אירועי דיומא – 30.08.2023 – כדורסל ואופניים

אליפות העולם בכדורסל / מתנאל אלאשבילי

היום האחרון של שלב הבתים הראשון, ארבעה בתים כבר נסגרו מבחינת העולות לשלב הבא. בשני בתים אף קבוצה לא הבטיחה עלייה.

בית ב':

11:00 סרביה – דרום סודן:

משחק שעל הנייר לא אמור להיות צמוד במיוחד אבל דרום סודן הפתיעה רבים בשני המשחקים הראשונים שלה, כשבראשון כמעט ניצחה בהארכה את פורטו ריקו ובמשחק השני ניצחה באופן מרשים את סין הודות למחצית שנייה מצוינת.
בסרביה לא כל כך מתרגשים מדרום סודן בהתחשב בשני ניצחונות שהגיעו די בקלות אחרי שמתחילת המשחקים מול סין ופורטו ריקו הראו עליונות.
התרחיש היחיד בו סרביה תהיה מחוץ לטורניר הוא הפסד שלה וניצחון של פורטו ריקו שמכסה על הפרש הסלים. ההפרש הוא 71. דרום סודן זקוקה לניצחון ולהפסד של פורטו ריקו.
שחקנים בולטים:
סרביה – ניקולה יוביץ', ניקולה מילוטינוב, בוגדן בוגדנוביץ'.
דרום סודן – ווניין גבריאל, קארליק ג'ונס, דנג אדל.

15:00 פורטו ריקו – סין:

פורטו ריקו, בניגוד לדרום סודן, תלויה בעצמה. מכיוון שניצחה את דרום סודן בהארכה, אם תנצח היא תעפיל לשלב הבא לא משנה התוצאה במשחק השני. נבחרת סין, שאפילו לא הייתה קרובה לניצחון באליפות, על אף מחצית ראשונה טובה נגד דרום סודאן, תצטרך להחזיר לעצמה את הכבוד בדרך מסוימת ולא לסיים במאזן 3-0.
נראה שהבעיה העיקרית של הסינים היא בהובלת הכדור כשהיא מסרה בשני המשחקים 17 ו-16 אסיסטים (בהתאמה) ואיבדה 21 כדורים מול סרביה ו-11 מול דרום סודן.
גם לפורטו ריקו יש בעיה בקו האחורי אבל לא בהובלת הכדור, אלא בקליעה שלהם, כשחוץ מסטפן תומפסון ג'וניור, שחתם הקיץ בבני הרצליה, הגארדים שלהם (ואין הרבה כאלה), זורקים המון ומחטיאים המון.
פורטו ריקו תצטרך לקחת את המשחק הזה דרך הגארדים מאחר שלסינים אין מובילי כדור טובים.
שחקנים בולטים:
פורטו ריקו – סטפן תומפסון ג'וניור, ג'ורג' קונדיקט הרביעי.
סין – קייל אנדרסון, רוי ז'או, ג'ו צ'י.

בית ג':

11:40 ארה"ב – ירדן:

ארה"ב במשחק שמבחינתם הוא לפרוטוקול בלבד לאחר שהבטיחו את המקום הראשון. ירדן עם המשחק הנורא מרשים מול ניו זילנד ינסו להישאר עם כמה שיותר מחמאות. אין המקום להרחיב בהתחשב בעובדה שמדובר במשחק שיסתיים בהפרש באזור ה-40 נקודות.
שחקנים בולטים:
ארה"ב – מי שישיג כמה שיותר היילייטס.
ירדן – רונדה הוליס ג'פרסון שאולי ייכנס שוב למצב ממבה ויצליח לגרום לאמריקאים לחשוש מעט.

15:40 יוון – ניו זילנד:

משחק על עלייה, אין יותר מדי חוכמות. יוון שהגיעה לאליפות עם סגל לא שלם כשיאניס אנטטקומפו, קוסטאס סלוקאס וניק קלאת'ס נשארו בחוץ, הציגו סגל שלא הצליח להתמודד עם ארצות הברית אבל בטח יוכל להתמודד מול ניו זילנד. תומאס ווקאפ המתאזרח, יוריגיוס פפאיאניס שנראה בכושר מדהים, יאנוליס לרנצקיס שמראה שהוא לא עוד שחקן שמיני ברוטציה של אולימפיאקוס ות'נאסיס אנטטקומפו שהוא… מאכזב אך לא מפתיע.
בניו זילנד הסגל לא ממש מוכר, ועל אף שהיה נראה שהם משייטים בדרך לניצחון על ירדן גם אז הם הסתבכו. ככל הנראה, על אף המתח במשחק, יוון יהיו גדולים עליהם.
שחקנים בולטים:
יוון – יורגיוס פפאיאניס, יאנוליס לרנצקיס, תומאס ווקאפ.
ניו זילנד – שאה אילי, אייזאה לה'אפה, פין דילני.

בית ו':

11:00 גאורגיה – ונצואלה:

בעקרון המצב בבית הזה דומה למצב בבית ב'. גאורגיה תלויה בעצמה ואילו כף ורדה תלויה בהפסד של גאורגיה. הנבחרת של גאורגיה על אף שנראה שהיא בעלת המון גודל, משחקת כדורסל נורא מהיר ונאה. עם זאת, את הקוסם הסלובני היא התקשתה לעצור (מזלה שלונצואלה אין לוקה דונצ'יץ'). ונצואלה, כמו סין, תגיע כדי להישאר עם כמה שיותר מחמאות מול הנבחרת הגאורגית. הכלי של ונצואלה למשחק הזה הוא לשלוט בקצב, כי כשגאורגיה נכנסו לקצב, גם מול סלובניה וגם מול כף ורדה, היה קשה מאוד לעצור אותה. סלובניה עשו בחוכמה והאטו את המשחק וכך גם ונצואלה צריכים לעשות. לתת לגאורגים לשחק את כל שעון ה-24 ולגרום למיעוט של החזקות כדור.
שחקנים בולטים:
גאורגיה – גוגה ביטדזה, סנדרו ממוקלשווילי, טורניקה שנגלייה.
ונצואלה – חורנאן זמורה, גרלי סוחו.

14:30 סלובניה – כף ורדה:

מפגש בין שני חברי קבוצה לשעבר, האחד קוסם שמצליח ברמה בינלאומית עם כדורסל כובש, ואחד הוא לוקה דונצ'יץ'. סתם אני צוחק. דונצ'יץ', שלשתי הנבחרות שפגש לא הייתה תשובה מולו, ינסה להוכיח שגם לחברו אדי טבארס אין תשובה אליו. מנגד, טבארס ירצה לנצל את החולשה ההגנתית של מייק טובי ולנסות להיות כמה שיותר אפקטיבי בהתקפה, אם כי זה לא מצליח לו במיוחד, ובטורניר הזה רואים כמה טבארס מוגבל התקפית כשהוא קולע 6 נקודות בכל משחק, בקושי הולך לקו והזריקות שהוא מוציא, אם מוציא, זריקות לא טובות. אפשר להגיד שסוגרים אותו טוב מאוד אבל סנטר ברמתו שידוע כמתגלגל טוב לסל צריך גם לדעת להתמודד עם העזרה ולא לאבד 4 כדורים בממוצע. כן מילה טובה על טבארס, חוץ מלקלוע הוא עושה הכל מדהים, מחסימות, עד לריבאונד התקפה וכלה ביצירת מצבים על ידי באק-סקרינס.
גם אם טבארס יהיה נורא טוב בהתקפה ובהגנה, שאר הנבחרת שלו נורא בינונית עד רעה וכנראה שלא יצליחו להתמודד עם לוקה והחבורה.
שחקנים בולטים:
כף ורדה – אדי טבארס, וויל טבארס, איוון אלמיידה.
סלובניה – לוקה דונצ'יץ', זוראן דרגיץ', קלמן פרפרליץ'.

בית ז':

12:45 ברזיל – חוף השנהב:

ברזיל, שאיבדו את ראול נטו בעקבות פציעה, פגשו את ספרד החזקה למשחק בו לפרקים הם היו ממש מרשימים. ברונו קאבוקלו ויאגו מתאוס הצליחו להפחיד במעט את אלופי העולם המכהנים. מנגד, חוף השנהב התקשתה מול איראן אך הצליחה להשיג ניצחון דרמטי. למרות שהמאזנים של הנבחרות זהים, היתרון הברור הוא של הברזילאים שככל הנראה יצליחו להתמודד עם חוף השנהב.
שחקנים בולטים:
ברזיל – ברונו קאבוקלו, יאגו מתאוס, טים סוארס.
חוף השנהב – ינפליפה דאלי, ניסר ז'וזואה.

16:30 ספרד – איראן:

משחק "לפרוטוקול בלבד" כשאיראן כבר מחוץ לטורניר ואילו ספרד הבטיחה את העלייה. אלופי העולם ינסו ככל הנראה לתת כמה שיותר דקות לכלל הסגל כדי לא לסכן אותם לקראת השלב הבא.
שחקנים בולטים:
ספרד – סנטי אלדאמה, אוסמן גארובה, חאבייר נונייס. שלושה צעירים שיקבלו הרבה דקות, הן בגלל יכולת והן בגלל חוסר הרצון לסכן את השחקנים הותיקים.
איראן – בחנאן יאחצ'אלי, אמיני מוחמד.

תוצאות אמש:

הרפובליקה הדומיניקנית – אנגולה 75- 67:

אנגולה ניצלו משחק פחות טוב של קארל אנתוני טאונס שהסתבך בעבירות כדי להקשות על הדונימיקנים, אבל רבע רביעי מוצלח של אנדרה פליז וויקטור ליז נותן לרפובליקה הדומיניקנית את המקום הראשון במאזן 0-3.

איטליה – הפיליפינים 90- 83:

הפיליפינים שהציגו לאורך הטורניר, לעיניי הקהל הביתי, כדורסל לא מספיק טוב ודי תלותי בג'ורדן קלארקסון, מסיימים את האליפות במאזן 3-0. למרות שהצליחו להילחם באיטלקים ברבע האחרון זה היה לשווא וחלוקת נקודות יפה של האיטלקים נותנת להם את המקום השני בבית.

בית ד':

מצרים – מקסיקו 100- 72:

הקרב על מי הנבחרת הפחות גרועה הוכרע בצורה מוחצת כשמקסיקו עם הפרש סלים שלילי של 78-. מצרים נהנתה משליטה לאורך כל המשחק וזכו להרגיש את הטעם המתוק של ניצחון באליפות העולם.

ליטא – מונטנגרו 91- 71:

הקרב על ראשות הבית לא היה מסובך מדי בשביל הליטאים, שליטה בריבאונד וערב חלש של ניקולה ווצ'ביץ' מאפשר לליטאים לסגור את הסיפור בתחילת הרבע הרביעי. מונטנגרו עדיין עולה שלב מהמקום השני.

בית ה':

גרמניה – פינלנד 101- 75:

פינלנד, שרצו להוכיח שיש להם מה שנדרש כדי לנצח באליפות העולם, נראו נהדר בתחילת המשחק. אבל מאמצע הרבע השני גרמניה כבר התחילה להתעלל בפינים ונתנה לכל הרוטציה לשחק. מה שניצח לגרמנים את המשחק הוא לחץ נהדר על פינלנד שגרם לה לאיבודים רבים ולנקודות קלות בצד השני. גרמניה מסיימת במאזן 0-3 חיובי ואילו פינלנד ב3-0 שלילי.

אוסטרליה – יפן 109- 89:

למרות הניצחון המרשים של יפן על פינלנד והיכולת הנהדרת של ווטאנבה והאוקינסון, אוסטרליה כבר בפתיחת המשחק הייתה על הילוך מאוד גבוה כשמי שהובילו את החבורה הם ג'וש גידי ואקסבייר קוקס, שניהם עם דאבל דאבל. יפן יוצאת עם ניצחון אחד מהאליפות ואוסטרליה עולה לשלב הבא מהמקום השני.

בית ח':

צרפת – לבנון 85- 79:

הצרפתים שהודחו בבושת פנים לאחר הפסד ללטביה, החליטו שלא לרשום את שלושת הגבוהים שלהם, רודי גובר, מוסטפה פאל ומתיאס לסור. לבנון רצו לסובב מעט את הסכין שהצרפתים נדקרו ממנה, והיו מאוד קרובים לכך כשהובילו בתחילת הרבע הרביעי, אבל משחק טוב של גרשון יבוסלה נותן לצרפת ניצחון יחיד באליפות העולם. לבנון לפחות לא יצאו מושפלים בכל משחק.

קנדה – לטביה 101- 75:

אם המשחק היה משוחק רק רבע וחצי התוצאה הייתה משקרת. הבעיה של לטביה היא שכדורסל משחקים ארבעה רבעים, וחוסר המזל שלה הוא שלקנדה מספיקות רק שלוש דקות כדי להפוך משחק משיוויון להפרש דו ספרתי לטובתה. ראינו את זה במשחק של הקנדים נגד צרפת וכן גם מול לטביה. שיי גילג'יוס אלכסנדר חימם מנועים ולפני שלטביה הספיקו להגיד "טיים-אאוט", קנדה היו בפלוס עשרים. לטביה עדיין עולה לסיבוב הבא מהמקום השני, קנדה מסיימת את שלב הבתים הראשון ללא הפסד.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 5

קטע 4 של אתמול הסתיים בעיר טראגונה עם סיום מישורי בעלייה קלה. קבוצת הבריחה הקטנה נתפסה כצפוי כ-20 ק"מ לסיום. כארבעה ק"מ לסיום קיבלנו התרסקות כואבת במיוחד של מספר רוכבים, ביניהם בריאן קוקאר וסנטיאגו בויטראגו, ואח"כ עוד אחת ממש לפני הסיום בהחלקה של מריין ואן דר ברג. בעלייה אל קו הסיום קיבלנו מיאוץ מוקדם מאד של חואן סבסטיאן מולאנו, אך קיידן גרובס הצליח להתיישב על גבו ולעקוף אותו לפני הקו. למאיץ האוסטרלי המוכשר, החובב מאד מיאוצים בעלייה כמו זה, שלל נאה של נצחונות בשנתיים האחרונות, כולל אחד בג'ירו האחרון. בגזרת ה-GC לא קיבלנו שינויים משמעותיים, ורמקו אוונפול ממשיך להוביל במירוץ לפני מאס (5+), מרטינז (11+), וינגגור (31+), ולאסוב ואויטדברוקס (33+), בארדה (35+), רוגליץ' (37+), איוסו (38+) וסולר (42+).
קטע 5, בו אנו נפרדים מאיזור קטלוניה, מזכיר מאד את קודמו בתוואי, עם מספר טיפוסים מתונים בדרך לסיום השטוח, הפעם ללא כל עלייה בסיום. גרובס יצטרך לעבוד מעט יותר קשה היום על מנת לשכפל את ההישג, מול מנטן, מולאנו, דאינזה, קוקאר ותיונס. שידור ביורוספורט 1 ב-14:30.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. תודה מתנאל.
    עצה לכתיבה: לא רושמים "נורא" על משהו חיובי. בכמה מקומות כתבת "נורא טוב" או משהו דומה. כדאי לכתוב "מאוד טוב".
    יאללה שייגמר השלב הזה ותתחיל כבר האליפות האמיתית…

  2. תודה על סיקור הכדורסל והרכיבה.
    סליחה על הבורות, אבל פוגאצ'ר לא מתחרה בוואלטה? זכרתי שישנו דו קרב חוזר מול וחנגגור; אולי טעיתי

  3. עוד לא יצא לי לראות אף משחק באליפות הזו, אני מבין שלא הפסדתי הרבה.
    במבט על הסגלים של הנבחרות האירופאיות, מדהים (ומבאס) לראות כמה הסגלים חלשים ביחס לעבר.
    נבחרות כמו יוון, ליטא, סרביה, איטליה, ספרד – סגלים קצת חיוורים ללא הסטאר פאוור מהעבר. חבל מאוד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט