אירועי דיומא – 06.08.2023 – אופניים ושחמט

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

אליפות העולם באופניים – מירוץ הכביש לגברים

בשבוע שעבר החל בגלזגו המגה אירוע המשלב את אליפויות העולם באופניים מכל הסוגים והמינים – מסלול, שטח, BMX, כביש ופאראסייקלינג. היום אנו מקבלים את אחד מאירועי השיא של האליפויות – אליפות העולם באופני כביש לגברים. המירוץ, המשתרע על 272 ק"מ, מתחיל בעיר אדינבורו, וממשיך משם עד לגלזגו, שם הוא בעצם מגיע לחלקו העיקרי – עשר הקפות בתוך רחובות העיר. מדובר באחד המסלולים הקשים ביותר שהענף ראה מאז ומעולם: בכל הקפה הרוכבים יפגשו אינספור טיפוסים קצרים ותלולים, מה שאומר שבמצטבר הם יקבלו כ-170 ק"מ של מסלול שובר רגלים לחלוטין ללא אפשרות מנוחה. אם לא די בכך, מדובר במסלול מאד טכני הכולל 48 פניות של 90 מעלות בכל הקפה, מה שצפוי להוביל למירוץ כאוטי ובלתי צפוי לחלוטין (ודאי אם יירד גשם).
בכל הקשור לתחרות, אנו כמובן צפויים לקבל את השמנא והסלתא של הענף, לפחות מאיזור הקלאסיקנים. כפי שקורה תמיד במירוצים מהסוג הזה, הנבחרת שתמשוך את מירב תשומת הלב היא זו הבלגית. זאת כאשר היא תכלול כמובילים את אלוף העולם המכהן, רמקו אוונפול, ויחד איתו את וואוט ואן ארט ויאספר פיליפסן, שלישיית כוכבים בעלי כישורים משלימים. השלישייה תלווה בנבחרת חלומות הכוללת בין השאר את ויקטור קמפנארטס, טיש בנוט, איב לאמפר ויאספר סטויבן. מולם נוכל לראות את אחד הפייבוריטים הגדולים לזכייה – מתיו ואן דר פול, שילווה בחברים לנבחרת ההולנדית כדילן ואן בארלה ואולאב קואי. עוד נבחרת אדירה שנראה כאן היא זו הצרפתית, עם ארבעה רוכבים, שזכייה של כל אחד מהם לא תפתיע אף אחד – כריסטוף לאפורט, ז'וליאן אלאפיליפ, ולנטאן מדואס ובנואה קוסנפרואה. פייבוריט נוסף לניצחון יגיע מהנבחרת הדנית בדמותו של מאדס פדרסן, שילווה בחברים חזקים כקספר אסגרן, מגנוס קורט ומתיאס סקלמוס. מול כל הקלאסיקנים האלה נקבל כוכב אחד גדול ונוצץ, שינסה לחפות על שברון לב מהעת האחרונה – טאדיי פוגאצ'אר. הוא יוביל נבחרת פועלים סלובנית שתעבוד במיוחד בשבילו (היות ושאר הכוכבים הסלובנים החליטו לא להתייצב למירוץ). השדה ימנה רוכבים רבים נוספים העשויים למצוא עצמם על ראש הפודיום כנילסון פאולס (ארה"ב), אלברטו בטיול (איטליה), מייקל מתיוס (אוסטרליה), נילס פוליט (גרמניה), בן הילי (אירלנד), אלכסנדר קריסטוף (נורבגיה), מיכל קביאטקובסקי (פולין), מארק הירשי (שווייץ), אלכס ארנבורו (ספרד) ופרד רייט (בריטניה). את ארצנו ייצג אלוף ישראל, איתמר איינהורן. שידור ביורוספורט 1 מ-10:00 (צפוי להסתיים ב-17:30).


שחמט / אהרן ברלין

גביע העולם בשחמט – סיבוב 3 משחק שני

המשחק הראשון של הסיבוב השלישי הביא איתו בעיקר תוצאות תיקו כאשר מלבד קרלסן כל עשרת הבכירים בתחרות לא הצליחו להביא להכרעה במשחקם. קרלסן כאמור ניצח את אריאן טארי עם הכלים הלבנים ואליו הצטרפו גם פרגנננדה, פיטר סבידלר (שגבר על יורדן ואן פורסט במשחק נפלא שנראה מיד), לניאר דומינגז פרז, וינסנט קיימר ועוד כמה. ההפתעה היחידה הייתה מכיוונו של דניאיל דובוב שהפסיד לדניאל ווקטורו האיטלקי לאחר הקרבת צריח שלא עבדה.

המשחק השני צפוי להיות תחרותי יותר כאשר גם היקארו וגם נפו ישחקו בכלים הלבנים וינסו להימנע מעוד יום משחקים בשני. מנגד קרואנה (שפספס טקטיקה זוכה ונאלץ להסתפק בתיקו) וגירי ינסו לעשות את אותו הדבר עם הכלים השחורים מול יריבים נחותים מהם משמעותית. האחרון יצטרך את יום המנוחה שלו לפני מפגש פוטנציאלי עם פיטר סבידלר החזק.

שידור: 13:50, אתר פיד"ה או chess24

המשחק המעניין של הסיבוב שייך הפעם לסבידלר עם ניצחון מהיר ומזהיר: https://www.youtube.com/watch?v=0aw4awa23sw

ולסיום, חידה לא פשוטה בכלל מתוך משחק של ניהל סארין בסיבוב 2. מהו המהלך הטוב ביותר עבור השחור?

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 99 תגובות

  1. תודה.
    על פניו, פרש ל-ו4 נראה צעד חזק מאוד.
    זה מרתק את הצריח ומאפשר גם להביא פיון להתקיף אותו.
    זה מרגיש לי פשוט מדי אז אולי פספסתי פה משהו. נחכה ונראה

    1. חושב שהבנתי.
      התשובה לצעד שרשמתי קודם היא פה1 שגם מגן על הצריח המרותק וגם מאיים על המלכה ולכן ינטרל את הריתוק.
      אולי צא2? צריך עוד מחשבה והרכבת כבר מגיעה….

        1. האמת היא שעכשיו בדקתי מה קרה בדיוק במשחק, ואני לא ממש מבין את התגובה של הלבן, שלדעתי גרמה להפסד.
          אולי אהרון יוכל לשפוך כאן אור מדוע הצעד של הלבן פה1 לא מספק הגנה מתאימה להתקפות של השחור

            1. לדעתי התשובה היא צא1, ואז
              אפשרות א – צ:א1 צ:א1, פ:א1 מהו1+, צז1 מה:ז1 מט,
              אפשרות ב – פ:א1 צא2, צב2 (ואם פרש חוזר ג2 אז צ:ג2, צז1 פ:ז1, ומאיים מט מה:ז2 ) מה ו1+, צז1 מה:ז1 מט
              אפשרות ג והיפה ביותר – אם במקום להכות צא1 לבן מחליט לשחק כל מסע אחר אז תבוא הקרבת מהו1+, צ:ו1 צ:ו1+, צז1 צ:ז1 מט

            2. אליאב צודק

            1. אין לי עוזר.
              לכן אני טועה כל כך הרבה…

        1. בהצעה שלי בתגובה למעלה, איומו של הלבן למט כפי שאתה מציע מתבטל מפני שהקרבת המלכה הלבנה בב8 היא לחינם כי צב1 מרותק

            1. תודה. המהלך הכי פשוט נעלם מעיניי…

            2. עוד אפשרות שלא נרשמה היא עם המלכה הלבנה: מהה1.
              במצב כזה מחליפים צריחים על ב1, ואז מביאים את הצריח השני ל-א2.
              אם המלכה מורידה אותו זה אותו סיום כמו קודם, וכך גם אם הסוס יורד ל-ה1. בכל צעד אחר פשוט מורידים את הפרש שנמצא ב-ג2 ורק דחינו את הקץ בעוד צעד

  2. תודה פאקו.
    .
    הלכו על קונספט מעניין, עם ריכוז כל הדיספלינות לשבוע וחצי דחוס.
    יש בזה פוטנציאל אדיר של חגיגת אופניים, ולדעתי גם התלונות על תזמון אליפות הכביש (שבד"כ בסוף העונה) ידעכו מאוד כשהכל ייגמר.
    .
    בלגיה היא בוודאי הנבחרת הבכירה. אך אני חושב שהם קצת התפזרו יותר מדי; גם רמקו, גם ואן ארט, גם פיליפסן..אני מבין שיש פוליטיקות אבל חושב שהיה עדיף לוותר על פיליפסן. כרגע יש להם יותר מדי תוכניות פעולה אפשריות – (1) ואן ארט בבריחה, (2) ספרינט המוני לפיליפסן, (3) רמקו עושה רמקו, כלומר התקפה/בריחה של 50 ק"מ, (4) התקפה בק"מ האחרונים של ואן ארט…איך מנהלים את כל זה?
    כמובן ש-mvdp הוא מועמד על, בוודאי עם הרמה הטכנית הגבוהה של המסלול. יש עוד כמה שועלי קרבות בהולנד, שבסיטואציה מסוימת יכולים לקחת את כל הקופה.
    [ואן ארט ו-mvdp, אני מדבר עליכם ועל המבטים שלכם אחד לשני]
    מודה שאני קצת מופתע שאתה מחשיב את הצרפתים כל כך גבוה. אלאפיליפ היום הוא לא מה שהיה לפני שנתיים. כנראה שלאפורט הוא הקלף הכי טוב שלהם דווקא.
    דנמרק נראית כמו נבחרת מאוזנת וחזקה, ואני לא אופתע בכלל אם מישהו שם (ופדרסן בראש) יתברג גבוה, עד כדי זכיה.
    .
    כמובן-כמובן-כמובן פוגאצ'אר, שלא יודעים איך הוא התאושש והנבחרת לא חזקה כמו שהיא יכולה להיות והכל – אך כזכור לכם, אני לא מהמר נגדו.
    אגב, עצם ההתייצבות שלו גם למירוצים כאלה היא בדיוק מקור החיבה כלפיו. והיותו מועמד תמידי מראה כמה הוא רוכב מגוון.
    .
    בהמשך השבוע יש תחרויות שאני מאוד אוהב – mixed relay. גם כביש וגם שטח.

    1. ועוד משהו ששכחתי – 48 פניות פר הקפה, או סה"כ?
      אם זה בכל הקפה זה מטורף. ואז הויתור של פידקוקעל המרוץ הופך להיות בולט יותר.

      1. יש 48 פניות בכל הקפה, מה שאומר כ-500 בכל המסלול, שזה פסיכי לגמרי. זה לגמרי בשביל בייק הנדלרים כמו ואן ארט ו-ואן דר פול. פידקוק בהחלט היה יכול לחגוג פה.
        מבחינת טקטיקה של הנבחרת הבלגית, דווקא די ברור מה היא היא צריכה לעשות: לשלוח את רמקו קדימה איזה 50 ק"מ לסיום, ולתת לואן ארט לשבת על מי שרודפים אחריו. פיליפסן יכול במידה מסויימת לעשות את זה, יש לו יכולות טיפוס, אבל נראה שהמסלול באמת קצת גדול עליו. הבעייה (בעיניי) שלהם היא שרמקו הוא לא בייק הנדלר מדהים, ובמסלול הזה זה חיסרון.
        אצל הצרפתים לאפורט הוא כמובן הקלף הראשי, אבל המסלול הזה תפור גם על מדואס וקוסנפרואה. אלאפיליפ הוא אמנם לא מה שהיה, אבל ביום נתון גם הוא יכול לעשות משהו.
        חושב בעיקר שנקבל מירוץ לא צפוי. מאד קשה לשלוט בכזה מסלול. יאללה מתאים לי בריחה לסיום של דרק ג׳י, סיימון קלארק וקורבין סטרונג…

  3. הבלגים עם נבחרת כל כך חזקה, מעניין איך מערכת היחסים ושיתוף הפעולה שם. נשמע כמו מסלול קיצוני ומסוכן ועם אפשרות גדולה להפתעות.

    1. לבלגים היו חריקות בכל הקשור לשיתוף הפעולה לפני שנתיים, בעיקר כי רמקו היה מאד צעיר ודי השתולל שם. בשנה שעברה הם שיתפו פעולה יפה. בתכלס לא היה להם יותר מדי מה לעשות כי זה היה מופע סולו של רמקו. צריך גם לזכור שבניגוד לשאר המירוצים בעונה, אין לנבחרות מערכת קשר, אז שיתוף הפעולה צריך להיות הרבה יותר מתוכנן ומהודק עוד לפני כן.

  4. ההתקפה של נילסון פאולס יצרה קבוצה אימתנית שכוללת הרבה מהפייבוריטים של המירוץ, כולל את פוג, ואן ארט, ואן דר פול, פדרסן, בטיול ועוד כמה. רמקו לא שם.

  5. התוכנית העיקרית של הצרפתים מתחילה לעלות בעשן עם הפנצ'ר של לאפורט. אלאפיליפ מנסה לעזור לו, אבל יהיה להם מאד קשה עם הטירוף שהדנים מכתיבים בחזית.

  6. עוד התקפה של פדרסן ואחריה של ואן דר פול, משאירה את השניים עם ואן ארט, פוג ובטיול. יכולה בהחלט להיות הקבוצה שתגיע עד הסוף (אפילו שאנחנו 73 ק"מ מהסוף).

    1. םדרסן היה זה שניצח.במונדיאל
      דה לוקוס לא הדג הקודם בהרוגייט
      אנגליה מונדיאל השחיינים לוקוס בפי ולוורדה שהיה אז אלוף העולם
      המכהן ונטש בשל חוסר באימוני שחיה…

      1. אבל הם בינתיים שורפים אותם ללא הועיל. בנוט האחרון שנותר ברמת הסייענים. גם לנבחרות אחרות יש סייענים כאן, אבל הן לא משתמשות בהם.

  7. ובכן לגבי משחק השחמט הגשום בגלזגו :
    ולווקדה היה רוצה ללמוד להחליק לניצחון ההחלקות שלו לא נראו כך
    בגרמניה…
    מסקנה .לרוכבי סייקלוקרוס יש יתרון. בשחמט ולכן אני מציע למתיו ואן דר פול השחור ללנסוע פו 7 שח.
    הצריח של ואן אארט לא יכול לאכול
    את.הפרש בשל איום המלכה :
    השורה התחתונה המסע הזה
    יגרום לואן דר פול להחליק
    לאליפות העולם ,ואם מישהו פה התבלבל ….אז מזל שקרלטון מאיירס קטש ושפר בנושא נפרד
    אחרת הייתי מוסיף אותם לסלט…

  8. תיקון :
    שחור פרש ו4 מאיים על הצריח ומט
    במהלך הבא
    אם לבן מגן עם הפרש הצריח ירד ל א 1 מאיים על הצריח ומט במסע הבא .
    אם לבן מתגונן עם המלכה שחוזרת לד 2 השחור יעביר את צריח 8 לב 8 מאיים על צריח לבן בבית 1 אם לבן מכה את הצריח ב צריח א שחור ירד ל א 1 מט.
    שורה תחתונה למי שלא הבין עד כאן :
    מתיו ואן דק פול התאמן בהחלקות בילדותו ….מה שמפיל אחרים גשם למשל הוא עבורו יתרון …
    לא הבנתם לא נורא שחמט ספורט מסובך …חחח

  9. הבנתי מהשדר בטלויזיה שואן ארט ופוגאצאר כל הזמן ניסו לתקוף ולא שיתפו פעולה עם פדרסן ולכן לא הצליחו לגשר לואן דר פול. אכזבה מפדרסן שנראה מאוד חזק באמצע המירוץ אך נכשל בלהידבק לואן דר פול כשזה התחיל לברוח.

    1. זאת אחת הסיבות שהוא לא הצליח להידבק אליו, הוא (וכל הנבחרת שלו) השקיעו המון מאמצים בחזית. הסיבה העיקרית היא שאין באמת הרבה רוכבים (אולי אפילו בכלל) שיכולים להתמודד עם ואן דר פול בכזה תוואי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט