סיכום שמינית ורבע גמר גביע ווינר, סיקור מהשטח לקריית אתא נגד מכבי ת"א והכנה לחצאי הגמר / עמיחי קטן וצוות הופס כדורסל אירופי

גביע ווינר הינו טורניר הכנה לעונה המתרחש בימים אלו. בגביע משתתפות כל הקבוצות בליגה למעט עירוני נס ציונה שמשחקת במקביל במסגרת מוקדמות ליגת האלופות של פיב"א – הביסה 92- 56 את קארהו הפינית אתמול ותשחק מחר נגד שטרסבורג – אם תודח תשתתף בשלב הבתים של היורופקאפ, המפעל הבא בחשיבותו של פיב"א.

כלומר, בסך הכל משתתפות 12 מתוך 13 הקבוצות של הליגה בטורניר זה, וכך הקבוצות שהגיעו אשתקד לחצי גמר הפלייאוף של הליגה, שהן מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, הפועל ירושלים והפועל חולון, מתחילות את דרכן בטורניר בשלב רבעי הגמר, ואילו היתר שיחקו במשחקי שמינית גמר, כאשר אלו שדורגו גבוה יותר אירחו את משחק השמינית, והחל מרבע הגמר כל המשחקים מתקיים בהיכל "קבוצת שלמה", המכונה גם "דרייב-אין", שהוא האולם הביתי של הפועל תל-אביב.

קרדיט: מנהלת הליגה

בשלבים המוקדמים של המפעל, הלו"ז נקבע לפי משחקי ההכנה של הקבוצות, וכך שני המשחקים הראשונים נערכו ב-14/9 ויתר משחקי השמינית ב-18/9 וב-19/9, ואילו משחקי רבע הגמר התקיימו ב-21/9, 22/9, 23/9 ו-26/9, אז מכבי ת"א, ששיחקה בטורניר הכנה בקפריסין בסוף השבוע שעבר, שיחקה נגד קריית אתא. למשחק הזה התאפשר לנו לשלוח את עמיחי שיסקר, ונפתח עם הסיקור שלו מהשטח, ואחר כך נעבור לסיכום יתר המשחקים וקדימון לצמד משחקי חצי הגמר, כשהמסייעים כאן הם אילן אגינסקי ודרור פישר.

הסיכום כאן ליתר המשחקים נעשה בקצרה, כך שאין התייחסות רבה לקבוצות החדשות והמסקרנות ולפנים החדשות בליגה – תצטרכו להמתין בסבלנות לפרויקט פתיחת העונה בשבוע הבא…

מכבי ת"א – עירוני קריית אתא – סיקור מהשטח / עמיחי קטן

בתוך העומס של תקופת החגים, הצלחתי לפנות אחה"צ וערב אחד למשחק (התחיל ב-17:30, אבל הגעתי הביתה ב-22:00 בערך) לצורך ביקור ראשון בשטח לעונה זו. הגעתי כעשר דקות לפני שריקת הפתיחה, ככה שלא הספקתי לעשות יותר מדי לפני תחילת המשחק, ורשמתי לעצמי להתבונן בעיקר בחלוקת הדקות של שתי הקבוצות בניסיון לפענח מי צפוי להיות חלק קבוע מהרוטציה שלהן בעונה הקרובה, לפחות במסגרות המקומיות במקרה של זו שמשחקת ביורוליג.

כאן אני עם כתבנו לשעבר שי בוקר, כשאפשר לראות גם את הראש של תומר גבעתי, עוד אחד שעבר בהופס.
צילום: עמיחי קטן

מכבי עלו למשחק בלי לורנזו בראון והגבוה החדש חסיאל ריברו שנשארו מחוץ לסגל בשל מגבלת הזרים, ובחמישייה עלה הרכש הישראלי המרכזי, תמיר בלאט, יחד עם הרביעייה הקבועה מהעונה שעברה של וויד בולדווין, בונזי קולסון, ג'ייק כהן וג'וש ניבו. בצד השני קריית אתא עלו עם רז אדם, שהגיע מנס ציונה, ו-4 הזרים שלהם – אמין סטיבנס שהמשיך לעונה שלישית בקבוצה והפך לקפטן שלה, ג'יימס בייטמון, ראיין מייקסל וגרג וויטינגטון, שהגיע מהפועל ב"ש ושיחק קודם לכן גם בגלבוע.

צילום: עמיחי קטן

וויד בולדווין היה הראשון לעלות על הלוח עם שלשה וקולסון הוסיף 2 מהקו לפני שסלים של סטיבנס ואדם צמצמו. ניבו הטביע, בייטמון ענה ב-2 מהקו וקולסון וניבו ענו בסלים משלהם לפני שסטיבנס סחט סל ועבירה וצמצם ל-11- 8 על אף שהחטיא את העונשין, וגם גרם למסכת החילופים להתחיל כשדיברתולומאו, סורקין וג'יימס ווב נכנסו אצל מכבי במקום בלאט, כהן וניבו. בשלב הזה בולדווין קלע ומיד אחר כך חטף ומצא את קולסון ל-2 ושלח את שרון אברהמי המאמן של קריית אתא לקחת פסק זמן בפיגור 15- 8.

בשלב הזה, קריית אתא עשו חילוף ראשון והעלו את בן שרף בן ה-17, כוכבה של נבחרת הנוער ושם עם פוטנציאל גבוה מאוד, שזוכה להזדמנות ראשונה בליגת העל אחרי שהצטיין במדי מכבי נתניה מהלאומית בעונה שעברה. עם זאת, דווקא הצהובים המשיכו במומנטום כששלשה של ג'ונדי ועוד סל של בולדווין קבעו יתרון שיא של 20- 8 כשבולדווין ירד לנוח ותמיר בלאט חזר במקומו.

המנוחה הזאת של בולדווין אפשרה לקריית אתא לחזור לעניינים, כשוויטינגטון, שרף וגיא פלטין, עוד גארד מחליף צעיר שהגיע מהליגה הלאומית, עשו ריצת 6- 0 בזמן שבלאט עשה כבר עבירה שלישית במהלך הרבע הראשון. המנוחה של בולדווין נגמרה מוקדם מהצפוי כשהוא נאלץ להחליף את בלאט, והוא היה זה שקלע את הסל שסגר את הרבע ביתרון 22- 14 של האלופה. בולדווין גם היה הקלעי המוביל ברבע עם 9 נקודות אישיות ב-4/4 מהשדה.

רפי מנקו פתח את הרבע השני עם שלשה ו-2 מהקו, וויטינגטון הגיב עם 1/2 מהקו, אך קולסון ענה ב-2 משלו ומאוד מהר ההפרש קפץ ל-14. ראיין מייקסל, שעד כה לא היה בעניינים, קלע את 2 הנקודות הראשונות שלו, אבל נענה בסלים של אנטוניוס קליבלנד, שנכנס בתחילת הרבע לראשונה, וג'וש ניבו שחזר, וזה כבר 33- 17. רז אדם ענה בסל ועבירה, והוא אמנם קלע את העונשין, אך עוד קודם לכן הקבוצות הלכו לפסק זמן טלוויזיה כשהיתרון הצהוב הוא 33- 19.

הזכרנו את בן שרף, אז גם מכבי הכניסו שחקן מנבחרת הנוער, אותה מאמן שרון אברהמי המאמן של קריית אתא, והוא עומר מאייר, שיחגוג יום הולדת 17 בעוד כשבועיים. המהלך הראשון שלו היה כדרור מול שמירה אישית לוחצת של בייטמון שחטף וסיים בליי-אפ, אבל מאייר התאושש מהר עם חטיפה ומסירת אלי-הופ לקליבלנד שסיים בהטבעה. עם זאת, סל של סטיבנס וקליעות עונשין של בייטמון ומייקסל צמצמו ל-35- 28 בלבד את הפער. שחקן נוסף שמכבי הכניסו בדקות האלה הוא בן קרטר, בנו של שחקן העבר מייק, שלא שיחק בשנתיים האחרונות בשל פציעה ובינתיים נמצא על חוזה זמני במכבי שמאפשר לו לחזור לכושר לאט ובלי לחץ.

בולדווין חזר ומצא את דיברתולומאו לשלשה שהרגיעה קצת את הספסל של מכבי, שרף וסטיבנס קלעו 1/2 מהקו כל אחד ונענו ב-2 של בולדווין מהקו, אבל שלשה של תומר פורת שוב צמצמה ל-7, ועבירה של בולדווין יחד עם עבירה טכנית שלו אפשרו לבייטמון ופלטין לצמצם עוד טיפה ולקבוע 40- 35 בלבד במחצית. בולדווין הוביל את מכבי בהפסקה עם 11 נקודות, כשרק הוא, קולסון, ניבו, דיברתולומאו, מנקו וקליבלנד קלעו בחצי הראשון בצהוב כחול, ואילו את 8 הקלעים של קריית אתא הובילו סטיבנס ובייטמון עם 7 כל אחד.

קשה לומר שהקהל בא בהמוניו, אבל אלו שהיו עודדו היטב.
צילום: עמיחי קטן.

קריית אתא, שעמדו על 1/11 לשלוש במחצית, כנראה הרגישו אופטימיות מזה שהניסיון האחרון היה המוצלח, ופתחו עם ניסיון של רז אדם שסחט עבירה מחוץ לקשת ודייק ב-2/3 המקרים ומייקסל שקבע שוויון 40 בשלשה. דיברתולומאו קלע 2 וקולסון הוסיף סל ועבירה, אך נענה בשלשה של אדם ו-1/2 שלו מהקו במהלך הבא, וההפרש שוב ירד לנקודה, לפני שקולסון הוסיף עוד סל ועבירה ונתן למכבי מעט אוויר. בייטמון דייק פעמיים מהקו, מנקו ענה בשלשה, וסטיבנס, דיברתולומאו ומייקסל המשיכו בנדנדת הסלים ל-2, ובשלב הזה התוצאה היא 53- 50 לזכות האלופה.

דיברתולומאו הוסיף שלשה שלישית להיום והוחלף על ידי קליבלנד, ומייקסל צמצם עם 1/2 מהקו. קליבלנד הגיב עם סל ועבירה וחסימה במהלך ההגנתי, אבל הריבאונד הגיע לשלשה של פלטין וההפרש נשאר 5, כמו גם אחרי 2 מהקו של ניבו שנענו בסל של שרף – 61- 56. ניבו מצא את כהן לשלשה וקליבלנד הוסיף עוד סל ועבירה ופתח פער דו-ספרתי, בייטמון ענה ב-2, אבל הרבע נסגר בתרגיל יפה של מכבי, שבסיומו בולדווין מצא את בלאט לשלשה מדויקת ויתרון 70- 58 צהוב בסיום הרבע. מהלך אחד שבו בלאט לא מסר לקליבלנד הפנוי הוביל לציוץ הבא:

בלאט, שהיה במשחק חלש עד לאותה שלשה, התעורר פתאום ופתח עם 2 אסיסטים נהדרים לסורקין, שגם קלע אז את 4 הנקודות הראשונות שלו. סטיבנס שם את ה-2 הראשונות של קריית אתא ברבע, אבל מנקו וניבו הגיבו בסלים משלהם. 2 של בייטמון נענו ב-2 מהקו של קליבלנד ו-1/2 מהקו של פורת נענתה באסיסט רביעי של בלאט ברבע, הפעם לניבו, רגע לפני שהבן של היועץ של נבחרת קנדה פינה את מקומו למאייר הצעיר לשמחתו של הקהל הצהוב.

ג'יימס ווב תפר שלשה במהלך הבא, העלה את ההפרש מעל ל-20, והיה השחקן ה-11 של מכבי לקלוע במשחק הזה, אך פורת ענה ב-2 משלו וקבע 85- 65. דיברתולומאו מצא את ניבו בצבע לעוד 2, ואז הגיע הרגע של מאייר. שלשה אחת שלו נענתה בשלשה של פורת והשנייה נענתה בשלשה של ג'יי ג'יי קפלן. ניבו עוד הוסיף 2 מהקו כ-2 וחצי דקות לסיום וקבע את תוצאת הסיום – 95- 71 למכבי ת"א שתפגוש את הפועל לדרבי בחצי הגמר ביום חמישי.

ג'וש ניבו הוביל את קלעי מכבי עם 16 נקודות (8 ברבע האחרון) ו-7 ריבאונדים ונבחר למצטיין של המשחק, קולסון קלע 14 עם 6 ריבאונדים, דיברתולומאו קלע 13 עם 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, קליבלנד קלע 12 עם 2 חטיפות, בולדווין נשאר על ה-11 מהחצי הראשון ב-4/5 מהשדה והוסיף 6 אסיסטים, מנקו קלע 10 עם 3 אסיסטים והשלים סרייה כשכל אלו שקלעו במכבי במחצית הראשונה סיימו את המשחק בספרות כפולות. חוץ מהם, מאייר קלע 6 עם 2 אסיסטים, אך גם 3 איבודים, סורקין קלע 4, כהן, ווב ובלאט קלעו שלשה כל אחד ובן קרטר לא עשה אף פעולה שנרשמה בסטטיסטיקה ב-7 וחצי דקות, למעט עבירה אחת.

אצל קריית אתא, בייטמון קלע 13 ב-3/10 מהשדה ו-7/7 מהקו עם 4 אסיסטים ו-2 חטיפות, סטיבנס קלע 11 עם 6 ריבאונדים, אדם קלע 11 עם 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, מייקסל קלע 10 ב-1/6 לשלוש וסגר 1/14 מחוץ לקשת של 4 הזרים, פורת קלע 9, פלטין קלע 6 עם 3 חטיפות, שרף קלע 5 עם 3 אסיסטים ו-2 חטיפות, וויטינגטון קלע 3 עם 5 ריבאונדים ב-1/7 מהשדה וקפלן קלע 3 גם הוא. יריב עמירם, יהב שטרית וגל בייטנר שותפו בדקות הסיום ולא קלעו.

אחרי המשחק, הגיע עודד קטש למסיבת העיתונאים, והשווה בין המחצית הראשונה, בה הקבוצה שלו ניסתה לעשות דברים מורכבים מדי והייתה קצת חסרת אנרגיות, ובין המחצית השנייה הטובה יותר, כפי שניתן לראות ב-40 הנקודות בחצי הראשון לעומת ה-55 בחצי השני. מצד שני, הוא אמר שאין לו בעיה עם איבודים והחטאות כל עוד הם נעשו במסגרת השטף של המשחק.

צילום: עמיחי קטן.

את עומר מאייר הצעיר קטש שיבח על הביטחון שלו וטען שאמנם הקליעות בוודאי יעזרו לו, אבל יש לו מספיק ביטחון עצמי גם בלי זה, למרות גילו הצעיר. לגבי בן קרטר, קטש ציין שהוא חתום כרגע על חוזה זמני במכבי, אבל הוא ישמח לראות את קרטר ממשיך בצהוב-כחול לאורך כל העונה, ואילו לגבי הדרבי מחר, הוא אמר שלא צריך להזכיר מה קרה בדרבי הקודם ב"דרייב-אין" (112- 74 להפועל) וזה יספיק כדי לעורר מוטיבציה.

אחרי קטש, הגיע שרון אברהמי המאמן של קריית אתא שהיה בסך הכל אופטימי ומרוצה, בעיקר מ-26-7 הדקות הראשונות לפני הבריחה של מכבי. ביחס לציפיות מהקבוצה הוא ציין שיש להם כנראה את התקציב הכי נמוך, אז המטרה שלהם היא קודם כל להישאר בליגה עוד עונה. בנוגע לבן שרף שמשחק אצלו ומאייר ששיחק אצלו בנבחרת הנוער, אמר אברהמי שזה כיף לראות את שניהם בליגת העל ושהוא מקווה לראות כמה שיותר ישראלים צעירים.

אני שאלתי את אברהמי על רז אדם, שרשם משחק טוב באופן אישי, והאם העובדה שהוא הישראלי שפתח בחמישייה לצד ארבעת הזרים מלמדת על כך שהוא הישראלי הבכיר שלהם ומועמד לפריצת העונה. אברהמי השיב שהוא מקווה שאדם יעשה באמת פריצה משמעותית העונה, כי הוא אמנם קיבל דקות גם בנס ציונה בעונה שעברה, אבל הסיטואציה בקריית אתא, הקבוצה היחידה בליגה עם גארד זר אחד בלבד לדבריו, יכולה לאפשר לישראלים לקבל תפקיד משמעותי יותר כשחקנים יוצרים, כשמדובר בעיקר על רז אדם, בן שרף וגיא פלטין.

אחרי אברהמי דיבר רפי מנקו שטען שהריצה של קריית אתא ברבע השני הייתה תוצאה של התעסקות מיותרת של מכבי בשופטים (ואני מוסיף – כמו העבירה הטכנית של בולדווין למשל). מנקו התייחס גם למאייר ש"עושה רושם של מקצוען ובוגר במשחק שלו" ויש לו הרבה רכזים ללמוד מהם במכבי, ולגבי הדרבי מחר, מנקו אמר שזה אמנם שלב מוקדם של העונה ומשחק שמוגדר רשמית כמשחק הכנה, ובכל זאת זה משחק גדול אז הם צריכים להגיע מוכנים.

אני שאלתי את מנקו על עונת הקליעה הפחות טובה שהייתה לו בעונה שעברה (הכי חלשה מאז 2015), והאם הוא חושב ששיפור בקליעה יכול לתת לו מעמד משמעותי יותר ברוטציה גם ביורוליג. מנקו ענה שבאמת הייתה לו עונת קליעה פחות טובה וברור שזה יכול להביא לו דקות, כי מי שהוא זה קודם כל הקליעה, ואחר כך הוא הזכיר גם את ההגנה שהיא חלק משמעותי במשחק שלו לדבריו.

סיכום יתר המשחקים:

בשמינית הגמר נפגשו:

הפועל גליל עליון – הפועל עפולה – המשחק הכי צמוד בשלב רבעי הגמר בין העולה החדשה מעפולה לגליל בדרבי הצפוניות. אף קבוצה לא "ברחה" ומעט פעולות יותר טובות של עפולה בדקות הסיום הביאה לעולה החדשה את הניצחון היוקרתי 78-82. קלעים בולטים: לגליל- הובר 17, סנפורד וגארנט 14 כ"א. לעפולה – דה לאטיבודייר 21 ושפרד 12.

בני הרצליה – עירוני רמת גן – גם העולה החדשה השנייה ניצחה את הקבוצה החדשה והמסקרנת של דן שמיר 84-93. הרצליה הובילה בדו ספרתי בשלב מוקדם ברבע השני אולם רמת גן חזרו ונגסו בהפרש ברבע השלישי והצליחו להפוך ברבע הרביעי. ניצחון יפה של העולה החדשה. קלעים בולטים: להרצליה- סיימון 21, בורג 19 ובוטרייט 16. ברמת גן- מקולום 22 ואלסטון 21.

הפועל באר שבע/דימונה- הפועל אילת – בדרבי הדרומיות הפועל באר שבע גברה על הפרויקט המסקרן שנבנה באילת 76-93 . המשחק היה שקול לאורך המחצית הראשונה וברבע השלישי באר שבע פתחה יתרון דו ספרתי. ברבע הרביעי היתרון של באר שבע דימונה כבר הגיע ל-18 נקודות. באר שבע שיחקה עם 3 זרים וקיבלה תרומה יפה מהישראלים שלה כולל דאבל דאבל מגלעד לוי הצעיר שקלע 17 נקודות ו-13 ריבאונדים. פריצקי, קולשוב וציפר 12 כ"א. באילת מגי וסטוארט 17 כ"א.

קרדיט: מנהלת הליגה

הפועל חיפה – עירוני קרית אתא – קרית אתא לא הייתה צריכה לנסוע רחוק כדי לגבור על הפועל חיפה 85-93. קרית אתא כבר הובילה בדו ספרתי בשלב מוקדם ברבע השני, אך חיפה הצליחה לחזור עד לטווח שלשה ברבע השלישי, לפני שהגיעה בריחה נוספת של האורחים שהבטיחו את הניצחון. קלעים בולטים: לחיפה- בינגהאם 24 ו-12 ריבאונדים, איטו 19 ו-10 ריבאונדים וסטארק 18. לקרית אתא- בייטמון 20 וויטינגטון 18.

ברבע הגמר כבר מצטרפות כאמור הקבוצות "הבכירות":

הפועל חולון – הפועל עפולה – המשחק היה שקול במשך שלושה רבעים והיתרון החליף ידיים. ברבע האחרון הפועל חולון ושון דאוסן רקדו על המגרש והבטיחו את מקומם בחצי הגמר, בזמן שעפולה קלעו 7 נקודות בלבד. 64-79 לסגולים בסיום. בחולון בלטו דאוסן עם 19 נק', נואה וחנוכי 13 כ"א בעפולה שפרד עם 25 נק', דה לאטיבודייר 11.

קרדיט: מנהלת הליגה

הפועל תל אביב – עירוני רמת גן – ג'יי פי טוקוטו פגש את האקסית הטרייה והצליח ביחד עם חבריו החדשים לכפות מותחן על הפועל תל אביב, כולל הטבעה מרשימה בסרטון שמופיע כאן למטה, עד השניות האחרונות, אך זה לא הספיק והתוצאה הייתה 83-88 לאדומים בסיום. קלעים בולטים בהפועל ת"א הורד 23, גינת 14 וטימור 13. ברמת גן: מקולום 20, טוקוטו ואלסטון 18 כ"א.

הפועל ירושלים – הפועל באר שבע/דימונה – ירושלים שהפסידו שבוע קודם להפועל תל אביב בגמר טורניר הכנה (ווינר תל אביב), שבו שתיהן גברו על קבוצות מחו"ל בחצי הגמר, באו למשחק הרבה יותר מפוקסים וכבר הובילו ב-20 נק' הפרש במחצית הראשונה. באר שבע חזרה ליתרון חד ספרתי של 4 נק' ברבע האחרון לפני שירושלים לחצה שוב על הגז. 62-78 בסיום. קלעים בולטים: לירושלים- הנקינס 20 ו-10 ריבאונדים, סמית' 19. לבאר שבע- סמפסון 15 וגאנט 11.

בחצאי הגמר תפגוש הפועל חולון את הפועל ירושלים והפועל תל אביב את מכבי תל אביב בשחזור של הגמר של הליגה בעונה שעברה וגם של גביע ווינר:

רביעי ב-21:15 הפועל ירושלים – הפועל חולון:

חצי הגמר הראשון של גביע ווינר ייערך הערב (רביעי) ויפגיש בין שתי המודחות של חצאי גמר הפלייאוף בשנה שעברה, הפועל חולון והפועל ירושלים. שתי קבוצות שעברו קיץ שונה בתכלית ומשחקות בסגנון מאוד שונה. חולון, אלופת המדינה מ-2022, החליפה כמעט את כל הקאדר הזר, ירדה נמוך למשחק עם סנטרים בגובה 2.03 במקרה הטוב ושואפת לרוץ בכל התקפה. מנגד, ירושלים השאירה את רוב הסגל, החליפה זרים משלימים ומשחקת כדורסל מאוד הגנתי ולוחץ עם סנטר גבוה שצפוי לחגוג בריבאונדים ובנקודות בצבע.

שתי הקבוצות התקשו מאוד במשחקי ההכנה וגם בפתיחת טורניר קדם העונה המסורתי. הפועל חולון הזדקקה לרבע רביעי נהדר, סגל חסר ופציעה של הסנטר היריב בשביל לנצח את הפועל עפולה ברבע הגמר הראשון, בעוד הפועל ירושלים שייטה ברבע השני מול הפועל באר שבע, ראתה אותה עושה קאמבק ברבע השלישי והרביעי ואז הצליחה לברוח שוב בדרך למשחק הערב. שתי הקבוצות נפגשו לא פחות מ-11 פעמים בשנתיים האחרונות, כולל חצי גמר הפלייאוף ב-2022 ובשלב הבתים השני של ליגת האלופות בעונה שעברה, וכרגע ירושלים עם 4 ניצחונות רצופים.

חמישי ב-21:00 הפועל תל-אביב – מכבי תל-אביב:

הדרבי של תל-אביב עלה מדרגה בשנתיים האחרונות. מאז שהפועל חזרו לליגה לפני 11 שנים, הם אמנם השיגו ניצחון בדרבי אחד לפחות ב-9 מתוך 11 העונות האלה, אבל בין 2013 ל-2021 המאזן בדרבי היה 32- 8 לזכות מכבי ושליטה די מובהקת של הצהובים. השנתיים האחרונות כבר הביאו שינוי משמעותי כשהפועל ניצחו פעמיים בנקודה בליגה בעונת 2022 ועוד פעם אחת בחצי גמר הגביע ופעם אחת בפלייאוף, ניצחו את מכבי לראשונה 4 פעמים בעונה וניצחו 4- 3 את המאצ'-אפ העונתי, למרות 3- 1 למכבי בסדרת רבע הגמר.

בעונה שעברה, שתי הקבוצות שמרו על הביתיות, מה שאומר 2- 1 למכבי בעונה הסדירה ו-2- 1 למכבי בגמר, וגם בגמר גביע ווינר דאשתקד, שהתקיים בחדרה, ניצחו הצהובים, אז 88- 84 בהארכה אחרי משחק דרמטי, שבו אלכס פוית'רס הוביל את הצהובים עם 30 נקודות ואת האדומים הוביל אקסבייר מנפורד עם 23 נקודות. פוית'רס כבר לא בארץ, אבל האלופה וסגניתה שמרו על רוב השחקנים הבכירים בסגל, וצפוי קרב מעניין מאוד, גם בגלל העובדה שהוא יתקיים באולם הביתי של הפועל, שם המפגש הקודם בין הקבוצות הסתיים בניצחון 112- 74 של הפועל.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. תודה רבה על הסיקור!
    מישהו יודע איך אני משיג כרטיסים לחצי גמר ביום חמישי? באתר של מכבי המכירה רק למנויים..

        1. אכן כן.מכירה למנויים קודם כל גם במכבי וגם בהפועל…יופי של חצאי גמר.. תמיד טוב לפתוח עונה עם דרבי. לפחות בכדורסל הוא יותר שוויוני ותחרותי מאשר בכדורגל. (סליחה הייתי חייב להוציא קיטור בתור אוהד הפועל רגל וסל)

  2. מישהו יודע לומר למה בעצם יש 13 קבוצות בליגה?
    זה מוזר, תמיד יש מספר זוגי של קבוצות.
    במחשבה שניה, בעצם אין לי מושג למה בדרך כלל זה ככה..

    1. אז ככה:
      הסיבה העיקרית שיש כמות זוגית של קבוצות היא כדי שבכל מחזור תהיה לכל קבוצה יריבה, ואילו כשיש כמות אי-זוגית, בכל מחזור אחת הקבוצות לא משחקת.
      לגבי המצב הנוכחי, ההסכם בין האיגוד למנהלת אומר שצריך שיהיו בליגה 14 קבוצות, והחליטו לעשות את זה בתהליך, כשגם בעונה שעברה וגם העונה יש יורדת אחת ו-2 עולות מהלאומית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט