פריוויו 2023-4: דנבר נאגטס – מחטיפי עוף למטילי זהב/MBK

פריוויו 2023-4: דנבר נאגטס – מחטיפי עוף למטילי זהב/MBK

יצא ככה שזהו הפריוויו הראשון לעונת 2023-4. כבוד גדול שנפל בחלקי לפתוח את הפרוייקט המרגש הזה. זה אחד מפרוייקטי הדגל של האתר מאז שהוא הוקם, הפריווים הם תענוג גדול עם צוות כותבים מגוון ומעניין, פריוויו כותבים באהבה או שלא כותבים בכלל.

איזה פתיחה… מתחילים עם האלופה המכהנת – דנבר נאגטס או הקבוצה שאי אפשר לשנוא?

אולם 

דנבר משחקת ב – Ball Arena (לשעבר הפססי סנטר) בדאון טאון של דנבר. הארנה נפתחה באוקטובר 1999 ועד ל 2020 פפסי הייתה נותנת החסות הרשמית של האולם.

19,235 צופים בממוצע למשחק (מקום 8 בליגה) עם תפוסה של 98.5 אחוז במשחקי הבית (מקום 14) מי אתם אחוז וחצי של בעלי מנויים שעישנו את עצמם למוות, פספסו את ההצגה הטובה בעיר ולא הגיעו לתמוך בקבוצתכם האהודה?

נתון תפוסת הקהל במשחקי דנבר בחוץ נמוך מאוד (94.5%) שממקם אותה במקום ה 21 בלבד (גולדן סטייט והלייקרס במקומות ה-1 וה 2 ), אני מהמר שהעונה זה ישתנה ויותר אוהדים יגיעו לעשות כבוד לאלופה המכהנת.

מאזן בעונה הקודמת – (29-53) מקום 1 במערב

קבלו נתון שאולי לא ידעתם, לדנבר מאזן בייתי של 7-34 ומאזן חוץ שלילי של 22-19 (מבדיקה שערכתי זו האלופה היחידה עם מאזן חוץ שלילי מאז הבולטס 1978)

מאזן פלייאוף (4-16) אלופה

סיבוב ראשון 1:4 על מיניסוטה

סיבוב שני 2:4 על פיניקס סאנס

גמר מערב 0:4 על הלייקרס

גמר ליגה 1:4 על מיאמי היט

מאמן

מייק מאלון, עונה 9 במועדון. מאזן כולל של 406 – 337. מאזן פלייאוף של 31-37

אי שם בשנת 2016 הרצנו פרוייקט מאמנים ועבדכם הנאמן כתב את הפוסט הבא (קצת רקע על מייק מאלון) – https://hoops.co.il/?p=84409

מאלון מאמן מאוד מוערך שנזרק בבושת פנים מהקינגס לאחר 3 עונות כעוזר מאמן בוורירס. פספס את הפלייאוף ב 3 העונות הראשונות שלו בקולורדו מוביל את דנבר ל 5 הופעות רצופות בפלייאוף. מאלון מאמן שיטתי ושולט ביד רמה בנעשה בדנבר. הוא דעתן וקצת עקשן, פה ושם חוטף ביקורת בפורמים של אוהדי דנבר על הקשיחות שלו אבל אני מניח שאחרי הקיץ הקסום הכל נשכח ונסלח.

מייק מאלון, רצה קריירה של שוטר, נראה כמו LL קול ג'יי בחגיגות האליפות

מי בא? מי הלך? מי נשאר?

דנבר עברו קיץ שקט, הבסיס של האלופה נותר על כנו. עם מעט מכות קלות בכנף.

חידשו חוזהרג'י ג'קסון שקיבל חוזה לשנתיים, דיאנדרה ג'ורדן קיבל חוזה לעונה אחת

תודה רבה ושלוםתומאס בריאנט שהתבכיין על הדקות של בלייקרס, חטף לפרצוף מציאות אכזרית (שותף ב 29 שניות בלבד בפלייאוף) שוחרר ועזב למיאמי היט בנסיון למצוא נקמה. מטיל הזהב/נגיס העוף החם של הקיץ, ברוס בראון חתם בפייסרס לאחר שהיה מחוזר לפחות ע"י 4 קבוצות נוספות, ג'ף גרין קשישא חתם ברוקטס, ג'ק וויט עבר ל OKC

בא לשכונה בחור חדש ג'סטין (לא ג'רו) הולידיי הגיע מדאלאס.

רוקי'ס – האנטר טייסון – בחירה 37, טרייד מ OKC, פאוור פורוורד 2.03 מקלמסון, ג'יילן פיקט (SG 1.93) בחירה 32 בדראפט, טרייד מאינדיאנה. ארמן פראנקלין (1.93) גארד ששיחק באינדאנה, לא נבחר בדראפט, אנדרו פאנק (1.96) גארד מפן סטייט, לא נבחר בדראפט.

לטעמי דנבר נחלשו מעט עם האובדן של ברוס בראון וג'ף גרין. זה לא שהיו לה יותר מידי אופציות. דה פקטו הם איבדו 66% אחוז מהספסל שלהם. מאלון שיחק עם רוטציה מאוד קצרה של 8 שחקנים בלבד לאורך כל הפלייאוף. ברוס בראון עם 12.1 למשחק היה המוציא לפועל היחיד מהספסל.

העונה הקודמת בקצרה

דנבר פתחה את העונה עם סימני שאלה שנגעו בעיקר לבריאות של MPJ ושל ג'אמל מארי. היא סיימה את העונה הקודמת עם הפסד 4-1 לגולדן סטייט בסיבוב הראשון. הציפיות מדנבר היו גבוהות וסימן השאלה המרכזי האם היא מסוגלת ללכת רחוק עם סגל בריא כפי שעשתה בבועה של 2020.

דנבר נראיתה מצויין בחלק הראשון של העונה, יוקיץ' נראה בדרך הבטוחה לעונת טריפל דאבל ובדרך לתואר MVP שלישי ברציפות. מארי חזר בהדרגה ויוקיץ' שיחק כדורסל משובח וניפק רצף של טריפל דאבלים רצופים בהם דנבר רשמה W (ניפץ שיא של מג'יק למשחקים רצופים של טריפל דאבל וניצחון)

דנבר לא נראיתה בשיאה בשליש האחרון של העונה (10-12) לאחר פגרת האול-סטאר. הפסידו 5 מ 7 המשחקים האחרונים של העונה.

דנבר נראתה קבוצה, החמישיה שלה הייתה הטובה בליגה, יוקיץ הוריד הילוך בשליש האחרון של העונה (שותף ב 69 משחקים, מארי ב 65).

למרות המקום ה – 1 במערב. נראו מעט חריקות בדנבר ועלתה השאלה איזה דנבר נראה בפלייאוף?

בעבר קבוצות שבחרו לנוח קצת ולהוריד רגל לפני הפלייאוף לא הצליחו להתחבר, אני שמח עבור דנבר שהוכיחו שאפשר להצליח בפלייאוף גם כש"זורקים" קצת בעונה הרגילה.

יש/הייתה לי נטייה לנתח את העתיד על סמך העבר, מסורתית קבוצות שלא היו טופ 10 הדירוג ההגנתי, על אחת וכמה קבוצות שהתקשו בחוץ, השתנקו בפלייאוף.

למרות שדנבר נראיתה מצויין התקפית (מקום 5 באופנסיב רייטינג, מקום 1 באחוזים מהשדה, מקום 4 באחוזים מדאון טאון) הם סיימו במקום ה 15 בדיפנסיב רייטינג. (בדרך כלל אלופות היו טופ 10 ומעלה)

בפלייאוף דנבר ניפנפה את מינסוטה, הסדרה מול הסאנס נראתה מוקש רציני והייתה לטעמי סדרת הפלייאוף הטובה ביותר העונה החולפת. למרות דוראנט ויכולת הזויה של דווין בוקר, השמיכה של הסאנס הייתה קצרה יותר מזו של הנאגטס והיא הפסידה 2:4.

בגמר המערב מול הלייקרס, היה ריטואל קבוע ברוב המשחקים הלייקרס היו חזק בעיניינים אבל קרסו בדקות הסיום בדרך להפסד בסוויפ שיש יאמרו נקמה מתוקה על ההפסד בבועה.

הגמר היה לא כוחות, מיאמי הגיעה על אדי הדלק האחרונים ודנבר שלא העפילה מעולם לגמר עד העונה, זכתה באליפות היסטורית.

יוקיץ' במסיבת סיום הקיץ חוגג את החג הסרבי – יום נובאק הקדוש

מה יהיה העונה? 

אחזור קצת להסיטוריה של המשחק. בשנות ה 70 ו ה 80 לא הייתה קבוצה שהצליחה לעשות זאת בבק-טו-בק. בשנת 87 לאחר האליפות של הלייקרס, פאט ריילי הבטיח שהלייקרס תזכה שוב בעונה הבאה, בקיץ 88 מג'יק וקארים אחזו בריילי ושמו לו יד על הפה במסיבת העיתונאים של סיום העונה.

אליפות בודדת זה קשה וזה נחמד, בשביל להפריד את הילדים מהגברים צריך לזכות באליפות נוספת.

העידן הנוכחי בליגה תחורתי בטירוף. יש כ 8 קבוצות עם שאיפות אליפות(מילווקי,בוסטון,מיאמי,פילדלפיה,הסאנס, הלייקרס, גולדן סטייט ודנבר כשגם דאלאס יכולה להגיע רחוק אם יסתדרו לה הכוכבים).

השאלה האם דנבר יכולה לשחזר את העונה הנוכחית לא מוטלת בספק. אני מקווה שיוקיץ' שחגג כאילו אין מחר בקיץ יגיע רעב העונה. יוקיץ' הוא כנראה אחד השחקנים הכי גדולים ששיחקו את המשחק, הוא יחודי ויוצא דופן בצורה שאני לא יודע אם יהיה יוקיץ' נוסף. רמת המשחק שלו והתרומה למשחק עולה בקנה מידה עם שחקנים כמו מגי'ק, לארי, שאק, כארים, בארקלי. שחקנים שאין משהו שקרוב או דומה להם.

מלבד היכולת המלהיבה של יוקיץ' לדעתי הוא השחקן הכי נונ-שאלנטי בהיסטוריה של המשחק, צפיתי בכמה סרטונים שלו ובהשפעה שלו על ההתקפה של דנבר גם שהכדור לא אצלו בידיים. שימו לב למהלך הבא של יוקיץ' וכמה IQ כדורסל יש לו

קואץ' יוקיץ' בפעולה

מייק מאלון יכול לשמור את הקבוצה תחרותית אבל החסרון המרכזי של דנבר הוא שהקבוצה מעט קצרה וייתכן שגם שבעה(בעיקר יוקיץ' שאכל לא מעט מעדנים באלקניים בפגרה).

יוקיץ' הוא מגה סטאר, ג'אמל מארי שניפק הופעות מרהיבות לפני הפציעה חוזר לעצמו באופן סולידי. מלבד הבריאות שלהם לדנבר יש תלות גבוהה מאוד בשחקני הטיר-2 שלה. אארון גורדון יכול לעשות קפיצת מדרגה נוספת ולהיות המוציא לפועל ה 3 של הקבוצה. יש לו השפעה אדירה על הצד ההגנתי כשחקן שיכול לעצור שחקני מפתח כדוראנט, לברון ואולי אפילו יאניס.

מייקל פורטר ג'וניור הפך להימור משתלם אין עוררין על היכולות שלו ו KCP עם אליפות שניה בקריריה מסתמן כחלק חשוב.

לגביי הספסל, דנבר לא שימרה את בראון אבל הרוקי המפתיע כריסטאן בראון עשוי לקבל תפקיד מרכזי יותר ולהיות הקארוזו/אוסטין ריבס הבא. דנבר הוכיחה שהיא יודעת למצוא מציאות גם בסיבוב השני (מישהו אמר יוקיץ'?) ולכן 4 רוקיס ישולבו ואני סומך על מייק מאלון שיצליח לשלב אותם במערכת.

רג'י ג'קסון זה הערס האחראי שיכול לעזור ולהוריד דקות ממארי.

יש פה ושם ביקורת על היכולת ההגנתית של יוקיץ' אבל בסך הכל ההגנה של דנבר עובדת טוב (הסדרה מול מיאמי הייתה קרב ביצורים), מייק מאלון נחשב מאמן הגנתי והוא ימצא/מוצא את הפתרונות הרצויים.

מאז המגה טים של גולדן סטייט כבר לא עושים בקלות בק טו בק. היכולת של דנבר לעשות את זה לא מוטלת בספק.

הניצחון והאליפות של יוקיץ' סתמה את הגולל על המצקצקים. יוקיץ ימשיך להבחר אחרון בכוחות של האולסטאר ויצחק כל הדרך אל הבנק. לנאגטס אין מסורת של אוהדים בארץ (תולדה של היסטוריה של כשלונות, הרצף השני הכי ארוך של קבוצה ללא הופעה בגמר, טוב שיש את הקליפרס). אם הייתי ילד אין לי ספק שהייתי בוחר בדנבר כקבוצה לאהוד. אין מגיע בספורט אבל אני לא חושב ששמישהו יכול להשאר אדיש לאליפות של דנבר בעיקר בגלל יוקיץ' ומה שהוא מייצג עבור הכדרוסל הסרבי והכדורסל האירופי.

דנבר מזכירה לי את הספרס יותר מאשר הבולס או הלייקרס, נראה שיש מערכת משומנת עם ציר סרבי מאוד מרכזי. כל עוד לא יהיה חסר שמן והציר יעבוד, דנבר תמשיך להיות שושלת בהתהוות.

הטופ העונתי של דנבר

התסריטים

אם לבנות על ערב הפוקר של מוצ"ש לא הייתי בונה על התחזיות שלי ….. נאחס, נאחס, נאחס

ריאלי – דנבר תספק עונה רגילה עם ירידת מתח מסויימת, למרות המנוחה של הסגל, יש סבירות מסויימת שרוב הסגל לא ישאר בריא לחלוטין. יוקיץ' ימשיך להיות השחקן המרכזי של הנאגטס אבל יכול להיות שהוא יגיע במוד של – עזבו אותי באמשלכ'ם. דנבר תסיים בטופ 3 במערב. באזור של 51-54 ניצחונות מבלי לספק דומיננטיות יוצאת דופן. כמו שאמר ויקטור חסון לשאלת המח"ט מה תעשו? – "מה שעשינו ב 48, אין יותר טוב מזה" הזכרון של דנבר לא קצר. הם ינסו להרים הילוך לקראת הפלייאוף ולשחזר את העונה הנוכחית.

הם ינצחו את המערב ויקוו לא לקבל קבוצה ירוקה בגמר כי למילווקי ובוסטון יש את המספר של דנבר, בעיקר אם יגעיו עם יתרון ביתיות.

ניצחון על ממפיס בסיבוב הראשון, ניצחון על דאלאס בסיבוב השני, ניצחון על גולדן סטייט המזדקנת בגמר המערב, הפסד

דנבר תגיע לגמר, לא תזכה באליפות

אופטימי – החופשה של יוקיץ' בקיץ עשתה לו רק טוב. הריקודים על כסאות, החיבור למוזיקה והלהיטים הסרבים יביאו אותו רגוע לעונה. מארי ירגיש משוחרר יותר וינפק עונת קריירה. גורדון, פורטר ג'וניור וKCP יפציצו כמו קופנים בטלגרם של KSP.

דנבר תזכה בטורניר אמצע העונה, תסיים את העונה במאזן 19-63, תיתן סוויפ ללייקרס בסיבוב הראשון, סוויפ נוסף על גולדן סטייט בחצי גמר המערב, 4-1 על הסאנס בגמר המערב ובגמר יהיה קצת קשה מול מילווקי ויסתיים באליפות של יוקיץ' שלא יעצור ויזכה במדליית זהב גם בפריז 24' על הראש האמריקאי הזחוח.

פסימי – יוקיץ' נהנה יתר על המידה בקיץ. חזר בעודף משקל עם געוגעים לאוכל בכפר ולטברנות של בלגראד. הוא נפצע ומפספס 35 משחקים. החיים ללא יוקיץ' קשים יותר ודנבר מסיימת במאזן 48-34 במקום ה 4 בלבד במערב.

בסיבוב הראשון היא גוברת על הלייקרס 4-2 אבל ללא יתרון ביתיות היא מפסידה לסאנס 3-4 בחצי גמר המערב.

יוקיץ בחאפלה סרבית לצלילי הזמיר זייפן חלילוביץ'

לפוסט הזה יש 80 תגובות

  1. תודה מומידן
    כריסטאן בראון לא מפתיע אף אחד. הוא עשוי להיות השחקן השישי של העונה.
    יוקיץ הוא גאון בכדורסל עם ראיית המשחק הכי טובה בליגה בהפרש עצום.
    אם לא היתה לי הסלטיקס הייתי אוהד של דנוור בגלל הגאון. ובגלל שהוא כל כך צנוע.
    השלשות שהוא קלע בנונשלנט וזה שהוא לא חוגג אותן בשאגות וכל מיני תנועות שקציות נוסח השקץ הגדול ושאר ירקות זה החומר האמיתי.

  2. דנבר בהחלט יכולה לעשות ריפיט. למעט צוות השיפוט והתאגיד שיעזרו לשקץ אני לא רואה יריבה אמיתית שתאתגר אותם למעט ג"ס שסטף בשיא..

    וואלה הסטף הזה תאמינו לי לוגו ושלשה זה לייאפ בשבילו
    דה שוט בשבילך הגדול בדורו
    https://youtu.be/DxTtbkiNxoM?si=wIvYDGa8yfdMkEfp

    הסאנס יאכזבו הרבה, ממפיס לא יכולה לעשות כלום בפלייאוף. לוקה וקיירי יהיה דאחקות.

    במזרח יש בוסטון ובאקס כל השאר סתם בדיחה. פילי לא מועמדת לשום דבר חוץ מלטרייד😁

    1. וואו
      סטף פשוט מטורף.
      אתה חושב שעם שמירה כמו באירופה הוא מסוגל להכניס אותם בכאלה אחוזים אידיוטיים?

      1. זה סרטון מזויף עשו איתו ראיון והוא אמר שמישהו ערך את זה ושהוא קלע 2 מתוך 5 או משהו כזה . דרך אגב זה גם מטורף כשלעצמו

    2. מקבל אח יקר – ללא ספק הגדול בדורו.
      דור החיבוקים (כי כולם נהיו חברים):
      1. סטף
      2. לברון
      3. דוראנט (כי ברח מאוק' סיטי)

  3. מצוין.
    הסיפור עם תומאס בראיינט ורג'י ג'קסון תעלומה.
    שני שחקנים מצוינים שיכלו לתרום ויובשו לחלוטין. במיוחד בראיינט למרות שדנבר שיוועה לספק נק' נוסף וביג מן שייתן מנוחה ליוקיץ'.
    ממש חבל על ברוס בראון.
    עוד שחקן שהיה אמור לפרוץ ונפצע לתקופה ארוכה זה צ'נצ'אר.
    יוקיץ' ומאריי הם הדואו הטוב בליגה (בהינתן בריאות למאריי).
    הם נחלשו בצוות המסייע אבל בגלל הדואו שוב מועמדים מס' 1 לאליפות לדעתי.

  4. כל הגדולות במערב נחלשו.
    ממפיס, גולדן, סאנס.
    רק לייקרס התחזקו והם דרגה 2, ועל כרעי תרנגולת (לברון הזקן ודייוויס הפציע).
    גולדן וסאנס צפויות להתרסק השנה.
    דאלאס לא יכולה להצליח עם לוקה בדגם השיקוץ + קיירי.
    מי תיתן לה פייט?

  5. הקבוצה לנצח כרגע, בטח שהחמישייה עדיין שם וכולם מסביב ליוקיץ' עוד יכולים להשתפר.
    לספסל כבר יאספו איזה ווטרן או שניים במהלך העונה.
    ועדיין צריך לראות שמארי ופורטר נשארים בריאים.

  6. תודה רבה מידן.
    כמה נקודות:
    מסכים שסימן השאלה הגדול סביב העונה הוא המוטביציה של יוקיץ,המערב יהיה חלש העונה ומלבד הסאנס אין שום קבוצה שהתחזקה אז בגדול עד לגמר דנבר די תלויה בעצמה ובעיקר בצד המנטלי.
    ברוס בראון זה הפסד אבל לא משהו משמעותי,לא היה שחקן גדול לפני שהגיע,יש מספיק שחקנים שיכולים ומוכנים לקחת את המיקום שלו.
    מפ״ג ממש לא התברר כהימור מוצלח,האמת שנתן פלייאוף לא משהו בכלל וכל שחקן 3&D נורמלי היה תורם הרבה יותר ממנו.
    דנבר לא כזאת קצרה,במהלך העונה הרוטציה רחבה ולפני הפלייאוף מתקצרת,לא בגלל חוסר ברוטציה אלא כי לא באמת צריך יותר מ8 שחקנים לפלייאוף.
    בתקווה שהתסריט האופטימי יתרחש:)

    1. בראון כשחקן ה – 6 המוביל בפלייאוף זה אובדן די משמעותי
      MPJ זה הימור מוצלח כי היה חשש שהבן אדם לא יהיה מסוגל לשחק כדורסל
      אני חושב שיש לו עוד אפסייד לפניו

  7. תודה מידן על פרוויו משובח לפתוח את הסדרה.
    רמת התיאום והביצוע של מארי והג'וקר מדהימה, הם ללא ספק קונטנדרים שוב.
    במיוחד כשהיריבות הישירות של דנבר במערב הזדקנו בעוד שנה ואין איזה שינוי מהותי
    🤓

      1. בהחלט ייתכן, אבל לי נראה שהם ישתפרו בעונה השנייה שלהם עם דוראנט שגם היה פצוע תקופה ארוכה. מסכים שיותר סביר שהוא ייפצע שוב

  8. תודה מידן, אחלה פריוויו ואחלה קבוצה. לדעתי הסתדרו להם הכוכבים בשנה שעברה, מקומות 2 ו – 3 במערב היו חלשים, "גס והלייקרס מדדים ופיניקס עוד לא מחוברת ולא עמוקה. בגמר הם קיבלו קבוצה אובראצ'יברית שחסרה כלים להתמודד כמו שצריך והבאקס, בוסטון או פילי היו לדעתי מנצחים את דנבר. חסר לדנבר עומק אז אם הם יוסיפו כמה חתיכות במהלך השנה יש להם סיכוי

    1. אומרים את זה על כל אלופה מאז 2019
      חובת ההוכחה עליהם. גמר/טבעת והם יהיו שושלת
      מפח נפש אז הטיעון שלך לגביי הכוכבים יהיה נכון

    2. מאחר ואף קבוצה אינה מושלמת נורא קל לספר סיפור על איך הקבוצה הלא מושלמת הזו ניצחה קבוצות לא מושלמות אחרות ובמצב עניינים אחר היא הייתה מפסידה.
      אבל אלה סתם סיפורים.
      דנבר הייתה אלופה דומיננטית, למרות שאני לא יודע אם הם יישחזרו העונה.

  9. פריוויו משובח.
    תודה.
    כמובן שדנבר פייבוריטית גם השנה, אבל הסאנס והלייקרס התחזקו מאוד ומי שתצא מהמזרח לא תהיה מיאמי, כך שאליפות נוספת נראית אפשרית בהחלט אך לא תבוא בכזו קלות כמו של השנה שעברה.

  10. תודה מידן,
    אחלה פריוויו, לאחת הקבוצות הכי מהנות לצפייה בעשור האחרון (ביחד עם גולדן סטייט, וסן אנטוניו של 2014).
    הסיכוי של דנבר לקחת אליפות תלוי ב-3 גורמים:
    1. בריאות של הכוכבים.
    2. מתן תפוקה יציבה ואפקטיבית של MPJ (שבפלייאוף לא היה משהו).
    3. היכולת של כריסטיאן בראון לשחזר את התצוגה הנהדרת שלו בחלק ממשחקי הפלייאוף בצורה עקבית לאורך כל העונה, תחת ההנחה שיקבל תפקיד משמעותי יותר בסגל הקבוצה.

    מבחינתי גם השנה אמשיך לעקוב אחריהם באדיקות.

    שנה טובה,

  11. תודה על הפוסט המצוין
    קבוצה כיפית לצפיה( חוץ מ mpj שלא בא לי טוב..)
    צופה להרבה דקות לחברה הצעירים ומנוחה לותיקים במהלך העונה (יהיה מעניין לראות מה עם הקנס של סילבר)

  12. תודה מידן.
    נטו עניין של בריאות. בהינתן בריאות הם טופ 3 ומשם קשה מאוד לחזות איך זה ייגמר. אפשר לומר במידה די גדולה של ביטחון שזה ייגמר משהו בין הדחה בגמר האיזורי לאליפות נוספת (מול סאנס/ ווריורס זה יכול להיות בהחלט שקול. מול מילווקי במידה וזה יגיע לכך יש ייתרון למילווקי)
    אחת הקבוצות הכי מהנות לצפייה לאורך השנים האחרונות בזכות הגאונות של של מאלון & יוקיץ' והכישרון האדיר של מארי (וגם לפורטר מגיע פרגון)

  13. דנבר בהחלט ידברו חזק מאוד בצמרת המערב גם השנה. הספסל שלהם נחלש אבל הם בהחלט יכולים להטריד ולגדל מישהו שיחליף את בראון.
    יוקיץ הוא שחקן אדיר, צנוע וכמעט בלתי עציר. השאלה האם יהיה בהם רעב לאליפות כמו בעונה שעברה או שישקעו בנמנום ויתעררו מאוחר מדי.
    מכיוון ש"המזרח סגור בשביל מיאמי אחרי שתביא את לילארד"- אני בציפייה מי תתמודד מולנו במערב….

  14. מבית חולים מחלקת לה לטיפול נמרץ אני כותב לך שכתבת פריון יו מצויין והאמת את הרף לכולם. אי”ש אני חוזר הביתה עד סוף השבוע.
    אני יודע שכולם מאחלים לי בריאות אבל אל נא כתבו כאן כי אני לא נכנס כמעט לאתר.זה סיפור שלםל

  15. תודה מידן . לדנבר יש את הכלים להמשיך מהנק' שהפסיקו, שני סימני שאלה בעיניי הם:
    1.הבריאות של מארי , אם שומר עליה בפלייאוף כמו העונה.
    2. הרוטציה ושילוב הרוקיז, מאלון הראה שיודע לעשות זאת אם יצליח גם הפעם זה יהיה מצוין, אם לא ייתכן והיא תהיה גבולית מאוד.

  16. בשנה הבאה המערב כל כך חזק וצמוד, שזה עניין של הטלת מטבע כבר בחצי גמר המערב.
    ועדיין, יוקיץ' הוכיח בשנה שעברה שהוא השחקן מספר 1 בליגה,
    והנאגס הוכיחו שהם קבוצה עם דגש על הגנה שאותי אישית הפתיעה מאוד.
    או במילים אחרות –
    לטעמי זה הקבוצה עם הסיכוי הגבוה ביותר לזכייה באליפות,
    אבל הפער זניח וההימור על השדה הוא ההימור ה-"בטוח".
    .
    תודה, מידן.

  17. תודה מצויין, הקבוצה הטובה בליגה. יוקיץ בקילומטרים טוב מהשאר, לידו יש סופרסטאר ועוד צוות מסייע שנהיה קצר יותר.

    הקבוצה היחידה שנתנה להם איזה פייט זה הסאנס וגם זה החזיק לשני משחקים לפני שחזרו לISO. בהנתן בריאות זה הפייבוריטית לאליפות

  18. בערוץ הספורט פורסם שאוברדוביץ' אמר שיוקיץ' הגיע בהפתעה לסמינר שהמאמן העביר לקבוצה שלו. כנראה שכמו בימים הטובים של הקולה והג'אנק פוד שלו, ניקולה עדיין רעב.
    תודה רבה אמבי

  19. פריוויו מעולה מידן. שמת רף גבוה לכל אלה שיגיעו אחריך בפרוייקט הזה. מדהים שדנבר היתה עם מאזן שלילי בחוץ בשנה שעברה מדהים שהיא זכתה באליפות כשההגנה רק במקום ה 15 בליגה… אלה באמת נתונים יחודיים יפה ששמת אותם במודגש.
    בהנחת בריאות אז מי יכולה לקחת את המערב?
    הקליפרס – שני כוכבים זקנים לא בגיל אבל בהתנהלות – ג'ורג' 33 וקוואי שהוא בן ה 32 הזקן ביותר בליגה. בקיצור קשה לראות.
    סאק – לטעמי הם צעירים מידי ויצטרכו לעבור חישול נוסף.
    הלייקרס – אין מה לדאוג אין שום סיכוי לברון זה אבן ריחיים אף קבוצה כבר לא תיקח איתו אליפות.
    גולדן – לא אוהב את מה שקורה שם ולא סובל את הדיבורים של דריי השחצן (יעזור לפול לקחת טבעת ראשונה) אבל הרבה תלוי בחוזה שיסגרו עם קליי. לא מאמין בהם זכיה שלהם תהיה הפתעה.
    הסאנס – שוב בהנחת בריאות לא נראה לי שיש איזה שהיא קבוצה שתצליח להתגבר על דוראנט בוקר בראד דביל וכשאיטון נמצא שם לנקות את הלוחות. אז אני מהמר עליהם.
    דנבר מעולים והם היו ההימור שלי איפה שהוא מאמצע העונה הקודמת כשראיתי שמארי בעניינים. אני אוהב את מייקל פורטר ג'וניור. בחירה 14 בדראפט שחקן שהיה אמור להיות ראשון אם לא היה תעלומה רפואית. 3 ניתוחים בגב. לפני הניתוח השלישי אמרתי שהמקס שהוא קיבל זה השוד הגדול בהסטוריה של הליגה. אבל טעיתי ובאורח פלאי הוא חזר לשחק. אני מאמין שהשנה הוא יהיה עוד יותר טוב. היציאה מפציעות כאלה לוקחת זמן נחזיק לו אצבעות. דנבר סאנס בגמר יהיה מושלם למרות שהלב רוצה את סטף כי אליפות חמישית ללוחמים תיתן לשחקן הענק הזה את ההכרה והחותמת הסופית על הגדולה שלו – זה נדרש בבחינת צדק הסטורי. יהיה מעניין.
    המזרח זה המזרח. אני גם מאמין שמשם זה או הבאקס או בוסטון. למה אנחנו לא נותנים קרדיט לבאטלר? לא יודע. זה מוזר.
    בכל מקרה אלופה בהינתן בריאות ובלי שלל שינויים בסגלים במהלך העונה ? פיניקס. זה מה שההגיון אומר.

      1. לא מסכים שהם בנויים רע. זו קבוצה של שחקני Iso מעולים. 3 שחקנים שיש להם משחק אינדיבידואלי מהטובים בליגה והם לקחו את הגישה הזאת לאקסטרים. משחק קבוצתי שוטף ונעים לעין לא תזכה לראות שם אבל משחק יעיל וכדורסל מנצח כנראה שכן. מכל כיוון יכול לבוא עליך הסל. ברוקלין היתה אמורה להיות כזאת רק שקיירי לא שיחק דוראנט נפצע ולא ראית באמת אף פעם את השלישיה הזאת ביחד. לטעמי דוראנט עם בוקר וביל זו שלישיה יותר טובה יותר יעילה יותר מסוכנת מזו שהיתה בברוקלין. ואולי סוף סוף נראה טריו כזה שמשחק באמת ביחד. זה שזה נכשל עד עכשיו לא אומר שגם הפעם זה יכשל. לי יש הרגשה שהם הולכים לקרוע את הליגה . לא יודע כמה בעונה הרגילה אבל בפליאוף יהיה קשה נגדם. מה שבטוח שיהיה מעניין. נראה.

      2. מזכיר לך גם ששנה שעברה הם נתנו פייט חזק לדנבר והתוצאה בסדרה אחרי שני המשחקים בפיניקס היתה 2:2 . כלומר הם היו די שוויוניים לדנבר. רק שאז דוראנט ובוקר פשוט קרסו אחרי שנתנו שתי תצוגות מטורפות בפיניקס פשוט לא נשאר להם אויר. תוספת שחקן כמו ביל תאפשר להם לא לשנות את הסגנון של ה Iso. הוא שחקן שמשחק בסגנון זהה לשלהם מסוגל להשתלב בול . ממש בדיוק אותו סוג שחקן אבל זה יאפשר להם לחלק את העומס בין שלושה שחקנים ולא שניים. יכול להיות שזה הגרוש ללירה שהיה חסר לפיניקס בשנה שעברה. כלומר בעייני פיניקס התחזקה ולעומת זאת דנבר נחלשה כי איבדו את בראון שהיה באמת פקטור מסויים באליפות הזאת וגם גרין נתן פה ושם תרומה. ואלה שלושה כוכבים שנמצאים בפריים שלהם מבחינת גיל וכ'. דוראנט אולי קצת מבוגר אבל זה עדין לא יורגש השנה לדעתי. הוא בסהכ נתן מספרים די מפלצתיים בפליאוף. דנבר קבוצה מעולה אני נותן מקום של כבוד לא רק ליוקיץ מארי ופורטר אלא גם לגורדון. אבל עדין נראה לי שיהיה להם קשה לעבור את פיניקס. נראה. זה יהיה מעניין בטוח. 🙂

        1. דנבר נחלשה אבל סאנס התפרקה. הם איבדו את הרכזים שלהם והבדיחה הגדולה זה "ביל ירכז".
          אתה ממעיט ביכולתו של ביל לחרב. גם כשסתם שיחק SG אידיוט אייסו בול…
          אייטון יהיה מיואש לחלוטין ופסיבי כי לא יראה כדור.
          בוקר, דוראנט ודה-ביל יתחרו ביניהם על הזריקות.
          מי יעשה הגנה?
          לא זוכר בדיוק איך התנהלה הסדרה אבל זוכר את מבחן העין – סאנס הייתה מביכה. הכדורסל הכי מטומטם שראיתי. לא הייתי לבד בבלוג אז שהרגיש מבוכה מול משחקה. ו-0 הגנה.
          התוצאה משקרת.

          1. יש מצב. נראה. זה באמת היה כדורסל מגעיל אני "נאלץ" להסכים (כי זה כדורסל מגעיל גם בעייני) אבל זו לא קבוצה שצריכה רכז או מנהל משחק נותנים לדוראנט בוקר או ביל והכדור ברשת ומה שלא איטון ינקה. זה מה נראה לי. איך אומרים? נחיה ונראה 🙂

  20. תודה מידן.
    זאת הטים טו ביט במערב ובכל הליגה. צריך לתת להם כבוד של אלופים.
    גם אני מסכים עם אלה שכתבו שעקב התקצרות הספסל הם קצת פגיעים השנה (למעשה גם בשנה שעברה היו). כנראה שהם ישיגו חלקי חילוף במהלך העונה. אם כולם בריאים הם בהחלט יכולים לקחת שוב. האם MPJ יהיה בריא, ואם כן, האם יעלה את רמתו?
    האיום במערב הוא בעיקר הסאנס, ואח"כ ג"ס והלייקרס.

  21. ג'ף גרין יהיה חסר
    נתן הרבה טון כשהיה צריך
    והיה משמעותי
    כריסטיאן בראון יהיה יותר מעורב
    והבראון הקודם גם יחסר
    בשביל זה יש צעירים

    ליוקיץ תמיד יש תיאבון ללמוד
    על המגרש הוא הכי טוב בליגה
    נותן מלאכת מחשבת

  22. תודה מידן.
    כל עוד לא הוכח אחרת, האלופה היא לכל הפחות בין המועמדות המובילות אם היא לא נחלשה משמעותית, ונכון לרגע זה דנבר מובילים אצלי, אבל זה יהיה יותר קשה עבורם הפעם.

  23. מנצחים בבית נוחים בחוץ. זה הא-ב של העונה הסדירה.

    אין מי שינצח אותם במערב. בהינתן דיימו למיאמי אז זאת היריבה שלהם.
    בוסטון ובאקס רכים מידי

    1. שעשעת
      כותב לך שמאז 78 לא הייתה אלופה עם מאזן שלילי בחוץ
      הא-ב של העונה הסדירה היה להיות הכי טוב שיש
      קשה לקחת אליפות מלמטה (ללא יתרון ביתיות ב 2-3 סדרות)

  24. תודה מידן.
    יש לי תחושה שהם לא יישחזרו העונה למרות שאני לא רואה מועמדת אחרת מהמערב.
    הסאנס עדיין צריכים להוכיח שהם קבוצה ולא אסופה של שחקני ISO…
    הלייקרס נראים לא רע על הנייר.
    הקינגס אולי ייתקדמו עוד סיבוב העונה אבל קשה לי לדמיין אותם עושים את כל הדרך לגמר.
    אז אולי באמת הנאגטס שוב בגמר?

  25. תודה מידן.
    מה שכתבת לגבי הסטטיסטיקה קצת מחזק לי את התחושה שהיתה לי, ששנה שעברה הם די זכו מן ההפקר.
    היו 3 קבוצות טובות ו/או עמוקות מהן במזרח (טוב, שתיים וחצי…), שבדרך נס לא הגיעו בכלל לגמר, ואיפשרו ליוקיצ'ים את יתרון הביתיות הכל כך משמעותי עבורם.
    אני לא רואה אותם זוכים שוב, בעיקר בגלל ש:
    א. ליקוי המאורות שקרה במזרח לא יחזור
    ב. בגלל שפיניקס התחזקה מאוד (לאו דווקא ביל, יותר הניסיון יחד)
    ג. כל מיני קונטנדריות בעיני עצמן יכולות להתרומם במערב (לייקרס, דאלאס, ווריורס)
    ד. סוסים שחורים כמו סאק או מיני
    ה. בריאות של הסגל המוביל.
    .
    אני מאמין שאל מול הגורמים ה"שליליים" האלה צריך לקחת את פקטור ה"סוואג" של קבוצה אלופה, שייתן לה עוד כמה אינצ'ים, אבל לדעתי זה לא יספיק אפילו לגמר.

  26. מצד אחד, גרעין הקבוצה סגור קדימה ומדובר בסגל צעיר. יוקיץ' בן 28, מארי 26, פורטר 25 וגורדון 28 (חגג לפני שלושה ימים – מזל טוב ארון).

    מצד שני, זו גם בדיוק הבעיה. החוזה המאוד גבוה של פורטר שתוקע אותם. לא מבין מה היה כל כך דחוף לתת לו חוזה מקסימום, בטח עם בעיות בריאות שמלוות אותו, והגנה גבולית. מסוג החוזים שמגבילים קבוצה עד לרמת הפירוק (כמו טוביאס האריס, בן סימונס וחבריהם). האם לא היה מסכים לחוזה קצת יותר נמוך? כזה שהיה מאפשר גם גמישות לספסל קצת יותר איכותי.

    בסדרת גמר הוא היה קטסטרופה, 9.6 נקודות, 14% מהשלוש, 33% מהשדה ב-29.4 דקות. בדקות המכריעות הוא לא דרך על הפרקט.
    הנתונים האלה גם יחסית משקרים, כי הוא שיחק נורמלי במשחק האחרון, שבו היה ברור שלמיאמי אין מה באמת לתת בסדרה.

    אם יעשה קפיצת מדרגה השנה – יש עם מה לעבוד גם קדימה.

    1. קל להידבק בסטטיסטיקה של גמר, אך צריך להגיע לשם קודם. מייקל פורטר נתן להם המון כל העונה ודווקא בגמר כשלא קלע, הפך לריבאונדר מצויין ומגן טוב מאוד. זה מזכיר לי את האריסון בארנס שהיה סופר משמעותי בקבוצה של הווריורס שניצחה 72 משחקים, אך הוא התמוטט בכמה המשחקים האחרונים ופתאום הוא לא שווה כלום, ובוגוט מעולם לא הפך אותם להגנה מדהימה, כל זאת כי היה לו גמר מעט חלש והוא נפצע וסיים עונה במשחק 4 בגמר 2016. העיקר KD הגיע לאותה הקבוצה שניצחה 72 משחקים. הכדורסל של הווריורס עד פברואר 2016 היה הכי טוב שאי פעם ראיתי, כולל עם KD. אני מרגיש אותו דבר עם פורטר. אפשר היה להביא שם טוב יותר, או כוכב נוסף. אבל הדרך המדהימה שהתאים להרכב שלהם זה לא משהו שקל להחליף.
      בקיצור פורטר הוא 10'6 שקלע שנה שעברה 17 נקודות למשחק ב-48% מהשדה, 41.5% לשלוש (ב-7 ניסיונות!!!) זה אחרי ששיחק ללא הכנה לעונה. הוא החתמה נהדרת במיוחד כסקורר שלישי שלא צריך את הכדור ביד

    2. זה חסר אחיזה במציאות. הנאגטס עמוק במס ככה שלא החוזה של פורטר ג'וניור הוא מה שמונע מהם להחתים שחקנים. גם אם היית מוריד אותו לחלוטין מהמצבה ההבדל היחיד הוא שבמקום לתת mle לקבוצה משלמת מס היו יכולים להשתמש בחריגה לקבוצה שאינה משלמת. ההבדל באיכות מבחינת שחקן שיכולת להביא לא מתגבר על אובדן של פורטר אם כל זה שהוא לא מצדיק את החוזה.

  27. אחלה, אז אנחנו אומרים את אותו הדבר. אפשר והיה צריך להחתים אותו, השאלה האם על מקסימום ובטח עם בעיות בריאות מובהקות. ולגבי ההכנה לעונה, הוא כבר היה מוכן לפלייאוף הקודם (פשוט לא רצו לסכן אותו בעונה שידעו שתלך לפח בלי מארי). הנתונים מהעונה הסדירה הם טובים, אבל זה אם יש משהו שגולדן סטייט 2016 לימדה – זה רק המתאבן.

    ראיתי את כל משחקי הגמר, הוא לא סגר אף משחק גם כשהיה צמוד וההגנה שלו לא בדיוק הייתה הגנת עילית. ההתבלטות (המפתיעה) של ברוס בראון באה על חשבונו באותה סדרה. גם של בראון השני.

    בסופו של דבר, הוא השחקן עם החוזה ה-34 בגובהו בליגה העונה, סגור שנים קדימה ולא יעניין יותר מדי בטרייד עתידי (לפחות כרגע). הנתונים הפיזיים שלו הם עדיין טובים, אני רק מקווה שיעלה את הרמה למען קבוצה מלוכדת שהאמינה בו לאורך כל הדרך ושתהיה תלויה בו יותר העונה.

    1. תודה רבה דן! ריגשת ואתגרת לקראת הפרוויו של הלייקרס שאני אמון עליו
      זו תגובה שהיא בוסט רציני, מיעטתי מאוד לכתוב בשנתיים וחצי האחרונות, מרגיש כבד ולא זורם לי כמו בעבר
      מודה לך מאוד!

  28. תודה על הפריוויו

    5 אגורות שלי על החוזה של ברוס בראון – אני חושב שבנוסף לטעות מקצועית, יכול להיות הוא עשה גם טעות כלכלית כשעבר לפייסרס, הם "כאילו" נותנים לו חוזה לשנתיים ב-44 מיליון, בפועל אחרי עונה אחת יש להם אופציית קבוצה ומאוד יכול להיות שהם לא יממשו אותה.

    קראתי דנבר הציעו לו אותו סכום רק ל-4 שנים .

  29. בס"ד
    תודה רבה.
    שילוב של שובע, עם שמיכ. קצרה מאד, עלול לפגוע משמעותי בעונה הרגילה.
    בכלל לא בטוח שהם יגיעו עם יתרון ביתיות, אפילו לסיבוב הראשון של הפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט