אימפריות נופלות -סיכום שבוע 7 בNFL/ עמית קאופמן ורביב פייג

300, ביל בליצ'ק



ניו אינגלנד פטריוטס (5-2) – באפולו בילס (3-4) 25-29   

לרגע נדמה שחזרנו לשנות ה2000, וה2010, לפני ג'וש אלן ועזיבת טום בריידי, כשהיריבות בין שתי הקבוצות האלו כמעט תמיד הסתיימה עם ניצחון של ביל בליצ'ק.
בליצ'ק משיג את הנצחון ה300 שלו בקריירה והופך למאמן השלישי בהיסטוריה עם ההישג הזה(דון שולה וגורג' האלאס). עכשיו הוא יכול לפרוש בשקט או לחכות עד שישיג עוד 47 נצחונות כדי לעבור את האלאס.
ואיך שהפטריוטס נראים בדרך כלל העונה, זה יקח לפחות 10 שנים.
אבל לא הפעם כשמאק ג'ונס עשה את חיקוי טום בריידי המוצלח ביותר שלו, השלים 25 מתוך 30 מסירות !! ל272 יארד ו2 ט"ד, ללא חטיפות!! כולל ט"ד סיום מנצח של שניות הסיום מול הבילס. משחק כמעט מושלם מהק"ב הכה מושמץ.
באפולו התחילו רע כשהפטריוטס עלו ליתרון 13-3 במחצית הראשונה והצליחו להחזיר את היתרון לאחר צמד ט"ד ברבע הרביעי, אבל דרייב סיום מעולה של מאק ג'ונס עם פחות מ2 דקות על השעון, הסתיים בט"ד לטייט אנד גסיקי והפטריוטס משיגים ניצחון שני העונה מול היריבה לבית.

שיקגו ברס (5-2) – לוס אנג'לס ריידרס (4-3) 12-30

קב המחליף של שיקגו, הטירון מחוץ לדראפט, טייסון באגנט, היה מוצלח יותר מהק"ב המחליף של לאס וגאס בריאן הוייר הותיק עד מאוד, שאף הוחלף במהלך המשחק באיידן אוקונול ושניהם חברו ל3 חטיפות במשחק.
עם שבוע שלם להתאמן עם הקבוצה הראשונה ובעזרת התחלה חזקה מאוד של הרץ דיונטה פורמן (16/89 ו2 ט"ד) באגנט הוביל את שיקגו ליתרון יציב ושליטה מולטת לאורך כל המשחק כשהריידרס מבקיעים כמה נקודות בזמן הזבל בשביל להרגיש טיפה יותר טוב עם עצמם.

בולטימור רייבנס (2-5) – דטרויט ליונס (2-5) 7-38

המשחק הכי מבטיח של החלון המוקדם הפגיש בין שתי מוליכות הבתים הצפוניים, שהן גם שתיים מהקבוצות הטובות בליגה השנה, אבל למרות ההבטחה הוא לא קיים יותר מדי. מחצית ראשונה דומיננטית לגמרי של הרייבנס גרמה לכך שרוב המשחק שוחק לפרוטוקול בלבד, כשבהפסקה היתרון עמד על 28-0, ובשלב מסוים ברבע השני יחס היארדים שנצברו בין הקבוצות עמד על 222-6.

למאר ג'קסון היה אדיר ובפעם השנייה בקריירה חצה את רף ה-350 יארדים במסירה כשסיים עם 357, בנוסף לשלושה סקורים באוויר ואחד על הקרקע. למאר חילק את מסירותיו באופן יפה ושישה מבין תשעת השחקנים שתפסו כדור אתמול סיימו עם מעל 30 יארדים. המסירות לאנדזון נתפסו על ידי מארק אנדרוז (פעמיים) ונלסון אגהולור. בצד השני ג'ארד גוף סיים עם 33/53 מסירות, 284 יארדים ואיבוד בלי טאצ'דאונים, כשהנקודות היחידות של דטרויט במשחק מגיעות בזכות ג'אמיר גיבס (ט"ד ראשון בקריירה). אמון-רה סט. בראון היה היחיד שהרשים אצל האריות ורשם 13 תפיסות ל-102 יארדים.

מסוכן מתמיד, למאר ג'קסון

אינדיאנפוליס קולטס (4-3) – קליבלנד בראונס (2-4) 39-38

בניגוד גמור למשחק בבולטימור, המשחק הזה באצטדיון לוקאס אויל שבאינדיאנפוליס לא הבטיח המון, אך קיים ובגדול. המשחק היה צמוד לכל אורכו כאשר הרבע הראשון הסתיים ביתרון 14-7 לקולטס והמחצית הראשונה הסתיימה ביתרון 27-21 לבראונס. בתחילת הרבע השלישי שער שדה העלה את קליבלנד ליתרון 9 נקודות, הגדול ביותר של קבוצה כלשהי במשחק הזה. לקראת הסיום שני טאצ'דאונים של הקולטס בהובלת הקיובי המחליף גארדנר מינשו (שיפתח עד סיום העונה בעקבות פציעתו של אנתוני ריצ'רדסון) העלו את הכחולים ליתרון 38-33 שהחזיק כמעט עד סוף המשחק. 15 שניות לסיום קארים האנט נכנס לאנדזון וקבע את תוצאת הסיום של אחד ממשחקי העונה עד כה,  אשר ברובו שיחקו שני קוורטרבקים מחליפים אחרי שדשון ווטסון נטש ברבע השני ולא חזר מסיבה לא מוסברת (זעזוע מוח נשלל בבדיקות שעבר).

מחליפו פי ג'יי ווקר מסר 178 יארדים עם איבוד כאשר ג'רום פורד (74 יארדים) וקארים האנט (31) אחראים לכל הטאצ'דאונים של קליבלנד במשחק. מיילס גארט, כמובן, היה השחקן המצטיין בשורות הבראונס וסיים עם 7 תיקולים, 2 סאקס וגם חסימה מדהימה באחת הבעיטות של הקולטס. מנגד, מינשו היה לא רע ורשם 305 יארדים, 2 טאצ'דאונים באוויר ו-2 על הקרקע. ג'ונתן טיילור דהר ל-75 יארדים וחגג ט"ד ראשון העונה. ג'וש דאונס (5 תפיסות, 125 יארדים) ומייקל פיטמן (2, 83) הצטיינו באוויר וסיימו עם תפיסה באנדזון כל אחד.

ניו יורק ג'איינטס (5-2) – וושינגטון קומנדרס (4-3)7-14

גם במשחק הזה שיחק קוורטרבק מחליף – טיירוד טיילור הותיק, שבשבוע שעבר כמעט הוביל את הג'איינטס לניצחון בבפאלו הצליח להשלים את המשימה השבוע מול היריבה הביתית. אחרי רבע ראשון שקט הכחולים התעוררו וברבע השני טיילור מסר טאצ'דאונים לדארן וולר (ראשון העונה) ולסקוואן בארקלי הנהדר. ברבע השלישי בריאן רובינסון צימק ולמעשה קבע את תוצאת הסיום, כאשר ברבע האחרון היה ניכר שמדובר בשתי קבוצות חלשות ונרשמו בעיקר איבודים.

טיילור רשם 18/29 מסירות מתוכן 2 לאנדזון ו-279 יארדים, בארקלי סיים עם בסה"כ 118 יארדים, וולר עם 7 תפיסות ו-98 יארדים במשחקו הטוב ביותר מאז שהצטרף לענקים. לרוקי ג'יילן היאט היו שתי תפיסות גדולות והוא סיים עם 2 תפיסות ו-75 יארדים, ורוקי אחר, הקורנר דיאונטה בנקס רשם את החטיפה הראשונה בקריירה שלו.

בצד השני סאם האוול היה חלש עם 22/42, 249 יארדים ואותו איבוד לידיו של בנקס. טרי מקלורין רשם 6 תפיסות ו-90 יארד. בהגנה צ'ייס יאנג ממשיך להראות סימני חיים וסיים עם 2 סאקס (לראשונה בקריירה).

דנבר ברונקוס (5-2) – גרין ביי פאקרס (4-2) 17-19

גם המשחק הזה בדנבר הפגיש בין 2 קבוצות חלשות והסתיים בניצחון השני העונה של המארחת. הברונקוס שלטו ברוב המשחק והובילו מאמצע הרבע הראשון עד אמצע הרבע האחרון כשהפאקרס השלימו (זמנית) קאמבק גדול אחרי שהפער עמד על 13 לטובת דנבר. בדרייב הבא ראסל וילסון הוביל אותם במורד המגרש ובעיטה מוצלחת של וויל לאטז קבעה את תוצאת הסיום. לאחר מכן ג'ורדן לאב נחטף בעת שניסה לנצח את המשחק בפעם השנייה ברציפות אחרי שזה קרה לו גם בלאס וגאס לפני שבועיים (הפאקרס לא שיחקו במחזור הקודם).

וילסון רשם 194 יארדים, דייק ב-20/29 מסירות ומצא באנדזון את קורטלנד סאטון שסיים עם 6 תפיסות ו-76 יארדים. על הקרקע הצטיין ג'בונטה וויליאמס עם 82 יארדים.

אצל גרין ביי לאב סיים עם 180 יארדים, 2 טאצ'דאונים ואיבוד קריטי, כאשר אף אחד מתופסיו לא רשם מעל 34 יארד, ואף אחד מהרצים לא רשם מעל 61 יארד. אי ג'יי דילון הוביל את ראשי הגבינה בשתי הקטגוריות עם 95 יארדים בסה"כ.

שון פייטון מקבל מעט אוויר לנשימה עם ניצחון שני למרות שקבוצתו עדיין רחוקה מלהרשים העונה ומאט לפלור כנראה מתחיל להילחץ אחרי הפסד שלישי ברציפות ורביעי בסה"כ.


טמפה ביי באקנירס (3-3) – אטלנטה פאלקונס (3-4) 16-13
משחק צמוד מאוד על ראשות בית הNFC  דרום, הסתיים בשניות הסיום בשער שדה של יאן קו מ51 יארד לנצחון של אטלנטה.
דזמונד רידלר איבד שלושה פאמבלים אבל מלבד זאת היה סולידי באויר ובייקר מייפילד איבד לחטיפה, אבל גם מצא את מייק אוונס לט"ד, במשחק בו נקודות היו בפרימיום ואיבודי כדור היו בשפע.
אחרי החלפת ט"ד ברבע הראשון המשחק הפך להגנתי משהו ודו קרב שערי שדה עד שנגמר הזמן לטובת הפלקונס.

קנזס סיטי צ'יפס (1-6) – לוס אנג'לס צ'ארג'רס (4-2) 17-31
הצ'יפס שמו את ההפסד ההוא בתחילת העונה בדטרויט הרבה מאחוריהם ולמרות שהם לא שולטים כבעבר, הם עדיין מצליחים לאגור ניצחונות, והפעם אחד חשוב ביותר על היריבה לבית, לוס אנג'לס צ'ארג'רס.
הצ'ארג'רס לעומת זאץ הולכים מדחי אל דחי כשכל הציפיות מהם לפני תחילת העונה מתפוגגים ונראה שימי של ברנדון סטיילי בעמדת המאמן, ספורים. ורצוי מוקדם ממאוחר לפני שיתבזבזו שנותיו היפות של ג'סטין הרברט.
רבע שני מטורף שבו שתי הקבוצות החליפו מהלומות והבקיעו לא פחות מ35 נקודות ברבע, ט"ד כל 3 דקות בממוצע , עם 2 לצ'ארג'רס ו3 לצ'יפס, היה כנראה נמשך ככה לנצח אם לא היו צריכים לרדת להפסקה.
ההפסקה קיררה את שתי הקבוצות וקנזס סיטי שמרה על שער ריק ואפילו הוסיפה איזה ט"ד של רבע רביעי כדי לחתום את העסקה.

על הכסא החם, ברנדון סטיילי

לוס אנג'לס ראמס(4-3) – פיטסבורג סטילרס (4-2) 24-17

לאחר פתיחה איטית, פיטסבורג הצליחו לחבר לשם שינוי התקפה סבירה תחת שרביטו של מתאם ההתקפה המושמץ, מאט קאנדה, השיגו שלושה ט"ד בריצה משלושה רצים שונים במחצית השניה, כולל אחד של קני פיקט (17/25 ל230 יארד) והצליחו לשים את הראמס במראה האחורית בעזרת דרייב סיום ארוך, שקצת נעזר במיקום כדור בעייתי של השופטים אחרי ניסיון רביעי שנראה למראית עין לא מוצלח.
הראמס לא יכלו לאתגר את המיקום שהתרחש טיפה מחוץ ל2 דקות הסיום שמקנות בדיקה אוטומטית ובגלל שנגמרו להם פסקי הזמן, והסטילרס סגרו את המשחק בנצחון.
מאט סטאפורד (14/29 ל231 יארד, ט"ד וחטיפה) טירגט את פוקה נאקווה 12 פעמים (8 תפיסות ל154 יארד) ולשם שינוי, דווקא השבוע עם הרצים חדשים ברוסטר, רויס פרימן ודארל הנדרסון, המאמן שון מקווי בחר לרוץ יותר פעמים מאשר למסור. אבל זה לא עזר.

סיאטל סיהוקס (2-4) – אריזונה קארדינלס (6-1) 10-20

הכל מתקדם לפי התוכנית כשאריזונה ממשיכה להפסיד וסיאטל ממשיכה לאגור ניצחונות לנוכח הקריסה של היריבה העיקרית לבית, סן פרנסיסקו.
סיאטל השתמשה ברץ קנת' וולקר ליותר מ50 אחוז מהסנאפים (26 ל105 יארד) וכפתה על אריזונה שאט אאוט במחצית השניה כשג'ינו סמית (18/24 ל219 יארד, 2 ט"ד וחטיפה) משתמש ב 2 רכבים חלופיים במקום הפרארי שבמוסך (די קיי מטקאלף), התופס בחירת הסיבוב הראשון, ג'קסון סמית' ניג'אבה והתופס שלא נבחר בדראפט, ג'ייק בובו, שניהם עם ט"ד כל אחד.
ג'וש דובס כבר לא נראה מזה זמן מה המושיע של אריזונה עם משחק מינורי, כשקיילר מורי כבר מתחיל להתחמם על הקוים לקראת החזרה מפציעה.


פילדלפיה איגלס (1-6) – מיאמי דולפינס (2-5) 17-31

ניק סריאני חייך בממזריות בשעה שג'יילן הרטס והתקפת האיגלס השלימו בהצלחה פעם שניה בדרייב אחד את המהלך שהפך להיות כל כך מזוהה איתם, הטוש פוש, או כפי שהוא מעוניין לקרוא לו The brotherly shove. מהלך שנועד לעזור לק"ב לעשות סניק מוצלח במרחקים קצרים של יארד ומטה בו חלק מהקבוצה נעמדת מאחוריו ופשוט דוחפת בשעה שהוא מתגלגל מעל שחקני קו ההתקפה.
האיגלס מבצעים את המהלך הזה בשלמות של כמעט 100% והNFL עדיין לא מצא פתרון לאיך לעצור את זה. בין אם על ידי ההגנה, או למצוא איזו פרצה בספר החוקים או ליזום אפילו שינוי בו, לנוכח המהלך שמזכיר יותר רוגבי מפוטבול. מהלך שעוד ידחיק את הפילי ספיישל עמוק בספרי ההיסטוריה.
ולכן סריאני לא היסס להשתמש במהלך בניסיון רביעי ויארד על קו ה26 יארד של פילדלפיה! ופעם שניה, באותה סיטואציה באותו דרייב, בקו ה37 יארד שלה.
וזה שבר סופית את הדולפינס. בשלב הזה ברבע הרביעי, הם היו ניקוד אחד מלהשוות במשחק שהיה דיי צמוד לאורכו והיו צריכים איזה משהו לטובתם אחרי חטיפה מגעילה של טואה (23/32 ל216 יארד, ט"ד וחטיפה) שהוציא את משחק הפינג פונג בין שתי הקבוצות מאיזון.
אבל סריאני משך את הדרייב הזה בעזרת הטוש פוש ל13 מהלכים וכמעט 7 דקות שהסתיימו בט"ד נוסף של האיגלס וגמרו על הקבוצה האורחת.
אי ג'יי בראון תפס 10 ל137 יארד וט"ד, וקיבל השבוע, ובצדק, חוזה חדש סופר מפנק. הרטס עם 2 ט"ד באויר ועוד אחד עם האדמה, ממרחק יארד אחד ובעזרת הטוש פוש כמובן.

אנחנו נקרא לזה פה אודי פודי (שזה מה שמקבלים כשהמקלדת על עברית במקום אנגלית) 


מינסוטה ויקינגס (4-3) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (2-5) 17-22
גם ללא ג'סטין ג'פרסון, קירק קאזינס קרע לגזרים את הגנת סן פרנסיסקו המהוללת עם 378 יארד באויר ובלי כתם אחד של דשא על הבגדים.
אחרי שהצליחו לחטוף את קאזינס בדרייב הראשון של המשחק, קריסטיאן מקקפרי איבד כדור שחזר להתקפת מינסוטה שפעם ראשונה העונה כבשה ט"ד ברבע הראשון.
מפה, מינסוטה המשיכה לשלוט התקפית במשחק, משיגים נקודות כמעט בכל דרייב ומחזירים יתרון בטוח כל פעם שסן פרנסיסקו ניסתה להתקרב.
עדיין האורחת איכשהו, כמו מול קליבלנד שבוע שעבר, החזיקה מעמד והייתה בפוזיציה לדרייב מנצח. אבל ברוק פרדי (21/30 ל272 יארדף ט"ד) , שנראה רוב המשחק בסדר מול הגנת מינסוטה, איבד ריכוז בדרייב המכריע, ומסר לחטיפה שניה שסגרה את המשחק.
מינסוטה נחלצת מהפסד רביעי באיצטדיון הבייתי ונראה שקצת מתאוששת מהפתיחה הנוראית לשנה בשעה שסן פרנסיסקו מאבדת את זה לגמריי עם צניחה מעוררת השתאות ביכולות ההגנה ופציעות משמעותיות.
הניירנס עדיין עם אחד המאזנים הטובים בNFC, אבל כמו שהם נראים בשבועיים האחרונים, חלון ההזדמנויות לסופרבול הולך ונעלם.



לפוסט הזה יש 14 תגובות

        1. מנסה לשלוח כתגובה להודעה אחרת:
          .
          תודה על הסיקור, מעולה כתמיד
          כבר קצת אחרי שליש העונה ומתחיל להתבהר ששום דבר לא ברור
          הניינרס והאיגלס כבר לא נראות האימפריות של לפני שבועיים, מיאמי נראים פגיעים מאוד למרות עונה מצוינת של הדואו טואה והצ'יטה, הג'אגוארס והבנגלס מתחילים להתאושש מפתיחה צולעת ובאפלו מדשדשים, הרייבנס והבראונס נוסקים ורק הצ'יפס יציבים עם רצף נצחונות יפה ונראים במסלול הבטוח להגיע רחוק (מה שכמובן אומר שמהשבוע הבא הם נכנסים לסלאמפ ובסוף העונה יעופו בווילד קארד מול הצ'ארג'רס)
          .
          זה כמובן לומר את האובוויוס אבל שווה לזכור שקבוצה יכולה להגיע רחוק, לא בזכות כשרון נוצץ או סכימות מבריקות אלא פשוט בזכות זה שתצליח להגיע לסוף העונה בריאה יחסית
          עכשיו גם מתחיל זמן פציעות, חלק מהשחקנים כבר פחות כשירים ורואים את זה עליהם, חלק הם פחות או יותר פציעה שמחכה להתרחש. המון קבוצות תלויות בכשירות הסגל, פציעה של שחקנים כמו מקאפרי, קלסי או היל יכולה להשפיע באופן דרמאטי על הקבוצות שלהם.

            1. תודה רבה

  1. תודה על הסיקור המדוייק למחזור די בינוני…לא נראה שהדולפינים הם עילית אמיתית, וכמו שעתב עמיחי, נראה שמה שהיה הוא שיהיה.

  2. מחזור ככה,

    ראיתי את המשחק בין הליונס לעורבים ,בציפייה למשחק מתוח וקשוח. לאכזבתי התפתח משחק חד צדדי ממש כשקו ההתקפה של הליונז לא מצליח להגן כראוי על גוף. ככה זה היה וככה זה נגמר ,כשרק צד אחד מייצר כדורגל התקפי משמעותי.
    הדולפינים מול העיטמים היה משחק דיי צמוד,ממש מגניב. התחושה שלי שפילי יותר בשלים ,מוחצים, וקשוחים, בעוד שהדולפינים , שובבים ממזרים מהירים וכאלה שלא יגיעו רחוק בפלייאוף.
    איזה כיף שהפטס ניצחו. סוף סוף. ומה קורה לבילס , הקבוצה קצת דועכת.
    למרות שהפסידו סאן פרנסיסקו שיחקו לא רע. לא היה מספיק מחץ וסיום ראוי ב redzone. הבועט שלהם החמיץ שבועיים ברציפות בעיטות דיי קלות אך קריטיות. בועט רוקי.
    אני מת על הוויקינגס. אחלה קבוצה שמשום מה לא הצליחה עד כה. היו להם כמה מהלכים ממש טובים לבליצים של פריסקו. משחק טוב באיצטדיון מצויין.

    הליגה מתחילה להיתייצב:
    NFC
    פילדלפיה מועומדת ראשית להגיע לסופרבול
    49's ודאלס נראות סביר .עם קצת חיבור הם יכולות להגיע רחוק

    AFC:
    הציפסים מועמדים שוב להגיע עד הסוף למרות ניצחנוות בינוניים
    העורבים נראו מאיימים. אני לא חושב שהם כאלו טובים. אבל הם מועמדים להגיע רחוק.
    כנ"ל הדולפינים והיגוארים שיכולים עם עוד טיפה להגיע לאן שהוא

  3. אהבתי שכתבתם בסיקור המשחק השני "לוס אנג'לס ריידרס" כאילו אנחנו באייטיז.. זה היה די משעשע.. אחלה סיקור סה"כ. במשחק של הבראונס נגד הקולטס הנצחון של הבראונס הגיע 100 אחוז בגלל השופטים. 2 שריקות הזויות בדקה האחרונה השאירה את הדרייב של קליבלנד בחיים והשופטים ממש נתנו ניצחון במתנה לקליבלנד והקולטס ממש נשדדו. בתור אוהד של הוייקינגס ושל הרייבנס אני יכול להיות די מרוצה מהמחזור הזה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט