כללי אצבע לכתב השטח המתחיל (NBA)

מזל טוב! נבחרת להיות אחד הכתבים של הופס במגרשים. הזכות הזאת ניתנה לך לאור הסיקור שניתן לליגה באתר לאורך השנים ומחובתך לשמור על הסטנדרט.

למי שזאת הפעם הראשונה שלו במגרשים, וגם לכאלה יותר ותיקים, רשמנו מספר נקודות שכדאי לשים אליהם לב:

* כדאי לזכור שאתם מייצגים אתר קטן ולא מסחרי מישראל. אומנם המוניטין של האתר נבנה לאורך שנים, ברוב הפעמים כתבים מערוצים מסחריים יקבלו עליכם עדיפות בחלוקת המקומות, כך שאל תתבאסו ותוותרו אם לא קיבלתם את האישור המיוחל בפעם הראשונה. כמו בכל מקצוע, אתם יכולים לשנות את זה אם תתחילו "מלמטה" תסקרו משחקים פחות "סקסיים" ותתמידו לאורך זמן. אחרי שהקבוצות יראו את השם שלכם מופיע יותר פעמים אתה תקבלו עדיפות גם על אתרים/ ערוצים מסחריים, תקבלו מקומות טובים יותר במגרש ותשמרו לעצמכם את הזכות לקבל אישור כניסה באירועים הגדולים (כן, כולל גמר ה-NBA).

* הדיווח שלכם צריך לעלות באותו היום. בין אם העליתם אותו במגרש בחדר העיתונאים או אחרי שחזרתם הביתה. לרלוונטיות הדיווח יש ערך עליון וזאת הציפייה של הליגה מאיתנו. הסיקורים שלכם נשלחים לליגה והם עוברים על החומר ששלחתם. תפגינו את אותה מקצועיות שהם מיחסים לנו. אבל תמיד ובכל מצב, תעלו פוסט לאתר ממשחק שהייתם בו.

* אישרו אתכם למשחק? נהדר, רק אל תשכחו לעדכן את יתר הכותבים בקבוצת המסקרים.

* אתם columnists ולא reporters – בעולם בו המידע זורם בצורה מיידית, אין חשיבות לזה שתכתבו "סיכום משחק" מספר שעות אחרי שהוא נגמר. זה גם יהיה סתם בזבוז של הזמן שלכם. אז להלן מספר רעיונות לכתיבה:

  1. תמיד ניתן לכתוב על האווירה מסביב – בין אם הקבוצה חוגגת את ראש השנה הסיני (Lunar New Year), יש ערב הוקרה לשחקן עבר או שסתם ראיתם הרבה משפחות יהודיות בקהל – זה משהו ששווה לכתוב עליו. דברו עם האוהדים, צרפו תמונות מחוץ לאולם או תוסיפו את העלון שקיבלתם מהקבוצה.

  2. דברו עם כתבים אחרים – בין אם זה בארוחה בחדר האוכל לפני המשחק, או בין אם אתם סתם מקשקשים איתם על החיים הפרטיים שלהם בזמן המשחק, לפעמים יכול לצאת מזה סיפור (לדוגמה: שיחה עם כתב צרפתי על השחקנים שלהם בליגה, עם כתב סיני על ניסיונות השיווק של ה-NBAבמדינה או עם סתם מומחה דראפט על הפוטנציאל של הכישרון העולה הבא), לפעמים הם יכולים להיות הסיפור עצמו (למתקדמים: דברו עם האנשים שעובדים באולם, לפעמים להם יהיה יותר מידע ממה שיש לכתבים הבכירים או לפעמים יצא שדיברתם עם אחראי הסאונד שהיה אחראי לעשרות הופעות רוק איקוניות).

  3. הליגה נתנה לכם גישה לחדרי ההלבשה והפרקט תנצלו את זה – כן, אנחנו יודעים שאתם עובדים בעבודה מ-9 עד 5, אבל לפעמים שווה לצאת מוקדם (או להישאר מאוחר) כדי לתפוס את הסיפור. תשאלו שאלות את השחקנים או תחליפו מילה עם עוזרי המאמנים במהלך אימון הקליעות לפני המשחק (אל תשכחו שרבים מההם היו שחקני עבר שהערצתם כילדים), ובכל מקרה תלכו למסע"ת ותכנסו לחדרי ההלבשה אחרי המשחק ותשתדלו לשאול שאלות (לאו דווקא על המשחק, גם שאלות מקצועיות או אנקדוטליות הן בסדר בהקשר הנכון).

  4. אל תחפשו בהכרח את השחקנים הגדולים – לפעמים הסיפורים הטובים ביותר נמצאים אצל השחקנים בקצה הרוטציה. אותם שחקנים גם ישמחו דבר איתכם ובאריכות אם תפנו אליהם בזמן שיתר הכתבים הולכים לכוכב הקבוצה לשמוע ציטוטים שחוקים. בתחילת הדרך גם יהיה לכם נוח יותר לשאול את השחקנים האלה מאשר את הכוכבים, כן גם זה דורש תרגול.

  5. תחשבו על סיפור לפני המשחק – בהתחלה תבואו מוכנים למה שאתם רוצים לכתוב (לדוגמה: שחקן בקבוצה אחת שמשחק נגד אחיו או על אנס קנטר והבחירות בטורקיה), אבל עם הזמן זה יבוא לכם באופן טבעי. כמו כל דבר שתתאמנו עליו, גם זה יפוך בסוף לטבע שני שלכם. תזכרו, אם אתם מתכננים לראיין שחקן מסוים אחרי המשחק בשביל הסיפור, תמיד שווה לפנות קודם לאיש המדיה של הקבוצה כדי שיתאם את זה (ככה תבטיחו שהשחקן יחכה לכם).

הרעיונות שרשמנו כאן הם רק קווים מנחים. אנחנו סומכים עליכם שתדעו לעשות את העבודה בצורה הטובה ביותר ותביאו את הרעיונות המקוריים שלכם. תהנו!

מערכת הופס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט