אירועי דיומא – 21.09.2023 – כדורגל

הליגה האירופית / עמיחי קטן:

יש לנו נציגה ישראלית אחת בשלב הבתים של הליגה האירופית ועוד אחת בשלב הבתים של הליגה האזורית. נתייחס למשחקים שלהן, למשחק המקביל בבית של כל אחת מהן ולעוד כמה משחקים מעניינים.

בית ו':

19:45 ראן – מכבי חיפה:

אלופת ישראל פותחת את קמפיין הליגה האירופית הראשון של קבוצה ישראלית מאז שנוצרה הליגה האזורית במשחק חוץ קשה בצרפת, ועם סימני שאלה קשים בחוליית ההגנה, בעיקר סביב בלם הרכש לורנצו שימיץ', שהיה אחראי לספיגת 3 שערים בהפסד הדרמטי 3- 2 למכבי פ"ת. הפעם הם צפויים לשחק בצורה הגנתית יותר, וסביר שנראה את הצרפתים שולטים בקצב ומגיעים ליותר מצבים, אבל ראינו את היכולת ההתקפית של מכבי חיפה גם בשלב הבתים של ליגת האלופות בשנה שעברה.

19:45 פנאתנייקוס – ויאריאל:

המשחק המקביל בבית יפגיש את הראשונה והאחרונה לפי חלוקת הדרגים על הנייר, אך הקהל הביתי היווני עשוי להפוך את ההתמודדות הזאת לצמודה יותר ממה שהיא על הנייר. ויאריאל נקלעו למשבר בתחילת העונה והספיקו כבר להחליף מאמן, אבל לכאורה בשלב הבתים הזה יש להם יתרון איכותי שאמור להספיק גם ככה. זאת הזדמנות להזכיר שהראשונה עולה לשמינית הגמר, השנייה הולכת לפלייאוף נגד מי שיורדת מליגת האלופות, השלישית הולכת לפלייאוף של הליגה האזורית והרביעית מודחת.

בית ה':

19:45 לאסק לינץ – ליברפול:

הקדנציה של יורגן קלופ בליברפול החלה למעשה בליגה האירופית, כי ברנדון רוג'רס פוטר כשהסיכוי להצלחה בליגה כבר היה אפסי, והריצה של הרדס באירופה שהסתיימה בהפסד לסיביליה בגמר הייתה זו שהכניסה לראשונה את התקווה לליברפול. אחרי 8 שנים, זכייה אחת בליגת האלופות, אליפות אחת, פעמיים הפסד מינימלי למנצ'סטר סיטי במאבק על האליפות ועוד הישגים ותארים, קלופ חוזר למקום שבו זה התחיל ויקווה להעיר מחדש את החבורה שלו אחרי עונה חלשה בשנה שעברה.

בית ז':

19:45 שריף טיראספול – רומא:

מי שצפה בצמד המשחקים של שריף טיראספול נגד מכבי חיפה במוקדמות ליגת האלופות, זיהה בונקר ברמה גבוהה של אלופת מולדובה, שהסתיים רק בשער יוצא דופן של מחמוד ג'אבר שכפה הארכה והתפרקות מולדובית אז, ונגד מאמן כמו מוריניו זו הזדמנות לקבל מחמאות על בונקר. יש לשער שרומא ישחקו התקפי יותר, אבל בניגוד למכבי חיפה, את הקבוצות של מוריניו יותר קשה לעקוץ בהתקפות מעבר מהירות.

בית ב':

22:00 אייאקס – מארסיי:

בשנה שעברה שתיהן היו בליגת האלופות, וגם קודם לכן אלו היו חברות קבועות, ובעיקר אייאקס שהעפילו עד לחצי הגמר רק ב-2019, אך ההולנדים לא הצליחו בליגה ואילו הצרפתים הודחו במוקדמות ליגת האלופות. בבית שבו אתה מקבל קבוצה אנגלית בדרג ג' ברור שמצבך לא פשוט, והנקודות כאן יהיו חשובות כבר עכשיו.

22:00 ברייטון – א.א.ק. אתונה:

הופעה היסטורית של ברייטון באירופה כשהניקוד של המדינה הספיק להם כדי להיות בדרג ג', אך הם נפלו על בית לא פשוט ויקוו להראות את הפערים בין הכדורגל האנגלי ובין מדינות אחרות בדרג הביניים, פערים שלפחות בהיבטים תקציביים הם מאוד משמעותיים הודות לחוזה הטלוויזיה הגדול של הפרמייר ליג. א.א.ק. אתונה זו יריבה מסוכנת נוספת בבית לא פשוט בכלל.

בית ג':

22:00 ריינג'רס – ריאל בטיס:

ריינג'רס היו בליגת האלופות בשנה שעברה, אך הם מנוסים יותר במפעל המשני מאשר היריבה שלהם, מה שאמור לקזז את פערי האיכות לטובת הספרדים על הנייר. משחק מסקרן שינסה גם הוא לענות על שאלה דומה לזו של ברייטון – מה הם יחסי הכוחות בין נציגה מליגה גדולה שלא נמצאת הרבה באירופה ובין קבוצה מליגה בינונית, אך כזאת שמגיעה לאירופה בקביעות ויש לה ניסיון.

הליגה האזורית / עמיחי קטן:

בית ב':

22:00 מכבי תל-אביב – בריידבליק:

הקבוצה הישראלית הטובה ביותר על פי ההישגים באירופה בשנים האחרונות פותחת שלב בתים שלישי ב-4 השנים האחרונות ושני בליגה האזורית במשחק בית נגד יריבה מאיסלנד, בהופעה הראשונה אי פעם של נציגה מאיסלנד בשלב בתים אירופי. מכבי ת"א איבדו נקודות ראשונות בליגה השבוע בתיקו 1 עם בני ריינה, אבל אם הם יחזרו לכושר שלפני פגרת הנבחרות, ובעיקר ערן זהבי שכבש בצרורות, הם יהיו בעמדה טובה.

22:00 זוריה לוגנסק – גנט:

המשחק המקביל בבית ה"ישראלי" יפגיש בפולין נציגה מאוקראינה נגד נציגה מבלגיה, כשהבלגים הם המועמדים המובילים לסיים במקום הראשון בבית ולהעפיל לשמינית הגמר, בזמן שהמקום השני יפגוש בשלב פלייאוף את הנושרת מהליגה האירופית. גנט פייבוריטית די ברורה, אבל כל תוצאה אחרת תסבך מאוד את הבית הזה כבר במחזור הראשון שלו.

בית א':

22:00 סלובן ברטיסלבה – קלאקסוויק:

סיפור הסינדרלה הגדול של אירופה השנה נקבע כבר בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות, אז קלאקסוויק הדיחה את האקן השבדית בפנדלים, אחרי שהביסה את פרנצווארוש ההונגרית. עם ההעפלה הזאת, קלאקסוויק הבטיחו שלב בתים גם אם יודחו משלבי המוקדמות של ליגת האלופות והליגה האירופית, כפי שבאמת קרה, והם הפכו לנציגה הראשונה אי פעם מאיי פארו להגיע לשלב בתים. סלובן ברטיסלבה הודחה גם היא בסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות, מידי מכבי חיפה, ובשלב הפלייאוף של מוקדמות הליגה האירופית, והם דווקא רשמו בעבר הישגים במפעל השלישי בחשיבותו.

בית ד':

22:00 קלאב ברוז' – בשיקטאש:

קלאב ברוז' הצליחו להדיח בצורה דרמטית את אוססונה הספרדית בשלב הפלייאוף של הליגה האזורית, ואילו בשיקטאש הדיחו את דינמו קייב, כך ששתיהן כבר עברו יריבות לא פשוטות בדרך לכאן. קלאב ברוז' היו בין הקבוצות הטובות באירופה טרם המונדיאל והעפילו לשמינית גמר ליגת האלופות בשנה שעברה, אך מאז הם לא הצליחו לשמור על היכולת וכך מוצאים את עצמם במפעל פחות נחשב.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. תודה עמיחי
    קיפ און דה לייט.
    שני המשחקים שראיתי אתמול לא היו קלים לי לצפיה
    כאוהד של ריאל, מנצסטר ובאיירן היה מסובך.
    ריאל מדריד עדיין מתקשה וטוב שיש לה איזה כארים בנזמה חדש שנותן גולים ומסתמן כהחתמה הכי טובה של ריאל בשנים האחרונות. בילינגהם נופל בדיוק במשבצת הזו.
    אוננה הוא שוער טוב שפתח את העונה הכי גרוע שיכול להיות. הוא עושה טעויות פטאליות שגומרות ליונייטד משחקים. הוא השחקן הכי גרוע במגרש והיה אשם לגמרי בגול הראשון.
    היונייטד קופחו והגיע להם פנדל מהכשלה ברורה בתחילת המשחק שהשופט משום מה התעלם. היו חייבים ללחוץ שהשופט ילך לוואר לבדוק. אולי המשחק היה מתפתח קצת אחרת.
    יונייטד הלכו בתחילת העונה על החתמת הארי קיין ופשוט ויתרו עליו לבאיירן. קיין הוא המחליף האולטימטיבי לפולני שברח לברצלונה. שחקן שכל משחק נותן גול +. הגלזרים הם אכזבה גדולה שלא הצליחו להביא את הארי. מטומטמים!
    אם כבר מפסידים אז לבאיירן שתסיים בראש הבית. קבוצה שנבנתה לא רע השנה ואולי, אחרי כמה משחקים לא טובים של אולריך שווה לתת לפרץ גם צאנס או שנים בין הקורות.
    כפי שכבר כתבתי השנה לא יהיה לבאיירן קל בליגה אבל כשכולם כשרים הם הקבוצה לנצח.
    מכבי חיפה יפסידו לראן כמו שליברפול ינצחו את לאסק.
    מאמין שמכבי תל אביב ינצחו בבית.
    birdman, הפתעת אותי. חשבתי שהשם שלך נובע מהחיבה ללארי בירד ועכשיו אחרי העורבני של אתמול אני חושב שאולי אתה גם צפר???

    1. אם הגלזרים ירכשו את האחים גלזר מישראל, אז לא מן הנמנע כי הקישור של 'השדים האדומים' יעובה בשני שחקנים אגרסיביים, שמשחקם לא יהיה זר לכדורגל האנגלי. ההתקפה של היונייטד צריכה גלזר נוסף, מישהו בסגנון שייע ז"ל, מגדולי כדורגלני ישראל בכל הזמנים.

  2. אני הכי מחבב את המשחק של מילסון במכבי. הוא על תקן ליהאו שלנו כמו המקור במילאן. חבל שהמילאנזי דיי פציע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט