אירועי דיומא – 10.09.2023 – אופניים וטניס

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 15

קטע 14 של אתמול היה השני שכלל כמה טיפוסים פירנאים קשים. לאחר מאורעות היום הקודם, היה ברור שהקטע יהיה שייך לקבוצת בריחה, וכך אכן היה. הקבוצה כללה בשיאה כ-30 רוכבים, ביניהם רומאן בארדה, מייקל סטורר, לני קאמנה, דמיאנו קארוזו וגם רמקו אוונפול, שהיה נחוש מאד מתחילת הקטע להיכנס לכל ניסיון בריחה אפשרי. בסיום הטיפוס הקשה הראשון לקול ד'הוארסר, אוונפול ברח קדימה, כשהיחיד שנותר בעקבותיו היה בארדה. השניים שיתפו פעולה היטב והמשיכו לפתוח פער על שאר החברים מאחור, כשהיחיד שניסה להדביק אותם היה סטורר. הצמד נשאר בחזית לאורך כל הדרך, והמשיך להגדיל את הפער, עד כשלושה ק"מ לסיום, שם אוונפול לחץ על דוושת הגז, וברח לחברו לבריחה. זה נגמר בניצחון של הבלגי, כשבארדה והרחק לאחר מכן אח"כ לנרט ואן אדוולט הבלגי משלימים את הפודיום. אוונפול מצליח בניצחון המרגש הזה, השני שלו במירוץ, לקום מהעפר של הקטע הקודם, וגם להשיג את חולצת המטפסים המנוקדת, בה הוא אוחז כעת בפער גדול, ועליה הוא גם ינסה לשמור כעת. כקוריוז נספר שזאת החולצה השונה החמישית שהבלגי זוכה ללבוש במירוץ זה, כנראה שיא. בקבוצת ה-GC מאחור לא ממש היו מעוניינים בקטע, וגם לא ממש ראינו מאבקי מיקום, מלבד ניסיון קצר ונואש של חואן איוסו לברוח קדימה, שכצפוי לא צלח. לפיכך ספ קוס ממשיך להוביל במירוץ, לפני רוגליץ' (1:37+) וינגגור (1:44+), איוסו (2:37+), מאס (3:06+), סולר (3:10+), לאנדה (4:12+), ולאסוב (5:02+), אויטדברוקס (5:30+) ואלמיידה (8:39+).
קטע 15 של היום הוא האחרון שלפני יום המנוחה השני של המירוץ. מדובר בקטע גבעי בחלקו הראשון, עם שלושה טיפוסים מהדרג הבינוני בחלקו השני, וסיום בירידה. נראה לחלוטין תפור על קבוצת בריחה גדולה. שידור ביורוספורט 1 ב-14:30.

הגראנד פרי של מונטריאול

לאחר הגראנד פרי של קוויבק ביום שישי, שהסתיים בניצחון של ארנו דה לי, ואחריו הגיעו קורבין סטרונג מ-IPT ומייקל מתיוס, אנו מקבלים היום את המירוץ השני בצמד המירוצים הקנדיים – הגראנד פרי של מונטריאול. גם כאן אנו מקבלים מירוץ ארוך מאד בפורמט קריטריום, קרי מירוץ הקפות בעיר מונטריאול, כשגם כאן כל הקפה תכלול מספר טיפוסים קצרים ותלולים. דה לי, סטרונג ומתיוס יהיו כאן שוב, יחד עם חברים כלאפורט, מוהוריץ', הילי, פאולס, קוסנפרואה, אלאפיליפ, גירמאי, הירשי, אדם ייטס, מדואס, מתיוס, וולנס, הייטר ובטיול. שידור ב-18:00 ביורוספורט 2.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב

לפני שנקרא על הגמר הצפוי הלילה, נברך בחום את קוקו גאוף האמריקאית, שזכתה בתואר הגרנד סלאם הראשון שלה, כשחזרה מפיגור מערכה לניצחון גדול מול ארינה סבאלנקה הבלארוסית. ארבע שנים לאחר ששיחקה לראשונה, בגיל 15 בסה"כ, באליפות ארה"ב, גאוף הניפה, כאמור, את הגביע לשמחתם הרבה של הצופים באצטדיון הענק ע"ש ארתור אש.

גמר הגברים

23:00 (יורוספורט): נובאק דג'וקוביץ' – דניאיל מדבדייב: שני הטניסאים ישחזרו את גמר הטורניר לפני שנתיים. בעוד שהרוסי התמיר בן ה-27 ישמח גם לשחזור התוצאה, ניצחון ללא איבוד מערכה, יריבו, שהופיע לראשונה בגמר טורניר זה לפני 16 שנה, יקווה, מטבע הדברים, לתוצאה שונה, שתזכה אותו בגביע גרנד סלאם מספר 24. באותו המשחק לפני שנתיים, מדבדייב השתמש ביעילות רבה בחבטות הגשותיו המעולות שכבר סייעו לו לגבור, בין היתר, על שני שחקני עשירייה ראשונה בטורניר הנוכחי: אנדריי רובליוב והמדורג מספר אחת בעולם והאלוף היוצא, קרלוס אלקראז. מכות הפתיחה המצוינות של הרוסי עתידות להישלח לעבר אחד המחזירים הגדולים ביותר בכל הזמנים, שמצטיין גם במעבר חד ממשחק הגנה להתקפה. בנוסף, דג'וקוביץ' ישאף, כפי הנראה, להאריך את הנקודות ולהתיש את יריבו, על אף הסבולת הטובה מאוד של הרוסי, המדורג שלישי בעולם, שכבר צלח משחק (מול חברו, כאמור, אנדריי רובליוב, ברבע הגמר) בתנאי חום ולחות קשים. לא נעז לקרוא את מחשבותיו של נובאק, שיעלה בכל מקרה למקום הראשון בעולם ביום שני, אך לא מן הנמנע כי הוא מעדיף לשחק מול מדבדייב (למרות התוצאה ביניהם בגמר לפני שנתיים) מאשר נגד קרלוס אלקראז, היות והספרדי משחק היטב בעצמו בנקודות ארוכות ומחזיר היטב, בדומה לסרבי, בהיותו בעל כושר גופני יוצא מן הכלל. אם כך, דג'וקוביץ' בן ה-36 יחפש זכיה רביעית באליפות ארה"ב (הניף את הגביע בניו יורק בפעם האחרונה ב-2018), שאולי תחתום יום נהדר לספורט בארצו (אחד מני רבים שהיו לה ועתידים, לבטח, להיות), ואילו מדבדייב, ששיחק לראשונה בגמר בניו יורק לפני ארבע שנים, ינסה להוסיף גביע גרנד סלאם שני לאוסף. המשחק ילווה בבלוג חי, שיפתח בשעה 22:25, וכולם מוזמנים לחוות בו את דעתם.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

    1. ואללה ארבעה אוף דה ליפ על גל אחד…
      בשביל מה האופנועי ים בגלים כאלו נמוכים
      מה משתמשים בגרירה באליפויות האלו ?
      אגב ד"ר שכחת להוסיף הגב מרקס היא ממיאמי ,ושייכת למועדון מיאמט היט…

      1. איך המירוץ מוכרע אם ישנם עדיין לא מעט ימים לרכב?
        בטור דה פראנס אתם "מכריזים" בדרך כלל רק יום לפני הסיום.

        1. לא "הכרזה", אבל כן הערכה מעשית. המצב שנוצר הוא שמתחרה עיקרי אחד (אוונפול) איבד סיכוי לזכות, עוד כמה איבדו סיכוי מעשי (אלמיידה, סולר) והקבוצה החזקה ביותר ניצבת בשלושת המקומות הראשונים. נשארו כאן פחות או יותר איוסו ומאס, שנמצאים שתיים וחצי-שלוש דקות מאחורי השלישייה. באמת שצריך נס כדי שמישהו מהם ייקח את המירוץ. ראו את זה אתמול כשאיוסו ניסה לתקוף בטיפוס, ואז הוא מסתכל אחורה רואה את כל השלישייה מאחוריו.

            1. המירוץ הוכרע ברגע בו ווינוגראד הודיע
              כי ישתתף בו.

      1. חחחח
        אני עוד חשבתי לפני המרוץ שלאיוסו יש סיכוי לערבב פה עניינים. מסתבר שרמקו היה לבד מול המגרסה.
        נו טוב, נמתין לעלים הנופלים ולתחרות מי מתחיל את הסולו קודם בין פוג לרמקו.

  1. בכדורסל היום שני משחקים. מניח שיעלה בהמשך כפוסט נפרד
    11:30 הקרב על המקום השלישי
    15:40 הקרב על האליפות גרמניה סרביה

          1. בד"כ משתדל להיות יותר ממלכתי. גם אין יותר מדי רוכבים שאני לא אוהב (מגיע לחבר'ה האלה הרבה כבוד). אבל יש כמה ממש בודדים שאני לא אוהב את ההתנהלות שלהם. הוא אחד מהם.

            1. זה היה מצחיק איך הם חיפשו את כל הדרכים לא לקרוא לו מניאק…

            2. כן, הם גם אמרו בצורה מפורשת שהם לא אומרים את המילים המפורשות.

          1. הבחור לא ממש משתף פעולה בבריחות, ולא משתתף במאמץ הקבוצתי. היום הוא הצליח לזכות בקטע בזכות זה. בהרבה מקרים זה לא עובד לחברים מהסוג הזה.

            1. תודה

            2. מי זה פוריטו ומה היה שם? (או שאצפה בתקציר לפי המירוץ)

            3. פוריטו (יוהאקים רודריגז) הוא אחד הרוכבים המבדרים שהיו וטיפוס חביב מאד בכללי שקשה לא להיות בעדו.

            4. שומר למתי שהילדים ישנים חח

            5. בגדול, זאת הייתה אליפות למטפסים הכבדים, כשספרד הגיעה בהרכב פסיכי שכלל את קונטדור, ואלוורדה ופוריטו (פחות או יותר בשנות השיא). לקראת הסוף, פוריטו ברח לניבאלי ודהר קדימה לקו. קושטה, שהיה יחד עם ואלוורדה, ופחות או יותר התנהג כפי שהתנהג היום, התחיל לרדוף אחרי פוריטו. ואלוורדה היה יכול להיצמד אליו לגב, מה שהיה מוציא לו את האוויר מהמפרשים, ומותיר את פוריטו לזכות, אבל הוא לא עשה זאת. אז קושטה הצליח להדביק את פוריטו, ובספרינט לקו גם לקח אותו (כי הוא בעל ספרינט יותר טוב). תיאוריית הקונספירציה הייתה שואלוורדה לא נצמד לו לגב כי שניהם היו חברים במוביסטאר, והעדיף שהוא יזכה במקום פוריטו, שאותו הוא פחות אהב.

            6. אחלה תודה

  2. שתי הערות צד לאו דווקא קטנות אבל שקטות – היום הוא יום המירוצים האחרון של דרל אימפי מ- IPT שפורש אבל הרבה יותר בגדול זה גם יום המירוץ האחרון של אנמיק ון פלוטן הענקית שסיימה קרייה אגדית.

            1. או הצפייה בקארדס.

            2. 🙁

כתיבת תגובה

סגירת תפריט