משחק הכסאות – פריוויו 2023-4: לוס אנג׳לס קליפרס / אבי טרכטמן

אז במשחק הכסאות, כידוע, כל סיבוב מסירים כסא אחד, ומי שנשאר עומד – צריך לעזוב את המשחק (או לפחות כך נדמה לי, אני איש בן 43, לא שיחקתי במשחק הזה לפחות 38 שנה). ואני לא יכול לחשוב על מטאפורה טובה יותר לקליפרס. האם יהיה מישהו שיעמוד כשהפלייאוף יגיע. כי אתם יודעים, בפלייאוף הקודם למשל, לא היה.

כי יש שלושה שחקנים טובים שבסיטואציה מסוימת יכולים להוליך קבוצה למעמד מעולה. בראש ובראשונה, קוואי לאונרד, עדיין שחקן הגנה נפלא, גם אם לא שחקן הגנה מדהים כפי שהיה. עדיין סקורר נהדר, ועדיין אחד הסמול פורוורדים הטובים במשחק…. כשהוא משחק.

כוכבי הקליפרס בתנוחה אופיינית

ויש את פול ג׳ורג׳, עדיין פלואידי כתמיד, עדיין קלעי שלשות מעולה וקלעי מעולה בכלל. צלף נפלא, יד נהדרת וגם שחקן שיודע לחטוף ולשמור, ובאופן כללי לעשות דברים חיוביים. עדיין אחד הפורוורדים הטובים במשחק…. כשהוא משחק.

ויש את ראס ווסטברוק. טוב, הוא כן משחק, הוא פשוט לא משחק כדורסל מנצח. למרות שכשחושבים על זה, בקליפרס הוא עושה בינתיים עבודה לא רעה (ואני. אני לא הייטר שלו, אני חושב שהוא כן שחקן שיהיה ב HOF בזכות ולא בחסד). בכל מקרה, נניח שהוא ישחק. אני לא בטוח שזה יתרום יותר מדי לטור הנצחונות של הקבוצה. בטח בגיל 34.

אבל אם במשחק הכסאות הזה, במקרה במקרה כל שלושת השחקנים יהיו בריאים בדיוק בפלייאוף… אז כן, זאת קבוצה שיכולה בקונסטולציה מסוימת (מאד, מאד, מאד) לקחת אליפות. אבל מה הסיכוי? קטן מאד מאד.

טוב, מספיק, נתחיל

עזבו: אריק גורדון (פניקס) – לא אבידה גדולה. …. בכלל. ג׳ון וול שנחתך כבר שנה שעברה, גם לא בדיוק אבידה גדולה…. בכלל.

הגיעו: בגדול, בגדול, אף אחד חשוב. הבן של קניון מרטין שלא עשה כלום ביוסטון הגיע לקליפרס. וגם הבחירה האחרונה בסיבוב הראשון – קובי בראון שיהיה בן 24 (!!) ובטח ייתן 4 נקודות ו 2 ריבאונדים למשחק. וגם בחירת אמצע סיבוב שני -ג׳ורדן מילר, שבטח ייתן אפילו פחות, אם בכלל ייתנו לו דקות. בקיצור, כלום ושום דבר.

והנה העניין, אם קבוצה בינונית בסך הכל, מוסיפה כלום ושום דבר, ורק מזדקנת בשנה… אז כמה כבר היא יכולה להיות טובה?

מה עשו אשתקד?

מאזן 38-44 והמקום החמישי במערב הדועך

הפסד בסוויפ ג׳נטלמני לפניקס.

העונה התחילה בריאה – כלומר גם קוואי וגם פול ג׳ורג׳ שיחקו במשחק הראשון של העונה. אבל אז, קוואי נפצע כבר במשחק השני, ופספס 20 מתוך 25 המשחקים הבאים של הקבוצה. כשהוא חזר, הוא לקח את המושכות (וגם חופש פעם בארבעה משחקים). הוא סיים את העונה עם 24 נק׳, 6.5 ריב׳, 4 אס׳ ו 41% מהשלוש, שזה יפה מאד לכל דבר ועניין, ואפילו שיחק בפלייאוף.

כלומר, שני משחקים עם 35 נק׳ ומאזן 1-1 מול פניקס. עד שהוא נפצע וסיים את העניין שלו ושל הקליפרס. טיפוסי.

פול ג׳ורג׳ כאמור, גם התחיל את העונה ואפילו היה בריא בדרך כלל וגם שיחק ממש מצוין (24 נק׳, 6 ריב׳, 5 אס׳, 54% אפקטיבי), והראה המון סיבות לאופטימיות בקבוצה, עד שהוא נקע את הברך וסיים את העניין שלו ושל הקליפרס. טיפוסי.

ראסל ווסטברוק הגיע בפברואר אחרי שיוטה שקיבלה אותו מהלייקרס בטרייד, חתכה אותו. והאמת היא שהוא היה ממש ממש בסדר. אפילו בפלייאוף הוא נתן שלושה משחקים מצוינים בהפסדים מול פניקס (8-16 מהשלוש בשלושת המשחקים האלה). ובגדול, נדמה שהוא קצת נרגע בבחירת הזריקות שלו. מצד שני, גם הוא כבר יכול היה להירגע… מדובר בראסל ווסטברוק ,בסופו של דבר.

וחוץ מזה, היו שם כמה טריידים לא מאד משמעותיים. רג׳י ג׳קסון שעבר עונה לא טובה, הוטרד עבור מייסון פלאמלי החצי חביב. וגם לוק קנארד שבעיניי היה יופי של שחקן (לפחות בצד אחד של המגרש) הוטרד עבור אריק גורדון שכבר לא בקבוצה וכמה בחירות דראפט, בטרייד שבעיניי היה טעות. וגם בונז היילנד, הגארד האקספלוסיבי אך רזה מאד של דנבר עבר לקבוצה עבור כמה בחירות דראפט כדי לפנות מקום לכריס בראון, אני מניח.

כאמור, לקבוצה היה מספיק כשרון ומספיק בריאות בין ג׳ורג׳ לקוואי בשביל לעשות את המקום החמישי במערב (הכאמור, דועך). סטטיסטית, הם בעיקר סמכו על יכולת קליעה טובה מהשלוש (שלישי בליגה עם 38 אחוז), על היכולת של שני הכוכבים שלה שהיו בכל זאת עם יותר מחמישים משחקים כל אחד. הסווינגמנים הרבים שלה נתנו לה ריווח טוב מהשלוש ומספיק כוח אש בשביל להיות טובים יחסית במערב. פרט לכוכבים, ווסטברוק הוסיף 16 נק׳ ו 7.5 אס׳. פאוול הנהדר קלע 17 נקודות והחזיק את עמדת הסקורר השני של הקבוצה לצד מי ששיחק מבין ג׳ורג׳ או לאונרד. מוריס וזובאץ׳ היו סולידיים בתור שחקני הפנים, אבל לא באמת יותר מזה.

רשימת העומק:

פוינט גארדים: ראסל ווסטברוק (ממוצע בליגה, אם חושבים על היתרונות והחסרונות) בונז היילנד (אינסטנט אופנס שבא עם אפס דיפנס), ג׳יסון פרסטון (אלוהים רק יודע, למה הוא עדיין בסגל)

סקנד גארדים: נורמן פאוול – יופי של קלע שלשות , אבל סטריקי כזה וככזה הוא סקנד גארד פותח מהחלשים בליגה. טרנס מאן – עוד אינסטנט אופנס סטריקי שכזה שזה בסדר כזה, אבל זהו כזה. ברנדון בוסטון ואמיר קופי – ותנו לי להגיד לכם משהו, השניים האלה יתנו בדיוק את מה שהם נתנו עד היום. כלומר, בערך 6 נקודות במשחק במצטבר (אם מתחשבים במספר המשחקים שהם ישחקו). אל בדיוק מה שנקרא עומק.

סמול פורוורדים: קוואי שם, האם הוא יהיה פצוע כשזה חשוב? כן, כנראה. אבל אם לא , אז יהיה מגניב. הבן של קניון מרטין יהיה כנראה המחליף העיקרי עם כל האתלטיות וכל חוסר הכשרון חוץ מזה. וצמד הרוקיז קובי בראון וג׳ורדן מילר יהיו שם ב 45 המשחקים שקוואי יהיה פצוע. ולכו תדעו, אולי אחד מהם יפציץ, למרות שכנראה שלא.

פאוור פורוורדים: ג׳ורג׳ הוא לא פאוור, למעשה, הוא סוג של סקנד גארד שממש אוהב לקלוע שלוש. אבל מה לעשות שהוא 2.05 ולכן בכדורסל המודרני יכול להיות גבוה שני. אני אוהב את פול ג׳ורג׳, אני מאד אוהב את פול ג׳ורג׳, אבל אני חושב שבגילו גם הוא יהיה כנראה פצוע יותר מאשר פחות. באטום נתן משחק מדהים על כל עשרה משחקים סתמיים, והשנה בגילו, הוא ייתן משחק מדהים (כלומר 5 שלשות כזה) על כל 25 משחקים סתמיים. כלומר, שלושה משחקים מדהימים בשנה, שניים מהם אפילו יהיו נצחונות. יאייי. מגניב!!!! ונכון, גם יש את רוברט קובינגטון שפעם חשבו שהוא שחקן הגנה מדהים שקולע שלשות (יעני D&3) עד שגילו שהוא קצת מבוגר מדי, איטי מדי, כבד מדי ובאופן כללי שחקן לא משהו. והמדהים הוא שלקליפרס יש שני רוברט קובינגטונים, רק שלשני קוראים מרקוס מוריס, שהוא רק קצת יותר זקן, ובגדול הוא כבר בן 34, אז אולי הוא עדיין יתרוצץ לקו השלוש ויקלע משם, אבל כנראה שלא הרבה יותר מכך , וזאת למרות שלפי השמועות האחרונות הוא יפתח בחמישייה, אז הנה, עשיתי אותו בולד.

סנטרים: ועידה שכזו, איביצ׳ה זובאץ׳ הוא עדיין הטוב מכולם . מסיים לא רע, שחקן הגנה בינוני מינוס, ובאופן כללי סנטר בינוני פלוס מינוס. מייסון פלאמלי הוא האחרון ממשפחת פלאמלי / זלר שעוד שווה משהו בנ.ב.א ואישית אני ממש אוהב את המסירות שלו מהאלבוו, אבל בואו, הוא כולו סנטר מחליף מינוס מינוס. ויש את דיאביטה שהוא סנטר שלישי מחליף גם בסדר כזה. נניח.

מאמן: טיירון לו. בלתי ייאמן שילד הכאפות של אייברסון הפך להיות אחד המאמנים המוערכים בליגה, אבל עובדה.

תרחיש אופטימי:

טוב, לא צריך להיסחף יותר מדי. אבל אני מבין שיש סיכוי שגם קוואי וגם ג׳ורג׳ יהיו בריאים לקראת סוף העונה ובפלייאוף, ושראס ימשיך בקו המתון יחסית. אני חושב שאם כל זה יקרה, זאת קבוצה שיכולה בקונסטולציה מסוימת לעשות גמר מערב. הם יפסידו שם למישהו כי אלה הקליפרס, למרות שאני לא בטוח מי המישהו האלה יהיו (הלייקרס? הנאגטס? הסאנס?) אבל הם כבר יפסידו למישהו. אבל בהנחת בריאות, גמר מערב הוא בהחלט ריאלי בעיניי.

תרחיש אופטימי בהגזמה:

הפיסטונס מביסים את הרוקטס בגמר הליגה. אסאר תומפסון הוא השחקן הראשון בהיסטוריה שזוכה גם ברוקי העונה, גם ב MVP וגם ב MVP של הפלייאוף באותה עונה, כשהוא השחקן הראשון בהיסטוריה שמסיים עונה לא רק עם ממוצע ט״ד אלא גם עם ממוצע 5X5

אה, רגע. זה לא קשור לקליפרס… בסדר, גם תרחיש אופטימי בהגזמה לא קשור אליהם.

תרחיש פסימי:

גם קוואי וגם פול ג׳ורג׳ מפספסים את רוב העונה וכמובן את הפלייאוף. כלומר, רגע. הקבוצה בכלל לא מגיעה לפלייאוף בתרחיש הזה ,כי בתרחיש הזה ווסטברוק, הוא ווסטברוק הישן והטוב, כלומר הלא טוב, רק עוד פחות אתלטי מהבחור הישן והטוב, כלומר… אתם מבינים את כוונתי. מה שנשאר הוא חבורה של בינוניים שמפספסים את הפלייאין על חודו של הפסד אחד. קורה.

תרחיש ריאלי:

אז קודם כל, נניח ששני הפורוורדים ישחקו לפחות 55-60 משחקים ויסחבו את הקבוצה לפלייאוף. בוא גם נניח שאחד מהם (עדיף קוואי, אבל גם אם זה ג׳ורג׳ זה בסדר) יהיו בריאים לפלייאוף. בואו גם נניח (ואישית זאת גם התחושה שלי) – שווסטברוק יהיה בסדר. לא מדהים, אבל בסדר. ואולי אפילו יצליח לעשות את שני הטריפל דאבלים שחסרים לו בשביל 200. ובוא גם נניח שכל שאר החבר׳ה ימשיכו לתת בגילם את מה שהם נתנו כל השנים – כלומר, פאוול ימשיך להיות קלעי שלשות טוב ושחקן של 15+ נקודות למשחק. זובאץ׳ ופלאמלי יהיו לפחות פתרון סביר מאד בסנטר. היילנד יסובב ראשים ויזכיר קצת את לו ווליאמס, ואחד מבין באטום / קובינגטון / ומוריס יקלעו 14 נקודות באחוזים טובים כל משחק בשביל להיות הבורג הנדרש הנוסף לניצחון. בואו אפילו נניח שאחד משני הרוקיז מוכיח שהוא שחקן נ.ב.א לגיטימי, לא גדול, אבל לגיטימי.

בואו נניח את כל ההנחות הדי סבירות האלה – ואם כך אכן יהיה, אז הקבוצה תפסיד בסיבוב השני במערב. שזה לא רע – כי זה אומר יותר משחקי פלייאוף לאבי בקריפטו. אבל גם לא טוב, כי לבאלמר יש המון כסף ומעט שיער.

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. פריוויו נהדר. תודה.
    קבוצה שתלוייה לחלוטין בבריאות שחקניה.
    גם אם קוואי יחזור, לא בטוח שזה יהיה ביכולת כמו פעם.
    הוא כבר עבר לא מעט פציעות קשות.
    גם גורג בשנים האחרונות מאוד פציע ופחות טוב כבעבר וראס זה ראס.

  2. תודה אבי האנליסט החביב עליי. מחכה לדירוג העוצמה שלך טרום עונה.

    הקליפרס מה שהיה הוא שיהיה. בגלל לואדינג וכאלה יהיה להם מאזן חצוי שזה מקום שבע שמונה כזה. הם יקבלו שוב תותחית בסיבוב הראשון. דנבר או פיניקס, וזה כבר גדול עליהם.

  3. תודה על הפריוויו אבי.
    קוואי הוא דוגמה הן להצלחה והן לכשלון של הלואוד מנג׳מנט. מצד אחד, ייתכן שאם היה משחק בעידן של עד תחילת שנות ה-2000, הוא היה מסיים את הקריירה תוך כמה עונות. בדיוק כמו שקרה לשחקנים סטייל פני הארדוואי או יאו מינג. בזכות העידן הנוכחי הוא סוחב אולי יותר עונות, אבל הוא בחזרת נוכח/נפקד.
    אם הוא וג׳ורג׳ בריאים ב-100%, זאת קבוצה שאף אחד לא רוצה לפגוש בפלייאוף. אבל תרחיש שבו שניהם בריאים ב-100% כנראה כבר לא יכול להתקיים.
    יגיעו גג לסיבוב שני במערב, וכל הישג שהוא פחןת מזה כלל לא יפתיע אותי.

  4. תודה אבי
    הקליפרס ללא ספק השתפרו מאז שבאלמר לקח אותם.
    עדיין לא קבוצה מנצחת
    אבל לפחות כבר לא קבוצה של לוזרים
    התסריט הריאלי שלך נשמע ריאלי לגמרי
    🙂

    1. הרבה יותר משיפור, מהפך מלא. כמעט עשה צעדים שהיו יכולים להניב אליפות. רק פציעות מנעו ממנו לממש את המטרה.

  5. תודה אבי. אני לא חושב שהם יפתחו עם פאוול, קוואי וג'ורג' אלא פאוול מהספסל ומישהו אחר ב-4 (קובינגטון/מוריס). מעבר לזה אני חושב שאתה צודק בהכל. קבוצה משעממת בדרך לריבילד

    1. צודק בכל. מלבד שעמום. שים את קוואי וגורג בריאים ויש לנו אחלה משחק בטח לא משעמם.

  6. מאמר מעולה!
    האמת הכי טוב היה לכתוב את המאמר באפריל. אז יודעים בוודאות את הרכב הקליפרס.
    בדירוג הקבוצות הלא צפויות הייתי שם אותם במקום 1-2 יחד עם ניו אורלינס של זאיון.

    1. זו בדיוק הנקודה שעמדתי לכתוב. קוואי בריא הוא שחקן טופ 5 בליגה, התקרה איתו ובלעדיו מזכירה את זו של הפליקנס עם/בלי זאיון.

      הראש כותב כדורסל והלב מדמם. כך יהיה מעתה.

  7. חדשות בוסטון: פריצ'ארד חותם ל4 שנים, ויותר מעניין, ג'ו מאזולה מתגלה כמענטש אמיתי ומדבר על מה שקרה. עלה אצלי לליגה של קארים ובארקלי.

    1. כאוהד סן אנטוניו, מה זה משנה לך אם יקחו אליפות?אבל אתה צודק . רק כושר עילאי של קוואי יכול להביא לאליפות בקושי בקושי

  8. תודה
    פרוויו מושקע.
    תיקון קטן – קליפרס לא הפסידו בסוויפ, ניתחו את המשחק הראשון, בו קוואי שיחק. ווסברוק עם גג אדיר במהלך האחרון

    כבר 4 שנים קליפרס מחכים לעונה בריאה של קוואי וPG13

    1. הפסידו בסוויפ ג'נאלמני שזה אכן נצחון מול ארבעה הפסדים.

      המצב כואב לכולנו ומניח שהוא קשה עבורך במיוחד. תהיו חזקים

  9. תודה רבה על הפריוויו, דווקא כאן לא נסתר על הגלוי – גלוי לעין שקוואי והצ'וקר לא מסוגלים להישאר בריאים, התקרה שלהם היא סיבוב ראשון. אי אפשר לבנות תסריטי "בהינתן בריאות" על השניים האלה. את הפלייאין הם יעשו ועוד סוויפ ג'נטלמני בסיבוב הראשון.

  10. בס"ד
    2 כוכבים מזקנים.
    קוואי אחרי הפציעות פחות טוב מבעבר, וגם הסגל המשלים מזדקן.
    עוד שנתיים שלוש. הם ישארו כמעט בלי כלום….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט