הסטטיסטיקה לא משקרת / חגי ליפשיץ

ריצה לשם מסירה? מקקפרי כרגע מוביל את הליגה ביארדים בריצה.

בNFL המודרני, בשנים האחרונות, נראה לפעמים שערכו של משחק הקרקע הולך ויורד. לפחות המניות של רוב הרצים האחוריים. וראינו איך ערכם בדראפט הולך ויורד לטובת מי שמפתח את משחק האויר והמניעה שלו.
על הקשר בין שמירה על כמות בריאה של ריצות וההצלחה במשחק המסירה, טור אורח של חגי ליפשיץ, איש הסטטיסטיקות והניתוחים העמוקים של הופס פוטבול.

בס"ד

מסקנות סטטיסטיות מהשבוע הראשון:

טוב אז מי היה מאמין שהשבוע הראשון בעונה הלא מתוסרטת של ה-NFL ייראה ככה?

בורו עם 82 יארד, מהומס מפסיד (ועם רייטינג 77.5) ג'וש אלן עם יותר השלמות לשחקני ג'טס מאארון רודג'רס. אשכרה.

לשם הפרופורציות, נזכיר שהשנה שעברה התחילה עם הבילס על הראמס 31-10, ובורו הפסיד גם אז. זה נגמר בצ'מפיונשיפ בשבילו. בקיצור, השבוע הראשון הוא בחלקו מלא חלודה ובחלקו מלא הפתעות. חלק מהסטטיסטיקות הן בגלל חולשת היריבה, ההגנה, וטריקים ששאר הקבוצות ילמדו בהמשך.

אבל בכל זאת, אי אפשר בלא נגיעה קטנה בסטטיסטיקות של ק"ב. קצת.

אז נתחיל:


קודם כל, ככה זרקו הק"ב בשבוע הראשון:

טואה בראש עם 466 יארד, בורו אחרון (מקבל פרגון עם פציעה) עם 82. המפתיע? ג'ורדן לאב לטובה (ועוד נגיע אליו) ופטריק מהומס לרעה. רבות דובר ברשתות על קדאריוס טוני וההשמטות שלו, אבל מהומס היה במשחק רע ולא מדויק מספיק. החיסרון של קלסי היה ניכר. 

שאר הק"ב נראים במקומם הטבעי (סטאפורד מפציץ, למאר ג'קסון לא).

כאמור, יארדים לא אומרים הרבה, אז בואו נראה למי היה את הרייטינג הכי טוב מבין הק"ב:

בגרף מסומנים הרייטינג בורוד (איכות המסירה בלבד) והקב"ר (מדד שמשקלל מסירה ובנוסף גם אחראיות נוספות של ק"ב לדוגמה – סאקים וכו'). לרוב, כמובן, יש הלימה בין השניים. אז מה מעניין? נתמקד בג'ורדן לאב. הבחור מסר 245 יארד אבל עם רייטינג גבוה מאוד של 122. ואם נתמקד בכל מי שהרייטינג שלו מעל 90:

עכשיו בואו נראה גרף נוסף ואז נבהיר את הנקודה:

הגרף מראה את מס' הניסיונות של כל קבוצה – בכחול: מסירה, בכתום: זריקה.

מה משותף? שימו לב לכל הקבוצות שבהן היו יותר ניסיונות ריצה ממסירות:

מזהים? אמנם יש חריגים, אבל הטופ של הרייטינג שייך ל:

  1. ג'ורדן לאב (הקבוצה מנסה לרוץ יותר)
  2. דזמונד רידר (הקבוצה מנסה לרוץ יותר)
  3. ברוק פורדי (הקבוצה מנסה לרוץ יותר)
  4. טואה
  5. ראסל ווילסון
  6. ג'ימי ג'י (הקבוצה מנסה לרוץ יותר)
  7. טרבור לורנס (הקבוצה מנסה לרוץ יותר)
  8. קירק קאזינס
  9. ג'סטין הרברט (הקבוצה מנסה לרוץ יותר)
  10. דרק קאר

כן, מתוך טופ 10 רייטינגים בליגה, 7 הם בקבוצות שמנסות יותר לרוץ מאשר לזרוק. האם זו סיבה ותוצאה? אני לא חושב. כלומר – המסקנה שלי היא לא כדאי לרוץ כדי למסור יותר טוב, אלא שהאיזון הנכון ביניהם יכול להוציא מקסימום מהק"ב שלך. ההיגיון שעומד מאחורה הוא שכשקבוצה מתכוננת למהלך ריצה: ההגנה מתכווצת ונשארת קרובה לקו המגע, אך שהכיוון הוא למסירה ההגנה מפוזרת יותר.

 מעניין איזו קבוצה תישאר בקונספט הזה ואיזו לא.

עוד אנקדוטה שהפתיעה אותי, ברשותכם. שימו לב לג'סטין הרברט. הבן אדם זרק הכי הרבה יארדים בשלוש השנים הראשונות בליגה. בעיקרון הוא מכונת מסירה עם זרוע על. אבל, בקיץ (או יותר נכון בחורף שעבר) נחת בצ'ארג'רס המתאם ההתקפי קלן מור. ובכן: הרייטינג עלה לעומת שנה שעברה. אבל היארדים ירדו, ובעיקר השתפר מאוד משחק הריצה.

עוד גרף אחרון והוא טיפה יותר מורכב:

הגרף מראה בציר האופקי את המרחק שאותו הק"ב ניסה למסור (סיננתי כאלו שהיו קרובים מדי ל-0), בציר האנכי רואים את אחוז הדיוק במסירה. הצבעים מסמנים כמה יאק בטווח (יארד אפטר קאץ', יארדים שנצברו אחרי שתפסו את הכדור) עשו התופסים של הק"ב.

אז?

טואה הפציץ רחוק ומדויק וצבר יחסית הרבה יאקים. ג'ורדן לאב אמנם לא היה מאוד מדוייק מבחינת המסירה אבל כיוון רחוק מאוד ובעיקר הרבה יארדים בזכות הריצה שאחרי המסירה.

הנקודה שלי? הרטס שמסר מאוד מדויק אבל התופסים שלו ירדו לקרקע אחרי פחות מ-3 יארד. וגם ראסל ווילסון יקירנו. שכרגע זה נראה ששון פייטון הוריד לו את המרחק למטרות וקיבל דיוק גבוה במיוחד.

על ראיין טנהיל לא בטוח שצריך להוסיף משהו (להגנתו השיג הרבה יאק)

אשמח לתגובות

ומאיתנו, כל צוות הופס פוטבול, שנה טובה ועונה טובה.


לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. לא באמת קשור, אבל הצצתי בגרף של הק"ב ושמתי לב ששמו של טום בריידי נשמט מהרשימה. אחרי הפליאה הראשונית נזכרתי שפרש, אולי אפילו פעמיים, אז בעצם זה הגיוני. ואז נזכרתי ש"הזמנתי" בעבר פוסט שמסביר את גדולתו של בריידי, אבל לא קיבלתי אחד כזה, אז התקשרתי להתלונן על השירות. אולי בשנה הבאה?

  2. מיקי,
    מגבלת התווים בהעלאה לא מאפשרת כתיבה ממצה על הנושא.
    תדמיין ווינריות 99.9% ג'ורדנית, יכולת ריכוז ומייקאובר לקבוצה של מג'יק (אליפות בשנה הראשונה כפותח), לונג'ביטי מרשים אף יותר מלברון/קארים, תוסיף את הקאמבק הגדול בהיסטוריה, כנראה בכל ספורט (תחשוב על החזרה של קליבלנד מ-1-3, רק אם היא הייתה מ-3-0 והתרחשה כולה ב-17:11 דקות), ותוסיף את זה שהוא היחיד שהוביל שתי שושלות נפרדות (ללא שחקנים נוספים, רק הוא והמאמן נשארו) בהפרש של עשור זו מזו. אה, והוא נבחר בבחירה ה-199 בדראפט והתחיל כקיובי 3.

    חגי, כתבה מדהימה, וואו!
    כל הכבוד, מקווה שימשיך.
    תודה תודה.

  3. תודה רבה על פוסט מושקע ומעניין. אכן יש התמקדות במסירה ואני מעריך שהמגמה רק תעמיק בעתיד.
    השבוע הראשון לא אמור יותר מדי ורק עוד שבועיים שלושה נוכל לדעת מי באמת מכוונת גבוה ומי תתעסק בטנקינג. היופי בפוטבול שבניגוד לרוב במכריע של הליגות- קשה מאוד לשמור על שושלות לאורך שנים ומספיק ק"ס אחד לא מרוצה ששולחת קבוצה שלמה לבנייה מחדש. מקווה לראות קבוצות חדשות ורעננות מגיעות לפלייאוף השנה כמו דטרויט, ניו אורלינס ומיאמי.
    ג'וש אלן בשבילי הוא אכזבה (ואני לא אוהד של הבילס) כי הוא מצטיייר כסיזיפוס קלאסי. מעריך שאם השנה לא יגיעו שם לגמר אז יקבלו שם החלטות קשות.

  4. מענין מאוד חגי, תודה. שבוע ראשון אז כולם מגמגמים ורק הניינרס נראים כמו מעונה משומנת, אם לא יהיו פציעות משמעותיות אז הן יהיו קונטנדריםנ רצינים.

    לגבי מספר נסיונות הריצה, למיטב הבנתי העסק יותר מורכב כי לפעמים הריצות מגיעות להריץ את השעון כשהקבוצה כבר ביתרון. שווה בדיקה יותר מעמיקה אם יש לך זמן כמובן.

    שתהיה שנה טובה לכולם!

  5. נפלא, וגם מאד הגיוני. (למעשה, לכל מי שראה את טום בריידי או פטריק מהומס או כל קווארטבק מנצח אחר בשנים האחרונות).
    היה מאד מעניין לראות את הסטטיסטיקה הזאת על פני עונה שלמה. או אף יותר מכך – עונה אחר עונה עם קורלציה לאחוז הניצחון של הקבוצה.

  6. סטטיסקות וגראפים מעניינים מאוד. אישית אני לא אוהב את שפת הגוף של מהומס. מראה על שחצנות ברמות. בעייני בנוסף לטואה לדאק פרסקוט מדאלאס היה משחק מרשים מאוד.

    1. 140 יארד , בלי ט"ד , 55 אחוזי מסירה(נתון איום ונורא כשלעצמו) זה משחק מרשים?
      לזאק וילסון גם 140 יארד עם ט"ד ו 67 אחוזי מסירה ואמרו שהוא היה רע מאד

  7. תודה חגי
    .
    קבוצות רצות יותר כשהן ביתרון שלעתים קרובות נוצר ע"י ק" ב מדויק, ככה שאני לא חושב שאפשר להגיע למסקנה כאילו משחק ריצה תורם יותר לק"ב רייטינג גבוה (אלא להפך)

  8. תודה רבה. אין ספק שהפוסט מושקע ומקצועי ביותר.
    באופן אישי פחות מעניין אותי גרפים וסטטיסטיקות ויותר מעניין אותי סיפורים אישיים וקבוצתיים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט