סיכום שבוע שלישי בעונת הNFL/ רביב פייג

תוכלו למצוא את הסקירה לקראת המפגש המסקרן בין דטרויט ליונס לגרין ביי פאקרס הלילה, מייד לאחר כמה מחשבות על ארועי השבוע בNFL.

סיכום השבוע

1 ) איזו תקופה להיות אוהד פוטבול. במיוחד אם אתה אוהב התקפות. 70 הנקודות שהדולפינס המטירו על הברונקוס הן הכי הרבה נקודות  מאז 1966, אז וושינגטון הבקיעה 72 נקודות על הג'איינטס. והאבסורד הוא שהקבוצה הייתה בפוזיציה לשבור את השיא הזה אבל מייק מקדניאל בחר לקחת ברך במקום לבעוט שער שדה. מאוחר יותר הוא תירץ שלשבור שיאים זו לא הסיבה שבשבילה הם הגיעו.
אם תשאלו אותי, זה בולשיט ולא בטוח שהוא היה מודע לשיא וחשב שהוא עושה משהו אצילי.


כולם השתתפו בחגיגות. 10 ט"ד, 5 על הקרקע, 5 באויר, כשבממוצע הדולפינים השיגו ט"ד כל 6 דקות משחק. אפילו כשמיאמי עלו עם המחליפים ברבע הרביעי, ובכלל לא התכוונו להוסיף נקודות, הגנת הברונקוס הייתה כל כך לא קיימת, עד שאיפשרה למייק וויט, הק"ב המחליף, רקורד מושלם בקבוצה עם 2/2 ל67 יארד תוך כדי שהוא מוצא למסירת עומק את התופס המחליף שהופעל רק השבוע מחוליית האימונים, רובי צ'וזן (מי??) לט"ד של 68 יארד משלו ועל הדרך, הרץ ד'בון האצנה פורץ לריצה של 67 יארד לט"ד. אז עם משחק גמור והמחליפים עולים בשביל לתת לפותחים לנוח, מיאמי משיגה 150 יארד 2 ט"ד בפחות מרבע משחק.


2) אה, ועל הדרך מיאמי שברו שיא מ1955 (לוס אנג'לס ראמס) של מספר היארדים למשחק עם  735 יארד.

3) לא נרשמו שערי שדה מצד מיאמי.

4) הידעתם שמייק מקדניאל, מאמן הדולפינס, היה בנערותו נער הכדורים של דנבר ברונקוס וגדל אוהד שלהם?



4) מיאמי דולפינס כרגע הם קבוצת הפוטבול הכי מהירה בליגה, אם לא בתבל.
הרץ רחים מוסטארט, אלוף מכללות בענפי ריצה, מחזיק שיא אישי של 10.15 שניות למאה מטר.
דבון האצ'נה, הרץ הטירון המחליף!! מחזיק בשיא אישי ב100 מטר של 10.02 שניות.
והזמן של הצ'יטה, טייריק היל באותו מרחק הוא 10.19 שניות.
אז נכון שבעולם של סאב 10 שניות  ל100 מטר הם לא ישברו שיאים אולימפים, אבל שלושתם מחזיקים כרגע בחמשת המהירויות הכי גדולות שנרשמו במהלכי פוטבול העונה.
אף אחד לא תופס את מיאמי.


5) זו הפעם השניה העונה, מתוך שלושה משחקים, שלמאר ג'קסון, הק"ב של בולטימור, מוביל את הקבוצה ביארדים בריצה. גם במשחק מול סינסנטי הוא לא היה רחוק מגאס אדוארדס במספר היארדים.
לא הלכתי ובדקתי כמה פעמים זה קרה במהלך הקריירה של ג'קסון, אבל התחושה היא שהרבה.
מתוך שני משחקים ששיחק אנתוני ריצ'רדסון הק"ב הטירון של אינדיאנפוליס, שסיפר שהוא "גדל" מעריץ של סגנון המשחק של לאמאר ג'קסון, הוא הוביל בריצה משחק אחד ואם לא היה נפצע במהלך המשחק השני אולי הקריירה של זק מוס, הרץ של הקולטס, הייתה נראית אחרת.
לאמאר בילה חצי מעונה שעברה פצוע וריצ'רדסון ישב את המחזור השלישי עם זעזוע מוח. סגנון המשחק שלהם אולי מלהיב, אבל עלול להעלות לקבוצתם באובדן זמני של הק"ב הפותח.
ובעונה כזו של פציעות משמעותיות לכמה מהכוכבים הגדולים של הליגה, כדאי להם להיזהר.
השבוע שניהם נפגשים ראש בראש. על מי אתם מהמרים שיוביל את הקבוצות שלהם בריצה?


6) ואם בפציעות עסקינן, במחזור השלישי מלאך הפציעות (בן דוד של מלאך המוות) לא פסח על עוד כמה שחקנים בליגה, שחקנים מספיק חשובים כדי להסיט את הנתיב של הקבוצות שלהן לדרך לא טובה.
ג'ימי גארופולו, הק"ב של לאס וגאס ריידרס, נפצע שוב. הפעם זעזוע מוח. הוא כרגע בפרוטוקול ולא בטוח שיפתח השבוע.
דרק קאר, הק"ב של ניו אורלינס, סובל מנקע בכתף ולא ישתתף במשחק השבוע מול הבאקנירס.

  
7) ונסיים בחדשות ששברו את עולם הפוטבול ועולם הפופ במקביל. שני העולמות מתחברים במה שנראה אישור רשמי למה שהתחיל בהכחשות רפות למערכת יחסים רומנטית של הטייט אנד הסופרסטאר טראויס קלסי והזמרת המגא פופולרית, טיילור סוויפט.
סוויפט נראתה צופה במשחק של קנזס סיטי מתא הכבוד בחברת אמו של טראויס ואם הם בשלב של לפגוש את המשפחות אז זו חייבת להיות אהבת אמת, לא?
השניים נפגשו כשקלסי ניסה להעביר לה פתק במהלך הופעה שלה בעיר קנזס סיטי.
כבר נודע שסוויפט תגיע גם למשחק של הצ'יפס בניו יורק מול הג'טס. ואם מה שקנזס עשו לשיקגו ברס במהלך המשחק עם טיילור ביציע זו אינדיקציה, אז כדאי מאוד שזאק ווילסון יזהר.

 

נגזר משמים, ג'ייסון קלסי ודאנדרה סוויפט

גרין ביי פאקרס (1-2) – דטרויט ליונס (1-2), גרין ביי, חמישי 3:20
הציפיות לפני תחילת העונה היו שדטרויט יהיו מאוד תחרותיים השנה וגרין ביי תסתפק באיזו תקופת הסתגלות עם המעבר לג'ורדן לאב בעמדת הק"ב. אבל באנ.אפ.אל דברים נוטים לקחת כיוון משלהם כשמינסוטה, המועמדת הראשית לעשות לדטרויט צרות בדרך לראשות הבית, משלמת לאלי הפוטבול את מחיר הנצחונות היותר מדיי צמודים,  ונפלה לבור של 3-0 שיהיה לה קשה מאוד לטפס חזרה ממנו.
ושיקגו? הברס שקועים עמוק בעולם של ח… ובדרך לעוד עונה אבודה.

אז מסתבר שג'ורדן לאב לא זקוק לתקופת הסתגלות והוא הרבה יותר טוב ממה שציפו. גרין ביי ממשיכה במסורת בת עשרות השנים לבחור פרנצ'ייז ק"ב שישרת אותם שנים. זה התחיל הרבה יותר מוקדם עם שמות כמו ברט סטאר בשנות ה60, אבל ברט פארב למשל שיחק במדים הירוקים צהובים 16 שנה, אהרון רודג'רס החליף אותו ל15 שנים ונראה שג'ורדן לאב יכול אולי כבר לחשוב על תוכנית לפנסיה בוויסקונסין.

לאב, הוכיח בשלושה משחקים שהוא אולי לא סלינגר כמו פארב או אולי לא מתעתע בפוקט ומשתמש ברגליו כמו אהרון רודג'רס, אבל יש לו מה שצריך כדי להוביל את גרין ביי לניצחונות והאופי גם לחלץ אותם מצרות.
לאב מסר ל 7 ט"ד וחטיפה אחת בשלושה משחקים, הראה אופי כשהנהיג קאמבק שכיסה פיגור של 17 נקוות מול ניו אורלינס, פיתח כימיה עם תופסים טירונים (ג'יידן ריד מוביל את הקבוצה ביארדים בתפיסה), וטייט אנד מחליף (לוק מסגרייב מוביל את הקבוצה במספר התפיסות יחד עם רומיאו דובס) , והסתדר גם בלי התפוקה החשובה של הרץ אהרון ג'ונס הפצוע.
ולמשחק מול דטרויט הוא עשוי לקבל חזרה הן את אהרון ג'ונס והן את כריסטיאן ווטסון הטייט אנד שתפס 9 ט"ד שנה שעברה. שניהם מוגדרים בספק למשחק אבל הכיוון נראה טוב.
ובינתיים בדטרויט ההתפתחות של ג'רד גוף תחת שרביטו של דן קמפבל ממשיכה לשלם דיבידנדים עם אחוז השלמות קרוב ל70, מקום שישי ביארדים במסירה, עד לאחרונה שיא הליגה למספר מסירות ללא חטיפה, נצחון עם הרבה אופי על האלופה המכהנת, וכמעט מאזן מושלם לולא ההפסד בהארכה לסיאטל.
מה שדטרויט צריכה זה יציבות מההגנה שלה שהגיעה לשחק חזק בשני משחקים אבל איפשרה לסיאטל להבקיע עליה 37 נקודות ומה שגרין ביי צריכה זה להפסיק להתמודד במשחקים צמודים כשמלבד המשחק מול שיקגו החלשים, ההפרש מהיריבה היה של נקודה אחת בלבד. וראינו מה יותר מדיי משחקים צמודים עשו למינסוטה.
תחזית: ההתקפה של גרין ביי היא בדיוק מסוג ההתקפות שיכולות לעשות להגנת דטרויט צרות. אבל מצד שני אם גרין ביי תיקלע לפיגור יהיה לה קשה מאוד להדביק אותו. יתרון הביתיות והחזרה האפשרית של ג'ונס וווטסון יעניקו לפאקרס את הנצחון בניקוד צמוד וגבוהה. משחק שאסור לפספס.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה רביב, סיכום מצוין והתמונה של קלסי עם דיאנדרה סוויפט קרעה אותי
    .
    קבוצות משלמות על אי-השקעה באופנסיב ליין, גם הריידרס וגם הסיינטס חסרים בתחום הזה (ובאותה הזדמנות, הקהל הקדוש מתבקש לשלב אצבעות להגנה על האברך הצדיק ברוק בן יצחק פורדי)
    שני טייפואים:כתבת "מייק מקדניאלס מאמן הג'טס" בסעיף 4 וכמו כן יש שני סעיפי 4
    .
    לגבי הפקרס, הסקאוטינג שלהם מדהים. כל שנה מדברים על פרוספקטים שנבחרים בתחילת הסיבוב הראשון, כל שנה יש באסטים א-לה טריי לאנסים וזאק ווילסונים כאלה, והפאקרס? הם מסתפקים בלבחור את פארב בבחירה 33, את רודג'רס בבחירה 24 ואת לאב בבחירה 26
    דטרויט נראים לא רע בכלל מתחילת העונה (למרות ההפסד לסיאטל) ואם לרפרר לשתי שורות למעלה, האוליין שלהם פשוט מאפשר לגוף לעבוד. הולך להיות אחלה משחק היום, שקול וטוב

  2. מילה טובה השבוע מגיעה גם למאט גיי – הקיקר של הקולטס שניצח את ג'סטין טאקר בדו קרב רגלי (לא הרבה יכולים להגיד את זה) כשטאקר מחטיא בעיטה לכמעט 60 יארד במחצית הראשונה בעוד שגיי קובע שיא ליגה עם ארבע בעיטות מדויקות מעל ל-50 יארד במשחק אחד.

  3. מילה טובה גם לג'וש דובס – הק"ב של הקארדס שאולי לא הבריק אבל אולי בזכות הניצחון סוף סוף יכול לרכוש את החולצה שלו בחנות המרצ'נדייז של הקבוצה.

  4. מה שיפה בניצחון הזה של מיאמי, שזה שם באור שונה את הפאטריוטס ששיחקו נגדם בשבוע שלפני והפסידו בהפרש של טאצדאון אחד (וגם החזיקו את מיאמי על 25 נקודות עם סיכוי כלשהו אפילו לנצח)

  5. לא שיאים אולימפיים אבל באליפות ישראל לא"ק 2022, הרצים והתופש של מיאמי היו משיגים את שלושת המקומות הראשונים
    .
    היה לנו פעם דיון, מה היה קורה אם האתלטים הגדולים מבין שחקני הכדור למיניהם היו מוותרים על הכסף הגדול ומחליטים להתמקד באתלטיקה פרופר. האם פיצ'רים היו שוברי שיאים בהטלת כידון? כדורסלנים או כדורעפנים בקפיצה לגובה? רסיברים או רנינג בקס בריצה?

    1. פעם הגיע איזה בחור אמריקאי שחור, רץ אחורי בקולג', לבקר באימון פוטבול שקיימנו בפארק הירקון.
      בשלב מסויים נמאס לו, עשה חימום קצר, והראה לנו איך הוא עושה דברים.
      עד היום אני זוכר את הקלות המטורפת שבה הוא פיתח מהירות לא אנושית שהשאירה את כולנו עם פה פעור.

      1. לא נרגעתי ובדקתי עוד קצת בויקיפדיה
        מסתבר שהיל ירד מהעשר שניות במאה מטר עם 9.98 מדהים אבל זה היה עם רוח גבית של 5 מ' לשניה (זה יוצא 18 קמ"ש, הסף הוא 2 מטר לשניה או 7.2 קמ"ש) ועשה גם 20.14 במאתיים מטר שזה אפילו עוד יותר מדהים כי 200 מ' זה כבר גם סיבולת, אצ'נה אגב קבע 20.18 במאתיים מטר
        מוסטרט גם קבע שיא מכללות ב 300 מ' משוכות (מסתבר שיש דבר כזה) עם זמן ארוך בארבע שניות בערך מהשיא העולמי

  6. תודה רבה על הסיקור. מה שפרסמת על השחקנים של מיאמי זה לא יאומן. בגדול זה תוצאות של
    חצי גמר/גמר אולימפי – אני חושב שטוקיו הייתה הפעם הראשונה בלי רצים מעל 10 שניות בריצת גמר

  7. תודה על הסיכום הנפלא.

    שפשתי את העיניים כשראיתי שהמלמה מתמקדת בבחורה יפה שקופצת ליד אמא של האחים. נפלתי מהכסה שהבנתי שזאת היא. האבן האחרונה בדומינו נפלה. KC תופסת את מקומם של הפאטס כמלכות הכיתה 😁. מהומס יורש של בריידי, ועכשיו קלסי וטיילור יורשים של הזוג הפרוד בריידי את גיזל. מרתק.
    כל פעם שQB רץ אני מתכווץ בפחד וכאב. הם לא שפויים. QB חייב להשאר בפוקט . לצאת ממנו במקרה של קריסה, לספור עד 2 ולזרוק החוצה או לרדת לקרקע. יהיה עוד מהלך. אם QB נפצע ב99% נגמרה העונה ( למעל של הפאטס ושל ה 49's ). חמור מכך כ QB נחבל ולא יוצא רמת השמחק שלו יורדת. צריך לראות את בריידי מסביר על העשור הראשון שלו בליגה לפני שהוא פגש את גררו, כמה שהגוף כאב לו. בעיקר הכתף והיד הזורקת.
    לראות את למאר רץ…. זה טירוף. אי שפיות שלא תוביל את הקבוצה לכלום.
    והכי חשוב וכמה וויכוחים היו לי בנושא, לא היה מעולם QB רץ שלקח אליפות ! אתה לא יכול לחשוב ריצה ומסירה . זה לא עובד. אתה חייב לחשוב וללמוד מסירה. יש QB כמו דונובן מקנב ורוגרס שרוקדים וזזים מחוץ לפוקט במטרה לקנות עוד שנייה שתיים בשביל מסירה.
    תראו ב10 שנים האחרונות שמגמת הQB הרץ צוברת תאוצה מי שרד. אפילו מהומס מסתכן כאשר הוא מתחיל לרוץ והוא סבל מלא מעט פציעות בשנים האחרונות.

    ראיתי 2 משחקים של דטרויט העונה והם אחלה קבוצה. כיף לראות אותם. נראה שהמעבר של גוף עשה טוב ל2 הקבוצות. אני כל כך שמח בשבילו. עושה רושם שהוא QB סוליד לחלוטין.
    אישית אני מהמר על ה 49's העונה. מאיימים.

    במשחק של היונקים, הציטה היה מרשים בתחילת המשחק כשעוד היה צמוד. הבחור הגיע העונה לתת הצהרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט