אירועי דיומא – 26.08.2023 – כדורסל, אופניים ואתלטיקה

כדורסל / תומר שנאן

אליפות העולם – שלב הבתים

דרום סודאן – פוארטו ריקו 11:00

דרום סודאן בהופעתה הראשונה באליפות העולם תנסה להשיג ניצחון היסטורי מול פוארטו ריקו, כאשר האחרונה מבינה שהפסד כאן יסבך אותה במאבק מול סין על המקום השני בבית שכולל גם את סרביה.

קייפ ורדה – גאורגיה 11:00

אדי טבארס מצד אחד, גוגה ביטזדה וסנדרו ממוקשווילי מנגד. הנבחרות צפויות להסתמך על הקו הקדמי שלהן לא מעט כאשר לגאורגים יש יתרון עומק ואיכות ברור.

ירדן – יוון 11:45

קרב מזרח תיכוני שאמור להיות מוכרע עוד במחצית הראשונה. יוון מציגה הרכב כמעט על טהרת היורוליג בתוספת ת'נאסיס אדטקומבו, אצל הירדנים השחקן המוכר היחיד הוא רונדה הוליס ג'פרסון המתאזרח.

איראן – ברזיל 12:45

איראן היא מועמדת לגיטימית לתואר הנבחרת החלשה ביותר באליפות יחד עם חוף השנהב שאיתה בבית. היום היא תפגוש את ברזיל שחמושה ראול נטו, יאגו דוס סנטוס, ברונו קבקולו וכריסטיאנו פליסיו. האיראנים רוצים להימנע מטורניר ללא ניצחון, אבל צריך לקרות משהו מאוד חריג כדי שהם יצאו מכאן עם ידם על העליונה.

סלובניה – ונצואלה 14:30

לוקה דונצ'יץ' פותח את הטורניר מול נבחרת נטולת שחקני יורוליג ו-NBA. ונצואלה תוכל להפתיע מול גאורגיה ולנצח את קייפ ורדה, אבל מול הסלובנים הסיכוי שלהם קלוש.

סרביה – סין 15:00

פוקושבסקי, יוביץ', בוגדנוביץ' ופטרושב מחוזקים בלא פחות משבעה שחקני יורוליג יובילו את סרביה. סין בעיקר תנסה להימנע מתבוסה כואבת.

ארצות הברית – ניו זילנד 15:40

נכון, רוב הכוכבים הגדולים לא יתלבשו באליפות העולם אבל עדיין אסור לזלזל בסגל שכולל שמות כמו הליברטון, אדוארדס, טריפל ג'יי, ברונסון ואינגרם. האמריקאים מציגים הרכב על טהרת הליגה הטובה בעולם עם שחקנים שרחוקים להיות מקצה ספסל ברוטציה. ניו זילנד מנגד מגיעה ללא נציגים מהליגה מצפום אמריקה ונציג אחד בלבד מאירופה, יאני וצל. תידרש סנסציה כדי שהאמריקאים לא יצאו מההתמודדות עם ידם על העליונה.

ספרד – חוף השנהב

הספרדים יפגשו את הנבחרת שהיא ככל הנראה החלשה ביותר בטורניר. " לה רוחה" מציגה סגל כמעט על טהרת היורוליג יחד עם סנטי אלדאמה מהגריזליס. ואין שום סיבה שהספרדים יקבעו היום את ההפרש הגדול ביותר בטורניר עד כה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספניה – קטע 1

היום תיפתח בברצלונה המהדורה ה-78 של הגראנד טור השלישי בעונת המירוצים – הוואלטה א אספניה. שלושת השבועות הקרובים צפויים להיות מסעירים במיוחד, ומכמה סיבות שונות. הסיבה הראשונה היא קודם כל המסלול, שמארגני המירוץ החליטו שיהיה אכזרי במיוחד, אפילו במונחי המירוץ. הרוכבים ייאלצו לעבור 8-9 קטעי טיפוס בעלי סיום בפסגות מהדרגות הגבוהות ביותר. שניים מהם, הכוללים בנפרד את את הטיפוסים האלמותיים לטורמאלה ולאנגלירו, הם אולי שני הקטעים הברוטליים ביותר של עונת המירוצים הנוכחית. מלבד קטעי הטיפוס, המירוץ כולל שני קטעי נג"ש שטוחים – אחד קבוצתי, שיפתח את המירוץ, ועוד אחד אישי באמצע המירוץ.
סיבה נוספת המסעירה במיוחד את חובבי הענף היא שדה המתחרים שנראה כאן, שיביא לנו כמה סיפורים פיקנטיים במיוחד. לפני הכל מדובר בקבוצת יומבו ויסמה, שתשלח לכאן את זוכי שני הגראנד טורים הקודמים, פרימוז' רוגליץ' ויונאס וינגגור, בניסיון להישג חסר תקדים של "גראנד טור גראנד סלאם". הצמד ילווה כדרכה של הקבוצה בצוות סייענים אדיר, בהובלתו של ספ קוס הבלתי נלאה. ראש וראשון לאלה שינסו לעמוד בדרכן של צרעות הטרף הוא רמקו אוונפול, שינסה להגן על תוארו מהשנה הקודמת, ועל הדרך לתקן את שברון הלב שנבע מנטישתו את הג'ירו האחרון בשל ההידבקות בקורונה. עוד אחד שינסה לתקן שיברון לב מאותו המירוץ הוא גראן תומאס, אותו נראה כאן בגראנד טור האחרון בהחלט בקריירה. פייבוריט חזק נוסף כאן הוא חואן איוסו הצעיר, שהראה ניצוצות בחלק המוקדם יותר של העונה, ויגיע לכאן עם חברו לקבוצת האמירויות, ז'ואאו אלמיידה. עוד חברים חזקים שנראה כאן הם אלכסנדר ולאסוב, מיקל לאנדה, אנריק מאס ויו קארתי. מי שיחפש כאן את קבוצת IPT לא ימצא אותה, היות ומדובר למעשה במירוץ הגדול היחיד שאליו הקבוצה לא הוזמנה השנה.
הקטע הפותח של המירוץ הוא קטע הנג"ש הקבוצתי שלו, קטע קצר ושטוח של 15 ק"מ על כבישי ברצלונה. הפייבוריטית הגדולה לזכייה כאן היא קבוצת יומבו ויסמה, המצויידת במספר רב של מנועי על. קבוצות קוויק סטפ, אינאוס והאמירויות צפויות גם הן להתברג בצמרת. עדיין, האופי של הקטע יביא לכך שהפערים שייפתחו כאן בין הקבוצות צפויים להיות קטנים למדי. שידור ביורוספורט 1 ב-18:20.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות העולם בבודפשט

נפתח בסקירה קצרה על מרתון הנשים, שלונה סלפטר תיקח בו חלק, ובהמשך, לקראת הצוהריים, נכתוב מעט על חלק מאירועי אמש והגמרים הצפויים הערב. אם כך, מרתון הנשים יוזנק בשעה שמונה בבוקר. המקצוע, מטבע הדברים, מושפע מאוד מתנאי מזג האוויר, ואלה יהיו קשים למדי. מעלות החום יגיעו ל-25 מעלות בשעת הזינוק וכמובן שיעלו בשעתיים וחצי הבאות. הקירבה לנהר הדנובה מעלה גם את אחוזי הלחות בבירת הונגריה, שצפויים להגיע לכ-70%. אחת ממשמעויות התנאים הללו היא היעדר סיכוי ממשי לריצה בקצב מהיר. סביר שהאתלטיות יפתחו באופן 'שמרני' למדי, בקצב מבוקר מאוד, כשחלקן תוכלנה להגביר בהמשך, בהתאם למצבן. לא מן הנמנע כי הרצות שתגענה במקומות הראשונים ירוצו 'בפיצול שלילי', כלומר מחציתה הראשונה של הריצה תהיה איטית יותר מהשניה. המסלול עצמו יכלול ארבעה סיבובים גדולים של כ-10 ק"מ בתוך בודפשט והוא מישורי למדי. לונה, שסיימה במקום השלישי במרתון באליפות העולם לפני שנה, רצה השנה מרתון פעם אחת, בחודש אפריל בבוסטון וסיימה שלישית במירוץ היוקרתי בתוצאה של 2:21:57. תנאי מזג האוויר, להערכתי, יכולים 'לנטרל' את קיומן של מועמדות ברורות ולפתוח את הריצה להפתעות שונות. עם זאת, נציין מספר אתלטיות בכירות, כשלונה, ששיאה האישי הוא 2:17:45, כמובן נמנית עליהן. ארבע הרצות האתיופיות, ובראשן אלופת העולם, גוטיטום גברסלאסי (שיא אישי 2:18:11), מועמדות לסיים בצמרת הדירוג. בת ארצה של האחרונה, אמאנה בריסה שנקולה (שהקדימה את לונה בחמש שניות בבוסטון), הינה בעלת שיא אישי נהדר של 2:14:58. אתלטיות קניה נמנות גם הן על המועמדות לפודיום. המהירה ביניהן היא רוזמארי וונג'ירו, שקבעה לפני כחמישה חודשים שיא אישי מעולה, 2:16:28, במרתון טוקיו. לא אסתיר את שמחתי אם מלבד לונה – גם ליסה וייטמן, האוסטרלית בת ה-44, ששיאה האישי, 2:23:15, נקבע לפני חצי שנה – תסיים על הפודיום.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 109 תגובות

  1. תודה אלכס ודוד, פפקו, סעדה המדווש
    רק נוסיף שיש עוד טיפה קצת ספורט היום כמו, פתיחת הליגה למקומות עבודה בכדורגל הישראלי עם מכבי נתניה נגד בני ריניה (מתי הם עלו מליגה ג'?), ליגה ספרדית מחזור שלוש (ריאל ניצחו אתמול עם גול אחד קטנטן של בלינגהם שהולך ומסתמן כמחליף מ'בפ'ה לתפארת), ליגה איטלקית וליגה גרמנית.
    חופשה נעימה למחופשים וטיסה בטוחה לכל יעד בעולם, בתנאי שלא תחזרו.
    ושבוע טוב
    אההה ולגבי התנאים במרתון. לונה בטח רגילה לתנאים כאלה בישראל. ריצות בלילה זה ב 26 מעלות אצלנו והלחות במישור החוף? אללה יוסטור.

  2. לונה כבר כמה דקות במקום הראשון בדבוקה.
    לא מבין את הקטע של משקפי השמש. כל טעות קטנה בראייה יכולה לגרור נפילה. כמו בריצה לצג המחסומים. תנועה לא טובה בגלל ראות לא טובה תביא להתקלות ברגלי החוצצים האלה ולונה רצה לא מעט זמן לצג החוצצים. היא צריכה להתרחק משם.

  3. סיימו בערך חצי מראתון עם עוד שעה ועשר, שעה ושתים עשרה לסוף. לונה מובילה אבל כל הזמן זה משתנה קצת בסוף האתיופיות והקניתיות יקחו את המדליונסקי אבל אם לונה בעשירייה הראשונה, זה הישג גדול מאד.

  4. לונה עדיין ראשונה בדבוקה אבל עברנו את החצי ובשעה הקרובה הקנייתיות והאתיופיות יעשו את הפריצה.
    נקווה שלא ישאירו לה אבק.

  5. מה שמאד יפה במרתון הזה זה הנוף שנשקף של העיר היפה בודפשט ושל הדנובה עם הגשרים. כמו תכנית תיירות מצויינת.
    הרווחתי גם חוויה אסטתית וגם ספורט וגם אל על ישראל

  6. לונה רחוק מאחורי השילוש האתיופי
    מדליה כר לא תהיה פה אבל גם מקום רביעי או חמישי מכובד מאד.

  7. תודה.

    יופי של הישג ללונה.
    ונעבור לקטלוניה :
    מי שנוסע לברצלונה מידי פעם ומכיר את האכסניות הזולות יחסית ומצוינות יודע מנסיון
    מר כי היום לא יניה מקום .
    רציתם לנסוע , בניתם על היכולת שלכם להסתדר ולארגן מקום לינה במקום , אז תשכחו מזה. …
    חזרתי מסקי ורציתי לנוח לי יום אחד בברצלונה כדי לא לפספס חלילה את הטיסה
    חזרה עם טורקיש ,ובכן וולטה קטלוניה התנכלה
    לי , לא היה מקום כמעט בשום מקום …
    היום אנו מדברים על וולטה אספניה עוד יותר גרוע….
    מי הגיע לברסה כדי לצפות מי הקהל :
    ובכן כל העולם ואשתו מציפים את ברסה כעת :
    חוץ מהתיירותהמאורגנת הרגילה אלו שתמיד
    נוסעים בחבילות לקלאסיקו המורכבים בעיקר
    משייכים מהאמירויות ,וישראלים מצויים במסע בר מצווה ללד שצריך להכיר סוף סוף את ברצלונה , כן כמו הילד בן השבע מהרכבת
    שנסע עם אימו ודודתו זו שחשבה כי רכשה
    את כל הרכבת לעצמה תמורת כרטיס ,והנה בתחנה הילד צועק הגענו לברצלונה לקול צהלות אימו ודדתו המתפקעות מצחוק על הילד הגאון ….
    כמובן כאשר המוזיקה הזו חזרה על עצמה בכל התחנות הנוספות ,המצב היה פחות משעשע עד מביך…
    וחוץ מישראלים מאורגנים מי שם :
    ובכן בלגים שקפצו לראות את המרקס אוונפול
    הגיבור החדש , בסקים נו זה. קרוב וצריך לותר על טרק השבת כדי לעודד את מיקלה ואוסקלטל, הולנדים נו מה. לא ברור…., גרמנים
    כי הם תמיד שם …., אנגלים ,כן יש המון מהם טוב הבנתם …
    אם אתם בדרך לשדה התעופה עם האוטובוס
    הציבורי היוצא מפלזה קטלוניה אז כדאי שתארגנו לעצמכם שעתיים ספאר כדי לא לפספס את הטיסה כפי שקרה לי כי הכבישים חסומים ופקוקים ,בכלל זה לא היום הנכון להגיע לברצלונה אך אם אתם כבר שם אז קחו את הסיטי טור קצת משעמם זה לא כמו לנסוע לבד , אץ אם אתם רציניים אז צאו לקאזה מילה רגלית שלמו על האוזניות ותשקיעו לפחות שעתיים ביצירת הפלא הזו של גאודי ,בערב
    תמשיכו לצימיניאס ולסגרדה פמיליה.
    ומחר לכו לפארק גואל שם למעלה ,תשתדלו
    להשתמש ברכבת תחתית המדהימה .
    אחרי פארק גואל תמשיכו לנמל:
    ואחרי יומיים בברסה ממליץ לכם להמשיך
    לפיגראס :למוזיאון דאלי , ומשם לונציה לאמפוריה ברווה ואולי לשהות שם בונציה הקטלנית כמה ימים .
    כמובן לקראת שנה הבאה אם אתם כאלו משקיעים ונוסעים שנה אחרי שנה
    אשלח אתכם עד מונסראט.
    אהה רוצים לראות גם את המירוץ
    טוב אז כדאי שנמשיך לג'ירונה היא חירונה
    ומשם לאנדורה לה וויה דרך וויק , טוב
    נדבר על ההמשך המירוץ עוד ארוך ,
    ומה בקשר לרכיבה …
    ובכן לזה יש לנו כאן את דוד תודה רבה איש יקר ,עידו גילארי אמיר אקי ועוד וקריאות
    עידוד ממנחם שלומד לאט לאו את שמות
    הרוכבים ,ועל הדרך אם כבר אתם בעניין
    אז מידי פעם תתרגלו לפסיקות ועידכון מהנעשה בכדורגל האנגלי גרמני ספרדי
    מטעמם של ד"ר רזי ואהרון שדה ,
    מה שיכול בכיף להעביר לכם את שעות הנסיעה
    באוטובוסים מקומיים דרומה לאנדלוסיה
    נסיעה 11 שעות מברצלונה …ספרד
    גדולה יותר ממה שאולי חשבתם…
    אך אם מתחשק לכם משהו שונה אולי
    תנסו את דרכי הברזל וויה פראטה
    וטרקים בפארק אגיוס טורטאס ומונטה
    פרדידו הקרחון קצת מחןץ למסלול השחוק
    השחוק ויצריך מכם מעט מאמץ אך שווה בענק .
    לסיכום תודה רבה אלכס ,ודוד
    אולי כדי להיכנס לכושר כדאי
    לרכב בשביל הכיף מחירונה לפיגראס
    אפשר לשכור בחירונה אופני כביש
    בידקו בטוריסט ואם באמת אתם
    בכושר ורוצים להתאמץ אז אולי
    כדאי להביא אופני טורינג או שטח מהבית
    ולרכב מברסה אל חירונה ולהמשיך
    בדרכים הישנות , עד לאתר הסקי בקירה ברט
    האתר שאומץ על ידי בית המלוכה הספרדי
    קטע שלא מופיע במסלול השנה,
    ולעלות עם האופניים לרכבלים לא תתחרטו
    ובכן עד כאן להיום הסקירה על הוולטה
    בלי לומר חצי מילה על המירוץ …
    ולא במקרה כי שמרתי כוח כי אולי תירצו סקירה
    על אנדלוסיה גרנדה ארמון אלהמברה ורכיבת אופני כביש העפלה אל אתר הסקי
    עד לכפר הכניסה פראדו יאנו …
    ואיך עוברים שוורים אשר כבשו את הכביש
    אם איתרע מזלכם ויצאתם לדרך עם לבוש בצסע אדום…
    וטיפוס

        1. אני זוכר במעורפל שלפני כמה שנים ראש העיר אמר שהוא לא רוצה שיבואו תיירים יותר או משהו כזה (כי אין מקום)

      1. בכיף אלקס :
        בעניין חירונה אין לי מושג למה ספורטאים
        מתעקשים להתגורר דוקא במקום המקסים
        הזה .
        הגדיל לעשות לאנס וביקש שיפרקו את החמה כדי
        שמשאית. הקב' תצליח להיכנס לעיר העתיקה…
        מה הוא לא יכול להתגורר במקום אחר….ו והוא

    1. נחמד
      גם אני עשיתי את ברצלונה מהצד היותר מדעי שלה כי השתתפתי בכנס במחלקה למדעי החיים שם, על חשבון תקציב נסיעות לכנסים, ואפילו הצגתי פוסטר עם העבודה המדעית שלי.
      והנה סרטון שצילמתי שם לפני 12 שנה. מומלץ לשמוע בפול ווליום.
      https://www.youtube.com/watch?v=_za5FRyp6iA
      את גאודי ראיתי לפני ולפנים, גם פיקאסו וגם מירו וגם האקווריום וגן החיות והגן הבוטני וטיול פרטי על ההר מאחורי ברצלונה ואפילו יום אחד בפיגראס כי דאלי….
      המלצה, יש המון מלונות זולים בברצלונה, המון אמרתי? ממליץ לשכור מלון ל4 או 5 לילות היות שיש הרבה מה לראות שם רק תדאגו שיהיה לא רחוק מהמטרו של העיר שהוא הכי טוב והכי מהיר באירופה.
      אבללללללללללללללללללללללללללללל, תזהרו מאד מכייסים שעובדים במטרו ובשוק התיירותי לה בוקריה.
      תחנה הבאה אני צריך לבקר במדריד.

        1. בכיף ותודה לך על האתלטיקה.
          היה שובר לב הסיפור עם האתיופית השלישית והקנייתית שנפצעה קרוב לסיום המרתון. מקווה שהאחרונה מתחה שריר ולא קרעה שום דבר.

    2. תודה פומה. הטיול בקטלוניה היה אחד היפים שעשינו.
      אני אגב לא בטוח שהמקומיים בג׳ירונה ממש ישמחו על כך שיהגו את המקום בשם חירונה.

      1. בכיף :
        דוקא השומר באכסנית הנוער בעיר העתיקה
        שאם נחזור לענין הסכסוך…היה ממוצא יהודי
        אנוס כמו חצי קטלוניה לפחות…והיה די גאה בכך
        והפלפל של הסורי היה דלת לידינו אז לפחות בשנת

        2006 , בענין מוזיאון גאלה דאלי בפובול אותו לא הזכרתי מפני שהוא נחמד ולא יותר מזה …
        מפובול אפשר להמשיך ברכבת לוויה ז'ואיגה שזו לפחות
        ב 2006 היתה סיודאד פנטאס מאט או פאטה מורגנה אם תירצו עיר עם תחנת רכבת ובית אחד בודד זהו כלום …
        כאילו מישהו שומר לעצמו מקום …..
        וויה זואיגה נמתאת בדיוק מעל אצפוריה ונציה
        הקטלנית ומי שימשיך צפונה יוכל להגיע לביתו
        של סלודור דאלי , ויש לנו בהמשך גם סיפור יהטדי עצוב נקשור לוולטר בנג'מין למיטב זכרוני
        לא הזכרתי ,אך שוה ביקור הסגרדנ פמיליה
        המשפחה הקדושה , מי שמכיר את ארמון הרוחןת
        בג'איפור אז המה לכם נגירסנ הגאודית / קטלנית…
        לא הדוגמא היחידה נקשורה להודו אם נגיע בוולטה
        ךגרנדה ,אז נדברעל הטאג' מאהל או מאחל בערבית
        כי הרי ספרד היתה תחת הכיבוש האיסלמי לא מעט שנים ,והוולטה מה איתה :
        ובכן נוולטה היא השליח…המטרה למכור לקהל בדיוק
        את היעדים שמכרתי לכם עבשיו….. הגלדיאטורים
        שרוכבים מתחלפים והוולטה משארת…

      2. והשומר ההוא יהודינקטלני שכחתילכתוב את הפואנטה
        קרא לג'ירונה חירונה ,אך אתה צודק בעניין
        קטלוניה דורשת עצמאות כבר הרבה זמן .
        נמאס להם להחזיק לבד את כלכלת כל ספרד .

  8. תודה אלכס ופאקו המעולים.
    לונה רצה יפה מאוד וההישג של מקום 4 מבצר את מעמדה כאחת הרצות הטובות בעולם. זה הישג אדיר להיות בצמרת העולמית כל כך הרבה שנים.
    אולי היא פתחה מהר מדי, לא יודע; עדיין מקום 4 זה יפה מאוד.
    האם היא תחזור לרוץ 10,000 מ' או שתשאר רק במרתון?

    1. יואב, תודה רבה. לונה אכן שומרת על כושר גבוה מאוד, שבא לידי ביטוי הן במיקום בתחרויות הבינלאומיות והן בתוצאות במרתונים המסחריים, לאורך שנים ארוכות. היא פתחה כמו שצריך, בהתאם לתנאי מזג האוויר בבודפשט. גם היא רצה מהר יותר בחצי המרחק השני לעומת הראשון, אלא ששלוש אתלטיות הצליחו להגביר אף יותר ותיזמנו זאת היטב.
      אינני יודע אם היא תרוץ בעתיד גם 10,000. ייתכן שתעשה זאת באליפות אירופה, כפי שהשתתפה לפני שנה (ואף סיימה שלישית). סביר יותר שתמשיך להתרכז במרתון.

  9. אז מה צפוי היום?
    20:05: קפיצה במוט גברים: שיאן העולם (6.22), המייצג את שבדיה, ארמנד דופלנטיס, זכה בכל תואר אפשרי וישאף להוסיף עוד מדליית זהב מאליפות העולם. יריביו העיקריים יהיו ארנסט ג'ון אוביינה מהפיליפינים, שהפך לפני שנה לראשון מבני ארצו לזכות במדליה באליפות העולם, ועבר השנה שישה מטרים בדיוק. כריסטופר נילסן מארה"ב, קרטיס מרשל האוסטרלי וארסו סאסמה הטורקי מועמדים גם הם לסיים בצמרת הגבוהה.

      1. בובקה היה גדול, אבל נראה כי קם לו יורש הולם, בדמותו של דופלנטיס. הנורבגים אכן מצטיינים בריצות למרחקים, אך למעשה לא מדובר בחדשות טריות. אינגריד כריסטיאנסן וגרטה וייץ (המנוחה) הן רצות שהצטיינו בריצות למרחקים בשנות ה-80. הספורטאים הנורבגים מצטיינים גם בענפי הסקי הנורדיים למרחקים ארוכים, שדורשים היבטים פיזיולוגיים דומים לריצות (הגולשת המעולה תרז יוהאוג, למשל, שאמנם נתפסה פעם אחת על נטילת חומרים אסורים, עשתה חיל בענפי החורף וקבעה תוצאה של כ-31:30 בריצה ל-10000 מטר).

        1. יופי אם יהיה באתר סיקור לאולימפידת החורף
          יהעה פנטסטי.
          מגיע קרדיט למנחם על העלאת כתבה על הארי הנשר , ספורט חורף במיטבו האיש רק רצהל
          להשתתף לא להשתזף מה פתאום באולימפידה
          קוריוז שמזכיר לי שני אירועים הראשון סקי מסוג אחר בסיביר דוקא והשני שמאז ההשתפות של הארי באולימפידה הקריטריון האולימפי הוחמר ….

  10. 21:15: גמר הדיפת כדור ברזל נשים: מסתמן מאבק בין שלוש הודפות מובילות: ליז'או גונג הסינית בת ה-34, האלופה האולימפית המכהנת ופעמיים אלופת עולם בעברה, צ'ס איליי מארה"ב, אלופת עולם ביוג'ין לפני שנה ובת ארצה, מאגי איוון, שמצטיינת גם בזריקת דיסקוס ויידוי פטיש. שלוש ההודפות הללו הן היחידות בשדה, שהרחיקו את המכשיר בן ארבעת הק"ג מעבר לגבול 20 המטר.

  11. 21:30: גמר 800 מטר גברים: כנראה מקצוע המסלול הפתוח והקשה ביותר לחיזוי באליפות. לא יהיה מפליא אם כל אחד משמונת הרצים ינצח בריצה. נציין את עמנואל וואניוני בן ה-19 מקניה ואת שני האלג'יראים, סלימאן מולא וג'מיל סג'אטי. בן אדריאן הספרדי, שהינו טקטיקן מצוין, וברייס הופל מארה"ב, עשויים גם להתברג גבוה. כל האתלטים שצויינו, הם בעלי שיאים אישיים של 1:43.

  12. 21:50: גמר 5000 נשים: האם נראה ריצה מהירה מהתחלה או שמא מאמץ טקטי, שילך ויתגבר ככל שהריצה תתקדם? האפשרות השניה נראית כסבירה יותר. פיית' קיפייגון, שיאנית העולם במקצוע (14:05.20) וב-1500, שכבר זכתה בבודפשט במקצוע הקצר יותר, מועמדת כמובן להשלים זכייה כפולה, אולם יריבותיה צפויות להפוך את המקצה למותחן של ממש ולבטח לא יקלו על הקנייתית בת ה-29. סיפאן חסן מהולנד תזנק בפעם השישית באליפות הזאת, שהחלה בנפילה כואבת ב-10,000 והמשיכה עם מדליית הארד ב-1500. גודאף צגאי האתיופית זכתה בזהב ב-10,000 ומצטיינת גם בחצי המרחק. בת ארצה, אייג'אייהו טאייה, הגיעה שלישית ב-10,000 ורצה מעולה גם 5000. אתלטיות נוספות שמועמדות לפודיום הן מדינה עיסא מאתיופיה וביאטריס צ'בט הקנייתית.

  13. 22:25: קרב 10 גברים, 1500 מטר: היומיים המפרכים יסתיימו במקצוע הריצה הבינונית, שמרבית אתלטי הקרב אינם נמנים עם חובביה, היות והמבנה הגופני והפיזיולוגי שלהם מתאים יותר למקצועות המהירות והכוח המתפרץ. לאחר שמונה מקצועות (בתחילת הערב תתקיים גם הטלת הכידון), פירס לה-פאג' הקנדי מוביל בפער משמעותי של 195 נקודות וצפוי, להערכתי לזכות בזהב. שלושה אתלטים יאבקו על שני המקומות הנותרים על הפודיום: לאו נויגבאואר הגרמני, אלוף המכללות בארה"ב, שמדורג שני, דמיאן וורנר הקנדי, הוא האלוף האולימפי במקצוע ולינדון ויקטור מגרנאדה, שזרק בצוהריים את הדיסקוס לתוצאה מעולה של 54.97 מטר, הטובה ביותר במסגרת קרב ה-10 באליפויות העולם.

  14. 22:40: גמר 100*4 גברים: היות ומדובר במקצוע שטומן בחובו סיכונים שונים (הפלות מקל, חריגה מתחום ההחלפה, חילופים פחות טובים שפוגעים במהירות וכו'), כל נבחרת יכולה, על פניו, לסיים בצמרת הדירוג. נציין בכל זאת את ארה"ב, ג'מייקה, איטליה, בריטניה ויפן כפייבוריטיות לניצחון.

          1. כן. למונט מרסל ג'ייקובס היה אז בכושר שיא וזכה בזהב במאה מטר (הפעם הגיע לחצי הגמר). הם העבירו מצוין את המקל והאצן הרביעי היה פליפה טורטו, אתלט מעולה בפני עצמו, שסיים נהדר.

            1. תודה, את ג'ייקובס זכרתי 🙂

  15. ממש מעט על אירועי אמש. מקצועות השדה, כהרגלם בקודש באליפות, היו מותחים מאוד והוכרעו בנסיונות הנועלים של האתלטיות. כך קרה בקפיצה המשולשת, שם יולימאר רוחאס קפצה ל-15.08מ' בנסיונה השישי וניצחה בתחרות. גם הארוקה קיטאגוצ'י היפנית הרחיקה את המוט ל-66.73 מטר בהטלתה השישית כדי לזכות בזהב. מקצועות המסלול לא פיגרו ברמתם. שריקה ג'קסון הג'מייקנית קיזזה ארבע מאיות נוספות משיא האליפות שלה ומשיאה האישי, כשקבעה 21.41 שניות, שבע מאיות משיאה של פלו ג'ו והתוצאה השניה בטיבה בהיסטוריה. אחריה הגיעו גבי תומאס ושקארי ריצ'רדסון. נואה ליילס השלים ניצחון כפול בשני מקצועות הספרינט הקצרים יותר, כשניצח עם 19.52 והקדים את אריון נייטון ולטסיל טבוגו.
    לכל התוצאות: https://worldathletics.org/competitions/world-athletics-championships/budapest23/timetable

    1. מדהים איך שרוחאס עמדה בלחץ פעמיים – קודם בקושי הגיעה לגמר הפנימי עם 14.33 (ובקפיצה הראשונה פסלה עם הרבה מעבר ל-15) ואח"כ בניסיון האחרון
      .
      שמת לב שכמעט תמיד הקפיצה הכי טובה של כל אחד ואחת ברוחק ובמשולשת היא הראשונה משום מה?

      1. כן, רוחאס עמדה בהחלט בניסיון. הדבר מרשים ביתר שאת, כיוון שמדובר במצב שאינו כל כך מוכר לה בשנים האחרונות. לפחות מבעד למסך הטלוויזיה, נראה שהיא מקרינה אווירה נעימה, שמחה וחיובית.

        1. אכן הקפיצה האחרונה של שניהם הייתה מרשימה ביותר בהתחשב בנסיבות, אך מבחינת מרחק היא קפצה לפחות 15.20 לדעתי בראשונה מינוס 7 ס"מ של פסילה וגם שלושת הקופצות שסיימו אחריה קבעו את הכי טוב שלהן בראשונה למיטב זיכרוני

      2. זה אכן קורה לא אחת. אולי האתלטים 'טריים' יותר, בעיקר מן ההיבט של מערכת העצבים והשרירים. מצד שני, ראינו את טנטוגלו ואת רוחאס מגיעים לשיאם (ביום נתון) בניסיון השישי.

  16. תודה אלכס ואור על דיון מעניין ואינפורמטיבי. אני מנסה לג'נגל בין האליפות לבין השתתפות בהפגנות.
    עוד לא קרה לי שוויתרתי על הפגנת מוצ"ש אבל אני ממש חושש להפסיד הערב את הגמרים הגדולים . . .

  17. ארופ ניצח בריצה טקטית די מסוכנת, כשהוא נאלץ לרוץ במסלול החיצוני. אבל הוא מאוד מרשים וחזק וניצח בפער גדול. פטיסון נתן ריצה חכמה. הספרדי בן קצת אכזב אותי כי חשבתי שהוא יקבל מדליה. הוא כמעט הצליח להשתחל שם (לדעתי גם הוא נקט בטקטיקה שגויה כי הוא נחסם בין כל האנשים בסיום). המרוקאי מולה היה מצוין ורץ בדומה לספרדי, הצליח איכשהו להשתחל בין כל ערימת הגופות בסוף.

    1. אכן ריצה טקטית, כששני הסיבובים היו די זהים במהירותם. הקפה ראשונה ב-52 שניות נחשבת לאיטית למדי עבור המעמדים הללו. לעומת זאת, סיבוב שני במהירות כזאת נחשב למהיר מאוד, והוא תוצאה, למעשה, של הפתיחה האיטית.

  18. 5000 נשים רק התחיל וואו, משהו קורה כאן. צגאי פרצה קדימה וחסאן ישר קלטה אותו ודחפה קדימה כדי לא להשתרך מאחור.

  19. קיפייגון ניצחה הריצה טקטית מצוינות. היא לא נתנה לחסן לעקוף אותה במישור ואילצה אותה להתאמץ בסיבוב. והיא גם חסמה את חסן באלגנטיות בישורת הסופית.

    1. אלף חמישי ב-2:40, בעיקר בגלל הסיבוב האחרון, שנמשך כ-56 שניות. מהירותה העדיפה של קיפייגון הכריעה את הריצה לטובתה. ישנו גם הבדל בתדירות הצעדים של הקנייתית, שגבוהה מזו של ההולנדית, לה צעדים ארוכים יותר. כך או אחרת, הופעה אמיצה, לדעתי, של חסן, שזינקה 6 פעמים בשבוע והשיגה שתי מדליות. היתה רחוקה כ-15 מטר ממדליית כסף ב-10,000, שנמנעה ממנה בעקבות נפילתה.

  20. מה דה שוט היה אומר על אילי שניצחה בכדור ברזל, עם האיפור הכבד והצבע בשיער, התיאוריה של הנעליים בטח תופסת גם כאן, לא?

  21. היום בנג"ש הקבוצתי בוואלטה קיבלנו טירוף שנובע בעיקר מצירוף של גשם ורשלנות ארגונית, זה כשהמארגנים בחרו בקטע טכני מאד, שגם התחיל בשעה מאוחרת (חצי מהקבוצות רכבו בחושך). זה הביא המון התרסקויות, כולל רוכב אחד שנאלץ לנטוש (לורנס דה פלוס מאינאוס). והפתעות בדמות ניצחון של DSM, לפני מוביסטאר ו-EF.

  22. האמריקאיות ניצחו בזכות החלפות טובות והג׳מייקניות לא הצליחו לעקוף בסוף. איך מדינה כזאת קטנה מתברכת בין ארה״ב ובריטניה, ממש מרשים.
    בגברים לאמריקאים היו כמה החלפות גרועות ובעל זאת הם ניצחו. זה כוחו של העומק שלהם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט