אירועי דיומא – 14.09.2023 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 17

קטע 17 של אתמול כלל את הטיפוס הקשה ביותר במירוץ, זה המסיים לאנגלירו. לאחר מספר תחלופות, קבוצת הבריחה בחזית כללה כצפוי את רמקו אוונפול, חברו לקבוצה מתיה קטניאו וגם את לורנצו ג'רמאני. האחרון נשר כבר לפני הפסגה הראשונה של היום, מה שהותיר שת שני חברי קוויק סטפ בחזית, כאשר אוונפול כצפוי אוסף את מירב נקודות מלך ההרים. לפני הפסגה השנייה של היום גם קטניאו נשר, מה שהותיר את אוונפול בודד בחזית, גם במהלך הטיפוס המסיים לאנגלירו. אלא שכאן העניינים היו כבר גדולים על הבלגי, בפרט כאשר קבוצת בחריין-ויקטוריוס עברה לחזית הדבוקה, אם על מנת לסגור את הפער ממארק סולר שהיה בבריחה זמנית, ואם על מנת לקדם את המוביל שלה, מיקל לאנדה. הגברת הקצב בדבוקה גזרה את גורלו של אוונפול כ-5.5 ק"מ לסיום. הקבוצה הבחריינית המשיכה למשוך בחזית, מה שגבה עוד ועוד קורבנות, כשהבכירים שבהם היו קודם כל חואן איוסו, ואחר כך אנריק מאס. כאן כבר נותרה שלישייה של הקבוצה האדומה עם השלישייה המובילה של יומבו ויסמה. בנקודה זאת, מי שברח קדימה היה פרימוז' רוגליץ'. לא הרבה לאחר מכן גישר אליו ספ קוס, ועל מנת להשלים את התמונה, יונאס וינגגור גישר אל השניים. השלישייה המשיכה קדימה, אלא שלא כצפוי, דווקא המוביל קוס נשר מהשלישייה, מה שהביא לכך שבקצב שהצמד מלפנים התקדם, החולצה האדומה הייתה עוברת לוינגו. באופן אירוני למדי, מי שבא לעזרו של האמריקני היה לאנדה, שגישר אל קוס ועזר לו לצמצם את הפער מהצמד מלפנים. הצמד הקדמי המשיך יחדיו לקו, כשמי שהתכבד בזכייה בקטע היה רוגליץ', לו היה זה הניצחון השני במירוץ זה. קוס ולאנדה הגיעו 19 שניות מאחור, כשקוס עוקף את לאנדה לפני הקו, מה שלבסוף הותיר אותו יום נוסף בחולצה האדומה, בהפרש קטן מאד מוינגו. כך שבסופו של היום, קוס ממשיך להוביל לפני וינגגור (8+), רוגליץ' (1:08+) איוסו (4:00+), לאנדה (4:16+), מאס (4:30+), אויטדברוקס (6:43+), ולאסוב (7:38+), אלמיידה (9:26+) ובוטראגו (11:26+).
קטע 18 של היום משאיר את המירוץ באיזור אסטוריאס, למה שיהיה קטע הטיפוס האחרון של המירוץ. אמנם אין כאן אנגלירו, אך פחות או יותר כל הטיפוסים כאן, עד לזה המסיים ללה קרוז דה לינארס, קשים ותלולים עד מאד, עם לא מעט מקטעים בהם הם חוצים את השיפועים הדו ספרתיים. הקטע צפוי להכריע בשאלה האחרונה שנותרה לנו – מי מחברי יומבו ויסמה יזכה במירוץ. בשני הקטעים האחרונים ראינו שוינגגור ורוגליץ' לא ממש חסים על המוביל קוס, מה שעדיין הותיר אותו בראש, אך בהפרש מינימלי. יהיה מעניין היום לראות עד כמה המדיניות הזו תימשך, מה שבהכרח יעביר את החולצה האדומה אל גבו של וינגו, או שהפעם נראה תסריט אחר שבהכרח ישאיר את החולצה על גבו של האמריקני. שידור ביורוספורט 1 ב-14:30.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. כנראההשמגיעה ליומבו התנצלות ממני :
    ובכן אתמול החמישיה החזקה מאד :
    אוונפול שהוביל למיטב זכרוני עד 2.8קמ לסיום : מאס לאנדה סולר ואיוסו ,קנתה כמוני.את הנצגה של יומבו , לכן לא שיתפה פעולה .
    כל אחד מאלו עבד לעצמו, ביחד הם חזקים מאד ,כל אחד לבד פחות.
    בפועל יומבו למרות הכאילו תחרות רכבו יחד .
    מה יהיה היום להבנתי יקבע בהחלטה פנימית ביומבו , גילרי להבנתי עלה עליה אתמול .

  2. תודה פאקו. שמעתי הרבה ביקורת על חוסר כבוד לקוס (מצד הקבוצה ולאור ה-post-stage interview של רוגליץ' וכו') ואני נוטה להסכים.. מה דעתכם

      1. באופן כללי לדעתי אם יש הזדמנות לתת לו לנצח גראנד טור אחד אחרי שהאחרים ניצחו לא מעט כאלו ולא מעט בזכותו אז כן זה חוסר כבוד. אני מבין את הצד שאומר זה לא בדיוק ספורטיבי אבל לפעמים יש גם שיקולים אחרים לטובת הרוכב

        1. אני חושב שלהגיד שאתה "מסדר" לרוכב מהקבוצה שלך גראנד טור בגלל חשבונות עבר, ופחות בגלל היכולת שלו במירוץ, מעיד יותר על חוסר כבוד.

          1. זה נכון אבל באותה מידה גם דומסטיק מסדר את זה לרוכב מהקבוצה שלו כאשר הקבוצה מגדירה לו את התפקיד ככזה בין אם הוא יכול היה לזכות בעצמו או לא

            1. גם נכון, אבל בדיוק בגלל זה הם מגיעים למירוץ עם תפקידים מוגדרים. כשאתה מסדר לרוכב שלך ניצחון במירוץ, וכולם מבינים שעשית את זה, אתה בעצם משדר לעולם שהוא לא היה יכול לזכות בזה בעצמו בלי זה.

            2. סבבה אבל בשביל מה הם תקפו אתמול? יכלו לרכב ביחד וזהו

            3. כך הם מראים שזה לא אחד בפה ואחד בלב – מראים שהמנצח באמת נקבע על הכביש, כפי שרוג אמר.

            4. מקבל
              בוא נראה היום מה יקרה אבל כאמור השאלות יותר מתייחסות לאתמול ושלשום

            5. ברור.
              לגבי היום, מאד סביר שזה יילך לבריחה אחרי אתמול ושלשום. אז בהפוך על הפוך, יש מצב שהם יישארו ביחד עד הסוף, מה שייתן לקוס את הטור.

            1. דוקא מקובל. בהרבה טורנירים דווקא מכפילים את מספר הפריימים רק בגמר. פה זה כבר בחצי הגמר

  3. תודה פאקו וכל המגיבים.
    כשאני רוכב הביתה בערב לאורך הרכבת (שטח) עייף אני שואל את עצמי אם הם מתמודדים עם אותן רוחות שיש לנו כאן.
    הסיבה שאני קצת יותר איטי מהם היא הרוח, בטח זה רק הרוחות. כן, סגור.

    1. ברור שרק בגלל הרוחות.
      אבל אין מה לזלזל בזה. יש לזה השפעה אדירה. פעם עשיתי את העלייה של בית אריה, ובירידה עשיתי את זה בזמן יותר ארוך מאשר בעלייה. אחר כך הסתכלתי באפליקציה של מזג האוויר, וזה הגיע לפרצי רוח של 80 קמ"ש. תחשוב שאצלם זה משפיע יותר בגלל המהירויות שהם מגיעים אליהן

      1. בדיוק, יש קטע שאני רוכב הביתה כבר בתוך להבים, בעליה. אבל כיוון הרכיבה הוא מזרחה והרוח בערב היא גבית, יוצא שאני שומר על אותו קצב כמו שאני במישור והרוח בפנים.

  4. רוח זה הדבר הכיי מייאש בעולם. ומישורים close second
    למה? כי עליה מתישהו נגמרת, ונותנים מה שיש.
    במישורים תמיד יש תחושה שאפשר לתת קצת יותר.
    רוח למעשה נותנת אפקט של לחץ, ואין איך להתחמק ממנה. רק לעבור למקום עבודה קרוב יותר לבית..כלל האצבע אומר שדראפטינג מתחיל להיות משמעותי באזור 20 קמ"ש. כמובן שמדובר במהירות יחסית, אז במצב של רוח פנים של 20 קמ"ש ורכיבה במהירות 25 קמ"ש – בעצם מתמודדים עם 45 קמ"ש שדוחפים אותך אחורה.

    1. התנגדות האוויר היא הכי משמעותית במישורים. בעליות היא קיימת אבל פחותה בגלל מהירות הרכיבה, ובירידות, בעיקר הטכניות, היא כמובן קיימת, אבל אתה לא רוצה לשבת קרוב מדי על הרוכב שמלפניך.

  5. אין ספק שהרוח זה דבר קשה, אפילו לרוכבים מיומנים כמוהם. כמו כן, היא גם פחות צפויה מעליה, שאותה מכירים מראש ויודעים מתי קשה ומתי פחות. אצלנו בחום זה גם מייבש.

  6. אם "המנצח ייקבע על הכביש" אתם לא חושבים שוינגו בוודאות ייקח (או – היה לוקח) יותר מ-8 שניות על קוס בסיום בטיפוס?

    1. היה לדעתי. אבל מה רצית שיגידו? לא דחפנו עד הסוף כי רצינו לתת לו? יש דברים שהוא (וכולם בעצם) יודע, אבל כל עוד לא אומרים אותם הם אי שם הרחק מאוחר ואפשר לחיות איתם בשלום.

            1. ואז היו נותנים לו לעבור? P:

            2. או במילים אחרות – ואז מי היה עובד בשביל מי?

            3. ראית שהם וידאו שזה לא יקרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט