תתחדשו – סקירת בית הNFC דרום בNFL


מאת: רביב פייג

נראה שבית הNFC דרום קצת תקוע.
בעונה שעברה זה היה הבית היחידי בכל הליגה שכל הקבוצות בו סיימו עם מאזן שלילי. כן, אפילו הקבוצה של טום בריידי העז בעונת הפרישה שלו.
חתיכת הישג.

משהו היה חייב להשתנות ובפגרה האחרונה הNFCS עבר את אחת הטלטלות הכי גדולות בליגה.

שלושה קוורטרבקים פותחים חדשים יובילו את טמפה, ניו אורלינס וקרוליינה, כשגם הק"ב הרביעי, באטלנטה, לא ממש ותיק ומתהדר עם רק 4 פתיחות ברזומה.
עם המאמן החדש בקרוליינה וכשבשאר הקבוצות מאמנים לא פחות טריים, כולם בשנתם השניה, ינסה הבית הזה לקחת כיוון חדש.
האם השינויים שעברו הקבוצות בפגרה יעזרו להן לעלות על דרך המלך? זה לא נראה טוב.

קרוליינה פנת'רס
מאזן בעונה שעברה: 10-7 מקום שני בבית.


קרוליינה של עונה שעברה דווקא פתחה חזק עם שלושה ניצחונות רצופים בהובלת הק"ב סאם דארנולד, אבל רצף של הפסדים, שבשיאם סיום עונה עם שבעה הפסדים רצופים, גרם לפנתרים לנסות במהלכה דברים חדשים. אם זה לבדוק את הק"ב פי ג'יי וולקר או לחפש ישועה בהחזרת פרצוף חדש ישן, קאם ניוטון.
שום דבר לא עזר.
בשלב מסויים נראה שהקבוצה פשוט ויתרה על העונה והחלה במהלך של בניה מחדש. המאמן הראשי, מאט רול, פוטר באמצע העונה והוחלף בסטיב ווילקס הזמני. הקבוצה העבירה בטרייד את אחד הכוכבים הגדולים ביותר שלה, הרץ כריסטיאן מק'קפרי, וכשהסתיימה העונה והגיע הדראפט, קפצה קרוליינה בטרייד שמונה מקומות לבחירה הראשונה כדי לבחור בק"ב העתיד שלה, ברייס יאנג.

עם מאמן חדש, פרנק רייך הותיק, חוליית ההתקפה של קרוליינה המתחדשת עוברת מהפך כמעט טוטאלי בכל עמדות המפתח ולא מזכירה כמעט במאום את הפנתרים של שנה שעברה.
ברייס יאנג הטירון ואנדי דלתון הותיק יתחרו על יום הפתיחה בעמדת הק"ב.
משחק הריצה, נקודת האור היחידה בקבוצה (מקום 10 בליגה) מתחדשת עם מיילס סנדרס שהגיע מפילדלפיה לחזק את צ'ובה האבארד.
כל צמרת חוליית התופסים הוחלפה כשאדם ת'ילן הגיע ממינסוטה ודי ג'יי צ'ארק מדטרויט. ג'ונתן מינגו שנבחר בסיבוב השני של הדראפט, יעזור לספק מטרות איכות לק"ב החדש.

גם חוליית ההגנה של קרוליינה תרמה בשנה שעברה לירידה ביכולת הכללית של הקבוצה כשעברה מההגנה השניה בטיבה לפני שנתיים, לשליש התחתון סטיסטית.
מאמן ההגנה החדש, אגירו אברו, הביא איתו מעבר לשיטת ה 4-3 (שלושה שחקני קו הגנה, ארבעה ליינבקרים) אבל מעבר לזה, מצבת השחקנים כמעט לא השתנתה.
שני הליינבקרים הטובים, שאק תומפסון ופרנקי לובו ישלטו במרכז המגרש והדיפנסיב אנד המצויין, בריאן ברנס, שהשיג 12.5 סאקים עונה שעברה, מרים את היד מהרצפה ועובר לעמדת ליינבקר חיצוני.
חוליית הגנת המסירות(מקום 23 בליגה)  נשארה ללא שינוי מלבד וון בל שהגיע מסינסנטי לחזק בסייפטי.
הקו הקדמי, שתיפקד יחסית הכי בסדר מבין החוליות (מקום 18 בליגה בהגנת ריצות) קיבל נוז תאקל חדש (שאי טאטל מניו אורלינס) שיתאים למעבר ל4-3, אבל מעבר לזה לא היו שינויים.

עם כל זאת, קרוליינה, שסיימה מקום שני בבית שנה שעברה, מקווה לנצל, כמו כל הבית, את פרישתו של טום בריידי ולהיות זאת שמרימה את הראש מעל המים בבית שכולו טובע.

פנים חדשות, ברייס יאנג ופרנק רייך


אטלנטה פאלקונס
מאזן בעונה שעברה:10-7 מקום אחרון בבית.
הקבוצה היחידה בבית ששומרת על המשכיות (יחסית) הן בעמדת המאמן והן בעמדת הק"ב היא אטלנטה פאלקונס.

כנראה ששני הניצחונות מתוך ארבעה פתיחות של הק"ב הטירון דסמונד רידר שחתמו את העונה, הספיקו למאמן ארתור סמית' להמר שרידר יכול לסחוב את הקבוצה בעונה הנוכחית. הימור מסוכן כאשר רשת הביטחון מאחורי רידר בדמות טיילור היינקי לא ממש משדרת נסיון ובגרות.
אטלנטה חוותה דרמה כשהק"ב הפותח שלה בענה הקודמת, מרכוס מריוטה, לא ממש עמד בציפיות ועם התקפת מסירה שניה מהסוף בליגה, מריוטה שסופסל לטובת רידר , נעלב, ועזב את הקבוצה בטריקת דלת.
כשהמרחב האוירי סגור הפלקונס התנחמו במשחק הריצה המצויין של טיילר אלג'יר וקורדל פטרסון (מקום שלישי בליגה). ולמרות ואולי בגלל זאת, הפלקונס החליטו להמר על כל הקופה ובחרו בסיבוב הראשון בדראפט את הרץ ביג'אן רובינסון.
התקפת המסירות הנוראית פגעה קשות בהתפתחות של הטייט אנד המצויין קייל פיטס שגם סבל מפציעת ברך שהצריכה ניתוח מסיים עונה. אבל למרות זאת אטלנטה לא עשתה שום צעדים לעזור לו ולק"ב שלה ומלבד דרייק לונדון הסביר שממשיך מעונה שעברה, ההנהלה לא ממש טרחה לחזק את חולית התופסים עם שמות מעוררי ביטחון.
גם ההגנה של אטלנטה הייתה שנה שעברה מתחת לממוצע בכל הפרמטרים וכאן לפחות הפלקונס מנסים לחזק את החוליות כשהביאו בטרייד את קליאס קמפבל ובאד דופרי, שימיהם הטובים דיי מאחוריהם, לקו ההגנה, וחיזקה את חוליית הסייפטי עם ג'סי בייטס.
נראה שאטלנטה שמה את כל הז'יטונים על ביסוס משחק ריצה שיכול להיות הטוב בליגה והבעת האמון בק"ב דסמונד רידלר יכולה להתפתח לכל כיוון. לא צריך הרבה כדי להתבלט בבית החלש הזה ויכול להיות שהפלקונס יכולים להפתיע.

מהמרת על משחק הריצה, אטלנטה פאלקונס


טמפה ביי באקנירס
מאזן עונה שעברה: 9-8 מקום ראשון בבית והפסד בווילד קארד לדאלאס.
אין ספק שטמפה נכנסת לעידן חדש העונה כשהיא נפרדת מהק"ב האגדי, טום בריידי. בריידי, בעונת הפרישה, אולי העונה הגרועה בקריירה שלו, תולה את הקליטס ומשאיר חור ענק מתחת לסנטר.
את החור הזה יצטרך למלא בייקר מייפילד השנוי במחלוקת, כשמאחוריו אין כמעט כלום שמשרה ביטחון.
משחק הריצה של טמפה ספג צלילת ראש מכוערת למקום האחרון בליגה כשלאונרד פורנט השאיר את בריידי להתמודד לבד עם התפוקה ההתקפית של הבאקנירס. ברייד אמנם עמד במשימה בכבוד (מקום 6 בליגה בהתקפת מסירה) אבל הוא לא הצליח להציל את הקבוצה מעונה רעה. ראשאד וויט וצ'ייס אדמונדס ינסו לשקם את משחק הקרקע ומייק אוונס וכריס גודווין המצויינים ימשיכו לתת לבייקר מייפילד מטרות איכות.  הבאקנירס יצטרכו לתת למייפילד את כל העזרה שאפשר, אבל לא נראה הם עשו משהו בגזרת חברו הטוב ביותר של הק"ב, הטייט אנד.

הגנת טמפה דיי סחבה את הקבוצה בעונה שעברה וסיימה מדורגת במקום התשיעי בליגה. חוליית הליינבקרים המצויינת תמשיך להסתמך על דווין וויט ולבונטה דיוויד, וויטה ויאה ימשיך לשלוט במרכז קו ההגנה כשהוא קיבל חיזוק לצידו בבחירת הדראפט הראשונה, הדיפנסיב תאקל, קליאה קלנסי.
החוליה האחורית, ששמרה על הגנת המסירה בטופ 10, תמשיך עם הקורנרים קרלטון דיוויס וג'מאל דין והסייפטי אנטואן ווינפילד. אבל איבדה את קיאנו ניל שעבר לפיטסבורג והוא יוחלף על ידי ניל אחר,  ריאן ניל שהגיע מסיאטל.
הכל תלוי בתפקוד של בייקר מייפילד, כמה עזרה הוא יקבל ממשחק הריצה, והאם מאמן טוד באולס, בשנתו השניה בקבוצה, יצליח להפיק ממנו משהו טוב.

נעליים ענקיות למלא, בייקר מייפילד וטום בריידי

ניו אורלינס סיינטס
מאזן בעונה שעברה: 10-7 מקום שלישי בבית.
גם בניו אורלינס חוו משבר ק"ב בעונה שעברה. אנדי דלתון לא ממש הצליח להרים את הקבוצה וגם לא עזרו המשחקים, תרתי משמע, עם טייסום היל בעמדה. לכן השנה הסיינטס מהמרים על דרק קאר, ק"ב מוצלח למדיי שקבוצתו הקודמת, לאס ווגאס ריידרס, איבדה את האמון בו והפנתה לו את הגב.
קאר אמור להיות שידרוג בעמדה ויכול להמשיך את התפוקה המוצלחת של כריס אולאבה ועם מייקל תומאס בריא, יכולה להיות לניו אורלינס התקפת מסירה מצויינת.
וכשרץ האחורי אלווין קאמרה המעולה, יסיים את השעית שלושת המשחקים שקיבל, משחק הריצה יצטרף לחגיגה. והשנה האספקט הזה קיבל חיזוק משמעותי בדמותו של ג'מאל וויליאמס, מלך הט"ד בריצה של הליגה מעונה שעברה, שהגיע מדטרויט.
טייסום היל הכל יכול בעמדת הטייט אנד אמנם איבד מנפח התפיסות שלו לטובת ג'ואן ג'ונסון, אבל האולר השוויצרי תמיד טוב בתור הגורם הלא צפוי בהתקפת ניו אורלינס.
הגנת המסירה של  ניו אורלינס הייתה סנסציונית בשנה שעברה והובילה את כל הליגה, והיא חוזרת בהרכב מלא עם מרשוואן לאטימור ופולסון אדיבו בפינות וטיירון (האמינג בירד) מת'יו ומרכוס מיי בסייפטי.
קמרון ג'ורדן הותיק וקרל גרנדרסון החדש והמפתיע שומרים נהדר על הצד החיצוני של קו ההגנה אבל נקודת התורפה של הסיינטס, מרכז קו ההגנה, שהחזיקה את הגנת הריצה של הסיינטס רק במקום ה24, הוחלפה לחלוטין.
עם השידרוג הצפוי בעמדת הק"ב והשמירה על מה שעובד בהגנה, ניו אורלינס עשויה להיות הסוס השחור של השנה, מועמדת מובילה לקחת את הבית ואולי להפתיע עמוק לתוך הפלייאוף.

מושלמת על הנייר, דרק קאר בניו אורלינס סיינטס

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה רביב.
    מה אתה חושב שיהיה סדר הקבוצות בסוף העונה?
    אני חושב שהמאבק על ראשות הבית יהיה בין ניו אורלינס לאטלנטה כשלקרוליינה ויאנג יקח זמן להבין מי הם ולטמפה יש חור מאחורי הסנטר.

    1. כרגע אני מהמר שניו אורלינס ישתפרו מאוד ויקחו את ראש הבית.
      מעבר לכך קשה לי לראות את שאר הקבוצות בבית מגיעות לאיזה הישג משמעותי. לכולן יש סימני שאלה בעמדת הק"ב.
      כאמור, מלבד ניו אורלינס שלדעתי ישתפרו ל10 נצחונות, שאר הקבוצות ילחמו על שאריות באזור ה5-6 נצחונות.

    1. הוא לא כזה גרוע. בתור קווטרבק שני הוא סביר עבור כמעט כל קבוצה. בעיקר כשמשחק הריצה שלהם יכול לרווח מאוד את המגרש עבור מסירות. מדברים על ביז'ן רובינסון כעל כישרון של פעם בדור.

  2. תודה רבה רביב, איתך בתחזית על ניו אורלינס, גם אטלנטה ישתפרו וייתנו פייט, הרבה יוכרע (כמו עונה קודמת) על המשחקים בתוך הבית. טמפה ביי תסיים אחרונה, הם את האליפות שלהם קנו כבר (כמו הראמס) והם בדרך הבטוחה לעשור של כלום (כמו הראמס)

    1. ההבדל שהוא שלטמפה יש בול עץ בתור מאמן ולראמס יש מאמן טוב , הראמס יתנו עונה פיננסית ויעשו קאמבק שנה הבאה

  3. מסכים איתך שהבית הזה תקוע. לדעתי זה אולי הבית הכי פחות מרגש וגם אחד החלשים. ברייס יאנג הוא הבחירה הראשונה בדראפט ונכנס ללגילה עם המון הייפ מסביבו. בשני המשחקים הראשונים הוא נראה נורא. אנמי, לא חד, חסר אנרגיה, כאילו הוא לא רוצה להיות שם. ההיפך הגמור מאיך ששיחק באלבמה. אנדי דלתון כבר הרבה אחרי השיא (שהיה גם ככה קצר ולא גבוה במיוחד). גם מסביב אין לקבוצה הזאת יותר מדי כלים. אחת הקבוצות החלשות ביותר.
    אם טמפה ביי תשחק בהגנת השני סייפטי הידועה שלה (ולכן נקראת הגנת "טמפה 2") לא בטוח שהיא תצליח עם מה שיש לה בסייפטי. טמפה ביי בחרה בדראפט בסיבוב הרביעי סייפטי בשם ג'וש הייז, כביכול כדי לחזק את עמדת הסייפטי. אבל תוך דקות התברר שהייז ג'וניור הוא הוא האחיין של ג'ינו הייז ז"ל, ששיחק בקבוצה בעבר הקרוב והיה אהוב על האוהדים. נראה כמו מהלך שיווקי, כי הייז הצעיר לא היה מועמד לבחירה על ידי אף קבוצה אחרת.

  4. לקרוליינה אין אופנסיב ליין ותופסים
    יאנג הולך לאכול הרבה דשא ולא יהיה לו למי למסור בכל מקרה.
    אסור לתת לו לפתוח שיתנו לדלטון לאכול דשא ולהיפצע במחזור הרביעי.
    קרוליינה היא הכי גרועה בליגה , יהיה להם את הבחירה הראשונה בדראפט ויוכלו לקחת את כאלב וויליאמס שכבר עכשיו הוא ק"ב יותר טוב מיאנג בטח מבחינה פיזית, בשביל מה עשו את הטרייד המפגר הזה

  5. יש לי מקום בלב לבייקר מייפילד, אבל אני לא חושב שהקבוצה תצליח אני דווקא פחות מאמין בבית הזה, מאמין שיהיה בית עם מאזן שלילי לכולם שוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט