אירועי דיומא – 20.09.2023 – ליגת האלופות

ליגת האלופות בכדורגל / עמיחי קטן

אתמול נפתח שלב הבתים של ליגת האלופות, אמנם בלי האלופה הישראלית מכבי חיפה שהודחה בשלב הפלייאוף של המוקדמות ותשחק בליגה האירופית, אך עם כמה נציגים ישראלים מקבוצות אחרות – ברק בכר ועומרי גלזר המאמן והשוער של הכוכב האדום בלגרד, אוסקר גלוך קשרה הצעיר של רד בול זלצבורג, סתיו למקין הבלם הצעיר לא פחות של שחטאר דונייצק, שכבר הספיק להיפצע אתמול, ליאל עבדה מסלטיק שנפצע עם הנבחרת והשם שזכה להכי הרבה פרסום לאחרונה, דניאל פרץ השוער השני/שלישי של באיירן מינכן.

היום ישחקו בבתים א'-ד', אבל נתייחס אחר כך גם למשחקי אמש, עליהם לא הספקנו לכתוב אתמול. מחר יהיו אלו מכבי חיפה בליגה האירופית ומכבי תל-אביב בליגה האזורית שתפתחנה את שלב הבתים שלהן.

בית א':

19:45 גלאטסראיי – קופנהאגן:

שתי הקבוצות הפחות חזקות על הנייר בבית הזה, אך לקופנהאגן יש המון ניסיון במפעל ולטורקים יש סגל איכותי מאוד שמחזיר את הקבוצה למפעל הבכיר אחרי 4 שנות היעדרות. המאבק הזה גם חשוב לכדורגל הישראלי שנמצא במאבק צמוד עם דנמרק, נורווגיה ועוד על מקום בטופ 15 של הליגות שמאפשר נציגה שנייה במוקדמות ליגת האלופות.

22:00 באיירן מינכן – מנצ'סטר יונייטד:

כרגע, סוון אולרייך בן ה-35 שומר על מעמדו כשוער הפותח של באיירן בהיעדרו של מנואל נוייר הפצוע, ודניאל פרץ ממתין על הספסל, ומסתמן שזה מה שיקרה גם הערב. לעומת באיירן, שאמנם ספגו תיקו מלברקוזן, אבל נמצאים בשוויון איתם על מקומות 1-2, מנצ'סטר יונייטד הפסידו כבר ב-3 קרבות צמרת נגד טוטנהאם, ארסנל וברייטון, והם במקום ה-13 בלבד בפרמייר ליג, כך שביכולת הנוכחית ייתכן שהם יהיו קרובים יותר ל-2 האחרות בבית מאשר לבאיירן.

בית ב':

22:00 סביליה – לאנס:

אלופת הליגה האירופית המכהנת, שגם מחזיקה בשיא של 7 זכיות, תארח את לאנס בעונה האחרונה בה היא תוכל לנשור משלב הבתים לליגה האירופית ולזכות בה, עקב שינוי הפורמט שיוביל לכך שאפשר יהיה "לרדת ליגה" רק בשלבי המוקדמות. היא תארח את הנציגה הצרפתית שרושמת הופעת בכורה במפעל, ותקווה להפתיע בבית המאתגר אליו היא נקלעה.

22:00 ארסנל – איינדהובן:

ארסנל פתחו טוב את העונה עם זכייה דרמטית במגן הקהילה, ואחר כך 4 ניצחונות ותיקו בודד בליגה עד כה. אחרי שסומנו כמועמדים העיקריים לעצור את רצף 3 האליפויות של מנצ'סטר סיטי, הארוך ביותר באנגליה מאז עידן אלכס פרגוסון, ולמנוע 4 אליפויות רצופות, לראשונה אי פעם בכדורגל האנגלי, ארסנל יקוו להמשיך את היכולת הטובה גם בחזרה שלהם למפעל האירופי הבכיר אחרי 7 שנות הפסקה. בצד ההולנדי, הם פתחו היטב את העונה גם במוקדמות ליגת האלופות וגם בליגה המקומית, אבל עוד לא נתקלו ביריבה בסדר גודל הזה.

בית ג':

19:45 ריאל מדריד – אוניון ברלין:

הופעה ראשונה לבצלים הגרמנים בליגת האלופות, והם מתחילים נגד שיאנית הזכיות במדריד, במשחק לא פשוט בכלל. למרות כמה שינויים משמעותיים בקיץ ויכולת בינונית לפרקים, ריאל מובילה את הליגה הספרדית כשהיא היחידה עם מאזן מושלם בינתיים, בעיקר בזכות ההגנה שספגה 3 שערים בלבד ב-5 המחזורים הראשונים. הגרמנים עומדים על רצף של 2 הפסדים בליגה, ויהיו מאוד מרוצים מכל תוצאה אחרת כאן.

22:00 בראגה – נאפולי:

בראגה הפורטוגלית מופיעה בקביעות בליגה האירופית, אך נמצאת במפעל הבכיר לראשונה מאז 2013, והיא תפתח נגד אלופת איטליה, שהפכה דווקא לחברה די קבועה במפעל. נאפולי היו אולי הטובים ביותר באירופה בעונה שעברה עד המונדיאל, אך הוא הוציא אותם מהעניינים, מה שלא מנע מהם לשמור על הפער הגדול בליגה בדרך לאליפות ראשונה מאז ימי מראדונה, אך כן גרם להדחתם ברבע הגמר בשנה שעברה בידי מילאן.

בית ד':

22:00 בנפיקה – זלצבורג:

אוסקר גלוך עשוי לקבל הופעת בכורה בליגת האלופות בקרב קשה מאוד בליסבון נגד אלופת פורטוגל. אחרי שפירקה את מכבי חיפה ויובנטוס והצליחה לגבור על פ.ס.ז'. בזכות שערי חוץ בשלב הבתים של העונה שעברה, הפעם מצפה לבנפיקה בית צמוד יותר, וקשה לראות אותם מביסים באופן משמעותי אף אחת מהקבוצות כאן, אך ייתכן שהם עדיין הפייבוריטים לעלות לשמינית הגמר.

22:00 ריאל סוסיאדד – אינטר:

סגנית אלופת אירופה, שהגיעה לגמר כמעט במקרה ועם הגרלות נוחות, תתארח אצל הנציגה הרביעית של ספרד, וזו שתרשום הופעת בכורה במפעל. לדעתי, קשה להצביע על פייבוריטית מובהקת כאן, ומדובר בבית קשה מאוד לחיזוי, אבל יתרון הניסיון כן אמור לשחק לטובתה של אינטר, וייתכן שהוא יהיה משמעותי, בעיקר בשלבי ההכרעה של הבית הזה.

תוצאות אתמול:

הפעם נתייחס גם לתוצאות של אתמול:

בית ה':

פיינורד – סלטיק 2- 0:

קלווין סטנגס ועלירזה ג'האנבחש כבשו במשחק שבו סלטיק נותרו ב-9 שחקנים עוד לפני השער השני. ליאל עבדה הפצוע נאלץ לצפות בקבוצה שלו ממשיכה להפסיד בליגת האלופות.

לאציו – אתלטיקו מדריד 1-1:

פאבלו באריוס העלה את אתלטיקו ליתרון בדקה ה-29, ונדמה היה שהיתרון הזה יחזיק, אך אז הגיעה הדקה ה-95 והגבהה לרחבה שמצאה את איבן פרובדל שנגן לרשת. מה שלא צוין כאן זאת העובדה שפרובדל הוא השוער של לאציו, השוער הראשון שמבקיע בליגת האלופות מאז וינסנט אניימה במדי הפועל תל-אביב (אניימה עשה זאת בפנדל).

בית ו':

מילאן – ניוקאסל 0-0:

הבלאגן לפני המשחק, שכלל אוהד אחד שנדקר ונפצע, היה יותר מעניין מהמשחק עצמו שהסתיים ללא שערים.

פ.ס.ז'. – דורטמונד 2- 0:

אחרי מחצית מאופסת, אמבפה כבש מהנקודה הלבנה, חכימי הכפיל ופריס פותחים טוב את ליגת האלופות בעונה שאחרי מסי.

בית ז':

יאנג בויז – לייפציג 1- 3:

הקבוצה שהדיחה את מכבי חיפה ספגה שער מרגלי מוחמד סימאקן כבר בדקה ה-3, ועל אף שער שוויון של משצ'ק אליה בדקה ה-33, הם ספגו שני שערים מאוחרים של שאבר שלאגר בדקה ה-74 ושל בנימין ששקו בתוספת הזמן, ופותחים עם הפסד ראשון בכל המסגרות העונה.

מנצ'סטר סיטי – הכוכב האדום בלגרד 3- 1:

רגע לפני המחצית, הסיטיזנס הובילו 22- 0 במאזן הבעיטות לשער, אך תצוגת מופת של עומרי גלזר בשער אפשרה לקבוצה של ברק בכר להמם את כל אירופה במתפרצת אחת שהסתיימה בשער של עוסמן בוקארי ו-1- 0 סנסציוני לכוכב האדום בירידה להפסקה. צמד של חוליאן אלברז ושער של רודרי במחצית השנייה סידרו את התוצאה הסופית, אך גלזר עדיין סיים עם 13 הצלות (למרות טעות אחת בשער השני), שיא לשוער בליגת האלופות כמה שנים טובות אחורה לפחות.

בית ח':

ברצלונה – אנטוורפן 5- 0:

פתיחה קלילה לבארסה עם שערים של ז'ואאו פליקס (צמד), ז'ל בטאי (עצמי) וגבי (צמד).

שחטאר דונייצק – פורטו 1- 3:

סתיו למקין פתח בהרכב והוחלף בדקה ה-65 בשל פציעה, אך התוצאה הסופית נקבעה עוד בחצי השעה הראשונה של המשחק עם צמד של גלאנו ושער של מהדי טראמי אל מול שער שוויון זמני של קווין קלסי.

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. תודה רבה עמיחי, כן ירבו פוסטים כאלה.
    אף אחד לא נתן לבכר סיכוי, בטח שלא מול הקבוצה הכי חזקה כיום בעולם.
    פפ והצוות שלו כשמקבלים הרבה מאד כסף לקניות יודעים מה לעשות ואיך לבנות.
    באיירן ינצחו את היונייטד כי הם יותר טובים ואין מה לעשות. מצד שני, בגרמניה לברקוזן מתחילה להראות כמו מנצסטר סיטי וזה היה ניכר במשחק מול באיירן בשבת שעברה.
    התצוגה של גלזר
    https://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=398&docID=448693

      1. בשבת הם שיחקו מול באיירן והזכירו לי את מנצסטר שיטי.
        הם היו מסוכנים לפחות כמו באיירן עם לא יותר ובעיקר בכדורים הנייחים.

  2. השיא הקודם להצלות במשחק אחד בליגת האלופות (ואולי בכל המפעלים האירופיים) היה של שוער מאורגווואי ששכחתי את שמו במדי קבוצה ששכחתי את שמה במשחק נגד ריאל מדריד שהציל 12 פעמים את קבוצתו מספיגת שער. לא יודע את תוצאת המשחק.
    הטעות של גלזר לא ממש השפיע על התוצאה הסופית וגם ללא הטעות הקשה הזו סיטי היו מנצחים.

  3. 1. ממה שראיתי השנה איינדהובן קבוצה לא רעה בכלל. ארסנל משוכה גבוהה אבל ההולנדים יכולים להפתיע
    2. הגרמנים יכולים (עלולים?) להתפוצץ עם שביעייה נגד יונייטד ולשלוח את טן האח הביתה.
    3. מקווה מאוד שגלוך ישחק, היהלום הזה.
    4. חבל על למקין. בלם נהדר
    5. סביליה גם יכולה לתת הצגה בבית עם רביעייה.

  4. ריאל בלי טוני קרוס, לא אותה הקבוצה.
    הגישה של קארלו שמכניסים את קרוס בחצי שני שיביא שינוי.

  5. ריאל צריכים עכשיו את הגולים של כארים בנזמה אבל הוא מרוויח השנה 172 מליון פאונד בערב הסעודית…

    1. לא אתה היית זה שרצה שיעוף כבר?
      אוננה היה טוב שנה שעברה אבל הוא לגמרי לא מסונכרן עם הגנת יונייטד.

          1. חחחח גדול! נקרעתי מצחוק. הוא העיף את ספרד מהגביע העולמי ברוסיה, ואין ספור משחקים מכריעים שהוא הכריע והחריא ביונייטד.

  6. אני לא זוכר את שמייכל או ואן דר סאר חוטפים גול כזה. אירגון שמשקיע מיליארדי דולרים, מיליוני אנשים מחזיקים לו אצבעות, ואז מגיע איש אחד ששופך את הדלי.

    1. קרה ויקרה גם לטובים ביותר. השוער הוא התחנה האחרונה וטעות שלו לרוב תוביל לספיגה. בדחילו ורחימו, התרשמתי מהפרשנים בעלי תעודת הזהות הכחולה כי קל יותר לסנוט בשחקנים הזרים, בין אם הם עובדים בארץ או בחו"ל. אתמול, למשל, גלזר היה מעולה, אך בכל זאת טעה פעם אחת. הוא זכה ליחס הוגן, כשהדגש הושם, בצדק, על עצירותיו הרבות. כך יאה שינהגו גם כלפי הגויים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט