מערבה מכאן- סקירת בית הNFC מערב בNFL.



סן פרנסיסקו פורטי ניינרס
מאזן עונה שעברה: 4-13 הפסד בגמר חטיבת האנ.אפ.סי
לא חושב שיש קבוצה נוספת בליגה עם רוסטר שחקנים יותר מרשים משל סן פרנסיסקו. עם סופרסטארים ופרובלרים כמעט בכל מערך על המגרש, עומק הכישרון מעורר קנאה.
אבל מעל הכל מרחפת שאלה אחת: עמדת הק"ב.
בקבוצה של ג'ו מונטנה ושל סטיב יאנג, לא משנה מי תשים מאחורי הסנטר, תמיד יתעוררו שאלות.
אבל מה שעבר על הפורטי ניינרס בעמדת הק"ב בעונה האחרונה, לא רק שללא תקדים, אלא גם שינה את החוקים בליגה.
סן פרנסיסקו התחילו את עונת 2022 כקבוצה של טריי לאנס, בחירה שלישית כללית, ששולם מחיר כבד להביאו לקבוצה. איתות לג'ימי גארופולו שזמנו כנראה נגמר. גארופולו נשאר בכל זאת כמחליף, יותר בגלל שלא צלח הניסיון למצוא לו קבוצה אחרת מאשר הרצון של הקבוצה. אבל צעד זה התגלה כמשתלם ביתר כשכבר במשחק השני של העונה, לאנס נפצע פציעת קרסול מסיימת עונה וגארופולו המנוסה נכנס בצורה חלקה ובהצלחה רבה להחליף אותו.
ג'ימי ג'י חווה את אחת העונת הטובות שלו מתחת לסנטר עד שגם הוא נפצע בשבוע12  ואל הבמה עלה טירון לא מוכר, הבחירה האחרונה בדראפט, "mr. irrelevant " כפי שנקראת בחירה זו, והפך לק"ב הכי טוב בליגה בחצי השני של העונה כשהוא לא מפסיק להדהים, להרשים ולנצח, עובר עוד משוכה ועוד משוכה עד לגמר חטיבת הNFC מול פילדלפיה איגלס.
ברוק פורדי נראה בלתי עציר עד לרגע, סמוך לתחילת המשחק, שבו המרפק שלו הוטח בקסדה של שחקן הגנה ורצועת המרפק נקרעה.
הק"ב המחליף לאותו משחק ג'וש ג'ונסון נפצע גם הוא (זעזוע מוח) לאחר זמן קצר וסן פרנסיסקו נאלצה לעלות למשחק העלייה לסופרבול את ק"ב החירום שלה, הרץ קריסטיאן מקקפרי. פורדי חזר בשלב מסויים בצורה הרואית אל מתחת לסנטר, אבל ניכר שמשחק המסירה בלתי אפשרי עבורו וסן פרנסיסקו נאלצה להטיח את ראשה בקיר מול הגנת פילדלפיה הצפופה ולהפסיד את המשחק.
פאסט פורווד לעונה הנוכחית, הליגה משנה את החוקים ומאפשרת הלבשת ק"ב שלישי בימי משחק שלא יחשב כנגד הרוסטר המותר של 46 שחקנים.
פורדי מחלים לחלוטין ומוכרז כפותח של הקבוצה, ג'ימי גארופולו עובר לפתוח בלאס וגאס ריידרס והקריירה של טרי לאנס סופגת מה שיכול להיות מכת מוות עוד לפני שממש התחילה כשהוא מתבשר שהוא אפילו לא הק"ב המחליף של פורדי. סאם דארנולד זכה בתפקיד.
כשהוא מוקף בנשקים נוצצים כמו דיבו סמואל, ברנדון איוק, הטייט אנד הפנומנלי ג'ורג' קיטל והרץ הכל יכול קריסטיאן מקקפרי, וכשמאחוריו המוח ההתקפי של קייל שאנאהן, ברוק פורדי, עם מחנה אימונים מלא בתור הפותח הרשמי, צריך להוכיח שהוא לא קסם של שנה אחת ולהמשיך את סיפור הסינדרלה הלא יאומן שלו.
ההגנה השניה בטיבה בליגה, מאבדת מטבע הדברים את המאמן שלה, דמיקו ראיינס, שזכה במשרת המאמן הראשי של יוסטון טקסאנס, והוחלף בסטיב ווילקס.  אבל מלבד שינויים קוסמטים בחלק מהעמדות, בעיקר האיבוד של ג'ימי וורד בסייפטי, היא חוזרת בהרכב כמעט מלא משנה שעברה.
עדיין נשאר לפתור את שאלת התשלום לשחקן ההגנה המכהן של השנה ניק בוסה, שנכון לכתיבת שורות אלו עדיין שובת בציפייה לחוזה שובר שיאים, אבל שחקנים כמו פרד וורנר בליין בקר ג'בון הארגרייב שהגיע מפילדלפיה לחזק את מרכז קו ההגנה וטאלונגה הופאנגה בסייפטי, הם מעילית הליגה ובהחלט מסוגלים להמשיך להחזיק את הקבוצה באשלון העליון של הNFL.

ימשיך בסיפור הסינדרלה? ברוק פורדי


אריזונה קרדינלס
מאזן עונה שעברה: 13-4 מקום אחרון בבית.

קיילר מורי קרע את הצולבת בברך בשבוע 14 של עונה שעברה, אבל דברים לא הסתדרו כבר הרבה לפני בעונה.
עד לפני שנתיים נראה שהקבוצה הייתה בדרך הנכונה, מגמת השיפור של הקבוצה עם קליף קינגסבורי ב3  שנים הראשונות שלו, והגיעה לשיאה עם עונה של 11 נצחונות לפני שנתיים, ועזרה למשוך כוכבים כמו ג'י ג'ייי ואט ודיאנדרה הופקינס לחזק את הקבוצה. המגמה הזו פשוט נתקלה בקיר.
עונה אחת נוראית ואריזונה לא שמרה לקינגסברי חסד, הוא שילם את המחיר והוחלף בג'ונת'ן גאנון, מתאם ההגנה של פילדלפיה איגלס.
אבל נראה שהארגון עצמו נמצא בפשיטת רגל כללית עם בעיות מהטופ (הנהלת הקבוצה הואשמה התנהגות שלא הולמת, רמאות והטרדה) ועד התחתית עם סאגת דיאנדרה הופקינס, אחד התופסים הטובים בליגה ששוחרר ללא שום תמורה וחוב עצום על תקרת השכר.
מלבד העובדה שהק"ב קיילר מורי לא יהיה מוכן לתחילת העונה ועלול להפסיד מחצית ממנה, אריזונה גם הפסידה בפגרה כמה מהשחקנים הטובים ביותר שלה. ג'י ג'יי וואט האגדי פרש, זאק אלן וביירון מרפי עזבו, ובודהה בייקר עדיין שובת לאחר שביקש טרייד. כל זה משאיר את ההגנה חלשה מתמיד.
קולט מקויי הותיק נשאר לבד בבניין עם צרור המפתחות אבל בלי יותר מדיי דלתות כי הקארדינלס פשוט דילגו על הקטע של להשקיע ולחזק את הקבוצה בפגרה. הם אמנם עשו כל מיני מהלכים בדראפט כדי לצבור בחירות לעונה הבאה, אבל זה קלאסי צעדים של קבוצה בעונה פיננסית.
נראה שאריזונה מתכוונת לרכב את השנה הנוכחית עם מי שנשאר, שזה ג'יימס קונור בריצה ומרקיז "הוליווד" בראון וזאק הרץ בתפיסה. בתקווה לשפר עמדות רק בשנה הבאה.

עונה פיננסית, אריזונה קרדינלס



לוס אנג'לס ראמס
מאזן בעונה שעברה: 12-5 מקום שלישי בבית.
התופעה של  "סופרבול הנגאובר" בא לבטא תופעה של ירידה חדה ביכולת של קבוצות שהגיעו לשיאן בסופרבול, ולאחריו לא מצליחות להחזיק את אותה רמת מתח ואיכות, מה שמביא לשנה או שנים קשות לאחר אותו השיא.
לפני שנתיים לוס אנג'לס ראמס נחשבו לקבוצת החלומות. עם אצטדיון חלומות חדש, השקעה אדירה בכוכבים וקפיצת ראש למירוץ חימוש בזבזני, השתלמה בענק עם תואר סופרבול.
נראה שהראמס השקיעו את כל מה שיש להם כדי לגעת בשמיים והנפילה בעונה אחר כך הייתה מהירה וכואבת.
וזה מוזר, כי מלבד הפרישה של התאקל הותיק, אנדרו ווית'וורת, לא נראה שלוס אנג'לס איבדו יותר מדי נכסים.
ב2022 משחק הריצה סירב להתרומם. הסופר סטאר ומחזיק תואר הטריפל קאפ (מספר תפיסות, יארדים באויר,ט"ד בתפיסה), קופר קאפ, השיג פחות מחצי מהישגיו בשנה הקודמת ומת'יו סטאפורד פשוט לא הצליח לשחזר את הקסם של עונת הסופרבול בעמדת הק"ב.
המאמן שון מקווי, והתאקל ההגנתי המדהים אהרון דונלד, שכבר דיברו על פרישה לאחר השיא של הסופרבול, השתכנעו לחזור לעונה נוספת ובתמורה חוו עונת נפילה קשה וכואבת.
אז מה הראמס עושים השנה כדי לעלות חזרה על הסוס? כמעט כלום.
מירוץ החימוש של לפני שנתיים השאיר אותם ללא בחירות דראפט סיבוב ראשון וללא יותר מדי כסף לשלם כדי לחזק את השורות. הם דאגו לחזק במעט את ההגנה על מת'יו סטאפורד עם בחירת סיבוב שני, הגארד סטיב אליווה. אבל איבדו את המגן האחורי המצויין, ג'יילן רמזי, למיאמי.
הראמס מקווים שהנפילה בעונה הקודמת הייתה פסיכולוגית בעיקרה, ועם הכישרון המוכח של שון מקווי על הקווים, שחוזר לעונה נוספת למרות איומים נוספים על פרישה, אהרון דונלד עדיין עושה טרור בבאק פילד של היריב וקופר קאפ בריא, לוס אנג'לס רוצים להאמין שהכישרון והיכולת עדיין שם ורק לקחו מנוחה קלה.

יתאוששו? לוס אנג'לס ראמס

סיאטל סיהוקס
מאזן בשנה שעברה: 8-9 הפסד בשלב הווילדקארד.
לסיאטל נראה שיש המון מזל או המון כישרון ומקצועיות בעמדת הסקאוטינג.
קבוצה שהתחילה את עונת 2022 כקבוצה בבניה שכרגע איבדה את הק"ב הפותח הכוכב שלה (ראסל ווילסון), את שחקן ההגנה הכי דומיננטי (בובי וואגנר), ונראה שמסתפקת בק"ב מעבר בדמות ג'ינו סמית, הפכה במהלך השנה למתמודדת פלייאוף לגיטימית כשהיא נישאת על כנפי רמה טובה היסטורית של ג'ינו מתחת לסנטר, ובחירות דראפט מעולות שישר תרמו לחיזוק משמעותי של הקבוצה.
אחרי שנה קשה, דברים התחילו פתאום להתחבר לסיהוקס כשמשחק הריצה תפס תאוצה ועקביות עם הטירון קנת' וולקר השלישי שהרשים עד כדי להיות מועמד לטירון השנה ושתי בחירות הסיבוב החמישי בעמדות ההגנה האחורית, טאריק וולן וקובי ברייאנט, שישר נכסו ותרמו משמעותית לשיפור ההגנה.
מה שנחשב לקו התקפה עשוי טלאים טלאים ועם 2 טירונים, אברהם לוקאס וצ'ארלס קרוס, בעמדות התאקל, הוכיח את עצמו כחיבור מיידי שאיפשר לק"ב ומשחק הריצה לפרוח.
עם משחק ריצה חזק שנראה שפיט קארול תמיד רצה אבל לא הצליח ומשחק מסירה מעולה ואמין מג'ינו סמית' והתופסים, די קיי מטקאלף וטיילר לוקט, סיאטל הצליחה להביס את כל התחזיות וממקום אחרון בבית לפני שנתיים, הצליחה להשתחל לפליאוף.
השנה סיאטל מנסים לעשות זאת שוב, אבל נראה שהפעם זה לא יפתיע אף אחד.
עם לא פחות מארבעה בחירות דראפט בשני הסיבובים הראשונים, הסיהוקס בעיקר חיזקו ועיבו את השורות כדי לכוונן ולאבטח לעצמם את היכולת של שנה שעברה, פלוס.
בהתקפה התופס ג'קסון סמית' ניג'אבה מצטרף למטרות האיכות של סמית' והרץ זאק שרבונה מגבה את קנת' וולקר. ההגנה קיבלה חיזוק בדמות אחד הקורנרים הטובים בדראפט, דבון וויתרספון ולקו ההגנה/ ליינבקר נוסף דריק הול. אפילו בובי וואגנר חזר מהגלות לעוד סיבוב.
תהליך ההשתקמות של סיאטל מראסל ווילסון הושלם במהירות שיא. הסיהוקס רק התחזקו בפגרה האחרונה ועכשיו הם גם יודעים למה הם מסוגלים וזה הופך אותם לקבוצה מסוכנת. אם ג'ינו סמית' ממשיך ברנסאנס שלו, מקום ראשון בבית וסיכוי ליגיטימי בפלייאוף לא נראים מטרות רחוקות מדיי.

מעל המצופה, ג'ינו סמית וסיאטל סיהוקס.





לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. נראה שהניינרס ייקחו בקלות יחסית את הבית, אבל תמיד יש הפתעות.
    עצוב מה שעובר על הקרדינלס, חשבתי שעונה פיננסית זה מונח ששמור לכדורגל הישראלי, כנראה שטעיתי…

  2. עוד בית חזק, כאוהד ניינרס ברור שאני חושב שהם פייבוריטים במיוחד אם פורדי ישמור על רמה טובה.
    אני באמת פסימי קצת לגבי הצלחתו של ג'ינו סמית'לדנה נוספת למרות הקבוצה החזקה סביבו. הראמס גם לא יכולים להיות כאלא חלשים עוד עונה שיהיה להם דרייב להוכיח שזה חד פעמי. אני חושב שלפחות אחת משתי הקבוצות יתנו לניינרס פייט.

  3. ריספקט רביב. אני דווקא חושב שהבית הזה אוברייטד. סן פרסיסקו על אמת, אבל סיאטל קצת פלוקית, הראמס נותרו חלשים ואריזונה, אוי, אריזונה…

  4. סקירה מצוינת, תודה רבה
    .
    כמו ה AFC מערב, גם זה בית מאוד לא מאוזן.
    סן פרנציסקו נראים מצוין למרות שהם מרחק פציעת קווטרבק מנפילה כואבת. הליין שלהם לא נראה לי מספיק חזק למרות טרנט ויליאמס אבל מי כבר מכיר ליינים
    שאר הקבוצות בינוניות, סיאטל תמשיך להישען על יכולות האימון של פיט קארול, הראמס ימשיכו להיחלש והקרדינלס הם תעלומה גדולה

  5. לגבי הראמס, הכל היה ידוע מראש. זה לא מפתיע אף אחד מכל פרשני הNFL בארה"ב וחלק מהם אמרו זאת בזמן אמת: הראמס מוותרים על העתיד שלהם כשהם עושים את כל הטריידים כדי להביא כוכבים עכשיו (אודל בקהאם ג'וניור, וון מילר, סטאפורד וכו..) כדי לזכות בסופרבול עכשיו וזה הצליח להם. אבל הם שילמו מחיר גדול מאוד על הזכייה ההיא בסופרבול בגלל שעכשיו אין להם בחירות גבוהות בדראפט בכלל וגם אין כסף בתקרת השכר להמשיך ולשלם משכורות גבוהות ולכן הנפילה הייתה ידועה מראש, ולמרות ששון מקווי מאמן גדול, גם הוא לא יכול לספק תוצאות כשאין עם מה לעבוד, במיוחד אחרי הפציעות של קאפ ודונלד.. אבל הראמס ידעו מה הם עושים והם חיים עם הבינוניות בשלום עכשיו. הם השיגו את המטרה של זכייה בסופרבול. הכל היה ידוע מראש, אין כאן שום הפתעה בירידה ביכולת שלהם.

  6. תודה על הסקירה.הניינרס אחת הקבוצות החזקות בליגה ורד פציעות טראגיות מנעו ממנו להגיע עד הסוף בשנה שעברה. הלוואי ופרדי ימשיך את היכולת שלו- אני מת שהסיפור סינדרלה שלו ימשיך איפה שהפסיק בשנה שעברה. מינימום גמר חטיבה והלוואי שיזכו באליפות.
    הראמס ואריזונה ימשיכו להראות זוועה וסיאטל יגיעו לווילד קארד, וזהו.

  7. בתגובה הקודמת שכחתי גם לציין את ג'יילן ראמזי.. קבוצת הסופרבול של הראמס נבנתה בעיקר על טריידים. אז כנראה שככה אפשר לבנות קבוצה לזכייה חד פעמית בסופרבול, אבל בגלל הטריידים האלה אין יותר בחירות דראפט משמעותיות והעתיד הקרוב לא נראה טוב עבורם

  8. לניינרס יש כוכבים בכל עמדות והמערכים למעט אחד. קו ההתקפה. כל התקופה של שאנהן המערך הזה מוזנח וה QB סובלים. גם השנה זה המצב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט