אירועי דיומא – 13.09.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 17

קטע 16 של אתמול היה קטע שטוח עם סיום בטיפוס קצר ותלול. הקטע נראה על פניו כמיועד לקבוצת בריחה, אך זה לא היה המצב בסיום. מספר קבוצות בריחה אמנם נוצרו, אך הן לא שרדו מול הדבוקה המובלת ע"י קבוצת יומבו ויסמה. הקבוצה הצהובה המשיכה להוביל את הדבוקה גם בטיפוס המסיים, כשאחרון הפועלים לפני השלישייה המובילה היה אטילה ואלטר. היה ברור שמהלך של מי מהשלישייה יגיע לאחר שהאלוף ההונגרי יסיים את תפקידו, אלא ש-4 ק"מ לסיום יונאס וינגגור לא חיכה לכך. ממש כמו בקטע הטורמאלה, זוכה הטור ברח קדימה במהירות. היחיד שניסה איכשהו לרדוף אחריו היה פין פישר בלאק מקבוצת האמירויות. אלא שהדני לא הוריד את הרגל מהגז, גם כשנדמה היה שהוא בדרך לגזול את החולצה האדומה מחברו ספ קוס. בדיוק כמו בטורמאלה, זה נגמר בניצחון בהפרש ניכר, כשפישר בלאק ו-וואוט פולס משלימים את הפודיום. לזוכה הטור זהו הניצחון השני במירוץ זה, שהוקדש לחברו לקבוצה, נתן ואן הוידונק, שנפצע קשה בתאונת דרכים מוקדם יותר אתמול. מאחור, ראינו בהמשך התקפה של פרימוז' רוגליץ', כשחואן איוסו, אנריק מאס ואלכסנדר ולאסוב מגשרים אליו, בעוד שקוס נותר מספר שניות מאחור, מצב שפחות או יותר נותר בעינו עד לקו הסיום. למרות המתרחש, קוס נותר בעמדת ההובלה, הפעם לפני וינגגור (29+), רוגליץ' (1:33+) איוסו (2:33+), מאס (3:02+), סולר (3:28+), לאנדה (4:12+), ולאסוב (4:58+), אויטדברוקס (5:38+) ואלמיידה (8:43+).
קטע 17 אמור להביא לנו את אחד השיאים של המירוץ הזה – הטיפוס לאנגלירו. באופן אופייני למדי לוואלטה, מדובר בקטע קצר של 125 ק"מ כשלפני האנגלירו אנו מקבלים עוד שני טיפוסים מדרגה 1, אלא שגולת הכותרת היא הטיפוס המסיים. מדובר באחד הטיפוסים הקשים ביותר שהרוכבים וחובבי הענף מכירים. 13 ק"מ של כאב טהור בשיפוע ממוצע של 9.5%, כשחלקו השני כולל שיפועים דו ספרתיים גבוהים. כמו בכל הקטעים עד כה, השאלה תהיה מה תעשה קבוצת יומבו ויסמה. הקבוצה צפוייה להיות אדישה לנסיונות בריחה, למשל כזו הצפוייה מרמקו אוונפול. אלא שכל בריחה כזו תתקשה לשרוד לנוכח התוואי המזוויע. יותר מהיחס לבריחה, יהיה מעניין לראות מי מהחבורה יקבל את הקדימות היום. הניחוש ההגיוני הוא שהפעם זה יהיה רוגליץ', האוחז במקום השלישי, מה שיכריח את יריביו לרדוף אחריו על מנת להותיר לעצמם סיכוי לסיים בפודיום. עדיין, כפי שראינו אתמול, מדובר בהשערה טובה ככל ההשערות כשזה נוגע לקבוצה ההולנדית. שידור ביורוספורט 1 ב-14:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 99 תגובות

  1. גבי קנייבסקי הגיע לתל אביב לפני כמה עונות כסופרסטאר ממכבי נתניה. אבל רק עכשיו הוא מתחיל לפרוע שטרות. אני מאד מקווה שעוד נזכה לראות ממנו פלאות ונצורות גם בתל אביב וגם בנבחרת. הוא בכושר מצוין.

  2. איוסו כבר אמר ביום המנוחה שהוא יעשה הכל על האנגלירו. הוא התקווה האחרונה שנשארה עוד רוח חיים במירוץ (אולי גם אם מאס ישתף איתו פעולה).
    אם הוא יצליח לייצר התקפה אפקטיבית עולה השאלה – האם רוגליץ' יציל לקוס את המירוץ כמו שהאמריקאי עשה עבורו לפני שלוש שנים על אותם שיפועים אכזריים?

  3. תודה פאקו.
    .
    אני הרבה פחות בעניינים בשלב הזה של העונה, אבל משתדל לפחות לראות תקצירים.
    יומבו כבר די הרגו את המרוץ. בטח ובטח אחרי ההתפרקות של רמקו לפני כמה ימים, אם כי אני חייב להודות שמעולם לא ראיתי בו מתמודד GC ברמה הגבוהה ביותר (כלומר יונאס ופוג). ב-GT מרובה נג"ש בהחלט יש לו יתרון, אבל לא תמיד זה מספיק.
    .
    בנוגע לאתמול, ולמען האמת כבר לבערך השבוע האחרון:
    יומבו מצאו עצמם כמעט בטעות בחלום, ולא לגמרי יודעים איך להתנהל שם.
    אם המטרה היא שרוכב כלשהו שלהם ינצח, אז הכל בסדר. אבל לטעמי זה חוסר כובד, ומעבר לכך, כלפי עמדת ההובלה של קוס. מדובר בספורט קבוצתי, ואין מי שיכול לנצח ללא תמיכת חבריו לקבוצה.
    אי אפשר לרכוב כל יום בדבוקה עד לעליה האחרונה ואז לומר "מי שנשאר לו הכי הרבה ברגליים (משלושת המובילים שלנו) שיתקוף". כלומר, כנראה שאפשר כי זה עובד להם, אבל לדעתי אם ימשיכו ככה ובסוף קוס לא ינצח בגלל התקפה(ות) של יונאס/רוג הוא יהיה מאוד מתוסכל וייתכן ויחפש לעצמו קבוצה אחרת.
    אחח, אין כמו ספקולציות…
    .
    ויכול להיות שאני חושב ככה כי אני מאוד אוהב את קוס ואת יונאס..פחות. (כמובן שרוגליץ' לבלבלב)

    1. אני חושב שעד אתמול הם התנהלו ללא דופי. אתמול קצת קפץ להם המוביסטאר. אולי זה קשור לתאונה של ואן הוידונק בבוקר, שהביאה את וינגו לקפוץ ולנצח בשבילו. אם זה רק אתמול כך, אז נסלח להם.

  4. מצד אחד זה באמת לא לויאלי. מצד שני כשאתה הרוכב הכי טוב בעולם (או טופ 2) ואתה יכול לזכות בGT, כשבמקרה הכי גרוע אתה מתפרק וזה מגיע למישהו אחר בקבוצה ולא באמת פוגע בסיכויים שלו כשאתה לא שם בשבילו כסייען, כנראה שאתה הולך על זה. אם היה מישהו מקבוצה אחרת קרוב זה היה סיפור אחר.
    לנהל סגל עם היררכיה די ברורה ואז לחשוב שאם הנסיבות משתנות כולם מתיישרים, זה גם נושא לפיד פסיכולוגיה.

  5. אחרי 6 מחזורים במוקדמות היורו, ישראל עם 11 נקודות, הכי הרבה בקמפיין מוקדמות בשלב הזה מאז מוקדמות מונדיאל 2014 (גם 11 נקודות, ואז סיימנו את הקמפיין עם 14 עם 3 תיקו והפסד). הפעם היחידה שהיו לישראל יותר נקודות בשלב הזה הייתה במוקדמות מונדיאל 1998, אז היו 13 נקודות, אבל אז גם הפסדנו את שני המשחקים שנותרו (בית של 5 נבחרות, אז היו רק 8 משחקים).

      1. כפי שכתבתי לקראת המשחק אתמול, למעט המשחק נגד שוויץ, ישראל הייתה הנבחרת העדיפה בכל יתר המשחקים בקמפיין הזה (החזקת כדור, מצבי הבקעה, XG וכו'), גם אם שניים מהם הסתיימו בחזרה מפיגור 1- 0 ותיקו 1 בסיום.

        1. אסור לשמוט נקודות מול החלשות. לנצח את רומניה ולקוות ששוויץ תנצח את הרומנים ואז אנחנו ביורו. ז"א עוד 9 עד 10 נקודות צריך בשביל להיות ביורו.

            1. המשחק נגד קוסובו בחוץ יכריע את הקמפיין. אם ננצח נהיה ביורו. נוציא תיקו אז כנראה נישאר במקום השלישי

            2. לנצח את קוסובו לא יספיק אם לא מנצחים את רומניה בהנחה שהם ינצחו את בלארוס

  6. מסתבר שהביצועים של וינגו בשבוע הראשון לא נבעו מעייפות מהטור אלא מוירוס בטן שגם גרם לו "לעשות דומולאן" כלשונו.ביום הרביעי.
    עכשיו כשזה עבר אולי פחות מתאים לו לעצור את עצמו.

  7. מאדהופתעתי מההתקפהשל אלכסנדר ווינוקורוב מאסטנה אתמול .
    הסיבה היא כי שנים הקאזאחי לא רכב במירוצים .
    כנראה אתמול ראינו את ווינו בצורת דיבוק
    נכנס אל גופו של רוכב אחר שהיה במירוץ :
    קראתי את ההסברים להבנתי יומבו חוששת
    מהאנגלירו לא קונה הסבר אחר .
    ספ קוס כנראה מאד עייף:
    רוגליץ והקזחי חוששים לגורלם .
    ובכן להבנתי ההתקפה על בחס לפני
    האנגלירו משדרת פניקה.
    אם אני איוסו סולר מאס וכולי אני קורא
    את המסרים ויוצא להתקיף בכל הכוח
    היום.
    ובכן צפוי בלגן.
    מהמר על ניצחון של פרננדו אלונזו ….
    הוא בעל הבית של ההר הזה.
    ברצינות זו היתה התקפת דמה התקפת הסחת דעת ,סולר מאס איוסו לא יקנו אותה.
    אך במקום לכתוב על חוזה צריה חימנז אל צ'אווה מול פרבל טונקוב באנגלירו נאלצתי
    לכתוב על ווינו …
    נסיים רק במילה אל צ'אטוה קטרה סייםפרה
    הרוכב שהכי מזכיר אותו בדבוקה הוא איוסו
    גם בסולר לפעמים נכנס דיבוק השאלה מי….
    ויש בדבוקה גם את רומיין ברדה ומיקלה לנדה
    שדי שכחנו מהם .
    מיקלהעד כה לא עשה כלום וכאן הוא ממשליד הבית עם כל האוהדים.
    אז כנראהשכן היתה לקזחי סיבה לחשוש .
    בענין המשחק שהתקיים בקייאו אתמול
    וכבר הזכרתי את חורחה צ'אווס :
    חייב לכם עידכון .
    תטדה שוב אמנון

    1. שמחתי מאוד בשבילו כשזכה בזהב במירוץ הכביש במשחקי לונדון 2012, לאחר שהתאושש מפציעה קשה (שברך בירך, אם אינני טועה). אמנם נתפס פעם אחת על שימוש בחומרים אסורים, אבל חושב שאיתרע מזלו, לעומת רבים שהתחמקו מכך.

  8. שאלה (אם התשובה בכלל ידועה) – האם וינגו קיבל אור ירוק כי היו לו יותר רגליים לעומת רוגליץ' וקוס? או רק בשביל לנצח את הקטע בשביל חברו (מה שרשמתם למעלה)?

    1. לי זה נראה שהם רצו להביא אותו קדימה בדירוג כדי שיהיו להם שתי אופציות עם פער גדול יחסית על השאר לפני האנגלירו למקרה שיהיו מתקפות מצד המתחרים.
      עכשיו גם קוס וגם וינגו מובילים בשתי דקות פלוס, כך שיש להם טווח בטחון כפול למקרה של מתקפת איוסו ויום לא טוב שלהם.

  9. תודה פאקו ולכל המגיבים עם התובנות וההשערות שלהם.
    בטוח שיהיה מעניין היום, אני מחזיקה אצבעות שקוס יצליח להישאר מוביל.
    כולנו נהיה חכמים יותר עוד כמה שעות בנוגע ל'טקטיקה' של יומבו.

    1. לא יודע מה תהיה הטקטיקה של יומבו בסיום, כרגע הם שוב לא משחררים הרבה חבל לבריחה כשרמקו במאמצי על מצליח יחד עם חבר קבוצתו ועוד רוכב לפתוח שתי דקות בלבד. מה שאומר שה-70 ק"מ לפני ההרים היו במהירות ממוצעת של 50 קמ"ש… בכל מקרה עם וינגגור או רגליץ' מתכוונים לקחת את החולצה האדומה מקוס דווקא ביום הולדתו אני חושב שהם יגלו שהמהלך לא מוערך במיוחד…

  10. אני לא חושב שיש לקוס סיכוי
    רוגליץ היה תוקף אותו בלי סוף ועכשיו גם ויני
    לא מבין איך לא רואים על הרגליים של יונאס את הטור?? מקווה שהכל כשר

  11. הקולב חזק. קוס לעניים. תכלס גם קטיאנו לא היה באמת בנוי לקצב הזה, מעניין אם וינגו ויומבו ישחררו את רמקו כי הוא לא מעניין את ה GC או שיחכו עד האנגלירו כדי להתחיל לתקוף

  12. בענין ווינוקורוב את ז והיום הוא כמו היורן ריס
    מפוצץ בחומרים …

    אהה על סמך מה הטענה , קרעו.אותי לגזרים
    כאשר אמרתימאותו דבר על לאנס
    אבל היום אף אחד לא מגן על לאנס יותר.
    פיזיולוגית הביצועים של ווינו בלתי אפשריים .זהו !
    מה עם אוונפול מתפרק מידי פעם
    הוכחה לנקיונו היחסי !

      1. אכן
        ווינו המסומם יקח את הדבל השנה ,.ומזמין
        את הנשמות הטהורות לעלות עליו .
        בניגוד לרוגליץ פרום וריס עוד כמה שידעו ללכת בין הטיפות הבחור הזה פשוט טיפש!

  13. דילן טיונס כמעט מביא ניצחון ראשון במדי IPT. אבל גונזלו סרנו מכסה את ההתקפה שלו בסיום של הגרנד פרי וואלוני ומשאיר לו את המקום השני בלבד.

  14. פרו הפסידה לברזיל 1:0 למעשה .פרו מאדלא הרדימה בלשון המעטה,כל םעם הנבחרת הסו נחנקת במשחקים החשובים :
    עוד פעם הביאו שאמאנים נוכלים שלא הביאו תוצאות….
    מה יהיה ….שיקחח מאיתנו איזה שאמאן טוב…
    ממליץ על הרנטגן או תיקון בעמוקה בהשתתפות עשרה מקובלים :
    אין מצב שיפסידו לברזיל אחרי תיקון
    מורא שכזה !

כתיבת תגובה

סגירת תפריט