בדיקת רצף – פריוויו ל-14 משחקי רביעי / עמיחי קטן

יום עמוס במיוחד מצפה לנו עם 14 משחקים (בואו נראה מי יהיה הראשון שיזהה מי הן 2 הקבוצות שלא משחקות הלילה…), ועבור כל קבוצה נבדוק מה רצף הניצחונות או ההפסדים הנוכחי שלה.

2:00 אורלנדו מג'יק (9- 5) – דנבר נאגטס (10- 4):

אורלנדו עם 4 ניצחונות רצופים, בהם, בנוסף להגנה המצוינת שברגע זה מדורגת ראשונה בליגה, גם ההתקפה השתפרה וקולעת 113.3 נקודות למשחק. באנקרו השתפר מפתיחת עונה פחות טובה וכרגע מוביל את המג'יק בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים, גוגה ביטדזה השתלב נהדר בעמדת הסנטר הפותח במקומו של וונדל קרטר הפצוע והספסל העמוק והצעיר של אורלנדו נראה טוב מאוד.

דנבר עם ניצחון אחד צמוד על דטרויט, במשחק שבו יוקיץ' הורחק, ולפני כן הם הפסידו לקליבלנד. הפציעה של מארי גורמת להתקפה שלהם להיראות פחות טוב, וב-7 המשחקים האחרונים ההגנה שלהם מדורגת 18 בליגה. יוקיץ', יתר החמישייה, המחליפים וההגנה עושים מספיק כדי לצבור מפסיק ניצחונות בקצב מספיק טוב, ובמשחקי הבית הם במאזן 7- 0.

רמת עניין של משחק: B+ – ההגנה של אורלנדו מקבלת אתגר לא פשוט.

הימור: דנבר ב-5.

2:00 שארלוט הורנטס (4- 9) – וושינגטון וויזארדס (2- 11):

שארלוט עם ניצחון אחד בהארכה על בוסטון וההתקפה שלהם במגמת שיפור, מה שמסייע להסתיר את העובדה שההגנה שלהם כרגע הכי גרועה בליגה, בפער קטן מאינדיאנה, סאן-אנטוניו וגם וושינגטון. לאמלו בול בכושר טוב ומוביל את שארלוט, שמקווים לחזור להלהיב בהתקפה כמו בשנתיים הראשונות של לאמלו, בהן ההורנטס הגיעו לפליי-אין.

וושינגטון עם רצף של 6 הפסדים, והדבר החיובי העיקרי שאפשר לומר עליהם כקבוצה זה שלדטרויט יש רצף של 12 הפסדים, אז הם במצב פחות גרוע. אבדיה מגיע אחרי משחק פחות טוב עם מילווקי, ועדיין עם 12.7 נקודות, 5.5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים באחוזים מצוינים (53.2% מהשדה, 41% לשלוש ו-59.7% אפקטיבי).

רמת עניין של משחק: C – רק בגלל אבדיה.

הימור: שארלוט ב-12.

2:30 אינדיאנה פייסרס (8- 5) – טורונטו ראפטורס (6- 8):

אינדיאנה עם ניצחון אחד על אטלנטה אמש בתוצאה 157- 152, אחרי שקודם לכן הם היו בפיגור 78- 44 במחצית נגד אורלנדו. בסך הכל, לפייסרס יש את ההתקפה הכי טובה בליגה, הגנה מבין הגרועות בליגה וכרגע זה מספיק למקום השישי במזרח, בעיקר בזכות האליברטון שמוביל את הליגה עם 12 אסיסטים למשחק על 2.6 איבודים, שהם 4.65 אסיסטים על כל איבוד.

טורונטו עם הפסד אחד, גם הוא נגד אורלנדו, אבל במקרה שלהם זו ההתקפה החלשה שמדורגת 25 בזמן שההגנה נמצאת בחצי העליון של הטבלה. בארנס, סיאקם, שרודר, אנונובי ופולטל זו חמישייה לא רעה בכלל, אבל נכון לעכשיו, אף אחד מהם הוא לא הכוכב שמסוגל לקחת על עצמו את המשחק, וטורונטו נמצאים בתווך בין הניסיון להיאבק על הפלייאוף ובין המעבר לבנייה מחדש עם בארנס והצעירים האחרים.

רמת עניין של משחק: B – צפוי סקור גבוה לאור סגנון המשחק של אינדיאנה.

הימור: אינדיאנה ב-10.

2:30 קליבלנד קאבלירס (8- 6) – מיאמי היט (9- 5):

קליבלנד עם 4 ניצחונות רצופים, בהם ההגנה שלהם חזרה להיראות כמו בעונה שעברה, אז היא הייתה הטובה בליגה. גם בלי דונובן מיטשל הפצוע, גארלנד, סטרוס והקו הקדמי עושים את העבודה בהתקפה, כשמי שמצטרף אליהם הוא הרוקי קרייג פורטר, שחתום על חוזה דו-כיווני ועומד על 15 נקודות ו-6 אסיסטים למשחק ב-3 המשחקים האחרונים.

מיאמי עם ניצחון אחד על שיקגו, אחרי שהפסד לבולס קטע רצף של 7 ניצחונות. ההגנה של ההיט מדורגת בטופ 10, השלשות נכנסות להם היטב (37.6% – מקום 7) והם מקום שלישי בחטיפות (8.9) מה שמאפשר להם לצאת להתקפות מעבר. אדבאיו ובאטלר בעונה טובה, הירו היה טוב עד שנפצע והיחיד חוץ מהם שקולע בספרות כפולות זה דאנקן רובינסון עם 15.1 נקודות ב-43.3% לשלוש, והשאר זה קלעים יציבים יותר או פחות, בראשות הרוקי האקז.

רמת עניין של משחק: B+ – שתי קבוצות טובות במומנטום חיובי.

הימור: הקו הקדמי העדיף. קליבלנד ב-5.

2:30 בוסטון סלטיקס (11- 3) – מילווקי באקס (10- 4):

בוסטון עם הפסד אחד בהארכה לשארלוט, שמצטרף להפסד בהארכה למינסוטה והפסד דרמטי ב-3 לפילדלפיה, וגם בכושר קצת פחות טוב שלהם, זו קבוצה שקשה להכריע אותה. טייטום אמנם קלע 45 בהפסד לשארלוט, אבל האחרים התקשו, בזמן שפורזינגיס ובראון במעין מאבק סמוי על תפקיד הסגן של טייטום. דריק וויט והולידיי משלימים את החמישייה הטובה בליגה, אבל אחרי הורפורד מגיעים שחקנים שתלויים מאוד בקליעה מבחוץ, כמו פריצ'ארד, סם האוזר וקורנט, והתפוקה שלהם לא יציבה.

מילווקי עם 5 ניצחונות רצופים שהופכים אותם לקבוצה החמה במזרח. ההגנה השתפרה קצת ומדורגת תשיעית ברצף הזה, אבל הסיפור הוא ההתקפה שמתחברת ל-130 נקודות ב-51% מהשדה ב-5 המשחקים האחרונים, כשיאניס מקנח עם 42 נקודות ב-20/23 מהשדה נגד וושינגטון, בזמן שיתר הבאקס הוסיפו עוד 100 נקודות, מה שמעיד בעיקר על ההגנה של הוויזארדס.

רמת עניין של משחק: A+ – למרות פתיחת העונה הטובה של פילי, אלו שתי המועמדות המובילות במזרח, ולדעתי גם 2 המועמדות המובילות לאליפות אחרי דנבר.

הימור: הסלטיקס בינתיים הפסידו בזוגות. מילווקי ב-3.

2:30 אטלנטה הוקס (6- 7) – ברוקלין נטס (6- 7):

אטלנטה עם 3 הפסדים רצופים, כולם במשחקי בית, ושוב ההוקס במאזן שלילי. ההתקפה שלהם מדורגת רביעית העונה, ההגנה 24 והתוצאה היא סקור גבוה, וכשהם פוגשים קבוצה בעלת סגנון דומה כמו אינדיאנה התוצאה היא 157- 152 לזכות זו שמחזיקה ברכז שמאבד פחות – האליברטון וטריי יאנג הם היחידים עם 10 אסיסטים ומעלה למשחק (12- 10.8 לטובת האינדיאני), אבל הנץ מדורג 6 בריבוי איבודים (4) והאליברטון רק עם 2.6 כאמור (מקום 37).

ברוקלין עם 2 הפסדים רצופים נגד מיאמי ופילדלפיה, והם מקווים שהפער בין 2 קבוצות צמרת לקבוצת מרכז טבלה יספיק להם כדי לקטוע את הרצף. גם ברוקלין טובים בהתקפה ופחות בהגנה, אבל אצלם זה קצת פחות קיצוני כשהם מדורגים 10 בהתקפה ו-22 בהגנה, ובאופן טבעי הם מתקשים בלי הסקורר המוביל שלהם, קאם תומאס הפצוע.

רמת עניין של משחק: B- – קרב מרכז טבלה קלאסי.

הימור: ביתיות. אטלנטה ב-8.

3:00 סאן-אנטוניו ספרס (3- 11) – לוס אנג'לס קליפרס (5- 7):

הספרס עם 9 הפסדים רצופים, ולמרות כל הדיבורים המוצדקים על התהליך, למרות פציעות של ואסל שהחמיץ כמה משחקים העונה ולמרות הניצוצות של וומבניאמה, בסוף כל אוהד של קבוצה יתאכזב מרצף כזה ויקווה שהוא ייקטע. ההתקפה של הספרס מדורגת 29, ההגנה מדורגת 28 ואולי דווקא 3 הניצחונות ב-5 המשחקים הראשונים היו המקרה החריג שלא נראה עוד הרבה כאלה מהספרס העונה.

הקליפרס עם 2 ניצחונות רצופים ומתחילים להתאושש מרצף 6 ההפסדים שהגיע יחד עם הארדן. ההגנה של הקליפרס טובה ומדורגת שביעית, וההתקפה אמנם לא יציבה, אבל היא מדורגת 12 ויש מספיק סיבות טובות להאמין שאנחנו נראה ממנה שיפור בזמן הקרוב. מצד שני, הקליפרס עד כה די בריאים, וגם את פלאמלי הפצוע כבר הספיק להחליף ת'ייס שהוחתם.

רמת עניין של משחק: B- – כל דבר חוץ מניצחון קל של הקליפרס יהיה סנסציה, אבל יש סיכוי לניצוצות וומבי.

הימור: הקליפרס ב-21.

3:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (10- 4) – שיקגו בולס (5- 10):

אוקלהומה עם 5 ניצחונות רצופים, והם הקבוצה הכי חמה במערב, כשלאורך העונה ההתקפה שלהם מדורגת שמינית וההגנה רביעית. שיי גילג'ס-אלכסנדר ממשיך בשלו מהעונה שעברה, אבל הרוקי הולמגרן פתח את העונה נהדר עם 17 נקודות באחוזים נהדרים של 56.5% מהשדה, 46% לשלוש, 90.7% מהקו, 64.3% אפקטיבי ו-69.7% טרו שוטינג, וגם שלשה שכפתה הארכה בדרך לניצחון על גולדן סטייט רק לפני כמה ימים.

שיקגו עם הפסד אחד למיאמי אחרי שהם ניצחו אותם וקטעו להיט רצף של 7 ניצחונות. ההתקפה שלהם חלשה ומדורגת 27, בזמן שההגנה סבירה ומדורגת 16, והבולס בעיקר מצליחים לשחק לאט ולכפות משחקים צמודים בעלי סקור נמוך יחסית נגד רוב היריבות שלהם. דווקא אוקלהומה ניצחו אותם ב-20 הפרש במשחק הפתיחה, ויהיה מעניין לראות האם הפעם יהיה משחק צמוד יותר.

רמת עניין של משחק: C+ – יש כאן פערי רמות די ברורים על הנייר.

הימור: אוקלהומה ב-12.

3:00 ניו-אורלינס פליקנס (7- 7) – סקרמנטו קינגס (8- 5):

הפליקנס עם ניצחון אחד, אבל זה היה ניצחון 129- 93 מוחץ על סקרמנטו, אותם הם יפגשו שוב הלילה, ויקוו לחזור למאזן חיובי. מקולום נעדר וימשיך להיעדר בתקופה הקרובה, אבל הרוקי ג'ורדן הוקינס ודייסון דניאלס הצעיר תופסים את מקומו, חוזה אלברדו חזר מהפציעה ואמור לשדרג את הקו האחורי ובינתיים זאיון וויליאמסון די בריא ומשחק לא רע בסך הכל.

הקינגס מגיעים עם אותו הפסד לפליקנס כיחיד ברצף, ולא בפעם הראשונה העונה הם מסתבכים בהתקפה וקולעים מעט מאוד, הפעם עם פוקס בהרכב, אבל ביום קליעה די חלש שלו. כמו בעונה שעברה, הקינגס זורקים הרבה שלשות (42.5 – מקום 3), אך הפעם הם לא ממש פוגעים (34.4% – מקום 24), ובימים שהם לא פוגעים מבחוץ ההתקפה כולה מתקשה יותר באופן טבעי, מה שמוביל לכך שיש להם 4 משחקים עם 101 נקודות ומטה לעומת 5 כאלה בכל העונה שעברה.

רמת עניין של משחק: B – שתי קבוצות שמאמינות שהן יכולות להיות שוות פלייאוף ואולי גם מעבר לזה.

הימור: מקודם הפליקנס ניצחו, אז הפעם הפוך. סקרמנטו ב-9.

3:00 מינסוטה טימברוולבס (10- 3) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (10- 4):

מינסוטה עם 2 ניצחונות רצופים אחרי הפסד לפיניקס, ובעיקר עם 9 מ-10 האחרונים והמקום הראשון במערב נכון לרגע זה. ההתקפה שלהם ממוצעת וההגנה בטופ של הליגה, אבל אם מסתכלים על 10 המשחקים האחרונים גם ההתקפה בטופ 10. אחרי פתיחה רעה באופן אישי, טאונס קלע 20+ ב-9 מתוך 10 המשחקים האלה, ויחד עם אדוארדס היציב יותר הם מובילים את הטימברוולבס לעמדה טובה מאוד וגם קצת מפתיעה.

פילדלפיה עם הפסד אחד לקליבלנד שגרם להם להחמיץ הזדמנות לשווויון עם בוסטון בראשות המזרח, ובמקום הם בשוויון עם מילווקי במקום השני במזרח. אחרי ההפסד אמש לקליבלנד, מצפה לאמביד קרב מורכב נוסף בצבע, הפעם נגד גובר וטאונס, בזמן שמקסי ינסה לעשות בהתקפה את מה שמלטון ובברלי ינסו למנוע מאדוארדס לעשות, וזו הזדמנות לציין שפילי במקום השני גם בכמות הזריקות מהעונשין (27.2) וגם באחוזים משם (86.4%).

רמת עניין של משחק: A- – שתי קבוצות שנראות מעולה העונה, ויהיה מעניין לראות אותן במאצ'-אפ הישיר.

הימור: אמביד קצת גדול על גובר וטאונס לדעתי. פילדלפיה ב-11.

3:00 יוסטון רוקטס (6- 6) – ממפיס גריזליס (3- 10):

הרוקטס עם 3 הפסדים רצופים, כולם בחוץ, כשהם במאזן 6- 1 במשחקי הבית ו-0- 5 במשחקי החוץ. ההגנה של הרוקטס טובה גם ככה, כשהיא מדורגת חמישית בבית ושישית בחוץ, אבל ההתקפה שלהם מדורגת 9 בבית ו-29 בחוץ, בעיקר בגלל 38.8% לשלוש בבית ו-32.6% לשלוש בחוץ. כלומר, הרוקטס מתקדמים בזכות ההגנה הטובה שלהם, ובאופן טבעי לקבוצה צעירה, ההתקפה שלהם עוד לא טובה כל כך.

ממפיס עם הפסד אחד דרמטי לבוסטון כשלפניו הם ניצחו את הספרס, ו-3 הניצחונות ב-7 המשחקים מאז שביומבו הוחתם בממפיס הם שדרוג משמעותי ל-0/6 קודם לכן. ההתקפה של ממפיס מדורגת 28 וההגנה 17, אבל ב-7 המשחקים האלה הם מדורגים 22 ו-14 בהתאמה, ואולי הם יכולים להחזיק מעמד על לחזרה של מוראנט בעוד תריסר משחקים, בתקווה שהוא יצליח להחזיר אותם לעניינים.

רמת עניין של משחק: C+ – יש ליוסטון יתרון על הנייר.

הימור: משחק בית של הרוקטס. יוסטון ב-15.

5:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (3- 11) – יוטה ג'אז (4- 10):

פורטלנד עם 8 הפסדים רצופים כשיש להם את ההתקפה הכי גרועה בליגה, יחס אסיסטים-איבודים הכי גרוע (1.32) והם היחידים עם פחות מ-50% אפקטיבי (48.6%). סקוט הנדרסון שיחק 5 משחקים וקלע בהם באחוזים רעים מאוד לפני שנפצע, כך שאפילו בתחום פיתוח הצעירים הבלייזרס לא ממש מרוצים ממה שקורה אצלם עד כה.

יוטה עם 3 הפסדים רצופים שומרים על מקומם בחלק התחתון של המערב, כאשר ההגנה שלהם מדורגת 26 וההתקפה היא נקודת החוזקה היחסית ומדורגת 16. יוטה לוקחים 38.4 שלשות למשחק (מקום 8) וקולעים ב-36.1% (מקום 16) ומדורגים במקום ה-8 באסיסטים עם 27 למשחק, אבל רק דטרויט מאבדים יותר כדורים מה-17.1 של יוטה.

רמת עניין של משחק: D+ – אם אתם לא אוהדים של אחת מהקבוצות, יש אפשרויות טובות יותר במקביל.

הימור: ביתיות. פורטלנד ב-7.

5:00 פיניקס סאנס (8- 6) – גולדן סטייט ווריורס (7- 8):

פיניקס עם 4 ניצחונות רצופים מאז שבוקר חזר, ומלבדו, ההבדל המשמעותי הוא ביעילות של קווין דוראנט שעומד מאז על 34.8 נקודות ו-8.5 אסיסטים ב-62.4% מהשדה, 66.7% לשלוש ו-70.6% אפקטיבי לעומת 30 נקודות ו-4.6 אסיסטים ב-49.8% מהשדה, 42.9% לשלוש ו-54.2% אפקטיבי ב-10 המשחקים הראשונים של העונה. גם עם ההיעדרויות, ההתקפה של פיניקס טובה ומדורגת שביעית, ואילו ההגנה מדורגת 20 וטעונה שיפור.

גולדן סטייט עם ניצחון שלשום על יוסטון שקטע עבורם רצף של 6 הפסדים ועם משחק 20 נקודות ראשון העונה של קליי תומפסון. הווריורס זורקים כמעט 40 שלשות למשחק (39.9 – מקום 5) וקולעים רק ב-36.1% (מקום 15) ול-2 נקודות המצב גרוע עוד יותר כשהם קולעים ב-51.5% בלבד (מקום 26), מה שמוביל ל-52.4% אפקטיבי (מקום 24), אבל הם לוקחים הרבה ריבאונדים בהתקפה (13.9 – מקום 3), מה שמאפשר להתקפה שלהם להיות מדורגת 13 בסך הכל.

רמת עניין של משחק: A- – למרות המאזנים הלא מחמיאים, מדובר ב-2 קונטנדריות לכל דבר ועניין.

הימור: הסאנס במומנטום חיובי. פיניקס ב-12.

5:30 לוס אנג'לס לייקרס (9- 6) – דאלאס מאבריקס (9- 5):

הלייקרס עם 3 ניצחונות רצופים התקדמו עד למקום השישי במערב, וכעת יש להם הזדמנות להתקדם עוד טיפה במשחק נגד הקבוצה הכי קרובה אליהם בטבלה. ההתקפה שלהם לא מרשימה כל כך ומדורגת 22, אבל ההגנה עשירית בליגה וזה מאפשר להם להכריע משחקים צמודים לטובתם גם כשהקליעה מבחוץ לא כל כך נכנסת (34.1% – מקום 25).

דאלאס עם שני הפסדים רצופים ועם התקפה שמדורגת שנייה לעומת הגנה שמדורגת 25. המאבס זורקים 43.1 שלשות במשחק (מקום 2) ומצדיקים את זה עם 38.8% (מקום 3) וריבוי השלשות כנראה גורם גם לכך שזו הקבוצה שנחסמת הכי מעט בממוצע למשחק (3.6). דאלאס ניצחו בכל משחק בו הם ספגו פחות מ-125 נקודות עד כה, אבל ניצחו רק 1 מתוך 6 המשחקים בהם היריבה הגיעה לכמות כזאת.

רמת עניין של משחק: B – קרב צמרת בין שתי קבוצות שנמצאות במאזן טוב, אבל לשתיהן יש עוד הרבה עבודה בדרך.

הימור: ביתיות והגנה. הלייקרס ב-6.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 71 תגובות

  1. לקח לי זמן להיזכר איזו קבוצות חסרות, ככה זה שמדבר בשתיים שהיו רלוונטיות בפעם האחרונה כשהייתי ילד…
    תודה רבה עמיחי ויאללה סלטיקס

  2. אורלנדו ב3
    שארלוט ב9
    אינדי ב16
    קליבלנד ב4
    בוסטון ב6
    ברוקלין ב6
    קליפרס ב13
    אוקלהומה ב17
    סקרמנטו ב11
    מינסוטה ב6
    יוסטון ב8
    פורטלנד ב4
    פיניקס ב9
    דאלאס ב13

  3. תודה רבה עמיחי
    פריוויו מעולה על יום נהדר
    דנבר
    וושינגטון
    אינדיאנה
    קליבלנד
    בוסטון
    ברוקלין
    קליפרס
    אוקלהומה
    ניו אורלינס
    מינסוטה
    יוסטון
    פורטלנד
    פיניקס
    דאלאס

    1. לא נורא
      זה משחק שלא בניתי עליו כניצחון, על המשחק מול שארלוט כן בניתי.
      נקווה שתהיה הפתעה טובה הלילה ושינצחו גם את פאולו והוואגנרים (נשמע כמו שם של להקה מסוף שנות השישים תחילת השבעים)

  4. תודה עמיחי.
    ההימורים: שארלוט, דנבר, נטס, מילווקי, קאבס, פייסרס, רוקטס, פילי, סקרמנטו, אוקלהומה, קליפרס, פיניקס, יוטה, דאלאס.

  5. חשבתי שהמשחק של הסלטיקס במילווקי
    בינתיים פתיחה מצויינת. ליילארד לא פוגע בכלום אבל הסטט מתיישרת.
    טייטום משחק

  6. איזה קליעה אייזהה ג׳ו נותן בינתיים מה3.
    לא רואה בעיניים.

    היחד קייסון וואלאס ממשיך להראות שיחוק. איזה כייף לראות אותו.

  7. גיילן בראון אולי במשחק הכי טוב שלו השנה.
    סוף סוף אני נהנה לראות אותו.
    גם לא החטיא עדיין מהקו, אני גאה בו.

  8. התעורר המאזולה, הורידו לו את ההפרש לקראת הסוף, הניצחון לא בכיס.
    אני בטוח שהעוזרים צרחו לו באוזן טיימאאוט. בהתחלה הוא התעלם אבל סם קאסל צרח ופוצץ לו את התוף…
    נו טוף, ניקח פס"ז

  9. הפליקנס קבלו שיפוט מאד ביתי בנצחון
    עם שיפוט יותר טוב התוצאה היתה הפוכה.
    הקינגס עולים בהרכבים משתנים וחסרים- הרבה פציעות קטנות
    הלילה בלי לן , מארי, וקיון אליס
    טריי לילס חזר אחרי שלא שחק מתחילת העונה וחזר יפה

    1. הופתע?
      לטעמי כל ההתנגשויות האלה למעט של הפלולה, טמביד והאייל צריכות לצאת בנו קול הקפיצות של השלישיה עבירות תוקף. כל זריקות הראש של יוקיץ ובוקר, טכניות להם. אולי ככה נמגר את התופעה?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט