זמן פציעות – סיכום מחזור 9 בNFL

ליגת הNFL היא מוצר. מוצר שהאטרקציה המרכזית שלו, אם תרצו או לא, הם הק"ב שלה.
ובעונה בה נשבר שיא הק"ב הטירונים הפותחים (10) ובה יותר משליש מהקבוצות משחקות ללא הק"ב שאיתו התחילו את העונה – המוצר נפגם.
זה התחיל עם הפציעה של אהרון רודג'רס ארבעה מהלכים לתוך העונה וכבר לא נקבל קרבות מיוחלים ואיכותיים, מגנטי רייטינג אם תרצו, של רודג'רס נגד מהומס, אלן, הרטס, טואה שלא לדבר על מה זה עשה לאטרקטיביות של הג'טס וממשיך עם פציעות משמעותיות לכמה מהק"ב היותר אטרקטיבים בליגה, סטאפורד, פילדס,ריצ'רדסון ועוד שפוגעות במסלול המתוכנן של הקבוצה, ועד פציעות מסיימות עונה של קירק קאזינס ודניאל ג'ונס טריות טריות מהשבוע האחרון (למרות שפציעה של האחרון יכולה להיות ברכה).

ואנחנו רק בחצי עונה.

אז נכון שלא הכל נראה רע, ובין אותם ק"ב טירונים או מחליפים אנחנו מגלים גיבורים חדשים כמו סי ג'יי סטראוד הפנומנלי, אנטוני ריצ'רדסון המבטיח (והפצוע גם כן) ואפילו וויל ליוויס או ג'וש דובס למינהם שתחת ההזדמנות הנכונה זוכים ל5 (או יותר) דקות תהילה שלהם והזדמנות אולי לחזות במה שהפך לאחד הסיפורים המרתקים והמופלאים של שנה שעברה כשברוק פרדי פרץ לחיינו.
וחלק חשוב מהליגה הטובה בעולם ומה שמשאיר אותנו מרותקים למסך, גם בעונה בה האטרקציה המרכזית סובלת מירידה באיכות, אלו הסיפורים האלו.

מה שאני מנסה לומר בדרכי שלי, היא שגם אנחנו פה בצוות הופס פוטבול קצת סובלים מ"פציעות" ולמרות שאנחנו משתדלים לתת לכם מוצר איכותי ומלא כל שבוע, כוחנו קצת התדלדל בחלק מהמחלקות ועקב נסיבות, נשארתי פה לבד לכסות 14 משחקים. והפורמט הרגיל של כיסוי המשחקים זה קצת יותר מדיי בשבילי לבד. אז ננסה משהו קצת אחר. ומוזמנים לכתוב בתגובות אם זה מספק.

שבוע המשחקים האחרון סימן את מעבר נקודת האמצע של העונה ואנחנו מתחילים להבחין מי הן הקבוצות שהולכות לקבוע את הנרטיב של הפלייאוף. כמובן שהרבה יכול להשתנות בשמונת המשחקים שנותרו לסיום העונה הסדירה, אבל למעט פציעות קריטיות, אפשרר בגדול לחלק את הליגה לאשלונים עליונים, כאלו שעדיין יש להם סיכוי וכאלו שחבל על הזמן.

אז נבחן פה איך שבוע המשחקים האחרון השפיע על כל אחד מהאשלונים האלו:

AFC

אשלון עליון
קנזס סיטי צ'יפס (2-7): הצ'יפס הרגישו נוח בגרמניה כשניצחו את מיאמי 21-14, אבל חוסר יכולת להבקיע במחצית השניה ולסגור את המשחק, מעיד על בעיות ההתקפה שמלוות אותם כל השנה. שאר היריבות לבית רחוקות מאחור.

בולטימור רייבנס (2-7): לדעתי אחת הקבוצות הכי חמות בליגה. קבוצה טובה נמדדת ביכולת שלה להשמיד יריבות טובות, וזה בדיוק מה שעשו לסיאטל בנצחון 37-3. הדבר היחיד שיכול לעצור אותם זו פציעה של למאר.
ג'קסונויל ג'אגוארס (2-6): אמנם לא שיחקו השבוע אבל הם יושבים בנוחות בראש הבית. המשחק מול סן פרנסיסקו בשבוע הבא יכול להמליך אותם.
מיאמי דולפינס (3-6): עדיין לא ניצחו קבוצה טובה השנה. מול הגנות טובות ההתקפה של מקדניאל נעלמת. ההפסד מול קנזס פוגע בהם קשות אם וכאשר יגיעו לפלייאוף.
 

דורסים, בולטימור רייבנס


אשלון אמצעי
פיטסבורג סטילרס (3-5), קליבלנד בראונס (3-5), סינסנטי בנגלס (3-5)
כן, כל בית הAFC צפון נמצא חזק בתמונת הפלייאוף. הסטילרס באורח נס מנצחות משחקים שהם אמורים להפסיד למרות הביצועים של קני פיקט וזה מראה על המון אופי. הנצחון על טנסי החזיר את וויל ליוויס לקרקע המציאות.
הגנת הברזל של הבראונס סוחבת אותם על הגב למרות השיט שואו בעמדת הק"ב. ולא, דשון ווטסון נגד אריזונה המפורקת לא מעיד על האיכות שלו בתור ק"ב.
וסינסנטי, כרגיל, מתחממת לטמפרטורת רתיחה בדיוק בזמן למרוץ הפלייאוף. הנצחון ההצהרתי שלהם על באפולו מראה שהם פה להישאר ומוריד את הבילס לאשלון "הם בצרות"

כולם פה, AFC צפון


אשלון הם בצרות

באפולו בילס (4-5): יש לבילס את כל הפוטנציאל להחלץ מהצרות ולתת פריצה משמעותית, הם לא רחוקים מדי ממובילת הבית מיאמי וכרגע יש להם יתרון במשחקים בינהן. אבל פציעות משמעותיות בהגנה ונפילות איכות מוזרות יכולות לקחת אותם גם לכיוון השני.

מה יהיה, הבילס



אשלון כל השאר

לכל הקבוצות בעלות המאזן החצוי או השלילי בשלב זה של העונה יהיה קשה מאוד לפלס דרך בAFC הקשוח. היחידה שנראית עלת סיכוים להגיע איכשהו לפלייאוף דרך ראשות הבית אלו היוסטון טקסאנס (4-4) שנראים נהדר עם סי ג'י סטראוד הפנומנלי (5 ט"ד במשחק מול טמפה), אבל לשם כף ההגנה צריכה להתחזק וג'קסונוויל צריכה לקרוס. אולי סן פרנסיסקו יעזרו השבוע למאמן ההגנה הקודם שלהם.

ילד פלא, סי ג'יי סטראוד




NFC
אשלון עליון


פילדלפיה איגלס (1-8): עם המאזן הטוב בליגה פילדלפיה ממשיכה מאיפה שהפסיקה עונה שעברה. ניצחון משמעותי 28-23 על דאלאס, מוכיחה מי הקבוצה הטובה בבית הNFC  מזרח  ובכלל. אף אחד כבר לא יתפוס אותם.

עפים גבוה, העייטמים

אשלון אמצעי
דטרויט ליונס (2-6): הקבוצה היחידה אחרי האיגלס שנראית שיכולה לנצח כל קבוצה בליגה בכל יום ראשון נתון. דן קמפבל הביא את הקבוצה שלו למקום טוב מאוד ומאוזן התקפית והגנתית. עכשיו זו רק שאלה של אופי והתמדה. מינסוטה מאבדת את קירק קאזינס לשאר העונה יכול לעזור.

דאלאס קאובויס (3-5): למרות ההפסד לאיגלס שכנראה סתם את הגולל על סיכוייהם לראשות הבית, הקאובויס הם עדיין קבוצה מסוכנת, משני צידי הכדור. כרגיל, הם כנראה יגיעו לפלייאוף, השאלה אם הם יצליחו מעבר לכך.

במקום טוב, הליונס


אשלון הם בצרות
סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (3-5),  סיאטל סיהוקס (3-5), ניו אורלינס סיינטס(4-5), מינסוטה ויקינגס (4-5)
הניינרס התחילו את העונה כקבוצה הטובה בליגה אבל רצף של שלושה הפסדים, והצורה הנוראית שבה הפסידו, גורם לחשוב שהם פשוט הפסיקו בבת אחת לרצות את זה ומצביע על כשלים שכבר לא ניתנים לחיפוי במערכת. עכשיו הם במשחק חתול ועכבר עם סיאטל  על ראשות הבית, משהו שהיה יכול להיות הרבה יותר מבשר רעות לולא ההפסד הקשה של הסיהוקס לבולטימור שהוריד אותם חזרה  למקום השני מפסגת המערב.
הסיינטס לא מצליחים להפריד את עצמם מהעדר ולמרות שהם כרגע, בזכות לוח משחקים קל יחסית בעבר ובעתיד, דיי בטוחים בראש הבית הדרומי. אבל  הם לא יציבים מספיק כדי לא לחוות קריסה.
מינסוטה אמנם קיבלה את הקפצת הרחמים שקורית בליגה לאחר החלפת מאמן או איבוד ק"ב פותח ותיק וניצחה עם ג'וש דובס במשחק צמוד ומרגש את אטלנטה, אבל לאחר האיבוד של קירק קאזינס לשארית העונה, הם בהחלט בצרות. נראה מה החזרה של ג'סטין ג'פרסון תעשה עבורם.

פעם שניה השנה עם תמונה במדור, עם מדים שונים. ג'ושוע דובס.


אשלון כל השאר
הפציעה של קירק קאזינס כנראה משאירה מקום אחרון אחד פתוח בNFC, כרגע וושינגטון (5-4), אטלנטה (5-4) וטמפה (5-3) נראים הכי מצויידים להתמודד עליו.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. תודה על הסיקור המהנה. קצר וקולע ! 🙂
    אני מסכים עם כל מילה הפתיחה בעיניין הQB. הליגה לא שומרת עליהם מספיק. רוג'רס נפצע פציעת ביש מזל ודשא ארור.
    שחקנים שעושים סק לQB חלקם הגדול מטיחים אותם לרצפה או נופלים עליהם עם כל המשקל העצום שלהם. הליגה צריכה לאמץ חוקים הרבה יותר קשוחים בעיניין. נכון שהQB של היום זוכים לשמירה טובה יותר אלפי מונים מהעבר , ועדיין !
    דמיינו שלמאר ג'קסון יפצע , מהומס והQB של פיל, עם מי נשאר עם פרסקוט ?!?

    1. תודה רבה. חלק גדול מהפציעות המשמעותיות השנה ובכלל הן מה שנקרע פציעות ללא מגע. עיקום רגל או ברך בצורה לא נכונה.
      פתרון חלקי לשמור יותר על השחקנים זה לדעתי טכנולוגיית המשטח שעליהם הם דורכים.
      האסטרוטרף המלאכותי הוא אולי חלק מהבעיה כי המון שחקנים מתלוננים עליו, אבל קשה לי להאמין שאין חומרים שמסוגלים לספוג כוח קינטי בצורה טובה יותר ועדיין לא לפגוע בתנאי המשחק.
      כמו כן, אולי שינוי כלשהו בבדים או החומרים שהמדים עשויים מהם.
      אז פעם הבון טון היה CTE שיפור הקסדות ומניעת מגע לראש, עכשיו צריך להתרכז במניעת פציעות גידים ורצועות.

        1. הכל זה עניין של כסף. וק"ב כוכב פצוע, אני חושב שמפסיד הרבה יותר כסף מהחלפת משטח.
          הם פשוט צריכים לשכנע את עצמם ששם הבעיה. וגם פציעות גידים ורצועות לא מעוררות סימפטיה ורחמים כמו למות צעיר תוך כדי שאתה שוכח איך קוראים לילדים שלך.

    1. יש מצב שאני רואה את המצב דרך משקפיים צבועות שחור.
      אבל הההבדל העצום ברמה של כלל הקבוצה בחמשת השבועות הראשונים לשלושת השבועות האחרונים גורם לחשש רציני שמשהו בסיסי ביותר נדפק שם.
      בלי שום קשר, לא חושב שדיבו זה המרכיב החסר היחידי כמו שעמיחי סבור אבל אין ספק שחלק גדול מהפלייבוק בנוי בשביל השילוב של דיבו ומקקפרי. אבל אולי הוא צודק ומה שחסר זה הצעדה מהמנהרה עם הטייפ האדום הענק עם דיבורוקד בראש.

        1. הבעיה העיקרית היא לא עם חסרונו של דיבו אלא עם זה של ויליאמס, איוק הוא אחלה תופס וג'ניגס הוא תופס שני סביר אבל כל עוד פורדי משחק את כל הסנאפים שלו תחת לחץ (גם באנקס קצת סוחב קרסול על פי השמועה), יהיה להם קשה
          וכמובן שגם ההגנה נחלשה מאוד ובעיקר הקו הקדמי. אולי צ'ייס יאנג יהפוך את המגמה

  2. דאלאס פיספסו הזדמנות גדולה לנצח בדקה האחרונה .
    אבל אני לא דואג , האליפות תהיה השנה . בזה אני בטוח !

  3. תודה על זה רביב, גם הפורמט היותר מצומצם מיטיב איתנו מאוד
    לגבי הדירוג, אני חושב שכולם מעריכים את הבנגלס בחסר
    נכון שבשני המחזורים הראשונים הם הפסידו לשתי היריבות העיקריות שלהם בבית (והוסיפו הפסד מביך לטייטנס) אבל בשבועות האחרונים הם משחקים ברמה הכי גבוהה. בטח שיותר טוב ממיאמי והג'אגוארס. עוד שבוע וחצי הם בבולטימור למפגש סופר מסקרן
    לשים את את דטרויט והסיינטס באותו אשלון עם הניינרס (אגב, לא הכרתי את המונח "אשלון" גם בגיגול לא מצאתי הגדרה מתאימה) זה לא רציני. מינסוטה בלי קאזינס לא תגיע רחוק והניינרס, עם כל הצרות שלהם לא אמורים להיות מתחת דטרויט הלא יציבים
    .
    בסוף בסוף, עונת ה NFL היא עונה של מומנטומים, אני לגמרי יכול לראות את הראמס תופשים גובה (סטאפורד אולי יחזור אחרי הביי שלהם) או אפילו טמפה שנראו לא רע בתחילת העונה. גם הצ'יפס שנראים לא רע, נמצאים במרחק פציעה אחת של כריס ג'ונס מאובדן מומנטום.

  4. יש טעות בצורת כתיבת התוצאה בכתיבה בעברית: כתוב "נצחון 37-3" תוצאה של 37-3 היא תוצאה של הפסד בכתיבה בעברית כי כותבים בא מימין לשמאל וצ"ל 3-37.

    1. *צ"ל נקודה לאחר "נצחון 37-3".
      טעות נוספת היא שצ"ל "ניצחון" ורק אם כותבים בניקוד אז כותבים ללא יו"ד.
      להדגיש את הנאמר בתגובה הקודמת: כשמביאים תוצאה של משחק מבחינת המנצחת אז בכתבה בעברית הניקוד של המנצחת צריך להיות מימים ואם מביאים את התוצאה מבחינת המפסידה אז הניקוד של המפסידה צריך להיות בצד ימין, כי בעברית כותבים מימין לשמאל. ובשפות שבהם כותבים משמאל לימין יש לכתוב את הניקוד של המנצחת בצד שמאל כשמביאים את תוצאת המשחק מבחינת המנצחת ויש לכתוב את הניקוד של המפרידה בצד שמאל כשביאים את התוצאה מבחינת המפסידה.

      1. צ"ל "כשמציינים" או "כשמציגים תוצאה של משחק" "כשמביאים" הוא שימוש לא מדויק בסלנג (עגה) נמוך, הטעות הזו חוזרת אצלך מספר פעמים ואני מבקש בכל לשון של בקשה לתקן את כולן.
        טעות נוספת, צ"ל "מימין" ולא "מימים".
        גם הניסוח "…אם מביאים את התוצאה מבחינת המפסידה…" אינו מדויק ובאופן כללי הפסוקית הזו מיותרת
        כמו כן צ"ל "בשפות" ולא "ובשפות" כי אסור להשתמש ב 'ו' החיבור בתחילת משפט.
        צ"ל "המפסידה" במקום "המפרידה"
        לבסוף, צ"ל "כשמביאים" ולא "כשביאים"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט