שבעה משחקים, זאיון נגד הניקס, וושינגטון ואבדיה נגד ממפיס והמעבר לשעון חורף במוצאי שבת / מתנאל אלאשבילי

שבעה משחקים, זאיון נגד הניקס, וושינגטון ואבדיה נגד ממפיס והמעבר לשעון חורף במוצאי שבת / מתנאל אלאשבילי

לפני שניגש למשחקים הבהרה חשובה למי שרוצה לצפות בהם – כל שעות המשחקים הן לאחר המעבר לשעון חורף. כלומר, המשחקים שכתובים בשעה 1:00 שעון ישראל הם למעשה בשעה 2:00 כשהשעון מתחלף. העצה שלי למי שקם, לשים שעון מעורר לשעה 1:55, ככה שלא ייפול על המעבר.

עכשיו לכדורסל. רוב המשחקים היום לא מעניינים במיוחד, או משחקים בין קבוצות שלא הציגו יכולת טובה מדי או בין קבוצות שהציגו אחת יכולת טובה ואחת לא. עם זאת, כן יהיו שני משחקים שלדעתי ימשכו המון עניין.

וושינגטון וויזארדס (1-0) נגד ממפיס גריזליס (2-0), 1:00 (שידור בערוץ 55):

שתי קבוצות שהמשחקים הראשונים שלה העונה היו לא טובים, ממפיס הפסידה לניו אורלינס ולאלופה דנבר, וושינגטון קיבלו בראש מאינדיאנה שקלעה עליה 143 נקודות במשחק הפתיחה. בניגוד לוויזארדס שנראו מזעזע, ממפיס דווקא נראו נורא צמודים אך רחוקים נגיעה מלנצח במשחקים שהיו.

ממפיס יכולה להשפיל את וושינגטון במשחק הזה, היא קבוצת הגנה וההתקפה של וושינגטון לא מסודרת בכלל. דזמונד ביין יוכל להתעלל בג'ורדן פול מחוסר ההגנה והפיזיות ולפעול לתוך הצבע או להשתמש בקליעה שלו. ממפיס מורכבת כולה משחקני הגנה מצוינים – סמארט , טריפל ג'יי, אקסבייר טילמן, ביין, ג'ון קונצ'אר. למעשה היחיד שנחשב לבעייתי בהגנה זה דריק רוז. בהתקפה הסיפור עוד לא מחובר לגמרי כי סמארט הוא לא פליימייקר או טוב בהתקפה כמו ג'ה אבל המשחק הזה יכול להיות ההתפוצצות של ממפיס בזכות ההגנה הגרועה של וושינגטון.

בשביל וושינגטון המשחק הזה יכול להיות הדרך לקום מהקבר שחפרה לעצמה כשהצליחה לחטוף במשחק הפתיחה 143 נקודות. לממפיס אין גארד יוצר ברמה של האליברטון שהתעלל בה או קלעי שלשות כמו שיש לאינדיאנה, ולכן אם ממפיס לא תצליח לתקוף כמו שאינדיאנה תקפה את ההגנה של הוויזארדס, הוויזארדס יכולים לרוץ ולקלוע בהתקפות מעבר. כי למרות הופעה מזעזעת בהגנה, צריך לזכור שהם קלעו 120 נקודות, ולמרות התקפה מבולגנת יש שם כישרון התקפי אצל פול וקוזמה וניהול משחק של טיוס ג'ונס.
בשביל דני המשחק יהיה קצת קשה כי הוא כנראה יצטרך לשמור על דזמנוד ביין, שחקן נורא פיזי שכמובן יודע לקלוע נהדר לשלוש. אם הוא יצליח לתרגם עצירות בהגנה להתקפות מעבר ככה הוא ישיג את הנקודות שלו. מול ההגנה המסודרת של ממפיס בהתקפות חצי מגרש אני לא מאמין שיקבל יותר מדי אפשרויות לזרוק.

הימור: ממפיס תנצח ב-10 הפרש.
הימור סטטיסטיקה של אבדיה: 12 נקודות, 8 ריבאונדים, 3 אסיסטים.

ניו אורלינס פליקנס (0-1) נגד ניו יורק ניקס (1-1), 1:00:

שתי קבוצות שנראו בכלל לא רע לפתיחת העונה. הניקס עם שני משחקים צמודים נגד יריבות לא כל כך קלות, בוסטון לה הפסידה בדוחק ואטלנטה נגדה שיחקה בחוץ. ניו אורלינס שיחקה משחק אחד עד כה, נגד ממפיס, כשההגנה נראתה טוב לפחות עד הרבע הרביעי שם ממפיס קצת רצה אבל לא בצורה שהשפיעה על זהות המנצחת.

בשביל ניו אורלינס המשחק הזה יוכל להיות מעין סטייטמנט, לנצח קבוצה שמשחקת טוב כשהשחקנים שאמורים להוביל את שתי הקבוצות משחקים באותן עמדות. הפליקנס יצטרכו להשתמש בעיקר במשחק בצבע, כי למרות שמיטשל רובינסון חוסם טוב הוא נקודת אור יחידה בהגנה של הניקס מבחינת הגנת הצבע. הגנת השלשות של הניקס ממש טובה ולכן הפליקנס יצטרכו להשתמש בגודל שיש לה כשהיא משחקת עם חמישייה יחסית גבוהה עם הרברט ג'ונס כ"שוטינג גארד" וכמובן ביכולת של זאיון וויליאמסון לקלוע בצבע כאוות נפשו.

הניקס ירצו לקחת את המשחק הזה מחוץ לקשת, בשני המשחקים שהיו לה קלעה באחוזים הרבה יותר טובין מהיריבות שלה, אם יצליחו לגרום לניו אורלינס לרדוף אחריהם בגלל קליעה טובה של שלשות מול קליעות של שתי נקודות בצד השני בסוף ניו אורלינס ישתמשו בסי ג'יי מקולום וברנדון אינגרם כדי להחזיר שלשות, אבל הניקס יכולים להתמודד עם קלעי שלשות טובים בהגנה. הכל עניין של לאיזה כיוון המשחק הולך – חפירות בצבע או משחק של אחוזי קליעה מבחוץ.

הימור: למרות שמדובר במשחק חוץ, הניקס ינצחו במשחק צמוד בהפרש של 4 נקודות.

דטרויט פיסטונס (1-1) נגד שיקגו בולס (1-1), 1:00:

מה שנקרא משחק תחתית, שתי הקבוצות לא מציגות כדורסל מבריק במיוחד אבל הן מהקבוצות שיש להן כמה שחקנים מוכשרים התקפית שיכולים להתפוצץ.

אצל דטרויט זה כמובן קייד קאנינגהאם, למרות שהוא מאבד כדורים סדרתי ידוע כמה הכישרון שלו אדיר ושסט היכולות שלו בלתי מוגבל. לצידו ג'יילן דורן שנראה נהדר נגד שארלוט במשחק האחרון כשקלע 14 נקודות, הוריד 17 כדורים חוזרים וחסם פעמיים. הציוות הזה של קייד ודורן אולי לא ייתן לדטרויט פליי-אין השנה אבל הוא בהחלט משהו לשאת אליו עיניים העונה וכמובן לעתיד.

שיקגו ניצחה את המשחק אתמול בהארכה נגד טורונטו בזכות שלשת ניצחון של אלכס קארוסו. שיקגו נחשבת כקונצנזוס לקבוצה במצב הכי רע בליגה – יש לה שני כוכבים, אחד מבוגר, אחד אמור להיות בשיא שלו, חוסר מובהק בסגל שיכול לשחק כדורסל פלייאוף, אבל עם זאת איכשהו עם מספיק איכויות כדי לא לסיים אחרונים במזרח כדי לקבל בחירה גבוהה בדראפט. אין לדעת לאיזה כיוון הם לוקחים את העונה עדיין, אם לטאנקינג או שוב למקום הנורא בטבלה, 11. לכן אין לדעת איך ישחקו במשחק חוץ נגד דטרויט ואם ההתקפה שלהם תתפקד.

הימור: אני נוטה לדטרויט, יש לה רעב הרבה יותר גדול לנצח העונה גם אם יפלו. לשיקגו אין מטרה כזאת. דטרויט ב-7 הפרש.

קליבלנד קאבלירס (1-1) נגד אינדיאנה פייסרס (0-1), 1:30 (שידור בערוץ 58):

כנראה המשחק הכי מעניין הלילה, האליברטון נגד מיטשל, קבוצה אחת פירקה במשחק הראשון ואחת התקשתה מאוד בהתקפה בשני המשחקים ששיחקה.

קליבלנד שיחקה בשני המשחקים הראשונים שלה ללא ג'ארט אלן ובמשחק נגד אוקלהומה אתמול ללא דריוס גארלנד. הסטטוס של שניהם לקראת הלילה השתפר לגיים טיים דסיז'ן (החלטה אם ישחקו או לא לפני החימום). קליבלנד נראתה בכלל לא רע בהגנה בשני המשחקים ששיחקה אבל ההתקפה נראית מזעזע. הקאבס נראים תקועים לגמרי בהתקפה ללא פליימייקר כמו גארלנד וגם איתו ההתקפה נראית כמו מבצעי סולו ופחות כמו כדורסל. המזל הגדול של קליבלנד זה שיש לה שחקן שיוצר כמו דונובן מיטשל שמסוגל להפוך התקפה של כלום לשלוש נקודות. הקאבס גם זורקים המון לשלוש בגלל ההתקפה חסרת הפואנטה, אם ג'ארט אלן יחזור אולי המשחק יהיה קצת יותר לכיוון הצבע, אבל כרגע נראה שקליבלנד משחקת בעיקר על קשת השלוש.

אינדיאנה בניגוד לקליבלנד נראית נפלא בהתקפה. נכון ששיחקה נגד וושינגטון אבל לקלוע 143 נקודות בהתפוצצות במשחק פתיחה זה סימן קריאה. האליברטון ממשיך להיות הכוכב בעלייה שכולם נהנים ממנו, התוספת של ברוס בראון נראית כמו בינגו כשהוא יכול להרכיב קו אחורי נהדר גם בהתקפה וגם בהגנה עם האליברטון ומת'ורין. אבל למרות הצירוף של בראון ההגנה של אינדיאנה עדיין נראה שההגנה של אינדיאנה קצת מתקשה להתחבר, בעיקר בקו הקדמי כשחוץ מטרנר אין לה שומרי פנים טובים.

הימור: משחק צמוד, קליבלנד ב-4 הפרש.

טורונטו ראפטורס (1-1) נגד פילדלפיה סבנטי-סיקסרס (1-0), 1:30:

משחק בין שתי קבוצות שנראות די שונה. ההתקפה של פילדלפיה למרות היעדרו של הארדן נראתה ממש טוב נגד מילווקי. עם זאת טורונטו לא נראית טוב בכלל בהתקפה אבל כן בהגנה.

טורונטו עם כמה שההתקפה שלה היא בלשון המעטה לא טובה, עדיין קבוצת הגנה נהדרת שמשחקת כדורסל אגרסיבי מאוד בדרך שמאטה מאוד את קצב המשחק. בשני המשחקים ששיחקה, שהסתיימו נורא צמוד, בתום הזמן החוקי הקבוצות לא עברו את 100 הנקודות, וגם בהארכה נגד שיקגו המשחק נגמר 104-103 לבולס. טורונטו יודעת שאין לה כדורסל גדול בהתקפה ולכן מנסה להוריד כמה שיותר את מספר הפוזשנים כדי למזער אפשרויות להתקפות מעבר וסלים קלים.

פילדלפיה לעומתה משחקת ממש מהר, במשחק נגד מילווקי שיחקה אמנם בעיקר בהתקפות חצי מגרש אבל כמעט בכלל לא הגיעה לסוף שעון הזריקות, בעיקר בזכות המהירות של טייריס מקסי ומשחק נפלא של קלי אוברה שהיה רותח בבכורה שלו במדי הסיקסרס. כמובן שזה לא הספיק מול הבאקס העוצמתיים, אבל נגד טורונטו, למרות שמדובר במגרש קשה שקבוצות נוטות להימשך בו לכדורסל נורא איטי וחסר עניין, פילדלפיה יכולה להגיע להתקפות חצי מגרש כמו שטורונטו רוצה אבל לשחק אותה מאוד מהר ולשלוט בקצב בסגנון של טורונטו.

הימור: פילדלפיה תקטע את רצף ההתקפה הגרועה נגד טורונטו ותפרק את הראפטורס ב-15 הפרש.

מינסוטה טימברוולבס (1-0) נגד מיאמי היט (1-1), 2:00:

תמיד מעניין לראות משחק נגד קבוצה שהיא בעיקר הגנתית עם שיטה ומערכת מול קבוצה שמושתתת על כוכב אחד שיכול לקלוע 50 נקודות עם סגל טוב סביבו.

מבחינת מינסוטה המשחק הזה יהיה בעיקר קארל אנתוני טאונס, רוב תשומת הלב תלך לאדוארדס (שאין לדעת, אולי יצליח לברוח ממנה ולהתפוצץ). נצא מנקודת הנחה שאדבאיו ישמור על טאונס, אם מינסוטה תצליח לגרום לחילוף בו קווין לאב שומר על טאונס יהיה לו מאוד קל לקלוע עליו. משחק נגד מיאמי הוא בעיקר לא להיכנע להגנה שלה, כי אם זה יקרה ההתקפה שלה תתחיל לזרום ומשם הדרך להפסד סלולה. מינסוטה תצטרך להיות יצירתית בהתקפה ולגרום למיאמי לצאת מהסכמה ההגנתית ולאבד את הראש.

למיאמי בכל זאת יש מאצ'אפ הרבה יותר טוב מול מינסוטה כשטיילר הירו שחזר נראה נהדר והוא האקס פקטור במשחק הזה. אם מיאמי תצליח לעצור בהגנה כפי שהיא רגילה יהיה לטיילר הירו נורא קל לתרגם את העצירות בהגנה לקליעות בהתקפות מעבר. גם ג'ימי באטלר יוכל להיות יעיל בהתקפה במשחק הזה מאחר שאין למינסוטה שחקן שבאמת יכול להתמודד איתו מבחינה פיזית.

הימור: מינסוטה תתעשת בביתה ותצלחח לחבר את ההתקפה ולנצח ב-6 הפרש.

פיניקס סאנס (1-1) נגד יוטה ג'אז (1-1) 4:00:

משחק שאמור להיות חד צדדי למרות שיוטה נראתה טוב נגד הקליפרס והצליחה לנצח. בראדלי ביל עדיין בחוץ ובוקר בספק.

מבחינת פיניקס גם אם דווין בוקר לא ישחק לא אמורה להיות לה בעיה נגד יוטה. יש לה מאצ'אפ התקפי והגנתי עם כל שחקן שם והיחיד שיכול קצת להדאיג אותה זה מרקאנן, אבל בסופו של דבר מדובר במשחק בית נגד קבוצה פחות טובה ועמוקה. אם דווין בוקר כן ישחק ליוטה אין יותר מדי סיכוי, כי אין לה שחקן שישמור עליו ובטח שלא על קווין דוראנט. עוד שחקן ששווה לשים לב אליו הוא ג'וש אוקוגי שנראה אדיר בהגנה ובריבאונד ובהתקפה המלחמה שלו על כדורים נותנת לפיניקס את הנקודות בפוזשנים של כדורים מתגלגלים על הרצפה.

יוטה לעומת פיניקס לא באה עם ציפיות למשחק הזה, משחק קשה באריזונה נגד קבוצה מאוד מוכשרת. עם זאת, גם נגד הקליפרס יוטה יכלה להגיד דבר דומה אבל לא אמרה נואש ולכן אין לדעת לאיזה כיוון זה ילך. אם הג'אז יפתחו את המשחק טוב ומרקאנן ייכנס לעניינים בשלב מוקדם של המשחק לא תהיה סיבה שלא יילחמו על המשחק עד הסוף.

הימור: הפער ביכולת ישפיע למרות שיוטה תילחם ופיניקס תנצח ב-9 הפרש.

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. תודה מתן ומברוק על פריוויו משובח .
    ההימורים שלי –
    ממפיס
    ניקס
    שיקאגו
    קליבלנד
    טורונטו
    מינסוטה
    פיניקס

    1. סגר
      השופט הוסיף עוד 2 דקות וחצי בנוסף ל 4 דקות של תוספת הזמן. נתן לברצלונה אקסטרה להשוות אבל הם נכשלו. המשחק בקמפ נואו של הבלאנקוס.

  2. ממפיס – אני חושב שהעונה אהמר נגד וושינגטון בכל המשחקים, זה מבטיח תשואה של כ 75% לפחות.
    ניו אורלינס – הרומנטיקה מנצחת את הקשיחות.
    דטרויט – זו ש(יש לה סיכוי) עולה מול זו ש(לצערי) יורדת.
    קליבלנד – איפה זה בכלל אינדיאנה? כמו קופאית בסופר, הבלתי נראים.
    פילדלפיה – מול הראפטורס זו הזדמנות לפתוח את העונה.
    מינסוטה – אני לא מאמין במיאמי. גם במינסוטה לא, אבל היא כל כך יפה (מיסוטה סטייט) אז אלך איתה.
    פיניקס – דוראנט.

  3. ניתוח נכון של שיקגו.
    כבר בעונה שעברה כתבתי שברור שזו הקבוצה במצב הכי רע בליגה שחייבת ללכת לפירוק, אבל השילוב בין המצב הזה לבין הנהלה שמרנית בצורה קיצונית זה מתכון לאסון.

  4. פול מחריד ממש. זה ביל על סטרואידים. איך התנפח הדפקט.
    לווש יש 3 בעיות אדירות שמונעות ממנה לנצח משחקים:
    1. המאמן הכי רפה שכל בליגה
    2. פול ששם זין על כולם, מהווה חור שחור לזריקות רעות ואיבודים
    3. קוז שכמו פול

  5. אין לי מושג איך זה יגמר,
    אבל צריך להדגיש –
    הסאנס הלילה ללא בוקר, ביל, לי.
    *המלינים על היעדרותו של בוקר מול הלייקרס – עדיין חושבים שזו קונספירציה? מה, הליגה ממש רוצה שגם הג'אז ינצחו?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט