פריוויו למשחקי ראשון הראשון של העונה / עמיחי קטן

6 משחקים יתקיימו הלילה, כולל המשחק המוקדם הראשון של העונה, שבו האלופה תתארח אצל אחת מהקבוצות הצעירות והמוכשרות ביותר. הפעם אני אבחר מכל קבוצה שחקן אחד שפתיחת העונה שלו סקרנה אותי באופן אישי.

21:30 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (2- 0) – דנבר נאגטס (2- 0):

שחקן של אוקלהומה – צ'ט הולמגרן. הבחירה ה-2 בדראפט 2022 הוא מועמד לגיטימי לתואר "השחקן שהכי קל לעשות עליו קרוסאובר" (אפילו דראמונד הצליח…), אבל הוא גם עומד בינתיים על 5/7 לשלוש ונגד קליבלנד הוא תרם גם 13 ריבאונדים ו-7 חסימות. יש לאוקלהומה כוכב אחד שהוא כבר מוכח ועוד הרבה צעירים עם פוטנציאל, אבל ברמת הפוטנציאל כנראה שזה של הולמגרן הוא הגבוה ביותר.

שחקן של דנבר – רג'י ג'קסון. כרגע מדובר בשחקן הספסל שמקבל הכי הרבה דקות וכדורים אצל האלופה, וכדאי לזכור שמדובר בשחקן שקלע בספרות כפולות בממוצע למשחק בכל אחת מ-10 העונות האחרונות. זה נכון שג'קסון מגיע אחרי פלייאוף חלש, אבל עכשיו יש לו עונה שלמה להתאקלם בדנבר בתור השחקן השישי הסקורר והמחליף המרכזי בקו האחורי.

רמת עניין של משחק – A – גם שעה נוחה וגם משחק מסקרן מאוד בין האלופה ובין קבוצה שאמורה להיות כוח עולה.

הימור: מסוג המקרים שההתלהבות יכולה לייצר הפתעה. אוקלהומה ב-5.

1:00 מילווקי באקס (1- 0) – אטלנטה הוקס (0- 2):

שחקן של מילווקי – דמיאן לילארד. במשחק הבכורה שלו נגד פילדלפיה הוא תפקד בעיקר כסקורר, ובעיקר בתחום סחיטת העבירות ודיוק יוצא דופן של 17/17 מקו העונשין, בזמן שהוא הסתפק ב-4 אסיסטים ללא איבודים וב-4/12 מחוץ לקשת. באופן טבעי, בכל משחק משהו אחר מארסנל הכלים שלו יבוא לידי ביטוי, ולילארד יצטרך למצוא את הדרך לעשות את זה גם בימים שהוא לא יקלע 39 נקודות.

שחקן של אטלנטה – ג'יילן ג'ונסון. עם 21 נקודות נגד שארלוט ועוד משחק לא רע של 11 ו-9 נגד הניקס, ג'יילן ג'ונסון יהיה מרוצה מפתיחת העונה האישית שלו, למרות שני ההפסדים הצמודים. הטרייד על ג'ון קולינס משחרר מקום לפורוורדים האחרים של ההוקס, ובינתיים ג'ונסון הוא זה שמנצל זאת היטב.

רמת עניין של משחק – B+ – מילווקי היא אחת מהקבוצות המסקרנות ביותר העונה ואטלנטה זו יריבה שיכולה לחגוג על ההיחלשות ההגנתית של הקו האחורי של הבאקס.

הימור: טריי יאנג יעבור את ה-25% מהשדה לראשונה העונה, אבל זה יספיק רק לעוד הפסד צמוד. מילווקי ב-4.

1:00 יוסטון רוקטס (0- 2) – גולדן סטייט ווריורס (1- 1):

שחקן של יוסטון – אלפרן שנגון. בזמן שהקו האח;ורי של יוסטון מלא בתוספות מהקיץ האחרון, שנגון הוא הדמות המרכזית של הקו הקדמי של הרוקטס באופן די בלעדי. נגד הספרס הוא קלע טוב יותר מאשר נגד אורלנדו, אבל גם איבד 6 כדורים, ביניהם 3 רצופים בהארכה שאפשרו לספרס לפתוח פער. אחרי 2 עונות בהן שנגון היה עם יחס אסיסטים-איבודים לא משהו בלשון המעטה (1.28 כרוקי ו-1.51 בעונה שעברה), הפעם מצופה ממנו להשתפר כמנהל משחק יעיל ולא רק גבוה שמוסר הרבה אסיסטים ומאבד הרבה כדורים.

שחקן של גולדן סטייט – כריס פול. הדמות החדשה המרכזית במערכת של הווריורס, וסגנון המשחק השונה של פול מורגש כבר אחרי שני משחקים, ונביא כמה נתונים לגבי הדקות של פול על הפרקט והדקות של הווריורס בלעדיו כדי להראות את זה. עם פול (67 דקות) – 16 איבודים, 18 חטיפות, 112 רייטינג התקפי, 2.31 יחס אסיסטים-איבודים. בלי פול (29 דקות) – 14 איבודים, 7 חטיפות, 98.5 רייטינג התקפי, 1 יחס אסיסטים-איבודים.
אפשר לראות את הפער העצום בכמות האיבודים שמוביל לפער גדול ביעילות ההתקפית של הווריורס, כשפול משפר מאוד את אחת מהחולשות הבולטות ביותר של גולדן סטייט.

רמת עניין של משחק – B+ – שתי קבוצות שנמצאות בשלבי הניסוי ותעייה לגבי השינויים בסגל מהקיץ, ונוסיף שהווריורס עם 10 ניצחונות רצופים נגד הרוקטס.

הימור: נלך עם הרצף. גולדן סטייט ב-7.

1:30 פילדלפיה סבנטי סיקסרס (1- 1) – פורטלנד טרייל בלייזרס (0- 2):

שחקן של פילדלפיה – טייריס מקסי. הגארד פתח את העונה עם משחק של 31 נקודות ו-8 אסיסטים נגד מילווקי והמשיך עם 34 נקודות ו-7 אסיסטים נגד טורונטו. עם ממוצע של 7.5 שלשות למשחק, אפשר לומר שהוא פתח את העונה בכושר קליעה מעולה, ומספרי האסיסטים מעידים על שיפור גם בניהול המשחק, ככה שלא מרגישים בחסרונו של מי שהוביל את הקבוצה באסיסטים בעונה שעברה.

שחקן של פורטלנד – מלקולם ברוגדון. השחקן השישי של העונה שעברה פתח טוב באופן אישי את האודישנים לקונטנדרית מצויה בטרייד דדליין הקרוב, והוא עומד על 19 נקודות למשחק בינתיים. סקוט הנדרסון לא פוגע, אייטון לא מקבל כדורים וסיימונס נפצע וייעדר כחודש לפחות, אז לפחות יש לפורטלנד רכז שעליו הם צפויים לקבל הצעות נאות בהמשך.

רמת עניין של משחק – C+ – פילדלפיה עדיין מקווים לצאת איכשהו מהפלונטר של הארדן ולשמור על אמביד מספיק מרוצה, אז הם זקוקים לניצחונות.

הימור: פילדלפיה ב-23.

3:00 סקרמנטו קינגס (1-1) – לוס אנג'לס לייקרס (1- 1):

שחקן של סקרמנטו – סשה וזנקוב. ב-12 דקות נגד הווריורס הוא קלע 10 נקודות והתוצאה באותן דקות הייתה 36- 35 לקינגס, כך שוזנקוב הוא הקצנה של ההתקפה המשובחת של סקרמנטו עם הגנה פחות טובה. וזנקוב אמנם נמצא בערך במקומות 8-10 ברוטציה של הקינגס, אבל יכולת הקליעה שלו יכולה לשדרג את הקבוצה ומתוך כך גם את מעמדו האישי לאורך העונה.

שחקן של הלייקרס – כריסטיאן ווד. נגד דנבר ראינו בעיקר את מה שציפינו לראות מווד, כלומר כמה סלים בצבע וניסיון אחד מחוץ לקשת, אבל נגד פיניקס כבר ראינו סיפור שונה לחלוטין. ווד היה עם 2/7 מהשדה, אבל הצליח להקשות בהגנה על דוראנט והלייקרס ניצחו 52- 29 את 21 הדקות שלו. אם ווד יצליח להפוך גם לכוח חיובי בהגנה, הלייקרס יזכו לשיפור מפתיע ממקום לא צפוי.

רמת עניין של משחק – B+ – שתי קבוצות ששואפות להוכיח שמקומן בצמרת המערב, אחת בעונה הסדירה שעברה ואחת בפלייאוף, לא היה מקרי.

הימור: ההגנה של הלייקרס זה בדיוק מה שיעצור את סקרמנטו, וקשה לומר את ההפך. הלייקרס ב-11.

3:00 לוס אנג'לס קליפרס (1- 1) – סאן-אנטוניו ספרס (1- 1):

שחקן של הקליפרס – ראסל ווסטברוק. בכל הנוגע לכמות הזריקות שלו, נדמה שראס הפנים סוף סוף שמעמדו השתנה, והוא לקח 12 זריקות ב-2 המשחקים הראשונים גם יחד. עם זאת, הקליפרס זקוקים לו כרכז פעיל, והפער בין 13 אסיסטים על 3 איבודים נגד פורטלנד ובין 4 אסיסטים על 5 איבודים נגד יוטה היה חלק מההבדל בין ניצחון קל להפסד דרמטי.

שחקן של הספרס – ויקטור וומבניאמה. אין מה לעשות, יש שחקן אחד מסקרן יותר מהיתר אצל הספרס. אחרי בעיית עבירות נגד דאלאס, נגד יוסטון הרוקי הסתבך בקליעה ועמד במחצית על 2/10 מהשדה ו-0/5 לשלוש. בהמשך הוא כבר היה טוב יותר, כולל הסל שכפה הארכה בדרך לניצחון הבכורה, ובינתיים נדמה לי שהוא מתמודד לא רע עם אתגרים שונים ומשתפר ברבעים אחרונים.

רמת עניין של משחק – A- – כל עוד הקליפרס בריאים, יש להם כלים הגנתיים מגוונים מאוד לזרוק על וומבניאמה, ויהיה מעניין לראות האם, כמה ואיך קוואי ישמור עליו.

הימור: פערי הרמות בין הקבוצות בהרכבים מלאים עדיין בולטים. הקליפרס ב-19.

נסיים בחידה – ניצחון של דנבר יעלה אותם למאזן 3- 0. מי הייתה האלופה הקודמת שניצחה ב-3 משחקיה הראשונים בעונה שאחרי?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 54 תגובות

  1. כבר מאתמול אני על קוצים, אחרי שהתברר לי שהמשחק המוקדם כולל גאון, עם תוספת של פרוספקטים און דה סייד. נחמד, זה אפילו מרגיש לכמה רגעים כאילו החיים שלנו נורמליים, אבל אז אני חוזר לחפש ממד נייד לקנייה…
    תודה רבה עמיחי וערב שקט לכולם

  2. ת'אנדר – נאגטס משחק סופר מסקרן.
    מצד אחד, אין לת'אנדר שחקן שיכול להתמודד עם הפיזיות של יוקץ'.
    מהצד השני, שג"א היה אדיר בשנה שעברה במפגשים מול הנאגטס,
    ושנה הקבוצה לצדו טובה יותר.
    אותי מעניין יהיה לראות איך הת'אנדר מונעים מיוקיץ' לדרוס את צ'ט,
    ואיך הנאגטס מצליחים להמנע מאיבודי כדור מול החגבים של הת'אנדר.
    התחושה שלי היא שהת'אנדר צריכים עוד מעט זמן להתגבש וללמוד איך לנצל את מכלול היתרונות שחקן כמו צ'ט מביא לפרקט.
    הניחוש שלי הוא משחק רבוי עבירות של צ'ט וניצחון נאגטס פחות צמוד ממה שהיה מועדף לצופה הנייטרלי.
    .
    בשלב הזה של העונה, הקינגס מגובשים יותר מהלייקרס,
    והם מחזיקים ביתרון משמעותי בעמדת הרכז (פוקס הנפלא מול דאנג'לו הבינוני. לא כוחות).
    הניחוש שלי הוא ניצחון לקינגס.
    .
    תודה, עמיחי.
    ערב שקט לכולם.

    1. הבעיה בקינגס שלבראון בתחילת שנה לוקח הרבה זמן כשהדברים כבר צועקחם לשמיים להסגר על רוטציות מנצחות. גביל מקגי לא צריך לראות פרקט הרוקי קולבי גונס משחק כמו וטרן של עשר שנים וצריך את הדקות של דביון מיצל. והארטר לא פוגע דוארטה צריך לעלות במקומו בחמישיה. שנה שעברה זה לקח איזה 15 משחקים עד שהוא הבין מי הקלפים המנצחים שלו.

  3. רעיון סופר מקורי להציג שחקן מכל קבוצה.וכל הכבוד לביצוע.
    לשנגון בעיה בהגנה,וצפוי לסגת ביכולת השנה. השחקן שמעניין אותי הוא סמית , הוא חייב לפרוץ השנה.
    מקסי מוכיח שמוקדם מאוד להספיד את פילי,הוא פקטור לאליפות.
    ברוגדון להערכתי לא יעבור בטרייד, קודם כל לו רצו , היו מעבירים אותו ממזמן.סימונס יעבור בטרייד, הוא מיותר ברוטציה הנוכחית.סקוט חייב שחקן מנוסה לידו,הוא צעיר וחייב גיבוי לידו.פורטלנד בנו צוות לעתיד הקרוב אתה לא מחזיק את אייטון,גרנט,ברוגדון משלם להם כסף נכבד, בשביל להגיע ללוטרי.יש להם שלד מצויין להתמודד מהשנה הבאה לפלייאוף פלוס.
    ווד – תהרגו אותי איך הלייקרס קוטפת מהעצים שחקנים פנויים ולא מוערכים, והופכת אותם לשחקנים הרבה יותר טובים.
    זה ההבדל למשל בין קבוצה כמו אורלנדו שאוספת כל הזמן בחירות לוטרי וכל הזמן מדשדשת, לבין ארגון כמו הלייקרס למשל שמוצא את עצמו כל פעם מחדש כיעד לצמרת.

  4. לגבי וזנקוב יקח לו קצת זמן. במבחן העין הוא עדיין לכאלגמרא שחקן נבא. לדעתי ההתרפה שלו תפצה טבל יקח קצת זמן עד שימצא את המקום שלו. הוא מפצה על אתלטיות מתחת לממוצע בקליעה ,תנועה וריבאונד ובמשחק חכם.

  5. תענוג של פריוויו. בהרגשה דנבר לא בהילוך שיא ואוקלוהומה חזק בהתלהבות, אז אני אתך בהימור.
    חוצמזה אני בעד סקרמנטו, אבל לא אופטימי

    1. זה רק שני משחקים אז המדגם עוד לא מספיק, אבל החיסרון העיקרי של הווריורס כבר שנים זה איבודי כדור (מקום אחרון בעונה שעברה, מקום 29 בעונת האליפות ובכל עונה בקריירה של סטף, למעט ה-2 בהן הוא בקושי שיחק בגלל פציעות (2012 ו-2020) הווריורס היו בחצי התחתון של הליגה בשמירה על הכדור, וכמעט תמיד בין 5 או 10 הקבוצות שמאבדות הכי הרבה

      1. מניח שזה משהו שנגזר מקצב המשחק המהיר שלהם בכל מקרה הנתונים על כריס פול ממש מעניינים מעניין אם זו היתה הסיבה שהלכו עליו.תודה עמיחי

  6. משרד הפנים שלנו יודע שצ'אט הולמגרן הוא הבן הסודי של קטש? אפשר לארגן לילד אזרחות+ דירה ארבע חדרים בחריש?

  7. יוקיץ ודנבר ממשיכים מאיפה שעצרו אשתקד.
    הסרבי הפנומן בכושר פסיכי והקבוצה נראית נהדר סביבו, כולל הרוקים החדשים.
    אוק' קבוצת העתיד בליגה במידה וצ'ט נשאר בריא.
    שרגא עד עכשיו לא פוגע בכלום, אבל בסה"כ הוא הכוכב העליון של הקבוצה, שחקן טופ 10 בליגה ללא עוררין.
    עוד שנתיים זו קבוצה מועמדת לאליפות.
    מזכירה את אוק' של 2010, רגע לפני הפריצה הגדולה.

  8. הצוות המסייע באפור עושה הכל הלילה כדי לתת ללייקרס ניצחון.
    מצד שני לברון דוגר על הכדור כל הרבע האחרון, הופך את ההתקפה לצפויה וסטגנטית ומונע מהלייקרס להשתלט על המשחק.
    התוצאה של שתי המגמות ההפוכות האלה היא, בזמן כתיבת שורות אלה, הארכה.
    איזה פאולים מונפצים דפקו לקינגס, יא אללה.
    ואיך ריבס לא על המגרש…. איזה רפה הבנה האם.
    הרכב איתו ועם פרינס במקום השקץ היה גומר את זה מזמן בפלוס עשר, גם בלי השריקות.

    1. אחד המשעשעים שלך, טמיר.
      ריבס היה חושך הלילה, לא פגע בכולם.
      הניצחון של הקינגס הלילה הוא קודם כל מונק שהיה ענק בהארכה,
      והגורם המסייע הוא העובדה שהלייקרס לא הצליחו לקלוע המון שלשות פנויות לגמרי.
      מי שתקע את המשחק של הלייקרס היה דווקא דאנג'לו ראסל.
      לברון?
      במחצית הראשונה הוא היה גרוע אם הרבה יותר מדי איבודים.
      בקלאצ'? (5 הדקות האחרונות של הרבע הרביעי + ההארכה) הוא היה מצוין. הוא כמעט ולא החטיא, כולל 2 שלשות משמעותיות והסל ששלח את המשחק להארכה.

      1. אתה טועה
        ראיתי רק מסוף השלישי, אז ריבס כמעט לא שיחק. לא משנה לי כמה גרוע היה לפני – הוא הקלאץ והשחקן הכי טוב שלהם וחייב להיות על המגרש.
        הלייקרס חזרו טוב ועלו להובלה בחסות מלא שריקות אבל אז הגיע רבע רביעי ולברון כמובן החליט להשתלט על המשחק.
        הוא דגר על הכדור וייבש את כולם כל ההתקפה ועצר אותם לחלוטין.
        זה משהו קבוע אצלו ובלייקרס.
        ובגלל זה הם נגררים סתם למשחקים צמודים שיכלו לנצח בקלות.
        הוא איבד גם לא מעט, והרס להם לגמרי את המומנטום וכן, גם נכנסו לו 2 שלשות – סו פאקינג וואט? גם לדייוויס נכנסה שלשה בפוקס בסוף שעון. זה הופך אותה לזריקה טובה? הם שניהם מקלעי השלשות הרעים ביותר בלייקרס.
        מונק נכנס רק כי פוקס נאלץ לצאת.
        פוקס מצידו גם עשה לברון והכריח זריקות כל התקפה, ניסה לצאת גיבור. לא ממש הלך לו, והם השתפרו כשיצא.
        ההתקפות באופן כללי היו עלובות, תעודת עניות לליגה, רגעי סיום, קלאץ' והארכה וכל מה ששתי הקבוצות יודעות זה או לרוץ מהר למעלה כדי להעיף עוד שלשה, או לנסות להמציא שריקה עם "contact" כי ככה הליגה המפגרת הזו עובדת.
        הגדיל לעשות ראסל שהוא פשוט זורק ראש מצטיין.
        ראסל פעמים בודדות הצליח להוציא ללברון את הכדור מהיד ומייד ניסה ליצור משהו, ותמיד היה מסוכן יותר כי הוא פועל מהר, בניגוד ללברון שמכדרר ומכדרר כל ההתקפה על השלוש או עם הגב לסל.
        תוציא את לברון ותשים את פרינס בהרכב בסגל הזה של הלייקרס, והם קבוצה טובה.
        עם לברון הם תמיד יעצרו ויתקעו ברבעים אחרונים כי זה מה שהוא רוצה לעשות – האגו גדול יותר מכל דבר אצלו.

        1. מהצד השני, שריקה סתם על דייוויס (השיפוט היה רע all over) אבל הרוב המכריע היה נגד הקינגס
          https://www.nba.com/stats/events?CFID=&CFPARAMS=&GameEventID=742&GameID=0022300100&Season=2023-24&flag=1&title=Davis%20S.FOUL%20(P5.T1)%20(D.Richardson)
          .
          אני לא ממציא סתם, ידעתי לאיזה שריקות ללכת בפליי ביי פליי כי ראיתי את זה בלייב

  9. ראיתי רק עכשיו תקישור. הליג פאס לא עבד 95 אחוז מהזמן הלילה. מה קרה לפוקס למה לא שחק בסוף למרות שלא הייתה לו בעיית עברות?

    1. פוקס עיקם קרסול, חזר לשחק, אבל בסוף יצא.
      הוא בטח יחמיץ את המשחקים הקרובים.
      סבוניס הוצא ב-6 עבירות ע"י מערכת 'מעיל רוח' של דייוויס.
      תראה גם את השריקה על הוארטר אחרי פלופ של ראסל.
      בכלל, השיפוט היה קטסטרופה אמיתית, רוב הזמן לרעתכם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט