פילדלפיה פוגשת את קליבלנד, אטלנטה את הפייסרס ועוד שלושה משחקי טורניר אמצע העונה בשלישי / אהרן ברלין

היום נציין 18 שנים לאלבומם השישי של system of a down, שהתברר כאחרון של הלהקה האדירה. חברים וחברות – hypnotize.

02:00     אורלנדו מג'יק (5-8) – טורונטו ראפטורס (7-6)

הביתית (1-1 בטורניר)

ארבעה ניצחונות מתוך חמשת המשחקים האחרונים לאורלנדו, כולל שניים משכנעים מאוד על מילווקי ואינדיאנה. ההגנה השנייה בליגה ממשיכה לנצח משחקים גם בלי התקפה מרשימה (בלשון המעטה) שתצטרך להשתפר ככל שהעונה תתקדם אם אורלנדו רוצים להגיע רחוק. בהיעדרו של פולץ הקבוצה חסרה מנהל משחק טבעי שישליט סדר בהתקפה וידע לייצר עבור החברים שלו ניסיונות קליעה נוחים. הנשק המרכזי של הקבוצה בהתקפה הוא ההליכה לקו עם 28.3 כאלה לערב, מקום ראשון בליגה בפער. היכולת להשיג נקודות עונשין מחפה על הקליעה הנוראית של הקבוצה (מקום 26 בליגה) ועוזרת להאט קבוצות מהירות שרגילות לקצב משחק שוטף כמו הפייסרס. הלילה המשימה ההגנתית תהיה קלה בהרבה מול קבוצה שעל ההתקפה שלה אין הרבה מה להרחיב.

האורחת (1-0 בטורניר)

משחק חשוב עבור האורחת אם היא רוצה לשמור על סיכויים ריאליים להמשיך לשלב הבא בטורניר אמצע העונה היות ובוסטון וברוקלין מחזיקות שתיהן במאזן חיובי. הראפטורס לא מצליחים לנצח קבוצות טובות מהן – שני הניצחונות שלה בחמשת המשחקים האחרונים היו נגד דטרויט ווושינגטון בעוד ההפסדים היו נגד בוסטון ומילווקי העדיפות. סיאקם סוף סוף הגיע לעונה כשהוא קולע 24 נקודות למשחק בששת המשחקים האחרונים ויחד עם הפריצה של בארנס אפשר לדבר על משהו שמזכיר התקפה. כמו בכל השנים האחרונות הקבוצה קולעת המון נקודות בהתקפת המעבר (לא יכול לכתוב את זה בלי לחשוב על מאנו) ומסתמכת על לא מעט נקודות בצבע כך שכל עוד השחקנים לא צריכים לקחת את הכדור ולזרוק אותו כשהם רחוקים מהסל מצב הקבוצה טוב. במילים אחרות, כמה חבל שיש מגרש.

ייעדרו: קארטר ג'וניור ופולץ באורלנדו. בטורונטו אין נעדרים משמעותיים.

עוצרים בווגאס: אני לגמרי מאמין באורלנדו ולא ממש מבין מה טורונטו עושים. מג'יק ב 8.

02:30     אטלנטה הוקס (6-6) – אינדיאנה פייסרס (5-7)

הביתית (1-1 בטורניר)

צפיתי בכמה משחקים של אטלנטה ועדיין לא ברור לי האם היריבות מבינות שזה משתלם להן שהוא יזרוק את הכדור. 35.6% מהשדה, 28.2% לשלוש, זאת השורה הסטטיסטית המפוארת של מי שהיה אמור להיות היורש של סטף קרי וכרגע מחקה את הפנומן רק בכמות הזריקות. הסיבה היחידה שמארי לא מוביל את הקבוצה בנקודות היא היכולת הטובה של יאנג להגיע לקו משם הוא דווקא קולע באחוזים מצוינים, מה שאומר שאולי כדאי לחשוב מחדש על כמות הזריקות שיאנג זורק היות וסביבו יש צוות מסייע לא רע בכלל. לדוגמא ג'יילן ג'ונסון, שחקן של 5.6 נקודות בעונה הקודמת שהחליט להתפוצץ העונה עם 15 ב 60% מהשדה ו 44.1% מהשלוש. לא רע בכלל. החיסרון המרכזי של הקבוצה הוא השמירה על הצבע שם היריבות חוגגות וקפלה המסכן לא מוצא את עצמו. הלילה יהיה לו קשה הגנתית אבל קל התקפית מול טרנר ונראה שצפוי לנו משחק מלא בחסימות אבל עם הגנות צבע מחוררות. לך תבין.

האורחת (0-2 בטורניר)

הקבוצה מארץ החיטה מגיעה אחרי ניצחונות על מילווקי והסיקסרס רק כדי להפסיד לאורלנדו בפתיחת משחק מזעזעת. הבעיה עם הפייסרס היא שעד שלא יהיה שם משהו שמתחיל להזכיר הגנה הקבוצה תלך עד למקום שבו היריבה תוליך אותה. הפייסרס יפסידו כשהקבוצה מולם תתפוס יום חם או אם הפייסרס לא ימצאו את הקצב כמו שקרה מול אורלנדו. החוסר במערך הגנתי לא מאפשר מרחב תמרון שייתן לקבוצה משענת להסתמך עליה כשדברים לא עובדים. הקבוצה חוטפת הכי הרבה נקודות בצבע – 62.7 פער של כמעט 6 נקודות מהמקום ה 29 דאלאס. עם חוסר יכולת כזאת למנוע חדירות לסל או משחק פוסט של שחקנים פיזיים קשה לראות את הקבוצה עושה משהו מעבר לעונה רגילה סבירה עד טובה. כשאין שמירה על קשת השלוש – ודווקא יש כמה שחקנים שיש להם פוטנציאל בתחום – הפייסרס יכולים לקבל רק מה שהקבוצה השנייה תיתן להם. הלילה מול הגנה סבירה מינוס של אטלנטה ייתכן מאוד שהקליעה האינסופית מכל הטווחים תספיק.

ייעדרו: אטלנטה בהרכב מלא. נמבהארד בספק אצל הפייסרס.

עוצרים בווגאס: האנליטיקס של ESPN נותן 65.8% לטובת אטלנטה. אין מצב. פייסרס ב 12.

02:30     פילדלפיה 76'ס (3-10) – קליבלנד קבאלירס (6-7)

הביתית (1-2 בטורניר)

בשבוע שעבר פילי חוותה לראשונה שני הפסדים רצופים רק כדי לדלג מעל אטלנטה וברוקלין המסכנות. המערכת של ניק נרס לא עוצרת והיא מגיעה שינוי מרכזי אחד – אמביד: בחמשת המשחקים האחרונים ה MVP של העונה האחרונה עומד על 31.4 אחוזי אסיסטים, כ 10% יותר מאשר בעונות האחרונות שלו. ניהול המשחק, שהיה בעונה שעברה בידיים של הארדן בלבד, קיבל תצורה מעניינת וכולל מעורבות גבוהה של אמביד ומקסי שמחלקים אותו ביניהם. היכולת של אמביד למסור, בעיקר מהפוסט, מאפשרת לו לקבל את הכדור יותר וכך לרווח עוד את המשחק של פילדלפיה ולמצוא את שאר השחקנים לזריקות נוחות. שיטת משחק כזאת שוודאי מושפעת מדנבר, מגיעה עם שני נתונים שזועקים לשמיים – אחוז השימוש של הקבוצה באמביד, הגדול בליגה, וכמות הדקות של מקסי, הגבוהה בליגה. ללא אחד משני הכוכבים יש לנרס מעט מאוד להציע כאשר הספסל של הקבוצה הוא אחד החלשים בליגה. לשחקן למוד פציעות כמו אמביד זה יכול להיות קריטי והעובדה שהכדור יותר אצלו לא מאפשרת לו לנוח גם תוך כדי המשחק. הלילה תהיה לו הרבה מאוד עבודה מול הגבוהים של הקאבס.

האורחת (1-1 בטורניר)

שני ניצחונות לקליבלנד ללא מיטשל, האחרון מול האלופה המכהנת. שחקני הקאבס עצרו את יוקיץ' על 18 נקודות ו 7 אסיסטים "בלבד". יוקיץ' התקשה מול מובלי ואלן שגם בהתקפה מצאו אחד את השני פעם אחר פעם לאלי-הופים קלים. בהיעדרו של מיטשל נראה ששאר השחקנים מרגישים משוחררים יותר ומוצאים את מקומם. בצד השני נראה שההגנה טובה יותר בלי הנוכחות של מיטשל ושהתיאום ההגנתי מהעונה הקודמת מראה שוב את אותותיו עם סגירה כמעט הרמטית של הצבע והגנה טובה יותר על קשת השלוש, תחום שהקבוצה נמצאת בו במקום ה 27 בליגה. הלילה המשימה תהיה קשה לא פחות מול הקליעה היציבה של פילי מחוץ לקשת והדומיננטיות של אמביד בצבע. אם השחקנים יצליחו להוציא את הכדור מהידיים של אמביד ויחייבו את שאר השחקנים של פילדלפיה לעשות את העבודה יש לה סיכוי לסיים רצף של שני משחקים מול קונטנדריות עם W.

ייעדרו: אוברה בחוץ אצל פילי. מיטשל ואוקורו לא יעלו לשחק, לברט בספק.

עוצרים בווגאס: סיכוי קלוש אבל עדיין אלך עם הפתעה של האורחת. קאבס ב 4.

04:00     פיניקס סאנס (6-7) – פורטלנד טרייל בלייזרס (10-3)

הביתית (1-1 בטורניר)

המאזן של פיניקס הוא בגדר נס ולנס הזה קוראים קווין דוראנט. הכוכב עושה הכל מהכל וכנראה שרק בגלל המאזן הוא לא נמצא בדיונים על ה MVP. הבחור קולע 31.4 נקודות ב 52.8% מהשדה ו 49.2% (!!!) לשלוש, קוטף 6.8 ריבאונדים (יותר מנורקיץ' ותכל'ס מכל אחד אחר בקבוצה) ומחלק 5.5 אסיסטים (שני אחרי בוקר ששיחק רק 5 משחקים). כל המשקל של ההתקפה היה עליו וגם לאחר החזרה של בוקר נראה שפיניקס יגיעו עד היכן שדוראנט ייקח אותם.

האורחת (2-1 בטורניר)

הקבוצה המוזרה בליגה (והגרועה ביותר התקפית) תגיע לאריזונה למשחק שיכול להכריע את גורלה בטורניר אמצע העונה. כרגע מצב הטבלה הוא שהלייקרס מובילים עם 0-3 ויעלו כנראה לשלב הבא כאשר יוטה עם 1-2 ופיניקס ב 1-1 נמצאות לפניה. אם החבורה המוזרה של פורטלנד רוצה סיכוי לעבור לשלב הבא היא חייבת לנצח את שני המשחקים הקרובים שלה בטורניר. המשימה הראשונה והלא פשוטה תהיה לעצור איכשהו את בוקר ודוראנט ולנסות לחפות על החיסורים הרבים ברוסטר. משימה לא פשוטה כששניים מתוך ארבעת הסקוררים המובילים של הקבוצה ישבו הערב על הספסל.

ייעדרו: ביל לא יעלה לשחק הערב עבור הסאנס. בפורטלנד הרשימה רק מתארכת – להנדרסון ווויליאמס (שגמר את העונה) יצטרפו ברוגדון וסיימונס על הספסל.

עוצרים בווגאס: זה של פיניקס. בקלות. סאנס ב 22.

05:00     לוס אנג'לס לייקרס (6-8) – יוטה ג'אז (9-4)

הביתית (0-3 בטורניר)

חמישה ניצחונות בששת המשחקים האחרונים ללברון וחבורתו ונראה שהקבוצה מתחילה לעלות על הגל שהוביל אותה לגמר המערב בפלייאוף האחרון. במהלך המשחקים האחרונים (שרובם היו מול קבוצות חלשות) ההתקפה של הלייקרס השתפרה מאוד והשלשות, שהיו עד כה עקב האכילס של הקבוצה מ LA, התחילו להיכנס באחוזים טובים הרבה יותר. הלילה זה לא אמור להשתנות מול יוטה החלשה ומחוסרת ההגנה שהיכולת שלה להגן על דייויס, או על משהו, לוקה בחסר.

האורחת (1-2 בטורניר)

משחק חשוב עבור יוטה שנמצאת בעמדה טובה לעבור לשלב הבא בטורניר אמצע העונה. שניים מתוך ארבעת הניצחונות של הקבוצה התקבלו בשבוע האחרון מול ממפיס ופורטלנד, מה שלא משנה את הרושם הכללי מהקבוצה שההתקפה שלה סבירה אבל ההגנה פשוט לא מתפקדת. יוטה נמצאת במקום אחד לפני האחרון באיבודים והתוצאה היא כמעט 20 נקודות של היריבות כתוצאה מאיבודים. הקושי המרכזי שלה הערב יהיה החיסרון של קסלר שבהיעדרו לא תהיה לקבוצה שחקן שיוכל לנסות להאט את דייויס.

ייעדרו: ונדרבליט ווינסנט לא ישחקו הלילה, לברון בספק (שוק). יוטה יעלו בלי ווקר קסלר.

עוצרים בווגאס: הלייקרס יבטיחו את מקומם בפלייאוף הטורניר. לייקרס ב 15.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. תודה על הפרוויו המשובח
    המשך העונה של הסיקסרס בכמה מילים – מלח מים, חמסה חמסה, שום בצל…..
    רק שימשיך ככה
    🎉

  2. מכיוון שאין 'דיומא' אז:
    הלילה/בוקר יום רביעי יתקיים בדרום אמריקה המחזור השישי במסגרת טורניר מוקדמות גביע העולם 2026.
    קישור כללי:
    https://en.wikipedia.org/wiki/2026_FIFA_World_Cup_qualification_(CONMEBOL)
    .
    פירוט קצר של המשחקים ושעות השידור:
    פרגוואי-קולומביה.
    שידור ישיר בשעה 00:50 בערוץ ספורט 4.
    פרגוואי לא מרשימה עד כה. ניצחון בודד. שני תיקו ושני הפסדים. היא לא מבקיעה הרבה ושני השחקנים הטכניים שלה (אלמירון ואנסיסו) פצועים. מצד שני, המגרש הביתי באסונסיון הוא יתרון מובהק. בעבר היה קשה מאד, עד בלתי אפשרי. לנצח אותה שם.
    קולומביה מגיעה לאחר ניצחון ביתי מרשים על ברזיל משני שערי נגיחה של לואיס דיאס (היה מרגש לראות ביציע את אביו ששוחרר מחטיפה). היא לא הפסידה תקופה ארוכה ומציגה הגנה איכותית ונמצאת במקום השלישי בטבלה.
    .
    אקוודור-צ'ילה.
    שידור ישיר בשעה 01:20. ערוץ ספורט 1.
    שתי הנבחרות סיימו במחזור הקודם בתוצאת תיקו מאופסת. לשתיהן 5 נקודות והן תנסינה לשפר את מצבן בטבלה.
    .
    אורוגוואי-בוליביה.
    שידור ישיר בספורט 2. שעה 01:20
    אורוגוואי שמאומנת ע"י מרסלו ביילסה מרשימה מאד בטורניר. בשני המחזורים האחרונים היא ניצחה את ברזיל (בבית) לאחר שנים רבות, ואת ארגנטינה אלופת העולם הגאה במונומנטל לאחר שהפגינה עליונות במשחק.
    בוליביה, אחת משתי הנבחרות החלשות ביבשת השיגה את ניצחונה הראשון (על פרו).
    צפוי ניצחון לאורוגוואי. במידה וארגנטינה תפסיד או תסיים בתיקו היא תעלה לראשות הטבלה. אולי מרסלו ביילסה ישתף את לואיס סוארס הוותיק לאחר שזה בילה על הספסל את כל המשחק נגד ארגנטינה.
    .
    ברזיל-ארגנטינה.
    שידור ישיר בספורט 3. שעה 02:20.
    זה הדבר האמיתי. לדעת רבים (וגם לדעתי) זה המשחק הגדול בעולם.
    ברזיל מגיעה לאחר שני הפסדים רצופים בטורניר. היא לעולם לא הפסידה בבית בטורניר מוקדמות. הפעם היא נמצאת במשבר גדול. הכדורגל שהיא מציגה לא איכותי. המאמן הזמני פרננדו דיניז לא הצליח ליצור קבוצה טובה. שני כוכבי הקבוצה, ניימאר וויניסיוס ג'וניור פצועים ואין להם מחליפים ברמה נאותה.
    קישור למאמר על מצב הנבחרת של ברזיל:
    https://www.one.co.il/Article/23-24/3,34,135,0/449636.html?ref=hp
    ארגנטינה מגיעה למשחק לאחר הפסד ביתי נגד אורוגוואי אחרי תקופה ארוכה שבה לא הפסידה (ההפסד האחרון לפני המשחק הזה היה נגד ערב הסעודית בפתיחת המונדיאל בקטאר). היא מגיעה למשחק בהרכב מלא.
    המאפיין ההיסטורי של המשחק הזה הוא שלמרות שלפעמים אחת הנבחרות נראית עדיפה בפרק זמן מסוים התוצאה יכולה להיות בהחלט הפוכה.
    בפעם האחרונה ששתי הנבחרות נפגשו בברזיל ארגנטינה ניצחה בתוצאה 0:1 בגמר גביע קופה אמריקה בשנת 2021 .
    .
    פרו-ונצואלה.
    שידור ישיר בספורט 2 שעה 03:50.
    פרו ללא נקודות ושערים לאחר חמישה מחזורים. אני לא חושב שיש לזה תקדים בדרום אמריקה.
    היא פוגשת את ונצואלה המפתיעה שלה 8 נקודות (נקודה יותר מלברזיל!!!!) והיא מדורגת במקום הרביעי בטבלה עם סיכוי טוב להעפלה נדירה לגביע העולם. מאמן אותה פרננדו בטיסטה הארגנטינאי (אחיו של שחקן הנבחרת לשעבר ומאמן נבחרת ארגנטינה סרחיו בטיסטה). הוא אימן בעבר קבוצות צעירות בארגנטינה ואף את נבחרת הנוער שלה.
    אני משער שפרו לא תפסיד במשחק הזה ואולי תשיג ניצחון בכורה.

  3. אייטון נגד הסאנס. יהיה משעשע.
    הניחוש שלי?
    לאייטון יהיה ערב אפקטיבי, מה שלא יספיק לניצחון של פורטלנד
    (שזה מה שרוב הזמן התרחש במאצ' אפ של אייטון מול נורקיץ' שפשוט לא מסוגל לשמור על אייטון.
    אייטון מככב, והקבוצה שלו מפסידה…)

  4. זו סוג של סטייה, בטח לא אחת שמתגאים בה, אבל אני ממש מחבב את דוראנט. התנועה שלו מזכירה לי חתול, אבל אחד גדול מאוד, עם כמה נגיעות DNA של זינאדין זידאן.
    תודה רבה אהרון

  5. לא ממש חשוב אבל מאחר וכתבתי את הפריוויו על אטלנטה אני קצת עוקב והפתיעו אותי האחוזים של ג'יילן ג'ונסון לשלוש כי לזכרוני הוא עמד על סביב ה 31%. אז הלכתי ובדקתי וגיליתי שהוא אכן עמד על 6 מ-19 אחרי 7 משחקים אבל ב-5 האחרונים הוא על 9 מ-15.

    בכל אופן, גם אם הוא מועמד חזק לשחקן המשתפר, בלי ג'י אם עם בייצים (ואין להם) הם לא יגיעו לכלום.

  6. היום יש יום משחקים באנאלי. אבל, מחר, ארמגדון!
    כל הקבוצות ישחקו מול שוות ערך.
    בוסטון – באקס
    לייקרס – מאבס
    ווש – שארלוט
    פילי – מיני
    וכו'…

    מציע לפתוח כבר עכשיו פוסט ניחושים, טורניר אמצע עונה למגיבי הופס.

  7. ארומבהקומבהקוצבה קומבנצ'רו
    אמרתי שאעקוב אחרי איזאק ובדיוק עכשיו הוא עזר לווגנר לחסום ויצא למתפרצת שסיים בדאנק.
    אוהד ישראל זוכה לאהדה פה בהופס.

  8. איףףףףףףףףףףףףף, טמביד הזה כל הזמן נופל על התחת.
    מתי יקבל טכניות על המהלך הזה של הנפילה?
    למה עננובי קיבל טכנית, פרוזינג קיבל טכנית וטמביד לא?

  9. איזו שלשת באזזר של סטרוס
    הקאבס יורדים ביתרון 12 למחציץיץי.
    אולי יש להם תקומה בלי מיטצל?
    הם יכולים להביא מישהו מעולה במקומו, אולי אפילו שניים.

  10. האיצטקי הזה באנצ'רו עוד יהיה אול טיים באין BA
    שחקן סימפטי שיקח אליפויות. אורלנדו פשוט מצוינים ויהיו בפלייאוף.
    הם יגיעו לאן שפאולו יקח אותם.

    1. ההגנה מסביבו מצוינת, כולל על הספסל.
      יעזור להם לפליאוף אם יהיה להם pg יותר רציני עם מעט יותר נסיון.
      קול אנטוני מהספסל נותן גם כן עבודה.

      1. האליברטון.
        הוא מצוין. ורק הגביר את הקצב במחצית השנייה.

        אטלנטה סה כזה פח זבל.
        לא לוקח משם אף שחקן חוץ מבוגדנוביץ׳.

  11. אמביד סתם מתבכיין כל המשחק. חבל שהוא אוהב לשחק בחוץ אם הוא היה משתמש בגודל ובכוח שלו היה יכול לטחון בצבע. השופטים הורגים את קליבלנד. פטריק לפני הסל שלו עשה צעדים.

  12. השופטים ריחמו עלינו
    טמביד היה עם 16 זריקות מהקו לפני שסגרו לו את האופציה…
    תגובת ווייד האלבינו? מה ש'יתי? מה שיתי?
    הבטן נגעה באמביד, אסור?
    אין בלי A

כתיבת תגובה

סגירת תפריט