כניסה למסלול – לקראת מחזור 2 ב-NFL/ צוות הופס פוטבול

כניסה למסלול – לקראת מחזור 2 ב-NFL/ צוות הופס פוטבול

מאת: יניב שושני, רביב פייג, פריים-טיים זק

המחזור הראשון של עונת ה-NFL סיפק, כמעט כרגיל, הרבה הפתעות  – האלופה קנזס סיטי הפסידה לדטרויט בבית, סינסינטי המבטיחה הובסה בקליבלנד, הבילס הגאים הפסידו לג'טס (נטולי ארון רוג'רס, שסיים את העונה אחרי 4 סנאפים) והאיגלס, לאחר עונת הסופרבול, כמעט שמטו משחק מול הפטריוטס. קבוצות אלו ואחרות נאלצות עכשיו לעשות הערכה מחדש של יכולתן ותוכנית המשחק שלהן בעקבות משחק הפתיחה המאכזב. בליגת ה-NFL הקצרה אין זמן לחימום מנועים ואם קבוצה שהפסידה בשבוע שעבר תפסיד גם השבוע ותיקלע למאזן 0- 2, הרי שסיכוייה להגיע לפלייאוף ייפגעו משמעותית. מצד שני, גם הקבוצות שהשיגו ניצחונות משכנעים ונראות כמועמדות להגיע רחוק – בנוסף לקליבלנד ניתן למנות כאן גם את דאלאס, ג'קסונוויל ומיאמי – צריכות להימנע משאננות ולבחון את נקודות התורפה שהתגלו במשחק האמיתי הראשון של העונה כדי להמשיך את המומנטום החיובי.

המחזור השני החל כרגיל ביום חמישי בפילדלפיה, בו הקבוצה המקומית (שניצחה כאמור בדוחק בפוקסבורו בשבוע שעבר) ארחה את מינסוטה שהגיעה לאחר הפסד ביתי לבאקנירס. בסיום המשחק הייתה התוצאה: פילדלפיה איגלס (2- 0) – מינסוטה ויקינגז (0- 2) 34 – 28.

עונה שעברה, מחזור שני, פילדלפיה מארחים את מינסוטה ומביסים אותם במה שהולך להיות משחק הצהרת הכוונות לעונה, הן של הק"ב ג'יילן הרטס והן של הקבוצה כולה בדרך אל אליפות ה-NFC. בדומה לשנה, גם אז הרטס התחיל את העונה לא בצורה הכי משכנעת מבחינה סטטיסטית,  אבל בשבוע השני הוא כבר היה מוכן להפוך למי שאנחנו מכיירים היום. גם השנה, מחזור שני, מינסוטה שוב באים להתארח, הרטס שוב לא הבריק במחזור הראשון אבל במחזור השני מצא את האנדזון פעמיים בריצה.

נראה שהקופי פייסט של מארגני לוח הזמנים של הליגה נדבק גם לביצועים של פילדלפיה השבוע. לאחר רבע ראשון בעייתי משהו, בו שתי הקבוצות סבלו מאיבודי כדור וטעויות, סיריאני זיהה משהו בהגנת מינסוטה והמשך המשחק הפך לתצוגת ריצה של פילדלפיה, בעיקר של דאנדרה סוויפט. בריאן ג'ונסון, מתאם ההתקפה החדש, חייג 48 מהלכי ריצה לעומת 23 נסיונות מסירה שבהם נצברו 259 יארד (175 מהם של סוויפט) ושלושה ט"ד קרקעיים (2 של הרטס). האיגלס לא צריכים להתגעגע למיילס סנדרס…

מינסוטה נחלשה קצת השנה ולא רק בגלל ההפסד מעורר התהיות לטמפה ביי. אף אחד לא יכול לעמוד בפני ההצלחה של בייקר מייפילד במשחק הבכורה שלו בקבוצות חדשות והמדור זיהה זאת מראש. אולי זה משחק הריצה החלש וההסתמכות יותר מדי על הדואו קאזינס- ג'פרסון, ואולי זו ההגנה שאיבדה כמה שחקנים מנוסים, אבל מינסוטה שכל שנה שעברה לא הצליחה לפתוח פערים על יריבות וניצחה בפחות מניקוד אחד את רוב המשחקים, משלמת את המחיר הסטטיסטי, אפלו מול קבוצות חלשות יותר על הנייר. ובטח מול קבוצה שמגיעה רעבה להוכיח מול הקהל הביתי הדורשני שהיא לא איבדה את זה, לא סובלת מסופרבול הנגאובר והמשחק של השבוע הראשון, שנגמר אמנם בניצחון על ניו אינגלנד, הוא לא מדגם מייצג של הכוח ההתקפי וההגנתי שהיא מסוגלת לייצר.

אז קווין אוקונל דיי נכנס לפאניקה, שוב שכח ממשחק הריצה (8 נסיונות ל28 יארד בלבד) ושוב ניסה להסתמך רק על היכולות של קאזינס (31/44 ל 364 יארד ו4 ט"ד)  וג'פרסון (11 תפיסות ל159 יארד), אבל משחק המסירה של מינסוטה הניב דיבידנדים רק ברבע הרביעי, כשכבר היה מאוחר מדיי. בכל מקרה, ההגנה של הויקינגים, שנראתה מאוד עוקצנית ברבע הראשון, נראה שהימרה על לעצור את הרטס בפוקט אבל לא היו לה מספיק משאבים למשחק קריירה של דאנדרה סוויפט.

האם צריכים להיות כבר מודאגים לגבי יכולתיו של סגן ה-MVP של 2022? במשחק מלא טעויות, של שתי הקבוצות (11 פאמבלים בין הקבוצות, 5 חטיפות ופספוס שער שדה), הכוח ההתקפי של פילדלפיה צבר מספיק נקודות וחיפה על כמה טעויות ורשלנות התחלתית גם מול קבוצה שמסוגלת לייצר משחק אווירי מאוד יעיל (346 יארד לעומת 171 של פילי). ג'יילן הרטס עדין לא בפורמה מלאה ועדיין לא מצא את הכימיה הנהדרת עם אי ג'יי בראון למהלכים מפוצצים כמו שנה שעברה, אבל נראה שהחלודה מתחילה לרדת.

דאנדרה סוויפט, הגיבור החדש של פילדלפיה (צילום : FOX)

להלן סקירות לקראת שאר 15 המשחקים של המחזור. זמני המשחקים המצוינים הם לפי שעון ישראל.

אטלנטה פלקונס (1- 0) – גרין ביי פאקרס (1- 0), אטלנטה, יום ראשון 20:00

הפלקונס ניצחו בשבוע שעבר את קרולינה החלשה והראו פחות או יותר את מה שכולם ציפו מהם – התקפה המבוססת בעיקר על משחק הריצה, משולבת עם הגנה קשוחה ולא מתפשרת. הם שיחקו יותר מהלכי ריצה (26) ממהלכי מסירה (18) וגם השיגו יותר יארדים על הקרקע (130) מאשר באוויר (115 בלבד). הק"ב הצעיר דזמונד רידר לא הבריק והתמקד במסירות קצרות אך השלים מעל 80% מנסיונות המסירה ולא עשה טעויות. משחק הריצה בראשות הרוקי המבטיח ביז'אן רובינסון וטיילר אלג'יר השיג 5 יארדים יעילים למהלך קרקעי, מה שאיפשר השגת 24 נקודות וניצחון קל, למרות חולשת קו ההתקפה (4 סאקים על רידר). ההגנה עשתה את שלה עם שתי חטיפות ו-2 סאקים וספגה 10 נקודות בלבד. עם זאת, מה שהספיק מול ברייס יאנג (בהופעת בכורה חלשה) והגנת קרולינה הבינונית עשוי לא להספיק מול קבוצות חזקות ומנוסות יותר.

גרין ביי נתנה מפגן כח בשיקאגו והראתה שלמרות עזיבתו של רוג'רס, יש לה עדיין מה להציע במרוץ לראשות בית ה-NFC צפון. ג'ורדן לאב היה טוב מאד עם 245 יארדים, 3 ט"ד וללא חטיפות. ארון ג'ונס השיג במפתיע יותר יארדים באוויר (86) מאשר על הקרקע (41) והיה התופס המוביל בקבוצה. עם זאת, בינוניות משחק הריצה (92 יארד עם פחות מ-3 יארדים לניסיון) והאנמיות של מרבית סגל התופסים מהוות נקודות לשיפור לקראת המשחקים הבאים. קו ההגנה הקדמי השיג 4 סאקים על פילדס, הק"ב האתלטי של שיקגו, והקשה עליו לאורך כל המשחק. גם כאן, יש עדיין סימן שאלה אם התצוגה הטובה נבעה מיכולתה של גרין ביי עצמה או מחולשת היריבה. המשחקים הקרובים יעזרו לנו להבין לאן פניהם של הפאקרס השנה ובשנים הבאות.

תחזית : הגנת גרין ביי – שאיפשרה 120 יארד על הקרקע לשיקגו – תתקשה מול משחק הריצה המצוין של אטלנטה. לעומתה, הגנת אטלנטה -שכבר בשנה שעברה היתה מהטובות בליגה נגד המסירה – תאתגר את לאב ותגרום לו לעשות טעויות, במיוחד בהתחשב בכך שזה יהיה עבורו משחק חוץ שני ברציפות. המשחק יהיה צמוד ויסתיים בתוצאה נמוכה ובסופו אטלנטה תנצח בהפרש של שער שדה תשמור על המאזן המושלם ותתייצב בראשות בית ה-NFC דרום החלש. גרין ביי תחכה להזדמנות הבאה כדי לחזור למסלול הניצחונות.

ג'קסונוויל ג'גוארס (1- 0) – קנזס סיטי צ'יפס (0- 1), ג'קסונוויל, יום ראשון 20:00

הג'גוארס פתחו את העונה עם ציפיות גבוהות ועל פי המשחק הראשון הן בהחלט היו מוצדקות. טרוור לורנס המשיך מהמקום בו הפסיק בתום העונה שעברה ונתן משחק מצוין. התופס קלווין רידלי שחזר מהשעיה הראה שהיה שווה לחכות לו כשהשיג 101 יארד באוויר, טרוויס אטיין השיג 77 יארד על הקרקע – התקפת היגוארים נראית מתואמת, מאוזנת ומרשימה. הקו הקדמי של ההגנה הפך את הופעת הבכורה של אנתוני ריצ'רדסון לערב ארוך ומתסכל עבורו, כאשר כפה עליו 4 סאקים וחטיפה. הקבוצה גם הוכיחה אופי כשלא נרתעה מפיגור ברבע השלישי והשיגה 14 נקודות ללא מענה ברבע האחרון כדי להשיג ניצחון בהפרש נוח של 10 נקודות. ג'קסונוויל היא הקבוצה היחידה שניצחה בשבוע שעבר בבית ה-AFC דרום והיא כבר התייצבה לבדה בראשות הבית – מקום בו היא צפויה להישאר עד תום העונה. השאלה לגבי היכולת שלה להתמודד עם קבוצות העלית של ה-AFC (שרובן לא נראו מרשימות בשבוע 1) נשארת עדיין פתוחה.

קנזס סיטי היא אחת מאותן קבוצות עלית שנראו רע השבוע – מה שגרם להפסד ביתי מפתיע מול הליונס מדטרויט. חסרונו של טרוויס קלסי הורגש מאד במשחק ההתקפה, כאשר כל שאר התופסים השמיטו כדורים וגרמו לאחוזי השלמת מסירה נמוכים יחסית של מהומס (54%). לא ברור עדיין חלקו של מתאם ההתקפה החדש, מאט נאגי, בתצוגה ההתקפית החלשה – יש להניח שנושא זה יתבהר בשבועות הקרובים. פחות דובר על חסרונו של מנהיג ההגנה, הפאס-ראשר כריס ג'ונס, שבשל סכסוך על משכורת החמיץ את מחנה האימונים והמשחק בשבוע שעבר. ג'ונס חוזר לשחק השבוע (לאחר שסיכם את תנאי החוזה שלו) ולמרות החלודה הצפויה, הגנת הצ'יפס תיראה איתו אחרת לגמרי. גם קלסי כנראה ישחק, מה שישפר מאד את משחק ההתקפה. הצ'יפס רוצים לחזור לסופרבול וכדי לעשות זאת, הם לא יכולים להרשות לעצמם ליפול למאזן של 0- 2. זה אומר שיש הרבה לחץ על הסגל וצוות האימון – אך כפי שראינו, לחץ בד"כ מוציא את המיטב ממהומס והמאמן האגדי אנדי ריד.

תחזית : בין אם קלסי ישחק ובין אם לא, סגל התופסים של הצ'יפס לא יכול לתת עוד משחק גרוע כפי שהפגין בשבוע שעבר. כריס ג'ונס יקשה על לורנס והתופסים שלו, אנדי ריד יהיה מעורב יותר בקביעת מהלכי ההתקפה ופטריק מהומס – כמו בד"כ כשהוא עם הגב על הקיר – ייתן תצוגה לפנתיאון. גם המנוחה הארוכה תעזור לצ'יפס להגיע מוכנים יותר. עם כל הכבוד להתקדמות והאופי של ג'קסונוויל, הם עדיין לא ברמה של הצ'יפס כשהם בשיאם. זה יהיה מאד ברור על המגרש השבוע כאשר קנזס סיטי תשיג ניצחון ברור בהפרש דו ספרתי ומהומס ישמור על המאזן המושלם שלו מול ג'קסונוויל.

טרוויס קלסי וכריס ג'ונס – איתם הצ'יפס ייראו אחרת לגמרי (צילום : FOX)

טאמפה ביי באקנירס (1- 0) – שיקגו ברס (0- 1), טאמפה, יום ראשון 20:00

הבאקס פתחו היטב את העונה עם ניצחון חוץ חשוב במינסוטה. בייקר מייפילד, במשחקו הראשון בקבוצה, נתן הופעה טובה למדי (173 יארד, 2 ט"ד והעיקר – ללא חטיפות), אם כי עם תופסים כמו מייק אוואנס וכריס גודווין ניתן לצפות לביצועים קצת יותר טובים. משחק הריצה היה הרבה פחות מוצלח והקבוצה כולה השיגה רק 73 יארד ב-2.2 יארד עלובים למהלך. ההגנה לא הצליחה (כמובן) לנטרל את התופס הטוב בליגה, ג'סטין ג'פרסון, שצבר 150 יארד, אך עצרה לחלוטין את משחק הריצה של הויקינגס (שמתגעגעים עכשיו עוד יותר לדלווין קוק…), איפשרה לקבוצה להגיע לדקות האחרונות בשוויון ולהכריע את המשחק בשער שדה 5 דקות לתום המשחק. טאמפה ביי מתמודדת עם ניו אורלינס על ראשות בית ה-AFC דרום החלש, ואם מייפילד ימשיך לשחק ברמה סבירה, יש לה סיכוי לא רע להשיג את המטרה הזו ולהגיע גם השנה – וללא טום בריידי – לפלייאוף.

שיקגו הובסה ללא תנאי ע"י היריבה הוותיקה, גרין ביי פאקרס, והראתה שהציפיות שתוכל להתקדם לצמרת ולהתמודד על ראשות בית ה-NFC צפון היו מופרזות ומוקדמות מאד. ג'סטין פילדס שוב צבר הרבה יארדים על הקרקע (59) אך היה בינוני מאד באוויר למרות אוסף התופסים המרשים שהקבוצה קיבצה סביבו. הרכש המדובר די-ג'יי מור שהגיע מקרולינה צבר רק 2 תפיסות ל-25 יארד – לא בשביל זה ויתרה הקבוצה על המקום ה-1 בדראפט… גם ההגנה לא הבריקה ואיפשרה לג'ורדן לאב והפאקרס לשלוט במשחק משלב מוקדם. משחק המסירה – הן בהתקפה והן בהגנה  – של שיקגו צריך להשתפר משמעותית לפני שתוכל לחשוב על התמודדות בגובה העיניים עם דטרויט, גרין ביי ואפילו מינסוטה.

תחזית: לשיקגו יש עוד הרבה עבודה לעשות ולא נראה שיצליחו לעשות זאת בשבוע אחד. טאמפה ביי מגיעה הביתה ורוצה לשמור על מאזן נקי מהפסדים. הגנת הריצה תעצור את פילדס וחבריו על הקרקע ומשחק המסירה של שיקגו לא יספיק כדי לשמור אותה במשחק. מול הגנת שיקגו הבינונית, מייפילד ייתן עוד משחק לא רע (אם כי לא נקי מטעויות הפעם ויאפשר לטאמפה ביי לנצח את המשחק בהפרש של ט"ד, במשחק שלא יתעלה לרמה גבוהה.

יוסטון טקסנס (0- 1) – אינדיאנפוליס קולטס (0- 1), יוסטון, יום ראשון 20:00

יוסטון נראתה רע מאד בהפסד מול בולטימור בשבוע שעבר. הק"ב סי-ג'יי סטראוד (הבחירה השניה בדראפט) הצליח אמנם לא להיחטף אך ספג 5 סאקים ולא הצליח לייצר חיבור משמעותי עם אף אחד מהתופסים שהקבוצה קיבצה סביבו. גם משחק הריצה שהובל ע"י דמיאן פירס המבטיח לא קידם את התקפת הקבוצה כשצבר רק 72 יארד (ב-3 יארדים למהלך) על הקרקע. ההגנה, שגם בה חגג בכורה וויל אנדרסון ג'וניור (שנבחר 3 בדראפט) לא הקשתה במיוחד על לאמאר ג'קסון וחבריו, שהובילו לאורך כל המשחק. אין ספק שהאוהדים ביוסטון יצטרכו להתאזר בהרבה סבלנות לפני שיידעו אם הדראפט האגרסיבי וההשקעה הגדולה בפגרה יהפכו את הקבוצה (לכל הפחות) למתמודדת ראויה מול קבוצות מרכז הטבלה בליגה. בינתיים היא רחוקה משם מאד.

גם באינדיאנפוליס שיחק לראשונה הק"ב אנתוני ריצ'רדסון (שנבחר במקום הרביעי בדראפט) והתוצאות – כצפוי – היו מאד מעורבות. לצד כמה מהלכים יפים הפגין ריצ'רדסון לעתים חוסר ריכוז וטעויות מעצבנות. על הקרקע הוא הראה – שוב כצפוי – את יכולתו האתלטית כשצבר 40 יארד והיה הרץ המוביל של הקבוצה, כאשר במהלכים אותם נשאו את הכדור שחקנים אחרים הם השיגו 1.5 יארד בלבד (!!) למהלך. אין ספק שחסרונו של הרץ המוביל ג'ונתן טיילור (המסוכסך עם הקבוצה ודורש טרייד) הורגש מאד. עם זאת, היכולת של התופס המוביל מייקל פיטמן (97 יארד) וההגנה החזקה השאירה את הקולטס במשחק מול יריבה עדיפה (ג'קסונוויל) כמעט עד לסיום. אם טיילור יחזור לשחק (או יימצא לו מחליף ראוי) ומשחקו של ריצ'רדסון יתייצב, ייתכן שתהליך הבניה מחדש של הקולטס יהיה קצר מהצפוי.

תחזית: שני הק"ב הטריים צפויים לתנודות קיצוניות ביכולתם, אבל נראה שלפחות בינתיים הצוות המסייע של הקולטס הוא בשל ומאוזן יותר (למעט כמובן בסגל הרצים האחוריים). עם זאת, הביתיות עשויה להיות גורם מכריע ולייצר פרץ של מוטיבציה אצל שחקני הטקסנס הצעירים. צפוי משחק צמוד והפכפך, באיכות נמוכה ומעט מאד נקודות בסופו ינצחו הטקסנס בהפרש של שער שדה וישיגו לסטראוד ניצחון בכורה בליגה.

סטראוד ואנדרסון ג'וניור – האם ההימור האגרסיבי של יוסטון ישתלם? (צילום : ESPN)

בפאלו בילס (1-0)  – לאס ווגאס ריידרס (0-1), בפאלו, יום ראשון 20:00

מפגש בין שתי קבוצות שהפתיעו במחזור הראשון, כל אחת לכיוון אחר.

הבילס הפתיעו לרעה בהפסד לג'טס נטולי רודג'רס, בעיקר בגזרת ההתקפה. הקווטרבק ג'וש אלן המשיך להתקשות מול הגנת הסילונים, ומול הריידרס הוא חייב לחזור לעצמו בכדי למנוע הפתעה נוספת ונפילה לבור של שני הפסדים. גם הקו הקדמי של ההתקפה צריך להתעשת, בעיקר בכל הנוגע להגנה על הקווטרבק (5 סאקים בשבוע שעבר). בהגנה המצב נראה טוב יותר, אבל הגנת הריצה ספגה יותר מידי יארדים על הקרקע, ולבפאלו לא כדאי לבנות על כך שמשחק הריצה של הריידרס יהיה רע כמו במחזור הראשון.

הריידרס מצידם הפתיעו לטובה עם ניצחון לא פשוט בדנבר, ועכשיו נראה מה הם שווים מול אחת מהקבוצות הטובות בליגה, לפחות על הנייר. לקווטרבק ג'ימי גראפולו היתה הופעת בכורה מוצלחת במדי הריידרס, אבל הוא חייב לקבל יותר תפוקה מהרץ האחורי ג'וש ג'ייקובס מכיוון שהגנת הבילס טובה במיוחד בעצירת משחק המסירה.

נתון מעניין – ג'וש אלן נחטף שלוש פעמים מול הג'טס בשבוע שעבר. הפעם הקודמת שזה קרה לו היתה אי שם בשלהי עונת 2021.

תחזית : קשה להאמין שהבילס בבית ינפקו עוד משחק כושל כמו במחזור הפתיחה, אז נעריך שאלן חוזר לעצמו, ושתי הקבוצות במאזן חצוי עם תום המחזור השני.

סינסנטי בנגלס (0-1)  – בולטימור רייבנס (0-1) , סיניסנטי, יום ראשון 20:00

אחרי ההפסד לבראונס במחזור הפתיחה, הבנגלס פוגשים עוד יריבה לבית, במשחק בעל חשיבות גדולה בהתמודדות על ראשות הבית. הקווטרבק ג'ו בורו וכל התקפת הבנגלס פשוט לא הגיעו למחזור הפתיחה, ויכולת שכזאת לא באה בחשבון מול הקהל הביתי, בטח לא מול קבוצה ששואפת להדיח אותם ממלכות הבית. גם הגנת הריצה של הבנגלס לא תפקדה מול הבראונס, ומול קבוצה שאוהבת לרוץ כמו הרייבנס זה לא נתון מבשר טובות.

הרייבנס לא ממש התאמצו מול הטקסנס החלשים, כך שהמשחק בסינסנטי הוא המבחן הרציני הראשון של הקבוצה שמכוונת גבוה השנה. ובכל זאת, אם המשחק הראשון נותן סימן לבאות, הרי שהקווטרבק לאמאר ג'קסון ימשיך במנהגו לרוץ, והרייבנס ימשיכו להסתמך על משחק הריצה כנשק ההתקפי המועדף עליהם. הגנת העורבים תמשיך לעשות עבודה טובה, רק שעליהם להיזהר ממשחק המסירה של בורו ושות', כך שלמשחק הלחץ על הקווטרבק תהיה קריטית בהתמודדות.

נתון מעניין – 32 מהלכי ריצה מול 17 מסירות במשחק הראשון של הרייבנס זה נתון טיפוסי, אבל 14-20 לטובת הריצה אצל הבנגלס זה כבר סוג של הפתעה. מעניין אם הסטטיסטיקה תתיישר במשחק הקרוב.

תחזית – חתיכת משחק מצפה לנו, עם שתי קבוצות שוות בכוחן, וכל תוצאה אפשרית. אם בכל זאת צריך להמר על זהות המנצחת, נלך על ניצחון בכורה של סינסנטי, שלא יכולה להרשות לעצמה הפסד שני ברציפות.

מכירים היטב, בורו וג'קסון (צילום: cincyjungle.com)

דטרויט ליונס (0-1)  – סיאטל סיהוקס (1-0), דטרויט, יום ראשון 20:00

הליונס מגיעים למשחקם הביתי הראשון עם הרבה בטחון לאחר ניצחון מפתיע על האלופה בקנזס. לא ראינו יכולת יוצאת דופן במשחקם של הליונס, אבל מה שכן ראינו זאת הרבה נחישות ואיזון נאה בין מסירה לריצה. הקווטרבק ג'ראד גוף ניפק משחק סולידי, ואולי מול הגנת המסירה הבינונית של הסיהוקס הוא ירשום מספרים מכובדים יותר. גם ההגנה לא הבריקה יותר מידי, אבל לעומת ההגנה של העונות האחרונות ניתן לראות ניצני שיפור.

סיאטל לעומת זאת החליטו ללכת נגד התחזיות, והובסו בבית מול אוסף שחקנים אלמוניים של הראמס. הקווטרבק ג'ינו סמית' לא שיחק טוב, ועם 112 יארדים באוויר לא פלא שסיאטל רשמה על הלוח רק 13 נקודות. סמית' חייב למצוא יותר את שני התופסים די קיי מאטקלף וטיילר לוקט, כי מול ההגנה הנלהבת של הליאונס זה לא עומד להיות קל יותר. גם הגנת המסירה של הסיהוקס חייבת להשתפר במיידי, אחרי שספגה יותר מ- 400 יארדים במשחק הפתיחה של העונה.

נתון מעניין – הפעם האחרונה שדטרויט פתחה עונה עם שני ניצחונות רצופים הייתה לפני שש שנים בעונת 2017.

תחזית –  ישנה הרגשה שמשהו טוב מתרחש בדטרויט השנה, אז אנחנו נלך עם הרגש וניתן את הניצחון לליונס המשתפרים, ובסיאטל יצטרכו להמתין עוד מחזור עד הניצחון הראשון העונה.

טנסי טייטנס (1-0)  – לוס אנג'לס צ'רג'רס (1-0) (טנסי, ראשון 20:00)

התמודדות בין שתי קבוצות שהפסידו במחזור הפתיחה על חודה של נקודה (או שתיים), בצורה מפתיעה משהו.

הטייטנס פתחו את העונה בהפסד דרמטי, בלי ט"ד אחד לרפואה, ועם יותר מהלכי מסירה מריצה, למרות שהקווטרבק רייאן טנהיל נחטף שלוש פעמים עוד לפני תחילת הרבע האחרון. ניתן להניח שמול הצ'רג'רס נראה יותר את הנשק ההתקפי מספר אחד של הטייטנס, והרץ האחורי דריק הנרי יקבל יותר ניסיונות ריצה, ויראה את יכולתו האמיתית. בהגנה לעומת זאת המצב הפוך, כאשר הגנת הריצה היתה טובה, אבל הגנת המסירה ספגה יותר מידי יארדים, וזאת בעיה רצינית מול קבוצת מסירה מובהקת כמו הצ'רג'רס.

גם הצ'רג'רס הפסידו באופן דרמטי בדקות הסיום של המשחק מול הדולפינס, וגם פה נרשמה הפתעה עם יותר מהלכי ריצה מאשר מסירה, מאוד לא אופייני לקבוצה כמו הצ'רג'רס. מעניין יהיה לראות האם זאת הייתה סטיית תקן, או שמא המתאם ההתקפי החדש קלן מור מוביל שינוי מהותי בהתקפת הקבוצה. ההגנה כמובן צריכה להישמר מדריק הנרי, וספיגה של 70 יארדים בלבד על הקרקע מול מיאמי מרמזת על יכולת טובה בתחום זה.

נתון מעניין – עם 40 ניסיונות ריצה מול מיאמי, זאת בסך הכל הפעם השניה בעידן ג'סטין הרברט שהצ'רג'רס חוצים את רף 40 ניסיונות הריצה במשחק בודד.. 

תחזית – משחק מסקרן עם עדיפות לצ'רג'רס, לפחות על הנייר. הצ'רג'רס נראו משכנעים יותר מהטייטנס למרות ההפסד, אז נעריך שהקבוצה האורחת תחגוג בסיום המשחק, אבל רק אחרי משחק צמוד.

הטייטנס זקוקים לו, דריק הנרי (צילום: al.com)

אריזונה קרדינלס (0- 1) – ניו יורק ג'יאנטס (0- 1), פניקס, יום ראשון 23:05

אריזונה, שהתחזיות המוקדמות דירגו אותה כקבוצה החלשה בליגה, אמנם הפסידה בשבוע שעבר אך נתנה קרב קשה מן הצפוי מול וושינגטון (שגם היא לא תהיה קרובה לצמרת השנה…). הק"ב האלמוני ג'ושואה דובס  – ק"ב גיבוי נודד שאריזונה היא הקבוצה השישית שלו ב-7 שנים – לא הבריק (132 יארד) אך גם לא עשה טעויות, משחק הריצה בראשות ג'יימס קונר הוותיק היה סביר וההגנה השאירה את המשחק צמוד ואפילו הגיעה לרבע האחרון עם יתרון לקרדינלס עד שוושינגטון הכריעו את המשחק לקראת הסיום. הסגל הזה ללא ספק יפסיד עוד הרבה משחקים השנה, חלקם בהפרשים גבוהים הרבה יותר, אך בכל זאת יש להחמיא להם על האופי ורוח הלחימה. בינתיים אריזונה תקדם את סיכוייה לבחירת דראפט גבוהה – בה תצטרך להחליט אם היא מחליפה את הק"ב קיילר מאריי הפצוע או מחזקת את הסגל שסביבו לקראת השנים הבאות.

בצד של הג'יאנטס אי אפשר ממש לדבר על אופי ורוח לחימה… הקבוצה הפסידה לדאלאס בתוצאה 0- 40 (!) – מה שמסביר את כל הסיפור. דאלאס אפילו לא הייתה צריכה להתאמץ במיוחד כדי להכריע את המשחק כבר במחצית הראשונה. קו התקפה נוראי של הג'יאנטס (7 סאקים), 2 חטיפות ועוד טעויות לרוב חיסלו את משחק המסירה והפכו את התקפת ניו יורק לחד מימדית ושבירה (משחק הקרקע בראשות סקון ברקלי היה דווקא סביר). הג'יאנטס צריכים לשכוח את המשחק הזה כמה שיותר מהר ולחזור לקשיחות ולעקשנות שהפגינו במהלך העונה שעברה (בה הגיעו לפלייאוף, בניגוד לכל התחזיות). דניאל ג'ונס צריך להצדיק את החוזה שקיבל בקיץ והמאמן בריאן דאבול – שזכה לשבחים רבים על המהפך שהוביל בקבוצה בעונה שעברה – צריך להוכיח שזה לא היה "פלא של עונה אחת" והכיוון של הקבוצה ממשיך להיות חיובי. הדרך לשם חייבת לעבור דרך ניצחון בפניקס הלילה.

תחזית: הג'יאנטס טובים יותר מכפי שנראו מול דאלאס, הגנת הקרדינלס רחוקה מאד מהיכולת של הגנת הקאובויס  ובריאן דאבול הוא בדיוק המאמן שמסוגל להוציא את חניכיו מהבור המנטלי אליו נקלעו. הם מקבלים כאן משחק מתנה מול קבוצה חלשה שההגנה שלה אינה מצטיינת מול משחק הריצה. זה יאפשר לסקון ברקלי להוביל את ההתקפה על הקרקע, לשלוט בקצב המשחק ולייצר נקודות איטיות אך בטוחות. הגנת הגי'אנטס תסתדר עם אוסף המחליפים שמאיישים את הסגל של אריזונה כך שניו יורק תצא מנצחת בהפרש של ט"ד או יותר ממשחק לא נעים לצפיה עם סקור נמוך – אך עם מאזן חצוי שיאפשר לה להמשיך לחלום על חזרה לפלייאוף גם השנה.


לוס אנג'לס ראמס (0-1) – סן פרנסיסקו פורטי ניינרס (0-1), לוס אנג'לס, יום ראשון 23:05

ארבע שנים הראמס לא מצליחים לנצח את הניינרס בעונה הסדירה. כולל בעונת הסופרבול.
גם השנה המשחק הערב היה צפוי להיות דו קרב של קצוות כשתצוגת הכוח של סן פרנסיסקו מול פיטסבורג בשבוע שעבר, מחזקת את הדעות בליגה שהקבוצה מהמפרץ מגיעה מוכנה להסתער על תואר שישי.
לעומתם, לוס אנג'לס ראמס, נראתה קבוצה בדעיכה. כזו שנתנה כל מה שיש לה להשיג את תואר האליפות לפני שנתיים ומאז לוקחת הפסקה להחזיר את הנשימה.
אבל שון מקווי וחבורתו לא משלימים עם הדיאגנוזה, ובניצחון מפתיע, באחד מהמגרשים העויינים בליגה, הם הביסו את סיאטל סיהוקס תוך כדי הצגת שני נשקים חדשים, התופסים פוקה נאקווה וטוטו אטוול, שהיוו פיצוי להעדרותו עקב פציעה של קופר קאפ. לוס אנג'לס הראתה במשחק הראשון של העונה שהם עדין קבוצה מאומנת הייטב, שקו ההתקפה הותיק והמנוסה שלהם (למעט סטיב אוילה הגארד השמאלי הטירון שהשתלב מצויין) עדיין מסוגל להגן על מאט סטאפורד, שבתורו עדיין ק"ב מצויין.
לוס אנג'לס גם מנסה לשתף יותר את משחק הריצה שלהם שהיווה 50% מהסנאפים שלהם מול סיאטל, והשתמשו ברצים קיים אייקרס(ט"ד) וקיירן וויליאמס (2 ט"ד) לחתום דרייבים עם גיחות קצרצרות לתוך האנדזון. הקבוצה של שון מקווי עדיין מנסה, ומצליחה, לעשות את מירב התפוקה שלהם באויר ולולא השליטה המוחלטת במחצית השניה אולי היינו מצביעים שוב על הזנחת משחק הריצה. ההגנה של הראמס הצליחה שבוע שכבר לעצור את התקפת סיאטל על אחת מהתפוקות הנמוכות שלהם בעידן ג'ינו סמית', הן על הקרקע והן באויר, ולכפות שאט אאוט מוחלט במחצית השניה.
אז בסך הכל אם אנחנו חוזרים למשחק הצפוי הערב, שתי הקבוצות יצאו בשבוע שעבר למשחק חוץ קשוח על הנייר, שתיהן שלטו והביסו בקלות יחסית יריבה שאמורה להיות לא קלה, ושתיהן השיגו 30 נקודות בהתקפה.
הראמס ניצחו קבוצה מתוך הבית ולכן כרגע בראש ה-NFC מערב והיא גם המארחת של הערב (למרות שצפויה שליטה של הצבע האדום ביציעי אצטדיון סו-פיי בלוס אנג'לס).
האם הערב שון מקווי יוריד סוף סוף את קוף מהגב וינצח את קייל שאנאהן?
סן פרנסיסקו כרגע היא יקירת פרשני הליגה, לא חושב שיש אתר אחד שלא מדרג אותה ראשונה בדרגת הכוח שלו. האופן בו פתחה והמשיכה את המשחק בפיטסבורג היה הצהרה שמשכה את תשומת הלב של הליגה.
החשש ליכולתו של ברוק פרדי אחרי הניתוח לתיקון הרצועה במרפק, הופג במהרה כשניהל דרייבים בבטחון רב, התחמק (רוב הפעמים) בקלות מהפאס ראש למרות נקודת התורפה בתאקל הימני, נע הייטב בפוקט ודייק במסירות לאנדזון לברנדון איוק. משחק הריצה בראשות הפנומן כריסטיאן מקקפרי, מתקתק ביעלות מעוררת הערצה ואפילו ג'ייק מודי, הבועט הטירון שגרם לכמה הרמות גבה עם התפקוד הלקוי שלו בטרום עונה, היה מושלם.
ומעל הכל, ההגנה הנהדרת, שחוזרת בפורמה מעוררת הערצה כשמנעה מהסטילרס כמעט מחצית שלמה להשיג דאון ראשון ויארדים חיוביים.  ניק בוסה השתתף כמעט בכל הסנאפים למרות ששבת את הרוב המוחלט של טרום העונה, ג'בון הארגרייב משתלב נהדר בקו ההגנה, פרד וורנר עדיין הליינבקר הכי טוב בליגה וצמד הסייפטי, טאלאנואה הופנגה וטשון גיפסון חגגו עם חטיפה כל אחד.
תחזית: הפעם הניינרס לא מתמודדים מול ק"ב שנה שניה שלא הצליח למצוא תשובות מול הלחץ וציפיות מוגזמות. מאט סטאפורד הוא ק"ב ותיק ומנוסה  שהוכיח שגם בלי כוכבים מוכחים הוא מסוגל לעקוץ באויר.
אנחנו יכולים לנחש בבטחה שהמשחק היום מסומן בשני עיגולים אדומים ביומן של שון מקווי. זה יהיה קשה אבל הבטחון של סן פרנסיסקו, החד מימדיות היחסית של הראמס ו"הקהל הבייתי" יעניקו לה ניצחון צמוד שיספק לנו משחק מעניין עם השלכות פלייאוף חזקות.

שון מקווי וקייל שנהאן – שניים מהמוחות המבריקים בליגה (צילום : Sactown Sports)

דנבר ברונקוס (1-0)  – וושינגטון קומאנדרס (0-1), דנבר, יום ראשון 23:25

עידן שון פייטון בדנבר נפתח אומנם בהפסד, אבל ישנן מספר נקודות אור בהשוואה לשנה שעברה. הקווטרבק ראסל ווילסון רשם אחוזי השלמה של 79.4%, נתון שהוא לא הגיע אליו בכל עונת 2022, והתקפת הברונקוס נראתה מחוברת יותר מהפיאסקו של שנה שעברה. במשחק מול הקומנדרס מצפה להם הגנה חזקה יותר מזאת של הריידרס, ולקו ההתקפה יש משימה חשובה להצר את צעדיהם של שחקני קו ההגנה של וושינגטון, בראשותם של מונטז סווט ודארון פיין. להגנת הברונקוס היה משחק טוב מול הריידרס, ועם התקפת וושינגטון היא אמורה להסתדר אפילו טוב יותר.

אצל הקומנדרס הקווטרבק הרוקי סאם האוול פתח בצורה צולעת את קריירת ה- NFL שלו. קו ההתקפה "תרם" גם הוא לפתיחה הצולעת כשספג 6 סאקים, וגם משחק הריצה לא ממש הראה יכולות גבוהות, בלשון המעטה. המצב בהגנה טוב יותר, והקו הקדמי ימשיך לאתגר כל התקפה שתעמוד מולו.

נתון מעניין – מאז 2020 נרשמו בוושיגטון שלושה קווטרבקים פותחים שונים, בכל עונה. נאחל לסאם האוול יציבות גבוהה יותר בעונה הקרובה.

תחזית – במפגש בין שתי קבוצות לא מרשימות, נהמר על ניצחון של הברונקוס, ועל המשך שיפור בקבוצה החדשה של שון פייטון.

לא פשוט להיות קווטרבק רוקי, סאם האוול וטרמפיסט (צילום: wtop.com)


דאלאס קאובויס (0-1)  – ניו יורק ג'טס (0-1), דאלאס, יום ראשון 23:25

שבוע אחרי שהביסו את הג'ייאנטס, הקאובויס מארחים את הקבוצה השניה מהתפוח הגדול, בתקווה לתוצאה זהה. זה ישמע מוזר לקבוצה שניצחה בתוצאה של 0-40, אבל התקפת הקאובויס לא שיחקה טוב, והקווטרבק דאק פרסקוט רשם סטטיסטיקה של אפס ט"ד ורייטינג 72.0 נמוך. לא כדאי לדאלאס לסמוך על יכולת שכזאת מול ההגנה החונקת של הג'טס, לא כל יום ג'ייאנטס. עיקר הנטל בהתקפה נפל על התקפת הריצה, והרץ טוני פולארד הוכיח (שוב) שהוא יכול לעמוד בתפקיד הרץ הפותח של הקאובויס.

הגנת הקאובויס ממשיכה את היכולת הטובה של שנה שעברה, והקו הקדמי רשם לא פחות משבעה סאקים במשחק הפתיחה של העונה.

הג'טס ניצחו את משחק הפתיחה, אבל איבדו את הקווטרבק ארון רודג'רס לעונה כולה, מחיר כבד למדי. כמו אצל דאלאס, משחק הריצה היה דומיננטי יותר ממשחק המסירה, ומשום שהגנת הריצה היא החוליה החלשה בהגנת הקאובויס, מומלץ לג'טס להמשיך בניסיונות הריצה, גם בשביל להוריד את הלחץ מהקווטרבק זאק ווילסון.

נתון מעניין – הקאובויס כאמור השיגו 7 סאקים במשחק הפתיחה, הג'טס לא רחוקים מהם עם חמישה סאקים משלהם.

תחזית – הגיטס הראו שהם יכולים לנצח קבוצת צמרת, גם בלי רודג'רס, אבל הקאובויס בחוץ תהיה משוכה גבוהה מידי עבורם. ניצחון של הבוקרים, וסוויפ זמני על העיר ניו יורק.

ניו אינגלנד פטריוטס (1-0)  – מיאמי דולפינס (0-1), פוקסבורו, הלילה בין ראשון לשני 03:20

במשחק שסוגר את משחקי יום ראשון, נקבל מאבק פנימי בבית המזרחי של ה- AFC, בין שתי קווטרבקים שאוהבים לזרוק, והרבה.

בפינה הכחולה/לבנה ניצב מאק ג'ונס, שזרק מול האיגלס 54 פעמים בדיוק של 64.8% ועדיין הפסיד.

בפינה הלבנה/ירוקה עומד טואה טאגבלואה, שרשם מול הצ'רג'רס "רק" 45 ניסיונות מסירה בדיוק של 62.2% וניצח.

עכשיו שני החבר'ה האלה נפגשים, ולא נתפלא אם הכדור האובלי ימשיך לרחף באוויר עם עוד תצוגה אווירית של שתי הקבוצות.

לפטריוטס יתרון יחסי בהגנה, אבל ההתקפה שלהם מוגבלת. הדולפינים טובים יותר בהתקפה, אבל ההגנה שלהם מדאיגה למדי. כל הנתונים מחווים על משחק עם ניקוד גבוה, אבל בפוטבול הפתעות זה שם המשחק.

נתון מעניין – טאגבלואה עדיין לא הפסיד לפטריוטס, והוא במאזן 0-4 מולם.

תחזית – משחק עם יחסי כוחות מאוזנים למדי, כך שקשה לדעת מי מהשתיים תנצח. אנחנו מעריכים שלדולפינס יתרון קטן אבל משמעותי, ונהמר על ניצחון שלהם, כך שטאגבלואה שומר על המאזן המושלם מול הפטריוטס.

טאגבלואה וג'ונס בימיהם המשותפים באוניברסיטת אלאבמה (צילום: miamiherald)

קרולינה פנתרס (0- 1) – ניו אורלינס סיינטס (1- 0), שרלוט, הלילה בין שני לשלישי, 02:15

לקרולינה יש מטרה אחת בלבד השנה – לטפח ולבחון את תהליך השתלבותו של הק"ב ברייס יאנג (הבחירה הראשונה בדראפט) בליגה. בבכורה שלו מול אטלנטה, זה לא נראה טוב. יאנג נראה מהוסס וחסר ביטחון, השלים רק מעט יותר מחצי מניסיונות המסירה שלו, נחטף פעמים והוביל תצוגה התקפית גרועה שסיפקה רק 10 נקודות למרות שמיילס סאנדרס וצ'ובה הבארד עשו כל מה שיכלו על הקרקע (132 יארד ב-27 נסיונות). קרולינה עשתה הרבה בקיץ להקיף את יאנג בתופסים מנוסים (אדם ת'ילן, היידן הרסט ואחרים) אך לפחות בינתיים העסק לא מתחבר. יש עוד הרבה זמן ולאוהדי הפנתרס ממש לא כדאי לאבד את הסבלנות כל כך מהר, אבל בהחלט יש כאן מקום לדאגה.

בניו אורלינס נרשמה בכורה מוצלחת לק"ב החדש דרק קאר (שהגיע מהריידרס). הוא סיפק 305 יארד, ט"ד וחטיפה באחוזי השלמה טובים, אם כי בשל הניידות המוגבלת שלו הוא צריך קו התקפה שיגן עליו טוב יותר. התופס הצעיר כריס אולבה נראה מצוין (112 יארד) וגם מייקל תומאס, שעדיין מסיר חלודה לאחר היעדרות ממושכת, השתלב היטב במשחק המסירה. על הקרקע הורגש חסרונו של אלווין קמארה המושעה (שיחסר גם השבוע), והקבוצה צברה רק 69 יארד בריצה מול טנסי. ההגנה שיחקה היטב ושמרה את דרק הנרי בממדים אנושיים (63 יארד ב-15 נסיונות). עדיין, כל זה הספיק רק לניצחון דחוק (הפרש של נקודה אחת) מול קבוצה חלשה בבית. כדי להעפיל לדרג הצמרת של ה-NFC (כפי שהם שואפים לעשות) הסיינטס יצטרכו להיות יותר תכליתיים בהתקפה ולהנפיק יותר מ-16 נקודות למשחק.

תחזית: הגנת ניו אורלינס תקשה על הרצים של קרולינה ומשחק הקרקע של הפנתרס יקרטע, מה שיעביר את כל הלחץ לברייס יאנג – והוא לא יעמוד בו. ניו אורלינס תגרום לק"ב הצעיר לעשות טעויות, בעוד דרק קאר ימשיך ביכולת הטובה ויוביל את הסיינטס לניצחון קל בהפרש דו ספרתי, שישאיר אותה חזק במרוץ לראשות בית ה-NFC דרום.

פיטסבורג סטילרס (0- 1) – קליבלנד בראונס (1- 0), פיטסבורג, הלילה בין שני לשלישי, 03:15

פיטסבורג ציפתה לשיפור משמעותי במשחק ההתקפה בעונתו השניה של הק"ב הצעיר קני פיקט בקבוצה, אבל הפתיחה בשבוע שעבר לא בישרה טובות. פיקט הופל 5 פעמים, גרם ל-2 חטיפות והשיג ט"ד אחד בלבד בתצוגה התקפית גרועה מאד של הסטילרס. גם משחק הריצה נעצר לחלוטין כשהקבוצה השיגה רק 41 יארד על הקרקע. עם זאת, יש להניח שלפחות חלק מהסיבה לפיאסקו הייתה ההגנה האימתנית של סן פרנסיסקו, שככל הנראה תקרקע בהמשך העונה גם התקפות טובות וק"ב מנוסים יותר. ההגנה של פיטסבורג נראתה מעט יותר טוב אך לא הצליחה לעצור את התקפת הריצה הרבגונית של הניינרס וספגה 188 יארד על הקרקע, בדרך להפסד ביתי משפיל למדי. עם זאת, המבחן של הסטילרס לא יהיה מול קבוצות העלית של הליגה – היא (עדיין?) לא שם – אלא מול קבוצות דרג הביניים ובוודאי מול יריבותיה בבית ה-AFC צפון, והמשחק השבוע – ששובץ במשבצת MNF היוקרתית – יהיה מאד משמעותי בהיבט הזה.

הבראונס לעומתם הרשימו מאד בשבוע הראשון והכניעו ללא תנאי את סינסינטי, שהיא כזכור אלופת הבית ואחת המועמדות המדוברות ביותר לאליפות. הקו האחורי של הבראונס נטרל לחלוטין את התופסים המעולים של הבנגלס והגביל את ג'ו בורו ל-82 (!) יארד באוויר בלבד. התקפת הבנגלס, שדורגה בשנה שעברה במקום השביעי בליגה הצליחה להשיג רק 3 נקודות ונראתה רע כל המשחק. לעומתה, התקפת הבראונס נראתה מוכנה ומאורגנת, כאשר את רוב הנזק היא עשתה על הקרקע (206 יארד, מתוכם 106 של ניק צ'אב המצוין) כשדשון ווטסון לא נדרש לעשות יותר מדי באוויר (154 יארד, ט"ד ואיבוד ועוד 45 יארד על הקרקע). הבראונס רוצים לנצח עוד יריבה מרה מבית הצפון ולהתייצב בראש הבית – שצפוי להיות אחד הצמודים והמרתקים בליגה.

תחזית: החולשה של הסטילרס מול משחק הריצה, שנצפתה במשחק מול הניינרס, תשפיע גם במשחק הזה מול צ'אב ו-ווטסון. הבראונס יתקדמו עקב בצד אגודל על הקרקע וישאירו את התקפת הסטילרס על הקווים. כשפיקט כבר יעלה למגרש, יארוב לו מיילס גארט – אחד הפאס ראשרים הטובים בליגה, ויגרום לו לעוד תצוגת נפל. המשחק לא יהיה חד צדדי כמו אלו שחוו שתי הקבוצות בשבוע שעבר. אך הבראונס ייקחו את ההובלה קרוב לפתיחה ולמרות שלא יושגו בו הרבה נקודות, קליבלנד תנצח בהפרש של ט"ד ותעלה למאזן של 2- 0 לראשונה מאז 1993 (!!).

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. יופי של פריוויו שקצת עבר מתחת לרדאר בגלל החג, אבל ממש מעולה
    .
    כמובן שעוד קצת מוקם לדעת מה אנחנו רואים אבל יש כמה בתים שמסתמנים כגם איכותיים מאוד וגם צמודים מאוד
    יהיה כיף

  2. תודה רבה, קדימון מקצועי ברמה מאוד גבוהה לקראת המחזור, אתם עושים עבודה נהדרת.
    אחרי שהאיגלס שלי ניצחו בחמישי אפשר לשבת רגל על רגל היום ולצפות ביריבות שלנו מתקוטטות. יש כמה משחקים מאוד מעניינים.
    צ'יפס, רייבנס ודטרויט איזה כיף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט