סיכום שבוע 4 בNFL/ צוות הופס פוטבול

מאת: עמית קאופמן, יניב שושני, רביב פייג ושגב ליעד

טיפה פחות מרבע עונה ונשארנו עם 2 קבוצות ששומרות על מאזן מושלם (סן פרנסיסקו ופילדלפיה) שניהן מהNFC, ונראה שאלי הפוטבול ממש רוצים לראות רימאטצ' של גמר חטיבת הNFC משנה שעברה בה פרדי נפצע מוקדם והוחלף על ידי ג'וש ג'ונסון שגם הוא נפצע ואז הוחלף לרגע על ידי כריסטיאן מקקפרי האלוהי, שאליו עוד נחזור בהמשך.
נראה שהאיגלס והניינרס בדרך לממש את התסריט המיוחל הזה שהשאיר אותנו תוהים מה היה קורה לולא סיפור סינדרלה של הק"ב הצעיר שנבחר בבחירה האחורנה בדראפט, מר "לא משמעותי"אם תרצו, לא היה נקטע (זמנית) בפציעת מרפק ההיא.

מלבד זאת הדו קרב המיוחל והמיוחד בין מיאמי לבאפולו קיים את ההבטחה עם מנצחת ברורה והדו קרב הקצת פחות מיוחל בין שיקגו לדנבר הוכרע בדרמה משלו עם מפסידה אחת ברורה.

על כל זאת ועוד בסקירה שלפניכם.

מושלמים, ברוק פרדי

ג'קסונוויל ג'גוארס (2-2) – אטלנטה פאלקונס (2-2) 7-23

הג'גוארס "אירחו" את הפאלקונס במשחק שנערך באצטדיון וומבלי שבלונדון, במה שהרגיש כמו משחק בית אמיתי של טרבור לורנס וחבריו שרשמו משחק מצוין (בעיקר הצד ההגנתי) ויצאו עם ידם על העליונה.

לורנס עצמו מסר 207 יארדים ומסירה לאנדזון שתפס קלווין רידלי מול קבוצתו הקודמת, כריסטיאן קירק תפס 84 יארדים. בצד השני ביג'אן רובינסון סיים עם 105 יארדים על הקרקע, אבל דזמנוד רידר ממשיך להיראות כמו ק"ב בינוני מינוס וסיים עם 191 יארדים, מסירה לטאצ'דאון של דרייק לונדון, ושני איבודים באוויר – הראשון הוביל לפיק סיקס של דריוס וויליאמס, השני הגיע ממש במסירה הבאה של רידר אחרי הטאצ'דאון.

האם ארתור סמית' יחליט לפנות לטיילור הייניקי? נחכה ונראה באטלנטה. בינתיים היגוארים יחזרו לפלורידה מרוצים.

מגרש בייתי, הג'אגוארס בלונדון

בפאלו בילס (1-3) – מיאמי דולפינס (1-3) 20-48

אחרי התצוגה המדהימה בשבוע שעבר נגד דנבר, הדולפינס הגיעו לצפון ניו יורק למשחק מול היריבה הביתית וגילתה שלא כל שבוע אפשר לחגוג כמו מול הברונקוס. המפגש בין שתי קבוצות ההתקפה הטובות בליגה בשלושת השבועות הראשונים הבטיח הרבה וקיים בעיקר במחצית הראשונה.

 בחמשת הדרייבים הראשונים של המשחק נרשמו טאצ'דאונים כשלאחר מכן הגנת הבילס העלתה הילוך ואיפשרה להתקפה שלהם לרדת למחצית ביתרון 31-14. המומנטום הכחול נמשך כאשר במחצית השנייה הבילס רשמו 17 נקודות לעומת 6 של הדולפינס.

ג'וש אלן היה אדיר עם 21/25 מסירות, 320 יארדים וארבעה טאצ'דאונים באוויר, בנוסף לאחד על הקרקע. סטפון דיגס גם הצטיין עם 6 תפיסות ל-120 יארדים ושני סקורים. אצל מיאמי טואה טגובילואה רשם 282 יארדים עם סקור באוויר וחטיפה ועל הקרקע בלט דבון אצ'יין עם 101 יארד ושני טאצ'דאונים, אבל בהיעדרו של ג'יילן פיליפס הנהדר ההגנה של מיאמי התקשתה והפילה את ג'וש אלן פעמיים, לעומת ההגנה של בפאלו שהפילה את טואה 4 פעמים וגם חטפה את אחת ממסירותיו תודות לסייפטי הנהדר מיכה הייד.

ניצחון משכנע, ג'וש אלן ובאפולו בילס

שיקגו ברס (4-0) – דנבר ברונקוס (3-1) 31-28

ואם כבר דיברנו על חגיגות מול הברונקוס, המחצית הראשונה של הדובים הייתה בדיוק כזאת. ג'סטין פילדס וההתקפה של שיקגו היו מעולים מול ההגנה הנוראית של דנבר כשהקיובי של של שיקגו מוסר לאנדזון 3 פעמים לפני ההפסקה. טאצ'דאון נוסף שמסר לקול קמט ברבע השלישי העלה את הברס ליתרון 28-7 והם נראו בדרכם הבטוחה לניצחון ראשון אחרי כמעט שנה. אבל כמו שהברונקוס למדו על בשרם, קשה להיות לוזרים יותר מהברס.

שני הדרייבים הבאים של ראסל וילסון הסתיימו עם מסירות שלו לאנדזון, ולאחר מכן טאצ'דאון הגנתי של ג'ונתן קופר אחרי פאמבל של פילדס קבע שוויון 28 בסולג'ר פילד. שער שדה של וויל לאטז קבע 31-28 לסוסים, ודקה לאחר מכן קארים ג'קסון קטף את המסירה של פילדס כדי להבטיח ניצחון ראשון העונה לחבורה של שון פייטון, ולהבטיח עוד שיברון לב לאוהדים בשיקגו.

 ראסל וילסון נראה כמו פעם עם 21/28, 223 יארדים ו-3 מסירות לאנדזון. פילדס שהיה מרשים עד הרבע האחרון סיים עם שיאי קריירה של 335 יארדים ו-4 טאצ'דאונים, קאליל הרברט רץ ל-103 יארדים, די ג'יי מור רשם 8 תפיסות ו-131 יארדים, וכאמור, למרות כל זה, הדובים שוב הפסידו, בפעם ה-14 ברצף.

דובים בזבל

קרוליינה פאנת'רס (4-0)  – מינסוטה וויקינגס (3-1)  21-13

מזל טוב לוויקינגים על ניצחון בכורה לעונת 2023, וזה לא היה פשוט בכלל.

ארבע וחצי דקות לתוך המשחק, קירק קאזינס מנסה מסירה לתוך האנד זון, אבל סאם פרנקלין הסייפטי של הפאנת'רס מיירט את הכדור על קו האחד יארד, שועט 99 יארדים לט"ד מהמם, וקובע יתרון 0-7 לקבוצה הבייתית. קאזינס נחטף שוב לקראת סיום הרבע השני, והפעם זה הסתיים רק בשער שדה, שסימן את תוצאת המחצית, 7-13 לטובת הפנתרים. הרבע השלישי נצבע כולו סגול, כאשר הוויקינגס משיגים שני ט"ד ללא מענה, אחד הגנתי ואחד התקפי, שגם קבע את התוצאה הסופית של המשחק, אחרי ניסיונות כושלים של הפנת'רס להשוות ברבע הרביעי.

קרוליינה נשארת אחת משתי קבוצות ללא ניצחון, הקווטרבק ברייס יאנג וההתקפה לא רשמו ט"ד אחד לרפואה, אבל אולי ניתן לראות סימני שיפור, בעיקר בהגנה, שהצליחה לראשונה העונה לספוג פחות ממאה יארדים על הקרקע.

חטיפת כדור מדהימה, סאם פרנקלין (צילום: startribune.com)

ניו אורלינס סיינטס (2-2)  – טמפה ביי באקנירס (1-3)  26-9

אז מה, הבאקנירס מצאו תחליף הולם לטום בריידי? הקווטרבק בייקר מייפילד נולד מחדש, ועם אחוזי השלמה ורייטינג מסירה הטובים בקריירה, הוא מוביל את טמפה לניצחון מוחץ בבית של היריבה המושבעת מניו אורלינס. הסיינטס עוד עלו ליתרון ראשון משער שדה ברבע הראשון, אבל החל מהרבע השני הבאקנירס השתלטו לגמרי על המשחק, הרבה בזכות הגנה חונקת שלא ספגה אפילו ט"ד אחד, והרשתה לסיינטס רק שלושה שערי שדה בכל המשחק.

הקדושים סופרים הפסד שני ברציפות, ולמרות הגנה סבירה, ההתקפה ממשיכה להתקשות, וגם ניסיונות יצירתיים עם הטייט אנד/קווטרבק טייסום היל לא הועילו לקבוצה. רגע ביזארי נרשם לקראת סיום המשחק, כאשר הקווטרבק המחליף ג'יימיס ווינסטון עלה לשחק, ונחטף בניסיון המסירה הראשון שלו. כרגע לווינסטון יש יותר חטיפות ממסירות מושלמות, אאוץ'.

חוגג פתיחת עונה מרשימה, מייפילד (צילום: thepewterplank.com)

טנסי טייטנס (1-2)  – סינסנטי באנגלס (1-2) 3-27

מה עובר על הבאנגלס השנה??

המשחק התחיל דווקא בצורה מוצלחת עבור הבאנגלס עם דרייב ארוך שהסתיים בשער שדה ויתרון 0-3, אבל משם כלום, שום דבר, נאדה… סינסנטי לא משיגה ולו נקודה נוספת, הטייטנס נותנים להם בראש עם 27 נקודות ללא מענה עוד לפני סיום הרבע השלישי, והרבע הרביעי הופך לגארבג' מיותר. ג'ו בורו מסיים עם 165 יארדים דלים וללא ט"ד, ג'ו מיקסון מוסיף עוד 67 יארדים על הקרקע, וכרגע סינסנטי נראית אנמית לגמרי, עם התקפה שמדורגת אחרונה (!) בליגה.

בטנסי הצטיין הרץ האחורי דרק הנרי, שהזכיר נשכחות עם 122 יארדים וט"ד על הקרקע, וקינח עם מסירה לט"ד ממש עם השריקה למחצית. הקווטרבק רייאן טנהיל ניפק משחק סביר, ולמרות שנרשמה לחובתו חטיפה, הוא הצליח לנהל את משחק ההתקפה כראוי.

יכולת התקפית דלה ביותר, בורו אוכל דשא מול הטייטנס (צילום:

קליבלנד בראונס(2-2) בולטימור רייבנס (1-3) 28-3

קליבלנד ממשיכה את רצף המשחק מצויין ואז משחק פח עם הפסד שני לעונה.

דשון ווטסון לא השתתף השבוע עקב פציעה בכתף וחסרונו הורגש משום שמחליפו, דוריאן רובינסון, סיים 3 איבודים ועם 53% תפיסות מהמסירות שלו. מעבר לכך, אלייג'ה מור פתח את המשחק הכושל של הבראונס עם 20- יארד לאחר שהתחיל לרוץ לכיוון השני של המגרש.

בולטימור לעומת זאת, חזרה לעצמה לאחר הפסד ראשון מול הקולטס בשבוע הקודם עם משחק פנומנלי של למאר ג'קסון שהיה מעורב ב4 טאצ’דאונים (2 במסירה ו2 בריצה). בנוסף אליו, ההגנה של מייק מקדונלד (מאמן ההגנה של בולטימור) הייתה מצויינת משום שאפשרה רק 3 נקודות לכל המשחק ותפסה 3 מסירות של היריבה.

סוחב לניצחון, למאר ג'קסון

פילדלפיה איגלס (0-4) וושינגטון קומנדרס (2-2)   31-34

משחק בלינקולן שהיה אמור להיות חד צדדי, הפך לאחד המשחקים המעניינים של הערב עם סיומת קשה מאוד לאוהדים.

האיגלס ממשיכה לעוף גבוה עם ניצחון נוסף ששומרת על מאזן מושלם בהובלת ג’יילן הרטס ואיי.ג’יי בראון.

הרטס – 320 יארד ,2 מסירות לטאצ’דאון ודירוג של 112

איי.ג’יי בראון – 175 יארד, 9 תפיסות ו2 טאצ’דאונים

בצד השני, סם האול התאושש מהמשחק המביך שהיה לו מול באפלו בשבוע הקודם לאחר שכיסה 330 יארד (290 יארד בעזרת מסירות) ומסר לטאצ’דאון. בנוסף לכך, טריי מקלאורין (תופס) וביג’ון רובינסון (רץ) היה השחקנים העיקריים בהתקפת וושינגטון עם 8 תפיסות מצד טריי וכיסוי של 45 יארד על ידי רובינסון.

תמיד מסוכן, אי ג'יי בראון

יוסטון טקסאנס (2-2) – פיטסבורג סטילרס (2-2) 6-30
חמישה ק"ב טירונים פתחו את מחזור המשחקים הזה. רק אחד מהם יצא מנצח השבוע.

ההשתפרות ביכולתיו של סי ג'יי סטראוד מקבלות משנה חיזוק לנוכח הרגרסיה ברמה של קני פיקט.
החל מהדרייב הראשון, יוסטן שלטה במשחק ללא עוררין כשסטראוד נהנה מקו התקפה חזק שניטרל לחלוטין את טי ג'יי וואט ולא נתן לקו ההגנה המצויין של פיטסבורג לגעת בק"ב שלהם.
אחרי שני נצחונות יפים, מייק טומלין, מאמן הסטילרס, חשב שהקבוצה בדרך הנכונה, אבל מול הטקסאנס, קני פיקט נראה אבוד ומבולבל כמו במשחק שפתח את העונה, מסר לחטיפה בדרייב הראשון של המשחק וחוץ מזה לא עשה יותר מדיי כשהשיג 114 יארד בלבד, קיבל מכה בברך לקראת סופו והוחלף על ידי מיטש טרוביסקי.

עומס העבודה של סטראוד קצת ירד בשני הנצחונות האחרונים במקביל לשיפור ולאיזון בחלקה של הריצה בהתקפת יוסטון. לראשונה צמד הרצים פירס את סינגלטרי עובר את ה100 יארד למשחק כשסינגלטרי אפילו מוסר לט"ד משלו בטריק פליי כשהפלייבוק של דמיקו ראיינס הולך ונפתח לרווחה.
מאזור ה45 נסיונות מסירה למשחק סטראוד עבר לסביבות 30   ובמשחק מול פיטסבורג הייתה קצת ירידה בדיוק, אבל ככל שהק"ב הצעיר צובר ביטחון, המגרש נפתח לפניו וממוצע היארדים לכל מסירה עולה בצורה קבועה מ5.5 יארד למסירה במשחק הראשון עד ל 10.2 מול הסטילרס.

משחק שלישי שסטראוד (16-30 ל306 יארד) זורק ל2 ט"ד ועדיין ללא חטיפה בקריירת האנ.אפ.אל שלו, כשהפעם המוציא העיקרי לפועל הוא ניקו קולינס שקלט את 2 הט"ד של סטראוד ו168 יארד. קולינס כבר מקום חמישי בליגה ביארדים בחברת שמות כמו ג'סטין ג'פרסון וטייריק היל.
יוסטון מטפסת חזרה מבור ה2-0 שבו פתחה  למאזן חצוי בבית שבו כל הקבוצות באותו מאזן והכל פתוח.

עתיד מבטיח, סי ג'יי סטראוד



 

אינדיאנפוליס קולטס (2-2) – לוס אנג'לס ראמס (2-2) 29-23 בהארכה

אנתוני ריצ'רדסון, ק"ב טירון נוסף שפתח המחזור הזה וחזר לשחק תחת הסנטר באינדאנפוליס, הראה שמלבד אתלטיות מדהימה, יש לו גם המון חוזק מנטלי למרות פגיעת הראש שהרחיקה אותו מחזור וחצי מהמגרשים.
אינדיאנפוליס נקלעה לפיגור של 0-20 במחצית מול לוס אנג'לס במחשק חזרה לפורמה "הרגילה" של הצמד סטאפורד ופוקה.
המחצית השניה כבר הייתה סיפור אחר שבו הגנת הקולטס איפשרה ללוס אנג'לס 3 נקודות בלבד בשעה שריצ'רדסון (11/25 ל200 יארד, 2 ט"ד במסירה ואחד בריצה), מנהיג קאמבק מרשים ומותח עם דרייב משווה שכולל השלמת המרת 2 נקודות עם 2 דקות על השעון.
אבל טעות מנטלית של הגנת הקולטס בדרייב הראשון של הארכת הזמן, השאירה את הסופרסטאר בהתהוות, פוקה נאקווה, פתוח לחלוטין למסירה של 22 יארד במרכז הרחבה שנאספה לניצחון.
האגדה של נאקווה הולכת וגדלה כשהטירון קלט 9 תפיסות ל163 יארד וכאמור, הט"ד המנצח, שבצורה מפתיעה הוא הט"ד הראשון שלו העונה. ובמספר היארדים הוא רק שני, אבל ממש על עקביו של ג'סטין ג'פרסון המופלא.
קיירין ווילאמס אחראי ל103 יארד ו2 ט"ד בריצה והיווה נדבך חשוב בשליטה של לוס אנג'לס בתחילת המשחק כשהראמס עוברים לראשונה את קו ה100 יארד למשחק על הקרקע. אולי זה ישכנע את שון מקווי לא להסתמך רק על הזרוע של סטאפורד.
זאק מוס באינדיאנפוליס צבר 70 יארד והיה הרץ המוביל בקבוצה למרות הנטייה של ריצ'רדסון להשתלט על האספקט הזה של המשחק.

סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (0-4) – אריזונה קארדינלס (3-1) 16-35
הופעה שוברת שיאים של התקפת סן פרנסיסקו כשהיא מארחת את היריבה לבית ולמרות יום רע יחסית של ההגנה, משייטת לנצחון נוסף.
בקבוצה של ג'ו מונטנה וסטיב יאנג קשה מאוד למצוא מישהו שיהיה מספיק טוב כדי למלא את הנעליים הגדולות האלו. ברוק פרדי לא מפסיק לנצח מאז שפתח במדי סן פרנסיסקו והוא עושה את זה באופן משכנע ועכשיו גם באופן ששובר שיאים של קומיו האגדיים.
במופע כמעט מושלם פרדי מוסר 20 מסירות מוצלחות מתוך 21 נסיונות ושובר את שיא הדיוק של סטיב יאנג. ושלא תגידו שהכל היו מסירות קצרות, המשחק הזה הציג לראווה גם את זרועו של פרדי כשמסר 4/4 השלמות  מעל  30 יארד באויר.
התקפת סן פרנסיסקו תחת ברוק פרדי משיגה כבר ארבעה משחקים רצופים 30 ומעלה נקודות למשחק ועוזרת לסחוב הגנה שסובלת מנסיגה קלה במעבר מדמיקו ראיינס המלהיב לסטיב ווילקס הצנון.
בשבוע שעבר הג'איינטס שברו שיא ליגה במספר הבליצים מול פרדי והוא פירק אותם, השבוע אריזונה עשו בליצים רק כ17 אחוז מהסנאפים והוא שבר אותם.
השילוב בין פרדי לכריסטיאן מקקפרי הוא הסערה המושלמת כשמקקפרי מחזק את הביד שלו לשחקן ההתקפה של השנה עם עוד הופעה פנומנלית בה השיג ארבעה ט"ד (3 בריצה ו1 במסירה) ומעל 170 יארדים כוללים. מקקפרי היה יכול לשבור את שיא הקבוצה של ג'רי רייס האגדי עם 5 ט"ד למשחק כשהקבוצה הייתה יארד אחד מהאנדזון ושאנאהן בחר בק"ב סניק של פרדי. שאנאהן מאוחר יותר הצטער על ההחלטה ואמר שאם היה יודע, היה נותן את זה למקקפרי. מקקפרי ממשיך להוביל את הליגה ביארדים בריצה בהפרש עצום מהבא אחריו והשווה את רחים מוסטרט במקום הראשון במס' הט"ד.
מעל 70% מהתקפת סן פרנסיסקו עברה דרך הרץ הדינמי שלפעמים נדמה שהוא ופרדי משחקים סולו על המגרש. אבל גם ברנדון איוק היה שם גם כדי לקלוט 148 יארד ב6 תפיסות.

למרות שליטה התקפית מוחלטת של הניינרס, אריזונה הציגה התקפה משלה בראשות ג'וש' דובס המצויין (28/41 ל265 יארד ו2 ט"ד ועדיין ללא חטיפה העונה), וג'יימס קונור הקשוח (52 יארד קשים) . דובס ניצל הייטב קו הגנה אחורי לא ממשומע וקו הגנה קדמי חסר מעוף והצליח לצמצם את התוצאה, בשני דרייבים מצויינים לסיום המחצית הראשונה ופתיחת המחצית השניה, למרחק של 5 נקודות. אבל ברבע הרביעי הגנת הניינרסננעלה וההתקפה הוסיפה עוד 2 ט"ד משלה לחתום את הנצחון.
סן פרנסיסקו נשארת אחת משתי הקבוצות היחידות בליגה עם מאזן מושלם (פילדלפיה) ובשבוע הבא מארחת  את אחד המבחנים הקשוחים ביותר שלה העונה, היריבה המיתולוגית דאלאס קאובויס.

ורוחו מרחפת מעל הדשא, קריסטיאן מקקפרי אלוהי.

לוס אנג'לס צ'ארג'רס (2-2) – לאס וגאס ריידרס (3-1) 17-24

המטענים מתחילים לתפוס תאוצה עם ניצחון שני ברצף, למרות משחק חלש יחסית של ג'סטין הרברט ובזכות משחק פנומנלי של קאליל מאק. הריידר לשעבר סיים עם 6 סאקס מול הקוורטרבק הרוקי איידן אוקונל שפתח במקומו של ג'ימי גארופלו הסובל מזעזוע מוח. הצ'ארג'רס היו טובים יותר בפתיחה וכל 24 הנקודות שלהם הגיעו במחצית הראשונה, לעומת 7 של הריידרס. אחרי ההפסקה קבוצתו של ג'וש מקדניאל נראתה טוב יותר ושלוש דקות לסיום המשחק הם מצאו את עצמם בפיגור של טאצ'דאון ובמרחק 3 יארדים מהאנדזון של ל.א. לצערם אסנטה סמואל ג'וניור חטף את המסירה של אוקונל וסגר את הסיפור.

הרברט רשם 167 יארדים, סקור ואיבוד באוויר ו-27 יארדים על הקרקע עם שני טאצ'דאונים. את המסירה שלו לאנדזון תפס כמובן קינן אלן שסיים בסה"כ עם 32 יארדים במשחקו החלש ביותר העונה. בהגנה בלטו מאק עם הופעה היסטורית וסמואל עם החטיפה הקריטית.

מנגד, אוקונל סיים את משחק הראשון בקריירה עם 238 יארדים במסירה בלי טאצ'דאונים באוויר אבל עם אחד על הקרקע. גם ג'וש ג'ייקובס נכנס לאנדזון וסיים עם 81 יארדים בריצה.

שישה סאקים במשחק!!, קאליל מאק

דאלאס קאובויז (1-3) – ניו אינגלד פטריוטס (3-1) 3-38

הקאובויז הגיעו מתוחים אחרי ההפסד באריזונה בשבוע שעבר והוציאו את כל העצבים שלהם על הפטריוטס ובעיקר על מק ג'ונס האומלל, במשחק שהיה חד צדדי מהפתיחה ועד הסיום.

טאצ'דאון של סידי לאמב, בנוסף לשני טאצ'דאונים הגנתיים שרשמו לייטון ואנדר אש ודארון בלנד אחרי איבודים של ג'ונס הורידו את הפטריוטס להפסקה בפיגור אירוני של 28-3 מול ההגנה של המתאם דן קווין, שהיה המאמן הראשי של אטלנטה בסופר בול 51. במחצית השנייה שער שדה וטאצ'דאון של הרוקי דוס וון קבעו את תוצאת המשחק.

 דאק פרסקוט רשם 261 יארדים בנוסף למסירה לאנדזון שתפס לאמב, שבעצמו סיים עם 36 יארדים במשחק בו ההתקפה של דאלאס לא הייתה צריכה לעבוד קשה מדי. בצד השני ג'ונס סיים עם 150 יארדים בלי סקורים ושלושה איבודים בסך הכל כשהתופס המוביל שלו היה האנטר הנרי עם 51 יארדים והנקודות היחידות של קבוצתו מגיעות תודות לבועט צ'אד ריילנד. ביל בליצ'ק צריך למצוא דרכים להעיר את ההתקפה שלו ומהר אם הוא רוצה שיצא משהו מהעונה הזאת.

ניו יורק ג'טס (3-1) – קנזס סיטי צ'יפס (1-3) 23-20

מול בריטני מהומס בקהל ולא פחות חשוב ממנה, טיילור סוויפט, קנזס סיטי עלו תוך רבע אחד ליתרון מהיר של 17 נקודות בדרך למה שנראה כמו ניצחון קל וחד צדדי מול הג'טס המפורקים.
אבל אז החלו הטעיויות הלא אופיניות של מהומס כשהגנת הג'טס השיגה סייפטי (עבירה בתוך הרחבה), ואז חטיפה ואז עוד חטיפה שתורגמו בחלקן לנקודות במשחק טוב מהמצופה של זאק ווילסון.
הג'טס הצליחו להשוות ופיספסו לפחות 2 הזדמנויות לניצחון מרעיד אדמות על האלופה המכהנת כשפיספו שער שדה אחד וכשזאק ווילסון נזכר מי הוא ואיפה הוא משחק ואיבד כדור לפאמבל בדרייב האחרון של הג'טס אחרי שקנזס סיטי עלו ליתרון שער שדה. הצ'יפס השתלטו על הפאמבל וסחטו את השעון עד לניצחון הדחוק.
מהומס עדיין לא מציג את הרמה שהופכת אותו לאחד השחקנים המלהיבים בליגה ובמשחק צנוע יחסית השיג רק 203 יארד וט"ד אחד. איזייה פאצ'נקו פיצה קצת עם 115 יארד וט"ד בריצה.
טראויס קלסי אמנם הוביל את הקבוצה בתפיסות אבל הסתפק ב60 יארד ולא זכה להרשים את החברה המפורסמת עם חגיגה באנדזון.

בריטני מהומס לא מרוצה.

ניו יורק ג'איינטס (3-1) – סיאטל סיהוקס (1-3) 24-3

סיאטל פירקו, תרתי משמע את הג'איינטס האומללים כשהגנת הסיהוקס ריסקה את דניאל ג'ונס עם 12 סאקים במשחק. תוסיפו לזה 2 חטיפות שאחת מהן הוחזרה 97 יארד לט"ד ופאמבל שנאסף וכתוצאה מכך ההתקפה של האורחים לא הייתה צריכה להתאמץ מדיי. ג'ינו סמית (13/20 ל110 יארד וט"ד) הוחלף בשלב מסויים על ידי דרו לוק וקנת וולקר עם ט"ד משלו  ו79 יארד  כשההתקפה פינתה את הבמה למופע של ההגנה.
התקפת ג'איינטס בהופעה מזעזעת נוספת של דניאל ג'ונס (27/34 ל203 יארד ו2 חטיפות) באיצטדיון הבייתי שלהם הצליחה לשים רק 3 נקודות על הלוח כל המשחק כשהדרייב הראשון נפתח בכשלון דאון רביעי ושאר הדרייבים היו פשוט כישלון. מאמן השנה המכהן, בריאן דיבול, לא מוצא פתרונות ואם זה ימשך כך יש מצב שנראה מאמן שנה מפוטר בעונה לאחר הזכייה בתואר.
ג'מאל אדאמס, הסייפטי המצויין של סיאטל, חזר לפעילות אחרי פציעה שהשביתה אותו ממשחק הפתיחה של שנה שעברה ונפצע שוב בדרייב הראשון, הפעם זעזוע מוח.

מקופל, דניאל ג'ונס

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. תודה לצוות, סיקור מעולה כרגיל.
    1. באפלו במשחק מרשים מאוד, אבל כזה שגם הראה כמה ההתלהבות ממיאמי הייתה מוגזמת.
    2. הצ'יפס מנצחים בינתיים, כך שהיכולת של מהומס פחות מטרידה. סביר להניח שהוא יהיה טוב כשיצטרכו אותו.
    3. דניאל ג'ונס דווקא היה יחסית בסדר ומי שכשל עבור הג'ייאנטס, גם השבוע וגם העונה בכלל, זה בעיקר האופנסיב ליין שלו. הוא לא QB מהטופ 10 בליגה, אבל הוא מקבל החלטות די טוב בדרך כלל ולא לוקח הרבה סיכונים, ויעידו על כך אחוזי ההשלמה הגבוהים שלו.
    לסיום – רדזון:
    https://x.com/NFL_DovKleiman/status/1708526688873652629?s=20

  2. סיקור מצויין.
    זה נראה כמו סוף הדרך של המאמן ביליצ'ק,
    ההשפלות מגיעות שבוע אחר שבוע מול קבוצות שפעם היו מפחדות לשחק נגד הפאטס.

    הניינרס הקבוצה שהכי מרשימה אותי מפתיחת העונה,
    הם םייבוריטים ברורים לזכייה אם יגיעו בריאים לקראת הפלייאוף.

  3. אני מהמר שמהומס על אש נמוכה כרגע, מחדד כימיה עם התופסים. יש לו כמות נשקים יפה שם עם MVS ווטסון טוני ושלישיית\רביעיית הרצים התופסים המצויינים שלו. הכשרון שם וזה עניין של זמן עד שיתפוצץ. קחו בולד פרדיקשן – שבוע הבא 400 יארד ו 4 טאצ'ים על הראש של הויקינגים

  4. תודה על הסיקור המשובח.
    באפלו ניקנקו את מיאמי שהציגה (שוב ) הגנה מזעזעזת.
    הניינרס מבעיתים ואם יישארו בריאים הם ישייטו לסופרבול. המשחק מול דאלאס יהיה אש!
    פילי אמנם גם משולמים אבל לא משכנעים ומשחק האוירי שלהם לא ממש מרשים.
    הצ'יפס עוד טרם פגשו קבוצה מהדרג הראשון ורק אז נוכל לדעת אם הגמגום שלהם מצריך אזעקה עולה ויורדת.
    הענקים מניו יורק הם זוועה. החוזה של ג'ונס מופרך והם יכולים להתכונן לעונה הבאה אחרי שיפסידו שבוע הבא במיאמי.

  5. הבחירה של ברוק פרודי במקום האחרון בדראפט אינה דבר חד פעמי, ראה הבחירה הנמוכה של ברודי ובכל זאת, איל כל הסקאוטים של כל הקבוצות טעו כל כך?

  6. תודה על הסיקור, תענוג כל שבוע.

    חוזר לפאקרס בשבוע שעבר רגע כדי לומר שאם להפסיד למישהי מהדוויז'ן בבית זה לליונס שהם קבוצה שאני מסמפט מאוד, ושיש עוד כאן תהליך גיבוש זהות שאני לגמרי אשמח אם ימצו אותו עד תום וגם אם יעלה בכמה הפסדים. יש לכם את כל העונה ללכת על זה, עונה הבאה הקהל כבר יהיה פחות סבלני.

    הבילס שחקו מדהים. בכלל אלן בפורם MVP מאז מאז הטעויות במשחק הראשון. תכל'ס זה לגמרי שלו לקחת העונה.

    מי היה מאמין שהAFC דרום והNFC מערב יהיו תחרותיים כל כך? מוכיח לא מעט כמה אימון ושיטה מפצים על חוסר בשמות גדולים ובנסיון. שמסתכלים על זה מהזווית הזו אתה פתאום רואה שאילו שתי בתים עם מאמנים אדירים, וגם הרוקיז מביניהם מרשימים מאוד (ובכלל, המתאמים של האיגלס בשנה שעברה בפתיחות עונה סופר מרשימות).

    הסצנה בסוף המשחק של הג'טס בה לאזארד קוב וכל הגווארדיה של רורג'רס מנחמת את ווילסון היית נוגעת ללב. חבל שהוא מביא משחק כזה אחת לשלוש עונות, עוד יותר חבל שהוא עשה את זה נגד הקבוצה הלא נכונה. אפשר לומר שמהומס והצ'יפס השנה עדיין לא ברמה, אבל זו קבוצה שעובדת בלנצח. עד עכשיו זה עובד.

  7. טיילור סזוויפט עשתה את הרנקינג הגבוה ביותר במשחק שהוא לא סופרבול. טמפה ביי נראית לי כטובה ביותר, כולל הבלתי מנוצחות. איזה כיף לקרוא בעברית על המשחקים אחרי שקוראים עליהם באנגלית. והסיקור בעברית לא פחות טוב, אם לא עדיף, על האנגלית. תודה לכולכם.

  8. תודה חברים. מלא קבוצות בינוניות העונה, כרגע זה מסתמן כמו ניינרס-איגלס ובילס-צ'יפס בגמרי החטיבות, כשדאלאס ובולטימור ינסו להפתיע. חוץ מהן כאמור כל קבוצה אחרת שתגיע לגמר החטיבה תהיה הפתעה עצומה

    1. לא אפול מהכיסא אם גם הדולפינס, ליונס, באקס או סיהוקס יהיו בגמר החטיבה למקרה נפילה של אחת האריות, אבל באמת שהשנה רק התחילה. אוטוטו גנרל חורף ופציעות לא עלינו (שכבר קצרו קונטנדריות כמו הג'טס) טפו טפו טפו חמסה חמסה חמסה

      1. פציעות הן כמובן ויילד קארד רציני, מבין הכוכבים נראה לי שמקאפרי ולמאר הם בסיכון הכי גדול. אבל אם לא יגיעו פציעות משמעותיות, אני דווקא כן אופתע לראות קבוצות כמו ליונס או דולפינס בגמר החטיבה, לפחות העונה. בעונות הבאות הן כבר יהיו מועמדות יותר רציניות

  9. אחלה סקירה. ניצחון מאוד חשוב לבילס במאבק על הראשות בית, אבל כמו שכבר אמרו כאן, יש עוד עונה ארוכה והרבה פציעות בפתח

  10. תזכורת לתיאוריה שהקבוצה שזוכה באליפות היא זו שמגיעה לסוף העונה עם הכי פחות פציעות. הערה לגבי הפאטס, בתגובות בבוסטון גלוב יש קונצנזוס מוחלט שמאק גונס לא יכול לספק את הסחורה וקונצנזוס גדל והולך שבליצק סיים את הסיפור וצריך ללכת.

  11. תודה על סיקור מעולה
    לכל מי שממהר לעשות תחזיות, אני רוצה להזכיר שפוטבול זה משחק (ועונה) של מומנטומים. בזמן הזה לפני שנה כולם הכתירו את הבילס והספידו את הצ'יפס. גם השנה, הבנגלס פתאום יכולים לחזור עם שבעה נצחונות רצופים, טמפה או הרייבנס יכולים לפתוח מבערים וכן, גם הניינרס או האיגלס יכולים פתאום להיכנס לשרשרת הפסדים.אפשר לחכות עם הנבואות לפחות עוד שלושה ארבעה מחזורים.
    .
    מקאפרי מדהים אבל שימוש יתר עלול עוד להתנקם בקבוצה, בין אם בגלל שייפצע ובין אם בגלל שהניינרס יפתחו תלות יתר ולא יתפקדו בימים החלשים שלו.
    למרות שהכל ידוע, החולשה של הג'איינטס במשחק אתמול עם סיאטל, הייתה מפתיעה לגמרי. עזבו את ג'ונס שהוא בינוני מינוס אבל דחיל רבאק, יש לכם שני תאקלים סיבוב ראשון בדראפט (לא סתם, מקומות 4 ו 7), יש סיבה לזה שכל כך קל להגיע לקווטרבק שלכם?

  12. תומר, יהיו שיתווכחו (גם אני עד המשחק האחרון) שקו ההתקפה מתמוטט בכל מהלך והתופסים לא תופסים גם זריקות טובות של גונס, ולכן הוא לא הבעייה. אחרי המשחק האחרון ברור שהוא חלק מהבעייה הכללית של התקפה לא מתפקדת. צריך לומר שההגנת הפאטס (גם כן למעט המשחק נגד דאלאס) הייתה לא רעה והחזיקה את מיאמי למשל על 25 נקודות.

    1. נו, בסדר, בעצמי אמרתי שג'ונס הוא לא יותר מבינוני מינוס אבל הדרך שבה יחידת הפאסראש הבינונית של סיאטל (אני בספק אם היא מדורגת בטופ 10 של הליגה) הצליחה למצוא אותו פעם אחר פעם הייתה מביכה
      מובן שיש בזה חלק גם לרסיברים שלו שלא מצליחים להתפנות מספיק מהר ומשאירים אצלו את הכדור יותר ממה שצריך (תשווה למשל לפרדי)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט