אירועי דיומא – 25.08.23 – כדורסל ואתלטיקה

אליפות העולם בכדורסל / עמיחי קטן

האליפות יוצאת לדרך היום בפיליפינים, יפן ואינדונזיה, שהפכה למארחת הראשונה אי פעם שלא משתתפת בתחרות, מכיוון שריבוי המארחות הצריך אותן לעבור מוקדמות. שלב הבתים הראשון יימשך עד ל-30/8, לאחר מכן יהיה שלב בתים שני מה-31/8 עד ל-3/9, שיחולק ל-16 הראשונות ולמאבקי המיקום של 17-32. רבע הגמר ייפתח ב-5/9 ומשחק הגמר יתקיים ב-10/9.

בית א':

11:00 איטליה – אנגולה: פערי הרמות גבוהים כמובן, אבל אנגולה, המדורגת 41 בדירוג העולמי, היא המדורגת הגבוהה ביותר מבין נציגות אפריקה בתחרות, והיא יודעת שהנבחרת האפריקאית שתשיג את התוצאה הטובה ביותר תקבל את הכרטיס למשחקים האולימפיים בפריס בשנה הבאה. בכל מקרה, זו תהיה הפתעה גדולה אם איטליה לא יקחו את ראשות הבית הזה, וכמובן גם את המשחק הספציפי הזה.

15:00 הפיליפינים – הרפובליקה הדומיניקנית: על הנייר, שתי הנבחרות האלה פחות טובות מאיטליה, כך שאם הנבחרת המארחת רוצה להעפיל לשלב הבא, ניצחון כאן הוא די הכרחי. זה נכון כמובן גם לגבי הרפובליקה הדומיניקנית, אבל על הנייר מדובר בנבחרת היחידה בבית הזה שגם יכולה קצת להקשות על האיטלקים, גם אם ניצחון שלהם על איטליה יהיה הפתעה גדולה.

בית ד':

11:45 מקסיקו – מונטנגרו: כאן יש הזדמנות טובה להפעיל את הכלל אשר לפיו כשיש שתי נבחרות פחות מוכרות שמתחרות ביניהן, ככל הנראה הנבחרת האירופית עדיפה על הנייר. בכל זאת, למונטנגרו יש יתרון משמעותי בקו הקדמי בדמותו של ניקולה ווצ'ביץ', בזמן שבסגל של מקסיקו באליפות הזאת תמצאו בעיקר שחקנים מהליגה המקומית, בזמן שהמקסיקני הפעיל היחיד ב-NBA, חואן טוסקנו-אנדרסון, לא משתתף באליפות.

15:30 ליטא – מצרים: עם יונאס ולנצ'יונאס ובלי דומנטאס סאבוניס באליפות הזאת, הנבחרת הליטאית מחזיקה בסגל של כמה שחקני יורוליג לצד נציג ה-NBA היחיד, והיא לבטח עדיפה משמעותית על הנבחרת המצרית. למצרים יש סגל רק של שחקני הליגה המקומית, ועבור כל נבחרת שאינה ארה"ב זה לא סימן חיובי בנוגע ליכולת של הנבחרת, אך יש להזכיר שהמטרה שלהם היא לסיים ראשונים מבין 5 נציגות אפריקה ולזכות בכרטיס האולימפי.

בית ה':

11:00 פינלנד – אוסטרליה: אולי המפגש הראשון של האליפות שאפשר לומר עליו שהוא בין שתי נבחרות טובות, כשמדליסטית הארד האולימפית תפגוש את לאורי מרקאנן וחבריו. לאוסטרליה יש יתרון 9- 1 על פינלנד בשחקני NBA בסגל, אבל הנבחרת הפינית נמצאת בתנופת שיא בשנים האחרונות, כולל המקום ה-7 באליפות אירופה בעונה שעברה. אוסטרליה פייבוריטית, אבל יכולה להיות הפתעה כאן.

15:10 גרמניה – יפן: מדליסטית הארד מאליפות אירופה בשנה שעברה תפתח את המסע, אולי לכיוון רבע גמר ראשון באליפות העולם מאז ימי דירק נוביצקי (2006), במשחק נגד המארחת השנייה שמשתתפת בתחרות, במשחק שבו פערי הרמות אמורים להיות משמעותיים לטובת הנציגה האירופית. יפן נפלו כמארחים על בית קשה, וכל ניצחון שלהם יהיה מפתיע במידת מה.

בית ח':

12:15 לטביה – לבנון: גם בלי פורזינגיס הפצוע, הלטבים לא אמורים להתקשות כאן, אבל סבירות גבוהה שזה יהיה הניצחון היחיד שלהם בשלב הבתים, מכיוון שהם נפלו על בית קשה עם קנדה וסגנית האלופה האולימפית מצרפת. מי שכן יוביל את הלטבים מה-NBA הוא דאוויס ברטנס, שמקבל הזדמנות נגד יריבה חלשה אולי לאיים על שיא האליפות בשלשות למשחק בודד שעומד על 9 (ווידונג הו הסיני ולארי איוסו מפורטו ריקו), בזמן ששמות מוכרים שקלעו 8 הם רג'י מילר וניקולס באטום.

16:30 קנדה – צרפת: המשחק המרכזי של היום, ואולי של כל השלב הראשון בכלל. קנדה היא אחת מ-2 הנבחרות ששולחת לאליפות שחקן שנבחר לחמישיית העונה של ה-NBA, ושג"א יוביל סגל עם עוד כמה שמות מעניינים משם, ואפילו קווין פאנגוס אחד שמככב ביורוליג. היום הם יתמודדו עם שחקן ההגנה של 2018-9 ו-2021 ועוד כמה שמות מעניינים, אך בעיקר נבחרת יותר מנוסה במסגרות האלה.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות העולם בבודפשט

בוקרו של יום חמישי התברר כמוצלח מאוד עבור אתלטי ספרד, שזכו במדליות הזהב ל-35 ק"מ ובכך השלימו נצחונות בכל מקצועות ההליכה, לשני המינים. ערבו של היום עמד, בין היתר, בסימן הופעה יוצאת מן הכלל של האתלטים הג'מייקנים, שזכו בלא פחות מחמש מדליות, שתיים מהן מזהב. דניאל וויליאמס ניצחה ב-100 משוכות. אלופת העולם מ-2015 סיימה ב-12.43 שניות והקדימה במאית אחת בלבד את האלופה האולימפית, ג'סטין קמאצ'וקווין מפורטו ריקו. קנדרה האריסון מארה"ב קבעה 12.46 וזכתה בארד. אנטוניו ווטסון, אף הוא ממדינת האי הקאריבי, ניצח ב-400 מטר בתוצאה מעולה של 44.22 שניות. הוא הקדים את אלוף אירופה והשיאן היבשתי, מתיו האדסוןסמית' הבריטי, שסיים שני. קווינסי הול מארה"ב זכה בארד. אתלטי קנדה השלימו זכיה כפולה ביידוי הפטיש. קאמרין רוג'רס הרחיקה את המכשיר בן ארבעת הקילוגרמים ל-77.22 מטר, כשאחריה סיימו שתי שכנותיה מדרום, ג'אנה קסאנובואיד ודיאנה פרייס. פמקה בול רצה נהדר בגמר 400 המשוכות וניצחה ב-51.70 שניות. שאמייר ליטל מארה"ב וראשל קלייטון מג'מייקה סיימו עם הכסף והארד, בהתאמה. גמר הקפיצה לרוחק לגברים היה מותח מאוד, כמו מקצועות שדה רבים באליפות הזאת. מיליטיאדיס טנטוגלו היווני, האלוף האולימפי במקצוע, קפץ בנסיונו השישי ל-8.52 מטרים, ונטל, בכך, את ההובלה והניצחון מויין פינוק הג'מייקני, שקפץ ל-8.50. בן ארצו של פינוק, טאג'יי גייל, סיים שלישי עם 8.27.

אירועי היום

11:05: תחילת קרב-10 גברים: מקצוע 100 המטר יפתח את ההתמודדות המפרכת בת היומיים, כשמזג האוויר החם לא יקל עליהם. מספר אתלטים מועמדים לניצחון: קווין מאייר מצרפת, אלוף העולם והשיאן העולמי ודמיאן וורנר הקנדי, האלוף האולימפי. נציין גם את ניקולס קוהל, אלוף העולם מ-2019 ואלוף אירופה המכהן. אתלטים בולטים נוספים הם אשלי מולוני מאוסטרליה ופירס להפייג' הקנדי.

20:38: גמר קפיצה משולשת נשים: יולימאר רוחאס מונצואלה זכתה בכל תואר אפשרי בשנתיים האחרונות. בנוסף, היא שברה פעמיים את השיא העולמי (15.76). מספר אתלטיות מעולות ינסו להתמודד עמה על המקום בפודיום. ג'זמין מור מארה"ב קפצה העונה ל-15.12. נציין את שתי הקופצות הקובניות, ליאניז הררנדז ולדאמיס פוביאה. גם מרינה בךרומנצ'וק האוקראינית נמנית על הצמרת העולמית הגבוהה ועשויה לסיים בין שלוש הראשונות.

21:20: גמר הטלת כידון נשים: אחד המקצועות הפתוחים באליפות, שנתקשה להצביע על מועמדות ברורות לניצחון. הארוקה קיטגוצ'י, היפנית בת ה-25, מחזיקה בתוצאת השנה הטובה ביותר, 67.04מ', מבין כל האתלטיות בשדה. נציין גם את מקנזי ליטל האוסטרלית, אחת משלוש בנות ארצה שיקחו חלק בגמר ואת לינה מיוזהסירמה הלטבית, שמייצגת מדינה בעלת מסורה ארוכה במקצוע. מועמדת נוספת לפודיום היא ויקטוריה האדסון האוסטרית.

22:40: גמר 200 מטר נשים: ארבע אתלטיות, מתוך 8 המשתתפות, ירדו העונה מ-22 שניות. המהירה מכולן היתה גבריאל תומס, בוגרת אוניברסיטת הרווארד מארה"ב, שקבעה 21.60 שניות. שריקה ג'קסון הג'מייקנית, שזכתה כבר במדליית הכסף באליפות, רצה העונה 21.71. ג'וליאן אלפרד מסנט לוסיה הקטנה השתתפה בגמר המאה באליפות ומחזיקה בשיא אישי של 21.91. שקארי ריצ'רדסון מארה"ב, אלופת העולם הטריה בחצי המרחק, היא בעלת שיא אישי של 21.94 ותצטרך כפי הנראה לשפרו כדי להשלים זכיה כפולה.

22:50: גמר 200 מטר גברים: נואה ליילס, אלוף העולם במאה מטר ובעל שיא אישי של 19.31 שניות (19.47 העונה) ב-200 (מקצוע שזכה בו באליפות העולם ב-2019), הינו המועמד המוביל לניצחון. סגנו הטרי במאה, לטסיל טבוגו בן ה-20 מבוצואנה קבע העונה 19.50, והוא בהחלט מסוגל לזכות במדליה נוספת גם במאתיים. נציין גם את בעל מדליית הארד במאה מהאליפות, שמצטיין גם במרחק הכפול, ז'ארנל יוז מבריטניה. צעיר המשתתפים בגמר הוא אריון נייטון מארה"ב. האתלט בן ה-19, שסיים רביעי בגמר האולימפי לפני שנתיים, רץ כבר העונה 19.72 (שיאו האישי הוא 19.49). בן ארצו, קנת' בדנארק, סגן האלוף האולימפי, יאבק גם כן על הפודיום. האלוף האולימפי, אנדרה דה גראס הקנדי, אמנם העפיל לגמר, הישג נהדר כשלעצמו לנוכח העומק הרב במקצוע, אך כושרו מעט פחות טוב לעומת המשחקים בטוקיו, לפני שנתיים.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. עמיחי ואלכס תודה רבה
    היום עברתי בצורה יותר רצינית על הכדורסל
    לדעתי איטליה יכולה להפתיע עד החצי היא בשוויון בערך עם הדומינקנית ועם סרביה מהבית המתחבר
    ואלופת הבית הזה
    תקבל את הסגנית של בתי 3-4
    שם ארה"ב פייבוריטית אבל אחריה יתמודדו יוון ליטא ואולי מונטונגרו
    ככה שסביר מאד שלפיינל פור תעלה אחת מבין איטליה סרביה יוון ליטא או הדומינקנית
    הפערים קטנים מאד שם.
    בצד השני
    2 כרטיסים לפיינל פור יגיעו מבין
    צרפת ספרד גרמניה אוסטרליה קנדה וסלובניה זה כבר הרבה יותר קטלני כאשר גם פינלנד לא פריירית נמצאת בצד ההוא

    באתלטקיה
    אתמול היה עוד יום נהדר היווני התעלה בניסיון השישי ולא בפעם הראשונה במקוצעות השדה
    בול ההולנדית הרשימה מאד וכמובן ג'מייקה
    היום מנוחה מבחינתי מקווה להינות במוצאי שבת וראשון
    בהצלחה למרתוניסטים

  2. מחר בברסה יחל מירוץ.אופניים מקומי קטן :
    לא ממש מעניין ולכן גם לא כתבו עליו אף מילה כאן בענייני דיומא .
    חושב שאין מה להוסיף בעניין
    ניפגש באזור 51 בהופס ונעצום
    עיניים ….

        1. מי אתה חושב ייקח?
          וינגו אולי הכי חזק אבל קשה להתאושש מהטור כל כך מהר. לפרום לקח כמה נסיונות עד שהצליח והפתרון שלו היה להגיע לטור לא מבושל עד הסוף כדי לייצר שיא בסוף או אםילו אחריו. לא לקח אף קטע באותו טור.
          רוגליץ'? לא בטוח שחזק יותר מרמקו.
          רמקו? המון טיפוסים ומעט נגש.
          אולי בכלל איוסו.

          1. וינוגראד צגיע לוולטהנכדי להחזיר חוב לרוגליץ.
            מטרתו למחוץ.את.המתחרים ,
            בכלל יאבקו על הניצחון :
            רוגליץ , רמקו ,איוסו, קאראפאז,
            ומוביסטאר מעונינת בסגנות…
            כמו בכל שנה .
            לדעתי מול השילוב ההולנדי
            סלובני סקנדינבי אפילו פוגאצ'ר לא הצליח
            להחזיק מעמד.
            מה יעשו אינאוס הוא אחד הנעלמים
            במשואה הזו .
            נראה .

  3. שריקה ג'קסון עשתה לכולן בית ספר. אם היא היתה זורקת חזה היא היתה מסוגלת לשבור את השיא של פלרנס ג'וינר?
    אני רק מקווה שלא יתברר מתישהו שהיא לוקחת איזה חומר אסור.
    גו ג'מייקה

    1. ריצה יוצאת מן הכלל של ג'קסון. קשה להעריך מה היה קורה אילו. נראה שהשאירה על המסלול את כל מה שהיה לה. נדרש לה זמן להתאושש אחר כך.
      קשה מאוד להעריך לגבי החומרים האסורים. מצד אחד, הבדיקות הופכות להיות משוכללות יותר והאתלטים נדרשים לעדכן באופן קבוע לגבי מקום המצאם כדי להיות זמינים אליהן. מאידך, גם השימוש "מתעדכן" עם השנים וברור לי שרבים נוטלים חומרים אלה, כולל כאלה שאנו בטוחים כי הם נקיים.

  4. שריקה ג'קסון ואוו! לא יאומן. באמת יכולה לשבור את השיא של פלו ג'ו.
    המבט של תומאס כשראתה את התוצאה – פרייסלס

    1. נכון, תפסו אותה בתדהמתה (:
      ריצות נהדרת, הן של הנשים והן של הגברים. שריקה ג'קסון קבעה את התוצאה השנייה בהיסטוריה, אחרי ה-21.34 של פלורנס גריפית' ג'וינר ב-1988. מי יודע? אולי אכן תוכל להתמודד עם שבירת התוצאה הזאת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט