אירועי דיומא – 19.08.2023 – שחמט ואתלטיקה

גביע העולם בשחמט / אהרן ברלין

13:50 חצי גמר משחק ראשון

לאחר שברבע הגמר שלושה דו-קרבות הסתיימו במסגרת הקלאסית נדרשו תשעה משחקים בין ארג'ון אריגאיסי לפרגנננדה בכדי לקבוע את העולה הרביעי לחצי הגמר. באחד הראיונות בימים האחרונים הודיע מגנוס קרלסן שלא ישתתף בתחרות המועמדים הקרובה אם תישאר באותה המתכונת, מה שאומר שכל העולים לחצי הגמר של גביע העולם יקבלו מקום בתחרות. ההפתעה הגדולה מגיעה מכיוונו של ניג'ט אבאסוב שממרומי המקום ה 97 בעולם יעלה לתחרות היוקרתית ביותר שיש לעולם השחמט להציע וייאבק על הסיכוי לשחק על אליפות העולם את הדרך הקסומה בגביע העולם הוא ינסה להמשיך כאשר בינו לבין הגמר יעמוד המקום הראשון בעולם שירצה לסגור את הפינה ולזכות בתחרות בה לא זכה מעולם.

משחקי חצי הגמר (מקום בעולם)

מגנוס קרלסן (1) – ניג'ט אבאסוב (97)

מאזן במשחקים הקלאסיים: לא נפגשו מעולם

החידה ושמה ניג'ט אבאסוב הולכת לעמוד למבחן הגדול ביותר שלה כאשר קרלסן, שדילג בקלות יחסית על גוקש, יפגוש את האזרי לצמד משחקים בו הוא הפייבוריט הברור. השחקן המפתיע שגבר על וידית במסגרת המשחקים הקלאסיים עוד לא הפסיד באף משחק קלאסי בתחרות והגיע עד הלום אחרי שהדיח את אניש גירי ואת פיטר סבידלר, שניהם בשוברי שוויון. מאז הוא עומד על שלושה נצחונות רצופים ותוצאת תיקו אחת מול וידית במשחק משונה בו היה להודי ייתרון קטן אותו לא הצליח לממש. המשחק השני היה כבר מופת של התקפה עם תכנית ברורה מתחילת המשחק שוידית לא הצליח למנוע באף שלב של המשחק. מולו ישחק קרלסן שגם הוא עומד בשני הסיבובים האחרונים על מאזן של שלושה ניצחונות ותוצאת תיקו אחת מול גוקש במשחק בו אלוף העולם לשעבר היה בסכנה אבל הצליח לצאת עם התיקו המיוחל ולהעפיל לשלב חצי הגמר. כמו שזה נראה כרגע קרלסן החזיר לעצמו קצת את רוח הקרב שהייתה חסרה בתחילת התחרות ואני מעריך שגם הוא שואל את עצמו עד כמה ההגעה של אבאסוב לשלב הנוכחי היא תוצר של מזל גדול או שמא יש ממה לפחד.

פביאנו קרואנה (3) – פרגנננדה ראמשבאבו (29)

מאזן משחקים קלאסיים: 1-0 לקרואנה, תוצאת תיקו אחת

עם כל הכבוד לסוס השחור של התחרות, המשחק המעניין באמת יהיה השני שגם בו יתמודדו שניים שהמאזן ביניהם מכיל מעט מאוד משחקים. שני המשחקים בין השניים התקיימו בתחרות הטאטא סטיל כאשר בשנה שעברה קרואנה יצא עם ידו על העליונה בכלים השחורים והשנה המשחק בין השניים נגמר בתיקו. שני המשחקים לא ממש מהווים אינדיקציה למפגש הנוכחי שיהיה מסקרן מאוד ויפגיש את העתיד של הענף עם ההווה החזק והיציב שלו. מהצד האחד קרואנה שחווה טורניר מעולה והצליח לגבור על שני יריבים חזקים (דודה ודומינגז) כבר בפורמט הקלאסי. נראה שההכנה המדוקדקת שלו עושה את העבודה ועד כה לא נראה שמישהו איתגר את סגן אלוף העולם לשעבר שנראה משייט כל הדרך לגמר. מולו ישחק פרגנננדה העייף שנזקק לתשעה משחקים מול חברו הטוב ארג'ון כדי להעפיל לשלב חצי הגמר ולטורניר המועמדים וינסה להוציא את קרואנה כמה שיותר מההכנה שלו בפתיחות כדי להשאיר לעצמו סיכוי.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות העולם בבודפשט

בירת הונגריה, מדינה שספורטאיה הצטיינו (וממשיכים בכך) בענפי ספורט רבים, תארח את אליפות העולם, שתיפתח רשמית בעוד שעה קלה. אסף צרפתי סקר היטב וכתב על האירועים המרכזיים והאתלטים המצטיינים שיקחו חלק באליפות. נציין, אם כך, את מקצי הגמר שעתידים להתרחש היום.

12:35 – פתיחת קרב ה-7 לנשים: האתלטיות יתחרו במשך יומיים בשבעה מקצועות שונים, כשהראשון בהם יהיה 100 מטר משוכות. אלופת העולם והאלופה האולימפית הכפולה, נפיסאתו תיאם הבלגית, תיעדר בעקבות פציעה. המועמדת לניצחון היא אנה הול מארה"ב, שמצטיינת במקצועות הריצה והקפיצה, ושיאה האישי מתקרב לגבול היוקרתי מאוד של 7000 הנקודות. קהל הצופים ישמח מאוד לראות את קתרינה ג'ונסון תומפסון הבריטית, שתשוב לאחר שנעדרה תקופה ארוכה עקב פציעה. אלופת העולם מ-2019 מצטיינת אף היא בקפיצות ובספרינטים, כשמקצועות הזריקה מעט חלשים יותר אצלה, באופן יחסי.

11:50: 20 קילומטר הליכה לגברים.

21:37: גמר הדיפת כדור ברזל לגברים: המוקדמות יערכו הבוקר, כשתוצאה של 21.40 (או שנים עשר הטובים ביותר) נדרשת כדי להעפיל אליו. שיאן העולם (23.56) והאלוף האולימפי, ריאן קראוזר מארה"ב, מועמד לניצחון. בן ארצו, ג'ו קובאץ', ותום וולש הניו זילנדי, הדפו אף הם מעבר ל-22.50. בנוסף, הם היו שותפים למאבקים מרתקים ביניהם ועמדו לא אחת על הפודיום בתחרויות הבינלאומיות הגדולות.

21:55: גמר 10,000 מטר לנשים: מזג האוויר החם והלח – יחד עם העובדה כי מדובר באליפות עולם, בה הניצחון חשוב יותר מהתוצאה – יגרמו, כפי הנראה, להתפתחות טקטית מסוימת של הריצה, שתיפתח אולי בקצב איטי יותר ותלך ותתגבר לקראת תומה. רשימת המשתתפות, כפי שנהוג באירועים אלה, חזקה מאוד וכוללת את האתלטיות הטובות ביותר. לטיסינבט גידיי מאתיופיה, שיאנית העולם (29:01.03) במקצוע, מועמדת כמובן לניצחון. האלופה האולימפית ובעלת התוצאה השנייה בטיבה בהיסטוריה (29:06.82), סיפאן חסאן מהולנד, תיקח אף היא חלק בריצה. בנוסף, חסאן, אתלטית רב-גונית שמצטיינת בכל המקצועות מ-800 מטר ועד למרתון, תרוץ בצהריים במוקדמות ה-1500. על אף היותה של ההולנדית בת ה-30 אתלטית מעולה ומאומנת, קשה להעריך אם תהיה לכך השפעה על יכולתה בערב במקצה הארוך. אתלטיות נוספות שמועמדות לסיים בצמרת הדירוג הן האתיופיות גודאף צגאיי (שיא אישי מהיר יותר מ-29:30), אייג'אייהו טאייה ולמלם היילו (שתי האחרונות ירדו משלושים הדקות). גם גרייס נאוובונה הקנייתית (29:47) ואלישיה מונסון מארה"ב (30:03 ו-14:19 בחצי המרחק) תהיינה מסוגלות להתמודד על המדליות. בהנחה שהריצה תהיה אכן טקטית והקצב יתגבר לקראת סופה, חסאן וצגאיי עשויות ליהנות מכך, בהיותן רצות מעולות ל-1500 מטר ומצטיינות, אם כך, גם במהירותן.

22:49: גמר שליחים 400*4 מעורב: המוקדמות יערכו בצוהריים. הרביעיות תהיינה מורכבות משתי נשים ושני גברים. המדינות שמצטיינות בשליחים הן ארה"ב, פולין, הרפובליקה הדומיניקנית, ג'מייקה, הולנד, בלגיה, בריטניה ועוד.

האליפות תשודר ביורוספורט ובערוצים 55 ו-56. לוח הזמנים המלא, שכולל גם את רשימות המשתתפים והתוצאות, נמצא כאן.

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. תודה אהרון.
    מה בעצם הפורמט שמגנוס רוצה לתחרות המועמדים?
    וגם, יהיה נחמד אם נקבל גמר בינו לבין קרואנה. בראיון של מגנוס אצל לקס פרידמן הוא ציין שב2018 לא היה אכפת לו להפסיד לקרואנה כי לדעתו הם בשעתו היו באותה רמה.. היה להם דו קרב כזה (בהנחה שיכלו) מאז?

    1. מגנוס לא פירט, אבל אם להסתמך על הדרישות שלו מאליפות העולם האחרונה הוא רוצה תוספת של פורמטים מהירים יותר לתחרות כדי לייצר עניין ולעשות מעין שילוב של אליפות עולם בקלאסי ובראפיד. מעבר לזה אני לא יודע.
      לגבי גמר בינו לבין קרואנה (התרחיש הסביר) – שניהם רחוקים מאוד מהיכולת שהייתה להם ב 2018 ובגלל שבשחמט אין כמעט דו קרבות לי לא זכור שהם נפגשו למשהו רציני (למעט דו קרבות ראפיד ובליץ באינטרנט שם קרלסן היה עדיף בהרבה). ההיסטוריה מראה ייתרון מובהק לקרלסן גם בפורמט הקלאסי (12-6 בניצחונות) אבל אם היה זמן לנסות לעקוץ את קרלסן כשהוא לא בשיאו זאת התקופה המתאימה

  2. תודה אלכס ואהרון
    ממש עובר מתחת לתחת של הרדאר שיש טורניר סינסינטי עם נולה (סוף סוף) והאחרון עלה כבר לחצי הגמר.

  3. נכון, רזי. דג'וקוביץ' גבר על טיילור פריץ ברבע הגמר ויתמודד מול הוברט הורקאץ' הפולני בחצי הגמר. המשחק השני בשלב זה יכלול את קרלוס אלקראז ואלכנסדר זברב, אשר חוזר לכושרו הטוב והצליח לנצח את דניאיל מדבדייב הרוסי בשמינית הגמר.
    גם הנשים משחקות בסינסינטי. איגה שוויונטק תשחק מול קוקו גאוף בחצי הגמר הראשון. קרולינה מוכובה הצ'כית תתמודד מול ארינה סבאלנקה במשחק השני.
    בשבוע שעבר נערכו גם שני טורנירים גדולים. יאניק סינר זכה לראשונה בטורניר מסבב המאסטרס, כשגבר בגמר על אלכס דה מינואור האוסטרלי בטורונטו שבקנדה. הנשים שיחקו באותה העת במונטריאל וג'סיקה פגולה מארה"ב ניצחה את לודמילה סמסונובה, תושבת איטליה שמייצגת את רוסיה, שנאלצה לשחק בגמר זמן קצר לאחר שהופיעה בחצי הגמר בעקבות גשם, שגרם לדחיה מצטברת של המשחקים.

  4. בבודפשט אולי חם ולח אבל לפחות הם מקבלים גשם קיץ, אנחנו רק יכולים לחלום על משקעים מאפריל עד נובמבר

  5. אגב מסקירה קצרה שעשיתי באתרי הספורט "המובילים" בארץ, לא מצאתי מילה על אליפות העולם.
    לא מפתיע בכלל הפרטבנציאליות חוגגת וכולם עסוקים בכדורגל הישראלי המשמים.
    תהיו בטוחים שכולם ייזכרו רק אם תהיה איזו רכילות עסיסית או הצלחה של ישראלי.
    בקיצור, אין על הופס, אתר הספורט האיכותי ביותר בעברית.

    1. +1966
      אנחנו סתם לבנטינים קטנים ומצחינים.
      את מי מעניין שנבחרת הפוייל רוח וקייט עם גמרים בתחרויות בינלאומיות?
      בוזגלו עליך ויחיאל אבן צור מכנס.

  6. אם אינני טועה, אבינעם פורת כותב הרבה שנים על אתלטיקה בידיעות אחרונות. עידו רקובסקי ואמיר ענבר כותבים בהארץ. ישנם גם אתרים יעודיים שעוסקים באתלטיקה, כמו 'שוונג' וקבוצת הפייסבוק 'אתלטיקה עכשיו'.
    מסכים שסיקור האתלטיקה באתרי הספורט הגדולים מופלה משמעותית לעומת הכדורגל והכדורסל, שעליהם אכן נכתבים גם ענייני רכילות רבים.

  7. תודה
    ובאליפות העולם בגלישת רוח :
    ד"ר רזי בסביבה…
    שחר צוברי מאמן נבחרת הנשים
    קוטף זהב לשחר טיבי ,כסף לקטי ספיציקוב .
    קטי לגמרי חזרה מהכפור …
    מאז.ריצארד ברטון המרגל … או מדויק יותר לי קורזיץ ,או אם תירצו ….רמקו אוונפול לא היה דבר כזה ,
    קטי אלופת העולם לנוער כבר נחשבה לסוס מת …והנה הגיע המאאסטרו שחר צוברי האיש ומושבת העונשין האילתית וזוכה בזהב והכסף עם שתי אסירות משוחררות….
    כבוד לאילת. כבוד לאיזמקוט…
    דן רוזנבלום בסביבה….

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      בדיוק חשבתי היום שהגיע הזמן לעבור לגלוש על גלשני פוייל ו-ווינג אבל אני כל כך מרובע ומקובע שזה אסון.

    2. היום בבוקר קראתי ידיעה שאסתר רוט שחמורוב צריכה לעבור כריתת כליה ולפני הניתוח עברה בחדר של לי קורזיץ להגיד שלום. לי מחכה שם כמדומני לתרומת מח עצם שאולי תציל אותה מהסרטן ממנו היא סובלת.
      שאפו לצוברי ולבנות על המדליונסקי ושאמפו לאילתים. אני רק צריך להחליט מתי אני יורד ליומיים לאילת בספטמבר. עוד שבועיים שלושה?
      אגב היתה גם איזו תחרות קייט עולמית שבה דור זרקא לא עלה לגמר וסיים מקום 15 כמדומני.

      1. ואווו
        העברתי לידיד טוב של לי המלצת.טיפול
        לא העזתי להעביר ישירות המלצה מהסוג הזה ,אמר שאצלה הסיפור יותר
        מסובך וביקש ממני להעביר לחבר שלו מחו"ל.
        אז הנה מסתבר שזה אכן המקרה .
        בקשר לאסתר מאז.רמאות השקרונה
        בודק טיפולים לבד ,בינתיים הצלחות יפות
        בקשר לכליות ירידה בתיפקוד כליות
        נטבעת ממחסור ב epo .
        עברתי על כמה מאמרים וטיפולים שאגב מאוששים גן מיח עצם .
        לא זוכר מהו הטיפול כרגע זוכר שקיימים
        טיפולים מעולים , כדאי להימנע
        מניתוח שחהבנתי רק ידרדר את המצב .
        אסתר ללא ספק אדם מיוחד .

  8. עוד סיפור ממושבת העונשין האילתית:
    הצביעות במיטבה יש לה רומן עם המאמן …אז מה .
    אז צריך לסקול אותה באבנים …
    להעמיד אותה לדין בבית הדין הרבני של.אריה דרעי… העבריין המורשע…?
    צריך להדיח אותה מהנבחרת …
    מדובר בספורט חייה הפרטיים הם ענינה הפרטי , לא עניינו.של הציבור
    אך ככה זה בצושהת העונשין בה שולט הצוסר הכפול של איזנקוט …
    שורה תחתונה קטי מוכיחה לכל מי.שצריך ….את מה שצריך .
    ספורטאית ענקית שיהינ לה בהצלחה ,תחרות קשה בצדק ,
    בלי תחרות אין הישגים :
    אז בכדורסל בשל השחיתות באיגוד בארץ אין לישראלים מה לחפש
    לא אומר שאין לישראלים מה לחםש בספורט .
    להבנתי צריך לחתוך לכל קבוצת כדורסל המתבססת על זרים את התקציב הציבורי:
    שיביאו כסף מהבית לא על חשבוני .
    אני תומך רק בספורט ישראלי .

    .

    1. איייייייייייייייייייייייי קארמבה, תודה
      התמונה של הילדה הבלונדינית כשברקע השובר גרניט של הריף רף מעלה חיוך אמיתי. אני מאד אוהב את המקום הזה וכמובן שיש סיפור אבל בסוף….
      אני דיי מסכים שהיא כבגירה, יש לה זכות שלא יכנסו לחיים הפרטיים שלה ויש לה זכות מלאה להיות ביחסים זוגיים עם המאמן אבל תגיד לי, אתה חושב שזה תקין שהוא ממשיך לאמן אותה ואת המתחרות שלה ותתקן אותי אם אני טועה! קצת קשה להשאר מאמן אובייקטיבי כשאתה ממשיך לאמן את הבנות ושיש לך העדפה לאחת מהן גם בגלל שאתה ביחסים אתה. אני לא שופט אבל אני מבין את החברות שלה שהבינו שהיא מקבלת פה יחס מיוחד אולי גם בגלל שהיא המאהבת של המאמן? בכל זאת לא יפה שניתקו את היחסים אתה ואני מקווה שיחזרו לדבר מתישהו. המשפט הזה לגמרי מיותר לטעמי.
      ועכשיו לסיפור. לפני בערך 22 שנה עוד הייתי גולש דיי מתחיל וירדתי לאילת עם הדייהו רייסר שלי וגלשן של מיסטראל. היה פברואר או תחילת מרץ והמים היו קרים אז גלשתי עם חליפה ונכנסתי בבוקר עם מפרש גדול וגלשתי כמה שעות לפני שיצאתי החוצה לאכול ולנוח. בחוף היו זוג חברים רפי ורותי שבאו מבת ים (חוף הבית לנצח) ואיתם ישבתי וקישקשתי שעה לפני שהרוח התחזקה אז החלפתי למפרש 5 ונכנסתי שוב למים אבל הרוח עלתה שוב במכה והגיעה לעוצמה של מעל ל 35 קשרים עם משבים של 40!!! חסר ניסיון ברוח כזו ניסיתי להסתובב ולחזור לחוף מלב ים אבל לא הצלחתי להחזיק את המפרש לווטר-סטארט. כמה שלא ניסיתי, פשוט לא הייתי מספיק מיומן. אני נאחז בגלשן והמערך, הים סוער (שחור) ואני רואה את המצופים של חוף אלמוג ואחריהם את חוך הנסיכה ואז את מעבר טבה ואז את אי האלמוגים מתקרב (אני במצרים) ואני כבר על סף היפותרמייה עם צמרמורות ורעדים והסירות והאניות להן נופפתי לא באו לעזור ואז משום מקום אני רואה סירה של השיטור הימי מגיעה אלי. הם חיפשו אותי אחרי שרפי החבר מבת ים הלך לבדוק אם האוטו שלי עדיין בחנייה. כשלא יצאתי הם הבינו שיש בעיה ושלחו את השיטור הימי לחפש אותי ולהחזיר אותי לישראל. חחחחחחחחחחחחחחח.
      טוב, הודתי לשוטרים ולזוג לביא שדאגו לי. רצו שאצטרף אליהם אבל אני רק רציתי לחזור הביתה בשלום… פירקתי ציוד, החלפתי בגדים נכנסתי לאוטו, ותחתי חלון ו……………………………………..
      נרדמתי לשלוש וחצי שעות 🙂
      כשקמתי התחלתי לנסוע לכיוון המרכז דרך מצפה רמון ושדה בוקר כבר היה כמעט חושך כשהגעתי לצומת טללים ואזזזזזזזז
      במקום לפנות ימינה לכיוון באר שבע פניתי שמאלה כי התחשק לי ספארי לילה בחולות עגור והיו שני פנסי חירום עם בטריות מלאות…
      מה ראיתי שם בדיונות בלילה, בפעם אחרת.

      1. רזי, חתיכת סיפור. מזל שדאגו לך והגיעו לחלץ. הסייפא של הדברים הותירה אותי במתח.
        מסכים גם לגבי מורת הרוח של חלק מחברות הנבחרת. אפשר להבינן. מצד שני, ישנם מקרים שאחד ההורים מאמן קבוצה, שעל שחקניה נמנה אחד מילדיו והעניינים מתקיימים כסדרם. הנסיבות אמנם שונות, אבל אפשר היה להסתדר בצורה נעימה יותר.
        מכל מקום, ונתקלתי בזאת על בשרי, התרשמתי כי תחיבת האף לחיים האישיים של אנשים אחרים היא בגדר ספורט לאומי בארץ, שאנחנו מצליחים בו לא פחות מהענפים האחרים.

        1. אבל זה בדיוק הניגוד עניינים!
          האב יושב אחר כך בבית בארוחת הערב ויכול לתת טיפים לבת/בן איך להתגבר על היריב.
          בישראל כבר התרגלנו, ניגוד עניינים בכל דבר. האח של הדוד של… בפוליטיקה, בבתי המשפט. נפוטיזם.
          טוב שכבר אין בקשיש פה אבל למדנו. אנשי היישוב הישן והעלייה הראשונה למדו מהטורקים ומהערבים שחיו פה.
          סבא רבא שלי, קלמן היה אנוס לשלם לטורקים 50 דינאר זהב כדי שהטורקים לא יגייסו אותו למלחמת העולם הראשונה ואחרי זה נאלץ לשים עוד 25 דינאר. בסוף הוא הצליח לשכנע את השלטונות לשלוח אותו לדמשק שם הוא עבד בשרותם רק לא לצאת להילחם במלחמה הזו.

          1. סיפור מעניין מאוד. הטורקים חיבבו מאוד את קבלת הבקשיש וכנראה שלא בכדי כונתה האימפריה שלהם כ"איש החולה של אירופה". מצד שני, נהגו בסובלנות יחסית, בטח לעומת מדינות אחרות, כלפי דתות ועמים שונים. קיבלו גם חלק מהיהודים לאחר גירוש ספרד. בזמן מלחמת העולם הראשונה, בהשפעת התבוסה המתקרבת וההבנה שהאימפריה עומדת להתפרק, הם נתנו דרור לרגשות לאומניים ולאכזריות שהיתה טבועה בהם. מי שסבלו מכך, בין היתר, היו הארמנים, שמיליון וחצי מהם נטבחו וגם יהודי ארץ ישראל ממוצא רוסי, אויבת האימפריה העותמאנית, שגורשו למצרים.

            1. גורשו למצרים או שברחו לשם. אחד האחים של סבי זלמן, הבן של קלמן ברח למצרים ואחרי כן משם לאמריקה.
              השואה של הארמנים זו בדיוק הרצחנות הזו שדיברת עליה. את כל התסכול הוציאו על המסכנים האלה. בספרו זכרונות של זואולוג עברי מזכיר אהרוני קשר שהיה לו עם ארמנית יפה בזמן המלחמה, כנראה לפני השואה הזו שלהם.

          2. מסכים לגבי ניגוד העניינים, ביחוד בספורט אישי, כשהספורטאיות מתחרות על כרטיס אחד למשחקים האולימפיים. אין לשכוח כי ההתאהבות ביניהם התרחשה באופן טבעי ובאקראי. הוא הגיע למדינה במטרה לעבוד כמאמן, וקרה מה שקרה, עניין טבעי בין בני האדם.

            1. לגמרי מסכים ובכל זאת זה ניגוד עניינים. בגלל זה פייר פוטר.
              אם היו מיישמים את זה גם בפוליטיקה ובבית המשפט כולנו היינו מרוויחים.

      2. בקשר לדיונות גםצלי יש אחלה סיפורים
        על.בדואים ,אופנועי מוטוקרוס גנובים
        ומשטרה שנטפלה דוקא לעגלות העפיפונים שלנו …וחס וחלילה לא לרכבים הגנובים …

  9. מסכים בהחלט. פרסום העניין והפיכתה לאויב הציבור רק בגלל חייה האישיים הם בגדר עוול שנעשה לה ולחבר שלה.
    ההשפעה של הנעשה בליגת הכדורסל הבכירה (ובמידת מה גם בליגה הלאומית) מתבטאת היטב בתוצאות של הנבחרת הבוגרת.

      1. ובכן החל מהבלוף של שימון מזרחי הקבוצה של המדינה …
        שימון חילק בבתי משפט כרטיסים למשחקים של מכבי לדיינים ולמזכיר
        ואחר כך בא לייצג את משפחות הפשע
        שבנותיהן השיכטרות דרסו נערים למוות
        ולא עצרו להגיש עזרה !
        אם כבר מדברים על שחיתות רזי הנה לך
        שחיתות !
        סגרו את התיק נעלמו ממנו ראיות ,השוטר כן אוהד של מכבי המזרחי…
        מפתיע לא :
        איילה חסון פתחה את כל התיק לציבור
        ומה קרה :
        משפט חוזר ?
        מה פתאום תשכחו מזה ….
        שימון מזרחי נקי…
        שותפו התאבד או אולי נרצח כדי שלא
        יפתח את הפה….כי השחיתות כצעט והתגלתה,אז הנה זרקו מישהו לכלבים
        והכל בסדר …
        בענין המאמן והגולשת: קרה ,עובדה
        חד משמעית הוא לא העדיף אותה נשאר מקצועי לגמרי ,נוי זריהאן הגחץיעה לתוצאות עדיפות ,לא נראה לי מקרי .
        אז איפה נוי היום :
        קטי סגנית אלופת העולם כעת נוי זריהן
        בכלל בסביבה ?
        ראיתי כתבה של גולן חזני בכלכליסט טען שהוא לא מכיר אישית אך אסור לשלוח את קטי לאולימפידה כי היא חסמה את נוי ומנעה ממנה מדלית זהב
        באליפות.העולם .
        לחזני שפגשתי במילואים אין ולו חצי מושג בחוקי דרך .
        קטי ונוי התחרו ביניהן :
        מי אמר שלולא החסימה נוי היתה לוקחת זהב ?
        מעל מפנה למתחת שמאלי מפנה לימני חוקי דרך ,נוי טעתה ושילמה את המחיר
        חחר מהתחרות .
        מעיין בטיפשותה כשהובילה בריו בדיוט המדליות נכנסה לתוך הקו של מרינה
        זו הלכה עך מהפך מעיין היתה חייבת לפנות ונכנבה למצוף רביעית :
        זו התחרות , מי שלא יודעת לקרוא את הנולד מפסידה .
        מכיר את עסקני השייט חבורת חובבנים
        חסרי מושג .
        נכון המצב בשייט טוב יותר מבכדורסל
        אך לא בשל העסקנים .
        שחר צוברי פשוט מאמן ענק .
        כל מי.שמבין קצת שייט וגלישה כשמגיע
        לאילת מבין אלו תנאים חלום יש שם .
        צריך רק לראות גולשי פריסטייל פעלולים
        לו הייתי גר באילת הייתי מארגן שם
        תחרות פריסטייל ממש כפי שעזרתי לאורי וארנון דגן להרים את הסטורם ריידרס לזכר מולי גרובר .
        לא קשה צריך רק רצון.
        ארנון עם המומנטום קיבל תיאבון
        והביא לכאן לטבריה בשיא השקרונה תחרות סבב מקצועני במקום תחרות שבוטלה להם בלנזרוטי למיטב זכרוני
        בשל צביעות תרמית השקרונה הספרדית .
        יש לנו בארץ תנאים יש ספורטאים
        ויש הצלחה למרות השחיתות .
        גל פרידמן לאחר המדליה באתונה שגם אותה לקח לבד ,אני כמקורב מנוע מלספר את הסיפור , טעה באי ניצול המומנטום :
        הזמינו אותו לאמן את הסינים ולא לקח .
        שחר צוברי מוכיח כבר תקופההשהוא מאמן ענק , הוא לא רק מקצוען יותר
        מזה,הוא יודע לתת לספורטאים למצוא את דרכן יש לו שם ארבע או חמש גולשות:
        שחר טיבי , קטי ספיצקוב , שרון קנטור ,תמר שטיינברג ,אגב תמר שטיינברג היא בתו של גור שטיינברג מאמן העל של הגלישה , המאמן של גל מתקןפת המדליה ,אחד משני המאמנים שהיו לו .
        פגשתי בתמר חושב שגם אתה קזי בטוח
        םגשת בה , גולשת סערות בבת גלים
        לדעתי כישרון ענק לא פחות טובה ולא פחות נועזת מצוברי ,זמנה עוד יגיע ,
        אגב היא ביתו של מאמן העל וכלום
        שום פריוויליגיות, לא עטשה לעצמה שום הנחות ,זוכר גם אץ גור כגולש לא רע בכלל ,אך היא עולה עליו .
        לצוברי יש את כל הקלפים בשרוול
        פעם באליפות אירופה זו שרון שהובילה
        בנקודות למעשה היתה אמורה לזכות לולא שינו את השיטה פעם שחר פעם קטי ,ולפעמים תמר מדהימה את כולן.
        צוברי יודע לאתגר ולנהל אותן נכון כל הזמן .
        השאלה מתי הכסף הגדול ימשוך את צוברי לאמן בחוץ עד אז המדליות בטוחות אך ברגע בו שחר יקבל הצעות עדיפות בהרבה ,המתלוות לניהול מקצועני הסיפור יראה אחרת .
        אני לא רואה כרגע מאמן בארץ שיוכל
        להחליפו ברגע בו יחליט לדאוג לעתידו .

        1. מעיין בטיפשותה כשהובילה בריו בשיוט המדליות נכנסה לתוך הקו של מרינה
          זו הלכה על מהפך מעיין היתה חייבת לפנות ונכנבה למצוף רביעית :
          זו התחרות , מי שלא יודעת לקרוא את הנולד מפסידה .
          בדיוק! מקצוענית לא צריכה לעשות טעויות כאלה.
          בלק אאוט?
          לכתבים באמת אין מושג לפעמים שזה מזעזע אבל אנחנו חיים בעידן הפייק כשהשקר הופך באמת לאמת בגלל המדיה והסלולר. כמה שטויות מתפרסמות במדע.
          שחר היה ועדיין גולש מצוין וכנראה שגם מאמן טוב מאד. מחזיק ממנו.
          תגיד פומה, אתה לא במיקרה דורון דוכס?

          1. בלק אאוט לחלוטין .

            מעיין אולי לא ידעה לזהות את החילןף שיאלץ את מרינה להסתובב , אך מקצוענית שלקחה סגנות אליפות אירופה
            יודעת כי אין לה סיכוי להשיג
            ברוח מלאה וחייבתתלצאת לצד .
            מעיין נכנסה רביעית למצוף הראשון וסיימה תשיעית
            הסינית שהלכה בריו לצפ מע. למפנה שמאלי בצד נכנסה למצוףראשון שלישית או חמישית למיטב זכרוני וסיימה שניה אחרי הצרפתיה עם מדלית הכסף כשהיא המהירה מכולן בקטעים הללו , מעיין ללא ספק קרסה בשל הלחץ ,
            קורה. לא צריך לקרות אך קורה , לא הוכנה כראוי לתחרות הזו , בעיה גם של האיגוד ,פסיכולוג ספורט מצוין
            מתחרה בעבר יש .
            בסוף המקצה מעיין אמרה שהיא יודעת שלא היתה צריכה להפליג במלאה אבל
            אולי היה לי סיכוי …
            תגובה המעידה על נתק מהמציאות , הדברים האלו קורים ולכן כל כך יפה לראות
            כי החניכות של שחר צוברי לא לוקחות שבויים והשאירו לאמה ווילסון הבריטית רק אבק ….
            המאמנת של מעיין אולגה האוקראינית
            היתה זו שפרצהנבשיוט המדליות באולימפידת לונדון
            ראשונה היחדה במפנה ימני בדיוק כמו מעיין בריו כאשר לי קורזיץ זינקה במפנה שמאלי אחרונה בשל הכאבים .
            כלומר אולגה ידעהה בדיוק מה צריך לעשותצרקהשהיה נתק בהסבר בינה למעיין .
            זו לא הבינה למרות שהחלה לבצע נכון היתה מבולבלת לחלוטין בכל המקצה ,חד משמעית נתק הכנה איסטרוגית וטקטית לא טובה .
            כאמור קורה , לפעמים ספורטאים קורסים בתחרות הכי חשובהה שלהם.

            1. הסינית היתה במפנה ימני כמובן :
              הפליגה לצפ מערב כאשר הרוח במפרץ גואנאברה בריו היתה
              דר מז .

        2. מה זה כסף גדול? זה גלישת רוח ולא אימון באין BA.
          🙂
          כמה כסף הוא יכול להרוויח מאימון באנגליה?
          ובלי האוכל של אמא?
          לא יהיה קל
          שישאר פה וימנע מהמדמנה.

    1. זו השיטה של שחר צוברי לאתגר
      בכל התנאים האפשריים:
      הוא מאד מנוסה ויודע בו בזמן
      ללמוד משיטות שהצליחו לאחרים
      בזמנו לקח מגל את הרעיון להתאמן על סיבולת באופניים ,ובו זמנית מאתגר את הגולשות בכל התנאים האפשריים.
      יפה כל הכבוד .

    1. קורה לטובות ביותר. סיפאן חסן ופמקה בול הן שתיים מהאתלטיות המצטיינות בדורן. היה חבל לראות זאת, אבל זה הספורט. חסן תרוץ גם 1500 ו-5000. בול תיקח חלק ב-400 משוכות וב-400*4 לנשים, כך שהאליפות עדיין רחוקה מלהסתיים מבחינתן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט