אירועי דיומא – 24.08.2023 – כדורגל ואתלטיקה

מוקדמות הליגה האזורית / עמיחי קטן

20:00 מכבי תל-אביב – צלייה:

ככל הנראה, מדובר במשחקו האחרון של השוער דניאל פרץ, שאמור להשלים אחריו את המעבר לקבוצת הפאר באיירן מינכן. בינתיים, מכבי ת"א היא המדורגת הגבוהה יותר, ועל הנייר היא גם אמורה לעשות את המעבר ולהיות הנציגה הישראלית השנייה בשלב בתים של מפעל אירופי. הצהובים מגיעים אחרי ניצחון 1-5 בסכנין בחצי גמר גביע הטוטו, והם יקוו לשמור על היכולת ההתקפית מאותו משחק כדי לייצר מקדמה לקראת הגומלין בסלובניה בשבוע הבא.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות העולם בבודפשט

ערב אמש התברר כמוצלח ביותר עבור אתלטי נורבגיה, גם בהנחה שאחד מהם ציפה לסיים במיקום גבוה יותר. הפעם האחרונה שיאקוב אינגבריגצן, האלוף האולימפי, לא ניצח בה בריצה ל-1500 היתה לפני שנה, אז סיים שני לג'ק וייטמן הבריטי בגמר אליפות העולם ביוג'ין. גם אתמול הוא זכה במדליית הכסף, כשלא יכל לסיום המהיר יותר של רץ בריטי אחר, ג'וש קר, שמחזיק גם במדליית הארד ממשחקי טוקיו. קר ניצח, כאמור, בתוצאה של 3:29.38, כשנורבגי נוסף, נארווה נורדאס, השלים פודיום, שבו כולם ירדו מ-3:30 דקות. הריצה עצמה, כפי שניתן להסיק מהתוצאות, התנהלה בקצב מהיר וכמעט בדבוקה אחת, כשרק שתי שניות הפרידו בין המנצח לאתלט שסיים במקום העשירי (נילס לארוס, ההולנדי בן ה-18, ששיפר בפעם נוספת את שיאו האישי והלאומי).

ההישג הנורבגי הגדול הגיע בסוף הערב ב-400 משוכות. קרסטן ורהולם, האלוף האולימפי ושיאן העולם, ניצח בפעם השלישית באליפות העולם בתוצאה נהדרת של 46.89 שניות.

שניות. הוא הקדים את קיירון מקמייסטר מאיי הבתולה הבריטיים, שהגיע די במפתיע לפני ראיי בנג'מין האמריקאי, סגן האלוף האולימפי.

בדומה לחלוקת מדליית הזהב האולימפית בקפיצה לגובה, לפני שנתיים בטוקיו, בין בארשים הקטרי לטמברי האיטלקי, גם המנצחות בקפיצה במוט בבודפשט בחרו לחלוק יחדיו את המקום הראשון. קייטי מון מארה"ב – שידועה בשם נעוריה גם כקייטי נג'וט, האלופה האולימפית ואלופת העולם – קפצה ל-4.90מ' וכך גם נינה קנדי, האוסטרלית בת ה-20, ששיפרה בתחרות את שיאה האישי ושיא ארצה. שתיהן עברו את הגבהים השונים בנסיונות דומים, ולכן ניתנה להם הבחירה אם להמשיך לקפוץ כדי להכריע את התחרות או שמא לחלוק את המדליה המוזהבת, והן בחרו, כאמור, באפשרות השנייה. במקום השלישי סיימה וילמה מורטו מפינלנד, אלופת אירופה במקצוע.

מאריליידי פאולינו מהרפובליקה הדומיניקנית ניצחה ב-400 מטר בתוצאה יוצאת מן הכלל של 48.76 שניות, שיא אישי ולאומי. נטליה קז'מארק הפולניה סיימה שנייה וסאדה וויליאמס מברבדוס זכתה בארד.

הגמרים שיערכו היום

08:00: 35 ק"מ הליכה (זינוק משותף לגברים ולנשים).

20:30: גמר קפיצה לרוחק גברים: מסתמנת תחרות פתוחה למדי, כשרבים מן המשתתפים יוכלו למצוא עצמם על הפודיום בסוף הערב. ויין פינוק הג'מייקני, אחד משלושת בני ארצו שיקחו חלק בגמר, קבע במוקדמות את תוצאת השנה בעולם, 8.54 מטרים. לצידו יקפצו, בין היתר, האלוף האולימפי, מיליטיאדיס טנטוגלו היווני ושני אלופי העולם האחרונים, ז'אנאן וואנג הסיני (2022) וטג'איי גייל הג'מייקני (2019).

21:26: גמר יידוי פטיש נשים: מקצוע נוסף שקשה מאוד לסמן בו מועמדת ברורה לניצחון, וייתכן שנראה בו תחרות מרתקת ומרובת תהפוכות, בדומה למקצועות הזריקה שנערכו באליפות. חלק מהאתלטיות המצטיינות במקצוע מגיעות מארצות צפון אמריקה: דיאנה פרייס וג'אנה קסאנוואד מארה"ב ושכנתן מקנדה, קאמרין רוג'רס. האתלטית האזרית, חנה סקידאן נמנית גם היא על בעלות התוצאות הטובות יותר בשדה, וכך גם שתי האתלטיות הסיניות, ז'נג וואנג וז'י ז'או.

22:22: 100 משוכות נשים: שדה נוצץ ביותר שכולל את האלופה האולימפית, ג'זמין קמאצ'וקווין מפורטו ריקו, כשלצידה תרוצנה שתי אלופות העולם האחרונות במקצוע, טובי אמוסן הניגרית, שהיא גם שיאנית העולם (12.12 שניות) וניה עלי מארה"ב. גם שיאנית העולם הקודמת, קנדרה האריסון האמריקאית, תיקח חלק בגמר. אתלטית צעירה מאוד ומוכשרת היא דיטאג'י קמבונדג'י משוויץ, שתלך ותשתפר במרוצת השנים.

22:35: גמר 400 מטר גברים: בדומה לכמעט כל מקצועות היום (למעט המקצוע הנועל, שיובא להלן), גם כאן ישנו שדה פתוח מאוד. פציעתו המצערת בחצי הגמר של סטיבן גרדינר מאיי הבהאמס מנעה, ככל הנראה, את השתתפותם של שלושה אלופים אולימפיים במקצה גמר אחד. בהיעדרו, נציין את וייד ואן נייקרק מדרום אפריקה, האלוף האולימפי מריו ושיאן העולם (43.03) ואת קיראני ג'ייימס מגרנאדה, אתלט נהדר שזכה בזהב בהיותו נער במשחקי לונדון 2012. מתיו האדסון סמית' הבריטי, אלוף אירופה המכהן, שיפר בחצי הגמר את השיא היבשתי הותיק בן 26 השנה, כשקבע 44.26 שניות. אנטוניו ווטסון מג'מייקה וורנון נורווד מארה"ב יוכלו אף הם להתברג בצמרת הדירוג.

22:50: גמר 400 משוכות נשים: פמקה בול, שקבעה העונה תוצאה יוצאת מן הכלל, 51.45, מועמדת כמובן לזכות בזהב. ההולנדית התמירה בת ה-23 היא אחת האתלטיות היציבות והמשתפרות ביותר בשנים האחרונות. פתיחת האליפות של בול היתה פחות טובה, לאחר שנפלה סמוך לקו הסיום בגמר השליחים המעורב, אך שני סיבובי המוקדמות ב-400 משוכות, שבהם רצה בבטחה, העידו כי היא התאוששה מהנפילה ומוכנה לרוץ מהר מאוד בגמר. בהיעדרה של שיאנית העולם, אלופת העולם והאלופה האולימפית, סידני מכלוקלין, יריבתה העיקרית של בול תהיה כנראה שמייר ליטל האמריקאית, סגנית אלופת העולם לפני 8 שנים, שקבעה את תוצאת העונה שלה, 52.81, בחצי הגמר בבודפשט, שלשום.

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. לגבי אתמול יום מרתק ונהדר.
    ב1500 הייתה הפתעת ענק יש לי תחושה שאם הנוירווגי היה מתחיל כרגיל מאחור הוכ היה מנצח ומכיע עם הרבה יותר כח בסוף ….אבל הוא פחות מהקנייתי שבסוף לא סיים על הפודיום.
    דווקא הנוורווגי השני הראה קלאסיקה הוא היה אחרון באמצע הדרך אך ידע לפלס דרכו לפודיום.

    במוט שמחתי מאד על הבחירה שלהם לזכות יחידו בזהב
    ,ועדיין יש בכך בעייתיות מסוימת .
    באותה מידה הם יכולות היו לוותר על הגובה כבר בקפיצה הראשונה .
    צריך לענ"ד לעשות בכך סדר.
    זה מסובך אבל אפשרי ….האוסטרלית הייתה פשוט מדהימה
    ורהלורם הנוורווגי פשוט בליגה משלו .

    היום נראה במקרו יום שמשקף את האתלטיקה העכשווית
    עומק גבוה בו הכל יכול לקרות

    ומילה אחרונה להונגרים באליפות הזו למדתי למה אני ממוצא הונגרי…..
    הם פשוט לא אוהבים לעבוד בבוקר … .
    לקחו להם 2 בקרים חופשיים וגם היום כשכבר קמים לעבודה
    עושים את ההליכה משותפת …..
    אני לא מגדולי הפמניסטים
    אבל תכלס תנו לנשים את הכבוד שלהם להליכה נפרדת …..
    מה הייתה הבעיה לתת להם ללכת נניח ביום שני בוקר ?
    שהיה כאמור פנוי לגמרי …
    חוץ מהעצלנות ההונגרית איני מוצא שום סיבה לכך

    נסיים בטוב
    זו אליפות בהחלט מיוחדת
    נקווה שנזכה לאיזה שיא עולם שיצניח אותה בהיסטוריה.

    1. אהרון, תודה רבה. קשה מאוד להעריך לנתח את ריצתו של יאקוב, היות והוא רץ מצוין בסך הכול וסיים שני בתוצאה מעולה, אך כמובן שהתאכזב כי קיווה לנצח. הוא התראיין לאחר הריצה ושיבח את קר על זכייתו. בנוסף, הודה שהבריטי היה טוב ממנו באותו בערב. כבר הערב הנורבגי יזנק למוקדמות ה-5,000. בשנה שעברה הוא גם סיים שני באליפות העולם וניצח אחר כך ב-5,000. המשימה שלו קשה מאוד בגלל זהות יריביו ויהיה מעניין לעקוב אחריו.
      נורדאס, הנורבגי שסיים שלישי, תזמן יפה מאוד את פריצתו בסוף וקיבל את מלוא שכרו על כך. העונה התקדם יפה מאוד במרחקים השונים וזאת הפעם השנייה, שירד מ-3:30.

      לגבי ההליכה, חושב שמדובר באיזושהי החלטה טכנית ובניסיון גם להגביר את עניין הקהל. לא חושב שאפשר היה לקיים את תחרות הנשים ביום שני, כי יום קודם לכן, בראשון, נערך מקצה ההליכה של הנשים ל-20 ק"מ, וחלקן היו צפויות להשתתף גם ב-35. הספרדים, בכל אופן, הופיעו יוצא מן הכלל וחגגו ארבע מדליות זהב במקצועות הללו.

  2. תודה אלכס ועמיחי
    נאחל לפרץ הצלחה אדירה בבאיירן ושהנעליים של נוייר יתאימו לו כמו כפפה חחחחחחחחחחח.
    הוא ילד טוב מבית טוב ומכביסט בכל רמ"ח אבריו ושס"ה גידיו.
    רק שלא יתייבש על הספסל של הבווארים.
    אני אחכה להזדמנויות שלו באלופות.

            1. אוי ואבוי.
              אתם יודעים מה אומרים על ופלים לימון.
              .
              "אלוהים נותן לכם לימונים – רק אל תעשו מהם ופל לימון"

            2. שמעתע לא מעט אמירות כאלה, כולל היותם מבריחי אורחים וכו' (:

            3. שילכו האורחים, יותר בשבילי.
              אבל אני בגמילה ונראה לי שאתגבר כמו שנגמלתי מהסיגריות לפני יותר מ 30 שנה.

  3. לארה"ב אחרי חמישה ימים 7 זהב, 5 כסף ו-3 ארד וצפויה לעבור את ה-10 זהב ו-20 מדליות עם מועמדים לניצחון במגוון תחרויות, שאמנם בחלקם יש מועמדים ברמה דומה עד שווה או אף מועמדים לפניהם.
    במרוץ השליחים הקצר יותר השאלה היא העברת המקל. אם יעבירו טוב את המקל גם אם לא מושלם הם ינצחו בוודאות, לפחות בגברים, בנשים נראה לי דהתחרות צמודה יוצר עם ג'מייקה. במרוץ השליחים הארוך יותר, נראה לי שהאמריקנים והאמריקניות המועמדים המובילים לזהב

    נקודה ישראלית: מה קרה לאפריקה שלפני שנה באליפות העולם לנוער זכה בזהב עם 19:96 ועכשיו הבוגרים רק 20:73 כשטובוגו שסיים אחריו בנוער כבר הגיע ל-19:50?!?!?!

    1. כל אחד מתקדם בקצב שלו. לעתים גם ההתקדמות נעצרת (קל וחומר כשעסקינן בתוצאות כאלה) וחלה אף נסיגה. זה חלק מהספורט והאתלטיקה בפרט, בהיותה גם ענף ספורט אישי. בלסינג התגייס השנה לצבא ואף עבר גם פציעה. הדברים הללו השפיעו לא לטובה, כפי הנראה, על כושרו. אין לשכוח שטרם מלאו לו 20 ועתידו לפניו. ימשיך להתאמן, להתחרות ויהיה בסדר.

  4. 35 ק"מ הליכה זה פטנט חדש?
    זכור לי שלנשים היה רק 20 ק"מ ולגברים היה גם 50 ק"מ. נראה כאילו נפגשו באמצע בשביל להשוות את התנאים.
    אם כן, זה מסביר את כל השיאים שנקבעו הבוקר למרות החום.

  5. חלו אכן מספר שינויים במקצועות ההליכה. תחילה התווסף המקצה ל-50 ק"מ לתוכנית הנשים, ובהמשך (החל מאליפות העולם לפני שנה) המרחקים קוצרו ל-35 ק"מ לשני המינים. הסיבות לכך כנראה מגוונות וכוללות, בין היתר, את הרצון "למתן" במידת מה את הקושי הפיזי לצד קיצור זמני התחרות בשביל שידורי הטלוויזיה. כפי שכתבת, זאת אחת הסיבות לשיאים האישיים והלאומיים החדשים שנקבעו, למרות תנאי מזג האוויר. סיבה נוספת, שלא פסחה גם על המקצים ל-20 ק"מ, היא השימוש בנעליים בעלות סיבי הפחמן, שמחזירות אנרגיה בצורה יעילה יותר ומשמשות כמעין קפיץ.

          1. אפשר כבר להוסיף גם ג'וגלינג.

            אבל ברצינות, די מדהים קצב ההליכה שלהם. ב-35 הלכו בקצב של 41 דקות ל-10 קמ. היו לוקחים כמה תחרויות ריצה עממיות בכיף.

            1. עם ג'אגלינג זה בכלל יהיה גדול

  6. תודה.
    לגבי היום:
    אין לפמקה בול יריבות. היא אתלטית על ברמה היסטורית כמעט והיא תיתן הצגה בלתי נשכחת הערב בגמר ה400 משוכות לנשים.
    הרוחק גברים מרתק. טנטוגלו היווני התחיל כפארקוריסט והוא ווינר רציני, מצד שני הג'מייקני גילה בעצמו יכולות שלא היה מודע לקיומן במוקדמות. פתוח.
    ב100 משוכות נשים האריסון הייתה רמה מעל היתר במוקדמות ובחצי ואם תשמור על אותה יכולת היא תנצח ב15 מאיות.
    ב400 גברים אני כל כך בעד שיאן העולם (ואן ניקרק) שחזר מפציעה קשה ביותר והראה מאיזה חומר קורץ. הבעיה הוא שהקאמבק שלו קצת נעצר בחצי גמר – הוא היה נראה מותש לחלוטין בסיום הריצה לעומת הג'מאייקני הצעיר שנראה מדהים. יהיה מעניין

    1. מקצועות המשוכות, בייחוד הגבוהות, מועדים לעניינים שונים. מכה קלה במשוכה עלולה לפגוע בשטף ולגמור את הריצה, מה שאינני מאחל לאצניות. כולן הפגינו רמה גבוהה מאוד במוקדמות ויהיה גמר מרתק.

  7. גמר 100 משוכות נשים היה צמוד מאוד. לשמלתי הג'מייקנית וויליאמס ניצחה. זינוק לא טוב למס' 2 (כבר שכחתי את שמה כמובן), היא פשוט בחורה גבוהה מאוד . . .
    יאללה, 400 מטר גברים

  8. ווטסון הג'מייקני לא עושה בושות ולוקח את הזהב. הבריטי שהוביל במשך רוב הריצה איבד את הכוח בסוף וסיים שני.

  9. פמקה בול עושה את המצופה ממנה ומנצחת בקלותץ חבל שמקלאפלין לא רצה פה היום.
    בזוית הג'מייקנית, היו לנו כאן 3 רצות.
    אף אחת לא ברמה של בול, אבל הג'מייקנית פיספסה את הכסף במאית אחת. מילא, גם זו לטובה.
    ב-10 דקות ג'מייקה זכתה בשני זהב ועוד ארד אחד, קצת יותר ממה שישראל זכתה בכל שנות קיומה.

  10. ספורטאי השנה של וואלה
    המועמדים: פרץ ומנור סלמון. אפריפה? מה הוא עושה שם?
    גורבנקו, צמאטי, אופיר חיים,
    ענבר לניר, רזי הרשקו, שגי מוקי, ארטיום דוגופיאט ושתי גולשות רוח קטי ספיצקוב ושחר טיבי.
    והנבחר שלי זההההההההההההההההההההההה
    תופים
    ארטיווווווווום דול גו פיאט פונטו.

      1. נכון
        אבל חוסר ההתברגות שלו בחצי הגמר, אי מעבר שלב אחד בתחרות נוציא אותו לדעתי לגמרי מהרשימה.
        אולי שנה הבאה.

  11. בגלל שאני עולה צפונה עוד מעט (יער אודם, הג'ובה וברכת רם ואולי גם ברכת מאן), אז על מכבי מתל אביב פה ולא בדיומא הבא.
    בסך הכל ניצחון טוב 1:4 (שלושער זהבי טיפוסי) שמציב אותה רגל ושני שליש בבתים של הקונפרנס. אבל, יש למכבי בעייה. ההתקפה מצויינת הקישור טוב והתקפי אבל הגנתית מכבי לא מספיק טובה לשלב הבתים. הם צריכים שני בלמים מעולים ליד טננבויים שחוזר כזר בין הקורות (במקום פרץ שעובר לבאיירן) וגם קשר דפנסיבי מהשורה השלישית-שישית באירופה. מכבי די נצלה במשחק הזה במזל כשלא ספגה עוד 2 שערים בגלל הגנה שלא מתאימה למעמד. זו חצי הכוס הריקה שלי…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט