מנצחים מפסידים: סיכום הטרייד דד ליין ב-NFL/ שחר דלאל

התרגלנו לאורך ההיסטוריה שה-NBA מנפק דרמות ביום האחרון לשוק ההעברות, אבל בשנתיים האחרונות זה קצת התהפך בעוד ב-NFL הרדום הקבוצות התחילו לקחת יותר סיכונים.

אז לאור יום ההעברות העמוס שהיה לנו השבוע, סיכום השבוע יתמקד במנצחים והמפסידים.

מנצחות:

לאונרד וויליאמס עובר לסיאטל מהג'איינטס – הסיהוקס מזהים חולשה ב-NFC ולאור הפתיחה המרשימה שלהם, הם החליטו לשים עוד קצת צ'יפים בעונה הנוכחית. אחרי ששדרגו את ההגנה שלהם עם ההחתמה של פרנק קלארק לפני פחות משבוע, הם החליטו לעשות את זה גם בקו ההגנה ושלחו בחירת סיבוב שני (פלוס בחירת סיבוב 5 בשנה הבאה) עבור לאונרד וויליאמס מניו יורק. הענקים מצידם הבינו לאן העונה הזאת הולכת וניסו להוציא כמה שיותר מה-DT המזדקן שלהם, שבכל מקרה לא יהיה בתכניות העתידיות של הקבוצה שתצטרך להיבנות מחדש.

סן פרנסיסקו (קיבלו את צ'ייס יאנג עבור בחירת סיבוב 3) – אומנם רביב פייג לא יסכים איתי, אבל כל פעם שאתה יכול לקבל את רוקי השנה לשעבר בחינם, אתה עושה את הטרייד הזה. וושינגטון החליטו לשחרר כמה שיותר נכסים לקראת הפגרה הראשונה של הבעלים החדש, ושלחה את מי שהיה בעברו בחירה שניה בדראפט עבור בחירת "פיצוי" בסוף הסיבוב השלישי (עוד לא ברור איזה, אבל זאת תהיה בחירה 97 ומעלה). הניינרס מצידם מקבלים עוד שחקן מוביל להרכב החלומות שלהם, שיוסיף עוד מימד להגנה, ואולי יחזיר אותם למסלול הניצחונות אחרי שלושה הפסדים רצופים. ואם הטרייד לא הצליח? הם יקבלו את הבחירה בחזרה ב-2025 אחרי שיאנג יחתום על חוזה גדול כשחקן חופשי.

גרין ביי (שלחה את ראסול דאגלס לבאפלו עבור בחירת סיבוב 3) – אם הייתם אומרים לנו לפני 48 שעות שדאגלס יעלה יותר מיאנג היינו קוראים לכם משוגעים. אך נואשות של הבילס הביאה לפאקרס תמורה שלא היו מצפים לה בעונה שגם ככה לא הולכת לשום מקום.

מפסידות:

שיקאגו (שלחה בחירת סיבוב 2 עבור מונטז סווט) – הברס בדרך לשום מקום, עם צוות אימון שיסיים את דרכו בסוף העונה, והם רק יכולים להתפלל למספיק הפסדים של קרוליינה שיביאו להם את אחת משתי הבחירות הראשונות בדראפט. אז למה לעזאזל הם שלחו בחירת טופ סיבוב שני (כרגע הבחירה היא הבחירה ה-35 בדראפט 24'), שנה אחרי שעשו זאת על צ'ייס קלייפול ונכבו קשות, על שחקן שכל העולם ידע שהולך להיות שחקן חופשי בקיץ? לראיין פולס, הGM של הקבוצה, הפתרונים…

וושינגטון ורון ריברה – זה טבעי שכשמגיע בעלים חדש הוא ירצה להתחיל בדף חלק. זה פחות טבעי שאותו בעלים נותן לאיש שהוא שכר לפני פחות מחודש לקבל החלטות על הראש של אנשי המקצוע המכהנים. הקומנדורס סיימו את יום שלישי כאשר הם מאבדים את שני שחקני האדג' (קיצוני הגנתי) שלהם, כאשר על הבכיר בהם קיבלו תמורה שמקבילה לבחירת סיבוב 4. אז נכון אי אפשר לשלם לכולם וכו', אבל הדבר הכי משמעותי ב-NFL הוא כישרון, ואתה לא נפתר ממנו כל כך בקלות. וושינגטון פוסט הטרייד דד ליין היא קבוצה חלשה באופן ניכר ומי שיספוג את זה יהיה המאמן שהחזיק את הספינה בימים הקשים של קץ הבעלות הקודמת. הוא גם האדם האחרון שזה מגיע לו, אבל בספורט מקצועני יש לזה פחות שיקול.

*

משחק יום חמישי: טנסי טייטנס (4:3) אצל פיטסבורג סטילרס (3:4)

אחרי פתיחה חסרת מעוף לעונה זה לקח לאוהדי הטייטנס בדיוק רבע אחד כדי לפתח תקווה חדשה לעונה. זה הגיע בדמותו של הק"ב הרוקי וויל לוויס, שהשיג ארבעה ט"ד בבכורה שלו בנאשוויל, כאשר שלושה מהם הולכים לדיאנדרה הופקינס, שגם הוא חווה רנסנס לקריירה.

עם זאת, כדי לשמור על סיכויי הפלייאוף שלה בחיים, טנסי צריכה להתעורר במהירות ולנסות לגבור על פיטסבורג העקשנית, שגם אחרי עוד עונה מצליחה איכשהו להישאר במאזן חיובי.

הסטילרס עצמם מגיעים חבולים, כאשר הק"ב הפותח שלהם קני פיקט, קיבל מכה חזקה לצלעות לפני כמה ימים, אך אמור לשחק. הוא ינסה לשמור את קבוצתו במאזן חיובי, ועל המקום השני בבית ה-AFC צפון.

הימור: שאריות הקונפטי מהבכורה של לוויס יעלמו, ניצחון לפיטסבורג.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. לא מבין איך בחירת סיבוב 3-4 נחשבת לשווה יותר משחקנים מוכחים כמו צ'ייס יאנג (נכון שההייפ עליו היה גדול מהתוצרת שנתן, אבל עדיין אחלה שחקן) ורסואל דאגלס (לא כוכב אבל ותיק מוכח). מה כבר תוציא שם בדראפט???

    1. בעולם שבו יש תקרת שכר קשיחה, יש חשיבות אדירה למציאת שחקנים פותחים בדראפט.
      החשיבה בNFL היא שאתה אמור למצוא שחקנים פותחים בסיבובים 1-3, שחקנים "תורמים" בסיבוב 4 ושחקנים מחליפים ביתר הסיבובים.
      .
      לגבי יאנג – שהוא בעמדה בכירה והוא בעצמו יכול להיות שחקן שמשנה משחקים, בחירת סיבוב 3 היא נמוכה.
      עבור ראסול דאגלס הבכירה גבוהה כי הוא שחקן שניתן למצוא ברוב השנים בשוק החופשי.
      מקווה שזה מסביר את זה.

    2. יש לי קצת יותר זמן, אז אתן את התשובה הארוכה:
      לאורך השנים היו מאמנים שאמרו שהדראפט הוא גם ככה סיכוי של 50/50 אז בואו ניקח את השחקנים המוכחים. זה עבד עד סוף שנות ה-80 (המוצלח ביותר היה ג'ורג' אלן שהגיע בזכות זה להיכל התהילה), אבל פחות או יותר האסטרטגיה הזאת הפסיקה להיות רלוונטית עם פתיחת השוק החופשי ותקרת השכר הקשיחה שהנהיגה הליגה, כאשר יש יותר דוגמאות על טריידים שבהם הקבוצה קיבלה שחקן ונכשלה מאשר כאלה שהצליחו.
      .
      בשנים האחרונות אנחנו רואים ניסיון לחזרה לאסטרטגיה הזאת (הראמס הם המובילים של זה, הניינרס גם בשנתיים האחרונות) וההצלחה של זה תמדד בשנים הבאות לאחר שנוכל לבחון את כל ההשלכות שלה (בעיקר בהיבט תקרת השכר והיכולת למלא סגל בשחקנים זולים). החזרה הזאת מתבטאת גם בעליית החשיבות של הטרייד דד ליין, שם יש קבוצות שכן רוצות שחקנים ולא בחירות דראפט, אך זה בעיקר תלוי כמה אתה קרוב לתואר (ע"ע הבילס השבוע).
      .
      אגב, לא סתם הזכרתי את ה-NBA שם אנחנו רואים חשיבות עולה בבחירות הדראפט (אפילו של הסיבוב השני, שבעבר היו סתם זריקת חץ על הלוח) על חשבון שחקנים מוכחים ככל שתקרת השכר מקשיחה.

  2. תודה שחר. ג'ינו סמית הוא אחלה (והוא גם המחליף של לורנס אצלי בפנטזי), אבל הוא לא QB מוביל בליגה, ההגנה של סיאטל טובה אבל לא בטופ, וכנראה שזה יהיה נכון לגבי כל מערך שלהם בערך, אז קשה לי לראות אותם צולחים בפלייאוף אחת מבין פילי, דאלאס או הניינרס

  3. צ'ייס יאנג הוא אפסייד עצום בלי תג מחיר גם אם יתברר כבלתי כשיר, הקבוצה קיבלה אותו למעשה בחינם
    צריך לזכור שהוא שיחק עם בוסה בקולג' ויש מצב שהוא קשור לעסקה הזו בדרך זו או אחרת
    אם הוא חזר לכושר משחק (וזה 'אם' ענקי, הוא לא שיחק שנה ואני מניח שהקומנדרס שנתנו אותו במתנה למעשה, מתמצאים לא רע במצבו הפיזי), זה הולך להיות הליין החזק ביותר בליגה אולי שיכול להוריד המון לחץ מכל ההגנה של הניינרס וגם מהמתאם ההגנתי שלהם, זה שרביב לא מפסיק לדבר בשבחו
    מה שכן, צריך לזכור שבדיליין, יש משמעות לעבודת צוות, זה אומר שגם אם יהיה אימפקט, יש מצב שייקח לו כמה מחזורים להתבשל

  4. המנצחת הגדולה של הטרייד דדליין היא הריידרס שסוף סוף נפטרה מהצמד מקדניאלס המאמן וזיגלר הג׳נרל מנג׳ר שרשומים על החרבת המועדון מלאס וגאס. באי אס פי אן הגדירו אתמול את מקדניאלס כמאמן הגרוע בליגה ב 20 שנה האחרונות. מקדניאלס שצוטט בעבר שאומר שהוא יכול להפוך כל קווטרבק לכוכב רשום על ההפסדים המביכים ביותר בהיסטוריה של הריידרס כמו למשל הפסד לאריזונה לאחר שהובילו ב 20 הפרש. הפסד לקולטס עם מאמן שלא אימן לפני חוץ מברמת תיכונים וזה נצחונו היחיד בליגה. והפסד לסיינטס מבלי שעברו את קו ה 50 יארד. גם זיגלר לא מוצלח יותר והשפעתו השלילית תורגש בשנים הקרובות. ההחלטה הכי הזויה ובולטת שלו היא הערכת חוזה לדרק קאר ללא אפשרות בטרייד שמיד לאחריה הוא שוחרר ללא תמורה לסיינטס מה גם שהביאו את חברו דבנטה אדאמס לשחק איתו תמורת שני בחירות דראפט (סיבוב שני ושלישי) שהיו מאוד משמעותיות לריידרס. אומנם דיוויס איחר בשנה עם הפיטורים אבל מרד האוהדים והשחקנים עזר ולבסוף הוא נכנע והשלים עם טעותו. מה שמצחיק ששניהם הוחתמו ל 6 שנים ! איך אדם שהניסיון היחיד שלו הוא כישלון עם הברונקוס קיבל חוזה כזה ארוך? כנראה שהתשובה היא טום בריידי כי רק איתו הצמד הצליח לנצח (או חוסר הבנה של דיוויס) בכל אופן ההתקפה שמדורגת 31 בליגה תצטרך למצוא דרך חדשה ללא ״הגאון״ ההתקפי מקדניאלס. רק משפת הגוף שלו ממשחקן הראשון הזדעזעתי מההחלטה להביא אותו. מה גם שהשחקנים ביקשו להשאיר את המאמן המתמחה ביסאקיה שהיום מאמן את הספיישל טימס בפקרס.

  5. משחק חיוור בהיינץ פילד
    שתי התקפות חלשות, לא ברור איך טנסי נראים כל כך רע עם רץ כמו הנרי ותופס כמו הופקינס

  6. לא צריך לזלזל בסיאטל, הם קבוצה מצוינת שכרגע במאזן 5-2. ג'ינו סמית' הוא לא סופרסטאר אבל הוא מתאים לשיטה שם. אני דווקא חושב שסיאטל יכולה לנצח בפלייאוף כל קבוצה מהNFC חוץ מהאיגלס. דאלאס? הניינרס? לא הייתי מהמר נגד סיאטל. חוץ מזה שיש להם מאמן עם המון נסיון בליגה ובפלייאוף שהגיע פעמיים לסופרבול ושולט בקבוצה הזאת ביד רמה והשחקנים מאוד מכבדים אותו. פיט קארול מאמן מאוד ערמומי ויודע לנצח משחקים. בשנה שעברה הם הגיעו לפלייאוף כנגד כל הציפיות והשנה הם נראים אפילו טוב יותר והקרב על ראשות הבית הזה יחד עם הניינרס ילך עד הסוף. המשחק הקרוב שלהם נגד בולטימור יהיה מעניין מאוד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט