אירועי דיומא – 12.09.2023 – כדורגל ואופניים

מוקדמות יורו 2024 / עמיחי קטן

21:45 ישראל – בלארוס:

המחזור השישי של מוקדמות היורו, והראשון של הסיבוב השני, יפגיש את ישראל עם בלארוס, עליה גברו הישראלים 2- 1 במשחק החוץ בבודפשט, אחרי שבלארוס הובילו מהדקה ה-16, אך פנדל של שון וייסמן בדקה ה-85 ושער ניצחון של אוסקר גלוך בבעיטה ישירה מהקרן בתוספת הזמן הכריעו את המשחק לטובת ישראל. כ-25 אלף אוהדים צפויים להיות באצטדיון בלומפילד ולקוות לניצחון ביתי שישמור על מאבק צמוד בין 3 הראשונות בבית.

נתחיל בגנותה של הנבחרת, שמחזיקה ברצף יוצא דופן של 20 משחקים עם ספיגת שער אחד לפחות, רצף שנמשך כבר שנתיים, רצף שרק לליכטנשטיין יש ארוך ממנו. לאורך הרצף הזה, ספגה ישראל 41 שערים, אבל החדשות הטובות הן שב-4 מתוך 5 משחקי הקמפיין הנוכחי ספגה ישראל שער אחד בלבד, יחד עם תבוסה 3- 0 בשוויץ, ואולי יש שיפור הגנתי שיוביל לכך שהרצף הזה יסתיים מתישהו.

לעומת זאת, בצד ההתקפי הדברים נראים טוב יותר. 6 שערים בקמפיין הנוכחי זה לא מספר מרשים במיוחד, אבל למעט המשחק מול שוויץ, בכל יתר המשחקים הישראלים היו אלה שהחזיקו יותר בכדור והגיעו ליותר מצבי הבקעה, וגם מצאו את הרשת לפחות פעם אחת בכל אחד מ-4 המשחקים האלה וב-16 מתוך 18 המשחקים האחרונים, כשרק גרמניה ושוויץ, כאמור, הצליחו לשמור על רשת נקייה נגד ישראל מאז ראש השנה של תשפ"ב.

המצב בבית ט' הוא כדלהלן – שוויץ ראשונה עם 11 נקודות, רומניה שנייה עם 9, ישראל שלישית עם 8, בלארוס וקוסובו במקומות 4-5 עם 4 נקודות כל אחת, ואנדורה במקום האחרון עם 2 נקודות. שתי הראשונות מעפילות אוטומטית ליורו, אך ישראל היא היחידה מבין 6 הנבחרות בבית שמובטח לה מקום בפלייאוף גם אם לא תסיים בין שתי הראשונות, בשל ראשות הבית בליגת האומות.

נכון לעכשיו, נדמה שהמאבק הוא בעיקר בין רומניה לישראל על המקום השני, כששוויץ אמנם מובילים רק ב-2 נקודות על רומניה ו-3 על ישראל, אך ההנחה היא שמדובר בנבחרת החזקה ביותר בבית על הנייר, בזמן שרומניה מחזיקים ביתרון נקודה על ישראל, אך התיקו במוצ"ש האחרון היה במשחק הבית של רומניה, וגם בו הוכיחה נבחרת ישראל עדיפות על המגרש, בעיקר במחצית השנייה, גם אם היא לא באה לידי ביטוי בתוצאת התיקו 1 בסיום המשחק.

בסך הכל, נכון לעכשיו יש סיבות לאופטימיות ביחס לסיכוי של ישראל להעפיל ליורו, גם בגלל היכולת הטובה לאחרונה, גם בגלל שהמשחק נגד רומניה שעשוי להכריע את העניינים יהיה בישראל וגם בגלל המקום המובטח בפלייאוף. למעשה, אתר הכדורגל "WeGlobalFootball" שעושה ניתוח סטטיסטי וסימולציות של הסיכוי של כל נבחרת להעפיל ליורו מעניק לישראל 54.6% לסיים באחד מ-2 המקומות הראשונים ולהעפיל ליורו, וזה עוד בלי להתחשב בפלייאוף, כאמור.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 16

קטע 15 שלפני יום המנוחה היה בעל תוואי המתאים לבריחה, וכך אכן היה. בדומה לקטע הקודם, קיבלנו כאן בריחה גדולה עם חברים כרוי קושטה, סנטיאגו בויטראגו, לני קאמנה, אנדראס קרון ורמקו אוונפול, שכמו בקטע הקודם הצטרף לכל נסיונות הבריחה עד שזו התגבשה. הבלגי היה הכח המניע של הקבוצה, והוביל אותה רוב הזמן, כולל בשתי הפסגות הראשונות שבהן הגדיל את הפער שלו בחולצה המנוקדת. בדרך לפסגה השלישית והמסיימת ראינו בריחה קדימה של בויטראגו וקושטה, כשאוונפול המותש לא הצליח להישאר עם הצמד. השניים לא ממש שיתפו פעולה מלפנים, מה שהביא לכך שקאמנה יגשר אליהם מתוך הקבוצה. מייד לאחר הגישור, הגרמני ברח קדימה בירידה מהפסגה, ועשה דרכו אל עבר קו הסיום, אך איבד שליטה באחת הפניות והתרסק אל הדשא שם. הצמד שוב המשיך בחזית, ושוב המשיך במשחקי החתול והעכבר, מה שאיפשר לקאמנה להדביק אותם שוב. משחקי החתול והעכבר המשיכו הפעם אצל כל השלישייה, מה שאיפשר לקבוצה האחורית בראשות אוונפול להתקרב אליהם לפני קו הסיום. כאן קאמנה פצח במיאוץ לקו, אך קושטה המנוסה הצליח לעקוף אותו ממש לפני הקו על מנת לחגוג את הניצחון. הפורטוגלי הוותיק זכור משלל נצחונות בדרג הגבוה בעבר הרחוק יותר, שהחשוב בהם היה אליפות העולם ב-2012. בגזרת ה-GC לא ראינו שינויים, וספ קוס ממשיך להוביל במירוץ, לפני רוגליץ' (1:37+) וינגגור (1:44+), איוסו (2:37+), מאס (3:06+), סולר (3:10+), לאנדה (4:12+), ולאסוב (5:02+), אויטדברוקס (5:30+) ואלמיידה (8:39+).
קטע 16, שיפתח את השבוע המסיים של המירוץ, הוא הראשון מבין שלושה שיסתיימו בטיפוס. בניגוד לשני הקטעים הבאים, כאן יש לנו קטע שטוח לחלוטין לכל אורכו, לפני הסיום הקצר והתלול בעיירה בחס. היות ושני הקטעים העוקבים צפויים להיות רצחניים במיוחד, אזי נראה שקטע היום תפור על קבוצת בריחה, כשרק בסיום חברי ה-GC ינסו לפתוח פער של מספר שניות על יריביהם. עדיין, לאור העובדה שהקטע מתנהל ברובו לאורך החוף, התרחיש של רוחות צד עשוי לשנות את הדינמיקה של הקטע. שידור ביורוספורט 1 ב-14:15.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. תודה

    הנבחרת צריכה לנצח את המשחק הזה.
    גם סדר המשחקים נוח יחסית עד הסוף.
    נקווה שסוף סוף יצליחו להעפיל ליורו.

    1. לרומניה יש נקודה משוויץ שלנו כנראה לא תהיה. אם לא ננצח אותם בבית או שהם יפסידו יותר נקודות מול האחרות הם יסיימו לפנינו

    1. רק נזכיר שביתר פותחת עונה עם מינוס 4 נקודות, איך זה פרופורציוני לנקודה אחת בלבד שהורדה ממכבי יענקל'ה שחר?

    2. ישנם הרבה גורמים עבריינים שרואים עצמם כאוהדים ונוטים לפעול בקרב קהל הקבוצות השונות (מכבי חיפה, בית"ר, שתי תל האביביות ועוד). חלקם נהנים מהברחה ושימוש בכל מני אמצעי תאורה ועשן. חלקם גם נוטים לאלימות מול קבוצות אוהדים אחרות ואף בתוך קבוצתם (תקיפה של אוהדים שמסרבים לעודד שחקן כזה או אחר או לחילופין דווקא מעודדים מישהו שסר חינו בעיניי העבריינים).
      מסיבות לא מובנות, חלק מהאוהדים הללו זכו בתארים כמו "קהל שרוף", "אוהדים נאמנים" וכו', כשלמעשה מדובר בקומץ (גדול) של פורעי חוק, שכל אהבה ביניהם למועדון ולספורט בכלל, היא זניחה מאוד, במקרה הטוב, לעומת רצונם להשתולל ולפגוע באחר.

      1. צודק
        אבל יש גם יוצאי דופן שמביאים את הפירוטכניקה ואינם גורמים עברייניים אלא סתם אנשים שרוח שטות נפלה עליהם כמו עבדך הנאמן… אבל זה קרה לפני 38 שנה בערך ולא היתה הזדמנות להשתמש בפירוטכניקה הצהובה כחולה. היום אני במקום אחר.
        🙂

        1. ברור. זה גם לא נורא. בעצמי רחוק מאוד מלהיות צדיק. התכוונתי בעיקר לאלימות. צפיתי מספר פעמים במשחקים של הפועל נצרת עילית בליגה הלאומית ויצאתי מהמגרש בהרגשה עגומה. מעבר לרמת המשחק הנמוכה והקצב האיטי, לא נעים לשמוע כל הזמן קללות בוטות ואיחולים של מחלות שונות לשופט ולשחקני היריבה. לא מצפה שאנשים יישבו בשקט, אבל אפשר לעודד גם מבלי לרדת כל כך נמוך.

          1. אלימות היא סיבה עיקרית בגללה אינני הולך יותר למשחקי כדורגל בארץ.
            הקבוצות הגדולות בחו"ל עסוקים בדרך כלל בעידוד ואין להם הרבה זמן לבזבז על קללות.
            אולי רק בדרבים.
            🙂

  2. הלילה/אור לבוקר יום רביעי יתקיים המחזור השני במוקדמות גביע העולם 2026 בדרום אמריקה.
    חמישה משחקים בזמנים שונים.
    הנה סקירה די מפורטת שתהווה בסיס להמשך המוקדמות.
    .
    פרו-ברזיל:
    פרו סיימה בתיקו מאופס באסונסיון פרגוואי. היא ידועה במשחק היפה שלה, אבל אין לה כוכבים גדולים. השחקן המוכר שלה הוא פאולו גררו הוותיק בן ה-39 שנמצא בשלהי הקריירה המפוארת שלו. היא לא הצליחה להעפיל לטורניר בקטאר והודחה בפנדלים ע"י אוסטרליה.
    הפרואנים לא בוחלים באמצעים וגייסו שמאנים מהג'ונגלים הטרופיים על מנת שינטרלו את ניימאר. הם עושים שימוש בלחשים, קמעות, בובות ושאר כשפים ומאמינים בזה לחלוטין.
    https://sports.walla.co.il/item/3609000

    ברזיל ניצחה בקלות במחזור הראשון את בוליביה החלשה בתוצאה 1:5 כאשר ניימאר כובש צמד שערים וגם מחטיא פנדל. בכך הוא עקף את פלה במספר השערים שהבקיע עבור ברזיל.
    היא מודרכת ע"י פרננדו דיניז שמאמן במקביל את פלומננזה שהעפילה לחצי גמר גביע הליברטדורס. המינוי שלו הוא לשנה בתקווה שקרלו אנצ'לוטי שיסיים חוזה בריאל מדריד יאמן את ברזיל.
    .
    צ'ילה-קולומביה:
    צ'ילה הפסידה לאורוגוואי במחזור הראשון ולא הראתה כדורגל איכותי. מאמן אותה בלם העבר אדוארדו בריסו הארגנטינאי, תלמידו המובהק של מרסלו ביילסה. דור הזהב שהביא אותה להישגים מרשימים נמצא בסיום הקריירה שלו. מי שנשארו הם הבלם הקשוח גארי מדל. ארתורו וידאל שמשחק כעת בברזיל. השוער קלאודיו בראבו שמשחק בבטיס אבל לא כשוער ראשון ואלכסיס סאנצ'ז שעזב את אולימפיק מארסיי וחתם באינטר אבל לא שיחק עדיין.
    קולומביה שלא העפילה לטורניר בקטאר תוך כדי שהיא לא כובשת שער בשבעה משחקים, כל זאת עם השחקנים הכשרוניים שלה. היא ניצחה במשחק הראשון את וונצואלה החלשה בתוצאה 0:1 משער של רפאל סנטוס בורה שחקן איינטרכט פרנקפורט.
    המשחק הזה די פתוח.
    .
    וונצואלה-פרגוואי:
    וונצואלה היא אחת משתי הנבחרות החלשות בדרום אמריקה (השנייה היא בוליביה). היא מעולם לא העפילה לגביע העולם. המצב הפוליטי-כלכלי-חברתי במדינה הוא קשה ביותר. השחקנים הבולטים הם תומס רינקון הוותיק (35) שמשחק בסנטוס. דארווין מאצ'יס שמשחק בקאדיס בספרד. יפרסון סוטלדו הנמוך שגובהו 1.60 מ'. שחקן טכני וירטואוז שמשחק בסנטוס והחלוץ הוותיק והמצוין סלומון רונדון שמשחק כרגע בריבר פלייט בארגנטינה אך לא בהרכב הראשון. הוא לא מצוי בכושר משחק טוב.
    פרגוואי נבחרת בעלת אופי משחק הגנתי וקשוח. היא לא מבריקה ולא הצליחה להעפיל למונדיאל האחרון. מאמן אותה גיז'רמו בארוס-שלוטו הארגנטינאי. שחקני ההגנה הבולטים שלה הם רוברט רוחאס שמושאל מריבר פלייט לטיגרה. עומאר אלדרטה שמשחק בחטאפה הספרדית. ג'וניור אלונסו ששיחק בעבר בקבוצות בארגנטינה ובברזיל ומשחק כיום בקרנסודאר הרוסית וגוסטבו גומז המצוין שמשחק בפלמייראס בברזיל וזכה איתה פעמיים ברציפות בקופה ליברטדורס ב-2020 וב-2021.
    במרכז השדה בולט שחקנה הטכני מיגל אלמירון שחקנה של ניוקאסל וגם הכוכב הצעיר חוליו אנסיסו שמשחק בברייטון. שני אלה לא מייצגים את הכדורגל הפרגוואי המסורתי.
    .
    אקוואדור-אורוגוואי:
    לאקוואדור הורדו 3 נקודות עקב רישום מזוייף של שחקן בטורניר המוקדמות הקודם. היא הפסידה לארגנטינה משער נהדר של מסי במחזור המשחקים הראשון. המשחק יתקיים בגבהים של קיטו (2850 מ' מעל פני הים). לא קל לשחק שם.שחקנים בולטים: פרוויס אסטופיניאן המגן השמאלי שמשחק בברייטון וקודם לכן בויאריאל. מויסס קאייסדו הקשר הצעיר ששולם תמורתו סכום עתק במעבר מברייטון לצ'לסי. הקשר הטכני המחונן גונזלו פלאטה שמשחק באל-סעד בקטאר והחלוץ הוותיק והמצוין אנר ולנסיה שעשה קריירה טובה באירופה וכעת משחק באינטרנציונלה בברזיל.
    .
    באורוגוואי עשו שינוי לאחר שהעפילו בקושי למונדיאל. המאמן האגדי אוסקר וושינגטון טבארס פוטר. וגם דייגו אלונסו שהדריך במהלך המונדיאל לא המשיך בתפקידו. הם הביאו את מרסלו ביילסה הארגנטינאי שהחל במהלך דרסטי של הצערת הנבחרת. הוא לא זימן ותיקים כדוגמת השוער פרננדו ן המצוייים שהיוו את ההתקפה הטובה של אורוגוואי בחמש עשרה השנים האחרונות, לואיס סוארס ואדינסון קבאני.
    לאורוגוואי יש שורה ארוכה של שחקנים צעירים מוכשרים שיובילו את הנבחרת בשנים הקרובות. השניים הבולטים הם הקשר פדריקו וואלוורדה מריאל מדריד והחלוץ דארווין נונייס. השוער המוכשר סרחיו רוצ'ט שמשחק באינטרנציונלה בברזיל ומצטיין בטורניר הקופה ליברטדורס. המגן/קשר הקשוח נהיטן נאנדס מקליארי שבאיטליה. הבלם המצוין (והפצוע כעת) רונלד אראוחו מברצלונה. כמו כן בשנים הקרובות ייכנסו לרוטציה שחקנים צעירים מהנבחרת עד גיל 20 שזכתה במונדיאליטו האחרון.
    .
    בוליביה-ארגנטינה.
    המשחק ייערך בגבהים של לה פאס בירת בוליביה, אחת משתי הנבחרות ת ביבשת. התנאים הללו מהווים יתרון גדול. קשה מאד לשחק בתנאים הללו. שני השחקנים הבולטים הם קרלוס לאמפה השוער הוותיק והמצויין ומרסלו מרטינס מורנו בן ה-36 שמשחק באינפנדיינה דל ואז'ה.
    .
    ארגנטינה החלה במסע ההגנה על התואר בניצחון דחוק 0:1 על אקוואדור. היא מתבססת על השלד שהוביל אותה בשנים האחרונות. שילוב של ותיקים וצעירים שמנצח עליו המאמן ליונל סקלוני. חלק מהשחקנים החדשים הם פקונדו מדינה מלנס הצרפתית. לוקאס אסקוויבל מאתלטיקו פראנאנסה הברזילאית. פקונדו בואנהנוטה מברייטון ואלחנדו גרנאצ'ו ממנצ'סטר יונייטד. אלה ואחרים יובילו את הנבחרת אחרי שהוותיקים יפרשו בקרוב.
    בואו ניזכר בתבוסה שארגנטינה ספגה במוקדמות מונדיאל 2010 שהתקיים בדרום אפריקה. המאמן דייגו מראדונה. מסי בשיאו ועוד שורה ארוכה של כוכבים. הבוליביאנים רקדו והביסו את ארגנטינה הגאה בתוצאה 1:6. הארגנטינאים שלא רגילים לתנאים האלה היו עם הלשון בחוץ. זו התבוסה השניה הגדולה אחרי ה-0:5 לקולומביה:
    https://www.youtube.com/watch?v=LbG-8L_TcmA

    1. ואי אפשר בלי מסי. לא בטוח שהוא ישחק. הוא עבר לארצות הברית ומשנה שם את הכדורגל:
      שימו לב לשני הקישורים הבאים: מסי מדבר אנגלי שוטפת:
      https://www.ole.com.ar/messi/salio-luz-primer-video-lionel-messi-hablando-ingles_3_ECUg5iDQAy.html
      עד עכשיו הוא דיבר רק ספרדית, אם כי ידעו שהוא מבין אנגלית. סביר להניח שהוא קורא מטלפרומטר אבל האנגלית שלו שוטפת ובמבטא טוב.
      גם אשתו, אנטונלה רוקוזו מדברת אנגלית. זו מעין פרסומת לשמפו.
      https://radiomitre.cienradios.com/espectaculos/salio-a-la-luz-un-video-de-antonela-roccuzzo-hablando-en-ingles-y-enloquecio-a-las-redes-la-reina-absoluta
      .
      יש שידורים של המשחקים בערוצי ספורט 1. המשחק של ארגנטינה לא משודר כנראה.
      אני ממליץ לצפות במשחקים:
      פרו-ברזיל. ספורט 1 05:00
      אקוואדור-אורוגוואי. ספורט 3 00:00

    2. נפלא
      תודה אמנון. בעיקר על הפרשנות לענייני שאמאנים. מכניס המון צבע לסקירה.
      דווקא מניימר לא הייתי דואג. יש שאמאן ישראלי באתר שעושה לו הפוך על הפוך, לא לדאוג.
      אבל אראה את ברזיל בגלל החיבה לקאסמירו.
      אישתו של מיצי פריסיילס.
      גם את וואלוורדה אני מאד אוהב גם בגלל זה
      https://www.youtube.com/watch?v=8Uhtec3QrZg
      ובגלל הסימביוזה עם מודריץ.

      1. עיקר שכחתי ס:
        ד"ר רזי : קח טיסה לשדה התעופה :
        חורחה צ'אווס :
        הטייס הראשון שחצה את האלפים 1910
        נהרג לצערינו בנחיתה.
        אם בטעות תיקחו טיסה לשדה התעוםה ארתורו בניטאס כמו.שקרה לי תנחתו בצ'ילה …מה נפלתם על הראש מה יש לכם לעשות שם…
        קחו את הטיסה הנכונה לקייאו :כן הנמל
        בעניין ניימאר אין מה לדאוג בכלל ברזיל צגיעה זחוחה אחרי שקיסחה לםרונאת הצורה פעם אחר פעם
        ולכן הפעם בבית הסיפור יראה אחרת :.לא יודע הקדא לגומלין אך בקייאו ..הלך על ברזיל .

    3. תודה רבה אמנון.
      אם השאמאנים יפעילו את כוחם
      הלך על ברזיל….
      אך עבור ניימאר חבל להאמץ :
      עדיף לשמור על האחרים כי ניימאר לא…
      באותו עניין בלי לואיס סוארס אורוגואי
      לא נושכת חחח,אדיסון קאבאני
      הוא כבר סיפור אחר…
      בעניין צ'ילה מאד מעניין אנא עדכן .

    4. לכל מי שנוסע סליחה טס למשחק :
      טיפ חשוב :
      מיד לאחר הנחיתה
      לכו לכיוןן השדרה: אוונידה 28 ווינטי אוצ'ו
      דה חווליו :קחו אוטובוס זהירות מכייסים
      תגידו אסטדיו נאשיונל לוקח כמעט שעה
      ו 27 שקלים חדשים..
      אוםס לא באמת במטבע זרירטק חברים
      וכאמור זהירות מראטרוס…( כייסים מתוחכמים )!

  3. ביום שתפור על קבוצת הבריחה כמובן שאנחנו נקבל קרב של מתמודדי ה-GC על הקטע.
    הדינמיקה של היום לא אפשרה לבריחות שהיו שום מרחב תמרון ואנחנו מתקרבים לטיפוס האחרון כשיומבו נחושים ללכת על הקטע.

  4. בל לא הבנתי מה קרה כאן היום .
    מן הסתם נקבל תשובה מחר :
    מן הסתם יומבו חוששים ממשהו .
    מחר אנו בממלכת מלך לפחות היה כזה
    נפורמוחה :פרננדו אלונזו ,שמן הסתם
    ילווה את הרוכבים במעלה האנגלירו
    במכונית המירוץ שלו …

כתיבת תגובה

סגירת תפריט