוט של באפלו, בעונות האחרונות הם משתפרים בקביעות אחרי שבוע הביי שלהם שמגיע בשבוע הבא, ולמרות שהסטטיסטיקאים של הניו-יורק טיימס טוענים שיש להם רק 15% לעלות לפלייאוף, אני הייתי נותן להם יותר. אם הם ינצחו בארוהד בעוד שבועיים אני גם אתן להם סיכוי להגיע למיאמי לקרב ישיר על הבית בשבוע 18, אבל זה תלוי בעיקר במיאמי

    1. הרמס הם מה שהם , קבוצה בינונית בשיפולי הפליאוף , מדורגים בכל המדדים במקום 14-17 , יארדים התקפה ובהגנה , נקודות זכות ונקודות שספגו. משחק המסירה שהוא הנשק העיקרי שלהם הוא תלוי מיקום ומגרש וביחוד בינואר , מיקום 6 שיביא למשחק חוץ בדטריוט כפי שכתבת הוא היעד העיקרי , ההמשך שמוליך לפילי או בהיתכנות גבוהה יותר למפרץ לא נראה כבעל סיכוי .

      1. הנתונים של כל העונה לא משקפים לדעתי את הפוטנציאל של הראמס, שיש להם חוליית רסיברים אדירה עם QB טוב מאוד וקו הגנה גם כן בין הטובים ביותר. לדעתי הם האיום הגדול ביותר על פילי או הניינרס, גם אם ברור שהם רחוקים משם כרגע.

        1. הרבה הרבה פחות טובים מהקאובויס
          הראמס זו קבוצה של ימים, יש ימים שהם יכולים לקחת את הסופרבול אבל אלו ימים לא רבים ורובם ימי שלישי באפריל או באוגוסט
          התקפת המסירה שלהם היא אולי ספקטקולרית אם לצטט את זוהייר בהלול, אבל סטטיסטית הם מקום 14 ביארדים ומקום אחד לפני אחרון באחוזי השלמה. לדאלאס, רק בתור דוגמא, יש 23 ט"ד ממסירה בהשוואה ל 13 ל הראמס
          וכאילו זה לא מספיק, לכל אחת מהקבוצות שהראמס יכולים לפגוש בסיבוב הראשון יש הגנת מסירה מצוינת (אולי למעט הניינרס אבל ראינו אותם כבר נגד הניינרס) מול הליונס יש להם אולי קייס אבל לא נראה לי שבדטרויט בינואר הם יצליחו לעשות משהו
          אז לא שאין להם סיכוי לעלות אבל מבין הראמס (שיש להם עוד רייבנס וניינרס על הראש), הויקינגס (שיש להם עוד שני משחקים נגד דטרויט) והפאקרס (עם לו"ז קליל ממש עד סוף העונה), הראמס הם האחרונים ברשימה ובכל מקרה, כל אחת מהן שתעלה, תעשה וואן אנד דאן ותלך הביתה

          1. דאלאס טובים בינתיים, אבל קשה לי לראות אותם מאיימים על אחת מ-2 המובילות ב-NFC. לעומת זאת, הראמס לא יציבים העונה, אבל זאת קבוצה שאם תתחבר כבר לקחה אליפות בסגל לא מאוד שונה

    2. מסכים על כל הפיסקאות שכתבת. בעיקר השלישית. יש עוד משחקים בקנה לתיקון ואפשרות העפלה. ואם הם יעלו הם יכולים להפתיע כמו הקרדינלס של 2009 עלו משום מקום עד הסופרבול עם הפסד דחוק לסטילרס של ביג בן בגמר. יש להם צוות לא רע עם מאמן וQB שהיו כבר במעמד הזה.וכמובן התופס בעל השם האלמותי סופר קאפ שהוא לטעמי בטופ של התופסים בליגה.
      לגביי בפאלו אני גם מסכים עם מה שכתבת אבל יש לי חשש שמשהו שם חורק במקצת העונה. ג'וש לעיתים לא נראה מפוקס מספיק במסירה שלו.

      1. מסכים עם כל מה שכתבת, גם לגבי באפלו, אבל בשנים קודמות שבוע הביי היה הרגע שבו הם העלו הילוך, ואני בכל זאת חושב שזאת קבוצה שאם דברים מתחברים לה יכולה להגיע רחוק

  2. תודה רבה על הסיקור!
    נתון מעניין שראיתי:
    Jalen Hurts' QB rating when winning: 65.9
    Jalen Hurts' QB rating when losing: 121.9
    הוא אלוף בקאמבקים

  3. סיקור נפלא.
    היה משחק מצויין של האיגלס . איזה קבוצה אימתנית. שנה שניה ברציפות. הייתי בטוח שהינה הם מפסידים, אבל דרייב מנצח מופתי.
    הריבנס ניראו בשליטה לאורך כל המשחק. מהמומס נראה בחלק הראשון של המשחק מתוסכל ,ופתאום 2 טאצים שלו.
    סיאטל מאבדים תנופה, הניינרז לעומת זאת חוזרים לרלוונטיות.

  4. תודה על הסיקור
    משפט שהקיקר של הבילס צריך לשים לעצמו מעל המיטה: If you come at the king, you best not miss (ע. ליטל)
    .
    בניגוד ל AFC, ה NFC נראה כבר די סגור, ארבע מובילות הבתים (לא באמת משנה מי תעלה מהדרום) + קאובויס וב 90% גם סיאטל כשהכרטיס האחרון ילך כנראה למינסוטה או לגרין ביי שנשארו להם רק משחקים קלים עד סוף העונה
    גמר החטיבה יהיה בין תים מאיגלס, ניינרס וקאובויס שעם כל הכבוד למאזן של דטרויט, נראות פשוט הרבה יותר טוב משאר הקבוצות
    ה AFC הרבה יותר מסובך אבל גם שם יש ראש חץ ברור עם הרייבנס וקנזס. שאר הקבוצות (דולפינס, ג'אגוארס וכו') פשוט לא נראות שייכות
    כמובן שיש עוד שישה משחקים והרבה יכול להשתנות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט