פריוויו 2023-4: פילדלפיה סבנטי סיקסרס / עמיחי קטן

העונה שעברה:

מאזן: 54- 28. מקום שלישי במזרח והפסד 4- 3 בסיבוב השני לבוסטון, אחרי ניצחון 4- 0 על ברוקלין בסיבוב הראשון.

מאמן: ניק נרס. עונה ראשונה בקבוצה אחרי 5 עונות עם טורונטו, בהן הוא זכה באליפות כמאמן רוקי והוביל את הראפטורס לעוד 2 הופעות בפלייאוף והפסד אחד בפליי-אין בעונה שעברה.

בעונה שעברה, פילי העפילו לסיבוב השני של הפלייאוף בפעם השלישית ברציפות, לראשונה מאז 1999-2001, אך אז אחרי 2 הדחות בסיבוב השני הם הגיעו לגמר בפעם השלישית, ואילו הפעם הרצף של ההדחות בסיבוב השני נשמר. בצד החיובי, הרצף הנוכחי של 6 הופעות הפלייאוף הוא השלישי באורכו בתולדות המועדון, והארוך ביותר מאז ימי ד"ר ג'יי בקבוצה.

פילי במשחק 7 נגד בוסטון

כמו ב-2021, גם הפעם פילדלפיה שמטו יתרון 3- 2 בסיבוב השני, אך הפעם הם גם התפרקו לחלוטין במחצית האחרונה של העונה, בזמן שטייטום קולע 51 ומוביל את בוסטון לניצחון מוחץ. גם הפעם, פילי הגיעו לפלייאוף אחרי עונה סדירה טובה ואמביד הפעם גם נבחר ל-MVP, אבל הסדרה נגד בוסטון שיקפה פערי רמות, ועל אף שפילי ניצחו את 3 המשחקים הצמודים הראשונים בסדרה, בוסטון הצליחו לנצח משחק צמוד וקריטי פעם אחת במשחק 6, ועוד 3 פעמים הביסו את פילדלפיה.

הארדן עם 40.6% ל-2 נקודות בפלייאוף האחרון…

קיץ 2023:

הגיעו: מו במבה (שחקן חופשי מהלייקרס), פטריק בברלי (שחקן חופשי משיקגו), ג'בונטה סמארט (שחקן חופשי מהג'י ליג), דיוויד דיוק ג'וניור (שחקן חופשי מברוקלין), פיליפ פטרושב (מהכוכב האדום בלגרד), קלי אוברה (שחקן חופשי משארלוט).

עזבו: ג'יילן מקדניאלס (שחקן חופשי שעבר לטורונטו), ג'ורג'ס ניאנג (שחקן חופשי שעבר לקליבלנד), שייק מילטון (שחקן חופשי למינסוטה), דווין דדמון (שחקן חופשי), מאט מקלונג (שחקן חופשי).

הדבר הראשון שפילי עשו אחרי ההדחה נגד בוסטון זה לפטר את דוק ריברס, ואחרי כשבועיים הם מינו את ניק נרס המוערך במקומו. בהמשך נעשו כמה שינויים קטנים בספסל, כשהבולט שבהם זה ההצטרפות של פטריק בברלי, אבל עיקר הקיץ של פילדלפיה נסוב סביב שאלת ג'יימס הארדן ודרישת הטרייד שלו, במקביל לסכסוך המתוקשר עם דריל מורי. בינתיים הארדן עדיין שם, אך דברים יכולים להשתנות בהמשך, כשאוברה הצטרף רק בשבוע שעבר ויוסיף עוד גיבוי לספסל.

הארדן חולם על החוזה שהוא היה מקבל אם לא היה מוותר לדריל מורי

העונה הקרובה:

חמישייה מסתמנת: ג'יימס הארדן, טייריס מקסי, טוביאס האריס, פי ג'יי טאקר, ג'ואל אמביד.

שחקנים בולטים מהספסל: פטריק בברלי, דיאנטוני מלטון, פורקאן קורקמאז, קלי אוברה, פיליפ פטרושב, דנואל האוס, פול ריד, מו במבה.

החמישייה הפותחת של פילי, בהנחה שההרכב הזה נשאר, היא עדיין אחת מהטובות בליגה, אבל הספסל מוריד משמעותית את הרמה ההתקפית, כך שהתלות במי מהכוכבים שמשחק עם המחליפים גדולה במיוחד אצל הסיקסרס. גם בעונה שעברה, פילדלפיה התקשו בדקות המנוחה של אמביד בעיקר, אבל בפלייאוף דווקא הדקות עם פול ריד במקומו היו מהטובות יותר של פילי בפלייאוף.

החמישייה:

טוביאס האריס זוכה פעמים רבות לכינוי "אוברייטד", ואם מסתכלים על חוזה המקסימום שלו ביחס לעובדה שהוא השחקן השלישי או הרביעי בחשיבותו ייתכן שזה גם קצת נכון, אבל בכל זאת מדובר בסקורר סולידי מכל הטווחים ושחקן הגנה לא רע. בתור אפשרות רביעית בהתקפה ייתכן שהוא הטוב בליגה, והוא חלק משמעותי בחמישייה הטובה של הסיקסרס. העונה האחרונה הייתה זו שבה האריס לקח על עצמו הכי מעט בקריירה וזה הניב לו עונת שיא באחוזים, אבל גם לפני כן הוא היה קלעי יעיל.

פי ג'יי טאקר הוא דמות מוכרת בקבוצות הצמרת השונות, כשרבות מדובר על ההגנה הנהדרת שלו לעומת החסרונות ההתקפיים כשחקן שממעט לזרוק. שתי העונות האחרונות של טאקר היו הטובות ביותר שלו באחוזים מחוץ לקשת ובאחוז האפקטיבי, אבל בעונה שעברה, כמות הזריקות שלו לשלוש פר 36 דקות הייתה הנמוכה ביותר מאז 2013, ככה שהקליעה היעילה שלו לא הופיעה מספיק, ובפלייאוף האחרון הוא ירד ל-35% לשלוש, נתון שאפשר להגנות היריבות להמר עליו קצת יותר מהרגיל.

טייריס מקסי מחזיק לדעתי בפוטנציאל להפוך לכוכב של ממש, כמו שג'יילן ברונסון עשה בהזדמנות הראשונה שקיבל למשל, אבל נכון לעכשיו הוא כנראה השלישי בחשיבותו אצל הסיקסרס, ובעונה שעברה מקסי חיזק עוד קצת את הקליעה שלו על חשבון ניהול משחק ודברים אחרים. עם או בלי קשר לשאלת הארדן, מקסי יצטרך למצוא את האיזון הנכון בין הקליעה שלו ובין כל היתר, והוא בהחלט יכול להיות הגארד הבכיר בפילי אחרי הארדן או המשלים שלו בחמישייה.

מחליפים בולטים:

פטריק בברלי ממשיך לנדוד ברחבי הליגה, והעונה הוא בילה בלייקרס ובשיקגו. הוא אמנם החמיץ את הפלייאוף בפעם השנייה בקריירה, אך היה טוב במעט הזמן בשיקגו והיה חלק מהשיפור שהכניס אותם לפליי-אין, בעיקר דרך הגנה טובה, אותה הוא ינסה להביא לסיקסרס. מלטון גם הוא גארד שמביא בעיקר הגנה, אבל הוא מוסיף גם יכולת קליעה טובה יותר, והצליח להחליף בצורה סבירה לחלוטין את מקסי שהיה פצוע בחלק משמעותי של העונה שעברה.

מי שמעמדו צנח משמעותית בעונה שעברה הוא קורקמאז, ויהיה מעניין לראות האם חילופי המאמנים ישפיעו עליו לטובה, או ששחקנים כמו קלי אוברה, שבעונה שעברה קלע 20 למשחק במדי שארלוט אבל לא השפיע על ההצלחה הקבוצתית, יתפסו את מקומו באופן סופי. חוץ מהם, בגזרת המחליפים של אמביד הצטרף מו במבה לפול ריד הקבוע, ואילו פיליפ פטרושב הסרבי ינסה לתפוס משבצת של פורוורד-סנטר מגוון יותר התקפית, בתקווה שיצליח להסתדר הגנתית ב-NBA.

הכוכב:

מבחינת יכולות הכדורסל שלו, ג'יימס הארדן מעורר כבר תקופה שאלות בנוגע למעמדו, כאשר לצד משחקים נהדרים נגד בוסטון הוא היה חלש מאוד במשחקים אחרים, בניגוד לכוכבים אחרים שמצליחים לתת תפוקה גם בימים רעים שלהם. הניסיון של הארדן לעזוב את הסיקסרס אולי מעיד על ניסיון שלו לחפש מועמדת חזקה יותר לאליפות, גם במחיר של תפקיד אישי קטן יותר, אבל בינתיים שמה אותו על המוקד, כשזו הקבוצה השלישית שהוא עושה לה את זה ב-3 השנים האחרונות.

הארדן קולט את הקטע שמורי עשה לו

ג'ואל אמביד הוא ה-MVP המכהן, ואת זה קל לשכוח אחרי פלייאוף שבו יוקיץ' פתח עליו פער משמעותי בשאלת הסנטר הטוב בעולם כרגע. עם 12/61 לשלוש בשני הפלייאופים האחרונים ולפחות משחק פלייאוף אחד שהוא החמיץ בכל עונה של דוק ריברס בקבוצה, סימני השאלה סביב אמביד בולטים, בנוסף לכך שמדובר בכל זאת באחד מהשחקנים המובילים בליגה, וקבוצה שמתאימה את עצמה אליו מצליחה לפחות להגיע לסיבוב השני של הפלייאוף בקביעות.

אמביד/הארדן/אחר במשחקי פלייאוף מכריעים

התחזית:

תחזית אופטימית:

העונה הסדירה עוברת בנינוחות כשאמביד כבר לא רודף אחרי ה-MVP, הארדן מצליח לקבל הארכת חוזה מכובדת ומחלק אסיסטים בצרורות, מקסי והאריס קולעים היטב והספסל מפגין שיפור שמספיק ל-55 ניצחונות ומקום שני במזרח. הסיבוב הראשון עובר בסוויפ קל לפני שמחסום הסיבוב השני נשבר כשניק נרס הופך לגיבור בפילי, וגם ההפסד בגמר המזרח לא מוחק את האופטימיות של הסיקסרס.

אם רק יעברו את הסיבוב השני

תחזית אופטימית מוגזמת:

אמביד משלים 82 משחקים ונבחר שוב ל-MVP, הארדן מועבר בטרייד בעד שני שחקני חמישייה ו-4 בחירות, מקסי נבחר לאולסטאר, מלטון נבחר לשחקן השישי, פטרושב לחמישיית הרוקיז השנייה וטאקר לחמישיית ההגנה. הסיקסרס מסיימים עם 63 ניצחונות בראשות המזרח, ואחרי הסוויפ על אטלנטה מגיע ניצחון 4- 1 על מיאמי בסיבוב השני, כשבסיומו טוביאס האריס ניגש לבאטלר ואומר לו "Tobias Harris over you".

גמר המזרח נגד בוסטון כולל 6 משחקים צמודים בהם הביתיות נשמרת, ובהם סל ניצחון אחד של טייטום במשחק 4 ואחד של אמביד בהארכה של משחק 5, אבל במשחק 7 אמביד מתפוצץ עם 52 נקודות, שיא חדש למשחקי 7, מקסי מחלק שיא קריירה של 15 אסיסטים, בוסטון מאבדים 26 כדורים ופילי מביסים ב-35 הפרש בדרך לגמר ראשון מאז 2001.

בגמר מחכה האלופה המכהנת עם יוקיץ', אבל הוא מגלה שאמביד זו מפלצת צבע שהוא לא נתקל בה עדיין. ה-MVP של פילי טוחן בצבע את הג'וקר, עוצר אותו על 15 נקודות ו-6 אסיסטים למשחק, ואפילו 32 נקודות למשחק של ג'מאל מארי מספיקות רק לניצחון אחד במשחק 4 שמונע סוויפ. אמביד קולע 35 במשחק 5 האחרון ומביא את האליפות לפילי אחרי בצורת של יותר מ-40 שנה. בנאום הניצחון, אמביד מודה לבן סימונס וג'יימס הארדן שלימדו אותו שאם הוא הצליח לשרוד אותם, הוא מסוגל להתמודד עם הכל על הפרקט.

מה שעובר בראש של מי שקורא את זה

תחזית פסימית:

הארדן לא מקבל טרייד ומחרב בשביתה איטלקית. אמביד סובל מפציעות ולא מצליח לשחזר את היכולת מהעונות הקודמות. מקסי והאריס מצליחים בקושי לייצב את הספינה בסביבות ה-50% הצלחה עד שהארדן מועבר ללייקרס בתמורה ללחמנייה ושוקו. אמביד מצליח לחזור בזמן כדי להביא את הסיקסרס לפלייאוף, אבל הם מודחים נגד מילווקי בסיבוב הראשון ב-5 משחקים קלילים בזמן שהארדן זוכה ב-MVP של הגמר עם הלייקרס.

ריברס שמח שהוא כבר לא חלק מהסיפור הזה

תחזית ריאלית:

הדחה בסיבוב השני. אלא מה?

בסיבוב הראשון הם עוד יחגגו

ולסיום, בעקבות דברי הפתיחה לפרויקט של מאנו…

ויקונן עמיחי על פילדלפיה:

אי אז לפני כעשר שנים
בתום עוד עונה עם אוהדים ישנים
גבר בליבם רעיון כה נועז
דבר זה עוד לא נעשה מני אז

האיש הזה הינקי החל לעשות
ולא היסס להעביר בטרייד גם אח ואחות
זה מה שיביא אליפות הוא אמר ושנה
חתום כבר לאות רק חכו כשנה

טרייד ועוד טרייד זה שוב נאמר
ידע כל אוהד שזה עוד לא נגמר
כי בדראפט בזבזו הם בחירות למכביר
למה לא הגיע לשם עוד שחקן בכיר

מקץ כמה עונות אמרו זה נמאס
נראה שלזאת הקבוצה כבר יש אס
סע מכאן הינקי הפרוסס חלף
עכשיו נתחיל לנצח ונרים קצת האף

פתאום באו אמביד וסימונס ועוד
צדו הם ניצחונות ובאו לעבוד
קרבו הם לפלייאוף ואליו נכנסו
ראו את טובו וגם שם הם ניסו

שם הם נתקעו בקיר הפנימי
תמיד זה נגמר בסיבוב השני
עוד כמה עונות וסימונס גורש
מידי ריברס הייתה זו הגזרה במגרש

יחלפו חודשים והארדן הגיע
חי נפשי איך שמח אז אמביד והריע
ימים רק חלפו ובפלייאוף הודחו שוב
קצת כדאי לציין שאמביד זכה בפרס החשוב

טרייד עכשיו דרש הארדן פתאום
נפל על דריל מורי אשר נאלם דום
חזק צריך להיות האוהד המסכן
חזק הוא יהיה ועל מה שיקרה נאמר כן

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 75 תגובות

  1. תודה עמיחי. פילי באמת קבוצה שהאפשרויות שלה העונה קיצוניות במיוחד, יהיה מעניין לראות אם נרס יאתגר את אמביד קצת לצאת מהשבלונה שהורגת אותם בפלייאוף. אגב, דריל מורי לדעתי טפלון ברמות היסטוריות והפיאסקו על הארדן הוא לגמרי עליו

  2. תודה עמיחי
    גם פילי אהבתי שקועה בענן אי הוודאות המרחף על פני הליגה.
    אולי נחליף את הארדן בליילארד ראש בראש ונגמור עם העניין הזה?
    ועדיין
    לאוהד פילי הממוצע שבילה זמן רב במדבר יש קבוצה תחרותית.
    נראה מה יהיה, עם הרבה מזל ואופטימיות קוסמית אליפות נראית באופק
    אמנם רחוק, מעבר להרי החושך, אבל היא שם
    🤣

  3. מה שהיה הוא שיהיה. אולי אפילו גרוע יותר לא אתפלא. קשה לי להאמין שהארדן ישחק ואם כן זה יהיה סבוטאז גם ככה. במקרה הטוב ביותר פילי תשחזר את העונה הקודמת. רוב הסיכויים שנראה ירידה. הארדן צריך לעלות ליציע. לתת מפתחות למקסי ולשים את בברלי בחמישייה שיצחיק אותנו כי הוא יולר מצחיק מהארדן. הייתי עושה טרייד גם על אמביד האמת.

    1. מה שירוץ בין מורי\הארדן ונרס הולך לקרוע רשתות העונה.
      אני עם רזי,הדבר הכי טוב שפילי עשו,זה להביא את נרס.
      ולא,זה לא יעזור.
      אני מתעב את השחקנים המובילים של פילי.
      הם כלכך מזכירים לי את קללת הקליפרס,

  4. הבעיה של פילי זה דריל מוריי .טיפוס ארוגנטי , אוהב לעשות הרבה רעש. ממוקד בהצלחה רגעית . אדם שיעשה הכל בשביל הצלחה ועכשיו.בליגה כבר למדו לא להתרגש ממנו.
    מה הוא עשה? הביא את ריברס כמאמן, החתים את הארדן , רב עם סימונס.עכשיו במריבה עם הארדן.
    ריברס קיבל זהב ליד , כהרגלו בקודש מצא את הדרך להפסיד כמו שנהג לעשות בקליפרס.
    יש לנו קבוצה עם שמות טובים בתיאוריה יכולה ללכת עד הסוף.במציאות קבוצת צמרת עם אווירה מחורבנת.עם זה לא הולכים לאליפות.
    והופ שכחתי גם אמביד בדרך לסכסוך.הם החליפו מאמן וזה טוב.היו צריכים להחליף מנהל.

  5. פריויו נהדר, תודה עמיחי.

    לדעתי אתה קצת ממעיט בחשיבות של אוברה. כהרגלנו באתר, מאוברייטד לאנדרייטד בשש שניות (וההיפך). הוא לא ייתן 20 נקודות כמו בשארלוט אבל בהחלט אחלה שחקן שיחזק להם את הספסל.

    יש שם המון משתנים קיצוניים – הבריאות של אמביד, מה יהיה עם הארדן, האם מקסי יעשה קפיצה, האם נרס זה על אמת – כל אחד מהם יכול לשדרג את פילי משמעותית אם מצליח, ולהטביע אותם אם לא. ואיכשהו זה אכן מרגיש שמה שהיה הוא שיהיה, כי כל קפיצה במקום אחד תתאזן עם נפילה במקום אחר. אבל ההימור שלי הוא שהם דווקא יצליחו. מקסי הופך לשחקן מוביל, אוברה נותן 15 מהספסל, הארדן מתאפס על עצמו וחוזר לעוד עונה של 20 ו11, פילי גומרים מקום שני במזרח. בפלייאוף הכל יכול להיות, אני לא מהמר.

  6. תודה עמיחי על פריוויו שמקדים את זמנו בגלל הנסיבות (כמו הבלייזרס), כי בעיקר קשה לדעת איך תיגמר הסאגה של הארדן ואיך הסגל של פילי יראה בסוף. פילי שיחקו אותה עם נרס, חבל שהוא הגיע דווקא באמצע הבלאגן ולא לפני שנתיים.
    על הנייר הספסל נחלש עוד יותר משנה שעברה, אבל לא יודע כמה זה משמעותי כי ריברס פשוט ייבש שחקנים ככה שממילא הספסל לא היה פקטור רציני, בטח בפלייאוף. אני לא מבין למה שחררו את מלטון ניאנג ובעיקר את מקדניאלס (אבידה) דווקא כשריברס הלך ונקווה שהברגים הרופפים של אוברה יסתדרו עם נרס.
    דאנטוני מלטון חייב להיכנס לחמישיה במקום הארדן ולאזן את ההגנה הזוועתית של מקסי וטאקר כבר על האדים וצריך לעלות מהספסל יחד עם בברלי (קלאסיקה שניהם ביחד). אם הארדן בחוץ היוסג' של מקסי והאריס יוכפל והם יקבלו המון מבטים פנויים כשכל ההגנות יתרכזו באמביד. פילי תעשה פלייאוף בקלות השאלה איך יגמר הסיפור של הארדן ואם אמביד יסחוב בלי לעשות פרצופים.

  7. תודה עמיחי, אחלה פריוויו.
    לדעתי עשו טוב עם ההחתמה של נרס, עכשיו חובת ההוכחה על השחקנים. (אמביד מקסי והאריס זה שלד לא רע בכלל)
    אם לא יצליחו להטריד את הארדן הם די בבעיה, לא נראה שהוא יתן מעצמו את המקסימום.
    גם הספסל שלהם לא רע, יש להם די הרבה אופציות, בעיקר אם יקבלו שחקן שיתרום לקבוצה במקום הארדן.

  8. שוב הפסד בסיבוב השני…
    נרס זה אחלה אבל צריך לראות מה קורה עם הסיטואציה של הארדן.
    מקסי ימשיך להשתפר ועם אמביד זה יספיק בעונה הרגילה

  9. כמו פורטלנד, לא רלוונטי לתת תחזיות לפני שיודעים מה קורה עם הארדן.
    זה גורם לי לתהות מה עובר בראש של בעלי קבוצה מליארדר שכל כך הרבה כסף שלו מושקע בקבוצה ואיזה גאו מנייאק משחק לו בעתיד.

    1. אני אגיד לך מה עובר לו בראש:
      "זה ממש משתלם העסק הזה, אני אלך לקנות עוד מועדון שמתוסבך עם עצמו רק בספורט עוד יותר רווחי"

        1. הערך רק עולה,אני לא חושב שקיים ענף עם כזאת תשואה אדירה ויציבה כמו הספורט האמריקאי. הקפיצה בשווי של הקבוצות היא חסרת תקדים.

  10. מצוין
    הטאנקינג באופק.
    הארדן לא ישחק שם, ואמביד יוטרד תוך כדי העונה לניו-יורק.
    הספסל גם נחלש משמעותית.
    לדעתי יפתחו חלש ואז יטרידו את אמביד ויעברו לריבילד מוד.
    חבל על מקסי, כי באמת הוא אחלה שחקן.

    1. אחת הקבוצות הרקובות בליגה, מהבעלים להנהלה לצוות השחקנים, איך מורי עדיין GM לא מובן לי, כמות ההחלטות ההזויות שלקח פירקו את הקבוצה, חוזה מקס לאפס סימונס החתמה של ריברס כמאמן, הטרדת סימונס בהארדן והבטחת חוזה להארדן מתחת לשולחן, סירוב להביא לשמנמן את החוזה שהובטח בגלל יכולת והבזיון שמתחולל בארגון, ההחלטה היחידה הטובה שלקח זה להביא את נרס .
      .
      לא חושב שהיה מישהו שלא ידע שפילי יקרסו, זה צפוי יותר מסרט של דיסני.
      לגבי הסגל הוא לא מספיק טוב,
      לא שחקני המשנה ובטח לא הכוכבים שלא יודעים לקחת אשמה (אני לא זוכר פלייאוף טוב של אמביד).
      לאמביד יש ירידה חדה ביכולת בפלייאוף למרות שהוא משחק מול קבוצות שהוא אמור לדרוס על הנייר (יוקיץ היה קובר על בוסטון החלשה של עונה קודמת 50). הארדן זה גופה בדומה לחברו טאקר.
      .
      עכשיו יש גם את חלון הזמן של אמביד שהוא קצר מאוד, הפתרון לטווח הארוך הנכון , זה להיפטר מאמביד והארדן ולצאת לבנייה מחדש בריאה כיוון שאליפות לא יראו שם, השאלה אם המועדון רוצה ללכת שוב לבנייה מחדש או מספיק לו להשאר סביב הסיבוב ה2 בפלייאוף .
      תודה על פריוויו פנטסטי

      1. ועוד נקודה קטנה לגבי הינקי, הוא הדבר הטוב ביותר שקרה למועדון, תוך שנתיים וקצת הפך קבוצה בלי עתיד לאחת הקבוצות המבטיחות בליגה אם כמויות של נכסים, זה שהמטומטים שבאו אחריו לא ידעו להשתמש בהם זה משהו אחר.
        כמו שכתבנו לפני כמה שנים זה היה צפוי שפילי יראו ככה אחרי החוזה לאפס סימונס, ההתעקשות שהייתה בארגון להלחם במציאות שהכתה להם בפרצוף פשוט הצחיקה אותי.

        1. במה בדיוק לא דייקתי? הקבוצה העלובה של 2013 הייתה הקבוצה עם העתיד הגרוע בליגה . בלי נכסים או בחירות דראפט גבוהות.
          בגלל הטרייד הנוראי בשביל הגופה של ביינום, פילי שלחה את איגודלה שני ניקולה ווצ'ביץ' ומוריס הארקלס ובחירת דראפט עתידית.
          .
          כעבור 3 שנים פילי אם העתיד הוורוד בליגה, כמויות של נכסים חוזים זולים לשחקנים טובים שמצא מהזבל , אמביד אחד. וסימונס שכל שיכלו לקבל עליו תמורה אדירה.

            1. אתה בהחלט צודק ידידי בדקתי ובהחלט יש לי שגיאה, מורי לא נתן את החוזה מקס לסימונס זה קרה לפניו עם אלטון בראנד, זכרתי אחרת.
              .
              מורי חתם ב2020, החוזה נחתם עם האפס ב2019,

            2. וגם את ריברס הוא לא הביא – רק פיטר.
              בקיצור נשארה העסקה על הארדן שבהינתן המצב ההזוי עם סימונס הייתה טובה ונשארנו רק עם הפארסה הנוכחית (שהיא אכן פארסה – אבל בוא נחכה ונראה שכל הסיפור לא עושה פניית פארסה).

            3. גם פה אתה צודק בדקתי את התאריכים, הוא הגיע חודש אחרי ריברס למה זכרתי ביחד לא מובן לי.

            4. נחמד שהיה לריברס חוזה, אבל היה צריך לפטר אותו כבר לפני שנה. זה לגמרי על מורי

            5. העיסקה על הארדן הייתה מזעזעת.
              הוא נתן שחקנים ובחירות ושחקן שישב בצד ולא הפריע תמורת רעל מזוקק שגם גמור על המגרש, וגם כשהיה בשיאו היה נחנק בפלייאוף.
              חיסל את הבנייה מחדש של פילי שיכלה להשתקם אחרי תקופת סימונס בלי להיחלש אלא רק להתחזק.

            6. דעתך ידועה…
              איך בדיוק הייתה מתרחשת הבניה מחדש הזו כשסימונס עדיין בסגל?

      2. אתה זוכר שפילי הפסידו בסיבוב שני לקבוצה עדיפה ב 7 משחקים נכון? רקוב, גופה, אפס, זבל, ביזיון הכל סופרלטיבים מתגובה אחת קצרה שקצת לקחת לאקסטרים ובעיקר חזרת על המנטרה שמתנגנת פה בלי הפסקה… שים את המשקפיים הוורודים ברוך, ככה הליגה עובדת, יום אחד קבוצה תחרותית ויום אחרי פחות. לא לכל קבוצה יש סטף או יוקיץ (שאמביד הפיסח בדרכ לוקח במשחקי ראש בראש). ודרך אגב, הינקי היה אידיוט והשתין מהמקפצה, לא עושים כאלה דברים בקבוצת ספורט נורמלית או לפחות לא מיחצנים את זה

        1. מה ההבדל בין מה שהינקי עשה למה שפרסטי עושה?מתי הינקי יחצן את זה בדיוק , הוא לא דיבר עם התקשורת בכלל.
          .
          לקרוא להינקי אדיוט אחרי שהפך את הקבוצה לזאת עם העתיד הוורוד בליגה לעומת מה שהיה ב2013, זה מצביע על חוסר הבנה בסיסי.
          .
          איך בדיוק בוסטון הייתה עדיפה מהם, על הנייר לפילי יש מאצאף מהחלומות מול בוסטון (מספיק לראות את הסטטיסטיקה של אמביד בעונה הסדירה מול קבוצה נמוכה משמעותית).
          .
          לנקודה האחרונה פילי לא מיצאה חצי מהפוטנציאל והנכסים שהיה לקבוצה ב2016, מאז שעזב כל הGM שבאו אחריו היו גרועים וקיבלו החלטות מזעזעות . כמובן שכל הנכסים הגיעו לקבוצה בגלל אדם אחד הינקי .

          1. 1. הינקי אולי לא דיבר אבל הטריד כל מה שנראה כמו שחקן כדורסל. אפשר לעשות טנקינג גם עם קבוצה שלא מסיימת עם 10 ניצחונות בעונה (ספרס/לייקרס/סאנס/רוקטס וכו) ובטח לא לנסות להפסיד בכח. ההבדל בין הינקי לפרסטי הוא בנראות וגם פרסטי יעמיד קבוצה מצוינת תוך 3 שנים 2. הינקי אידיוט מהרבה סיבות אבל בעיקר כי עדיין מדברים על "הפרוסס" של פילי ולא מדברים על קבוצות אחרות. יכול להסביר לי למה (רטורי)? לעצום עיניים ולשחק אותה לא מתאים לך. 3. בוסטון קבוצה עם התקפה נהדרת, הגנה הרבה יותר טובה מפילי ובעיקר צוות אימון יותר טוב ועדיין פילי הובילו 3:2 עם ניצחונות חוץ (אחד מהם בלי אמביד). זה לא שהם חטפו סוויפ. 4. עם הנקודה האחרונה שלך אני דווקא מסכים אבל זו חוכמה שבדיעבד.

            1. שינית את הטענה, בכל מקרה זה עדיין לא הופך אותה לנכונה. כולם מנסים להפסיד בכוח, פרסטי איינג. המשוואה פשוטה ככל שתהיה במקום רע יותר הסיכוי שלך לקבל בחירה גבוהה יותר, ומשם זה סטטיסטיקה פרסטי מצא חוק עקום וניצל אותו עד תום.
              .
              נמשיך לטענה השנייה פרסטי התחיל את הבנייה מחדש אי שם ב2019 אחרי הטרייד על גורג ווסטברוק וקיבל ים של נכסים תמורתהם וSGA היה בקבוצה אנחנו ב2024, הינקי קיבל קבוצה מפורקת לחלוטין בלי נכסים ובלי בחירות דראפט גבוהות (בחירה 11) ותוך שנתיים וחצי הפך אותה לקבוצה של 50 נצחונות אם כמויות בלתי הגיוניות של צעירים חוזים זולים ואחד אמביד, + סימונס הנגר שדיברו עליו כדבר הבא.
              .
              Trust the process הייתה הסיסמא בפילי בעיקר למטרות שיווקיות זה למה אמביד המשיך אם השם.
              .
              לחלק השלישי לפילי היה מאצאף מהחלומות מול בוסטון . בוסטון הייתה קבוצה לא מאוזנת עם התקפה חד ממדית ובעיות בחדר הלבשה, לגבי צוות האימון החוסר ניסיון שם צעק לשמים אבל אני אעזוב את זה.
              .
              4. הורג אותי החכמה בדיעבד באתר אני רושם על זה פה 8 שנים אבל זה חכמה בדיעבד כמו סימונס הטרייד על גובר ואחרים…

            2. דור אני ממליץ לך לקרוא את הסיכומים שאנו רושם על המועדון כל עונה התחזית מדוייקת

            3. אני רץ לקרוא? איפה התחזיות שלך מרוכזות ברוך?

            4. ידעתי שתקפוץ , אני צריך לעבור אבל זה בשלוף.

              https://hoops.co.il/?p=158709

              שנת 2019.

            5. אני באמצע זה הבולשיט הרגיל. איפה התחזיות – איפה רואים מה יהיה?

            6. לא משנה מה התירוץ (שיוק וכו), עדיין הינקי, אם רצה ואם לא, השתין מהמקפצה באופן הכי קיצוני ופילי משלמת את החשבון
              על הכתם הלא ספורטיבי הזה ויש הבדל גדול בין להפסיד לבין להתבזות. לא סתם השמות של המנג'רים האחרים שעשו טנקינג לא עלו בקונוטציה שלילית כמו הינקי למרות שברור שגם הם מעדיפים להפסיד מרגיש לי שאתה קצת מיתמם כשאתה משווה לפרסטי (שנה הבאה יש לו קבוצה נהדרת) ואל תשכח שהיום הסיכויים לבחירה גבוהה בדראפט השתנו מ 2015-16.

              בוסטון מצ'אפ חלומי לפילי? אני מנחש שראית לא מעט משחקים שלהן אחת נגד השניה בשנים האחרונות, אז תסביר לי איך הגעת למסקנה הזאת? אתה כותב קצת בסיסמאות (לא מאוזנת/בעיות בחדר הלבשה) אבל לצערי במבחן התוצאה פילי בעיקר מקבלת בראש מבוסטון בשנים האחרונות ודווקא הארדן המושמץ כמעט הצליח לשנות את זה.

            7. מה שהספרס עשו זה לא כתם לא ספורטיבי? יוסטון? גולדן סטייט שהושיבה את קרי על הספסל עונה שלמה … כולם מפסידות בשביל בחירות יותר גבוהות איפה אתה שם את הקו.
              .
              הינקי הפסיד את התפקיד מסיבה פשוטה מאוד כיוון שהוא לא דיבר עם התקשורת (וזה הייתה הטעות שלו).
              .
              הגעת כבר לנקודה ופספסת אותה מדוע שינוי את הסיכויים בדראפט, הינקי החזיר שיטה ישנה שהייתה נהוגה בשנות ה80 (יוסטון בנו קוטנטדרית תוך שנתיים),כל השאר לא ניצלו אותה.
              .
              הקבוצה של בוסטון מאוד חד ממדית ונשענה כמעט לחלוטין על ה3 ובידודים מפגרים וקו קדמי נמוך וחלש פיזית שסנטר כמו אמביד אמור לקלוע עליו בשינה.
              .
              פילי מקבלת בראש כיוון שהיא מאומנת על הפנים והן בגלל ירידה חדה ביכולת של אמביד בפלייאוף ( בעונה הסדירה הוא קבר נגדם 50, והסטטיסטיקה שלו מול אותו סגל פחות או יותר אדירה)
              .
              . מבחינת סגל אני לא לרגע שהסגל של פילי נופל מזה של בוסטון .

  11. תודה עמיחי אחלה פריוויו.
    לדעתי יהיו חזקים וירוצו בחלק העליון של השמינייה, אמביד בריא זה מבטיח סיבוב שני. הארדן ישחק כי לא תהיה לו ברירה, לא יעשה שביתה איטלקית בגלל החברים. מקסי יתפתח ויגלה יותר יציבות. אם בברלי המנחוס ייכנס לרוטציה אז אף אחד לא ירצה לשחק בפארגו סנטר כי הם ינשכו. מאמין שנראה טריידים במהלך העונה לכאן או לכאן (או שאמביד/הארדן יילכו – או שיגיע חלק נוסף לפאזל. מורי תמיד היה יצירתי).

    1. איזה לנשוך, בברלי זה הציוואות הקטנות שנובחות הוא גופה עם הארדן וטאקר הסאנס יכולה להתחיל מועדון סיאנס.

      1. טאקר ובברלי זה כלבים זקנים יכולים עוד לנשוך פה ושם – פילי לא הייתה רחוקה מגמר איזורי בשנה שעברה והם יכולים להגיע לעמדה דומה השנה. הם חזקים כשהם בריאים ויש להם השנה גם מאמן. בלי קשר לדעתי מילווקי ידרסו השנה את המזרח – אבל כבר ראינו מה שוות הנבואות שלי
        🙂

  12. הארדן זה סימן השאלה. בלעדיו זה כיוון אחד איתו זה כיוון אחר. כל עוד יש גארד להאשים, ג'ואל אמביד יוכל להמשיך להתחמק מההופעות הפחות טובות שלו בפלייאוף, כולל פציעות. אני לא ממש מצליח לראות איך מקסי הופך לפלימייקר ראשי של קבוצה מנצחת. אמביד הוא לא יוקיץ' או לוקה ובעיני פליימייקר בינוני. אני ממש אוהב את הרעיון של פסקל סיאקום בסיקסרס. גם בגלל הקשר הקמרוני עם אמביד וגם בגלל שזה עוד ווינג שיודע לעשות המון דברים. הבעייה היא שהארדן כמעט בלתי סחיר כרגע.

  13. קדימון מצוין.
    על הנייר סגל נראה מצוין
    והחמישייה הזאת נראית מהטובות בליגה עם השמות האלה. אם האריס האופציה הרביעית בהתקפה זה מסביר הכל
    רביעיית שחקנים שקולעת בממוצע 33, 20, 20,15 כל משחק זה מתכון לקבוצה מנצחת. בפלייאוף במיוחד
    וכשאפשר להכניס את אוברה במקום טאקר זה רק מעצים את זה
    אחלה גופות בספסל. לא נראלי דליל בכלל
    .
    לא ברור למה הארדן רוצה לעזוב אבל רוב האנשים כבר לא מנסים להבין..

  14. תודה על הפריוויו. רשה לראות את הארדן נשאר בפילי ומתאמץ.
    בעיניי החלפה בין הארדן לקונלי (אפשר עם פיצוי) תשרת את שתיהן. הטימברוולבס יתחזקו, פילי תקבל רכז סולידי ומנהיג ותחלץ מהצרה הזאת של הארדן

  15. עידכון קטן לגבי העגלקטיקוס שבמפרץ. רודי גיי חתם על חוזה לא מובטח שיאפשר לו להתמודד על המקום ה 14 במחנה האימונים. אם אני זוכר נכון גם רודני מקגרגור חתם על חוזה דומה.לפני שבוע היה סשן של התלהבות לגבי דוויט אבל הוא כנראה לא שידר את המסרים הנכונים והוחלט שלא לצרפו.
    בתכלס הקבוצה מחפשת שחקן כנף גבוהה שקולע טוב ולא יעשה ענין מרצף של 10 משחקים שבהם לא ישותף כלל.

  16. פורטלנד יצאו מהבוץ שלילארד הכניס אותם ויש להם סיבות להיות אופטימיים
    סאנס נפטרו מהחוזה של איטון קודם כל כדאי לרדת מתחת לתקרת השכר הקשיחה. הם לא אהבו את איטון ואין להם PG כדי להפעיל אותו אז נורקיץ לא פוגע בהם. גריסון אלן יתן מנהיגות וקשיחות
    מילווקי הלכו אול-אין ובעיקר נחלשו הגנתית. אבל לא היתה להם ברירה
    מיאמי אכלו אותה. היו שאננים ולא ניסו לשפר את ההצעה עם קבוצה שלישית ועכשו יש להם קבוצה חלשה יותר מזו שהיתה בשנה שעברה
    הימור שלי, הארדן מגיע למיאמי.
    לעגלקטיקוס מהמפרץ כל זה לא ממש משנה. העונה שלהם תלויה במידה רבה בנכונות של פול לעלות מהספסל.
    .
    לכל מי שמתכנן טיידים, חייבים להסתכל על שנים קדימה והיכולת של הקבוצה להשאר מתחת לסינר השני. אף קבוצה לא תיכנס לטרייד שמעביר אותה לשם ודאי שלא לפני תחילת העונה.

  17. עמיחי הפריוויו הזה זה יצירת מופת גם נהנתי לקרוא גם צחקתי מהגיפים ןבעיקר הרבה מידע נתת שממנו הגעתי למסקנה שפילי קבוצה יותר חזקה מהרושם שנוצר פה עליה. לי לפחות נראה שהם התחזקו ראשית בעמדת המאמן אבל גם בספסל.
    אני חושב שדריל מורי כנראה באמת גאון הוא באמת אחד מחמשת המנהלים הטובים בליגה. הוא הצליח בתקופה שהוא שם לפרק את היריבה העיקרית על התואר במזרח ולהפיץ את שחקניה לכל עבר. לדחוף לה את הדוגמן עם החוזה הכי נוראי בליגה ולהביא שחקנים ממש לא רעים ולסיום העיף את ריברס והביא את אחד המאמנים הטובים בליגה. נשאר רק הכאב ראש הקטן עם הארדן אבל אני חושב שגם אם הוא הבטיח לו משהו והחליט בסוף לו לתת לו זה בסדר כי הארדן פשוט עובר כל גבול. לטעמי לתת לו מקס כמו שהוא ציפה בכושר המשחק הנוכחי שלו זה כמעט שקול למקס שהדוגמן קיבל וכל הכבוד למורי ששם ברקס על העניין אפילו אם הבטיח (לתחושתי הוא לא הבטיח לו כלום מפורש – הארדן כנראה שמע את מה שבא לו לשמוע). כרגע קשה לדעת מה יהיה עם הקבוצה הזאת כל עוד סוגיית הארדן לא נפתרת. הכל פתוח.

  18. בס"ד
    תודה רבה, קדימון נפלא.
    צחקתי.
    מקוה שנרס יביא את השינוי.
    מה שלא דובר עליו זה עניל הגיל, כולל טאקר, האריס והארדן.
    בעייתי גם מבחינת יכול. וגם מבחינת טריידים.
    קשה לי לראות את טקאר שומר על היכולת ההגנתית שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט