אירועי דיומא – 17.09.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 21 ואחרון

קטע 20 של אתמול היה קטע מרובה עליות בסגנון מירוץ ליאז'-באסטון-ליאז'. כבר מההתחלה היה ברור שהקטע יילך לקבוצת בריחה, כאשר אחת כזו של 30 רוכבים נוצרה בחזית, ללא התנגדות מיוחדת מהדבוקה. הקבוצה כללה כצפוי את רמקו אוונפול עם שלושה מחברי קבוצתו, יחד עם חברים כלני קאמנה, וואוט פולס, רוי קושטה, גראן תומאס ומארק סולר. את עיקר האקשן קיבלנו בחלקו התלול של הטיפוס האחרון. כאן ראינו התקפה של פולס יחד עם לנרט ואן אטוולט הבלגי, אליהם גישר בהמשך סולר. אוונפול התקשה בתחילה לגשר לשלישייה, אך הצליח לבסוף לעשות זאת, קודם בעזרתו של חברו מתיה קטניאו, ואח"כ לבד, כשעל גבו פלאיו סאנצ'ז הספרדי. השניים הצליחו לבסוף לתפוס את הקבוצה הקדמית, ולאחר מספר התקפות בירידה מאותו הטיפוס, החמישייה עבדה יחדיו על מנת להימנע מלכידתה ע"י קבוצת רודפים מאחור. שיתוף הפעולה נמשך עד כמה מאות מטרים לסיום. כאן פולס המנוסה ניצל את הפנייה האחרונה לפני הקו על מנת לברוח קדימה. אוונפול ניסה לרדוף אחר ההולנדי, וכמעט הדביק אותו לפני הקו, אך זה היה מעט ומאוחר מדי, ופולס חגג את הניצחון בקטע. לפולס זה הניצחון השני בקטע גראנד טור, לאחר שפרץ את הסכר בטור האחרון. אשר לאוונפול, הוא יתנחם בשלושת הקטעים בהם זכה, ובחולצת המטפסים אותה הבטיח כבר לפני שני קטעים בהפרש עצום מהבאים אחריו, לימונדה טעימה למדי אותה השכיל לייצר לאחר הלימונים אותם הגיש לו קטע הטורמאלה. בכל הקשור לחבורת ה-GC, כאן לא ממש קיבלנו כל דרמה, והחבורה הגיעה פחות או יותר ביחד לקו הסיום, מעל לעשר דקות לאחר המנצח. מראה יפה נרשם כשפרימוז' רוגליץ' ויונאס וינגגור חצו את הקו עם ספ קוס יחדיו, כשהם אוחזים ידיים. קוס כאן מבטיח את הזכייה ההיסטורית בטור, כשהוא מקדים על הפודיום את שני חבריו לקבוצה, בתום עונה בה הקבוצה זכתה בכל שלושת הגראנד טורים, הישג שספק אם נזכה לראות עוד כמוהו בעתיד. כך שדירוג ה-GC הסופי כולל את ספ קוס בראש, ואחריו וינגגור (17+), רוגליץ' (1:08+), איוסו (3:44+), לאנדה (4:03+), מאס (4:14+), ולאסוב (8:19+), אויטדברוקס (8:26+), אלמיידה (10:08+) ובוטראגו (12:04+).
קטע 21 של היום הוא הקטע המסיים של המירוץ. כמו בטור, מדובר בעיקר בקטע ייצוגי קצר ושטוח, שיסתיים בשמונה הקפות במדריד. החלק התחרותי היחיד בו צפוי להיות במיאוץ הסיום. קיידן גרובס ינסה לחגוג את הזכייה בחולצה הירוקה עם זכייה בקטע שלישי במירוץ. מולאנו, דאינזה, גאנה, ואן דר ברג ותיונס ינסו אף הם לחגוג בבירה הספרדית. שידור ביורוספורט 1 ב-17:45.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 48 תגובות

    1. תודה פאקו.
      אתה ואלכס הייתם הממתק של עונת המלפפונים הזאת.
      כל הכבוד ליומבו ויסמה על הדומיננטיות המוחלטת.
      שאלה שמתאימה להבנה שלי באופניים – אם שלושת המובילים החזיקו ידיים בסיום, זה לא קצת מסוכן? שני החיצוניים מחזיקים יד חיצונית על הכידון ואת היד הפנימית נותנים לרוכב הפניני. מה שאומר שהוא רוכב ללא ידיים במרחק קרוב מאוד לאופניים שלהם. לפעמים רואים שניים שמחזיקים יד לשניה או שתיים, אבל שלושה זה קצת מסובך יותר. . .

      1. קטן עליהם הדבר הזה. בקטע האחרון בטור רואים בד"כ כלל את כל הקבוצה המנצחת עושה את זה, כשהמרחק ביניהם הרבה יותר קרוב. השליטה שלהם באופניים זה משהו שהוא באמת מעבר למה שאתה מכיר. הם יכולים לעשות הכל על האופניים, כל עוד המהירות היא סבירה. הבדיחה בקרב הרוכבים היא שהם יכולים לעשות סקס על האופניים תוך כדי רכיבה.

            1. ליגה ב', צפון א', הפועל גבעת הרקפות המיתולוגית, שאולי התמזגה עם צור שלום.

      2. עגל בשבילך :
        סירטון יחיד אך אם תחפש תמצא גם סירטוני זוגות
        ושלשות :
        זהו ספורט לא אולימפי עם שאיפות אולימפיות .
        בגדול מאיא וקצת שש שנים בערך התאמנתי בחד אופן
        במסגרת קבוצתית ,לצערי התפרקה יכןל לספר
        כי ההתחלה נראית הר כמו כל התחלה אחרת
        עם הזמן נלמדות שתי תכונות הכרחיות לספורט
        שיווי משקל מהסוג הזה:
        הראשונה הכרחית פירוק כל יכולת חדשה אשר רוצים
        לרכוש לשלבי הכנה מוקדמים .
        תהליך כזה לרכישת יכולת אשר נראה שאולי
        נשתלט עליה תוך שבוע או מספר שבועות
        יכול להפוך למתיש ולארוך חודשים ואף יותר .
        התכונה השניה אשר חייבים לפתח היא יכולת
        התבוננןת או הרגשת הגוף מבחוץ :
        אוקיי מה עשיתי , האם שיםרתי שיניתי מהפעם
        הקודמת ,אם כן מה שיניתי :.
        אתמול לדוגמא התאמנתי בעליה במשך רכיבה של שני קמ על הרמת גלגל למה:
        באופן טבעי אני מרים גלגל כאשר הפדל הימני
        לפנים ,ואם אני רוצה להרים גלגל כאשר הפדל שמאלי
        לפנים פשוט לא עובד לי.
        אז ניסיתי להבין למה ,מה גורם לי האינסטינקט לבצע
        חסרתי על הפעולה שוב ושוב ובסוף הצלחתי
        לשלוט בגןף הרבה יותר טוב.
        ולהלן הסירטון :
        אגב הנבחרת הגרמנית היא אלופת העולם כדורסל
        וגם אלופת העולם בארטיסטיק רייד
        כך נקרא הספורט :
        הכוכבת שלהם היא וויולה ברנדט
        הממוקמת 2 בעולם לפחות היתה
        מקום ראשון כמה לא מפתיע :
        סינית !
        https://youtu.be/WgF_j1FPxhk?si=l5miCW9mlJGXTKrI

  1. תחרות הנעילה של ליגת היהלום, אשר אמנון כתב עליה אתמול ותימשך גם היום, לא אכזבה ונקבעו מספר תוצאות מעולות על המסלול ביוג'ין.
    המקצוע שנעל את יום התחרויות הראשון היה ריצת המייל. יאקוב אינגבריגצן קבע את התוצאה השלישית בהיסטוריה, כשסיים עם שיא אישי של 3:43.73, שש עשיריות בדיוק לאט משיא העולם בן 24 השנה של הישאם אל גארוז'. צמוד אליו היה יארד נגוסה מארה"ב, שתוצאתו, 3:43.97, מהווה שיפור משמעותי לשיא היבשתי של אלן ווב.
    פיית' קיפייגון הקנייתית המשיכה ביכולתה המצוינת וניצחה ב"מייל המטרי", הלוא הוא 1500 המטר, ב-3:50.72.
    ריי בנג'מין מארה"ב קבע את תוצאת העונה ב-400 משוכות, 46.39 שניות, והקדים את יריבו הגדול, קרסטן וארהולם, ב-14 מאיות.
    צ'ייס איליי האמריקאית, אלופת העולם הכפולה בהדיפת כדור ברזל, קבעה שיא לאומי של 20.76 מטר.
    לכל התוצאות:
    https://eugene.diamondleague.com/program-results-eugene/?fbclid=PAAaaSQEyINF7WxKbyxruEjug4lUyMN6RUCipHwuewEUEqw9dbCkjgnc-KHnM&cHash=051dd29f000813579ad71f8ebb54bfec#baseFrame#__athSchedule#ScheduleInit#Eugene2023_CURRENTEVENT_JSON

  2. תודה פאקו על עוד גראנד טור מרתק עם עדכונים שוטפים והכנות יומיות.
    היה יפה הרגע שהם חצו אתמול את הקו שלושתם ביחד, הישג מרשים וכמו שהשדרים אמרו יש הרבה אנשים בעולם ששמחים שספ הצליח להחזיק מעמד ולנצח. אני לא חושבת שנתנו לו את הניצחון, הוא התאמץ בהרים וגם בנג"ש שזה לא הצד החזק שלו ונשאר בתמונה. אולי קצת הקולות ברשתות החברתיות השפיעו על יונאס ורוגליץ.

    למקרה שלא כולם מכירים זה אחד שכל יום מעלה קריקטורה לסיכום היום-מעולה
    https://www.instagram.com/p/CxSYjQduG0s/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

    שנה טובה

    1. אני חושב שקשה לראות את קוס מחזיק מעמד עם שני האחרים אם הם ממש מתחרים בו. אז מהבחינה הזו – כן נתנו לו את המירוץ. אבל מצד שני הוא צריך לשרוד את כל השאר. אז נכון הוא עשה את זה כי הייתה לו את הקבוצה החזקה בפער עצום. אבל את זה אפשר באותה מידה להגיד גם על וינגו ורוג בשני הגראנד טורים האחרים.

      1. ברור שאם הם היו בקבוצות מתחרות המצב היה שונה. וסביר להניח שכן הייתה הוראה/החלטה שהולכים איתו לניצחון אבל התכוונתי שזה עדיין דרש ממנו מאמץ ולא להרים ידיים בטיפוסים הקשים או לשפוך מנוע כמו שראינו בעבר שהוא מוביל את הקבוצה עד שהוא מגיע לקצה גבול היכולת.
        אומרים שאופניים זה ענף מאוד ג'נטלמני אז גם באספקט הזה הראו את זה בתוך הקבוצה. בכל זאת שלושתם בפודיום וזה כן נראה שהם שמחים שמי שעזר להם מאוד להגיע לניצחונות השנה יהנה גם מאור הזרקורים.

  3. המירוץ הובהל הובהל לטיפול נמרץ במצב קשה למרגלות האוביסק והוכרז רשמית על פטירה בראש הטורמלה.
    סיימנו את השבעה ואפשר להתחיל לחזור לשגרה…
    אחרי המנה הראשונה בקטלוניה הדו קרב המצופה בין רוגליץ' לרמקו לא מצליח להתממש. מה שיומבו כאן היסטורי וחד פעמי אמנם, אבל גם כזה שמחרב את המירוץ שהיה לו כל כך הרבה פוטנציאל.

  4. עדכון חי מהאתלטיקה. לפני מספר דקות נשבר השיא העולמי בריצת 5000 מטר לנשים במסגרת גמר ליגת היהלום ביוג'ין. גודאף צגאיי האתיופית, אלופת העולם ב-10000, שיפרה חמש שניות שלמות משיא העולם של פיית' קיפייגון הקנייתית, כשקבעה 14:00.21 דקות.
    ביאטריס צ'בט הקנייתית הגיעה שניה ב-14:05.92, התוצאה השלישית אי פעם.
    https://youtube.com/watch?v=lOh9KUDOmmI&si=MqVp_DCLvUNUfC_L

            1. באופן כללי הכתובת הראשית של האתר הנ"ל פורסמה פעם בהופס ומלאה בערוצי ספורט אז ניחשתי שזה משודר ב-NBC

            2. מעניין. לא ידעתי זאת. אנסה להשתמש בקישור זה להבא.

  5. תוצאות יוצאות מן הכלל גם ב-800 מטר, לגברים ונשים. עד היום, האתלטים לא ירדו העונה מ-1:43. כל זה השתנה בתחרות ע"ש סטיב פריפונטיין, כשעמנואל וואניוני, הקנייתי בן ה-19, סגן אלוף העולם, קבע 1:42.80 והקדים בחמש מאיות את אלוף העולם, מרקו ארופ הקנדי. ג'אמל סדג'טי האלג'יראי הגיע שלישי, ובדומה לשני הראשונים שיפר אף הוא את שיאו האישי, כשקבע 1:43.06.

    שלוש הנשים הראשונות שיפרו אף הן את שיאיהן האישיים וקבעו בנוסף שיאים לאומיים חדשים. אתינג מו מארה"ב, האלופה האולימפית במקצוע, שסיימה שלישית באליפות העולם בבודפשט, ניצחה ב-1:54.97. קילי הודג'קינסון הבריטית, שזכתה בכסף בטוקיו ובבודפשט, הגיעה שניה וקבעה 1:55.19. נאטויה גולה-טופין הג'מייקנית היתה שלישית עם 1:55.96.

  6. 24 שעות בלבד לאחר שקבע את התוצאה השלישית בהיסטוריה במייל, 3:43.73, והקדים בתום מאבק צמוד את יארד נגוסה מארה"ב, נדרש יאקוב אינגבריגצן לסיום צמוד אף יותר כשמאית אחת בסך הכל הפרידה בינו ליומיף קג'לצ'ה האתיופי (שיאן העולם במייל באולם). הנורבגי בן ה-23 ניצח בשיא אישי ולאומי של 7:23.63, כשגם הבא אחריו קבע שיא אישי ושיא אתיופי חדש.
    המאבק על המקום השלישי היה צמוד אף הוא, כשגרנט פישר מארה"ב הוסיף לשיאיו היבשתיים ב-5000 ובמרחק הכפול גם את השיא ב-3000, 7:25.47, והקדים במאית אחת את היילה טלהון בקלה האתיופי, ששיפר אף הוא את שיאו האישי, בריצה בה שבעת הראשונים ירדו מ-7:30 ושישה מתוכם קבעו שיאים אישיים.

  7. האנזל פרצ'מנט הג'מייקני סיים נהדר את העונה כשקבע את תוצאת השנה ב-110 משוכות, 12.93 שניות. האתלט המעוטר בן ה-33 – האלוף האולימפי מטוקיו וסגן אלוף העולם מבודפשט – החליף מקומות עם אלוף העולם, גרנט הולוויי, שסיים, אם כך, שני וקבע 13.06.

    אם במשוכות עסקינן, אז אין מנוס מלהזכיר את אלופת העולם ב-400 משוכות, פמקה בול ההולנדית, שניצחה בתוצאה מעולה של 51.98 שניות.

    אלופת עולם נוספת שניצחה ב'ליגת היהלום' היא יארוסלבה מאגוצ'יך האוקראינית, שקבעה 2.03מ' בקפיצה לגובה והקדימה בכמות הפסילות את ניקולה אוליסלייגרס האוסטרלית, שהשוותה את שיאה האישי והיבשתי.

  8. לינק עם סיכום מליגת היהלום
    השיא החדש במוט מדהים. דופלנטיס צריך עכשיו מוט יותר ארוך אם הוא רוצה להגיע ל 100 מטר גובה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט