אירועי דיומא – 15.08.2023 – כדורגל, כדורסל ושחמט

מוקדמות ליגת האלופות / עמיחי קטן

סיבוב שלישי – גומלין

20:00 מכבי חיפה – סלובן ברטיסלבה (2- 1 למכבי חיפה במשחק הראשון)

אלופת ישראל תארח את אלופת סלובקיה במשחק הגומלין של הסיבוב השלישי, אחרי ניצחון החוץ 2- 1 בשבוע שעבר, כשהמנצחת במפגש הכפול תעפיל לשלב הפלייאוף, שם תפגוש את יאנג בויז השוויצרית. המשחק בשבוע שעבר היה הראשון מאז אפריל שבו היריבה של מכבי חיפה החזיקה בכדור יותר ממנה והגיעה ליותר בעיטות לשער, כשהפעם אפשר לומר באופן כללי שהסלובקים הפגינו משחק התקפי טוב יותר, בעיקר כתוצאה מהבחירה של המאמן הישראלי מסאי דגו לשחק הגנתי יותר ולשמור על היתרון המוקדם.

צ'ארון שרי, הקפטן הירוק שנעדר מהמשחק הקודם בשל הולדת בנו, צפוי לשוב להרכב הפותח, וככל הנראה גם דולב חזיזה, שמילא את מקומו של שרי כקפטן ושלא ב-100% כשירות, יפתח בהרכב. נדמה שמקומם של איתמר ניצן, דניאל סונדגרן, עבדולאי סק, שון גולדברג, פייר קורנו, עלי מוחמד, צ'ארון שרי, דיא סבע ופרנדזי פיירו בהרכב מובטח, כשיחד עם חזיזה שצפוי להיות בהרכב, השאלה העיקרית היא האם יבחר דגו להרכיב קשר אחורי או 50-50 כדוגמת מחמוד ג'אבר, או להמר על הרכב התקפי יותר עם ענאן חלאיילי הצעיר, כששניהם בלטו לטובה במשחק הראשון בשבוע שעבר.

בצד הסלובקי, ולדימיר וייס, כוכב הקבוצה ובנו של המאמן ולדימיר וייס, ככל הנראה לא ישחק בשל פציעה, לאחר שבמשחק הקודם הוא לא שיחק בשל צבירת כרטיסים צהובים. עם זאת, גם בלעדיו הפגינו הסלובקים משחק התקפה שמהווה שיפור משמעותי ביחס ליריבות הקודמות של מכבי חיפה העונה, בזמן שהשוער מילאן בוריאן, הזכור לטובה עבור הקהל הירוק בשל השערים שספג במדי הכוכב האדום נגד מכבי חיפה בעונה שעברה, הפעם דווקא הצטיין כשאת שני השערים של חיפה הוא לא יכול היה למנוע, אך הוא כן הצליח למנוע כמה מצבים טובים מאוד של אלופת ישראל.

מוקדמות המשחקים האולימפיים בכדורסל / עמיחי קטן

19:00 ישראל – אסטוניה:

אחרי הניצחון הקליל על מקדוניה הצפונית 86- 65 והניצחון הנאה 80- 67 על צ'כיה, הנבחרת של אריאל בית הלחמי יודעת שהיא נמצאת בעמדה מצוינת במאבקי העלייה לשלב הבא, שהוא שלב חצי הגמר של הטורניר הזה. רק הזוכה בטורניר תיקח חלק בשלב המכריע של מוקדמות האולימפיאדה, שיתקיים בסמוך למשחקים עצמם בשנה הבאה.

ניצחון ישראלי יבטיח את ראשות הבית הזה בכל מקרה עם מאזן מושלם, ואילו הפסד קצת יסבך את העניינים. אם צפון מקדוניה תרשום סנסציה ותנצח את צ'כיה, הפסד ישראלי יוריד את הנבחרת למקום השני. אם צ'כיה ואסטוניה תנצחנה, הדברים יהיו תלויים בהפרש של ההפסד הישראלי – 7 הפרש ומטה ישאיר את ישראל מקום ראשון, 8-23 הפרש ימקם את ישראל במקום השני ואילו הפסד ב-24 הפרש ומעלה ישלח את ישראל הביתה.

את הסגל של הנבחרת הישראלית מלאת ההיעדרויות, חלק בגלל פציעות כמו דני אבדיה, תומר גינת ועוד, וחלק מסיבות אחרות, מוביל רכזה הטרי של פנרבחצ'ה ים מדר, הרושם עד כה ממוצעים של 19.5 נקודות למשחק עם 4.5 אסיסטים ו-2.5 חטיפות, והצטיין בעיקר נגד צ'כיה עם 27 נקודות. שחקנים בולטים אחרים הם בר טימור מהפועל ת"א, שקולע 17 נקודות למשחק, רומן סורקין של היריבה העירונית מכבי עם 16 נקודות, 6.5 ריבאונדים ו-2.5 אסיסטים מעמדת הסנטר הפותח ויפתח זיו שבדיוק נטש את מכבי לטובת גרנדה הספרדית שעומד על 12.5 נקודות, 6 ריבאונדים ו-1.5 חטיפות.

שחקנים נוספים בסגל הנבחרת הם עוז בלייזר וגבי צ'אצ'אשווילי של הפועל ירושלים, נתנאל ארצי של הפועל חולון, יאיר קרביץ של עירוני נס ציונה, רועי הובר של הפועל גליל עליון, רועי פריצקי של הפועל באר-שבע, נועם אביבי של הפועל עפולה וגיל בני של הפועל תל-אביב. אפשר לומר שהדור הבא של הנבחרת כבר כאן, מכיוון שבין 12 שחקני הסגל של הנבחרת הנוכחית, בלייזר וטימור הם היחידים שעברו את גיל 28 (30 ו-31 בהתאמה).

כמו כן, מבט על הסגל מגלה ש-5 מבין 12 השחקנים היו חלק בלפחות אחת מ-2 הזכיות הרצופות של נבחרת העתודה ב-2018-9 (בני, צ'אצ'אשווילי, אביבי, מדר וקרביץ), כשפריצקי צעיר עוד יותר והיה רק בשנה שעברה בעתודה, ואילו ארצי והובר היו בעתודה בהפסד בגמר של 2017 שקדם ל-2 הזכיות הרצופות. בלייזר וטימור היו בעתודה עוד כשהייתה בדרג ב' בעונות 2011-2, והיו חלק מהסגל שהעלה את הנבחרת חזרה לדרג א' ב-2012, ואילו סורקין וזיו היו בעתודה ב-2015.

שחמט / אהרן ברלין

13:50 גביע העולם בשחמט, רבע גמר משחק ראשון

תמונת רבע הגמר של התחרות הושלמה לאחר שוידית גבר על נפו בשובר השוויון המהיר (10+10) ויקבל הזדמנות פז לעלות לחצי הגמר. מי שיעמוד בדרכו הוא אבאסוב שינסה להמשיך את הריצה הנפלאה שלו בטורניר ולהסב גאווה לקהל המקומי. מתקרבים לעבר השלבים המכריעים עם שמונה שחקנים חזקים ולא כל כך צפויים.

משחקי רבע הגמר

מגנוס קרלסן – גוקש ד

מאזן משחקים קלאסיים: 0-0, 2 תוצאות תיקו.

ההודי הבכיר שכרגע מדורג במקום השביעי בעולם הגיע עד הלום בדרך חלקה במיוחד כאשר נזקק רק פעם אחת לשובר שוויון (מול אסיפנקו) ונראה בכושר נהדר לאורך התחרות. היום הוא יעמוד מול האתגר הגדול ביותר שלו בדמות קרלסן שאמנם היה קרוב להדחה מול וינסנט קיימר אבל הצליח לחזור ולרמוס את איבנצ'וק בסיבוב הקודם. היכולת של קרלסן אמנם לא מזכירה לגמרי את הדומיננטיות הרגילה שלו אבל הוא משחק שחמט יעיל והניצחונות שלו על הלוח נראים קלים למדי. הדו-קרב המעניין ביותר של רבע הגמר.

ניג'אט אבאסוב – וידית גודג'רתי

מאזן משחקים קלאסיים: 1-0 לאבאסוב.

משחק אחד בלבד שיחקו ביניהם שני השחקנים שאף אחד כמעט לא הימר שיגיעו כל כך רחוק. במקרה של האזרי בן ה 28 מדובר באחת מפסגות הקריירה לאחר שהכניע בזה אחר זה את אניש גירי ואת פיטר סבידלר, שניהם עדיפים עליו על הנייר. בסיבוב הקודם הוא קיבל יריב קצת יותר קל בדמותו של סאלם סאלח מדובאי אותו ניצח בקלות בשני המשחקים הקלאסיים. דרכו של וידית עד הלום הייתה לא פשוטה כאשר הגיע לשובר שוויון מתקדם מאוד מול מתיאס בלובאום אך לבסוף הצליח לגבור עליו כל הדרך לניצחון על אטיין בקרו החזק בפורמט הקלאסי. בסיבוב הקודם כאמור וידית ויאן נפומנישצ'י היו היחידים שנזקקו לשובר השוויון בהם ידו של וידית יצאה על העליונה לאחר שני משחקים נפלאים במסגרת השח המהיר. מבחן גדול לשני השחקנים שינסו להתקרב עוד שלב בדרך לתחרות המועמדים היוקרתית.

פביאנו קרואנה – לנייר דומינגז פרז

מאזן משחקים קלאסיים: 3-2 לקרואנה, 14 תוצאות תיקו.

אחד הקרבות המעניינים של רבע הגמר בין שני השחקנים האמריקאיים האחרונים שנשארו בתחרות. מדובר בשני שחקנים בעלי ידע יוצא מן הכלל של פתיחות ומשחק סולידי יחסית. לנייר ידוע כמי שלוקח את הזמן בתחילת המשחק ומסוגל לשחק את המשכו עם מעט זמן על השעון אך ייתכן וקרואנה ינסה לנצל עובדה זו לטובתו. לנייר הוא גם השחקן הוותיק ביותר שהגיע לשלב הזה (40) אם כי לפי היכולות שלו על הלוח זה לא אמור לשנות יותר מדי. הוא אמנם פגש עד כה שחקנים ברמה גבוהה אך הכל יהיה הכנה לקראת המפגש שלו מול אחד הפייבוריטים לזכייה בתחרות וליחיד מלבד קרלסן שנשאר מהטופ 5. הדרך של קרואנה לרבע הגמר לא הייתה קשה במיוחד כאשר גבר על ריי רובסון ועל יאן קשישטוף דודה החזקים כבר בפורמט הקלאסי ועשה זאת בעיקר דרך ניצול הטעויות שלהם ופחות על ידי בניית התקפה מצידו. מול דומינגז ההגנתי יחסית יהיה לו הרבה יותר קשה למצוא פרצות ויהיה מעניין מאוד לראות באיזו גישה יבוא להתמודדות.

ארג'ון אריגאיסי – פרגנננדה

מאזן בפורמט הקלאסי: 1-0 לאריגאיסי, 2 תוצאות תיקו.

שני החברים הכי טובים הולכים לשחק אחד מול השני ביום העצמאות של הודו בו הסמליות הולכת לנצח. אריגאיסי קיבל את ההגרלה הקלה יותר מבין השניים כאשר נפגש עם בן גילו סינדרוב וניצח בפורמט הקלאסי בסיום של צריח ורגלים שהלך לטובתו של ההודי. לאחר מכן גבר עם הכלים השחורים על נילס גרנדליוס השוודי כאשר גם במקרה הזה המשחק הוכרע על ידי סיום לא פשוט. אריגאיסי עדיין לא פגש שחקן טופ 20 וקשה יהיה להעריך כיצד ייראה מול פראג שנותן תחרות אדירה. פראג לעומתו עבר דרך לא פשוטה וצלח אותה בקלילות יחסית כאשר פגש את היקארו נקמורה בסיבוב הרביעי וניצח בשוברי השוויון המהירים. בסיבוב הקודם הוא לא התקשה מול פרנש ברקס ההונגרי וצייר מאסטרפיס על הלוח במשחק השני ביניהם. שני השחקנים מכירים היטב אחד את השני על אף המאזן הדל וצפויים לספק קרב מהנה מאוד.

המשחק היפה ביותר בסיבוב הקודם בין וידית לנפו הסתיים בתיקו. מדובר במאבק תיאורטי יפהפה בו שני הצדדים צריכים לדעת מה הם עושים: https://www.chess.com/events/2023-fide-chess-world-cup/05-03/Vidit_Santosh_Gujrathi-Nepomniachtchi_Ian

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה אהרן.
    נהניתי לצפות בשוברי שוויון של נפו ובייחוד במשחק 10+10 כשנפו בשחור, כי משחקים מהירים מוציאים מהשחקנים פתיחות והגנות לא שגרתיות. בתור שחקן חובב שלא למד יותר מדי שח, אני משתעמם די מהר לראות פתיחה ספרדית, כי המשחקים נראים פחות או יותר אותו דבר. זה הפריע לי בדו קרב הקודם על אליפות העולם בין נפו וקרלסן, ומאותה סיבה נהניתי בדו קרב האחרון בין דינג לנפו כשדינג היה בלבן כי הוא שיחק פרוע (שוב, לעיניים הלא מומחיות שלי) ורפורט, שהמשחקים שלו גם הם ככה, היה העוזר שלו.

    אגב. זכור לי במעומעם שבגביע העולם הקודם באחד הסיבובים וידית ויריבו הגיעו לשובר שוויון של 1+1 ובסוף וידית ניצח

  2. עמיחי ואהרון תודה רבה
    השחמט מעניין אותי מאד אבל אין לי מה להוסיף
    מעבר לכך שכמדומני זה פורמט פחות מצוי כיום
    לגבי הכדורגל נזכיר אין שערי חוץ
    היום גם יתקיימו יתר משחקי הגומלין
    מכיוון שמחר ישוחק הסופר קאפ האירופאי
    בין הסיטי לסביליה (חסוס נבאס מול האקסית מהעשור הקודם)
    ולכן כל המשחקים היום
    ב 20.00
    אריס לימסול – ראקוב
    אלופת קפריסין מארחת את אלופת פולין ותנסה למחוק הפסד 2-1

    ספרטה פראג – קופנהגן
    ספרטה חזרה לזכות באליפות צ'כיה מול קופנהגן שעושה זאת על בסיס קבוע בשנים האחרונות
    פראג הוציאה 0-0 נאה בקופנהגן ומעבירה את ההכרעה הביתה

    מולדה – קלאסיביק
    האורחת מאיי פארו היא הסיפור הגדול של המוקדמות
    הקבוצה הקטנה הזו פגשה בפנצווארוש האלופה ההונגרית שם משחק אבו פאני
    ולאחר 0-0 ביתי היממה את ההונגרים עם 3-0 מהדהד
    בסיבוב השני פגשה בהאקן האלופה השבדית
    ושוב לאחר 0-0 ביתי שמה 3 הפעם נגמר 3-3 אך היא ניצחה מהנקודה והנה אלופת איי פרו איתנו בסיבוב השלישי
    במשחק הראשון היא גברה בביתה על מולדה שנכנסה בשלב זה למעגל המשחקים בתוצאה 1-2
    והיא תנסה להמשיך את הסנסציות בנוורווגיה

    את הסשן של 20.00 תסגור מכבי חיפה שביתרון 1-2 על ברטיסלבה
    חיפה עברה בסיבוב הראשון את חאמרון ספרטנס
    ממלטה עם 4-0 בחוץ ו 1-2 ביתי
    בסיבוב הקודם היא עברה את שאריף האלופה המולדבית לאחר הפסד 1-0 לניצחון 1-4 בהארכה בזכות השער המאוחר של שרי.
    ברטיסלבה האלופה הדי קבועה של סלובקיה
    שהיא גם מחזיקת גביע המחזיקות 1969 (ניצחה בגמר את ברצלונה )
    עברה בסיבוב הראשון את האלופה הלוקסמבורגית
    סוויפט לאחר 1-1 ביתי וניצחון 2-0 בחוץ
    בסיבוב השני עברה את זרינסקי הבוסנית
    עם ניצחון 1-0 חוץ ו 2-2 ביתי
    כדאי לשים לב שכמו האלופה מאיי פרו הסלובקים הצליחו עד כה יותר בחוץ מאשר בבית
    ודגו צריך להסביר זאת לשחקניו
    21.00
    דינאמו זאגרב – אאק אתונה
    כאן סיפור טראגי בגלל החוליגאנים
    אוהד יווני נרצח בעימות אוהדים באתונה בשבוע שעבר מה שהוביל לדחיית המשחק ביוון
    ככה שהיום ישוחק למעשה המשחק הראשון שהיה אמור להיות …הגומלין
    וביום ראשון יתקיים הגומלין ביוון

    21.00 גלא – לובליאנה
    גלא סיימה את העבודה כבר בסלובניה עם 0-3
    היום זה לפרוטקול

    במסלול הליגות
    21.00 טופולה – בראגה
    המארחת הסגנית הסרבית הובסה 3-0 בפורטוגל ותתקשה למחוק את התוצאה הזו

    21.30 סרבט – גלזגאו
    השוויצרים ינסו למחוק 2-1 בלבד מהמפגש בסקוטלנד במפגש הסגניות

    21.30 שטרום גראץ – אינדהובן
    ההולנדים הביסו 1-4 והסגנית האוסטרית תתקשה למחוק זאת

    22.00 במשחק המרכזי
    מארסיי – פאו
    הצרפתים שסיימו 3 בליגה ינסו למחוק פיגור 1-0 מול הסגנית היוונית .

    על הכדורסל נדבר בנפרד

  3. אשר לכדורסל אז בכל הקשור לנבחרת פירטתי אתמול
    ולגבי החישובים דיבר עמיחי
    אציין עוד במאקרו את המסקנה הבסיסית שכדאי לקחת מכאן והוא שנבחרת ישראל חזרה לראשונה מזה 30 שנה להתבסס על רכזים אז היה העידן של קטש שפר גורדון וגודס
    וגם הנבחרת הזו מתבססת קודם כל על מדר טימור וזיו כאשר גם קרביץ הובר ופריצקי הם רכזים /קלעים
    וזו צריכה להיות גם המסקנה עם הסגלים הבאים
    קודם כל לתת לרכזים לנהל (מדר בלאט ועדיין טימור ואז אולי עוד מישהו משלל השמות )
    לצרף להם ייצרן נקודות מתאזרח
    ואז לשלב את הפוורדים והסנטר כמו שמשלבים את סורקין
    בשורה התחתונה אם אבדיה רוצה להיות פרימדונה אפשר להסתדר בלעדיו
    ואם הוא רוצה להשתלב במשחק הקבוצתי נהדר הוא יהיה ראשון בין שווים

    לגבי החישובים אז במידה וישראל מנצחת צ'כיה תזכה בכרטיס השני במידה ותנצח אם תפסיד זה יילך לאסטוניה אלא אם כן מקדוניה תנצח 46 ומעלה
    ניצחון מקדוני יבטיח את העלייה של ישראל טרם המשחק אך ישראל תהיה חייבת ניצחון למקום ראשון
    הבית הישראלי משתלב עם הבית הפולני
    שם אתמול ניצחה ]פולין את בוסניה 76-85 ופורטוגל ניצחה את הונגריה 74-86
    פולין מוליכה עם 0-2 לבוסניה ופורטוגל מאזן 1-1 בעוד הונגריה עם 2-0
    מחר ברביעי
    19.00 פולין -פורטוגל
    22.00 בוסניה -הונגריה
    לכולם עדיין סיכוי
    פולין :
    צריכה ניצחון והיא מסיימת ראשונה הפסד שלה והפסד בוסני מאוחר יותר והיא שנייה אם הונגריה תנצח והיא מפסידה 10 ומעלה היא מודחת הפסד של עד 8 והיא ראשונה.
    פורטוגל :
    אפ תנצח ובוסניה תנצח לאחר מכן יתקיים בית משולש עם פולין ובוסניה שם בוסניה עומדת על 0 בדיוק בעוד פורטוגל ב מינוס 9 ופולין ב +9
    ולכן ניצחון בפחות מ 9 הפרש והיא תודח
    9 יעלה אותה כי ניצחה את הונגריה בהפרש גדול מאשר פולין (תסיים 1 או 2 תלוי בכמה בוסניה תנצח את הונגריה )
    10 ומעלה יעלה אותה ממקום 1
    אם בוסניה תפסיד הרי שניצחון פורטוגלי בנקודה בודדה והיא ראשונה
    במידה ופורטוגל תפסיד תצטרך שבוסניה גם תפסיד ואם הונגריה תנצח את בוסניה בין 7 ל 15 הפרש כי אז תהיה פורטוגל ראשונה בבית המשולש הזה אם בוסניה תפסיד בפחות מכך היא תעלה ואם בוסניה תובס ב 16 ומעלה הרי שהונגריה תעלה

    בוסניה :
    ניצחון והיא עולה בוודאות אלא אם כן פורטוגל מנצחת את פולין בדיוק ב 9 הפרש ואם כך קורה בוסניה תצטרך 3 הפרש להעפלה ממקום 2 ו 10 הפרש ממקום 1
    ניצחון פורטוגלי בהפרש אחר ובוסניה תעלה בכל ניצחון דווקא ממקום שני
    אם תגיע לשריקת הפתיחה כאשר פורטוגל הפסידה לפולין תוכל לאפשר לעצמה להפסיד עד 6 הפרש ועדיין לסיים שנייה.
    הונגריה :
    למרות 2 הפסדים עדיין לא אבדה תקוותה אבל היא חייבת קודם כל להגיע למשחק לאחר שפולין ניצחה את פורטוגל ואם כך יקרה אז ניצחון שלה יביא בית משולש
    אממה היא הפסידה 12 הפרש לפורטוגל
    שבעצמה הפסידה 9 לבוסניה
    ולכן בבית המשולש הזה פורטוגל ב +3 כרגע
    בעוד בוסניה +9
    והונגריה במינוס 12 .
    לכן היא במינוס 21 ביחס לבוסניה
    אבל גם במינוס 15 ביחס לפורטוגל
    מכיוון שפורטוגל תסיים בכל מקרה בית משולש שכזה ב +3
    הרי שבשביל שהונגריה תעלה היא צריכה להיות +4 ( +3 יוביל למאזן הפנימי ושם פורטוגל ניצחה אותה )
    ומכאן שרק 16 הפרש ומעלה יספיק להונגרים להעפלה

    מה קורה בבתים המקבילים בטורניר שיוכרע בטורקיה ?
    בבית הטורקי
    כתבתי אתמול טורקיה ואוקראינה ניצחו פעמיים והבטיחו עלייה היום ב 20.00 הם ייפגשו למפגש ישיר על הבכורה
    קודם לכן ב 17.00 בולגריה ואיסלנד ייפרדו מהטורניר

    בבית המקביל לטורקי
    אתמול קרואטיה הביסה את שבדיה 67-99
    הולנד גברה על בלגיה 76-78
    הטבלה כרגע
    1 קרואטיה 0-2
    2-3 שבדיה והולנד 1-1
    4 בלגיה 2-0
    מחר ברביעי מחזור סיום
    17.00 קרואטיה -הולנד
    20.00 בלגיה -שבדיה
    קרואטיה :
    מעשית עלתה שכן גם אם תפסיד ושבדיה תנצח במקביל היא נמצאת ב +32 בעוד שבדיה במינוס 32
    לכן היא "צריכה: להפסיד 65 ומעלה (הולנד ב 0 כי הפסידה בהארכה שלא נספרת במאזן המשולש )
    הפסד שבדי יעלה אותה גם אם תפסיד ב 1000 הפרש
    אם שבדיה תנצח במשחק המאוחר אז בדיעבד הפסד עד 16 ישאיר אותה בפסגה אך אם שבדיה תפסיד הפסד בנקודה ידיח אותה מהפסגה
    ניצחון והיא כמובן ראשונה בכל מקרה

    הולנד :
    ניצחון על קרואטיה מעלה אותה בוודאות ואם שבדיה תפסיד עולה מהמקום הראשון ניצחון 16 ומעלה והיא ראשונה ללא קשר לשבדיה
    הפסד הולנדי וניצחון שבדי ידיח אותה אבל אם שבדיה תפסיד עד 3 הפרש היא עדיין תישאר ראשונה בבית המשולש

    שבדיה :
    הפסד ישלח אותה בוודאות הביתה
    ניצחון שלה וניצחון קרואטי מעלה אותה
    אם הולנד מנצחת היא הולכת הביתה (אא"כ מעל 65 הפרש …)

    בלגיה :
    עדיין לא אבדה תקוותה אך ראשית תצטרך שלפני שריקת הפתיחה במשחקה קרואטיה תנצח את הולנד
    ואז אם תנצח יהיה בית משולש בינה לבין שבדיה והולנד
    הולנד כרגע +2 (בזכות הניצחון על בלגיה כאשר ההפסד בהארכה לא נספר )
    שבדיה כרגע 0 אך תהיה במינוס אם תפסיד ולכן כאמור הפסד שבדי שולח אותה הביתה
    בלגיה מינוס 2 בגין הפסד להולנד
    ולכן אפילו ניצחון 4 הפרש שם אותה ב +2 כמו הולנד שניצחה אותה וזה לא מספיק
    אבל ניצחון 5 הפרש ומעלה יעלה אותה בסיטואציה הזו

  4. בגביע העולם לנשים ספרד עלתה לגמר היסטורי לאחר 1-2 על שבדיה
    ספרד שלא עברה את שלב שמינית הגמר
    מעפילה לגמר
    בסיום דרמטי באופן קיצוני
    עד הדקה ה 81 התוצאה הייתה מאופסת
    אז סלמה פראלואלו העלתה את הספרדיות ליתרון
    אך השבדיות השוו דק 88 משער של רבקה בלומקוויסט
    אך בדקה ה 90 אולגה הכריעה את ההתמודדות מבישול של תרזה אבליירה
    ספרד תפגוש בגמר בראשון את המנצחת בין אנגליה לאוסטרליה שישוחק מחר ב 13.00.

    עוד טרם המשחק הזה היה ידוע שתהיה לנו אלופה חדשה
    עכשיו כבר ברור ששתי העולות לגמר יעשו זאת בפעם הראשונה בתולדותיהם וזה נדיר
    כמה זה נדיר ?
    מאז 1991 הטורניר הראשון ….אז לאף נבחרת לא יכול להיות רזומה של גמר קדום …..
    זו הפעם הראשונה שבו 2 העולות לגמר לא שיחקו שם קודם לכן
    ב 91 שיחקו בגמר ארה"ב ונורווגיה
    נורווגיה חזרה לגמר הבא ב 95
    וארה"ב בגמר הבא ב 99
    ומכאן ועד היום אף פעם לא קרה ששתי העולות לגמר לא היו שם קודם לכן.

    גם בטורניר הגברים הפעם היחידה בהן 2 הנבחרות לא היו קודם לכן בגמר הייתה … הפעם הראשונה שהטורניר שוחק ב 1930….

    זה נדיר לא רק בגביע העולם
    גמר האלופות האחרון בין 2 קבוצות שלא היו בגמר קודם לכן הוא גמר 1991 עוד טרם עידן ליגת האלופות
    בין הכוכב למארסיי
    גמר האלופות סל האחרון ללא ניסיון קודם
    גמר 98 בין קינדר לאאק

  5. סיכום הערב (לא נגמר)
    בכדורסל
    ישראל אמנם הפסידה לאסטוניה 67-65 אך העפילה מהמקום הראשון
    האסטונים עולים לחצי גמר הטורניר הקדם קדם אולימפי בעקבות הניצחון
    כאשר צ'כיה שהייתה בטוקיו 2020 לא תהיה בפריז למרות ניצחון 82-94 על מקדוניה האחרונה
    במידה ופולין תנצח מחר את פורטוגל היא תפגוש באסטוניה
    תיאורטית כל הרביעייה בבית השני יכולות לפגוש בישראל
    אך סביר שזו לא תהיה פולין (לפחות לא בחצי ) וכנראה שגם לא הונגריה
    מירב הסיכויים שזו תהיה בוסניה או פורטוגל
    בטורניר המקביל טורקיה ניצחה את אוקראינה 72-85 והבטיחה את המקום הראשון האוקראינים עלו לחצי ממקום 2
    איסלנד ובולגריה הלכו הביתה האיסלנדים הביסו בקרב המודחות 76-93

    מחר סביר שקרואטיה תסיים בראש הבית המקביל והיא צפויה לפגוש באוקראינה בחצי
    כאשר טורקיה יכולה לקבל כל אחת אך סביר בעיקר שזו תהיה אחת מהולנד שבדיה ובלגיה

    במוקדמות ליגת האלופות
    מכבי חיפה גברה 1-3 על סלובן ברטיסלבה וניצחה 2-5 בסיכום
    חיפה מגיעה לפליאוף מול יאנג בויז האלופה השוויצרית
    המשחק הראשון בארץ ביום 23/8 הגומלין בשוויץ ב 29/8
    ראקוב השוויצרית ניצחה בלימסול 1-0 ועלתה עם 1-3 בסיכום

    המדחק המטורף מכולם היה בפראג
    ספרטה פראג הגיעה עם 0-0 מקופנהגן אך חטפה שער כבר בדקה הראשונה
    השוויצרים החזיקו ביתרון עד הדקה ה 80 אז פראג כבשה והשוותה
    הארכה
    דקה 105 רגע לפני סיום החלק הראשון בהארכה פראג עולה ליתרון 1-2
    בדקה 107 קופנהגן התפרקה וחטפה את השלישי 1-3 צ'כי שהיה נראה מובטח
    אך קופנהגן חזרה משום מקום עם שער מצמק דקה 112 ושער שוויון דקה 114 3-3
    בפנדלים קופנהגן המנוסה מנצחת 4-2
    והיא זו שתפגוש בראקוב הפולנית בפליאוף.
    קופנהגן תארח את המשחק הראשון ב 23/8 קופנהגן את הגומלין ב 29 לחודש

    מולדה הנוורווגית עוברת את קלאסביק הסנסציה מאיי פרו רק בהארכה בדקה ה 112 ו 2-3 בסיכום
    מולדה תפגוש בפליאוף בגלא שניצחה היום 0-1 את לובליאנה ו 0-4 בסיכום
    מולדה תארח את המשחק הראשון ב 22/8 גלא תארח את הגומלין ב 30/8

    במשחק הפליאוף האחרון תארח אנטוורפן האלופה הבלגית שהעפילה ישירות לפליאוף ככל הנראה את אאק שניצחה היום בזאגרב 2-1
    הגומלין יתקיים ביום ראשון 19 באוגוסט כאשר המנצחת בסיכום תתארח בבלגיה ב 22/8 ותארח את הגומלין ב 30/8

    במסלול הליגה
    בראגה הפורטוגלית הביסה את טופולה בחוץ 4-1 וניצחה 1-7 בסיכום 2 המשחקים
    היא תקבל בפליאוף את המנצחת בין מארסיי לפאו כרגע דק 72 התוצאה 0-2 למארסיי ו 1-2 בסיכום 2 המשחקים
    בראגה תארח ב 22/8 מארסיי ב 30/8
    אינדוהבן ההולנדית ניצחה בגראץ האוסטרית 3-1 ועלתה עם 2-7 בסיכום היא תפויה לקבל את גלזגאו שבזמן פציעות כרגע ב 1-1 בסרבט השוויצרית ויתרון 2-3 בסיכום
    גלזגאו תארח את המשחק הראשון ביום23/8 אינדהובן תארח את הגומלין ביום 29/8

  6. דרמה גדולה בצרפת פאו כובשת בפנדל דק 90+8
    ומצמקת ל2-1 אך משווה בסיכום
    הארכה שם אין שערים
    בפנדלים פאו מנצחת 5-3 ותפגוש בבראגה
    סיכום תמונת ליגת האלופות
    כזכור 26 עלו ישירות
    5 מספרד והם ברצלונה ריאל אתלטיקו סוסיאדד וסביליה
    4 מאנגליה והם סיטי ארסנל מ.יונייטד וניוקאסל
    4 מאיטליה והם נאפולי לאציו אינטר ומילאן
    4 מגרמניה והם ב.מינכן דורטמונד לייפציג ואוניון ברלין
    2 מצרפת פ.ס.ז ולאנס
    2 מפורטוגל בנפיקה ופורטו
    1 מהולנד פיינורד
    1 מאוקראינה שחטאר
    1 מאוסטריה זלצבורג
    1 מסקוטלנד סלטיק
    1 מסרביה הכוכב
    6 כרטיסים יחולקו בפליאוף
    במסלול האלופות
    4 כרטיסים
    1 במנצחת בין מכבי חיפה ליאנג בויז
    2 במנצחת בין אנטוורפן לאאק /זאגרב
    3 במנצחת בין מולדה לגלא
    4 במנצחת בין קופנהגן לראקוב
    2 במסלולי הליגה
    1 במנצחת בין בראגה לפאו
    2 במנצחת בין גלזגאו לאינהובן (בשחזור מדויק מהדו קרב אשתקד אז הפתיעו הסקוטים)

    הופעת בכורה בבתים
    אוניון ברלין תשחק לראשונה
    מהקבוצות שהגיעו לפליאוף יש אופציה להופעת בכורה
    1 לאנטורפן אם תגבור על אאק /זאגרב
    2 לראקוב אם תעבור את קופנהגן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט