דירוג הקבוצות המעניינות ביותר לצפייה בעונה הקרובה – 1 – 21-30 / עמיחי קטן

הדירוג הזה לא נועד לענות על השאלה מי יהיו הקבוצות הטובות ביותר בליגה, אלא במי יהיה הכי מהנה ומעניין לצפות, כאשר פעמים רבות יש קבוצות טובות אבל פחות מעניינות, ומנגד קבוצות פחות טובות אך יותר מעניינות. לצורך הדירוג, השתמשתי ב-3 שיקולים עיקריים – קבוצות שעשו שינוי משמעותי בקיץ, קבוצות שיש להן שחקנים מסקרנים או מועמדים לפריצה וגם מה הסיכוי של הקבוצה להיות משמעותית לאורך העונה. כמו כן, הדירוג הזה נוגע לעונה הסדירה, כי עוד מוקדם לחזות את ההמשך.

את הדירוג הזה חילקתי ל-3 חלקים, ובחלק הזה נתמקד ב-10 האחרונות:

30: דטרויט פיסטונס:

הקבוצה הכי גרועה בעונה שעברה התחזקה קצת בדראפט, וכנראה תשתפר אם קייד קנינגהם יהיה בריא הפעם, אבל הפיסטונס היו מעניינים לצפייה לאחרונה כשבלייק גריפין כיכב אצלם. הסיכוי שלהם להיות מעניינים הוא סביב הצעירים שלהם, אבל יש לקבוצות אחרות צעירים מסקרנים יותר לדעתי.

29: שארלוט הורנטס:

היתרון שלהם על דטרויט לדעתי הוא לאמלו בול, שגם הופך אותם לקבוצה קצת יותר טובה וגם מהווה כוכב של ממש שכבר הוכיח את עצמו בעונה הבריאה הקודמת שלו, בניגוד לדטרויט שעדיין לא הגיעו לשלב ההוכחות. חוץ מזה, בינתיים מתפתחת שם קבוצת "ג'ייל הורנטס".

28: שיקגו בולס:

בניגוד ל-2 הקבוצות הקודמות, לבולס יש סיכוי לא רע בכלל להגיע לפליי-אין, ובכל זאת, אין להם כמעט צעירים מעניינים והקבוצה רצה עם אותו הרכב בינוני של השנתיים הקודמות. אני מאמין שהם יהיו טובים יותר מאשר מעניינים, אלא אם הם יחליטו לפרק את החבילה.

27: יוטה ג'אז:

במהלך עונת הפריצה של לאורי מרקאנן, יוטה ויתרו על שחקנים טובים כדי שלא להפסיד בחירה גבוהה יחסית בדראפט בטעות, ולשם הם שואפים כרגע, מה שאומר שעל הפרקט יהיה פחות מעניין. אצל קבוצה של דני איינג' תמיד כדאי לבדוק מה הסיכוי שמישהו יועבר הלאה, אבל זה כבר קורה מחוץ לפרקט.

26: טורונטו ראפטורס:

ללא פרד ואן-וליט שעבר ליוסטון, הראפטורס אמורים להיות פחות טובים ואולי גם מחוץ למאבק על הפליי-אין, אך מדובר עדיין בשילוב קצת מוזר בין שחקנים שנמצאים בשיאם ובין כישרונות צעירים שלא ברור כמה הזדמנויות הם יקבלו. במילים אחרות, הסיכוי של טורונטו להיות מעניינים תלוי בשאלת מעמדו של סקוטי בארנס, וכנראה גם הרוקי גריידי דיק.

25: יוסטון רוקטס:

בניגוד לקבוצות הקודמות ברשימה, הרוקטס כן עשו מהלכים משמעותיים בשוק השחקנים החופשיים והוסיפו את פרד ואן-וליט ודילון ברוקס, ויש להם גם כמה צעירים מעניינים בראשות ג'יילן גרין וג'בארי סמית. עם זאת, יוסטון עדיין לא ממש רלוונטיים למאבקים במערב לדעתי, ולמרות שפרד ואן-וליט נבחר לאולסטאר ב-2022, אני בספק אם הוא זה שיהפוך הכל ביוסטון.

24: וושינגטון וויזארדס:

לכאורה, הקבוצה הזאת צריכה להיות במקום האחרון, או לפחות קרוב מאוד לשם. מבחינת צעירים אין להם הרבה שמות מבטיחים, והם אמורים להיות בין הקבוצות הגרועות בליגה העונה, אבל יש להם את אבדיה, וזה מבחינתי מספיק כדי למקם אותם מעל לכמה קבוצות אחרות. אני כן מאמין שהם ישחקו יותר יפה מאשר בעונה שעברה עם טיוס ג'ונס כרכז, וגם ג'ורדן פול מחזיק בפוטנציאל להיות שחקן שמחלק כדורים בצורה יעילה יותר מבראדלי ביל.

23: מינסוטה טימברוולבס:

אנתוני אדוארדס אמור להמשיך להשתפר, ואם טאונס יהיה בריא ייתכן שהם יהיו אפילו קבוצה טובה, אבל התחושה שלי היא שמינסוטה הנוכחית זו קבוצה עם תקרת זכוכית די ברורה, ועם 2 גבוהים כבדים שישחקו בצורה קצת מייגעת. אולי זה דווקא יעבוד לטובתם אם הם יהיו משעממים ויעילים יותר מאשר בעונה שעברה.

22: אורלנדו מג'יק:

פאולו באנקרו ופרנץ ואגנר מועמדים להיות הצמד הטוב בליגה בעמדות 3-4 בעוד כמה שנים, מרקל פולץ הופך בשקט של אורלנדו לרכז פותח לגיטימי, ויש עוד כמה צעירים אחרים מסקרנים באורלנדו. אני לא אתפלא אם העונה המג'יק כבר יהיו חלק מהמאבק על הפליי-אין, אבל ואגנר ובאנקרו עדיין במרחק שנה או 2 מלהיות שחקנים שווי צפייה בזכות עצמם לדעתי.

21: פורטלנד טרייל בלייזרס:

סקוט הנדרסון הוא הרוקי המסקרן, אבל מי שלדעתי יכול להיות השחקן הטוב ביותר של פורטלנד העונה זה דיאנדרה אייטון, אם יקבל את הכדור, וקו קדמי שלו עם רוברט וויליאמס יהיה מאוד מסקרן אם הוא באמת יצא לפועל. מצד שני, לראשונה מזה יותר מעשור הבלייזרס לא מכוונים לפלייאוף, ויחכו לראות מה שווה הגארד שהם בחרו גבוה בדראפט, אותו הם ינסו להתאים לגבוה הכישרוני שלא ברור כמה הוא יכול לסחוב קבוצות בעצמו.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. יש כאן ברשימה לא מעט קבוצות שמדורגות אצלי בטופ 10. אבל היי אני חזק בעינייני הצעירים והדראפט. יוסטון למשל הולכת להיות מרתקת. זה לא רק הבחירה המעניינת עם הסופר אתלטים אמן תומפסון וקאם וויטמור, אלא ההגנה של אימה אודוקה שגורמת להם להיראות אחרת לגמרי הגנתית. בהתקפה אנו רואים הרבה דברים סופר מעניינים בפרי זיסן שמבליטים נורא את הפשע נגד הכדורסל שבציע שם סילאס. למשל לתת לשנגון יותר ניהול בהיי פוסט או לתת לו דריבל הנד אוף אם גרין בסטייל יוקיץ' ומורי. והכי חשוב, ג'ברי "תעמוד בפינה" סמית' שוחרר מבית הכלא ההזוי בו שהה ומקבל את הכדור בתנועה בה הוא כמעט בלתי עציר במיד ריינג' או באיזור הטבעת. יוסטון אמנם צעירה אבל יפתיעו. אני לא אפול מהכיסא אם נראה 38-40 ניצחונות כבר העונה. אבל מבחינה אסתטית נראה כדורסל יפה לעין, אתלטי, לוחץ וכיף.
    .
    את הוויזארדס הייתי מדרג בתחתית. וזה לא רק בגלל שאבדיה הולך לאבד הרבה מהדקות שלו לכישרון הצרפתי שכבר מהיום הראשון יהיה מעניין מאוד הגנתית. בין קוזמה לבילאל, דני לא יראה הרבה כדור כאשר פול לבדו ישאב כ-20 זריקות למשחק בקלות. כדורסל טוב לא בטוח נראה שם. הוויזארדס מזכירים לי קבוצות תחתית משנות ה-10 הישראליות כמו בני הרצליה שהיו מביאים זרים מדהימים שכל אחד היה שם 25 נקודות כשהשאר מגרדים את עצמים על הפרקט.
    .
    אורלנדו מאז שפולץ חזר בכלל לא פראיירית. לא יודע כמה טובים הם יהיו, אבל המשחקים שלהם נראים פצץ. פאולו הוא שחקן סופר אסטטי, גם פולץ וגם ווגנר. החמישייה שלהם נראית כל כך טוב יחד כשהם תופסים גל. הספסל פחות אבל נראה מה יהיה השנה.
    .
    מעניין שלא שמת כאן את הניקס. עזוב שנייה מאזן. האם כיף לצפות בהם? אני ממש סבלתי כל משחק שראיתי שלהם.

    1. תודה. לגבי יוסטון – יש להם המון שחקנים צעירים ומוכשרים, אבל אני עוד לא מחזיק מאף אחד מהם חוץ משנגון. זו תהיה קבוצה מאוד אתלטית, וכנראה טובה יותר מאשר בעונה שעברה, אבל לתחושתי הם עדיין רחוקים מלהיות רלוונטיים או מעניינים.
      לגבי וושינגטון – אני מסכים שהם בתחתית, אבל פול יזרוק פחות מביל, פורזינגיס כבר לא שם ובילאל שחקן פחות טוב מאבדיה כרגע גם בהתקפה וגם בהגנה. אם הוויזארדס חכמים (והם לא כל כך), דני יראה כדור. יש להם רק מה להרוויח מזה.
      לגבי אורלנדו – יש להם קבוצה קצת מסקרנת, אבל לא מספיק טובה עדיין לדעתי. אם תהיה השנה מגמת שיפור, בעונה הבאה הם אולי ייכנסו גבוה אצלי.
      לגבי הניקס – הם לא יהיו בטופ של הדירוג הזה, אבל זו הייתה קבוצה טובה מאוד שמסקרן אותי לראות האם היא תשמור על היכולת מהעונה שעברה (קבוצת ההתקפה הכי טובה בליגה מאחרי הטרייד דדליין ועד לסיום העונה הסדירה)

      1. פול יזרוק הרבה ויקלע באחוזים לא משהו. להנהלה אין שום רצון שהקבוצה תנצח ואני לא בטוח שאבדיה יסיים שם את העונה. אבל אי ההסכמה העיקרי שלי אתך נוגע לדטרוייט. יש להם כמה צעירים שימשכו תשומת לב ומאמן שלא יתן להם להתבדר א לא יוסטון שנה שעברה. לגבי ניו יורק, זו כבר השנה השלישית של טיבס, בקבוצות קודמות הפיוז עף לשחקנים כבר בעונה השניה.

  2. בתכלס רוב קבוצות המזרח יכולות להכנס לעשיריה האחרונה, חוץ מהבאקס והסלטיקס. אולי פילי בגלל נרס ואטלאנטה בגלל שניידר יכולות להיות היוצאות מהכלל.

  3. תודה רבה
    לדעתי הקבוצות הכי משעממות אלה הניקס, הוקס, שארלוט, פיסטונס כמובן, היט, בולס, קאבס, פילי, מיני ופליקנס.
    (לא בסדר מסוים)
    בלייזרס וג'אז מאוד מעניינות וכייפיות לצפייה (ראיתי אותן במשחקי ההכנה, הג'אז היו כאלה עונה שעברה כבר ובלייזרס עם הסגל החדש והצעיר וסקוט).
    אני חושב שווש תהיה הרבה יותר טובה ממה שחושבים.
    הבעיה העיקרית שם זה המאמן.
    הייתי מדרג אותה בעשירייה השנייה.

  4. תודה עמיחי.
    אני עם ג'ון במה שמסקרן. דנבר והווריורס אלו מופעי אסתטיקה משובחים אבל אני כבר מכיר היטב. דווקא אותי מעניין מה יכול להתחדש..
    האם קייד שהיה מושבת כמעט כל העונה השניה יצדיק את הבחירה מס 1? האם אייבי יעשה את הקפיצה המיוחלת מעונת הרוקי?
    איך תיראה ההגנה של מיני בהנחה שטאונס בריא והקפיצה ההגנתית שאנט עשה?
    אייטון משוחרר סוף סוף יללה בוא נראה מה הוא שווה והאם סקוט זה וורסיה של ג'ה מורנט
    יוסטון עם המיני יוקיץ' שלהם, סמית הרשים אותי מאוד בזה שהתעקש ללכת לליגת הקיץ ולא התבייש. נראה כמה אודוקה יכול לחבר אותם.
    אורלנדו עם בנקרו שהרשים אותי מאוד בעונת הרוקי. האם הוא יוכל לשחק כמו לברון כפוינט פאוורד? האם סאגס יצליח להגשים משהו ממה שתלו בו?

    1. תודה. מופעי האסתטיקה המשובחים שאני מכיר מבחינתי ידורגו גבוה, כי אני יודע שאני מקבל תוצר חיובי, בניגוד לקבוצות שאני מעריך שמה שאני אקבל יהיה פחות יפה לעין.
      באופן כללי, אני חושב שכל קבוצה מסקרנת ברמה מסוימת, וסביר להניח שאצפה בכל 30 הקבוצות ככל שיתאפשר לי.

    1. מסכים איתך,רק קצת מרחיב את הרשימה
      מילווקי,סלטיקס, סאן אנטוניו בין הכי מסקרנות
      מוסיף את שרלוט למשעממות.

  5. הערה כללית – יש קבוצות עם הרבה סימני שאלה מסקרנים, אבל כאלה שיהיו פחות מהנות לצפייה לדעתי, לעומת קבוצות שאני פחות או יותר יודע מה אקבל, אבל מדובר בערך חיובי מבחינתי, כלומר כדורסל שאני נהנה ממנו. כשאני מדרג קבוצות מעניינות לצפייה בראייה הסובייקטיבית שלי, השיקול השני כנראה יותר חשוב, גם אם השיקול הראשון עונה נכון יותר על השאלה איזו קבוצה מסקרנת יותר

  6. לכל הרע הברור שאנשים מציינים פה – תיבודו, ווש, שיקאגו, טורונטו, הייתי מוסיף גם את אינדיאנה וכנראה גם דאלאס

  7. בס"ד
    תודה רבה. אני חושב שרשימות כאלו הן ברובן סובייקטיביות.
    יש פה הרהב שידרגו את הלייקרס במקומו מאד גבוהים.
    ויש כאן כאלו הרבה יותר למטה.

  8. תודה עמיחי .שני הסנט שלי – כמי שמנוי שנים על הליג פאס (דרך אגב השנה המחיר ששילמתי מגוחך אני לא יודע אם זו הנחת ותק או משהו כזה אבל המחיר כל הזמן יורד ובמחיר כזה זה דבילי לחלוטין לחפש לינקים למשחקים) – קורה לי מידי פעם שאני נכנס ללילה של צפיה. בגלל כל ההפסקות במשחקים פסקי זמן וכ' אני עובר בין המשחקים ובמשך השנים גיליתי שאין טעם להתלבט. כל המשחקים טובים. הרבה פעמים התחלתי לראות משחק של גולדן סטייט נגד בוסטון וסיימתי אורלנדו נגד יוסטון. יותר מעניין. אין באמת קבוצות בליגה שהצפיה במשחקים שלהן היא לא חוויה. זו פשוט ליגה מטורפת. מידי פעם נתקלים במשחק משעמם אבל לרוב זה סבבה. אני בטח מעדיף אותה על היורוליג או בעצם כל ליגה אחרת לא רק בכדורסל.

      1. לי מאוד קשה לראות יורוליג או ליגה ישראלית אחרי ה NBA. יודע שזה רק אני. זה פשוט לא אותה רמה אין מה לעשות.

  9. הרשימה היא אישית. ברור שלא אכתוב מה קטן צריך לאהוב ומה לא.ברור שלכל מגיב יש רשימה אחרת.
    רעיון מקורי ומעולה.
    כתבה מעולה
    מחכה להמשך.

  10. יוסטון מאוד מסקרנת. זה סובייקטיבי אז סבבה, אבל אצלי היא ממש לטופ בקטע של הסקרנות. מינסוטה בבירור הרבה מעל המקום ששמת אותם. גם מג'יק. כל השאר אני איתך – לא ממש מעניינות. כמובן שיכולות להפתיע, אבל בסיס שנה שעברה, וזה שלא היו שינויים כאלו משמעותיים – צפויות לבינוניות משעממת.
    ווש מסקרנת קצת יותר כי היה שינוי גדול וכי יש את דני – אבל הצפי הוא שזה יהיה גרוע…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט