הכל מתחיל בקרסול: פריוויו לעונת 2023/4 – שרלוט הורנטס / רועי ויינברג

הודעת מערכת: למרות המצב, החלטנו להמשיך את ההכנות לעונה הבאה כרגיל, גם כדי לייצר אסקפיזם למי שזקוק לזה וגם כי העונה בארה"ב לא תחכה לנו. כולנו מקווים לימים טובים יותר, אבל בינתיים ננסה להשאיר את האתר כפנינת חן של אסקפיזם.

שרלוט, בשנה שעברה, לא התפתחה יותר מדי. לאמלו בול שיחק 36 משחקים בלבד, מיילס ברידג'ס מכה הנשים ישב בחוץ, והקבוצה סיימה עם 27 ניצחונות בלבד. הם הספיקו בשביל הבחירה השנייה בדראפט וברנדון מילר. מה ישתנה השנה, אם בכלל?

מאזן: 55:27, מקום 14 במזרח.

מאמן: סטיב קליפורד. שנה שנייה בקדנציה הזאת בקבוצה, מאמן הגנה טוב אך לא יוצא דופן. בגיל 62 פותח את עונתו העשירית כמאמן NBA, תקופה בה ניצח במצטבר חמישה משחקי פלייאוף ולא עבר סיבוב פעם אחת.

מה היה

מעט מאוד. שרלוט ציפתה להמשך ההתקדמות של לאמלו בול, אחרי עונת רוקי נהדרת, אבל הוא שיחק ב-3 מ-27 המשחקים הראשונים של העונה. בול חזר כשההורנטס במאזן 20:7, הגיע עם הקבוצה למאזן של 34:11 ואז הם ניצחו חמישה משחקים רצופים. הפלייאוף כבר היה רחוק, אבל הייתה אופטימיות יחסית. אז הוא נפצע פעם נוספת, ולא חזר לשחק העונה.

מלבדו, לא היה שם משהו יוצא דופן. טרי רוזייר נתן עונה לא רעה בסטנדרטים שלו, אבל בגיל 28 עדיין לא שחקן יעיל במיוחד או אחד שיכול להוביל קבוצה למקום כלשהו. קלי אוברה ג'וניור, שקלע 20.3 נקודות למשחק והיה הסקורר השני של ההורנטס, עדיין בלי קבוצה. גורדון היווארד בן ה-32 דעך כשנשאר בריא, יקבל 30 מיליון דולר בשנה הבאה ובמקרה הטוב יתן עונה נוספת של 15/4/4 ב-50 משחקים.

דניס סמית' ג'וניור הצליח לשקם את הקריירה שלו בליגה, ואחרי עונה לא רעה בכלל על הספסל חתם בברוקלין. ההורנטס היו קבוצת ההתקפה הכי גרועה ב-NBA וקבוצת הגנה סבירה, אבל יצאו מהשנה הזאת עם מעט מאוד שחקנים שאפשר להסתמך עליהם לקראת ההמשך. למרות זאת, יש שניים כאלה.

הראשון הוא פי ג'יי וושינגטון. בן ה-24 הפך לשחקן חמישייה במשרה מלאה, נתן עונה סבירה והראה ניצוצות גם כסנטר וכמוסר. הוא אמנם קלע באחוזים לא רעים מהשלוש, אבל בהתחשב בחזרתו של ברידג'ס ובהגעתו של מילר רוב הסיכויים הם שהוא ימצא את עצמו על הספסל. השם השני, והמעניין יותר, הוא מארק וויליאמס.

וויליאמס בן ה-21 הפך לשחקן חמישייה לקראת סוף העונה וקלע 11.7 נקודות עם 9.7 ריבאונדים ו-1.1 חסימות לאחר סוף העונה, כולל משחק של 18 נקודות ו-20 ריבאונדים בניצחון על מיאמי. הוא נראה כמו שחקן שיכול להרוויח מרכז ברמה גבוהה, ואולי יהיה ללאמלו בול מה שדיאנדרה ג'ורדן היה לכריס פול. הוא הסיפור היחיד מהעונה העגומה הזאת של שרלוט, וצריך לפתוח שם בשנה הבאה.

הקיץ האחרון

הגיעו: ברנדון מילר (הבחירה השנייה בדראפט), מיילס ברידג'ס, ניק סמית' ג'וניור, אמארי ביילי, פרנק ניליקינה.

עזבו: סבי מיכאליוק, דניס סמית' ג'וניור.

לאמלו בול מן הסתם הכוכב הגדול של שרלוט, אבל ייתכן שההורנטס צירפו את מספרי 2 ו-3 לשנים הבאות. השם המעניין מכולם הוא ברנדון מילר, הבחירה השנייה בדראפט ומין סוג של פול ג'ורג'. מילר נחשב בעיני רבים לשחקן שיהיה הבחירה הראשונה בכל דראפט אחר (בו אין את ויקטור וומבנייאמה),

מילר הוא סקורר מגוון שיכול למסור, לקלוע מהשלוש ולנצל אתלטיות יוצאת דופן בשביל לקלוע מקרוב. הוא יכול להפוך לשחקן של 25 נקודות למשחק בליגה הטובה בעולם, וההשפעה של פול ג'ורג' ברורה. אם הוא יכול להפוך לג'ורג' של לפני הפציעות באינדיאנה, מדובר בשחקן שיהיה אחד מה-10-15 הטובים בעולם. כשמוסיפים לו רכז כמו לאמלו בול, האפסייד עצום.

ברידג'ס, שהכה את בת זוגו ונענש בהשעייה של 10 משחקים בלבד, מבטיח מאוד על המגרש (גם אם החזרתו למגרשי ה-NBA בעייתית מאוד, בלשון המעטה). בעונה האחרונה בה שיחק בן ה-24 קלע 20.2 נקודות עם 7 ריבאונדים ו-3.8 אסיסטים, וסביר שהוא יפתח בעמדת הפורוורד השנייה. יקח לו זמן לחזור לכושר משחק אחרי שנה בחוץ והוא יכול להפוך לשחקן חופשי בסיום העונה, אבל הדבר הנכון מבחינת ההורנטס יהיה להחתימו מחדש. גם אם זה יעלה כסף.

הדבר המשמעותי ביותר שקשור בשרלוט, אגב, הוא עניין הכסף. מייקל ג'ורדן מכר את הקבוצה לאנשי עסקים בהובלת גייב פלוטקין, והם אולי יהיו מוכנים לשלם מס מותרות בשונה מהוד אוויריותו. ג'ורדן היה אחד הבעלים הגרועים ביותר בתולדות ה-NBA, מה שהתבטא בכך שהם לא עברו סיבוב פעם אחת או שילמו מס מותרות פעם אחת. ברגע שיש בעלים שמוכנים להכניס את היד לכיס, ולא אחד שמחזיק בקבוצה במקביל ואולי בשביל לתחזק מותג נעליים פופולרי. זה יהיה חשוב במיוחד בשביל העתיד של ההורנטס, והם החתימו את לאמלו בול על חוזה של 260 מיליון דולר ל-5 שנים.

מה יהיה?

חמישייה: לאמלו בול, טרי רוזייר, ברנדון מילר, מיילס ברידג'ס, מארק וויליאמס.

ספסל: ניק סמית' ג'וניור, ג'יימס בוקנייט, גורדון היווארד, פי ג'יי וושינגטון, קאי ג'ונס.

יש לשרלוט בסיס צעיר ולא רע בכלל. ברידג'ס כבר הספיק לקיים, בזמן שמארק וויליאמס וברנדון מילר יכולים להיות חלק מקבוצה ממש טובה. ג'יימס בוקנייט וקאי ג'ונס הצעירים מלאים בפוטנציאל גם כן, וכך ניק סמית' ג'וניור בן ה-19 שנבחר בדראפט האחרון. אבל הכל תלוי בלאמלו.

כל העתיד של שרלוט תלוי ברגליו של לאמלו, ששיחק 36 משחקים העונה ו-51 בעונת הרוקי. במשך שנים הוא שיחק עם נעליים מזעזעות בחסות הביג בולר ברנד, המותג של לבאר בול שככל הנראה חיסל את הקריירה של לונזו ומאיים לפגוע אנושות גם בלאמלו. אם הוא יתמודד עם בעיות משמעותיות בקרוסל לאורך כל הקריירה, ההורנטס בבעייה.

קשה לדעת. סטף קרי התמודד עם בעיות משלו בקרסול בתחילת הדרך והפך לאחד השחקנים הכי גדולים בהיסטוריה, ויש ללאמלו כישרון עצום. בשנה שעברה הוא קלע 23.3 נקודות (37.6% מהשלוש) עם 8.4 אסיסטים ו-6.4 ריבאונדים, וכל הסגל באופן תיאורטי יכול להרוויח מרכז כמוהו. בול-מילר-ברידג'ס זאת קבוצת ליג פאס מהנה מאוד, אבל בשביל זה לאמלו צריך להישאר על המגרש. הכל יתחיל שם.

האתגר של סטיב קליפורד יהיה לגרום להם להתאמץ בהגנה. לכן הוא הגיע לקבוצה הזאת, והשילוב של מארק וויליאמס כסנטר ושל יכולותיו של קליפורד כ"מורה כדורסל" הופך אותו למעניין במיוחד. יקח להם זמן ללמוד לנצח, אבל השאלה העונה תהיה ההרגלים ההגנתיים שאנחנו נראה מהם וניצול הכישרון בהתקפה. בשנה שעברה, כשלאמלו שיחק 36 משחקים, עונה הלכה לפח.

בתוך כל זה יש את טרי רוזייר וגורדון היווארד, שני שחקנים טובים שהיו בתפקיד גדול על מידותיהם בשנה שעברה ועם חוזים רעים הודות ל-MJ. החוזה של היווארד מסתיים בסוף העונה, מה שיכול להעניק לו ערך בטרייד עבור קבוצות שירצו לפנות מקום מתחת לתקרת השכר (אם עדיין יש כאלה, בהתחשב בחוסר התנודות המשמעותיות בשוק השחקנים החופשיים בשנים האחרונות וההפרש הכלכלי שמעודד כוכבים לחתום על חוזה חדש בקבוצותיהם ולדרוש טרייד בהמשך), בזמן שרוזייר חתום עד 2025/26 ויקבל 23 מיליון דולר השנה ו-25 בשנה הבאה. לא מן הנמנע שנראה את רוזייר הופך לשחקן שישי ויקר מדי בעתיד, כשהפרדת דקות בינו ובין לאמלו נראית כמו מהלך מתבקש. הם לא אמורים להשפיע במיוחד.

ועכשיו לתחזית

תחזית אופטימית: שרלוט הופכת לאחת הקבוצות המהנות בליגה בהובלת לאמלו, ברנדון מילר מדהים את כולם וזוכה ברוקי העונה. ברידג'ס מראה שעדיין נשאר לו כדורסל, מארק וויליאמס מתקרב לחמישיית ההגנה השנייה ושרלוט הופכת לאחד ה-feel-good stories של הליגה. אמנם זה נגמר ב-42 ניצחונות בלבד והפסד בפליי-אין, אבל אנשים מתחילים להתלהב מהקבוצה הזאת. מתי זה קרה בפעם האחרונה?

תחזית פסימית: לאמלו לא עובר את רף 40 המשחקים פעם נוספת בשל בעיות בקרסול. מילר משאיר מאחוריו בעיקר ציטוטים הזויים, רוזייר זורק 22 פעמים במשחק ואף שחקן לא רושם התקדמות משמעותית. 31 ניצחונות כשגם קליפורד מרים ידיים ופורש בסוף העונה.

תחזית ריאלית: אני מאמין שלאמלו ישחק קצת יותר, אבל קשה לי לראות אותו מגיע ל-80 ואפילו ל-70 משחקים. מילר, ברידג'ס ומארק וויליאמס מתאימים מאוד על הנייר לידו, אבל צריכים זמן ביחד ואולי גם מאמן טוב יותר מקליפורד במישור ההתקפי. 35 ניצחונות והמקום ה-11, בקבוצה שמרחק שנה אחת מלהיות במצב בו היא מרחק שנה אחת מקבוצה טובה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. תודה רבה

    אני לא רואה בזה אסקפיזם אלא לא לתת לאוייבינו את הניצחון הזה של שיבוש מלא של חיינו.
    חייבים להמשיך למרות כל המוראות. כל אחד בדרכו. אני למשל פתחתי את המיקלט במכון הדגניים בו אני יושב ודאגתי שאפשר יהיה להיכנס אליו בקלות. גם מילאתי מים במיחם הגדול שבמיקלט, זה המעט שיכלתי לעשות. מתכנן גם ללכת לתרום דם היום או מחר. מקווה שישלחו ניידת של מדא לאוניברסיטה. בדרך כלל הם עושים את זה.
    בין הריאלית לפסימית אין הבדל אז זה מה שיהיה.

    1. מצטרף למילים שלך רזי. אני כבר לא בשירות מילואים אז צורפתי לכיתת הכוננות היישובית של הישוב בו אני מתגורר בעמק הירדן למלא את החסר במקום אלו בא שקבלו צווי 8 וזו תרומתי הזעומה. חייבים לנסות לייצר את מעט השגרה שאפשר בתוך הטירוף בעיקר כדי לשמור על הנפש וזה בהחלט מורכב בימים הללו שמשפחות שלמות וישובים שלמים נפגעו ויש אי וודאות מרחפת בכל פינה. תודה למפעילי האתר שבחרו להשאיר אותו גם במצב המורכב הזה כפנינה קטנה לברוח אליה.
      במעבר חד מאוד, תודה על הפריוויו רועי, קבלת קבוצה מבאסת והוצאת את המיטב ממנה, נראה לי שהתסריט הריאלי לגמרי הגיוני…

      1. קצת חורה לי עניינים מתחילת שנות השמונים שכבר לא אקטואליים יותר כמו המשמר האזרחי.
        בכיתה יוד וי"א התנדבתי במשא"ז. הייתי ילד פצונובון תל אביב והייתי מגיע לעמדה פעמיים בשבוע עם ידיד, חותמים על רובי קרבין ויוצאים לפטרל בצפון תל אביבה, כמעט ארלוזורובה פיהקובה דיזינגובה (זה יוצא בין בלוך לבארי לפומבדיתא דוד המלך וכדומה). היינו נוסעים פעם בכמה חודשים למיטווח לאימונים. לאיפה נעלם המשמר האזרחי של מדינת ישראל? האם הוא עדיין קיים? במקומות מועדים לפורענות כמו גדרות גבול, על אחת כמה וכמה, חייב להיות משא"ז מתפקד שיודע מה עושים בכל מקרה של חדירת מחבלים.
        מטורף שלקח כל כך הרבה זמן להגיע לאזורי הקרבות. במיוחד לחיל האוויר.
        איך יכול להיות דבר כזה? הייתי בסדיר בחיל האוויר ועברתי כמעט בכל הבסיסים כולל פלמחים. יש מסק"רים חמושים בכוננות. הקפצה (לטייסים היה ביפר אז!) זה 5 עד 10 דקות ממגורי הטייסים למכשירים ומפלמחים לגבול עזה זה עוד 8 דקות? זה פשוט לא נשמע הגיוני מה שקרה. איך יכול להיות שכל הסיפור שלוקח 20 דקות של להגיע לגבול עזה ולקסח כל מי שנכנס או יוצא דרך הגדר התארך ללא מעט שעות? בשביל מה הם מתאמנים במה שנקרא ימי קרב (גם בזה השתתפתי כמה פעמים בטייסות פנטום ואף 15) ולא אני לא מאמין בכל תיאוריות הקונספירציה המטורפות של הימין.
        זה עדיין נשמע לי מטורף לגמרי. אני לא קולט איך יכול להיות?

        1. רזי אני לא יודע על המשמר האזרחי אבל כיתות כוננות קיימות בכל הישובים בעוטף. הם נלחמו במקום הצבא אתמול בדיוק כמו שבריק טען שיקרה בכל מה שיכלו לעמוד, כולל אנשים שהרגו מחבלים בפתח ביתם עם נשק אישי, אבל מול משער שמאות מחבלים ואף יותר מזה הם לא יכלו לבדם כל כך הרבה שעות …

      2. תראה מה אלוף במיל בריק אמר.
        התיחסו אליו כמו שמתיחסים לתמהוני. פשוט לא ייאמן שחייל בדימוס ילמד את הגנרלים המזלזלים.
        מקווה שנלמד את הלקח כי במבט לאחור אחרי 50 שנה נראה שלא למדנו כלום.
        https://twitter.com/GordonEyal/status/1710788800622780769?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1710915118572151206%7Ctwgr%5E0a6b0a3b29d43e67e834f52c69b3b9bbddb8c793%7Ctwcon%5Es3_&ref_url=https%3A%2F%2Frotter.net%2Fforum%2Fscoops1%2F814291.shtml

  2. מועמדת רצינית להיות הקבוצה הגרועה בליגה.
    לצערם אין דראפט רציני השנה, לא יחזור שחקן כמו הנדרסון שאותו פספסו בדראפט האחרון.
    על פי הרכב הקבוצה , קבוצה גרועה לעוד 5 שנים .

  3. רועי תודה. נראה שלקחת על עצמך תפקיד לא סימפטי לסקור קבוצות גרועות ומשעממות.
    אבל הכתבות שלך טובות.

  4. תודה על הפריוויו!!
    קבוצה שתקלע המון ואבל תחטוף עוד יותר.
    לונזו בול שלפני הפציעות עדיף על אחיו,השאר סקוררים חד גוניים.
    עם חולשת המזרח, אולי תשתחל לפליי אין.

  5. תודה רועי
    השאלה בקבוצה הזו לדעת לא נמצאת בצד המקצועי אלא דווקא מחוץ למגרש. בריגס עם האלימות שלו כלפי בת הזוג, מילר עם הבאת האקדח לרצח שהתרחש לאחר מכן. וזה לא ששאר החברה שם זה חברה שהולכים לסיפרייה בשעות הפנאי. זה לא נראה טוב ואפילו קליפורד הקשוח יתקשה לעשות בזה סדר.

    1. נכון
      אכן קבוצה מחרידה, נראה לי פראנצייז הגרוע בNBA
      איך MJ הרס את המועדון, לפני שהוא הגיע, עוד היה להם כמה שנים טובות בשנות ה-90 עכשיו זה ממש פח אשפה

  6. אולי מייקל ייקח איתו את הנאחס, ונקבל שרלוט חדשה ואטרקטיבית? רוב הסיכויים שלא, אבל זו המנה היחידה של אופטימיות שיש לי היום.
    תודה רבה רועי

  7. חזרתי. חייב קצת לנשום.
    קרה לנו אסון יש מלחמה ברקע אבל חייבים איוורור.
    אז זו קבוצה סופר מעניינת.
    אם לאמלו בריא זו קבוצה שיכולה לדבר חזק מאוד בשנים הקרובות.
    למעשה במידה וברידג'ס חוזר בכושר למאלו משחק ומילר עושה את מה שאני חושב שיעשה המינימום של הקבוצה הזאת השנה זה פליאוף.
    אחר כך קצת כיוננונים להחליף מאמן להביא במקום החוזה של היווארד משהו נורמלי והיא אחת מ ה 6 הראשונות במזרח להרבה שנים (הגזמתי למטה בכונה).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט