דירוג הקבוצות המעניינות ביותר לצפייה בעונה הקרובה – 2 – 11-20 / עמיחי קטן

הדירוג הזה לא נועד לענות על השאלה מי יהיו הקבוצות הטובות ביותר בליגה, אלא במי יהיה הכי מהנה ומעניין לצפות, כאשר פעמים רבות יש קבוצות טובות אבל פחות מעניינות, ומנגד קבוצות פחות טובות אך יותר מעניינות. לצורך הדירוג, השתמשתי ב-3 שיקולים עיקריים – קבוצות שעשו שינוי משמעותי בקיץ, קבוצות שיש להן שחקנים מסקרנים או מועמדים לפריצה וגם מה הסיכוי של הקבוצה להיות משמעותית לאורך העונה. כמו כן, הדירוג הזה נוגע לעונה הסדירה, כי עוד מוקדם לחזות את ההמשך.

את הדירוג הזה חילקתי ל-3 חלקים, ובחלק הזה נתמקד ב-10 האמצעיות, מקומות 11-20:

20: ברוקלין נטס:

מאז הטרייד דדליין שבו דוראנט וקיירי עזבו את ברוקלין, הנטס היו במאזן שלילי עד לסיום העונה, נשארו בפלייאוף בעיקר בזכות הפתיחה הטובה עם דוראנט והיו היחידים שהודחו בסוויפ בסיבוב הראשון, בפעם השנייה ברציפות. עם זאת, מיקאל ברידג'ס וקאם ג'ונסון זה צמד פורוורדים מסקרן עם פוטנציאל מאוד גבוה, ובעיקר ברידג'ס שיכול להפוך לגרסה העמידה של קוואי לנארד, ומסקרן לראות לאן הם יכולים לקחת את ברוקלין עם צוות מסייע מגוון.

19: לוס אנג'לס קליפרס:

זו תהיה העונה החמישית בעידן קוואי ופול ג'ורג' בקליפרס, והעונות הסדירות נראות אותו דבר – כל אחד מהכוכבים מופיע קצת ונעדר הרבה, הצוות המסייע מספיק טוב והם נמצאים במאבקי הפלייאוף. הפלייאוף עצמו זו שאלה אחרת ומסקרנת, אם מישהו יהיה בריא, אבל כרגע אנחנו מתעסקים בעונה הסדירה, ואנחנו פחות או יותר יודעים מה נקבל מהקליפרס, שזה לא רע, אבל לא מספיק מעניין כרגע.

18: ניו-יורק ניקס:

תום ת'יבודו החל לתפקד כמאמן ראשי לפני 13 שנים, ומאז הוא אימן ב-10 עונות וחצי, כולל האחת בה הוא פוטר ממינסוטה באמצע. בקדנציה שלו בשיקגו, הבולס עברו את הסיבוב הראשון של הפלייאוף בכל עונה אי-זוגית, אך הודחו בסיבוב הראשון בכל עונה זוגית, וכך גם בניקס הם עלו לפלייאוף בכל עונה אי-זוגית של ת'יבודו ולא העפילו בכל עונה זוגית. הנתון הזה מעיד בעיקר על חוסר היציבות של הקבוצות שלו, וזו הסיבה העיקרית לדאגה אצל הניקס, כי על הנייר מדובר בקבוצה סולידית יותר ממה שהיא מעניינת.

17: אטלנטה הוקס:

המקרה של ההוקס קצת דומה לקליפרס, כשסביר להניח שאטלנטה יהיו בפלייאוף, או לפחות במאבק עליו בתור מומחי פליי-אין – 3/3 בשנתיים האחרונות. עם זאת, בדומה לקליפרס, הסיכוי שנראה מאטלנטה משהו חדש ויוצא דופן בעונה הסדירה הוא לא גבוה, וכאמור, שלבי ההכרעה של העונה זה עניין אחר שעוד מוקדם לעסוק בו.

16: אינדיאנה פייסרס:

טייריס האליברטון מוביל קבוצה מוכשרת ששואפת לעשות הפעם את הצעד קדימה לכיוון מאבקי הפלייאוף, ולאור היכולת שלהם לפני הפציעות של האליברטון בעונה שעברה, זו בהחלט משימה אפשרית. הצעירים מסקרנים, וביניהם גם מאת'ורין שעכשיו כבר לא רוקי ויקבל אולי יותר דקות, הקבוצה עשויה להשתפר ויכול להיות שיהיה מעניין שם.

15: ניו-אורלינס פליקנס:

הצוות המסייע של הפליקנס הוא אחד מהטובים ביותר בליגה לטעמי, אבל הכוכבים שלהם מלאי סימני שאלה, כשזה נכון גם לגבי זאיון, גם לגבי אינגרם וגם לגבי מקולום, בין אם מטעמי בריאות או חוסר יציבות על הפרקט. כל עוד זאיון ישחק, תהיה בניו-אורלינס קבוצה מסקרנת וכנראה טובה, ובלעדיו יהיה מסקרן לראות האם וכמה הפליקנס יחזיקו מעמד.

14: פילדלפיה סבנטי סיקסרס:

בהרכב הנוכחי, אנחנו יכולים להניח שנקבל קבוצת עונה סדירה טובה שתגיע למקום ששווה יתרון ביתיות, אבל פחות מעניינת ושאפתנית אחרי שאמביד עשה את שלו ולקח MVP. מנגד, סימני השאלה סביב הארדן והרצון שלו להיות בפילדלפיה הם נקודת מפתח בעתיד של פילי, ומכאן שעיקר הסקרנות סביב הסיקסרס לא תהיה על הפרקט.

13: מיאמי היט:

זה קצת מעליב לשים כאן את אלופת המזרח המכהנת, אבל אנחנו מדברים על עונה סדירה וזה לא מעניין את ג'ימי באטלר. אפשר להמר שההיט יעשו את המינימום הנדרש להגיע לפלייאוף, ושם כבר נראה מה הם מסוגלים לעשות.

12: קליבלנד קאבלירס:

קבוצה שרשמה עונה סדירה מעולה בשנה שעברה, ואז בפלייאוף שום דבר לא הלך להם נגד הניקס, ככה שהעונה הנוכחית תהיה בסימן השאלות שהעלו הניקס במאצ'-אפ ההוא בפלייאוף. במילים אחרות, קבוצת הגנה טובה יש שם ועכשיו ההתקפה היא זו שנתונה בסימני שאלה. אפשר להוסיף גם את שאלת העתיד של דונובן מיטשל, שכנראה תלויה גם בהצלחה של הקאבס העונה.

11: סאן-אנטוניו ספרס:

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם למה שחקן אחד עושה שינוי כזה גדול. לא הייתם שואלים את זה אם היה מדובר בלוקה דונצ'יץ' למשל, ואמנם אין מה להשוות ברמת יכולות הכדורסל הנוכחיות, אבל הפוטנציאל של ויקטור וומבניאמה הוא לא פחות גדול משל אף שם אחר שתעלו בדעתכם, ובניגוד לשחקנים אחרים שנבחרו בגלל הפוטנציאל, לצרפתי יש יכולות כדורסל ברמה גבוהה מאוד כבר עכשיו. אחרי התלבטות החלטתי להוציא אותם מהטופ 10, בגלל שכקבוצה הספרס עדיין חסרים את מה שיהפוך אותם למסקרנים באמת לדעתי.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה רבה.
    לטעמי האישי הניקס צריכים להיות בטיר הקודם.
    לא ביצעה שינויים מיוחדים והיא מאוד אפורה.
    דווקא את הפייסרס הייתי שם בטיר המעניין ביותר.
    האליברטון,מקונל,באדי הילד,ארון נייסמית',ברוס בראון,אנדרו נמבארד אובי טופין,מיילס טרנר.
    מדובר בסגל צעיר, שברובו שחקנים שנכנסים לשנות שיאם.
    חוץ מזה סגנון משחקם מהנה והמהיר, בעיקר האליברטון וטופין, שהשילוב ביניהם יהיה תענוג לעיניים.

    1. תודה.
      לגבי הניקס – מאז הטרייד דדליין שעבר הם היו מאוד טובים, ומעניין אותי האם זו חריגה של תקופה קצרה יחסית או שזו הרמה שלהם.
      לגבי אינדיאנה – לדעתי נמצאים באמצע מהבחינה הזאת – יש להם צעירים מעניינים, אבל הם לא מספיק טובים לדעתי, ועם כל הכבוד לברוס בראון, הוא כנראה לא יהיה הכוכב השני שלהם ליד האליברטון

      1. אין כוכב שני ליד האליברטון, אבל הסגל סביבו בעל איכויות שמתאימות למשחק הריצה המלהיב שהוא מריץ.
        הקבוצה לטעמי פשוט כיפית לצפייה ומשחקת עם תשוקה מיוחדת.

  2. המאפיין של כל הדירוגים באיזור האמצע כמו פאוור רנקינג ואחרות שלשם מתנתבות הקבוצות הכי משעממות.איך שהוא נפלו לכתבה הזו קבוצות לפהק מהם.מה מעניין בניקס, אינדיאנה, קליבלנד, אטלנטה.
    לא הייתי שם את פילי ברשימה הזו , יש לה מאמן מצויין שיהפוך אותה במינימום לקבוצה מעניינת, וחוץ מזה הארדן עוד שם
    יקימו אגף מיוחד לחשפניות ,ובטוח יהיה מעניין.רק מה אולי מחר מחרתיים יהיה טרייד , ואז יהיה משעמם שם.
    הכתבה כמו פרק א שלה טובה מאוד.

  3. תודה . מצוין . בשבילי סוביקטיבית ספרס ראשונים .בעיקר בשאלה עם וןמבי יהיה רק אול סטאר או שיתחילו למצוא לו מהלך מוכר ששובר הגנות

  4. לדעתי ההוקס ישחקו שונה מאוד מהעונות הקודות זה יתבטא בהנעת הכדור קצב המשחק וג'יילן ג'ונסון

  5. רמת ההייפ סביב הספרס בטח תהיה בחמישייה הראשונה, בתחילת העונה בוודאי, אבל מבחינת כדורסל אני מסכים איתך. תודה רבה עמיחי

  6. הייתי לוקח את כל העשיריה הזו (למעט סן אנטוניו וקליבלנד) ושם אותם במקומות 20-30. קבוצות חזקות יחסית אבל מי לכל הרוחות יתעורר בלילה לראות את אטלנטה הניקס ושות'. קבוצות כמו מיאמי ופילי יהיו חזקות אבל מה שהיה הוא שיהיה, שום דבר מלהיב או חדש, אותו הדבר רק זקן יותר בשנה. יותר מידי קבוצות שלא הולכות לשום מקום, בלי צעירים מלהיבים ובלי סיכוי לקחת אליפות.

  7. דברים שיעניינו העונה (אותי לפחות)

    מה יעשה באנקרו
    האם ויקטור ישתלט כבר השנה על הספרס, לפי משחקי ההכנה הוא פחות בוסרי כרגע ממה שחשבתי ויש מצב שכבר ידרוס העונה עם קצת זריקות ראש וזה 20 נק למשחק וצפונה ייתכן
    פורטלנד מסקרנת אותי עם סקוט וסיימונס
    ממפיס איך יראו ואיך גה יחזור אחרי ההשעייה באמצע העונה
    באקס כמובן

  8. אחלה טור
    גם אותי הספרס מסקרנים מאוד, ולא רק בגלל שכתבתי להם את הפרוויו.
    נחכה ונראה מי בטופ 10(אני לא מספיק מרוכז כדי לעשות את החשבון לבד) ואז נחליט אם סאן אנטוניו בחוץ בצדק…
    🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט