פריוויו לעונת 2024 של ליגת ווינר סל ושאלות לצוות / צוות הופס כדורסל אירופי

אתר מנהלת הליגה

עונה חדשה בפתח, מכבי תל-אביב תרצה להישאר על תואר האליפות, האחרות ירצו להרוס לה, ואנחנו נרצה ליהנות מהכדורסל המקומי, גם דרך המסכים וגם ללכת למשחקים עצמם ולראות אותם עם הקהל המקומי. אילן אגינסקי היה במסיבת העיתונאים של המנהלת ויחד עם יתר "צוות הופס כדורסל אירופי" התכנסנו להכנה לקראת העונה, ועל הדרך גם ענינו על שאלות לקראת העונה החדשה! איתנו בצוות היום – דרור פישר, שחר צ'קוטאי, אילן אגינסקי ועמיחי קטן.

שתהיה לנו עונה מעולה!

רשמים ממסיבת העיתונאים / אילן אגינסקי:

מסיבת העיתונאים לפתיחת העונה נקבעה מזמן לתאריך של גמר גביע ווינר אך לאור מה שקרה בחצי הגמר חלק גדול מהמסע"ת הייתה על מה שקרה.

יו"ר המנהלת ארי שטיינברג אמר: "כולנו טעינו, האחריות עלינו, האירוע הדיר שינה מעיניי. אוהד צריך להרגיש רצוי במגרשי הספורט – אין זכות קיום לספורט בלי אוהדים. יש בעלים חדשים בליגה וזה דבר מבורך. המתווה של שר הספורט מיקי זוהר נתן פתרונות לחלק מהבעיות של הכדורסל הישראלי. לקחתי על עצמי משימה, להביא קהל חדש למגרשים, שהורים לא יחששו לשלוח את ילדיהם למשחקים. אני בשיחות עומק עם כל הגורמים על מנת להביא שינוי ופתרון. מה שקרה לא היה צפוי, אנחנו נפיק לקחים. אני מקווה שמהתחתית הזו אנחנו רק נצמח".

אחרי הפתיחה שלו, נשאל שטיינברג מספר שאלות בנושאים שונים:

ש: איך מונעים התנגשויות בזמנים בין קבוצות הכדורגל לכדורסל של אותו מועדון? ת: המטרה של המנהלת שיהיה כמה שיותר רייטינג אבל לא תמיד המועדונים רוצים את מה שאנחנו רוצים. הכדורגל הוא ענף יותר חזק, יש מחובויות להרבה גורמים (ווינר, גוף משדר) וצריך להתאים בין כולם. ש: שעות המשחקים המאוחרות – בכל מחזור יש משחק שמתחיל ב-21 שזו שעה מאוחרת לילדים ולמרות דיבורים לאורך השנים זה לא משתנה. ת: יש גופים שאנחנו עושים להם חשבון, אבל אני אדאג שיהיו משחקים בשיישי בצהריים ובזמנים שיותר מתאימים למשפחות. אני לא אוהב את השעה ומנסה שיהיו כמה שפחות משחקים בשעה הזו. ככל שיהיה הייפ סביב הליגה יהיה לנו יותר כוח לשנות.

ש: הוקמה וועדה לבחון את שינוי כמות משחקי הפלייאוף – האם ההחלטה תחול על העונה הקרובה? ת: אני בעד שיהיו סדרות של טוב מ-5 כי אלו המשחקים המעניינים אבל צריך לאזן בין הרצונות שלנו לבין הסיטואציה של הקבוצות מול האולמות וששום קבוצה לא תפסיד מזה שהיא הגיעה לגמר. בנוסף, השנה יהיו בליגה 13 קבוצות ובעונה הבאה 14 קבוצות צריך לבחון שינוי כולל בדמות פלייאין וכדו' אז שלושה סיבובים מלאים לא יוכלו לקרות ויצטרכו עוד שינויים שכרגע בהליכי חשיבה – צריך יציבות ולא כל שנה שינויי – מעדיף לשבת עוד זמן ולהביא תכנת סדורה – לא נבוא מוכנים לזה השנה.

ש: ענישה פרסונלית – יש מצלמות למה לא פועלים כנגד אוהדים אלימים? ת: צריך שופט ספורט, המשטרה גם מתוסכלת מהמצב של הדלת המסתובבת, אני לא יכול לשנות את המצב כי אני לא עוצר או משחרר. אני לא מאמין שיש אוהד שנהנה לנשום עשן. צריך פה שיתוף פעולה של כל הגורמים, אבל אם מתכוננים למלחמה זו נבואה שמגשימה את עצמה (בכדורגל הורידו את הגדרות וזה עזר) ואולי זה הכיוון שאני מאמין בו.

הקבוצות:

מכבי תל-אביב:

מאמן: עודד קטש.

סגל הקבוצה: אנטוניוס קליבלנד, ג'יימס ווב, לורנזו בראון, וויד בולדווין, רפי מנקו, רומן סורקין, ג'ון דיברתולומאו, בן קרטר, חסיאל ריברו, ג'ייק כהן, עומר מאייר, ירון גולדמן, ג'וש ניבו, תמיר בלאט, בונזי קולסון.

בקצרה: האלופה שמרה על רוב הסגל שלה ותקווה לשמור על המומנטום מהשלבים המאוחרים של העונה שעברה, גם בשמירה על המעמד בצמרת היורוליג וגם במקום הראשון בליגה והמאבק על יתרון הביתיות שהופך לקריטי יותר ויותר. תשתתף העונה ביורוליג כרגיל.

הפועל תל-אביב:

מאמן: דני פרנקו.

סגל הקבוצה: ג'ון הולנד, גל שטרנברג, אקסבייר מנפורד, גיל בני, קייל אלכסנדר, בר טימור, בריאן אנגולה, אייל הראל, ג'יילן הורד, עידן זלמנסון, יונתן רבינוביץ', תומר גינת, ג'ייקובן בראון.

בקצרה: סגנית האלופה סגרה את העונה הטובה ביותר מאז שהמועדון הוקם מחדש כעמותת אוהדים לפני קצת פחות משני עשורים, אבל עם אכזבה לאור ההפסדים בקרבות המכריעים על התארים. עם בעלים חדש ושדרוג קל לסגל שרץ היטב, הפועל ת"א תחפש לעשות צעד אחד קדימה והפעם גם להניף תואר. תשתתף העונה ביורוקאפ, כמו בעונה שעברה.

הפועל ירושלים:

מאמן: אלכסנדר דז'יקיץ'.

סגל הקבוצה: קאדין קרינגטון, כריס ג'ונסון, מוריס אנדור, ברינטון למאר, נועם דברת, ליוואי רנדולף, אפק אמסלם, עוז בלייזר, גבי צ'אצ'אשווילי, זאק הנקינס, ספידי סמית, אילון פולג, יובל זוסמן, אור קורנליוס.

בקצרה: מחזיקת הגביע, וכעת גם מחזיקת גביע ווינר הטרייה, שמרה גם היא על חלק משמעותי מהסגל, ובעיקר על סמית, רנדולף, קרינגטון, קורנליוס והנקינס, 5 השחקנים המובילים מהעונה שעברה, יחד עם מאמן העונה דז'יקיץ'. גם הם סיימו את העונה שעברה בטעם החמצה, ממנו הם יקוו להתחמק הפעם, והם לא יסתפקו בגביע ווינר אותו הם כבר הניפו. תשתתף בליגת האלופות של פיב"א.

הפועל חולון:

מאמן: עמית שרף.

סגל הקבוצה: אמין נואה, ג'סטין סמית, אריאל כהן, אמד קייבר, שון דאוסון, עמית סנקר, סי ג'יי האריס, שחר עמיר, יותם חנוכי, נתנאל ארצי, דרו קרופורד, קובי לוי, רן סולומון, רואי אוסלקה, ניב משגב.

בקצרה: אלופת 2022 נאלצה לוותר על ג'ו רגלנד שעבר ליוון ועל כריס ג'ונסון שעבר לירושלים, אך הביאה רכש מסקרן בראשות אמין נואה, ומחזיקה גם בסגל ישראלי מסקרן עם דאוסון, משגב שהפך לקפטן וארצי. תשתתף בליגת האלופות של פיב"א.

הפועל גליל עליון:

מאמן: ברק פלג.

סגל הקבוצה: מייק בות'וול, דניאל רוזנבאום, מירון רוינה, לוטן אמסלם, ליאור קררה, ברנדון גארט, וינסנט סנפורד, רועי הובר, חן גיא, דן וירצברגר, רון כהן, אור חן, יהל פלג, אביב ארונוב.

בקצרה: אחרי שנתיים מוצלחות ועדיפות בדרבי הגליליות, הפעם גליל עליון תהיה הנציגה היחידה אחרי ירידת הליגה של גלבוע, וגם היא איבדה את שני הישראלים הבכירים שלה ותקווה לשדרג ישראלים צעירים נוספים. תשתתף ביורופקאפ.

עירוני נס ציונה:

מאמן: אלעד חסין.

סגל הקבוצה: נדב ינקוביץ', דאסטי האנס, תומר לוינסון, שגיא קמחג'י, צוף בן משה, איתי שגב, דניאל גריידי, אייזאה וויטהד, וינס אדוארדס, יונתן אבולוף, אלון דניאלי, דמונטה הארפר, להב אקרמן, יאיר קרביץ, ג'רום מיינסי.

בקצרה: די ג'יי קופר שבר שיאי אסיסטים, אבל גם את הסבלנות של נס ציונה, והוא מוחלף על ידי אייזאה וויטהד שאמור להוביל את הקבוצה. מיינסי הוא היחיד מבין הזרים שממשיך לעוד עונה, וגם רוב השחקנים הישראלים התחלפו אצל נס ציונה, ויהיה מעניין לראות איך אלעד חסין מסתדר עם הסגל החדש שלו. תשתתף העונה ביורופקאפ, בו הם זכו ב-2021, אחרי ההדחה ממוקדמות ליגת האלופות.

בני הרצליה:

מאמן: דן שמיר.

סגל הקבוצה: סנדי כהן, ווילי וורקמן, רוברט קרטר, ג'סטין סיימון, ראיין בוטרייט, שוהם גת, אבנר דרור, כריס באב, אור רותם, רג'י לינץ', עוסמאן קרובאלי, איתן בורג, אביתר מור יוסף, קוזמה גונצרוב, איל שמרי.

בקצרה: אחרי עונה היסטורית ב-2022, הרצליה חוו ירידה בעונה שעברה, ויזכרו ממנה בעיקר ניצחון כפול על ריטאס וילנה בליגת האלופות של פיב"א. דן שמיר חזר מניו זילנד ומילאנו ויאמן את הרצליה, בזמן שכריס באב ימשיך להוביל סגל מסקרן ואת הקבוצה היחידה מלבד 3 הראשונות שתשתף 5 זרים במשחקי הליגה. תשתתף במוקדמות היורופקאפ שיתקיימו בתחילת אוקטובר.

הפועל באר-שבע:

מאמן: ליאור ליובין.

סגל הקבוצה: ברנדון סמפסון, ג'ינו קראנדל, רועי פריצקי, חואקין שוכמן, עומרי שלף, נטע סגל, איגור קולשוב, רון ציפר, סם איוריו, ג'קינן גאנט, יואב ויטלם, קריס בנקסטון, גלעד לוי.

בקצרה: אלופת הליגה הבלקנית המכהנת היא אחת מהקבוצות שהסגל הישראלי שלהן כולל בעיקר שחקנים צעירים, כשאיגור קולשוב בן ה-28 מפסיק באופן רשמי להיות צעיר מוכשר עם פוטנציאל ועובר להיות המבוגר האחראי מבין הישראלים, יחד עם שוכמן. תשתתף העונה בליגה הצפון אירופית.

הפועל חיפה:

מאמן: אורן אהרוני.

סגל הקבוצה: ג'וניור איטו, ג'ונתן סטארק, גור לביא, יהונתן סלע, איתי מושקוביץ', עמית שמחון, רותם עובדיה, אופק אביטל, נוה מינץ, דריו האנט, איתי שניידר, עמית גרשון, ליאב בוקובזה, מרכוס בינגהאם.

בקצרה: אורן אהרוני הביא להרצליה גביע וסגנות אליפות ב-2022, אך אחרי עונה פחות טובה הוא מצפין לקבוצה שחוותה רצף דו-ספרתי של הפסדים ואף מצאה את עצמה קרובה לקו האדום בשלב מסוים. החיפאים יקוו לעונה טובה ורגועה יותר מהזרים שהגיעו הפעם, וינסו לחזור לפלייאוף אחרי עונת היעדרות.

עירוני קריית אתא:

מאמן: שרון אברהמי.

סגל הקבוצה: גרג וויטינגטון, אמין סטיבנס, ג'יימס בייטמון, יהב שטרית, גיא פלטין, זיו בלעיש, תומר פורת, רז אדם, גל בייטנר, ג'יי ג'יי קפלן, יריב עמירם, ראיין מייקסל, בן שרף.

בקצרה: העולה החדשה דאשתקד החזיקה יפה בעונתה הראשונה בליגה והייתה קרובה יותר למאבקי הפלייאוף מאשר למאבקי הירידה. גם הפעם, מדובר בקבוצה עם התקציב הנמוך ביותר בליגה ככל הנראה, אך הם יקוו שהיציבות במערכת בראשות המאמן שרון אברהמי, שמאמן את הקבוצה ברציפות מאז דצמבר 2017 והאריך חוזה לעוד 3 שנים, תשפיע לטובה על הקבוצה.

הפועל אילת:

מאמן: מסימיליאנו מנטי.

סגל הקבוצה: קייל פייט, טי ג'יי קליין, עידו הראל, שגיא פנחס, קורן ז'ורנו, מייקל קייזר, ג'ו צ'ילי, יהונתן לוי, עמית זיס, אור אשכנזי, טיירוס מגי, אלייז'ה סטוארט.

בקצרה: אחרי שנה וחצי רעות, מאוריציו בוסקאליה הגיע לאמן את הקבוצה, ויחד עם רכש משמעותי הם הצליחו להישאר בליגה. גם הפעם החליטו באילת ללכת על מאמן איטלקי, והביאו רכש מרשים במונחים ישראלים, בראשותו של טיירוס מגי שהיה חלק משמעותי מהאליפות של הפועל חולון ב-2022.

מכבי עירוני רמת גן:

מאמן: שמוליק ברנר.

סגל הקבוצה: פיל גרין, כרם משעור, ג'יי פי טוקוטו, עומר מרינוב, נאור שרון, אייזאה מיילס, הראל דדון, קנדל מקולום, אדם אריאל, יהל מלמד, ג'ורדן כהן, בניה סרור, יואב ברמן, דנאל כוזהינוף, יובל שניידרמן, רועי בן-כוכב.

בקצרה: העולה החדשה עשתה רכש מרשים עם שמות מוכרים בכדורסל הישראלי כמו ג'יי פי טוקוטו, אדם אריאל וכרם משעור, ועוד שמות מעניינים מאוד בגזרת הזרים, והיא כבר הצהירה על כך שהשאיפה שלה היא להתחרות באירופה כבר בעונה הבאה, מה שאומר שיש להם ציפיות גבוהות יחסית לעולה חדשה.

הפועל עפולה:

מאמן: רועי פרל.

סגל הקבוצה: קייסי שפרד, יאניק מוריירה, קסיוס סנטלי, תומר אסייג, רפאל מסילתי, יונתן לגון, ספנסר וייס, ניר שפר, מוריאל לוטאטי, טיירן דה לאטיבודייר, אבישי יטח, לוקאס גולדנברג, נועם אביבי, אלכס צ'וברביץ'.

בקצרה: העולה החדשה הנוספת עשתה רכש צנוע יותר על הנייר לאורך רוב הקיץ, אך אז החתימה את קסיוס סטנלי, שחקן בעל עבר NBA שגם השתתף בתחרות ההטבעות ב-2021, והוא אמור להוביל את הקבוצה יחד עם קייסי שפרד.

שאלות לצוות:

1. איזו קבוצה מסקרנת אותך במיוחד העונה? (אפשר יותר מקבוצה אחת)

דרור:

הפועל אילת. אחרי שנתיים קשות מאוד והתאוששות מרשימה בפברואר עם החלפת הזרים, נראה שבקבוצה הדרומית החלו להשקיע הרבה ולהביא שחקנים מוכחים. טיירוס מגי ומייקל קייזר, שזכו כאן באליפות, איחדו כוחות, גם טי ג'יי קליין הגיע לעמדות הפנים ונראה שלמסימיליאנו מינטי יש סגל ששווה פלייאוף. על הנייר, הם צריכים להילחם על שני המקומות האחרונים בכניסה לפלייאוף העליון מול בני הרצליה והפועל באר שבע, אבל אילת בהחלט תהיה במוקד של הרבה מאוד חובבי ליגת ווינר.

שחר:

הפועל ירושלים. מחזיקת הגביע ומחזיקת גביע ווינר הטרייה שמרה על רוב הסגל ועשתה לו כמה תוספות קטנות, ויחד עם רכישת הקבוצה על ידי מתן אדלסון, ייתכן שנראה שדרוג. נראה שאלכסנדר דז'יקיץ', שנבחר למאמן העונה בשנה שעברה, קיבל את הסגל לו יחל, וכעת נראה איך וכמה הם יצליחו להשתפר.

אילן:

בני הרצליה המתחדשת באימון של דן שמיר שהוא אחד המאמנים הישראלים הבכירים שקיימים שחזר מאימון בניו זילנד וכעוזר של אטורה מסינה במילאנו. החתימו את ווילי וורקמן כישראלי בכיר ויצטרכו לקוות שסנדי כהן יחלים ויחזור לעצמו, אחרת נראה שיהיה חסר להם ישראלים. זו אחת הקבוצות הבודדות שהחתימו חמישה זרים וויתרו על המענק של משרד הספורט. הפועל אילת החתימו שני זרים שהיו בהפועל חולון בעונת האליפות וישראלי בכיר בדמות טי ג'יי קליין, כך שזו קבוצה שמכוונת גבוה ויהיה מעניין לראות לאן היא תצליח להגיע.

עמיחי:

הפועל ירושלים והפועל תל-אביב באות ביחד מבחינתי. אחרי עונה מוצלחת של שתיהן, אך אכזבות ברגעי ההכרעה של העונה, שתי הקבוצות מוצאות את עצמן עם בעלים חדש ויכולות תקציביות חדשות, ועם הרצון לשמור על השלד יחד עם יכולת כלכלית לעשות מעט יותר מזה. אני מתיימר לומר שהעונה, לראשונה מזה המון שנים ואולי אפילו אי פעם, יש בליגה 3 קבוצות שזו לא תהיה הפתעה לראות אותן זוכות באליפות. אם נעזוב את חבורת הצמרת, קבוצה שמסקרנת אותי היא עירוני קריית אתא שמחזיקה בסגל ישראלי מאוד צעיר ומוכשר בראשות בן שרף ורז אדם וקו קדמי מעניין של וויטינגטון וסטיבנס, יחד עם שני שחקנים שיכולים להפתיע רבים בדמות בייטמון ומייקסל.

2. מי שלוש הקבוצות שהכי התחזקו בליגה?

דרור:

הפועל ירושלים – נראה שהביאו את החיזוקים הנכונים ורק צריך לראות האם אפקט העונה השנייה הרעה של אלכסנדר דז'יקיץ' לא ישפיע גם הפעם. קבוצת הגנה מעולה על הנייר, צריכים לעשות הרבה בשביל שזה יתחבר שוב פעם. אם קאדין קרינגטון יירשם כישראלי לליגה אז אפשר להגדיר אותה אולי כפייבוריטית לאליפות.
הפועל אילת – אם משווים את הסגל שהיה לאילת בפתיחת העונה שעברה לזה של השנה, נראה שיפור משמעותי וגדול. בעונה שעברה זה היה מועדון שנכשל אחרי הצלחה מאוד גדולה, השנה הם יכולים לאיים על המקום באירופה בעונה הבאה.
מכבי רמת גן – סגל הזרים שהגיע לעולה החדשה נראה כזה שגם יכול להשאיר אותה ולתקוע יתד בליגה הבכירה. קנדל מקולום מרגיש כמו שיחוק גדול, ג'סטין אלסטון הוכיח שהוא יכול להתמודד עם סנטרים אמיתיים וגם אייזיאה מיילס הגיע לקבוצה שאפשר לומר "לא למעמדו". גם החיזוק הישראלי של אדם אריאל וכרם משעור יכול להתברר כבינגו. אם יגיע עוד שחקן ישראלי מהרמות הגבוהות במהלך העונה, ותמיד יש אפשרויות כאלה בשוק, הם אולי אפילו יגיעו לפלייאוף.

שחר:

הפועל ירושלים – כאמור בסעיף הקודם, עשו שדרוגים במקומות הנכונים ושמרו על רוב הנכסים המוצלחים מהעונה שעברה.
מכבי רמת גן – העולה החדשה הביאה רכש משמעותי גם מבחינת הזרים וגם מבחינת ישראלים כמו אדם אריאל וכרם משעור, ויש לה סיכוי לא מבוטל להיות קבוצה משמעותית בליגה.
נס ציונה – אייזאה וויטהד הוא הרכש הבכיר, ויחד איתו יש בקבוצה שילוב מעניין של ישראלים וזרים שיכול לעשות את העבודה, וביניהם ג'רום מיינסי שימשיך לעונה שנייה ברציפות ושלישית בסך הכל בקבוצה.

אילן:

הפועל ירושלים – שמרה על השלד ועשתה התאמות נדרשות בהתאם לחולשות מהעונה שעברה אך עדיין לא ברור מה יעלה בגורל האזרחות של קאדין קרינגטון מה שעלול לגרום לכך שכל מחזור ליגה הם יושיבו בחוץ 3 זרים, דבר שהוא לא בריא למרקם הקבוצתי. בנוסף – נועם דוברת אמור לחזור באמצע העונה ולשמש כרכז מחליף – מאחל לו רק בריאות וישצליח לחזור להראות את הפוטנציאל והיכולת שהיו לו.
הפועל תל אביב – הייתה קבוצה חזקה בעונה שחלפה. שמרה על השלד הישראלי ועל חלק מהזרים ועשתה מעט חיזוקים. במקרה שלה הרבה תלוי ברגליים ובכתף של ג'ייקובן בראון, אם יצליחו לשמור עליו בריא, הפוטנציאל שלהם גבוה אולי אפילו להתקדם צעד נוסף מעבר לשנה שעברה.
מכבי רמת גן – לא יודע אם לומר שהיא התחזקה כי בעונה שחלפה היא לא הייתה בליגה, אך ביחס לעולה חדשה נראה שהם עושים עבודה יפה עם שמות מוכרים ורוצים להחזיר את רמת גן לימיה היפים בתחילת שנות ה-2000 אז הם היו חלק מהצמרת.

עמיחי:

מכבי רמת גן – עם רכש משמעותי, גם בקרב הישראלים וגם בקרב הזרים, ועם ציפיות גבוהות מעצמם, העולה החדשה תנסה להמשיך את הרצף המרשים של עולות חדשות שקובעות יתד בליגה הבכירה.
הפועל אילת – אחרי שנתיים בתחתית, אילת שואפים לחזור לשנים הטובות שהיו להם עד 2021, והשדרוגים בסגל שלהם בהחלט מאפשרים את זה על הנייר.
הפועל ירושלים – הזכייה בגביע ווינר לא אומרת כלום על העתיד כשמכבי שיחקו בפועל עם 3 זרים בלבד, אבל המאזן בין דז'יקיץ' לקטש בכל המסגרות עומד כעת על 4- 1 לסרבי, ועם חיזוק נקודתי במקומות הנכונים, אולי ירושלים יצליחו הפעם לא ליפול נגד הפועל ת"א והאחרות ולנצל את היתרון במאצ'-אפ הישיר נגד האלופה.

3. מי שלוש הקבוצות שהכי נחלשו?

דרור:

הפועל חולון – איך שלא נהפוך את זה, חולון צריכה להילחם השנה על המקום הרביעי והכבוד להגיע לחצי גמר הפלייאוף. הזרים המרכזיים עזבו, המאמן הלך ועכשיו זה המבחן של עמית שרף לראות האם חזון הסמול בול שלו, במודל בון מהעונה שעברה, יעבוד. אמד קייבר אמור לקחת על עצמו כמו ג'ו רגלנד, אבל הוא לא ג'ו רגלנד. אין ספק שזאת תהיה עונה קשוחה לאוהדי חולון.
הפועל גליל עליון – לאבד שני שחקנים ישראלים חשובים ברוטציה ולא למלא את החסר זה קשוח, במיוחד בשביל קבוצה בלי תקציב כזה גבוה כמו של גליל עליון. איתי מושקוביץ עבר להפועל חיפה, נמרוד לוי בטורקיה ועכשיו זאת הקבוצה של רועי הובר, שתתבסס הרבה מאוד על כשרונות צעירים כמו לוטן אמסלם ויהל פלג לצד קאדר הזרים, שהתחלף גם הוא. אם בשתי העונות האחרונות גליל היו חברים קבועים בבית העליון, עכשיו הם ינסו להתמודד ככל הנראה בקרבות התחתית על ההישארות.
עירוני קריית אתא – בעונה שעברה הייתה מחשבה שזה סגל שיכול לרדת ליגה, אבל שרון אברהמי האמין לאורך כל הדרך והביא את הקבוצה שלו פסע מהפלייאוף. השנה נראה שהיריבות לתחתית התחזקו, אבל בקריית אתא הלכו על פוטנציאל. ביחס לסגל היותר מנוסה שהיה שם עונה שעברה, עכשיו הקאדר הישראלי הבכיר התחלף לתומר פורת, רז אדם, ג'יי ג'יי קפלן והכישרון הצעיר בן שרף, שהמטרה היא לפתח אותו בשנה-שנתיים הקרובות לפני קפיצת המדרגה שלו אולי ל-NBA. אם קריית אתא תצליח להיאבק על פלייאוף גם השנה, זה הישג לא פחות גדול מאשר הישארות.

שחר:

הפועל גליל עליון – הקבוצה שהכי התבססה על ישראלים בשנתיים האחרונות נאלצה לוותר על שני הישראלים הבכירים שלה, איתי מושקוביץ' ונמרוד לוי, והיא שוב תנסה מחדש עם צעירים מוכשרים, אך חסרי ניסיון, מה שעשוי להוריד אותם קצת מהמקום החמישי בו הם סיימו את השנתיים הקודמות.
הפועל חולון – אלופת 2022 איבדה סופית את הקבוצה האלופה שהייתה אז, כשכריס ג'ונסון עבר להפועל ירושלים וג'ו רגלנד לפריסטרי אתונה, ונראה שהמחליפים פחות טובים. השם הגדול והמפתיע הוא אמין נואה שהגיע מוילרבאן שביורוליג, אבל היכולת שלו להוביל קבוצה, כשחקן שאף פעם לא נדרש לעשות את זה, מוטלת בספק.
מכבי תל-אביב – האלופה שמרה על רוב הסגל והחתימה שדרוגים קטנים על הנייר, אך הסגל השנה קצר מאוד כשיש למכבי רק 7 זרים, הכמות הנמוכה ביותר מזה זמן רב. וויד בולדווין הספיק להיפצע בגב ויחמיץ את תחילת העונה, מה שיראה שהסגל של מכבי קצר מדי בשביל הריצה שלהם ב-2 מסגרות עמוסות, והם כנראה יצטרכו למצוא חיזוק כדי שלא להעמיס יותר מדי על הסגל הקיים.

אילן:

הפועל חולון – גם בעונה שעברה הייתה תחושה שחולון נחלשה אך לבסוף היא הצליחה מעט להתעשת לקראת סוף העונה ולהגיע לרבע הגמר שם הפסידה להפועל ירושלים וגם הודחה בשלב הבתים השני של ליגת האלופות של פיב"א. העונה, גיא גודס עזב ומינו את עוזרו עמית שרף למאמן. הקבוצה תהיה תלויה ביכולת של סי ג'יי האריס ושון דאוסן. הקבוצה נבנתה ללא סנטר ומעניין לראות האם הסמול בול יצליח להם.
הפועל גליל עליון – היינו רגילים לראות בגליל ישראלים וזרים צעירים בעלי פוטנציאל. הסגל שנבנה שם העונה הוא בהחלט צעיר ונראה שהרבה מונח על כתפיו של רועי הובר כאשר רוב מי שמסביבו יחסית אלמוני או מחכה לפריצה והם כרגע רק עם 3 זרים.
עירוני נס ציונה – נראה שעל אף החיזוק של איתי שגב מהפועל ירושלים, הסגל הישראלי של הקבוצה הוא יחסית חלש והרבה יהיה תלוי ב-4 הזרים. ג'רום מיינסי שיפתח עונה שלישית בקדנציה שנייה בקבוצה כבר בן 35.

עמיחי:

הפועל חולון – אנחנו מצפים מחולון להיות הקבוצה שמשלימה את הביג 4 של הכדורסל הישראלי, אבל ללא ג'ו רגלנד וכריס ג'ונסון, לא נשאר הרבה מהקבוצה האלופה של 2022. הבחירה של חולון לשחק עם 4 זרים בלבד בליגה, שנעשתה משיקולים תקציביים, מעידה על כך שחולון נמצאים כבר באזור ביניים בין ה-3 הראשונות ובין היתר, ולא אופתע אם אחת מהן או יותר תעקוף את חולון.
הפועל גליל עליון – ברק פלג הוא אחד מהמאמנים שמוציאים הכי הרבה מהקבוצה שלו בשנים האחרונות, וגם הפעם הוא יצטרך לעשות קסמים עם קבוצה שאיבדה את השחקנים הבכירים שלה. עם ישראלים צעירים במיוחד וזרים לא מאוד מוכרים, הסיכוי של גליל לשמור על המקום החמישי מהשנתיים הקודמות לא נראה גבוה במיוחד.
הפועל חיפה – באמצע העונה שעברה, נדמה היה שהפועל חיפה היא האיום הגדול ביותר על 4 הראשונות, אך מאז הקבוצה נקלעה לסחרור ושרדה בקושי בליגה. אני מאמין שהיא תהיה טובה יותר מאשר בסוף העונה, אך לדעתי מדובר כיום בקבוצה פחות טובה מאשר בתחילת העונה שעברה, ולכן הכנסתי אותה כאן.

4. מי תהיה הקבוצה המפתיעה של העונה?

דרור:

הפועל באר שבע. אני באופן אישי מאוד אוהב את רון ציפר ורועי פריצקי. שני שחקנים שלא היו בנוף של הכדורסל הישראלי הרבה זמן. הראשון הוא shooter, יכול להרים זריקה מכל מקום ובכל זמן וגם לקלוע אותה באחוזים שאמורים רק לעלות השנה. השני הוא שחקן נבחרת ישראל, שאמור להוביל את הקאדר הישראלי של ב"ש שכולל גם את גלעד לוי הצעיר, חואקין שוכמן ואיגור קולשוב. פריצקי גם כן יכול לעשות הכל וחווה עונות נהדרות גם בליגה הלאומית וגם בעונה שעברה, אז זכה בתואר פריצת השנה. יחד עם סגל הזרים שיש לו אחלה רזומה, ב"ש צפויה להיות הסוס השחור והמלהיב של עונת 2023/24.

שחר:

עירוני נס ציונה. אייזאה וויטהד יוביל את הקו האחורי, ג'רום מיינסי ימשיך לעוד עונה ויוביל את הקו הקדמי, הפעם בתור הקפטן של הקבוצה, ועל אף ההדחה ממוקדמות ליגת האלופות, אלופת היורופקאפ לשנת 2021 יכולה להציב לעצמה כמטרה מקום בחצי העליון של הטבלה, ואולי אפילו ניסיון להשתחל לטופ 4 אם אחת מהן תיפול בדרך.

אילן:

מכבי עירוני רמת גן – קצת חוזר על מה שכתבתי לעיל – אם הזרים שלהם יתחברו, כרם משעור יראה למה כבר שנים הוא שם מדובר בכדורסל הישראלי, והצעירים שלהם כמו יהל מלמד, יובל שניידרמן ובניה סרור יוכיחו שהם ברמה המתאימה הם יכולים להפתיע. בכלל – התחושה שלי שהם דומים לגליל עליון של העונה שעברה, קבוצה שנשענה על ישראלים צעירים ומוכשרים וסיימה במקום החמישי.

עמיחי:

עירוני קריית אתא. שרון אברהמי ישלים 6 שנים בתפקיד המאמן במהלך העונה, אמין סטיבנס יפתח עונה שלישית בקבוצה, ג'יימס בייטמון הוא גארד מאוד מוכשר שיכול להצליח בליגה ורז אדם ובן שרף יביאו את הניצוץ הישראלי. אחרי עונת התאקלמות בליגה, ללא מאבקי הישרדות אך גם לא ממש במרוץ לפלייאוף, הפעם אני מאמין שקריית אתא יכולים להיות חלק מהמאבק על הטופ 8 בליגה, ואולי אפילו להיכנס לפלייאוף.

5. מי תהיה הקבוצה המאכזבת של העונה?

דרור:

הפועל חיפה. כל עונה נראה שמשהו שם לא מחובר עד הסוף. גם כשהיו בבית העליון וסיימו כל עונה במקום החמישי, תמיד הייתה תחושה שיש איזו רמה של חוסר מיצוי הפוטנציאל שקיים בקבוצה. אחרי שכמעט ירדו ליגה, הפעם החליטו ללכת על שינוי ולהביא את אורן אהרוני לעמדת המאמן, החלפת כל הזרים והבאה של עמית גרשון ואיתי מושקוביץ, אבל יש משהו לדעתי באווירה סביב הקבוצה שאולי השנה, למרות השאיפות להגיע לפלייאוף ולהתברג בבית העליון, שזה לא זה.

שחר:

הפועל חולון. האלופה היוצאת איבדה את ג'ו רגלנד וכריס ג'ונסון, ועכשיו הפער בינה ובין 3 הראשונות גדל, ואילו הפער בינה ובין יתר הליגה הצטמצם ואולי כבר לא קיים. עם המעמד שצברה הקבוצה בשנים האחרונות, עונה מחוץ לטופ 4 תהיה אכזבה, וזה בהחלט תרחיש סביר לעונה הקרובה של הפועל חולון.

אילן:

עירוני קריית אתא הצליחו לשמור בעונה שחלפה על מקומם בליגה העליונה אך נראה שהעונה על אף ההמשכיות בעמדת המאמן הקבוצה יחסית נחלשה ותלויה מאוד ביכולת של כל 4 הזרים של להצטיין ושל בן שרף להשתלב. אני חושב שהם ועפולה יתחרו נגד הירידה.

עמיחי:

הפועל חולון. החולונים נמצאים בצמרת הליגה בקביעות וסיימו בין 5 הראשונות בכל אחת מ-7 העונות האחרונות, בתהליך שהגיע לשיאו בעונת 2022 עם האליפות וחצי הגמר בליגת האלופות. בעונה שעברה הם נחלשו, אך עוד הצליחו לשמור על המקום הרביעי, אבל ללא ג'ו רגלנד שסחב אותם בשנתיים האחרונות ועם המעבר ל-4 זרים בליגה במקום 5, אני לא אופתע לראות אותם קרובים יותר למרכז הטבלה מאשר לצמרת.

6. בחר את חמישיית העונה הישראלית ואת חמישיית העונה של הזרים.

ישראלים:

דרור: רועי פריצקי, אור קורנליוס, שון דאוסון, תומר גינת, רומן סורקין.
שחר: בר טימור, רועי הובר, יובל זוסמן, אור קורנליוס, רומן סורקין.
אילן: איתי מושקוביץ, בר טימור, שון דאוסון, תומר גינת, רומן סורקין.
עמיחי: תמיר בלאט, יובל זוסמן, שון דאוסון, תומר גינת, רומן סורקין.

זרים:

דרור: ספידי סמית', אייזיאה ווייטהד, אנטוניוס קליבלנד, בריאן אנגולה, זאק הנקינס.
שחר: ג'ייקובן בראון, ליוואי רנדולף, וויד בולדווין, אמין נואה, זאק הנקינס.
אילן: ג'ייקובן בראון, וויד בולדויין, ג'יי פי טוקוטו, טיירן לה לאטיבודייר, מרכוס בינגהאם.
עמיחי: ג'ייקובן בראון, וויד בולדווין, ג'יי פי טוקוטו, אמין נואה, זאק הנקינס.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. אחלה טור
    בתור אוהד חולון מימים ימימה הירידה מההייפ של אליפות לא צפויה מובנת.
    נתבוסס קצת במיים אפסיים ונעוף חזרה, כעוף החול.
    קצת כמו פיניקס… רק בלי העניין הזה של האליפויות.
    ברבים
    🕺🏼
    באסה שעד שאתה לומד שמות של זרים הם עוזבים.
    בגילי קשה לזכור כל מי שמגיע…. שמות דל יךדים של חברים שלי אני לא זוכר.
    או רגלנד רגלנד
    הכוכב הזורח מאז ימי גלן רייס ג'וניור המג'וננים, עם גביע שהוא ללא ספק הביא ביכולת שלו.
    הלך ליוון רגלנד
    וכריס ג'ונסון… הקפטן… אחחח איך הלך
    ועוד לירושלים, יריבתנו הנצחית על הקבוצה מספר 2.
    רוב הזמן.
    הגיע זמן לחילופי דורות
    סטטיסטית, לפי סדר הדברים עד עכשיו, ניקח גביע בשנים הקרובות.
    גביע סוף עונה, לא אלה שמחלקים בהתחלה על השתתפות.
    נחכה למשיגינער הבא שיגיע ויכנס לנעלי הגדולים ביותר
    פי ג'יייייייי טאקר
    גלן רייס ג'וניור וג'ו רגלנד
    🕺🏼🏆

  2. יופי של פריוויו מושקע מאוד !! מצד אחד בעלים חדשים יוסיפו סוג של עניין אבל מצד שני נוצרה ליגה עם פערים עצומים בין שלושת הקבוצות הבכירות לשאר. גם ככה מדובר בליגה עם ארבע קבוצות שיש להן קהל, אז עכשיו אפילו זה לא יהיה לדעתי. לחולון באמת צפויה עונה קשה זה לא רק הארבעה זרים כמו מי הם אותם הארבעה עם כל הכבוד לסמול בול גם לו יש גבול. אין מקום לארבעה עשרה קבוצות בליגה הזו כאשר יותר מחצי ליגה משחקת במגרשים לא ממש ראויים, ופרט לארבעת הקבוצות המובילות יש פלוס מינוס חמש מאות מנויים. אבל כנראה בגלל שפרט למשחקים מול הגדולות לא צריכים היכלים רציניים ולכן ממשיכים לשחק בכאלה מגרשים ולקוות שהגנרטור יחזיק מעמד ושחס וחלילה שחקן לא יתרסק על הגדר מאחורי הסלים, או שיקרה איזה משהו אלים ביציע וכדומה. כאשר הדברים לא מתפקדים אז כל הזמן מנסים משהו חדש – אם זה שינוי כמויות הזרים עכשיו, אם זה מעבר לסדרות (לא ברור למה זה הפוך והטוב מחמש ברבע במקום בגמר…), אם זה הוספת קבוצות או הפחתת קבוצות, בקיצור יש לליגה פוטנציאל כלשהו, אבל כרגע היא לא מממשת אותו כי היא עם שיטה לא טובה של סיבוב שלישי מייגע ופערים גדולים בין הקבוצות, לפחות יש שלוש קבוצות עם פוטנציאל ולא רק אחת אז זה גם משהו. העובדה שיש הרבה קבוצות שבחרו לשחק עם ארבעה זרים בלבד תיתן אפשרות לישראלים לבוא לידי ביטוי נקווה שכמה שיותר יעשו את זה. לגבי הקהל הבעיה היא במעט משחקים נפיצים (דרבי תל אביבי, חולון ירושלים והפועל וכאלה), מקווה שתהיה עונה טובה שתעסוק בכדורסל ולא באלימות. אבל העובדה ששלושת הבכירות רחוקות מאוד מהשאר תקציבית תוביל לכך שאין ספק שיהיו מפגשים מכריעים בין התל אביביות וירושלים ואז יצטרכו למצוא פתרונות שלא מצאו בעונה שעברה ובטח ובטח לא בגביע ווינר- אגב משחק הגמר שהתנהל ללא "אוהדי האולטראס" התנהל על מי מנוחות לפחות מהטלוויזיה, והיה גם עידוד סביר. השמיים לא נפלו והמגרש היה מלא באוהדים, כלומר ניתן לקיים משחקים עם אווירה טובה ללא אבוקות, תופים, מגאפונים וכו'..

  3. יופי של פוסט הכנה לעונה. תודה רבה. השחקן הכי מסקרן אותי בליגה זה בן שרף. ממש מעניין לראות איך יעשה את המעבר לליגה הבכירה.

  4. תודה רבה.
    אני עם עמיחי בחמישיית הישראלים.
    ולגבי הזרים: האם לא ברור לכם שג'ייקובן ייפצע לפחות לחצי עונה? אין מצב שהוא בחמישייה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט