הענקים האמיתיים – לקראת משחק יום חמישי בNFL

לאכזבת כולנו, שחר דלאל והמדור הנהדר שלו בחופשת לידה, אז הרשיתי לעצמי להחליף אותו השבוע עם משהו קצת שונה. חפירה על משחק חמישי בערב בין סן פרנסיסקו פורטי ניינרס לניו יורק ג'איינטס.

אבל לפני כן נסקור בקצרה כמה מהחדשות והמגמות הבולטות של הליגה בשבוע החולף:

1) לוס אנג'לס ראמס ויתרה סופית על שרותיו של הרץ קאם אייקרס והוא עבר בטרייד למינסוטה תמורת בחירת סיבוב שישי. אייקרס בילה את כל הקריירה שלו בלוס אנג'לס ולא ממש הצליח להתרומם מעל בינוניות בהתקפה של שון מקווי, שבתורו, לא ממש אוהב את משחק הקרקע. הספיק משחק אחד מוצלח יחסית של קיירן וויליאמס בשביל הראמס להסיק מסקנות ומעתה הוא הרץ היחידי בלוס אנג'לס עם ניסיון ויותר מ0 יארדים לשמו בקריירה.
אבל הראמס לא צריכים משחק ריצה, הם לגמריי מסוממים על משחק המסירה שלהם.

הויקינגס דווקא מתלהבים



2) פוקה נאקווה הגיע משום מקום (למעשה נבחר בדראפט בסיבוב החמישי מאוניברסיטת BYU) ו2 שבועות לתוך העונה, כולם כבר משננים את שמו המוזר משהו (למעשה שמו המקורי הוא מקאה נאקווה). הוא נולד ביוטה אבל הוא ממקור פולינזי, ספציפית איי סמואה שידועים בתור ספקים של אנשי ליין התקפה דווקא.
כרגע נאקווה מוביל את הליגה במספר התפיסות ובמקום השני אחרי ג'סטין ג'פרסון במספר היארדים, תוך כדי שהוא מנפץ שיאי טירונים, ונראה שבלתי אפשרי לכסות אותו. הוא גם שבר שיאים כשהפך לשחקן המורם ביותר מהוויברס בפנטזי פוטבול (אבל זה כבר למטיבי לכת).
יש תבנית ניכרת ביכולת של תופסים בלוס אנג'לס מאז הגעתו של הק"ב מת'יו סטאפורד, אם זה קופר קאפ שהקריירה שלו התפוצצה אל חיינו בעונת הסופרבול של הראמס ועכשיו התגלית החדשה- פוקה.
האם סטאפורד הוא מכתיר כוכבים? (אל נשכח שיש גם את הקריירה של קאלוין ג'ונסון בעברו בדטרויט). או שהראמס פשוט יודעים לזהות ממש טוב תופסים מוכשרים?
סטאפורד בילה את חלקה של עונת 2022 פצוע ובו זמנית גם הקריירה של קופר קאפ נהפכה לאנושית משהו וכל הקבוצה כולה קפצה בצלילת ראש לתחתית הליגה.

!Baby remember my name


3) מעניין אם ההצלחה של פוקה נאקווה הייתה קורית לולא הפציעה של קופר קאפ או שהוא היה הופך למספר שתיים בינוני? אבל מצד שני לא יכול לחכות לראות את שניהם על המגרש עם מאט סטאפורד בריא.

פוטנציאל אדיר, נאקווה וקאפ


4) לא כל הפוסט הזה הוא על הראמס. בואו נדבר קצת על הדמפסטר פייר שהיא שיקגו ברס. הפוטנציאל של ג'סטין פילדס לא מצליח להתרומם כשהוא זורק יותר חטיפות מט"ד, משחק הריצה לא זז (פילדס הרץ המוביל עם 62 יארד בשני משחקים), משחק המסירה למעט כמה תפיסות בודדות די ג'יי מור לא עף ועכשיו גם מתאם ההגנה של שיקגו, אלן וויליאמס, מתפטר מתפקידו שבועיים לתוך העונה. יש לציין שוויליאמס כבר לא פעיל בקבוצה מלפני תחילת העונה וכנראה פרש, על פי דבריו לטפל בבריאות ובמשפחה ברקע שמועות שהחלו לצוץ ברחבי הרשת על פשיטת FBI על ביתו.
מחליף אותו בתפקיד, המאמן הראשי, מאט איברפלוס.


5) קליבלנד בראונס פתחה את העונה בסערה עם ניצחון הצהרתי על סגנית אלופת הAFC, סינסנטי בנגלס. הם עשו זאת בעזרת הגנת ברזל ומשחק ריצה מצויין של אחד הרצים הטובים בליגה, ניק צ'אב, ש170 היארד שהשיג ב5 רבעים של פוטבול, עזרו להציב את הבראונס בראש טבלת היארדים בריצה.
אבל צ'אב נפצע פציעה ברך מזעזעת מסיימת עונה וג'רום פורד, שחקן שנה שניה, נכנס להחליפו מול פיטסבורג כשהוא צובר 106 יארד בשלושה רבעים.
אז כבוד לקו ההתקפה של קליבלנד. אבל ליתר בטחון הבראונס החתימו את קארים האנט לשנה.



6) ולסיום. אחרי 3 שנים בליגה, הטיט אנד של אינדיאנפוליס סוף סוף תפס ט"ד ראשון בקריירה ומצא דרך מקורית לחגוג את זה.

מזל טוב




סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (0-2) – ניו יורק ג'איינטס (1-1), סנטה קלרה, חמישי 3:15

בואו נתחיל מזה שאני לא מאמין בקונספירציות, או במושג הטאנקינג. קשה להאמין ש53 שחקנים מקצוענים, צוות מאמנים רחב וכל שדרת ההנהלה של ארגון פוטבול מחליטים פה אחד ובתאום מושלם להתחיל להפסיד משחקים בשביל האפשרות להמר על שחקנים חדשים שיחליפו את הישנים. נשמע מגוחך, לא?
אבל נהיה קשה יותר ויותר להסביר מה קורה באריזונה.
ולמה אני מדבר על אריזונה קרדינלס כשהפריוויו הזה הוא בכלל על המשחק בין סן פרנסיסקו לניו יורק ג'איינטס?
כי ביום ראשון האחרון הניו יורק ג'איינטס השיגו ניצחון ראשון מול אריזונה לאחר הפתיחות הכי גרועות של קבוצת פוטבול. עונה אחרי שהגיעו לפלייאוף והמאמן שלהם זכה בתואר מאמן השנה.
לאחר שפתחו את העונה בלי להבקיע שום נקודות במשך 6 רבעים, ספגו תבוסה משפילה אך הגיונית משהו  של 40-0 מול אחת הקבוצות הכי חזקות בליגה, ואחרי שפיגרו 20-0 במחצית הראשונה מול אריזונה קארדינלס המפורקת והחלשה, דניאל ג'ונס, הק"ב הבינוני של הג'איינטס, פתאום הופך לסופרמן במחצית השניה של אותו משחק?
הישארו איתי רגע בשעה שאנחנו מפרקים את זה קצת יותר לעומק, עוד שניה אנחנו חוזרים להיום בערב.
ג'ונס, שקיבל חוזה מכובד ביותר והבעת אמון מוחלטת מהנהלת הקבוצה לאחר עונה אחת מוצלחת למדיי, פתח את העונה עם 104 יארד במסירה, 2 חטיפות וללא ניקוד בשבוע הראשון מול ההגנה הכי טובה בליגה כרגע. הגיוני. קורה.
אותו דניאל ג'ונס מוסר במחצית הראשונה מול אריזונה 6/12 ל62 יארד, חטיפה וסופג שני סאקים.
במחצית השניה של המשחק מגיע המהפך, קלארק ג'ונס נכנס לתא הטלפון בחדר ההלבשה, קורע את שני הכפתורים העליונים בחולצה והופך לסופרמן.
250 יארד באויר במחצית, 2 ט"ד במסירה ואחד בריצה וקאמבק שכמותו לא ראו בתפוח הגדול מאז תוכנית האחוד של חברים.
אריזונה מפסידים את המשחק הזה כשהם סופגים 31 נקודות במחצית השניה, בדיוק כמו שהפסידו לוושינגטון במחזור הראשון ל"קאמבק" של הק"ב הטירון סאם האוול אחרי שהובילו כל המשחק. אז תגידו לי אתם אם צריך להאמין בקונספירציות.
ובחזרה למשחק הערב.
האם הניו יורק ג'איינטס האמיתיים מוכנים לעמוד בבקשה? איזה דניאל ג'ונס נראה הערב? זה של ששת הרבעים הראשונים של העונה או זה של המחצית השניה מול אריזונה.
ללא סקוואן בארקלי הסובל (שוב) מפציעת קרסול , וללא כל הצד השמאלי של קו ההתקפה, כולל אנדרו תומאס התאקל השמאלי האול פרו, ניו יורק מגיעים לצפון קליפורניה להתארח אצל הקבוצה שנחשבת החזקה בליגה ומככבת בכל טבלאות דירוג הכוח במקום הראשון.
סן פרנסיסקו פתחה את העונה עם 2 נצחונות והציגה יעלות מרשימה בהתקפה תחת ברוק פרדי והגנה שלא איבדה כמעט כלום מהיכולות של עונה שעברה.
המשחק בשבוע שעבר קצת חשף נקודות תורפה כשביום חלש יחסית של קו ההגנה האימתני, מאט סטאפורד ופוקה נאוקווה המפתיעים, פירקו מחצית שלמה את קו ההגנה האחורי החבול למדיי, אבל סטיב ווילקס, מתאם ההגנה החדש, ידע לעשות את ההתאמות הנדרשות ולהחזיר שליטה מוחלטת במחצית השניה.
דניאל ג'ונס הוא ממש לא מאט סטאפורד אבל יש לו יכולת שהגנת סן פרנסיסקו תמיד התקשתה להגן מולו. הוא יכול לרוץ והוא לא מהסס להשתמש בזה.
אבל כמה הריצות של ג'ונס יהיו מסוכנות כשהרץ המוביל בקבוצה ללא סקוואן ברקלי הוא מאט ברידה (שחקן סן פרנסיסקו לשעבר) עם 14 יארד העונה, זה נצטרך לגלות הערב.
קייל שאנאהן הודה שאולי הוא השתמש קצת יותר מדיי בכריסטיאן מקקפרי כשיש לו עומק איכותי יחסית בחדר הרצים, והסכנה לשחוק את הרץ הפנומנלי, שמוביל כרגע את הליגה הן בנסיונות והן ביארדים בריצה בהפרש ניכר, היא ברורה ומוחשית.  אבל מול ההגנה המדורגת מס' 26 מול הריצה שספגה כ130 יארד בממוצע על הקרקע, יהיה קשה לעמוד בפיתוי.
הגנת המסירה של ניו יורק קצת יותר יעילה וסופגת רק כ180 יארד למשחק. ברוק פרדי יצטרך כנראה לשחק הערב ללא ברנדון איוק, המטרה מס' 1 שלו, שסובל מפציעת כתף לא ברורה אבל אין סיבה שדיבו סמואל שמגיע קומפלט עם איום ריצה משלו ועושה סימנים של חזרה לשחקן המלהיב של לפני שנתיים, לא יהנה מיום מוצלח במיוחד.
תחזית: אולי בריאן דיבול, מאמן ניו יורק,  מצא את מילת הקסם שמשחררת את הפוטנציאל של הג'איינטס ושל דניאל ג'ונס בחדר ההלבשה במחצית באריזונה ואולי נראה קבוצה שחוזרת ליכולות של עונה שעברה, אבל זה לא יקרה השבוע. סן פרנסיסקו, במשחק הבית הראשון שלהם העונה, בהרבה.

חוזר לפורמה? דיבו סמואל









לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. מזל טוב שחר!!!
    בארץ תינוק זה תירוץ מעולה לראות גם את משחקי הסאנדיי/מנדיי נייט. בניו יורק זה כנראה הזמן להתחבר לספורט אוסטרלי…

  2. קליבלנד יצטרכו עכשיו שדשון ווטסון יצדיק את החוזה שלו. אני בסתר אקווה להמשיך לשמוח לאיד בכל משחק טוב של בייקר מייפילד…

    1. לפי מנהל קבוצת הפייסבוק של הפוטבול ואוהד הקבוצה, אי אפשר להשוות את שאר הקבוצה של אז להיום. אין לי מושג מעבר לזה אבל מאמין שהוא יודע על מה הוא מדבר

  3. מזל טוב שחר,תהיה חזק 🙂
    אחלה פוסט, אבל קח בחשבון שלא צריך שיתוף פעולה של כולם ע"מ לטנקק… כפי שאתה רואה סביבך מספיקים מעט רשעים פלוס קורטוב טיפשים כדי לחסל כל דבר טוב…

  4. התאחדות הפוטבול הישראלית השאירה מידע רגיש של שחקנים חשוף ברשת.

    המידע שהיה חשוף כלל בין היתר צילומי ת.ז ודרכונים, אישורים רפואיים, קובץ אקסל עם פרטים אישיים של מאות שחקנים ועוד.

    שמואל לנצ'נר, שחשף את המידע, דיווח למערך הסייבר ב-31.8 ומאוחר יותר הגישה למידע נחסמה.

    תודה לשמואל שפנה אלי עם פרטי האירוע 🙏🏻

    https://t.me/CyberSecurityIL/3763

  5. קודם כל מזל טוב לשחר שעבר ממסירות (דיווח) לסקורינג, וברכות על התוספת החשובה לדסק הפוטבול בהופס
    .
    לעניין התופסים של הראמס, אין לי ספק שזה סטאפורד (ומקוויי), זה לא רק נקואה אלא גם אטוול (שנה שניה? שלישית?) שמתחתית הסיבוב השני, נותן 77 יארד מול הניינרס ו 119 מול סיאטל.
    כשרק תופס אחד מתעלה, זה אולי הוא. כששניים, אי אפשר לחשוב שזה לא הקווטרבק
    .
    לעניין הניינרס, אני שמח לשמוע את מה ששאנהאן אמר על מקאפרי כי זה היה מוגזם לגמרי. יש לך את אלייז'ה מיצ'ל שיכול בקלות להיות פותח בחצי מהקבוצות, אז לייבש אותו ולשחוק את הנשק המרכזי שלך נשמע אפעס לא כמו הרעיון הכי טוב. היה גם אפשר לצפות שיוזצ'ק ייגע בכדור לפחות פעם אחת, מה שעוד לא קרה.
    בהגנה, ניק בוסה חזר אבל עדיין לא באמת התחיל לדרוס, אולי קשה לו לסחוב על הגב כל כך הרבה כסף. מי שנראה טוב בהגנה הוא דווקא אייזאה אוליבר שנתן כמה מהלכים יפים.

    1. אני מבין שיש לך קו ישיר לשאנאהן…
      רצית שמיצ'ל ומקאפרי יתחלקו יותר בעומס, קיבלת
      רצית שיוזצ'ק ייגע בכדור לפחות פעם אחת, קיבלת
      אפילו בוסה נראה פעיל יותר, יפה לך

      1. נצחון יפה, גם אם הג'איינטס באמת חלשים
        בוסה באמת קצת התעורר )עכשיו מחכים להרגרייב( ומקאפרי עדיין קיבל קצת יותר מדי את הכדור אבל אי אפשר לקבל הכל
        .
        כמו כן, במהלך המשחק התרחש אירוע מדהים, במהלכו נעשה מהלך מסירה מבלי שהשופטים שרקו לעבירת הולדינג או PI. ממש אפשר היה לראות איך השחקנים מביטים זה בזה במבוכה ולא יודעים איך להמשיך

  6. קודם כל תודה רביב על נקודות מעניינות וסיקור מקדים למשחק של קבוצתי האהודה (ולא, היא משחקת בניו-יורק).

    כמובן הכי חשוב, מזל טוב לשחר ו….אשתו על הולדת הילד/ה!!!!
    רק פעם הבאה, תזכור שיש 5 חודשים בלי משחקי פוטבול ותכוון לשם(יש כבר תקדים, מורים(בעיקר מורות) מרוויחים כפול על זמן של חופשת לידה כל יולי/אוגוסט.

    מחכה לטורים שלכם כל שבוע, כל יום וכל שעה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט