דירוג הקבוצות המעניינות ביותר לצפייה בעונה הקרובה – 3 – טופ 10 / עמיחי קטן

הדירוג הזה לא נועד לענות על השאלה מי יהיו הקבוצות הטובות ביותר בליגה, אלא במי יהיה הכי מהנה ומעניין לצפות, כאשר פעמים רבות יש קבוצות טובות אבל פחות מעניינות, ומנגד קבוצות פחות טובות אך יותר מעניינות. לצורך הדירוג, השתמשתי ב-3 שיקולים עיקריים – קבוצות שעשו שינוי משמעותי בקיץ, קבוצות שיש להן שחקנים מסקרנים או מועמדים לפריצה וגם מה הסיכוי של הקבוצה להיות משמעותית לאורך העונה. כמו כן, הדירוג הזה נוגע לעונה הסדירה, כי עוד מוקדם לחזות את ההמשך.

את הדירוג הזה חילקתי ל-3 חלקים, ובחלק הזה נתמקד ב-10 הראשונות:

10: דאלאס מאבריקס:

תיאטרון קיירי נחת בטקסס בפברואר האחרון, ואחרי הקריסה המקצועית של המאבס אז, הפעם הם עשו צעדים כדי שההגנה תיראה יותר טוב וזה יעבוד מקצועית, לפחות עד שקיירי יתחיל לעשות את הבעיות מחוץ לפרקט. מערכת היחסים בין לוקה דונצ'יץ' לשופטים גם היא יכולה להיות מעניינת, ובעיקר השאלה האם דאלאס יצליחו להתאושש מהפיאסקו המקצועי בעונה שעברה ולחזור לפחות לפלייאוף.

9: לוס אנג'לס לייקרס:

הלייקרס בכלל ולברון בפרט סוחפים תמיד יותר אקשן, אבל בניגוד לשנתיים הקודמות, הפעם הלייקרס מגיעים אחרי פלייאוף מוצלח ועם הנחת מוצא שאין לאוהדים שלהם סיבה לחשוש במיוחד מהעונה. הסיכוי למשבר משמעותי לא גבוה, מה שמוריד את רמת העניין מקבוצה שדי ברור שתהיה טובה, וקשה לראות מצב שהיא לא תהיה בפלייאוף בבטחה.

8: ממפיס גריזליס:

מבחינת סימני שאלה, ייתכן שממפיס היו צריכים להיות במקום הראשון. ללא מוראנט ל-25 משחקים ועם מרכוס סמארט במקום טיוס ג'ונס ודילון ברוקס, הגריזליס צריכים להוכיח שהמקום השני במערב בשנתיים הקודמות עדיין רלוונטי, ואחר כך שהם מסוגלים להצליח גם בפלייאוף ולא ליפול מול הקבוצה הראשונה שאינה מינסוטה.

7: אוקלהומה סיטי ת'אנדר:

המועמדת המובילה להיות הקבוצה הצעירה שפורצת, ובמיוחד אחרי סיום טוב לעונה שעברה שהשאיר אותם במרחק נגיעה מהפלייאוף. שיי גילג'ס-אלכסנדר כבר עשה את הפריצה שלו, אבל יש לת'אנדר עוד כמה מועמדים, ומספיק שחלק מהם יעשו את זה כדי שנקבל קבוצה טובה, צעירה ומלהיבה. מוקדם לדעת עד כמה אוקלהומה יהיו טובים העונה, וגם זאת שאלה מסקרנת.

6: סקרמנטו קינגס:

הקבוצה המלהיבה של העונה שעברה שמרה על הסגל שלה, הפעם עם ציפיות, אבל גם יותר ביטחון עצמי של הקבוצה ושל האוהדים. סביר להניח ששוב נראה את הקינגס סופגים הרבה נקודות וקולעים הרבה, כשהם יקוו לקלוע יותר ממה שהם סופגים כמו ברוב המשחקים בעונה שעברה, ונקווה שהם ישחזרו את הכדורסל היפה מהעונה שעברה.

5: גולדן סטייט ווריורס:

אם נסתכל רק על סגנון המשחק, זו הקבוצה שאני אישית הכי נהנה לצפות בה, ואפשר להוסיף לזה גם את צירופו של פול (כריס) במקום פול (ג'ורדן) לקבוצה שמעלה הרבה סימני שאלה ומסקרן יהיה לראות האם הניסויים שלה יוכתרו בהצלחה. בכל מקרה, סטף קרי הוא אחד מאותם שחקנים ששווה לבד מקום טוב עבור הקבוצה שלו, והוא לא לבד כאן.

4: פיניקס סאנס:

מבחינת סגנון משחק אני חושש שאין מה להתלהב מהסאנס, אבל זו תהיה קבוצה טובה והתקפית שיהיה מאוד קשה לעצור, כששיתוף הפעולה בין בוקר, דוראנט וביל יכול לעבוד ויכול גם לא לעבוד, אבל גם אם הוא לא יעבוד תהיה לפיניקס התקפה טובה כנראה. סימני השאלה יהיו בנקודות ספציפיות, בעיקר שאלות של ניהול משחק והגנה, ויהיה מעניין לראות אילו פתרונות ימצא פרנק ווגל לעניין.

3: דנבר נאגטס:

האלופה המכהנת לא ממש עשתה שינויים, אבל אחרי שהפלייאוף בישר באופן רשמי שג'מאל מארי חזר לכושר שלו מלפני הפציעה, חזרו יוקיץ' ומארי להיות הצמד המלהיב ביותר בליגה המכהן. יהיה מעניין לראות איך דנבר יתמודדו עם הרוטציה הקצרה, והאם השיפור ההגנתי של הפלייאוף יבוא לידי ביטוי, או שהוא יחכה לפלייאוף הבא.

2: בוסטון סלטיקס:

כבר הרבה שנים לא הייתה קבוצה שהגיעה כל כך רחוק ועשתה שינויים כל כך דרמטיים בסגל ובסגנון המשחק הצפוי כמו בוסטון של העונה שעברה. אפשר לטעון שהפלייאוף שעבר היה כישלון יחסי והדליק את כפתור הפאניקה של בראד סטיבנס, אפשר לטעון שהוא פשוט הבין שמה שיש לו לא מספיק לאליפות ועשה שינויים, ואפשר גם לחכות בסבלנות ולראות איך ג'ו מאזולה יתמודד עם הסגל החדש שיש לו, ושאולי מתאים יותר לסגנון המשחק שלו.

1: מילווקי באקס:

יוקיץ' ומארי הם עדיין הצמד הכי טוב והכי מלהיב בליגה, אבל יש להם מתחרים חדשים, והם יאניס ולילארד במילווקי. הבאקס ויתרו על לא מעט כדי להביא את לילארד, אבל מרוויחים צמד כוכבים עם אפשרויות התקפיות בלתי מוגבלות, בזמן שחילופי המאמן הם אלה שנועדו לוודא שהפעם הם לא יחטפו מיליון שלשות פנויות בפלייאוף. לדעתי, זו הקבוצה הכי מסקרנת בליגה, וזו שהכי שווה לראות משחקים שלה, לפחות בשלבים המוקדמים של העונה.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. אחלה דירוג.
    קראתי אתמול שלאוקלהומה יש משהו כמו 27 בחירות דראפט עד 2027…משהו מטומטם…
    הם יכולים לבנות סופר טים רק עם השלד הזה של הבחירות והסגל הקיים…
    אוקלהומה מעניינים מאוד…

    שוב פעם סחטיין על אחלה כתבות ופרוייקטים עמיחי…
    סופ"ש נעים ובטוח

  2. אם מנחים אהדה בצד,
    הקבוצה שאותי הכי מסקרנת זו אוקלהומה.
    יש להם כמות פסיכית של כישרונות צעירים,
    יש להם כוכב על,
    והם הציגו את הכדורסל הכי שובה לב בהקדם העונה.
    .
    אם הם מצליחים לשלב את גידי (סימן שאלה סביב הקליעה), את השרוך (סימן שאלה סביב בריאות בטווח הארוך. והבינוני והקצר…) ואת שרגא, אז זו אחת הקבוצות עם ה-IQ הגבוה ביותר על הפרקט, אחת הקבוצות הכי אתלטיות, והם מרחק גג שנתיים מקונטנדריות.
    זה לפני כל בחירות הדראפט שבאמתחתם.
    .
    תודה עמיחי.

  3. עמיין של טעם אישי.
    אוקלהומה בעיני צריכה להוכיח שהיא בכלל קבוצת פלייאוף.
    אותי סקרמנטו מאוד מעניינת כי נתנו פייט אדיר לקבוצה הרבה יותר מנוסה.
    מילווקי ובוסטון מעניינות אחרי השינויים. מיאמי אם וכאשר יהיו שינויים.
    אחר כך הייתי שם את דנבר כי הכדורסל שלהם פשוט מדהים, ושונה מכל מה שהיה עד עכשיו.

  4. כמה מהקבוצות פה מסקרנות בעיקר בגלל הסיכוי לתקלה מפוארת, אבל גם זה סוג של עניין, אני מניח. אותי מעניינת ירדנה (בוסטון) יותר מהכל.
    תודה רבה עמיחי, אחלה פרויקט

  5. ממה שראיתי במשחקי ההכנה עד כה
    הסלטיקס פשוט קבוצה מטורפת, אין אפס ב 7 עד 8 השחקנים הראשונים.
    הקבוצה יכולה לגמור את המשחקים בשני שלישי המשחק ואז לתת לחמישיות השניה והשלישית להחזיק את הפער או לתת לו לרדת קצת.
    רק צריך לתת גם מנוחה יזומה לחלק מהכוכבים ובעיקר לפרוזינגס שיגיע בריא לפלייאוף.
    הזינגר תופש את המקום של טייטום בתור שואב הריבאונדים של הסלטיקס.
    הוא שחקן חזק עושה הגנה ויותר אתלט מיוקיץ אבל הגאון אולי פחות טוב הגנתית אבל נעלה ממנו ביכולת הקבוצתית.
    אני קונה גמר של דנוור מול בוסטון רק בשביל המאצ'אפ הזה

  6. דנבר ובוסטון ומילווקי הם גם הכי טובות בסגלים מלאים ללא פציעות משמעותיות.
    כאוהד מקווה שלסלטיקס אכן לא יהיו פציעות משמעותיות ויוכלו לאיים על האליפות.

    1. עמיחי תודה אחלה דירוג עשית ואני מסכים עם כולו כמעט.
      בוסטון כל כך מוכשרת וסוף סוף הביאו את השחקן שהיה חסר להם במשך שנים והעיפו את זה שהיה מיותר. הולידי זה שדרוג עצום על סמארט. אני חושב שהם יתחילו טוב אבל הקבוצה הזאת תצטרך לעבור משבר השנה. זה לא ילך חלק. טייטום ובראון בכל ימיהם בליגה לא שיחקו עם מנהל משחק איכותי ואמיתי כמו הולידיי והתרגלו לשחק רק בידודים. להיות קבוצה? זה רק אחרי משבר שבטוח יגיע. אם יצליחו להתגבר על זה הם המועמדים מספר 1 לאליפות השנה. בשל האמור לעיל זו הקבוצה שאותי הכי מעניינת חוץ מגולדן סטייט אהובתי כמובן כל עוד סטף שם כמובן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט